Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Gull og gruvedrift
Innlegg av: oddivar (27.05.18 09:27 ), lest 6030 ganger
Ticker: ELE
Endret: 27.05.18 09:39

ELE - The current value of Element - part 2 - Ambershaw

In Part 1 I discussed the potential current value of Mindoro applying Company’s own guidance and assessment. In this part, I will focus on the Ambershaw project in Ontario, Canada.

Currently, Element has a 26,7% ownership in this project, but has a definite agreement with Legacy Hill Resources to increase the ownership to 50% (51%) percent through a third tranche of 4,85 MUSD by 15 June or 4,95 mUSD by 15 July.

The Company lacks some financing to close the deal, but the deal should be fully reachable with a minor placement or usage of the dormant share subscription facility of 80 MNOK originally entered with GEM Global Yield Fund, but now held by Alpha Blue Ocean (see annual report 2017, page 41 for more information on its terms). So, if we assume a fully dilution of 80 000 000 share, I believe that the remaining financing should be secured for a 50% ownership of the Ambershaw project and Element should definitely have closed that deal within a month or so.

Regarding the project economics, Ambershaw has produced an NPV calculation of 499 mUSD at DRI prices at 130 USD/t.(see press release of 1 June 2017) Applying this as a basis for a fair value of Element with 51% ownership, Elements share should be 250 mUSD which calculates to 250 000 000 * 8 / 80 000 000 NOK per share = 25 NOK per share. (Assuming a P/NPV multiple =1 and NOK/USD ratio = 8)

In a Press Release 5 February 2018, we understand that the NPV calculation above is very conservative. It states the following:
“…"The Pellet market is a high value added supply constrained market with sales
taking place on a bespoke basis and hence prices are not consistent across the
board. However some purchases of DR grade pellets have happened at prices as
high as 300 USD/dmt (transport excluded) in 2018", says D Saradhi Rajan,
Chairman of AMI.

AMI communicated during first half of 2017 they were comfortable that prices for
"premium pellets" would continue to trade around the last 10 years average price
of 130 USD/dmt. As a result, Ambershaw last year adjusted its pellet price
estimate for internal budgeting purposes from historically low 95 USD/dmt to 130
USD/dmt, giving a Net Present Value (NPV) of USD 499 million.

Based on the future outlook and trades taking place at the high end of an
average price interval of 240-280 USD/dmt, the NPV is now potentially three
times higher, subject to final review of the capex numbers, which are due for
approval prior to 1 March 2018.

"We expect to see the demand for the foreseeable future as a result of the
structural supply shortage for DR Grade Pellets to continue", says Saradhi
Rajan, Chairman of AMI.»

So, in this press release the Company guides a potential NPV calculation three (3) times higher than in the base case, giving a dramatic increase in fair value to 75 NOK per share (applying the same assumptions as above).

Being slightly more modest, the appreciation in DRI pellets prices might support a two times increase in NPV, or 50 NOK per share.

However, the Ambershaw project is of course not fully derisked, so the project should currently not be given such a high number. But what is a fair value today? This article https://www.criticalinvestor.eu/stage-derisking indicates how a project may be de-risked passing different milestones, gradually increasing the probability of success, expressed as an increasing percentage of fully valued NPV.

The project is currently in permitting phase. Being a bit more on conservative side than indicated in article and apply a de-risking factor of 30% that may constitute a pessimistic scenario. The Company has guided a production start-up in Q3 this year, which was repeated at the press conference 7 May. Based on that, one could assume that the Company has a (much) higher de-risking factor (lower risk calculation) than 30%. So, based on the Company’s own calculations and guidance above, a fair value of Ambershaw might be in the following scenarios:
1. Pessimistic scenario: 30%*25 NOK = 7,5 NOK per share
2. Probable scenario: 50%*50 NOK = 25 NOK per share
3. Optimistic scenario: 70%*75 NOK = 52,5 NOK per share

Innlegg av: oddivar (27.05.18 09:28 ), lest 4139 ganger
Endret: 27.05.18 09:53

RE^1: ELE - The current value of Element - part 2 - Ambershaw

So, applying the “Probable scenario”, there is an upside potential of more than 500% (!) from the current share price without additional dilution. However, it might be unrealistic to fully realize Ambershaw without any further dilution. What the end dilution effect on Ambershaw be is hard to predict, and frankly, the Company has done a great job from the last summer and the BO convertible loan has been a success in keeping the dilutive effect very low. I will elaborate a bit more on this key factor, when I discuss the Token Project in part 3. The Token Project has been promoted as a key financial tool for dilution-free financing.

Still, given the rather huge upside potential of the project it very important, from the current shareholders point of view, to limit the dilution as much as possible. Any (major) dilution will effectively lower the upside potential significantly. Comparing the upside potential with JV-Auplata deal, this project has, based on the information provided so far, an isolated lower upside potential (see my previous note on “Hvor attraktiv er JV-dealen med Auplata?”. In this note, I indicated that deal has an isolated discount of 42,6% to fair value or an upside potential to fair value of 74%. If we assume an additional value increase from higher production volumes of 1/3, we calculated an upside potential of almost 100%. An attractive deal in isolation, but still far lower than the estimated upside potential of Ambershaw.

