Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: SomSa (29.05.18 14:08 ), lest 4671 ganger
Ticker: TRVX

TRVX: Podcast episode 48 med Mangus og Soug er klar

https://soundcloud.com/user-972208711
Innlegg av: aborum (29.05.18 14:16 ), lest 3181 ganger

RE^1: TRVX: Podcast episode 48 med Mangus og Soug er klar

Sådan! Så er det sgu' frem med jordbærtærte og benene op på bordet :)
Innlegg av: liang (29.05.18 15:17 ), lest 3029 ganger

Oppklarende synes nå jeg da :)

Epler blir samenlignet med epler...

Cohort 1 R0-33% og R1-66% i studien en sammenligner med og denne har ca samme fordeling mellom R0/R1.

Bedre kan det vel ikke bli dersom en tenker på relevant og korrekt sammenligning for resultatene for OS.

Også riktig interessant å høre hva de utenfor selskapet mener.

Hær skjer det noe klinisk.......

Lykke til

Innlegg av: liang (29.05.18 15:31 ), lest 2938 ganger

RE^2: TRVX: Podcast episode 48 med Mangus og Soug er klar

Vi får her bekreftet at det som snøffelen ettespør har mye å si for resultatet men det som vel danner det riktige utgangspunktet for å sammenligne studiene og derav trekke konklusjoner på OS er at RO/R1 fordelingen er lik i disse studiene , ikke?

Og for cohort 1 sin del så er de det .
Innlegg av: quattro (29.05.18 15:31 ), lest 2934 ganger

benytt anledningen til å lytte på Podcast no.48 ;)
Innlegg av: MedisinO (29.05.18 15:38 ), lest 2918 ganger
Endret: 29.05.18 15:48

Stemmer det Liang. 13/19 pasienter (68%) hadde R1, mens 6/19 pasienter hadde RO (32%). Dette har dog vært kjent siden Abstract i fjor sommer. Mulig det ikke er alle som har fått det med seg.

Innlegg av: SafeInvest (29.05.18 15:43 ), lest 2865 ganger

Du kunne ikke tatt med feil SomSa/DuIgjen!
Håper du skjerper deg og kutter ut baisingen av Pcib og Nano.

Innlegg av: SomSa (26.05.18 12:05 ), lest 1153 ganger
Ticker: NANO
Endret: 26.05.18 12:34
RE^1: NANO: Update on CTA for Archer-1 and PARADIGME Trials

*************************************************************************************************
Jeg støtter 100% REC. Jeg tror dialogen mellom REC og Nano gjelder 20/100 doseringen
*************************************************************************************************

Problemet er at Nano har fått seg et smell på 20/100 doseringen. 15/40 virker mye bedre enn 20/100 og nano har ikke
dokumentasjon på at 20/100 kan virke like bra/bedre enn 15/40. Det blir et moralsk spørsmål om å la pasienter bli behandlet
med en dårligere dosering fordi Nano vil ta hensyn til FDA, økt godkjenningssjanse og sin egen griskhet.

Lisa sa selv at utprøving av både 15/40 og 20/100 vil øke godkjenningssjansen hos FDA (hør på presentasjonen, desember/2017).
Jeg oppfattet at dette var den eneste grunnen til at Nano ikke gav fanden i 20/100 etter dårligere resultater fra denne doseringen.
REC spør, hvorfor skal man igjen prøve en mislikt dosering som gir dårligere resultater?
Løsningen kunne ha vært å gi fanden i 20/100 og prøvd kun 15/40 i Norge. Tiden renner ut og kassa tømmes.

Og Nano skal presentere nye data fra 20/100 i desember. Og REC si ok, jeg venter til desember og studere nye data før du får lov
til å teste nye pasienter med 20/100. Jeg hadde gjort det samme dersom jeg hadde dette ansvaret.
Innlegg av: quattro (29.05.18 15:58 ), lest 2813 ganger

nå er det bare å laste opp …… under 17 kroner !
Innlegg av: SomSa (29.05.18 15:58 ), lest 2825 ganger
Endret: 29.05.18 16:04

Min lille oppsummering:

- Targovax teknologi er immune activators
- Magnus har utviklet verdens først CPI og tror på selskapet
- Targovax´s virus er mye bedre og gir dobbel effekt
- Det ble snakket om accelerated approval for Mesothelioma cancer
- Targovax har 0 konkurrent innen Mesothelioma cancer
- CPI prøves for behandling av Mesothelioma cancer. Dersom de lykkes er det bra for Targovax. Oncos-102 kan kombineres med CPI. For meg lukter igjen oppkjøp i tidlig fase.
- Oncos-102 for behandling av Mesothelioma cancer har vist at Oncos-102 virker og data fra melanoma blir en formalitet.
- Resultatet fra Mesothelioma åpner mulighet for å behandle pasienter med hode/halskreft
- Mange flere klinikker har åpnet for rekruttering av pasienter

TG01
- Overlevelses forskjellen mellom R0 og R1 er 10%
- R0 og R1 fordelingen tilsvarer den samme fordelingen i sammenliknbare data
- TG01 viser bedre overlevelse for 1, 2 og 2,5 år i forhold til sammenliknbare data
- Snart første pasienten oppnår 5 års overlevelse
- Etter at ekspert panelet gikk gjennom TG01 dataene (2017) vil mange jobbe med Targovax om dette
- Flere CPIer prøves for behandling av bukspyttkjertelkreft med dårlige resultater
- Tredje armen vil åpne muligheten for en ren kombinasjon mellom TG01 og CPI. Og etter min mening vil pasientgrunnlaget økes dramatisk fra 40000 (opererte) til ca. 350000 (opererte + ikke opererte)
- Data fra 13 pasienter er klar i midten av høsten

Med forbehold om feil, lån 2 ekstra ører og hør selv. Troen på at Targovax kjøpes opp senest innen 2020 ble økt.

