Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Shipping
Innlegg av: Longsitinbulk (29.05.18 22:43 ), lest 5998 ganger
Ticker: BWLPG
Endret: 29.05.18 22:48

Bwlpg- Bwlpg vil sluke Dorian

Bull som fan

Kjøp Dorian, det er penger på gata
Med et røveri i Dorian vil Bwlpg bli en giga gigant i lpg, på tidenes laveste priser på slike skip.
De får en notering både i Usa og Norge noe som øker likviditeten og øker interessen ytterligere.

Dere sover i kveld, når du kan kjøpe Dorian på 7,3. Som tilsvare Bwlpg umder 29kr

Dealen vil løfte Bwlpg på Oslo børs, vær trygg, Dorian er penger på gata og vil stige kraftig i takt med Bwlpg.
Man kunne i kveld altså kjøpe Bwlpg for 29kr selv etter meldingen, hva tror dere shorterene gjør i morgen i Bwlpg?
Kjører den enda mer ned? Neppe-

Bwlpg kan selv kjøpe og har mandat til å kjøpe mye egne aksjer, pga ressultat , innsideinformasjon og Dorian bud har tilbakekjøpet stoppet, dette var også min teori for få uker tilbake.
Nå når resultatet slippes i morgen kan de kjøpe egne aksjer igjen.

Selvf er det giganten Bwlpg som bestemmer prisen.
Bwlpg vil selvfølgelig stige på denne dealen.
De regelrett parkerer øveige selskaper, se på Fredriksen og Avance f.eks , sitter lamslåtte og passive.

Jeg tar av meg hatten for Bwlpg, de er gribber og proffer til fingerspissene, ingen over og ingen ved siden.
Størrelsen teller mer en noen gang, det beviser dagens deal, Dorian vil skrike etter å få være med på laget og selskapene begge vil stige på dette .

Jeg har 2/3 Dorian og 1/3 Bwlpg

I morgen går den i 35kr på rød børs.
Innlegg av: cebollo (29.05.18 23:19 ), lest 4102 ganger

RE^1: Bwlpg- Bwlpg vil sluke Dorian

Du kan ha rett. På den annen side med dagens rater og mange skip som er på vei inn i markedet, vil mange mene at det ikke er noen grunn til å eie hverken BWlpg eller Dorian. Ingen grunn til å bli forbauset om kursen faller.
Innlegg av: AlanS (29.05.18 23:20 ), lest 4090 ganger

Bare lurer på hvordan dette blir implementert?
Innlegg av: Dividend (29.05.18 23:23 ), lest 4084 ganger

Igjen Longs

Vi skjønner at du har tatt dine bet.

Men kan du begrunne hvorfor Dorian ledelse skal anbefale dette budet?

Flere analytikere, bla. Pareto er ute og kommenterer at dette neppe blir godtatt av Dorian

SOM BW aksjonær håper jeg du har rett, men tror faktisk at dette ikke går igjennom på nåværende kurs.

Innlegg av: Longsitinbulk (29.05.18 23:51 ), lest 4079 ganger
Endret: 30.05.18 00:02

Herre min hatt.
Dealen gjøres nav mot nav, Dorilan prises 8% under Bwlpg selv etter kveldens oppgang.

Begge selskaper vil proffelere på en fusjon, de store har fordeler i et marked som er i krise.
Begge selskaper har lite gjeld, en ny flåte, administrative kostnader kuttes og global horisont utvides.
I stedet for å konkurere å underby hverandre på taps rater kan de nå sammen stå rakrygget å ha en viktig lederolle i markedet, i kriser er de de store likvide som overlever og kommer seirende ut i enden.

Du må eller komme med et godt mot argument for at dette IKKE går i gjennom?
Da må det i så måte være ledere av typen DHT holding som leder Dorilan som IKKE tenker aksjonærenes best, jeg tror ledelsen i Dorilan er litt mer proffe.
Dette er ikke et fiendlig oppkjøp, det er en deal krone mot krone der begge lag styrkes i en enhet.

Denne fusjonen vil føre til enda flere skip i boet der andre må selge for å overleve, et Dorilan/Bwlpg vil være en gigant,så likvide med Bw gruppen bak at de andre konkurentene regelrett blir parkert.

Denne dealen går i gjennom 100% sikkert, prisen kan eventuelt justeres noe mer i favør Dorilan, derfor skal hovedtyngden av pengene sitte der.

Dette er en vinn vinn for begge bolag, jeg tenker Stolt og Fredriksen klør seg i hue nå, kanskje får de grini seg med på laget de også.

Strong kjøp, kursmål 35 i morgen
Innlegg av: Dividend (30.05.18 00:23 ), lest 4037 ganger

Ikke uenig i noe av det du skriver, jeg vil bare ikke tatt det for gitt, man vet aldri når det kommer til slike oppkjøp. Alltids noen som har interesser i å mele sine egen kake.

Om det er en indikasjon på at det går veien, ser jeg at Dorian handles opp i etterhandelen nå, siste 7,8. Er vel en slags temperaturemåler på hvordan dette går. Markedet priser i så fall inn en høy sannsynlighet for at det går gjennom.

Vi får vel vite i morgentidlig norsk tid.

Intet hadde gledet meg mer enn at du fikk rett, Longs. Da jeg er relativt bra lastet i BWLPG. Laster kanskje mer i morgen om det går gjennom. Som du sier er det nok endel shortere som må tenke nytt. Total short er nok over 10% i BWLPG om vi regner med shorter under 0,5%
Innlegg av: Dividend (30.05.18 00:31 ), lest 4030 ganger

7,85 i USA nå.