To mix the JV-Auplata deal, and Element’s current projects in general and the Ambershaw project in particular, there will be value detoriation to future shareholders as a consequence of the current financing model of the JV-Auplata deal, and with an unpredictable dilutive effect from ABO conversions. Of course, the option arrangement of the JV deal (6 + 6 months), as well as the scalability element of the implementation of the JV deal may mitigate the dilutive effect. Nevertheless, the current share price provides an unfavorable baseline for existing shareholders to enter such a “journey”.
A higher share price as a baseline will of course reduce the dilutive effect. As earlier indicated, a share price of at least 10 NOK could support the JV-Auplata deal, taking the Ambershaw project alone into account.

With a potential huge upside with a positive start-up of the Ambershaw project that is, according the Company, only months away, the impatience from the Company regarding the JV deal is not well supported.
Innlegg av: rodroz (27.05.18 10:51 ), lest 4050 ganger

Takk for flotte og informative innlegg, fantastisk at noen klarer å få det til inni mellom alt det andre rasket på HO!

Innlegg av: FAR100 (27.05.18 11:26 ), lest 4027 ganger

Takk Odd Ivar for innsatsen og kjempe bra opplysende innlegg og INFO
Innlegg av: rischioso (27.05.18 16:12 ), lest 3877 ganger
Endret: 27.05.18 16:14

oddivar,

igjen takk for en fin og oversiktlig gjennomgang.

RE

1. Pessimistic scenario: 30%*25 NOK = 7,5 NOK per share
2. Probable scenario: 50%*50 NOK = 25 NOK per share
3. Optimistic scenario: 70%*75 NOK = 52,5 NOK per share

* Legger man så dette til grunn så er vel dagens aksjekurs på knappe 4nok for "OVERpessimistisk" å regne og ikke minst at det åpner for en MEGA reprising om og når Ambershaw melder om mottatt produksjons lisens som er estimert å komme i disse tider og hvor produksjonen er estimert å starte i Q3.

KUN 4 hele børsdager igjen til Q3 den 01.06

KUN 7 hele børsdager igjen til EGF den 06.06

En fortsatt fin søndag ønskes ALLE!
Innlegg av: Arkivaren (27.05.18 16:43 ), lest 3846 ganger

Veldig bra og reflektert innlegg, Odd Ivar!
Men hvorfor er ikke kursen høyere?
Mindoro minimum verdt kr 15, Ambershaw minimum verdt kr 7,5. Pluss verdien for Token-prosjektet. Totalt minimum kr. 22,5, mens aksjekursen til Element kun er på kr 4!?

Rischioso:
"KUN 4 hele børsdager igjen til Q3 den 01.06".
Nei, det stemmer vel ikke?? Q3 begynner jo 01.07!
Innlegg av: rischioso (27.05.18 18:18 ), lest 3753 ganger
Endret: 27.05.18 18:24

RE^2: ELE - The current value of Element - part 2 - Ambershaw

Arkivaren,

sorry - my bad.

KUN 7 hele børsdager igjen til EGF

KUN 14 (alternativt 35) hele børsdager igjen til Ambersaw forfallet

KUN 21 hele børsdager igjen til GF

KUN 25 hele børsdager igjen til Q3

KUN 47 hele børsdager igjen til måneden (august) da Filippinske myndigheter er estimert å være ferdig med gruve evalueringsstudien.

* Mao, det er veldig mye som både kan og vil skje den nærmeste tiden...;)
Innlegg av: Sorlandsinvest (27.05.18 17:26 ), lest 3798 ganger

Fordi veldig få i markedet har kunnskap og villighet til å bruke tid på slike beregninger. P.t. er prising av selskapet styrt av hva slike som oss _tror_. Hadde et meglerhus kommet med liknede beregning og kursmål, så hadde det vært noe helt annet.
Innlegg av: nopetter (27.05.18 17:46 ), lest 3778 ganger

Markedet vil skjønne det den dagen de ser hva de kommer til å hente inn på tokens delen
Innlegg av: oivindl (27.05.18 18:30 ), lest 3713 ganger

SI: "P.t. er prising av selskapet styrt av hva slike som oss _tror_."

Kan det da tenkes at enkelte av de ivrigste bidragsyterne her sliter med troverdigheten?

Er "4 dager til Q3" en skrivefeil?
Eller er det nok et eksempel på feilinformasjon?

I så fall synd i en ellers velskrevet og interessant tråd.
Innlegg av: allintex (27.05.18 19:36 ), lest 3658 ganger
Endret: 27.05.18 19:43

Flot skriv oddivar.

Jeg syntes du fokusere meget på teoretiske værdier, er du regnskabsmand eller revisor?

Selskabet har ejet MNP siden 1996. Det har kun medført udgifter udgifter udgifter.....og udgifter.