-------------
For 19 pasienter. Disease staging at diagnosis:

T stage
T1:The cancer is confined to the pancreas and is no bigger than 2 cm (0.8 inch) across (T1): 1 (5%)
T2: The cancer is confined to the pancreas and is larger than 2 cm (0.8 inch) but no more than 4cm (1.6 inches) across (T2): 1 (5%)
T3: The cancer is confined to the pancreas and is bigger than 4 cm (1.6 inches) across (T3) AND it has spread to 4 or more nearby lymph nodes (N2): 17 (90%)

N stage
N0: It has not spread to nearby lymph nodes (N0) or to distant sites (M0): 7 (37%)
N1: as spread to no more than 3 nearby lymph nodes: 12 (63%)

M stage
M0: It has not spread to nearby lymph nodes (N0) or to distant sites (M0): 19 (100%)

Resection surgical outcome, n (%)*
R0: All of the cancer is thought to have been removed. (There are no visible or microscopic signs suggesting that cancer was left behind.): 6 (32%)
R1: All visible tumor was removed, but lab tests of the removed tissue show that some small areas of cancer were probably left behind: 13 (68%)
Innlegg av: quattro (29.05.18 16:12 ), lest 2743 ganger

takk for fin oppsummering SomSa ;)

trvx har alle meritter linet opp til å slå igjennom
Innlegg av: SomSa (29.05.18 16:39 ), lest 2667 ganger

quattro

Bare hyggelig, det kan hende at jeg har misforstått noe. Magnus gav en strålende beskrivelse av Oncos-102, TG01 og kliniske
resultater og ulike muligheter for selskapet.

Fint å være både langsiktig og trader i aksjer. Med denne strategien gleder jeg meg når mine aksjer både stiger og faller.
Mine langsiktige Nano verdier økte med noen hundretusener i løpet av noen minutter. Jeg er tålmodig med TRVX mye skal skje her.

Nå forstår jeg hvorfor Erik snakker mye om Mesothelioma cancer igår. Magnus kom med forklaringen i dag.

Innlegg av: aborum (29.05.18 16:45 ), lest 2641 ganger

SomSa:
- tak for glimrende opsummering. Har ikke selv haft lejlighed til at høre podcast, men ser frem til dette senere i aften. Jeg vil forsøge at verificere din opsummering og skrive et indlæg her, hvis der er noget, der er faldet mellem to stole.

Gratulerer iøvrigt med seneste melding fra NANO. Har selv haft en slags økonomisk fordel af denne og tænker, mere venter i morgen. Men i det samlede billede, bliver dette småpenge i forhold til gevinsten i TRVX.
Innlegg av: nad.oslo (29.05.18 16:44 ), lest 2652 ganger

Da er hele oppgangen nesten borte, en fantastisk rapport men markedet sender det ned.

Nano får en avklaring og den flyr 25%.

:(
Innlegg av: illuminati (29.05.18 19:57 ), lest 2446 ganger

aborum,

De som har hørt podcasten la vel merke til stemningen i studio, den var høy på grunn av resultatene fra TG studien. Og selvfølgelig er trvx klar over forskjellen på R0 / R1 resultatmessing, men som jeg spådde kom det ikke noen oppklaring på fordelingen. Jeg er 100% sikker på at de har dataene, dette er en liten studie og det tar ikke lang tid å addere disse resultatene.
En annet meget interessant utsagn fra MJ var ekspert-panelet han hadde snakket med og vist resultatene på spesifikk immune+aktivering 90%, dvs, mest sannsynlig bety at alle 100% med RAS mutert kreft fikk en spesifikk aktivering. Som vaksine på friske mennesker vil det kunne bety at vi sitter på en vaksine som kan forhindre 30% (all RAS) av all kreft i fremtiden. Og kanskje blir spesifikk immune-aktivering et nytt endepunkt om ikke alt for lenge.

SomSa,

Fin oppsummering.
Innlegg av: Jakal (29.05.18 20:20 ), lest 2405 ganger

Jeg er i høyeste grad amatør, og leser med interesse innlegg fra kloke hoder her på forumet. Podcast´en synes jeg var overbevisende, en ting som slår meg er at dette er fagfolk som ikke slår om seg med store ord men baserer seg på rene forskningsresultater. Dette gjelder også merkantile personer som Soug. Mulig dette er standard nøkternhet for hele biosektoren.
Å investere i biosektoren er utfordrende, kursen går i bølger. Når investorer får informasjon om det langsiktige perspektivet hopper de over til kortsiktige gevinstmuligheter (Nano i dag...). Faktum er likevel at forskningsresultatene til TRVX har vært entydig positive (fra en amatørs synspunkt) mens kursen har halvert seg fra topp for et drøyt år siden. OBX er på "all time high", potensialet til TRVX er synliggjort som aldri før, men kursen ligger godt under siste emisjon. Er det frykten for ny emisjon som lugger, eller er det en generell lunken holdning til biosektoren for tiden?
Innlegg av: Picosalax (29.05.18 21:44 ), lest 2237 ganger