Tilsvarer 31,7 på BWLPG.
Innlegg av: Longsitinbulk (30.05.18 00:37 ), lest 4043 ganger
Endret: 30.05.18 00:40

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke handlet på 7,3 i usa i kveld.
Jeg tok jo brorparten av aksjene under 7,35:-))

Vil man mele egen kake sier man ja takk til denne dealen i begge leire.
Som jeg sier er det en krone for krona.

På sikt blir det mega, hvor det går kortsiktig har mindre betydning, men at det nye bolaget vil tiltrekke seg intressenter må du ikke tvile på.

Det er klart at enhver med interesse for Lpg shipping vil plassere sine penger i et super likvid, solid selskap som handles på 2 børser og er stinn av tilgjengelig kapital.

Når Lpg shipping snur opp vil "alle" eie Bwlpg, man kan bare glemme de andre selskapen.
Alle fond og tyngre investorer vil kjøpe her

Innlegg av: Dividend (30.05.18 00:39 ), lest 4024 ganger

Vi er 98% enig, Longs

Spent på morgendagen.
Innlegg av: Longsitinbulk (30.05.18 08:09 ), lest 3915 ganger

Er ikke resultatet mye bedre en forventet?

Mener Dnb lå inne emd et anslag på -15k mill usd men resultatet fra Bw viser -8,5 mill usd
Innlegg av: pipers75 (30.05.18 08:22 ), lest 3870 ganger

RE^2: Bwlpg- Bwlpg vil sluke Dorian

Resultat før skatt -27 -27 -34 -18 8

Consensus på -27 (høyt og lavt på -34 og -18, fjoråret 8)
Innlegg av: Dividend (30.05.18 08:15 ), lest 3891 ganger

Fantastisk spot performance 17500 per dag! Hvordan klarte de det?

Tesch og andre skeptikere bør gå i seg selv.

Bør åpne pa 33 på dette.

Og ikke noe melding fra Dorian enna da går det mest sannsynlig igjennom.
Innlegg av: Dividend (30.05.18 08:17 ), lest 3884 ganger

Sjekk hva de estimerer av us lpg eksport vekst i 2019!
Innlegg av: Longsitinbulk (30.05.18 08:32 ), lest 3852 ganger

Dorian går i gjennom, det blir en formalitet

Bwlpg stiger nok minst 10% i dag, så kan man begynne å regne hva raketten Dorilan står i i kveld.

Jo høyere Bwlpg går i dag jo mer fristende fremstår tilbudet til Dorilan aksjonærene
Innlegg av: firebird (30.05.18 08:37 ), lest 3842 ganger

Sunshine buggy
Innlegg av: Fastmoney (30.05.18 08:39 ), lest 3847 ganger

herlig dette liker vi dobbel tommel opp
Innlegg av: kygo (30.05.18 08:54 ), lest 3798 ganger

Endelig skal vi fortsette betalt her. Bw er dyktige med oppkjøp. Det er de sterkeste som overlever og kjøper større flåte når markedet er dårlig. Jeg har ventet på dette en stund, men deilig St det kommer nå.
Innlegg av: Dividend (30.05.18 09:20 ), lest 3744 ganger

Bra longs

Nå er vi pa 34 kr.
Innlegg av: Longsitinbulk (30.05.18 09:20 ), lest 3760 ganger
Endret: 30.05.18 09:24

Vær klar over at selskapet selv nå trolig vil fullføre tilbakekjøpet, det er mange aksjer.

De har tidligere vist at de anser aksjer opp mot 40kr for "billig"

ved en overtagelse av Dorilan antar jeg at de vil kjøpe det de klarer opp mot 40

Dorilan vil gå som ei kule i uas i kveld
en aksjekurs 34kr i bwlpg tilsvarer Dorilan til 8,5 dollar.

Skulle BWLPG gå til 40kr tilsvarer det Dorilan i 10 dollar

er det noen som tror Dorilan aksjonærene takker nei til det tilbudet?
Innlegg av: Longsitinbulk (30.05.18 09:37 ), lest 3710 ganger

DNB Markets spekulerer videre i om John Fredriksen kan komme til å intervenere og gi et motbud for Dorian, og slå sammen selskapet med Avance Gas.

Det tullet der fra DNB kan man tørke seg med, jeg antar at Bw aksjen handles under 40kr i et begrenset anntall dager til,det vil verdsette både Bwlpg og Dorilan over nav

då må Avance punge ut og det har ikke Avance kapasitet til, da må Fredriksen betale fra egen lomme ellers blir det mega utvanning i Avance.

Et slikt tilbud er neppe aktuelt for Dorilan, en deal med Bwlpg er det beste alternativ for Us selskapet.

Innlegg av: Longsitinbulk (30.05.18 09:38 ), lest 3713 ganger
Endret: 30.05.18 09:40

DNB Markets spekulerer videre i om John Fredriksen kan komme til å intervenere og gi et motbud for Dorian, og slå sammen selskapet med Avance Gas.

Det tullet der fra DNB kan man tørke seg med, jeg antar at Bw aksjen handles under 40kr i et begrenset anntall dager til,det vil verdsette både Bwlpg og Dorilan over nav

då må Avance punge ut og det har ikke Avance kapasitet til, da må Fredriksen betale fra egen lomme ellers blir det mega utvanning i Avance.
At BW gruppen har kjøpt seg opp i Dorilan over tid er ingen hemmelighet, hvis Fredriksen hadde vært interessert ville han handlet for lenge siden.

Et slikt tilbud er neppe aktuelt for Dorilan, en deal med Bwlpg er det beste alternativ for Us selskapet.