Jeg tolker dit skriv som at det er positivt at ELE har eksterne rådgivere til at varetage salg af MNP. Jeg tolker det som negativt.
Selakabet har arbejdet med salg siden 2015 uden resultat.

Ny produktionsteknik kræver nyt Feasibility study. Dette tager år og koster mange penge. At nogle tror alle problemer er løst til August bliver for dumt.
Lyt til hvad Nopetter skriver om MNP, han kender det bedre end de fleste andre her.

Omkring AMI, I melding fra 6 Maj skriver ELE at øget ejerandel i AMI skal finansieres med den nye ABO deal. Her bliver det udvanding så det batter.
Hvad hvis der bliver stemt nej til ABO dødsspirallån. Hvordan skal AMI så finansieres?

Hvad med Hurdal, den må da være et par milliarder værd?

Det har tidligere forlydt at der var hele 2 ansatte i ELE. Det viser sig at være 1½ årsværk, fordelt på 2 personer. Er det en joke, et selskab vurderet til 285 mio NOK med 1½ ansat.

En pølsebod har flere ansatte.

Fru Grue har ingen gruve erfaring, er det et plus?

Tidligere styreleder i spjældet.

Saradhi Rajan AMI kørte NOMI i sænk, dette står ikke i hans CV.
Når der tales om AMI her på fora fokuseres der entydigt på fantastiske udregninger om produktion og NPV.

Token delen kan muligvis blive profitabel, men hvorfor tager det så lang tid.

Det var lidt input fra min side af, jeg kommentere ikke yderligere da debatten her bliver totalt kørt af sporet af en vis hr rispotte.
Innlegg av: Sorlandsinvest (27.05.18 19:56 ), lest 3624 ganger

Antall ansatte i det som har blitt investeringsselskap har ikke så mye å si på MCAP.
PCIB, med 12 ansatte, prises til 1,3 milliarder, for eksempel. Snadderkiosken her i byen har 49 ansatte, uten at det betyr de er mer verdt.
Innlegg av: nopetter (27.05.18 20:48 ), lest 3570 ganger

Man kan lure på hva som skjer når et ukjent norsk spill selskap har hentet penger gjennom en ICO og Element har brukt 8 mnd på dette. Nå har de lovet like etter 2q snart er det 3q og det har ikke skjedd en pøkk. Og nå skriver de at det kun er detaljer som gjenstår.

https://min.e24.no/a/m6wxyq
Innlegg av: oddivar (27.05.18 22:44 ), lest 3450 ganger

- Flot skriv oddivar.
Takk for det.

- Jeg syntes du fokusere meget på teoretiske værdier, er du regnskabsmand eller revisor?

Verdibetraktningene blir kanskje noe teoretiske, men er forsøk, etter beste evne, å estimere verdier. Det er selvfølgelig ingen fasit og andre kan gjøre sine antagelser og beregninger. De er tenkt som et grunnlag for en diskusjon. Nei, har en IT-teknisk bakgrunn, men har mest erfaring fra rådgivning og prosjektledelse. Min bakgrunn ser du her: https://www.linkedin.com/in/odd-ivar-lindland-b2a0326/ Ellers er jeg en hobbyinvestor og mine betraktninger må sees i lys av det, verken mer eller mindre. (Disclaimer)

- Selskabet har ejet MNP siden 1996. Det har kun medført udgifter udgifter udgifter.....og udgifter.
Jeg tolker dit skriv som at det er positivt at ELE har eksterne rådgivere til at varetage salg af MNP. Jeg tolker det som negativt. Selakabet har arbejdet med salg siden 2015 uden resultat.
Ny produktionsteknik kræver nyt Feasibility study. Dette tager år og koster mange penge. At nogle tror alle problemer er løst til August bliver for dumt.
Lyt til hvad Nopetter skriver om MNP, han kender det bedre end de fleste andre her.

Mitt poeng var at selskapet mener en realisering (salg eller samarbeid) er mulig (confident) ila. 2018, og ikke en realisering av selve prosjektet, det ligger mye lengre frem i tid. Hovedpoenget var å utfordre selskapets egen logikk, dersom det er hold i denne uttalelsen opp mot å rushe en JV-Auplata deal. Eller deler jeg mye av nopetters skepsis.

- Omkring AMI, I melding fra 6 Maj skriver ELE at øget ejerandel i AMI skal finansieres med den nye ABO deal. Her bliver det udvanding så det batter. Hvad hvis der bliver stemt nej til ABO dødsspirallån. Hvordan skal AMI så finansieres?

Her er vi uenig, allintex. Ja, noe ekstra finansiering kreves, men dette vil være marginalt (f.eks 20 MNOK?) ift hva JV-Auplata delen krever. Jeg er åpen for at det vedtas et ekstra konvertibelt lån med ABO, men ikke så stor som 500 MNOK gitt dagens markedsverdi.

- Hvad med Hurdal, den må da være et par milliarder værd?

Hurdal har dessverre begrenset (ingen) verdi i dag, pga. fortsatt lave molybden priser.