Tror det først og fremst er viktig å ta innleggene fra «dyktige» skribenter her inne med atskillige klyper salt. De opptrer med professoral autoritet, og jeg antar at de fleste av dem er autodidakte på medisinsk vitenskap og at de fleste har finansbakgrunn snarere enn noe annet. Oppgitte interessekonflikter blir aldri presentert når disse guruene stiller tilsynelatende kritiske spørsmål. Targovax kommer, ha is i magen og litt lengre perspektiv enn St Hans. Har fulgt m på dem siden børsintro i likhet med Nano uten at det er noen garanti for suksess. Mitt neste lodd blir Ultimovacs til høsten. Er også aksjonær i PCIB. Er god til å lese medisinske artikler med kritiske øyne, men her inne er det mange som skriver mye som høres plausibelt ut og som folk sluker rått. Oslo Cancer Cluster og RADFORSK er arnesteder for kreftforskning i verdensklasse.
Innlegg av: Picosalax (29.05.18 20:30 ), lest 2374 ganger

Stille fra professor Snøffelen nå. Fikk han svar på spørsmålene sine? Cohort 2 kan ikke leses av, cohort 1 var kjent for lenge siden. Mye svada/opera. Masseflukt fra PCIB og TRVX i dag fra folk som hoppet på Nano-toget
Innlegg av: frs2904 (29.05.18 20:38 ), lest 2359 ganger

Studien i Australia ble ikke nevnt med et ord. Skulle det ikke komme litt data før sommeren om studien gikk bra???
Innlegg av: SomSa (29.05.18 21:06 ), lest 2309 ganger
Endret: 29.05.18 21:08

Jakal

"en ting som slår meg er at dette er fagfolk som ikke slår om seg med store ord men baserer seg på rene forskningsresultater."

Magnus Jaderberg
Stilling: Chief Medical Officer

Magnus Jaderberg har vært med å utvikle mange suksess produkter som: Yervoy (ipilimumab), Enbrel (etanercept), Torisel (temsirolimus),
Orencia (abatacept), Rapamune (sirolimus) and Nulojix (belatacept)

Ledende stillinger fra blant annet: GlaxoSmithKline, Pharmacia, Wyeth and Bristol Myers Squibb (BMS)

"He was honorary lecturer in drug development at King's College, London between 2003 and 2009, and he is a Fellow of the Faculty of
Pharmaceutical Medicine of the Royal Colleges of Physicians of the United Kingdom."

Produkter og omsetning:

Yervoy (ipilimumab); første CPI i verden og Magnus har vært med å utvikle
Launch Date: March 2011
First-Year Sales: $706 million (2012; partial 2011 at $360 million)
First-Half 2013 Sales: $462 million
Analyst Estimate for 2018: $1.54 billion (Bloomberg average)
http://www.fiercepharma.com/special-report/yervoy-bristol-myers-squibb

Enbrel (etanercept)
2015 sales: $5.36 billion
Enbrel is among the few drugs expected to top the rankings in 2020 despite an impending decline in sales.
http://www.fiercepharma.com/special-report/13-enbrel

Orencia (abatacept)
Worldwide Revenues: USD 625 million (2016) USD 540 million (2015), en økning på16%
https://news.bms.com/press-release/financial-news/bristol-myers-squibb-reports-fourth-quarter-and-full-year-2016-financia

.
.
Han kunne jobbe hvor som helst og før han begynte hos Targovax jobbet som Chief Medical Officer hos BMS Europe. I 2015 omsatt selskapet for 16.56 billion USD.

Innlegg av: Krieghoff (29.05.18 21:55 ), lest 2192 ganger

Fin oppsummering av SomSa!

Når det gjelder R0/R1 diskusjonen så var det svært interessant å høre på MJ. Joda, det er en forskjell. Men den er ikke så veldig stor og det virket som det var heller tvilsomt om den kom til å få utslag i såpass små studier som TRVX har planlagt til nå.

Eller en fantastisk podcast med mye informasjon. Kanskje utenlandske investorer skal på Norsk kurs? Eller mulig at Radium ved Jonas og gjengen kan få laget transkript som også kan legges ut. Tror det hadde vert en veldig god ide. Dere kan takke meg senere ;)

Ps, hørtes ikke ut som CEO hadde store planer etter August avslutningsvis. Regner man med at man har fått med alle mulige investorer til dess?
Innlegg av: aborum (29.05.18 22:16 ), lest 2144 ganger

Krieghoff:
- enig, endnu en fin podcast fra Radium. Jeg bliver nødt til at gentage, at Magnus Jaderberg fremstår svært troværdig; dette foran et kamera eller bag en mikrofon. Han optræder velformuleret og i et roligt (calm) tempo.

Hvad angår spørgsmålene, så er min opfattelse at der blev svaret ærligt omkring R0/R1. Anbefaler alle, der har interesse i dette emne at lytte til podcasten - ganske uddannende og beroligende materiale for en TRVX aktionær.