Stryk karakter til analytikerne i DNB

Innlegg av: kygo (30.05.18 09:32 ), lest 3710 ganger

Jeg vil anta de har snakket på forhånd og at dette er kun formaliteter. Bw group har allerede en stor andel i dorian.
Innlegg av: Fastmoney (30.05.18 09:38 ), lest 3705 ganger

var det ikke 7,5% med shorts? fint vær ute, men kan bli kaldt for dem med shorts
Innlegg av: Longsitinbulk (30.05.18 09:42 ), lest 3702 ganger

FINT VÆR Å SITTE INNE I DAG:-))
Joda, BWLPG er en av Europas mest shortede aksjer.
Innlegg av: uteseileren (30.05.18 12:34 ), lest 3606 ganger

Grekerne må da le seg i hjel av BW LPGs bud på Dorian LPG
BW LPG prøver seg med oppgjør i Norges mest shortede aksje, og nesten uten budpremie.

Thor Chr. Jensen Thor Chr. Jensen FØLG MEG
Publisert: 30.05.2018 — 11:59 Oppdatert: 30.05.2018 — 11:59
Les hele avisen
Gasstankrederiet BW LPG lanserte tirsdag et bud på den USA-noterte konkurrenten Dorian LPG der Dorian-aksjonærene får 2,05 BW LPG-aksjer per Dorian-aksje.

Følg utviklingen på Oslo Børs på DN Investor.

Med tirsdagens sluttkurs på BW LPG-aksjen verdsetter det hver Dorian-aksje til 7,9 dollar. Dorian-aksjen steg tirsdag på New York-børsen 5,2 prosent til 7,3 dollar.

Men i dag stiger BW LPG over seks prosent til 33,4 kroner etter å ha lagt frem tall for første kvartal. Det verdsetter Dorian LPG-aksjen til 8,3 dollar.

Problemet er at budet fra BW LPG gir en ganske lav budpremie. Vanligvis vil et bud måtte ha en premie på opp mot 40 prosent for å lokke frem selgerne.

I tillegg kommer at BW LPG-aksjen er et meget usikkert papir om dagen. Ifølge tall fra Sparebank 1 Markets er BW LPG Norges mest shortede aksje med nesten 30 prosent av fri flyt i aksjen.

Les også: Shortergribbene værer svakhet i et nytt offer etter Norwegian
BW LPG prøver selvsagt å overbevise Dorian-aksjonærene om at dette er en god deal.

«En overbevisende mulighet til å maksimere verdien for Dorian og BW LPGs aksjonærer,» skriver BW LPG i en presentasjon av budet.

BW LPG skriver at budet representerer en premie på 13 prosent over Dorian-aksjens sluttkurs 25. mai. Budet gir en premie på 15 prosent over det historiske bytteforholdet mellom Dorian- og BW LPG-aksjen.

BW LPGs 51 store gasstankskip og Dorians 22 skip vil gi et kombinert selskap med 73 skip, som vil gi en av verdens største LPG-rederier. BW LPG tok i 2016 over Aurora LPG.

BW LPG mener dette vil gi kostnadssynergier, konservativt anslått til 15 millioner dollar per år, kommersielle synergier og skalafordeler av en større flåte som vil skape aksjonærverdier for begge parter.

Dorian-aksjonærene vil få 45 prosent av aksjene i det kombinerte selskapet, mens BW LPG får 55 prosent.

BW LPG eier i dag 14,2 prosent av aksjene i Dorian, og er så langt den eneste Dorian-aksjonæren som har støttet budet. Det har ikke kommet noen respons fra Dorian-styret, men Pareto bemerker at budet ikke ser ut til å ha støtte fra de øvrige aksjonærene i Dorian.

Dorian kontrolleres av styreleder og skipsreder John Hadjipateras og hans familie. BW LPG kontrolleres av BW Group og Sohmen-familien fra Hong Kong.

Pareto estimerer en verdijustert egenkapital i Dorian på 636 millioner dollar og 767 millioner dollar i BW LKG. Det er nøyaktig det samme som bytteforholdet i budet der Dorian skal få 45 prosent.

Les også: Mener særlig shipping rammes av handelskrig
Aksjekursen på de to selskapene har fulgt hverandre som skygger helt siden Dorian kom på børs i 2014.

«BW LPG legger her alle kortene på bordet, hvor hver eneste aksjonær i Dorian er tvunget til å ta stilling til hva vi mener er et fair tilbud rent verdsetttelsesmessig. Mens premien i forhold til hva aksjen har handlet til er ganske begrenset, er det flere synergier å ta ut fra en fusjon,» skriver Pareto.

Meglerhuset mener et så stort selskap vil bli i stand til å dytte ratene oppover.

«Aksjonærstrukturen i Dorian er ganske konsentrert, så noen få aksepter vil kunne gi BW LPG en stor eierandel i en av sine største aksjonærer,» skriver Pareto.

DNB Markets skriver i sin morgenrapport at budet reflekterer dagens underliggende verdier for begge selskap.

«Ser vi imidlertid forbi 2020, legger til grunn et høyere drivstoffpriser og justerer for nye reguleringer mener vi at Dorian LPG kan forsvare en premie. Flåten er relativt ny, mens rundt 55 prosent av flåten til BW LPG har en gjennomsnittsalder på 12 år,» skriver DNB Markets.
Innlegg av: Longsitinbulk (30.05.18 12:51 ), lest 3609 ganger
Endret: 30.05.18 13:02

Du vet vel at det er forskjell på et oppkjøp og en fusjon?
Begge selskaper vil tjene grovt på sammen slåing og vil umiddelbart parkere konkurentene.

At BWLPG er en over shortet aksje er vel bare shorternes problem, en dag må de dekke shorten og dette vil komme Dorilan aksjonærene til gode.

Du ser egentlig dummskapen i perspektiv i dag, på tross av et kjempe resultat fortsetter galskapen.
At aksjen bare er marginalt opp er ren idioti, jeg ser frem i mot slutt auksjonen.

Innlegg av: kygo (30.05.18 13:11 ), lest 3573 ganger
Endret: 30.05.18 13:13

Kanskje det blir en fro dht dette. Ender opp med at dorian fusjonerer med avance.