- Det har tidligere forlydt at der var hele 2 ansatte i ELE. Det viser sig at være 1½ årsværk, fordelt på 2 personer. Er det en joke, et selskab vurderet til 285 mio NOK med 1½ ansat.
En pølsebod har flere ansatte.

De har tilgang på kompetanse gjennom innleide konsulenter og samarbeidspartnere. Tung gruveerfaring befinner jeg både hos Ambershaw og Auplata.

- Fru Grue har ingen gruve erfaring, er det et plus?
Nei, ikke noe pluss, men hun må primært bli vurdert på hva som hun/selskapet leverer. Uansett tror jeg selskapet hadde gjort det klokt å ha en mer profilert gruveressurs tilgjengelig.

- Tidligere styreleder i spjældet.
Ikke relevant nå lenger, mener jeg.

- Saradhi Rajan AMI kørte NOMI i sænk, dette står ikke i hans CV.

Hmm - ikke lett å kommentere, da jeg ikke kjenner historien i det selskapet.

- Når der tales om AMI her på fora fokuseres der entydigt på fantastiske udregninger om produktion og NPV.

Ja, men det er vanskelig å se bort fra selskapets egne kalkyler. Jeg er ikke i posisjon til å bestride disse, men det er selvfølgelig opp til hver enkelt å operere med mer konservative forutsetninger og antagelser.

- Token delen kan muligvis blive profitabel, men hvorfor tager det så lang tid.

Ja, den har tatt lengre tid enn det selskapet har guidet, men ser at rammebetingelser og forhold rundt ICO har vært i stor endring de siste månedene. Jeg kan forsvare at selskapet har brukt tid på å bygge en robust og bærekraftig plattform for dette.

- Det var lidt input fra min side af, jeg kommentere ikke yderligere da debatten her bliver totalt kørt af sporet af en vis hr rispotte.

Flott med flere gode og relevante spørsmål, allintex. Gode debatter som fokuserer på sak er berikende for alle.
Innlegg av: Namtrah (27.05.18 23:15 ), lest 3417 ganger

Harmonychain har Grues siste uttalelse ang. WP som Breaking News på siden sin. Det kan umulig være langt unna nå!
Innlegg av: Aldara (27.05.18 23:43 ), lest 3386 ganger

Da snakker vi!
Finfint!!
Innlegg av: rischioso (28.05.18 09:49 ), lest 3236 ganger

Nå nærmer vi oss at siste mann blir negativ - flott for det er gjerne først da det skjer noe positivt...

En liten melding om ikke lenge på newsweb vil nok kunne bidra til akkurat det...;)
Innlegg av: nopetter (28.05.18 09:56 ), lest 3207 ganger

Cecilie Grue, CEO of Element says «We are working as fast as we can and the Whitepaper is only pending certain confirmations»

"as fast as we can" se said well 8 months is fast, is it not!
Innlegg av: rischioso (28.05.18 10:18 ), lest 3193 ganger
Endret: 28.05.18 10:40

allintex,

RE - Flot skriv oddivar

* Hva er det du mener er flott når du ikke virker å være enig i noe som helst...??...

RE - Jeg syntes du fokusere meget på teoretiske værdier, er du regnskabsmand eller revisor?

* Hva har dette med saken å gjøre for det er vel caset og ikke oddivar vi skal diskutere?

RE - Selskabet har ejet MNP siden 1996. Det har kun medført udgifter udgifter udgifter.....og udgifter.

* Det er normalt at det hører gjerne med en lisens fee og litt annet når man råder over betydelige gruveverdier...

RE - Jeg tolker dit skriv som at det er positivt at ELE har eksterne rådgivere til at varetage salg af MNP. Jeg tolker det som negativt.
Selakabet har arbejdet med salg siden 2015 uden resultat.

* Nå har det vel vært landets utfordrende politiske klima i den perioden som har vanskeliggjort et salg og om det nå endrer seg og mykner til som det kan virke som så er vel det positivt.

RE - Ny produktionsteknik kræver nyt Feasibility study. Dette tager år og koster mange penge. At nogle tror alle problemer er løst til August bliver for dumt.

* Det er vel ingen som har sagt at alt løser seg til august, men myndighetenes egen gruveevalueringsstudie er estimert ferdig i august. Og er den positiv så vil jo det skape forventninger også til Mindoro gruven og forventninger er jo noe som kjent kommer lenge før man faktisk kan produsere og det er jo nettopp forventninger som vil bakes inn i kursen.

RE - Omkring AMI, I melding fra 6 Maj skriver ELE at øget ejerandel i AMI skal finansieres med den nye ABO deal. Her bliver det udvanding så det batter.
Hvad hvis der bliver stemt nej til ABO dødsspirallån. Hvordan skal AMI så finansieres?

* Du har tydeligvis ikke fått med deg at selskapet også meldte at de jobbet med andre løsninger. I tillegg så kjenner vi til at med de siste 5 transjene (25m) i tillegg til diverse warrants og cashbeholdning så har selskapet nok til å kunne gjøre opp for den siste eierandelen den 15.06 alternativt den 15.07 - mao, det er i hovedsak kun til driften ut året de trenger kapital og det er jo ikke all verden.