Jeg lagde også mærke til at Øysten Soug ikke gav udtryk for videre planer, hvad angår konferencer - ud over at man ønsker at præsentere mere uddybende data fra cohort II senere i år. Man begrundede dette med, at man ikke umiddelbart havde haft mulighed for at analysere samtlige data. Uden at lægge Øysten Soug ord i munden, er det muligt TRVX bruger dette vindue til at kommunikere særligt målrettet med BP omkring det randomiserede studie (og/eller det videre økonomiske forløb på TG-platformen).

Jeg efterlades med et indtryk af en stærk ledelse, stærke kliniske resultater og stærk opbakning fra det kliniske miljø. Det rækker langt i forhold til min egen position i selskabet. Der er nok flere trusseskvettende konfirmander, der har behov for at selskade sin portefølje i morgen, når NANO atter engang forsøger at bryde 65,00 og aborum står klar med garnet, vær sikker på dette.
Innlegg av: aborum (29.05.18 22:18 ), lest 2131 ganger

RE^3: TRVX: Podcast episode 48 med Mangus og Soug er klar

@ picosalax: "stille fra professor Snøffelen nå .."

Der måtte jeg sgu' lige grine .. :)
Innlegg av: Jakal (29.05.18 22:46 ), lest 2055 ganger

Takk Aborum, stoler på at du fanger opp all nedfallsfrukt slik at kursen holder seg over kr 17,-. Jeg blir en pygmé i dette selskapet, men forhåpentligvis en glad en om ikke lenge.
Innlegg av: Snøffelen (29.05.18 22:57 ), lest 2043 ganger
Endret: 29.05.18 23:00

Vi fikk i alle fall svar på R1/RO fordi Magnus Jaderberg sa at studiet hadde omtrent samme fordeling mellom R1 og R0 som ESPAC 4, og at studiet på 32 pasienter således kunne sammenlignes med relativt direkte (hør på tidslinje 40:00 til 40:15)

Og i gemcitabine-armen i i ESCAP4 var det 366 pasienter hvorav 219 R1 og 147 R0, dvs ganske så nøyaktig 60% R1 og 40% R0, eller totalt sett av 32 pasienter 19 R1 og 13 R0.

Vi vet at det var 13 R1 og 6 R0 i kohort 1 så da må det være 6 R1 og 7 R0 i kohort 2.

Mao en liten overvekt av R0 i kohort 2, mens det var dobbelt så mange R1 som R0 i kohort 1.
Innlegg av: SomSa (29.05.18 23:13 ), lest 1961 ganger

Etter at Mangus forklarte forskjellen mellom R0 (kirurgen fjernet all tumoren) og R1 (kirurgen ikke klart å fjernet all tumoren)
stilte Elisabeth et artig spørsmål med humør. Hva om kirurgen sier all tumoren er fjernet men egentlig har han ikke klart det?

Vi som har PHO aksjer vet at deres løsning øker sjansen for å oppdage flere tumorer økes med ca. 25%. Kirurgen kan ikke si
med 100% sikkerhet at en R0 er ikke R1. Man skal ikke legge mye vekt på dette.

Overlevelses forskjellen mellom R0 og R1 er bare 10%, i cohort 1 var 32% R0 og og 68% R1. Vi antar i cohort 2 er fordelingen
50%/50%. En overlevelse på hhv 68% og 72% er fantastisk bra.

Magnus sa også at Oncos-102 kan bli første linjebehandling for Mesothelioma cancer. Oncos-102 virket når kjemoterapi ikke
virket. Big pharma har fått vite det de ville vite ......

aborum, vi feirer Nano oppgangen i dag og snart kommer TRVX. Men man skal ikke sove trygt uten TRVX aksjer. De nevnte
flere oppkjøp med få/begrenset kliniske data innen oncolytic virus. Et oppkjøp kan komme når som helst. TRVX kan bli årets
overraskelse.

Innlegg av: Chrysler300C (29.05.18 23:25 ), lest 1917 ganger

Aborum: husker ikke helt hvilken tråd , men du skrev du skulle kontakte Susanne i arctic ?

Fikk du noe tilbakemelding ?

:)
Innlegg av: aborum (30.05.18 00:28 ), lest 1829 ganger

Chrysler300C:
- havde ikke held med at kontakte Susanne Stuffers i ARC. Jeg tænker at give hende en tænkepause og forsøger igen fredag.

Endvidere har jeg planlagt at sende hende en pakke tudekiks (cry-crackers), når vi runder 24,00 (2x ARC kursmål).
Innlegg av: ILAV (30.05.18 02:46 ), lest 1776 ganger

Picosalax;

Aner ikke bakgrunn til andre her, men med bakgrunn i feltet (immunologi og virologi, PhD) vil jeg for egen del understreke at jeg utelukkende uttaler meg her inne på realfaglig grunnlag. Jeg har null (0) finansbakgrunn.

Mine innlegg er derfor basert på 98% fag og 2% magefølelse. Dette er egeninteresse, folket er pent nødt til å bestemme hva de vil videre. Dette er et debattforum, ikke et investorforum med påstått fasitgrunnlag.