Neida blir nok en reprise av Aurora dealen. Hvis ikke det blir en deal nå kommer den senere.
Innlegg av: AlanS (30.05.18 14:08 ), lest 3529 ganger

Listing på NYSE kan gi bedre verdsetting av selskapet.
Innlegg av: Flaxx (30.05.18 14:31 ), lest 3515 ganger

"Sluke"?

Med en eiersits på 55-45 er det vel snakk om et "joint venture".
Med betydelig oppside for begge ...
Innlegg av: kygo (30.05.18 15:02 ), lest 3492 ganger
Endret: 30.05.18 15:04

Dn sine artikler er ofte helt latterlige. Budet til bw er helt standard. I mine øyne trenger dorian bw mer. Bw har en solid balanse det har ikke dorian. Begge aksjene har falt masse. I slike dealer må man se på nav. Var ikke dn kjempe positive til Songa bulk og star bulk dealen. Dn er en elendig avis.
Innlegg av: Longsitinbulk (30.05.18 15:29 ), lest 3475 ganger

I dag er det bare å hamstre Dorilan på 8,4 dollar.

Kanskje John kommer med et høyere bud
Innlegg av: kygo (30.05.18 15:37 ), lest 3457 ganger
Endret: 30.05.18 15:39

Avance har prøvd på fusjon med dorian før og ledelsen har bare ledd av dem.

Avance har betalt ut alle pengene i utbytte og de har liten mulighet for fusjon. Dorian er verdsatt til 3 mrd og avance 1. Det blir vel heller dorian som kjøper avance. Vi så hvor bra det gikk sist gang når avance skulle kjøpe opp Aurora.

Fredriksen klarer ikke lenger kjøpe selskaper som er børsnotert. Han er den beste til å kjøpe skip på billigsalg men ikke børsnoterte selskap.
Innlegg av: Dividend (30.05.18 15:39 ), lest 3448 ganger

Dn kommentatoren burde fått sparken

Makan til skivebom.

Dummet seg ut med Bergenbio tidligere i år også
Innlegg av: Flaxx (30.05.18 15:52 ), lest 3438 ganger

BWLPG har idag lagt frem langt bedre resultater enn ventet ... og kursen stiger.
Og så har BWLPG foreslått et joint venture med Dorian ... som vil gi bedre rater ... som vil gi ytterligere kursstigning.

At Dorian-eierne får oppgjør i de stigende BWLPG-aksjene er en meget pen oppside.
Og at BWLPG-aksjen er en av de mest shortede ... det gir nå enda mer kursstigningspotenisale.

Det er sjelden man ser Vinn-Vinn-Vinn.
Mer her er det mye oppside i vente.
Innlegg av: Longsitinbulk (30.05.18 15:55 ), lest 3437 ganger

Tar pengene av bordet på 33,8kr
og Dorilan på 7,95dollar

blir det plunder med fusjonen er jeg redd det stuper igjen

grove 10% i lpg over natta må være greit nok.

Takk og adjø så langt
Innlegg av: Flaxx (30.05.18 16:03 ), lest 3422 ganger

Dorian opp 10% ved starten i USA idag.
Ingen grunn til å stoppe der.
JV-løsningen med oppgjør i BWLPG-aksjer gir Dorian-eierne videre stigning.
Og ennå har ikke shorterne i BWLPG blitt skviset nok ... men det ligger i kortene at de blir.
Vi kan se BWLPG i 40 i løpet av kort tid.
Innlegg av: Superoptimist (30.05.18 16:34 ), lest 3389 ganger

Jeg forstår ikke hvorfor. Gjør du?

https://www.dn.no/nyheter/finans/2018/05/30/1159/Borskommentar/grekerne-ma-da-le-seg-i-hjel-av-bw-lpgs-bud-pa-dorian-lpg
Innlegg av: Longsitinbulk (30.05.18 16:35 ), lest 3412 ganger
Endret: 30.05.18 16:39

Tullingene i DN sitter nok short hele gjengen, korrupte greier som vanlig.
Se f.eks komentar fra DNB i dag-makan til tøyse kopper.

Mulig man bør holde tett, men det gjelder å gi og ta i dette gamet.
Ikke alltid like enkelt å være LPG trader, så når pengesekken er fylt opp liker jeg å putte noe i foret.

Uansett videre gange ble dette en gledens dag, denne dagen som i følge "alle" ville ende i tragedie:-))

Ender ofte slik når man gjør motsatt av "ekspertene"- vi ser Gogl i dag..
Innlegg av: Superoptimist (30.05.18 16:54 ), lest 3356 ganger

Hei Longsitinbulk.

Jeg har vært dum nok til å holde på i dette menasjeriet i mer enn 25 år. Og for å si det med alvor, så mange egenvinnere som du finner blant "besserwisserne", har vel aldri tidligere funnets. At ikke pressen og "besserne" blir dømt for å karre til seg på andres bekostning er helt utrolig. Bankene er jo verst, med DNB i spissen. Men Pareto med venner kommer ikke langt etter. Sånn sagt er det vel USA og andre internasjonale datainvestorer som tar kaka?
Men hva gjør man ikke for penger, se bare i idretten. Penger og kapitalister er èn av de tre årsakene til vår undergang.
Innlegg av: firebird (30.05.18 17:00 ), lest 3340 ganger

Noen som vet short prosenten på dorian?
Innlegg av: Flaxx (30.05.18 18:52 ), lest 3272 ganger

Dorian opp over 13% i USA så langt idag.
Markedet er positive til J/V med BWLPG.
Da kan BWLPG stige ytterligere imorgen ... her tas det store kliv.