I tillegg så kjenner vi til at Token delen er rett rundt hjørnet og at Ambershaw vil starte produksjon allerede i q3.

RE - Hvad med Hurdal, den må da være et par milliarder værd?

* Jo, du har nok rett i det...

RE - Det har tidligere forlydt at der var hele 2 ansatte i ELE. Det viser sig at være 1½ årsværk, fordelt på 2 personer. Er det en joke, et selskab vurderet til 285 mio NOK med 1½ ansat.

* Dette er jo noe som ikke har endret seg i det siste, men det er kanskje noe du har funnet ut etter at du solgte...??…:)

RE - En pølsebod har flere ansatte.

* Nei, det blir vel også feil. Nå er det jo slik at for de som har lest seg opp på caset så kjenner man til at ELE ikke er et produksjonsselskap. De skal finansiere i gruver som skal driftes av andre som for eksempel LHR som skal drifte Ambershaw gruven.

RE - Fru Grue har ingen gruve erfaring, er det et plus?

* Igjen, ELE er ikke et produksjonsselskap, men skal hovedsakelig investere i gruver og hente ut verdier gjennom å bruke andre som drifter gruven. I tillegg skal de tokenisere gruveverdiene som hovedsakelig består av kontrakter og i den settingen er det nok bedre med en advokat tror du ikke - lite bruk for hjelm og lykt da...:)

RE - Tidligere styreleder i spjældet.

* Hva har det med dagens selskap å gjøre - nada….

RE - Saradhi Rajan AMI kørte NOMI i sænk, dette står ikke i hans CV.

* Det kreves gjerne 1-3 konkurser før man oppnår suksess - skulle vi ha investert på en slik strategi så hadde det ikke vært mange selskapene å velge i...

RE - Når der tales om AMI her på fora fokuseres der entydigt på fantastiske udregninger om produktion og NPV.

* Nei, det er jo også feil. Det er også blitt fokusert på mulige forsinkelser både når det kommer til lisens og produksjonsoppstart, men vi kan jo ikke bare fokusere på hva som kan gå galt - gruvene har verdier og det er jo nettopp dem man investerer i så da blir det vel naturlig å fokusere på disse verdiene.

RE - Token delen kan muligvis blive profitabel, men hvorfor tager det så lang tid.

* Et godt spørsmål som vi med største sannsynlighet veldig snart vil få svar på...:)

RE - Det var lidt input fra min side af, jeg kommentere ikke yderligere da debatten her bliver totalt kørt af sporet af en vis hr rispotte.

* Dette var vel noe av den tynneste suppen jeg noen gang har lest som har tatt såpass mye plass på en tråd.

Du har jo egentlig ikke forklart annet enn at du har solgt og da ble plutselig alt negativt - lykke til med timingen for du virker å ha truffet blink gjennom å treffe den optimale bunnen - og akkurat det skal ingen ta i fra deg...;)
Innlegg av: nopetter (28.05.18 10:36 ), lest 3129 ganger

MNP ble påvist første gang i 1996, den er blitt forsøkt solgt x*x antall ganger siden den gang, grunnene at dette ikke er blitt noe av er sammensatte og kompliserte, men det er EN faktor som ikke er tatt med og er svært vesentlig og det er at den katolske kirken på filippinene, de er fullstendig motstandere av prosjektet. de har brukt løgn, propaganda, hykleri, falske påstander m.m. og fått med seg den norske stiftelsen "framtiden i våre hender" på laget fra 2007-2010. de ble nærmest hyllet i norsk media i de årene

den katolske kirken styrer alt av politiske beslutninger og ingen kommer utenom dem.
Innlegg av: rischioso (28.05.18 10:50 ), lest 3107 ganger
Endret: 28.05.18 10:59

nopetter,

ja - men så er det også slik at det i hele den perioden og frem til den dag i dag så har det det faktisk eksistert operativ gruvevirksomhet på Fliilipinene.

Den realiteten i seg selv gir jo et legitimt håp. For det er jo ikke til å stikke under en stol at det har foregått veldig mye cowboy gruvevirksomhet som har ødelagt for veldig mange andre.

Hvis man ser på den type politikk som blir ført. Det virker liksom ikke å være noen mellomting - kun enten eller....

Ser vi på hvordan han har løst narkotikaproblematikken - en henrettelse av alt og alle som var innblandet i dette for så og roe det ned når det kom under en viss kontroll.

Dette er noe vi kan se likhetstrekk med når det kommer til gruvesektoren - forbud og grusing av en sektor for å få fjernet grumset og så roer det seg ned til at man sitter igjen med de som virkelig både kan og vil drive på en miljømessig bærekraftig måte.

For er det noe som ikke er diskuterbart så er det at landet er helt avhengig av inntektene fra gruvevirksomhet så gjenstår det og se hvem som faktisk får drive...:)

Noen mener mannen er gal, mens andre ser på ham som genial. Det kan sikkert diskuteres, men det som vi sikkert kan være enige om er at Erna sin politikk hadde kommet til kort på Filipinene...:)
Innlegg av: FAR100 (28.05.18 13:49 ), lest 2984 ganger

Odd Ivar:
sendte fullmakt uten stemmerett på mail.