Innlegg av: Picosalax (30.05.18 08:22 ), lest 1580 ganger

ILAV
Takk. Det var en solid CV som definitivt gjør at jeg skal ta dine innlegg med færre klyper salt enn andres fremover. Ha en strålende dag videre :-)
Innlegg av: illuminati (30.05.18 02:58 ), lest 1766 ganger
Endret: 30.05.18 03:03

Det blir litt for enkelt å fokusere på R0 & R1, T stage og N stage er mulig enda mer avgjørende for mOR tallene.
I første kohort er hele 17 av 19 pasienter T3, dvs tumorer større enn 4 cm i diameter. Og hele 12 av 19 hadde spredning lymph nodes N1.
I tillegg kommer almentilstand og en hel del andre medisinske vurderinger som må legges til grunn for overlevelse.
Å gå i detalj på en så begrenset studie kan slå begge veier, men det går helt klart frem fra dataene for kohort 1 at det var en meget høy andel av de sykeste.
Å lese dataene slik Hr. S gjør i 20:57 er heller ikke riktig. MJ sa at studiet hadde OMTRENT ikke eksakt samme fordeling. Hr. S er også raskt ute med å fastslå fordelingen i kohort 2. Jeg tror fordelingen i kohort 2 er den samme som for kohort 1, ca 60% (8) R1 og 40% (5) R0.
Meningen med to armer i studien var vel også å sette de opp mot hverandre derfor tror jeg fordelingen av R0 & R1 var lik for begge kohorter.

Det som var mest oppløftende med hele studien var en 100% RAS spesifikk immune aktivering.
TG-01 kan medvirke til nesten utryddelse av PC ved at nær 90% er RAS-mut ved vaksinering av friske mennesker. Som bonus utrydder TG i tillegg 30% av all annen form av kreft som også er RAS-mut.
Innlegg av: Snøffelen (30.05.18 07:20 ), lest 1694 ganger

Somsa sier:

"Overlevelses forskjellen mellom R0 og R1 er bare 10%, i cohort 1 var 32% R0 og og 68% R1. Vi antar i cohort 2 er fordelingen
50%/50%. En overlevelse på hhv 68% og 72% er fantastisk bra.

Det Magnus Jaderberg sa (hør fra 38:20 til 38:50) var sånn ca at:

"En 10% skilnad i overlevnad når man kommer opp i 2 til 3 år"

Ser man på ESPAC4-publikasjonen så ser man at det stemmer sånn "nogenlunde":

https://www.thelancet.com/pdfs/journals/lancet/PIIS0140-6736(16)32409-6.pdf

se Kaplan-Meier-plot på side 7

Men eg har mistanke om at Somsa misforstår Jaderberg her litt og "tenker langs x-aksen", dvs skillnad på 10%, i måneder, mens Magnus opplagt mener på Y-aksen.

I måneder blir overlevelsen selvsagt større i prosent i det nye gem-cap-regimet som TG01 nå skal måles opp mot.
Innlegg av: Sjog (30.05.18 09:16 ), lest 1488 ganger

Veldig interessant podcast og stor entusiasme fra Targovax sine folk, selv om de selvfølgelig må veie sine ord. Einarsson har jo lov å snakke mer fritt og det mangler ikke på optimisme fra hans side iallefall.
Innlegg av: Chrysler300C (30.05.18 09:30 ), lest 1443 ganger

tenk at folk vegrer seg for og gi 17,30-50 med alt som har kommet fra Targovax i det siste !

Kan skjønne duppen igår pga NANO , men hallo ...

Eller må en annen måte : Tenk at noen vil selge på 17 Kr NÅ ... Uforståelig !
Innlegg av: aborum (30.05.18 09:38 ), lest 1409 ganger
Endret: 30.05.18 09:40

Forudsigeligt at konfirmanderne er tilbage i TRVX efter luften er gået af NANO. Jeg solgte selv et par poster i NANO på 56,95 og 56,00 (købt på 47,00) og er på købersiden i TRVX i dag. Muligt NANO kravler videre, men jeg er tilhænger af flere mindre, men udmærkede trades end det omvendte - for dele af positionen, naturligvis.

Tænker andre følger samme mønster.
Innlegg av: illuminati (30.05.18 11:19 ), lest 1294 ganger

På side 1017 står det helt klart svart på hvitt Gemcitabine 366 pasienter mOR 25,5 mnd. Gemcitabine pluss capecitabine 364 pasienter mOR 28,0 mnd.

Tallene er for positive og negative slått sammen, noe også trvx har gjort, argumentet ditt tidligere med at trvx hadde valgt ut bare R0/T1/N0 faller på steingrunn. Utvalget til trvx kan sammenlignes med ESPAC-4 publikasjonen noe som også var meningen, og på trvx sin poster ser vi at pasientgrunnlaget fra kohort 1 var hele 17 av 19 med T3, og 12 av 19 med N1 status. Og da håper jeg denne operaforestillingen er over en gang for alle.

Innlegg av: aborum (30.05.18 11:26 ), lest 1283 ganger

illuminati:
- det er vist kun her på TRVX tickeren, at dette emne stadigvæk debatteres. Magnus Jaderberg gav jo en glimrende forklaring på spørgsmålene og der var konsensus blandt Magnus Jaderberg og Jonas Einarsson om at resultaterne "so far" var ganske lovende.

Med andre ord, i mangel af mulighed for at sige "vi står med løsningen i hånden og mangler de sidste data", måtte de sige "ganske lovende". Jeg kan nemt læse mellem linierne her.