Nå mangler bare at shorterne i BWLPG føler skvisen.
Innlegg av: firebird (30.05.18 19:09 ), lest 3256 ganger
Endret: 30.05.18 19:14

Nobody knows..? anntar jo at dorian er i ballpark bwlpg og avance.. med andre ord griseshortet :)
Raten fyker oppover btw.. :)
Innlegg av: Utlandsinvestor (30.05.18 19:33 ), lest 3223 ganger

Firebird, hvor mye? :)
Innlegg av: firebird (30.05.18 19:51 ), lest 3208 ganger

3333

I dag kl 08:56

176

DelRapportér

Raten er ifølge Fearnleys for uke 21: 315 000 USD/ month. Det er opp 31,25% fra uke 20.

The Western VLGC market has tightened further on
the back of the rather high fixing activity during last week. The result has been a
remarkably shorter list of available vessels, which has given owners a chance to
increase ideas significantly, and in-turn pushed West premiums to levels not seen for
several months. Based on current charter levels, the Transatlantic market is trading at
a time charter equivalent (TCE) rates of around $28,000 per day, and around $20,000
per day for the Transpacific route via Panama.

Du må logge inn for å svare

3333

I dag kl 18:17

48

DelRapportér

Raten er ifølge Fearnleys for uke 22: 480 000 USD/ month. Det er opp 52,38% fra uke 21.

Begynner å nærme seg årets høyeste rate som var på 535 000 USD/ month

Innlegg av: Tændis (30.05.18 19:37 ), lest 3212 ganger

Som nevnt av Kygo litt lengre opp så tror jeg ikke Dorian er fornøyd med budet og kan heller lansere ett bud på Avance med betaling i aksjer slik at BW vannes ut gjennom sin eierandel i Dorian.
Innlegg av: firebird (30.05.18 19:54 ), lest 3192 ganger

Dorian LPG Ltd
NYSE: LPG
8,36 USD +1,04 (14,21 %)
30. mai, 13:49 EDT · Ansvarsfraskrivelse
Innlegg av: BWO_Investor (30.05.18 19:56 ), lest 3201 ganger

Dvs at ratene i seg selv kan medføre massiv shortinndekning!
Innlegg av: AlanS (30.05.18 21:39 ), lest 3117 ganger

https://cdn2.hubspot.net/hubfs/4375355/Research/Tankers/fw_week_22_2018.pdf?t=1527695565408

Uke 22
VLGC 480 000 usd/month

Solid stigning
Innlegg av: Longsitinbulk (30.05.18 21:43 ), lest 3113 ganger

Hvis dere tror Fredrilsen og Avance kommer med et bedre tilbud ville jeg holdt meg langt vekke fra Avance.
De eier ikke nåla i veggen og kan vl i teorien ikke emitere nå når aksjen handles langt under nav, det vil jo bli massakrering i Avance.

Det er bare fabler og oppspinn, Bwlpg/Dorilan er ikke et oppkjøp men en sammenslåing.
Innlegg av: BWO_Investor (30.05.18 21:43 ), lest 3115 ganger

Og det kommet aksjen til imrg også - solid stigning. Ser ann børsåpningen. Holdt på å kjøpe i dag.
Innlegg av: BWO_Investor (30.05.18 21:45 ), lest 3106 ganger

Veldig spent om den åpner kraftig opp, i så fall avventer jeg litt utover dagen..
Innlegg av: Tændis (30.05.18 21:54 ), lest 3079 ganger

Longs. Jeg sa ikke at Avance skal kjøpe Dorian, men omvendt, at Dorian ønsker å sluke Avance.
Innlegg av: Flaxx (30.05.18 21:56 ), lest 3089 ganger

Dorian har vært under stigning i hele dag og ser ut til å ende på +ca 15%_
https://www.marketwatch.com/investing/stock/lpg

Dette betyr at det amerikanske markedet tiltrer JV- opplegget for Dorian/BWLPG.

Forvent en fortsatt stigning av BWLPG på Oslo Børs i morgen. Dette vil konsolidere verdiene for Dorian ... og det betyr at shortere blir mer og mer nervøse.

For både BWLPGs bedre enn forventet 1Q-resultat og den sterkere markedsmakten av et JV ... det vil borge for bedre tider for LPG-aktørene.

Reprising er på gang.
Kanakje det bare er et tidsspørsmål før man ser betydelig høyere aksjekurser for hovedaktøren BWLPG.
Innlegg av: Longsitinbulk (30.05.18 22:37 ), lest 3035 ganger

AT et John Fredriksen selskap skal bli kjøpt opp?
å nei du, det tror vi ikke noe på
Innlegg av: Tændis (30.05.18 23:09 ), lest 2979 ganger

Hvis du hadde lest artikkelen i FA om LPG da ratene var mareritt dårlige så hadde du ikke vært så bombastisk. Tror JF mer enn gjerne selger Avance.
Innlegg av: Longsitinbulk (31.05.18 00:11 ), lest 2958 ganger
Endret: 31.05.18 00:13

Jeg tror ikke vi skal vektlegge hverken DN eller FA artikkler allverden, i grove trekk er det kun piss preik uten substans.
Bwlpg og Dorilan blir med 95% sikkerthet et selskap innen kort tid.
Innlegg av: kygo (31.05.18 05:21 ), lest 2903 ganger
Endret: 31.05.18 06:20

Fredriksen selger aldri på bunn i shipping. Han vekter seg opp på bunnen, og det har vi også sett i avance. Han har gått fra ca 10 prosent til nesten 20.

Fredriksen liker dårlige tider, det er her han kan gjør gode dealer for fremtiden. Han vet på et eller annet tidspunkt kommer ratene tilbake i lpg.

