Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Tipping, sport og spill
Innlegg av: bullmaster (26.05.18 18:44 ), lest 1063 ganger

Liverpool skal feires på Youngstorget

https://www.viasport.no/sport/fotball/nyheter/inviterer-til-fotballfest-pa-youngstorget

Noen flere stemmer til AP bør det bli av slike kampanjer. Fin oppfølging etter å ha kuppet intervjuobjekter i sjakk-VM. Bra gjort av propaganda-apparatet til AP!

Holder med Liverpool, men dersom de taper er det i hvert fall godt for noe.
Innlegg av: hankatten (26.05.18 19:21 ), lest 691 ganger

RE^1: Liverpool skal feires på Youngstorget

Jeg heier også på Liverpool selvom jeg ikke kjenner eller føler meg spesielt knyttet til noen av dem. Real skal kanskje være snev favoritter og vinner nok om de leder til fulltid, men blir det mot formodning straffekonk tror jeg Liverpool vinner.

Engelsk fotball er litt aftig, der spillere jobber hele tiden fordi de løper og løper og løper og løper. Då sånn sett er det to vidt forskjellige lag.
RealMadrid får heller bare være Real Madrid for min del.
Innlegg av: Londonmannen (26.05.18 22:37 ), lest 651 ganger

Med så mange fatale tabber Liverpool gjorde i denne kampen, så er Youngstorget et passende sted å feire. Ikke det første og heller ikke det siste nederlaget som blir feiret på Youngstorget under røde faner.
Innlegg av: 1mattis1 (27.05.18 01:36 ), lest 572 ganger

RE^2: Liverpool skal feires på Youngstorget

LM

Nok en gang er vi av samme oppfatning ;)
Innlegg av: hankatten (27.05.18 10:04 ), lest 481 ganger
Endret: 27.05.18 10:05

Joda men slik jeg ser nyhetene rundt omkring nå blir Pools Karius gjort til syndebukk, han gjør det tilsyneltende selv også. Naturlig nok.

Men det mange ser ut til å glemme er at Liverpool også har ti andre på banen og derfor ikke riktig å gjøre ham til syndebukk.
Hadde han ikke sluppet inn de to målene og alt annet likt ville det stått 1-1, og dermed egentlig ikke noe å skryte av, annet enn en spennende kamp. 1-1 mot full tid ville vært uhyre spennende, men slik ble det altså ikke.
Innlegg av: Gjestmann (27.05.18 10:49 ), lest 457 ganger

Liverpools angrepstrio er i verdenstoppen, resten av laget er samlet bare middels Premier League kvalitet. Når da Salah ble skadet var det game over selv om Mane storspilte. Er ikke Liverpoolfan, men føler for fansen etter gårsdagens kamp, det kan gå mange år før laget igjen er like nær ved å vinne noe stort.
Innlegg av: hankatten (27.05.18 11:20 ), lest 438 ganger

RE^3: Liverpool skal feires på Youngstorget

I verdenstoppen sier du? Men likevel altså kun ett mål?

Ja det er isåfall en merkelig verden. Å skylde på skader er en ting, men de havnet på 4. i pl, 15 (femten) poeng bak city som scoret mer enn tjue mål i samme pl.

Jeg skrev senest i går at jeg heier på liverpool, men det den gjengse fotballsupporter, spesielt hva engelsk fotball angår, bør lære seg er å takle tap.
Folk sender jo drapstrusler osv i sosiale media leser jeg, hvor dum går det an å bli?

Seriøst, det å tape en kamp eller fler er en del av gamet. Uansett, om det er keepertabber, feildømming (husker øvrebø feks) eller selvmål.
Innlegg av: Gjestmann (27.05.18 11:28 ), lest 427 ganger

RE^4: Liverpool skal feires på Youngstorget

angrepstrioen inkl Salah er etter mitt syn verdensklasse, ja, uten Salah er den vesentlig svakere. Liverpool minus angrepstrioen holder bare middels PL-nivå. Ellers enig i det du skriver, hankatten.
Innlegg av: Sølvrev1 (27.05.18 17:32 ), lest 358 ganger

Å blande politikk inn i fotballen er litt på kanten av fair play. Det er dog ikke like ille som å være typisk medvindsupporter, og pk-aktig alltid på jakt etter å skinne på andres innsats.

Folk tar fotball litt for seriøst, spesielt fansen av lagene. Selv har jeg alltid holdt med Chelsea. Det vil si, etter at alle på løkka (meg også) forsøkte å være først ut å påberope seg å være Kevin Keagan som smårollinger, og jeg innså at her måtte man velge noe annet. Da ble det The Blue Lions. Noe sannsynligheten for at andre valgte var liten.

Så kom oppgangen. Perioden med Tore Andrè Flo på laget er i mine øyne en av de aller beste, og snø-kampen i Tromsø i 1997 glemmer ingen. Den er legendarisk, selv i London og blant godt voksne fans verden rundt.

Ser en kamp nå og da, og gleder meg over fotballen hvis det er en god fotballkamp, ikke hvorvidt Chelsea vinner eller ikke, selv om det er en bonus med seier. Og selvfølgelig leser man en og annen sak om 'laget sitt' og følger sporadisk med.

Så ikke kampen i går, men hørte den på radioen litt til og fra. Gjennom radioen hørtes det ut som en veldig spennende kamp og jeg så klippene av målsjansene senere. Flotte prestasjoner, men Bale sine scoringer var hysterisk gode, spesielt brassen.