Husk iøvrigt at TRVX afventer endelig beregning af OS for cohort-II, da patienterne har besluttet sig for at leve videre :)
Innlegg av: EinarAas (30.05.18 11:36 ), lest 1259 ganger

Ja han sa vel i Podcasten at 9 av de 13 i cohort 2 lever pt.
Og at flere i cohort 1 også enda lever, den lengste nærmer seg 5 år...
Innlegg av: focuss (30.05.18 11:48 ), lest 1242 ganger

Man får mene hva man vil men slik jeg ser det så er det en reell mulighet for at vi sitter med et produkt som faktisk kan gi forbedret tilbud til pasienter med kreft i pancreas og det er ikke hverdagskost. Skulle vært interessant å sett hvordan analytikere vurderer LOA nå etter nye overlevelsesdata og immunrespons hos så godt som alle med Rasmutasjon. Tror analytikere tidligere har operert med LOA for TG-01 i området 5-10 %. Slik jeg ser det, kan vi nå ha bikket 50%. Spent på hva redeye kommer til.
Innlegg av: liang (30.05.18 11:59 ), lest 1194 ganger

Cohort 2 i studien pancreas er vel også lagt opp litt anderledes enn cohort 1.

Antall/mengde er redusert fra 3 behandlinger til 2 med TG01 og kanskje viktigere , en begynner behandlingen med å gi TG01 i cohort 2.

Kan dette gi bedre resultater?

Kan en få noe krympende effekt på svulsten før kirurgien kommer inn i bildet?

Innlegg av: focuss (30.05.18 12:02 ), lest 1203 ganger
Endret: 30.05.18 12:06

Vi er nå der at vi skal begynne med å fremskaffe "halen" fra Hydrostudiet. Halen som ingen visste var der før man ettergikk Hydro studiet ved en tilfeldighet mange år etter nedleggelse. Halen viste at den andelen pasienter som overlevde de første årene faktisk fortsatte å leve som om de var friske.

I Hydro studien med 96 pasienter fikk 20 pasienter TG-01. Etter 10 år levde ingen av de 76 som ikke fikk TG-01. Etter 10 år levde 4 av de 20 som fikk TG-01. Det er dette vi nå skal se verifisert med de pågående studier. Er "virkelig" halen der?

Pasientene med Pankreas kreft kan ikke vente 10 år på dette så et surrogat endpoint må benyttes.

Dette er det mest spennende som har skjedd med utvikling av behandling av denne forferdelige sykdommen på 45 år. Er BP interessert? You bet!
Innlegg av: SomSa (30.05.18 12:03 ), lest 1174 ganger

Snøffelen

Jeg tenker på en annen måtte,
Folk får kreftbehandling for å kunne overleve noen måneder ekstra. Algetas produkt hjalp kreftsyke å leve noen måneder
lengre. Som du sier eller Magnus, R0 og R1 betyr null og niks frem til de 2 første årene og ingen vits å diskutere dette. Med
modifisert vaksineregimet levde 72% mot 53% (den beste tilgjengelige behandlingen per dags dato).

72% mot 53% er et fantastisk tall. Som tidligere har nevnt venter jeg et samarbeid mellom Trvx og Memorial Sloan Kettering
Cancer Center som skrev retningslinjen i USA i 2017 + big pharma som tester sin CPI på bukspyttkjertelkreft. CPI er alene nesten
ubrukelig for behandling av bukspyttkjertelkreft. På podkast har Jónas Einarsson sagt 2 ting gjør kaldt tumor til varm tumor

1- Oncolytic virus og Targovax har Oncos-102 og utvikler ONCOS-402, ONCOS-802 og ONCOS-902
2- Peptide vaksiner og Targovax har TG01, TG02 og utvikler TG03

TG01 + CPI som skal testes på bukspyttkjertelkreft kan gi enda bedre effekt. Etisk og moralsk er ikke riktig å ikke behandle
bukspyttkjertelkreft pasienter med TG01 når de kan leve lengre i løpet av de første 2 årene. Vi skal ikke bry oss noe om noen
kan dø i løpet av de neste 3 årene. Jeg sier ikke at med Memorial Sloan Kettering på laget går vi mot accelerated approval
etter fase 2 fordi vi kommer aldri ditt. Targovax har de 2 essensielle verktøyene som gjør at CPI (neste generasjon kreftbehandling)
og kjemoterapi blir mer effektive. Targovax kan kjøpes opp når som helst.

"Both platforms are protected by an extensive portfolio of IP and know-how and have the **potential to yield multiple
product candidates in a **cost-effective manner. Additionally, Targovax has other products in early stages of development."

Dersom man har risikopenger og ønsker å tjene mye bør høre på Podkast nr. 48 flere ganger.

Innlegg av: SafeInvest (30.05.18 12:19 ), lest 1121 ganger

Nei, Targovax kan ikke bli kjøpt opp når som helst.