Helt riktig som longist påpeker, avance har ikke mulighet for å gi bud på noe som helst. De skal være glad hvis de ikke må hente mer penger for å dekke utgifter. Aksjen er også priset langt under nav og da er det ikke lett å gjøre oppkjøp. Dorian er også altfor stort selskap for avance. Slik dorian er priset nå (og stigende), blir det nok vanskelig for aksjonærene å si nei til bw lpg.
Innlegg av: kygo (31.05.18 08:26 ), lest 2773 ganger

Men en annen mulighet for Fredriksen ville ha vært å bruke Frontline. Det er større sannsynlighet at Fredriksen ville brukt Frontline til oppkjøp av dorian enn at avance skulle gjort det. Frontline 2012 har tidligere vært inne i Vlgc, og de har også en liten post i avance.
Innlegg av: Longsitinbulk (31.05.18 08:32 ), lest 2776 ganger
Endret: 31.05.18 08:35

Nå blir det mye fantasering, Fro kjøpe Dorilan

Teoretisk ja, realistisk nei.

Avance trenger ikke gjøre noe nå egenlig overhode, kommer markedet tilbake nogenlunde vil Fredriksen gjøre god butikk i Avance slik den fremstår pr dags dato.
De er ikke store men skipene de har er relativt nye og de kan seile i mangfoldige år å generere ekstremt med cash til aksjonærene.
Det så vi jo for få år tilbake.

Realiteten er nok så enkel som at Fredriksen ikke er like sulten lengre, vi ser det i flere shipping selskaper.
Rissiko viljen er ikke like stor lengre, jeg skjønner det godt.
Det gjelder å forvalte store penge sekken med omhu, shipping er ikke akkurat stedet der pengene renner inn nå.
Innlegg av: kygo (31.05.18 08:41 ), lest 2745 ganger

Ja, Fredriksen har mistet det litt. Han klarer ikke gjennomføre kjøp av selskaper på børs lenger. Jeg tror heller ikke på at fro kjøper dorian men det var en litt utopisk ide.

Fredriksen er veldig dyktig på assets fra yardene, og det liker jeg. Han har gjort gode kjøp både i fro og nodl.
Innlegg av: Longsitinbulk (31.05.18 08:45 ), lest 2743 ganger

Har du endret syn i tank?
Har du kjøpt tank aksjer?
Innlegg av: kygo (31.05.18 08:47 ), lest 2734 ganger

Egentlig ikke, men jeg har en lyttepost i fro, veldig liten en
Innlegg av: Flaxx (31.05.18 11:23 ), lest 2664 ganger

Da ser det ut som BWLPG stiger videre ... passerer 35 ... og da er det rake veien oppover.
Innlegg av: Utlandsinvestor (31.05.18 12:33 ), lest 2632 ganger

Tviler på at fredriksen slår sammen avance og bwlpg-dorian.

Avance er for lite, den eneste måten de kunne gjort det er hvis fredriksen kjøpe LPG skip privat og sender dem inn i avance mot aksjer, og så slår seg sammen med bwlpg-dorian. Men det er en dyr affære. Det hadde vært optimalt hvis de gjorde det, men det virker som om søstrene Fredriksen ikke ønsker en så ekstrem risiko
Innlegg av: Longsitinbulk (31.05.18 13:28 ), lest 2619 ganger

hahaha

BWLPG:DNB MARKETS HØYNER KURSMÅL TIL 34 FRA TIDLIGERE 31

09:40

Oslo (TDN Direkt): DNB Markets høyner kursmålet på BW LPG-aksjen til 34 kroner fra tidligere 31 kroner. Hold-anbefalingen fastholdes, ifølge en oppdatering fra meglerhuset torsdag.

PSP, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 7
Innlegg av: Utlandsinvestor (31.05.18 14:21 ), lest 2567 ganger

De snur fort!

Skal si det er omsetning i aksjen i dag.

Vedder en kasse vin på at hvis kursen går over 38 hever de kursmålet til 36...
Innlegg av: Superoptimist (31.05.18 16:27 ), lest 2509 ganger

Dorian eller ikke, rett på raua igjen. Trist at de har sluttet med meglerandelerstatistikken. Noen som vet hvorfor?
Er OSE selv med på "galoppen"
Innlegg av: Utlandsinvestor (31.05.18 16:35 ), lest 2501 ganger

Markedene faller, dette er kortsiktig.
Innlegg av: Superoptimist (31.05.18 16:39 ), lest 2493 ganger

Hei Utenlandsinvestor.
Er du også glad for at meglerstatistikken er borte?
Rottene sloss om byttet, som vanlig. Og DNB Markets smører sin egen og sine kunders kake!
Innlegg av: Utlandsinvestor (31.05.18 16:41 ), lest 2495 ganger

Heisann. Jeg var ganske forbannet over det da det skjedde ja.

Men det er bare i skandinavia hvor vi har praktisert en slik transparens historisk, dette er ikke vanlig ellers i verden.

Men nei jeg er ikke noe begeistret for det jeg heller
Innlegg av: Superoptimist (31.05.18 16:45 ), lest 2492 ganger

Å endelig èn til på "laget". Tungt og ensomt å være alene. selv bare om meninger!
Innlegg av: Utlandsinvestor (31.05.18 17:57 ), lest 2436 ganger

Men tror du på det fundamentale beholder du aksjene.