Oppfordrer alle småaksjonærer til å sende fullmakt til Odd Ivar snarest.

Har du snakket med noen på topp 20 listen, selvfølgelig utennom BO?
Innlegg av: Aldara (28.05.18 13:54 ), lest 2967 ganger

Hei hundrefar...
Har 130k og ønsker å støtte oddivar...
Hvordan går jeg frem..?
Innlegg av: Larsern (28.05.18 14:45 ), lest 2909 ganger

Da har jeg gitt Odd Ivar blankofullmakt for mine 343000 aksjer.
Innlegg av: oddivar (28.05.18 15:26 ), lest 2899 ganger
Endret: 28.05.18 15:30

Aldara og andre.

send mail til odd.ivar.lindland@live.no

så tar vi det derfra...

(1 102 000 aksjer i Wips AS og privat)
Innlegg av: FAR100 (28.05.18 15:43 ), lest 2860 ganger

BO trenger 67% av stemmene. Hva tror dere om aksje kursen dersom han må øke sin beholdning til å få flertall?
Innlegg av: Sorlandsinvest (28.05.18 15:52 ), lest 2841 ganger

oddivar, det er slik at du må flagge om du får fullmakter + egne aksjer på over 5%?
Innlegg av: oddivar (28.05.18 15:58 ), lest 2829 ganger

Sørlandsinvest.

Ja, må flagge ved fullmakter som passerer flaggegrenser (5%, 10%, etc.).

Dersom noen ønsker å gi meg tilliten i form av fullmakter, så send en mail, slik at jeg kan gi rett veiledning, samtidig som jeg har full kontroll på antall aksjer at jeg til enhver tid har fullmakt for.

Odd Ivar
Innlegg av: FAR100 (28.05.18 16:09 ), lest 2802 ganger
Endret: 28.05.18 16:10

Hva tror dere skjer når Odd Ivar flagger 5%? Vil BO våkne (få litt panikk)?
Innlegg av: Sorlandsinvest (28.05.18 18:33 ), lest 2712 ganger

Jeg sendte nettopp fullmakt jeg og.
Innlegg av: Bene (28.05.18 18:35 ), lest 2707 ganger

Har 28k tradings aksjer, vits å sende fullmakt på de?
Innlegg av: Sorlandsinvest (28.05.18 18:43 ), lest 2686 ganger

Du ser at de med 600k aksjer er på top-20. Tipper 300k aksjer er top-50. Det er småfiskene som kan avgjøre dette her, så absolutt vits å sende!
Innlegg av: nopetter (28.05.18 18:44 ), lest 2682 ganger

Dette går nok ikke upåaktet hen i markedet se ikke bort fra at dette er grunn til oppturen. Hvis oddivar får fullmakt for 10 millioner aksjer da brenner det på Dass hos BO og co
Innlegg av: Desmosedici (28.05.18 18:56 ), lest 2661 ganger

Da har du fullmakt på mine også...
Innlegg av: Sorlandsinvest (28.05.18 19:32 ), lest 2606 ganger

Mener å huske at det var ca 1/4 del av total antall aksjer som var representert på siste GF.
Innlegg av: rodroz (28.05.18 21:32 ), lest 2517 ganger

Vil foreslå å legge ut egen tråd på Fullmakt saken til Odd Ivar, gjerne her, nye HO og evt. Andre fora for å samle flest mulig aksjer.

Avgitt fullmakt her og.
Innlegg av: FAR100 (28.05.18 21:37 ), lest 2508 ganger

bra forslag rod
Innlegg av: rodroz (28.05.18 21:42 ), lest 2497 ganger

Om ikke Odd Ivar har noe imot det så legger jeg gjerne en henvisning til denne tråden på nye HO og tekinvestor.no
Innlegg av: rischioso (29.05.18 04:21 ), lest 2334 ganger

Husk at hver aksje gir 1 stemme - mao, hver eneste aksje er like viktig hvor mange bekker små osv....:)
Innlegg av: mcaxel (29.05.18 12:29 ), lest 2215 ganger
Endret: 29.05.18 13:04

Congrats Oddivar ;)

My question is, do BO need to get Auplata to buy more in the market? Does this hamper the BO plan and does BO need to improve this latest ELE deal?
Innlegg av: nopetter (29.05.18 13:11 ), lest 2094 ganger

det BO og ledelsen i element gjorde var å spre litt usikkerhet rundt finansieringen av transjene og eventuelt WP utstedelsen slik at karer som mc og flere andre fikk nok og moste ut alle eller deler av aksjene sine ( ref fra top 50 som leteretterverdi la ut) de hjalp sikkert til med å få aksjen ned mot 3,90 nivået

og nå driver de og mater ut resten av de som vil selge på den tradisjonelle måten de har gjort hele dette året.
Innlegg av: mcaxel (29.05.18 13:41 ), lest 2004 ganger
Endret: 29.05.18 14:04

Can someone inform what the plan is here?