Foreløpig er det bare lovende indikasjoner her, men det trengs mer kjøtt på beinet, bevis og fakta. ''Proof of conecpt'' kommer når Targovax viser at Oncos/TG gir synergi effekter i kombinasjon med CPI.
Innlegg av: quattro (30.05.18 12:20 ), lest 1131 ganger

bifalles SomSa

focuss ''Tror analytikere tidligere har operert med LOA for TG-01 i området 5-10 %. Slik jeg ser det, kan vi nå ha bikket 50%. Spent på hva redeye kommer til.''
Det blir spennende ja, men se på DnM hvor de behold kursmål på 31 NOK selv etter stor risikoreduksjon med TG platformen …. uforstålig, men faktisk en realitet - det betyr jo kun miskredit til tidligere kursmål - hvorfor skal vi nå tro på de nye ? selv om de er lavere ? - DnM svakt !
Innlegg av: Sjog (30.05.18 12:22 ), lest 1118 ganger
Endret: 30.05.18 12:23

Vi har vel etterhvert forstått at dette er din vurdering SafeInvest. Ser du på linken som var lagt ut fra IG ser du at folk som er nærmere markedet enn deg ser annerledes på det. Hvem er mest troverdig tro :-)

https://www.youtube.com/watch?v=aOGuWHZsHto

(fra ca 8:35 og utover)
Innlegg av: SafeInvest (30.05.18 12:31 ), lest 1095 ganger

Du har fortsatt ikke skjønt det Sjog...
Har vi bevis for at Oncos+CPI fungerer? Nei.
Og frem til vi får svaret, så vil ikke Targovax bli kjøpt opp heller.
Men, om vi får bevis for dette så kan Targovax bli en skikkelig kursrakett!
Innlegg av: Londonmannen (30.05.18 12:24 ), lest 1116 ganger

Fantastisk å lese denne tråden! Mangre svært så dyktige skribenter.
Det virker som om TRVX prises i dag som en velvoksen pølsebod, mens resultatene de viser til tydeligvis utgjør en historisk milepæl i kreftbehandling. Potensialet må da være hinsides det et normalt menneske kan forestille seg, men utgjør trolig noe svært så fristende for BP.

Det blir spennende å se hvor lenge denne uslepne diamanten får være i fred fra BP. BP som ganske sikkert sitter på enda mer kompetanse rundt det TRVX driver med og som er langt bedre i stand til å vurdere potensialet som et selskap som TRVX utgjør.

Joda, sommeren blir nok å tilbringe som TRVX aksjonær. Og hvem vet, når høsten kommer kan vi være kjøpt opp og må finne oss andre investeringsmuligheter. For en skjebne ;-))
Innlegg av: Sjog (30.05.18 12:34 ), lest 1077 ganger

Du skjønner iallefall ikkeno SafeInvest. Jeg sier ikke at de BLIR kjøpt opp men at de KAN BLI. Du er så kategorisk at du sier at de IKKE KAN BLI kjøpt opp. Det er det dummeste utsagnet ever.
Innlegg av: SafeInvest (30.05.18 12:52 ), lest 1023 ganger

Nei, og det må du nesten forstå Sjog. Targovax blir IKKE kjøpt før de får mer kjøtt på beina. Du må gjerne håpe og tro det, men det må fakta og harde data i bordet før BP byr på et lite selskap.
Og hevde noe annet blir bare tullete.
Du kan jo se hva Viralytics hadde av data å vise til når de ble kjøpt opp.
Innlegg av: repsol (30.05.18 12:44 ), lest 1049 ganger

da har jeg også handlet litt igjen her SomSa )skal prøve og ha litt mer tålemod denne gangen , det lønner ser seg her trur jeg , syntes denne gikk alt for lite på forrige melding + og informasjonen jeg leser her inne drar helt klart i favør og handle nå
Innlegg av: Chrysler300C (30.05.18 12:54 ), lest 1019 ganger

så det du sier safeinvest er at INGEN blir eller har blitt kjøpt opp i tidligere stadie enn Targovax ? jaja ... :P
Innlegg av: repsol (30.05.18 12:57 ), lest 1006 ganger

Nå er det vel sånn at de store satser vel noen ganger dem og ved og handle i tidlig fase , kan vel bli veldig dyrt og kjøpe når alt er klappet og klart
Innlegg av: SafeInvest (30.05.18 12:58 ), lest 994 ganger

Det kan det godt være Chrsyler, men da har de noe å vise til. Foreløpig har ikke Targovax data som er gode nok for et oppkjøp. Men dette kan selvfølgelig endre seg med tiden.
Som jeg sier, lukkes de med kombinasjonen TG/Oncos+CPI så blir det suksess, ingen tvil om det!
Men foreløpig trengs det det mer fakta og data før BP kjøper Targovax.
Innlegg av: focuss (30.05.18 12:58 ), lest 1005 ganger
Endret: 30.05.18 13:01

Safeinvest

At TG-01 gjør CPI mer effektiv er ikke bevist enda. Kan jo ikke bevises før man har dataene.

Det som er interessant nå er om det er overveiende sannsynlig at TG-01 forbedrer effekten av CPI.

Det er ingen naturlov at ingen handler baseres på noe som er overveiende sannsynlig.

I Nordsjøen gjøres det hele tiden. Betaler en milliard for en brønn som har 80-85 prosent sannsynlighet for å være tørr.

Ville vært mer bekymret for om PCIB kan komme opp med en business model som funker.
Innlegg av: Sjog (30.05.18 13:00 ), lest 984 ganger

.. "etter min mening" ville vært en naturlig tilføyelse der SafeInvest, men det er ditt valg å være så bastant. Jeg synes ikke synd på deg om du bommer på inngangen her :-)
Innlegg av: SomSa (30.05.18 13:10 ), lest 971 ganger
Endret: 30.05.18 13:11

repsol

Hyggelig å ha deg tilbake som TRVX aksjonær.