Ratene er på vei oppover (jeg tror ikke den handelskrigen varer mer enn noen dager) og fusjonen blir bra. Jeg sitter støtt :)
Innlegg av: firebird (01.06.18 09:42 ), lest 2311 ganger

BW LPG and Dorian LPG shares shoot up
TradeWinds-30. mai 2018
Martin Ackermann, chief executive of BW LPG, said on a conference call he thought the combined company would be a winning combination, ...
Innlegg av: Flaxx (01.06.18 13:11 ), lest 2258 ganger

DNB hevet kursmålet fra 31 til 34 basert på BWLPGs mye bedre 1Q enn forventet.
Og bare basert på det.
Den STORE saken er jo 55/45 JV-opplegget for BWLPG og Dorian.
Så DNB kommer nok med mer oppgradering av BWLPG ... men først skal det vel kjøpes for kunder og i egen regning.
Og da må man balansere kursen litt ...
Innlegg av: Flaxx (01.06.18 13:15 ), lest 2252 ganger

Det som er underkommunisert i disse Trumpete handelskrigtider ... det er at både Kina og EU har signalisert vilje til å kjøpe mye mer amerikansk LPG.
Markedsmessig kommer dette på toppen av det allerede økede gassbehovet i India, Korea, osv
Innlegg av: Utlandsinvestor (02.06.18 12:26 ), lest 2143 ganger

Ratene er opp på Avanceindexen.

http://www.avancegas.com

Jeg skjønner ikke helt hvordan de kalkulerer den raten siden det spriket så voldsomt mellom hva BWLPG leverte i q1 og hva som var "ratene" hos avance´ hjemmeside, velger å se på disse tallene som en index og ikke nødvendigvis faktiske tall.

Nevertheless: Ratene stiger
Innlegg av: Longsitinbulk (02.06.18 17:00 ), lest 2081 ganger

Har ikke studert BWLPG resultatet, men henger det ikke enda igjen noen av de lange kontraktene med de gode ratene?

Samme det, selv etter en rolig uke stiger raten, og det vil nok styrke seg betraktelig kommende uker.

Blpg er solid som få andre innen segmentet men aksjen er også opp 7kr fra bunnen.
Avance har ikke rikket seg, jeg antar at år raten nærmer seg break vil Avance aksjen begynne å rekylere på steroider.

Det er også litt interessant å tenke noen uker tilbake angående de tunge kjøpene til John Fredriksen i Avance.
Er det bare et kjøp på ansett rimlig aksje kurs, eller kan det ligge noe større bak kjøpene?
I disse ulve tider innen segmentet.
Innlegg av: firebird (05.06.18 10:47 ), lest 1710 ganger

Short dekkes inn

ISIN NAME SUM SHORT # SUM SHORT % LATEST POSITION
BMG173841013 BW LPG 10 223 195 7.17% 01.06.2018
Innlegg av: kygo (05.06.18 10:53 ), lest 1703 ganger

Er det ikke rart at dorian ikke har gitt tilbakemelding angående fusjon.

Er det noen som har update?
Innlegg av: Longsitinbulk (05.06.18 11:21 ), lest 1704 ganger

Du får ta en telefon til John, så får du nok svar.
Innlegg av: Longsitinbulk (05.06.18 12:29 ), lest 1671 ganger

Nå selger Kygo
Innlegg av: kygo (05.06.18 12:37 ), lest 1657 ganger

Jeg selger nok ikke før 40.
Innlegg av: Longsitinbulk (05.06.18 12:38 ), lest 1660 ganger

Hvis dealen går i vasken selger du på 27kr
Innlegg av: kygo (05.06.18 13:56 ), lest 1622 ganger

Nei, jeg er long her. Bw vil uansett komme ut av krisen styrket. Det vil nok ikke avance eller dorian gjøre.
Innlegg av: Superoptimist (05.06.18 16:45 ), lest 1570 ganger

Er det ingen som har hørt om krokodillen som slukte slangen?
Eventyret idag er jo over, uten forklaring!
Spillebula børsen får holde på!
Innlegg av: kygo (06.06.18 08:04 ), lest 1435 ganger

Fra tradewinds idag: Dorian shareholder supports BW LPG offer

Kanskje vi får en update fra dorian snart.
Innlegg av: firebird (06.06.18 08:51 ), lest 1415 ganger
Endret: 06.06.18 08:55

Bwlpg blir giga...
Innlegg av: firebird (06.06.18 08:51 ), lest 1419 ganger
Endret: 06.06.18 08:55

Bwlpg blir giga...
Innlegg av: Longsitinbulk (08.06.18 15:02 ), lest 1207 ganger

Er nok en del som tar litt gevinst i Bwlpg etter en oppgang på 20% siste 2 uker og dytter pengene inn i Avance som bare har steget 5%
Innlegg av: Tændis (08.06.18 17:37 ), lest 1161 ganger

Tatt plass her nå etter Nordeas oppgradering idag TP 68 (66) tror jeg det var. For mange triggere til å ignorere rett og slett. Oppkjøp evt av Dorian, gasslagre i US som er ATH, shortskvis og ratehopp. Er vel bare å sitte musestille enn så lenge.
Innlegg av: Longsitinbulk (08.06.18 23:09 ), lest 1096 ganger

TradeWinds nå

Another Dorian holder goes for BW offer
Innlegg av: uteseileren (09.06.18 03:40 ), lest 1059 ganger

Another Dorian holder goes for BW offer
Investment advisory says 'stronger balance sheets and less leverage' would behoove VLGC owner.

June 8th, 2018 19:57 GMT
by Michael Angell
Published in FINANCE
Another Dorian LPG shareholder is leaning in favour of BW LPG's $1.1bn acquisition offer for the company, saying a volatile industry such as gas shipping would benefit from the larger scale offered by the combination.

The letter from New York-based Oppenheimer + Close comes almost two weeks after BW LPG unveiled its stock-for-stock offer for New York-listed Dorian LPG. The move would create the largest fleet of very large gas carriers (VLGC) under one owner.

Dorian LPG's board says it is in receipt of the offer, but has declined further comment on its status.

Oppenheimer + Close, which has $217m in assets under management, has been a Dorian shareholder since 2015, starting out with roughly 100,000 shares. The advisor now reports owning 1.3 million shares, just over 2% of the company.

BW LPG makes $1.1bn offer for Dorian LPG
Read more
In a letter addressed to Dorian chairman and chief executive John Hadjipateras, Oppenheimer + Close says that "shareholders are competent to evaluate the BW offer and hope that you and your board will recognize that ultimately the shareholders should control their destiny."