1. Is it to vote against the entire BO plan?

2. Is the plan to accept one, two or three tranches?

3. Is there another alternative?

I am sure that this will not go unnoticed around the corners in ELE, BO or Auplata ;)

Only silence

Innlegg av: kombinert (29.05.18 14:32 ), lest 1827 ganger

RE^3: ELE - The current value of Element - part 2 - Ambershaw

Merkelig handel i ELE nå,noen som ikke ønsker stigning ser det ut til.
Innlegg av: nopetter (29.05.18 14:46 ), lest 1790 ganger

jøss

det ble tolket som negativt at linløkken sendte en flaggemelding
Innlegg av: mcaxel (29.05.18 14:58 ), lest 1743 ganger

At least the trading volume is up now

Innlegg av: Aldara (29.05.18 15:01 ), lest 1724 ganger

Synes dette tok en elendig vending...
Hvem styrtselger nå..?
Virker jo som det er på liv og død...
Har ikke sett makan!
Innlegg av: nopetter (29.05.18 15:06 ), lest 1701 ganger

beklager mente linland :)

kan ikke skjønne noe annet enn at det er aksjonærer under top 20 listen som så sitt snitt å dumpe seg ut ift usikkerheten som er skapt rundt aksjen i det siste.

Innlegg av: Aldara (29.05.18 15:09 ), lest 1684 ganger

Nei...
Synes det virker som om den blir profesjonelt styrt ned..
Stopper konsekvent ved 4,08..
Ville små aksjnærer gjort det..?
Innlegg av: nopetter (29.05.18 15:12 ), lest 1682 ganger

det er fordi noen satt en robot å dumpe i tillegg, den 1812 posten er en robot den har vært oppe flere ganger
Innlegg av: nopetter (29.05.18 15:26 ), lest 1642 ganger

jeg fikk en liten mistanke om hvem som solgte seg ut nå det ble solgt ca 500-600k aksjer, det får vi se litt senere tipper jeg ;)
Innlegg av: mcaxel (29.05.18 15:27 ), lest 1635 ganger
Endret: 29.05.18 15:32

nopetter

Is it ris? :) ris the faithful :D

Innlegg av: Aldara (29.05.18 15:35 ), lest 1596 ganger

Nå er vi tilbake på 4blank.
Denne helvetes samling med møkkafolk som tryner aksjen rett ned!!
Innlegg av: FAR100 (29.05.18 15:37 ), lest 1587 ganger

BO skjelver nå
Innlegg av: Aldara (29.05.18 15:38 ), lest 1580 ganger

Hvorfor skjelver bo..?
Innlegg av: Namtrah (29.05.18 15:40 ), lest 1562 ganger

Kom dere ut i sola nå folkens, ikke sitt å stirr på aksjekursen. Vi vet jo at vi får noen svar på hva som skjer videre ved EGF, så får man bare smøre seg med tålmodighet
Innlegg av: FAR100 (29.05.18 15:45 ), lest 1539 ganger

BO må ha flertall, så rett opp til 10-15 kr?
Innlegg av: Aldara (29.05.18 15:46 ), lest 1537 ganger

Dette er den verste surreaksjen jeg noen gang har sittet i...
Har vært med lenge!
Men selge gjør jeg ikke!
Over og faens ut....
Innlegg av: nopetter (29.05.18 15:49 ), lest 1522 ganger

hvem tror dere kjøper disse aksjene! tror den traderen hadde en inngang på ca 4,70 som nå dumpet seg ut fra 4,35 nivået og nedover

Innlegg av: Triggly (29.05.18 16:04 ), lest 1473 ganger

Må si dere har gjort et godt forsøk på å samle sammen aksjene deres, men jeg tror ikke 5% er nok. Heldigvis er det noen dager igjen, så andelen til Odd Ivar kan jo øke :)

Personlig tror jeg avtalen går igjennom. Både BO, Auplata og ledelsen ønsker en godkjenning, og da kan vi se langt etter kurser på 10-15 kroner.
Tipper det blir en liten panikk-dukkert ned til 3,5 dagen etter EGF
Innlegg av: rischioso (29.05.18 17:10 ), lest 1386 ganger
Endret: 29.05.18 17:50

Ja - det ser neimen ikke kjekt ut.

Kursen står fortsatt og stamper rundt 4 blank hvor 5 av 10 handelsdager som legger grunnlaget for utregning av konverteringskursen for første transje nå har passert...

Hvis ikke selskapet har ett ess eller 3 i ermet og avtalen blir stemt for på dette kursnivået så vil det nok ikke mangle verken på kursbevegelse eller volum spesielt den 06.06 - værre vil det nok være med interessen...
Innlegg av: Sorlandsinvest (29.05.18 21:32 ), lest 1191 ganger

Her gjelder det å lese seg opp, gjøre seg opp en mening om case og selskap, og eventuelt støtte "aksjonæropprøret" om man er uenig med ledelsen angående tidspunkt for investering i Marokko, samt finansieringsopplegget for det.

Om alle vi småaksjonærer står samlet, blir selskapet utviklet i en retning som vi ønsker. Er vel nå det gjelder.

Jeg har, som tidligere nevnt, sendt fullmakt til oddivar. Anbefaler (igjen) at de som måtte ønske å slutte seg til, gjør det samme! Enhver med 5-10k aksjer kan utgjøre forskjellen her.
Innlegg av: nopetter (29.05.18 21:59 ), lest 1148 ganger

Derfor holder selskapet informasjon tørke så lenge som angående mulige finansieringskilder og WP. Jeg er sikker på at de aksjene som idag ble most ut i to bølger av nervøse aktører fra 4,37 til 4,10 og fra 4,35 til 3,96 vil bli brukt til avstemningen under EGF. Jeg er veldig spent på hva de kommer med etterhvert
Innlegg av: rieg (29.05.18 22:37 ), lest 1065 ganger

Jeg har nå registret min fullmakt til Odd Ivar og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.
Innlegg av: FAR100 (29.05.18 22:45 ), lest 1052 ganger
Endret: 29.05.18 22:46

Jeg har sendt fullmakt til Odd Ivar i går. Ele må åpne opp for andre finasieringsmuligheter, evt. kjøre en liten emisjon på ca 10 million aksjer til rest. finansiering på AMI. Publisere WP og gjennom ICO finansiere netse prosjekter/oppkjøp
Innlegg av: Tigerberget (29.05.18 22:50 ), lest 1043 ganger

Jeg er litt forundret over at så mange sender fullmakter til folk dere aldri har møtt eller vet hvem er?
Bare en tanke...
Innlegg av: Sorlandsinvest (29.05.18 23:22 ), lest 1005 ganger

Tigårberget,
om du ikke har mulighet å delta på EGF, og vil bli hørt, så kan du også gi fullmakt MED INSTRUKS til styreleder (f.eks. "Nei på alle punkt". Da er han pålagt å stemme i henhold til instruksen.
Innlegg av: rischioso (30.05.18 04:36 ), lest 938 ganger
Endret: 30.05.18 04:41

SI,

ja - det blir noe annet, men å sende en "blanko" fullmakt som flere virker å ha gjort burde ingen gjøre - dette for å sikre at stemmene faktisk går til det formålet det er ment for...

Ikke for at jeg tror oddivar har uærlige henikter, men det burde være i alles interesse at det klart fremgår av fullmakten HVA den skal brukes til og NÅR.

Innlegg av: FAR100 (30.05.18 08:44 ), lest 805 ganger
Endret: 30.05.18 08:45

Odd Ivar sitter i samme båt som oss. Han eier over 1,1 million aksjer, så han har min full tillit. I tillegg, ønsker han tilbakemelding fra oss, ikke bare fullmakten. Dette for avklaring
Innlegg av: Sovjetlars (30.05.18 12:28 ), lest 660 ganger

Kan noen koke ned denne voldsomme opposisjonen til denne finansieringen med argumentasjon som gir mening?

Innlegg av: Aldara (30.05.18 12:47 ), lest 628 ganger

Noen her som tror kursen kjører nordover etter egf..?
Jeg tror det!
Innlegg av: Aldara (30.05.18 12:49 ), lest 618 ganger

Hvilken jævelkødd er det som hele tiden dumper relativt store ordre..?
Innlegg av: Aldara (30.05.18 12:57 ), lest 593 ganger

Og så bygger kjøpssiden seg sakte og sakte opp igjen før en eller annen imbesil faen rådumper kursen rett ned!
Og sånn går no dagan....
Innlegg av: FAR100 (30.05.18 13:34 ), lest 543 ganger

Hoved formål med aksjonen er å finne en perfekt og fornuftig løsning slik at alle er fonøyd inkl. BO. Om prisen på konvertering settes til 7-10 kr. kan foreslått finasiering blir veldig attrakktiv (for alle parter)
Innlegg av: oddivar (30.05.18 16:24 ), lest 455 ganger
Endret: 30.05.18 16:29

Først, setter stor pris på engasjement og støtte til å kunne prøve å påvirke beslutningen under EGF.

Kort fortalt, jobbes det med flere forhold:
1. Øke oppslutningen ytterligere for å bli en enda sterkere "stemme".

2. Fortsette å ha en god dialog med alle som støtter initiativet og med selskapet ift. hva som kan gagne alle stakeholders, men primært ivareta aksjonærenes interesser.

3. Basert på egne tanker og innspill fra aksjonærer, skissere alternative finansieringsløsninger med det som er kjente og kommuniserte kostnader, herunder et evt. JV med Auplata og sondere om det er mulig er å komme i posisjon til å bidra konstruktivt med dette overfor selskapet.

4. Ha dialog med alle som har gitt meg fullmakt til å forsikre meg om at det som gruppen stemmer er godt gjennomtenkt og forankret.

Jeg vil naturlig nok holde en noe lavere profil på foraet inntil EGF er gjennomført (får se om det blir en Part 3...).