-----
Selskapet med Oncolytic virus kjøpes opp for total USD 1 mrd mens de var/avsluttet prekliniske fase. Targovax har ferdig
utviklet 3 produkter og utvikler 4 andre...

Fra 1Q presentasjonen og høres fra tidslinje ca. 26:50

http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=83478646

Targovax har kommet mye lengre og et bud kan komme når som helst, i morgen eller senest innen 2020.

Innlegg av: repsol (30.05.18 16:30 ), lest 834 ganger
Endret: 30.05.18 16:33

Ja jeg er fornøyd at jeg er inne igjen her , har jo fulgt dette selskapet siden det sto notert et annet sted . og oppgangen etter melding har vært alt for svakt så jeg tipper det skjer lasting av større aktører om dagen før vi før en dag med 3-4 kr løft det fortjener ledelse og forsker teamet
Innlegg av: illuminati (30.05.18 13:14 ), lest 960 ganger

SafeInvest,

Tror ikke du skal vente alt for lenge med en pott i trvx, jeg regner ikke 2 k som en pott. Ser at du er veldig opptatt av proof of concept og det kan komme raskere enn du tror. Men som jeg har skrevet tidligere Oncos er en done deal, når og hvor mye gjenstår, det er TG som blir stjernen.

Thursday, January 04, 2018

Oslo, Norway, 4 January 2018 - Targovax ASA (OSE: TRVX), a clinical stage company focused on developing immuno-oncology therapies to target solid tumors, today announces immune activation data in the first four patients treated with ONCOS-102 followed by the checkpoint inhibitor (CPI) pembrolizumab (KEYTRUDA®) in patients with advanced melanoma whose disease has progressed after prior CPI treatment.
This is the first time ONCOS-102 has been used therapeutically in melanoma patients, and also the first time the virus has been administered to CPI refractory patients. In this Phase I open label study, patients are scheduled to receive three intra-tumoral ONCOS-102 injections during the first week, and thereafter subsequently re-challenged with the programmed cell death protein 1 (PD-1) blocking CPI KEYTRUDA®. As reported in December, the first planned safety review passed without any issues, and the trial was recommended to continue.
To date, four patients have been treated with ONCOS-102, and immune activation has been assessed at week 3. Early systemic immune activation in all four patients was indicated by:
Increase of several pro-inflammatory cytokines
Increase of the relative level of cytotoxic CD8+ T-cells
Increase of PD-1 expression on CD8+ T-cells
These data indicate that ONCOS-102 may induce both an innate and adaptive immune activation in CPI refractory patients. In addition, increased PD-1 expression on the surface of CD8+ T-cells after ONCOS-102 treatment suggests that the tumors may be susceptible to re-challenge with KEYTRUDA®.
Innlegg av: illuminati (30.05.18 16:38 ), lest 813 ganger
Endret: 30.05.18 16:39

Litt fra Podcast om TG resultatene:

Dette gjelder TG-01 første kohort.
MJ: Vi tok resultatene til en ekspertgruppe med et antall personer fra Europa og USA etter første kohort, nå er dataene enda bedre og de hadde 3 bemerkninger.

1. Vi har aldri tidligere sett den type immune-aktivering fra en peptide vaksine, over 90% respons. Og dette er grunnprinsippet i immune oncology, at det finnes en korrelasjon mellom aktivering og klinisk respons.
2. Veldig bra toleranse på behandlingen, i kohort 2 som kjent enda bedre.
3. Her er det noe som hender klinisk.

MJ: Og da jeg presset komiteen og sa, vi har ingen kontroll-arm og hva skal vi kalle denne responsen?
Svar fra ekspert gruppen: Vi synes vi skal kalle den et Klinisk Signal.

MJ: Uansett hvordan vi vrir og vrenger på resultatene ser dette veldig bra ut.
Einarson: Det er flere som driver med vaksiner og resultater spriker i alle retninger, for TG drar alle data i samme retning.
MJ: Ekspertgruppa sa for over et år siden at vi måtte sette igang en randomisert studie og vi vil gjerne jobbe med dere om denne.
ØS/MJ: Grunnen til at vi nå inkluderer en arm med CPI er at CPI kan være ¨the missing link¨ i vaksinering og behandling. Om CPI utgjør en stor forskjell vil dette være storeslem for TG.

Innlegg av: Londonmannen (30.05.18 19:02 ), lest 746 ganger

;-))
Vel, en storeslem ville ikke vært å forakte. Vi går en spennende, og forhåpentligvis lukrative tid imøte.
Innlegg av: SomSa (04.06.18 16:20 ), lest 435 ganger

Interessant å høre på Gunnar Gårdemr ( tidligere CEO) fra 2016 presentasjonen.....

Hans sier at de har sikkerhets data fra 500 pasienter fra begge plattformene.....
På sulten (spørsmål/svar delen) sier at TG-plattformen vil få veldig stor interesse fra big pharma når:

1- Overlevessdata fra TG01 er klar. En overlevelse på 72% er fantastisk
2- TG02 kan immunaktivere tumoren. Foreløpige data er lovende

Tidslinje ca. 25

https://redeye.solidtango.com/video/sal-3-13-targovax?locale=de