The advisor says that in a market with a "clear leader with significant capacity, there have been benefits in fleet optimization." It also says that the cost savings in consolidation, while small, "is a plus given the parlous state of the market."

While its confident that a market recovery will occur, "none of us knows when, and as a shareholder we favor stronger balance sheets and less leverage in businesses that have to cope with volatility in earnings and uncertainty in markets," Oppenheimer + Close says.
Innlegg av: Dividend (19.06.18 00:23 ), lest 640 ganger

Longs

Jeg bare konstaterer at her fikk jeg rett da jeg ikke trodde det ville gå gjennom.

Kanskje litt mindre skråsikker neste gang?

Innlegg av: Dividend (29.05.18 23:23 ), lest 3457 ganger

Igjen Longs

Vi skjønner at du har tatt dine bet.

Men kan du begrunne hvorfor Dorian ledelse skal anbefale dette budet?

Flere analytikere, bla. Pareto er ute og kommenterer at dette neppe blir godtatt av Dorian

SOM BW aksjonær håper jeg du har rett, men tror faktisk at dette ikke går igjennom på nåværende kurs.
Innlegg av: kygo (19.06.18 05:02 ), lest 594 ganger

Det blir fusjon, ta det med ro. Bw group er største aksjonær i dorian, og mange av aksjonærene støtter fusjonen.

Bw er profesjonelle i forhold til oppkjøp. Det blir en reprise av Aurora oppkjøpet. Aurora ledelsen ville heller ikke fusjonere, men over tid tok bw kontroll over selskapet. Det samme kommer til å skje her. Aurora 2016, dorian 2018.
Innlegg av: kygo (19.06.18 05:11 ), lest 592 ganger

I forhold til hva meglerhusene sier er budet fair. I mine øyne trenger dorian bw mer enn bw trenger dorian. En fusjon vil være bra for alle aksjonærene i dorian og bw.

Ledelsen er jo alltid negativ til oppkjøp i shipping. De vet jo at hvis fusjonen blir en realitet vil mange miste jobben i de minste selskapet.
Innlegg av: Longsitinbulk (20.06.18 13:27 ), lest 457 ganger
Endret: 20.06.18 15:31

rar aksje
Innlegg av: kodenavn (20.06.18 15:07 ), lest 370 ganger

Og Nordea har justert sitt kursmål opp fra 62.- til 66.-

Så får vi se. Tror mer på det enn 25.-
Innlegg av: Longsitinbulk (20.06.18 15:32 ), lest 357 ganger
Endret: 20.06.18 15:33

tror også som Kygo at kjøpet går i gjennom.

tok et lass rett rundt 33kr

når det er sagt, BWLPG klarer seg utmerket uten oppkjøpet, det er faktisk mer bullish på kort sikt for BWLPG aksjen om ikke kjøpet går i gjennom.
Innlegg av: Longsitinbulk (20.06.18 15:48 ), lest 344 ganger

kan du legge ut analysen fra Nordea

Innlegg av: kodenavn (20.06.18 15:07 ), lest 33 ganger
Og Nordea har justert sitt kursmål opp fra 62.- til 66.-
Innlegg av: Longsitinbulk (20.06.18 18:30 ), lest 290 ganger

RE^3: Bwlpg- Bwlpg vil sluke Dorian

Dorian stiger 4%
Innlegg av: Dividend (20.06.18 18:47 ), lest 274 ganger

Stiger på helt vanvittig bull lagertall. Dette kan fort være vendepunktet i VLGC
Innlegg av: naivsuper (20.06.18 20:22 ), lest 241 ganger

Dorian + 5,38 % nå. Er dette et signal om at det går mot en avtale?
Innlegg av: Longsitinbulk (20.06.18 20:35 ), lest 238 ganger

Det er i alle fall et sikkert tegn på ad dagens kraftige nedsalg var en gyllen kjøps mulighet- som i alle fall jeg benyttet meg av.

At børsen kommer til å stige i morgen i tilegg er bare +++
Innlegg av: aktivfinans (20.06.18 21:04 ), lest 196 ganger

Fikk kjøpt inn siste rest idag, litt for tidlig mot bunnen. Men skitt au ser bra ut likevel :) når er generalforsamlingen for dorian?
Innlegg av: Dividend (20.06.18 21:13 ), lest 187 ganger

LOngs

du kan lett finne det selv hvis du gidder og er interessert.

TOK DU DEN?

Innlegg av: Dividend (20.06.18 21:21 ), lest 184 ganger
Endret: 20.06.18 21:31

Spøk til side

Jeg øser gjerne av min kunnskap

Stikk i strid med DNBs analyse tidligere i år faller konsumet av Lpg i usa
Kraftig.

Bare ca 1/4 av produksjonen ble konsumert sist uke noe som betyr at vi får BÅDE kraftig lagerøkning og høy eksport. Jeg tipper mt belvieu faller nå og da åpner arbitrasjevinduet seg.
Innlegg av: Dividend (20.06.18 21:43 ), lest 154 ganger

Er iallfall et bidrag i riktig retning

Så får vi håpe at prisen i Asia holder seg.
Innlegg av: Longsitinbulk (20.06.18 20:45 ), lest 231 ganger

Link?

Innlegg av: Dividend (20.06.18 18:47 ), lest 57 ganger
Stiger på vanvittig bra lagertall
Innlegg av: Longsitinbulk (20.06.18 21:14 ), lest 194 ganger

RE^3: Bwlpg- Bwlpg vil sluke Dorian

:-))
Innlegg av: Longsitinbulk (20.06.18 21:38 ), lest 179 ganger

RE^4: Bwlpg- Bwlpg vil sluke Dorian

takk for svar, så nå tror du ratene skal stige kraftig?