Real Madrid gjorde seg fortjent til seieren av kampen (og turneringen gjennom), og det hadde vært likedan for Liverpool om de hadde prestert bedre og hatt hellet med seg og unngått skade. Det må som regel en god taper til for at det skal bli en god fotballkamp i en finale. Dette kan i det minste Liverpool-fansen ta med seg fra kampen i går. Liverpool ga Real Madrid en real match, hørtes det ut som.

Neste år håper jeg på The Pensioners mot Liverpool i samme finale, men det skal godt gjøres. Uansett, vel blåst av begge lagene, og gratulerer til Real Madrid-fansen. Det er som i fotballen som med alt annet; den gyldne middelvei er ofte det beste, i alle fall når det kommer til i hvor stor grad man skal la seg rive med av all viraken rundt selve sparkene på lærkula ...
Innlegg av: hankatten (27.05.18 17:48 ), lest 334 ganger

Det med at fans tar fotball for seriøst kan jeg i mange tilfeller være enig i.

Men en ting som enda ikke er nevnt er at det i visse ( eller mange) tilfeller er penger og pengespill involvert.

Det gjør ikke saken bedre, tvert i mot, men vi har sett hva slikt kan føre til.
Jeg husker han colombianeren escobar, somble skutt pga et selvmål i fotball vm 94, det gjorde inntrykk på meg , uten at man vet om fadesen eller penger var årsaken.

Innlegg av: Tigerberget (27.05.18 19:01 ), lest 308 ganger

«Resten av laget middels PL kvalitet»?

Få av deg Unitedbrillene og les litt statistikk.
Mestscorende lag i en og samme CL turnering gjennom tidene kommer ikke bare av de tre på topp.
Innlegg av: hankatten (27.05.18 22:04 ), lest 262 ganger

Faktisk er fotball, soccer, en liten sport i verdenssammenheng. En annen ting er å huske at det finnes andre fotballklubber i verden også enn bare europa.
Innlegg av: Elvira (27.05.18 23:02 ), lest 237 ganger

Heia Brann
Innlegg av: jabbadabbado (28.05.18 07:45 ), lest 205 ganger

"Faktisk er fotball, soccer, en liten sport i verdenssammenheng."

Ca på linje med synkronsvømming og aking.
Innlegg av: §§§§§ (28.05.18 08:53 ), lest 188 ganger

He he artig hvordan den enkeltes preferanse kan snu ting på hodet;) Skulle ikke forundret meg om "gal røre" hadde fremstått som Liverpool fan heller om de hadde vunnet. Vi husker vel alle bongo fra kongo iført Rosenborg skjerf:)

For å gjøre det helt klart "Soccer" er verdens mest populære sport.

rank
Sport
Estimated Fans
Regional Popularity
1.
Soccer / Association Football
3.5 Billion
Europe, Africa, Asia, America
2.
Cricket
2.5 Billion
Asia, Australia, UK
3.
Basketball
2.2 Billion
US, Canada, China and Philippines
4.
Field Hockey
2 Billion
Europe, Africa, Asia, Australia
5.
Tennis
1 Billion
Europe, Americas, and Asia
6.
Volleyball
900 Million
Asia, Europe, Americas, and Australia
7.
Table Tennis
850 Million
Asia, Europe, Africa and Americas
8.
Baseball
500 Million
US, Japan, Cuba, and Dominican Republic
9
Americal Football

Rugby
410 Million

410 Million
USA mainly

France, England, New Zealand, South Africa
10
Golf
390 Million
Europe, Asia, America, Canada

https://sporteology.com/top-10-popular-sports-world/
Innlegg av: hankatten (28.05.18 09:13 ), lest 169 ganger

RE^3: Liverpool skal feires på Youngstorget

§§§§§
Da må jeg faktisk sjekke mine kilder for det overrasket meg faktisk litt dersom det er så populært som det hevdes her.
Jeg har faktisk vært litt i tvil selv, men tatt det for god fisk fordi jeg har hørt det og at vi her i Norge og Europa nesten kun fokuserer på fotball og spillere her i Europa og lite i Amerika, Afrika og Asia, og lite på for eksempel MLS osv. (Bortsett fra Galaxy da, hvor tidligere storstjerner avslutter sin karriere, og at Brown ble kjøpt av Enga for noen år siden av Colorado Rapids eller hva det var.)
Innlegg av: §§§§§ (28.05.18 09:20 ), lest 161 ganger

RE^4: Liverpool skal feires på Youngstorget

hankatt,

Dette kan du ikke komme unna med, vitner jo bare om at du lever på en annen planet og er helt ukritisk i forhold til dine kilder.
Innlegg av: §§§§§ (28.05.18 09:01 ), lest 191 ganger
Endret: 28.05.18 09:15

Som vanlig og til forlystelse å lese innlegg på HO. Der all fakta blir satt til side for å tilpasse sitt eget verdensbilde;) For å gni det in: fotball/Soccer slår den nest best rankede sporten med en billion(en milliard på Norsk) og det er 40% mer enn nummer to på listen:) altså den soleklare største sporten i verden. I tillegg vokser den enormt da jenter også har begynt å spille fotball. I USA er Soccer den største sporten blant jenter...
Innlegg av: hankatten (28.05.18 09:34 ), lest 144 ganger

du høres ut som en succer spør du meg
Innlegg av: §§§§§ (28.05.18 09:39 ), lest 139 ganger
Endret: 28.05.18 09:43

Det kan du si:) Prøv og ikke bomme på åpent mål neste gang...men din bom blir jo bare barnemat i forhold til keeperspillet til "karius og baktus"(: