Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Gull og gruvedrift
Innlegg av: FAR100 (16.05.18 11:54 ), lest 2299 ganger
Ticker: ELE
Endret: 16.05.18 22:16

ELEment - Aksjon

Starter et nytt tråd med relevant tittel for aksjon/opprør fra store- og småaksjoneærer i selskapet
Innlegg av: FAR100 (16.05.18 11:56 ), lest 1582 ganger

RE^1: ELEment - Aksjon

Her er litt bakgrunn (tatt fra andre tråd):

Innlegg av: oddivar (15.05.18 23:38 ), lest 794 ganger
RE^1: ELE - EGM blir tidlig i Juni, hva nå?
Dersom dere ønsker at jeg skal danne et klarere bildet av hvordan stemningen er blant oss småaksjonærer, så send gjerne en mail til undertegnede. Denne blir behandlet i full fortrolighet.

Min adresse er: odd.ivar.lindland@live.no

(Har selv 1 092 000 aksjer via Wips As og privat).

Innlegg av: FAR100 (15.05.18 23:47 ), lest 775 ganger
Endret: 15.05.18 23:55
RE^1: ELE - EGM blir tidlig i Juni, hva nå?
Hei Odd Ivar.
Har sendt mail til deg. Lykke til alle Ele aksjonærer
vi trenger ca 23,9 million aksjer til å stoppe dette
Innlegg av: Namtrah (16.05.18 14:31 ), lest 1419 ganger

Hva er ditt syn på dette Oddivar? Vil det stemmes mot alt sammen eller vil dere godkjenne f.eks. 3 transjer?
Innlegg av: oddivar (16.05.18 14:35 ), lest 1414 ganger

Namtrah.

Prøver å skaffe meg oversikt over bindingene mellom låneavtalens validitet og antall transjer som evt. blir godkjent. Kommer tilbake, hvis og når jeg har mer klarhet i dette.
Innlegg av: Namtrah (16.05.18 14:36 ), lest 1405 ganger

Det høres bra ut. Tror nemlig at disse 3 er nødvendig for å finansieres fremover, men AMI og drift og alt annet
Innlegg av: oddivar (16.05.18 14:53 ), lest 1363 ganger
Endret: 16.05.18 14:56

Selskapet har også en facilitet som tidligere ble gitt av GEM, men som nå har blitt overtatt av...ja, korrekt ABO..:

...Klippet fra side 41 i årsrapporten:

"..In addition to the convertible loan facility the Alpha Blue Ocean Inc have replaced the share subscription facility provided by GEM Global Yield Fund. The new share subscription facility is provided on the same terms as the facility it replaces.

Under the share subscription facility, and subject to its terms, Alpha Blue Ocean Inc undertakes to subscribe to the Group’s ordinary shares upon the Group’s exercise of a Draw Down Notice. The Group controls the timing and maximum amount of any Draw Down, and has the right, not the obligation, to draw down on the full commitment amount up to NOK 80 million.

Alpha Blue Ocean Inc is obliged to honor the draw down request from the Group based upon a subscription price per share equal to 90% of the volume weighted average price ("VWAP") of the shares during a pricing period of 15 consecutive trading days following the draw down notice (the “Pricing Period”). The Group shall set a minimum subscription price for which the shares will be issued. The Group may change the minimum subscription price at every draw down. The amount the Group can withdraw on the facility is limited to ten times the average trading volume in the pricing period of the Group's stock, and as such there are risks associated with using the facility to raise cash..."

Det kan være betingelsene knyttet til denne faciliteten er dyrere enn foreslått konvertibelt lån, men den er kanskje et fornuftig alternativ for en kortsiktig finansiering (må analysere denne nærmere).

Innlegg av: Sorlandsinvest (16.05.18 15:10 ), lest 1300 ganger

Ikke noe nødvendig her. Bare å kjøre en emisjon, der alle som vil får være med. Forutsigbart, og utvanningen er frivillig. Mye bedre enn BO sine trekk, som skaper usikkerhet, og alle blir utvannet.
Innlegg av: FAR100 (16.05.18 15:18 ), lest 1278 ganger

bare send mail til Odd Ivar, se lenger opp for email adresse
Innlegg av: rischioso (16.05.18 15:26 ), lest 1261 ganger

SI,

det er nok veien å gå:

(1) RETTET EMISJON - for å dekke driften fremover og for å sikre en TGE gjennomføring og oppstart av Ambershaw

alternativt

(2) 3 TRANSJER - for å dekke (1) i tillegg til oppkjøp av 10,1% av OMM for på den måten få inntekter allerede nå i tillegg til tilgang på 5/6 flere råvarer man kunne ha kjørt TGE på.
Innlegg av: FAR100 (16.05.18 15:29 ), lest 1248 ganger
Endret: 16.05.18 15:31

høres en god plan risch..
Innlegg av: Arkivaren (16.05.18 15:38 ), lest 1206 ganger

Gode forslag, Rischioso. Hva med å sende dem til Grue/Beitnes for vurdering? Alternativt kan jo kanskje Odd Ivar samordne dette via "aksjonen" med flere av oss "småaksjonærer"..?
Innlegg av: Sorlandsinvest (16.05.18 15:46 ), lest 1178 ganger

Og en ting til:
Jeg kommer til å stemme NEI / IMOT når det gjelder opsjoner til styret og ledelsen. Altså, Beitnes og Grue vil ha 5% av selskapet i opsjoner - dette får de ikke av meg i hvert fall.

La oss være realistiske, Cecilie G. leder selskap med 2 ansatte, og ingen inntekter. Hvorfor skal hu ha opsjoner til en verdi på 4 MNOK i løpet av de neste 12 mnd? Sorry, ass!
Innlegg av: FAR100 (16.05.18 15:57 ), lest 1134 ganger

vi bør kanskje ta kontakt med andre på topp 20 listen, bl.a. STORVESTRE osv. for å se om de e interessert å være med
Innlegg av: rischioso (16.05.18 16:00 ), lest 1132 ganger

Arkivaren,

flott at Odd Ivar har tatt på seg denne oppgaven så har begge parter (oss og selskapet) 1 person og forholde oss til.

SI,

ikke uenig i det. Hadde de fått kjørt en TGE som de skulle ha gjort i lange tider nå så hadde det stilt seg annerledes.

Men å gi seg selv en mengde med opsjoner på basis av hva som faktisk har skjedd/ikke skjedd og den planlagte horrible låneavtalen på 500m/nok så vil jeg også stemme nei til det.
Innlegg av: FAR100 (16.05.18 16:03 ), lest 1122 ganger
Endret: 16.05.18 16:06

enig 495 000 nei fra min side

og ikke minst tusen takk Odd Ivar for å starte denne aksjonen
Innlegg av: Arkivaren (16.05.18 16:08 ), lest 1092 ganger

Enig! Jeg kommer også til å stemme "nei" ved punktet om opsjoner. Ledelsen bør ikke tildeles opsjoner, når de ennå ikke har levert som forventet (ICO/WP).
Innlegg av: oddivar (16.05.18 16:44 ), lest 1044 ganger
Endret: 16.05.18 16:55

Hei folkens!

Takker for tilliten.

Har hatt samtaler med ledelse/styreformann ila. dagen og, kort fortalt fått følgende avklaringer og påpekninger:

1. Låneavtalens validitet er avhengig av at alle transjene blir godkjent.
2. JV avtalen med Auplata er en opsjon (en rett, men ikke plikt) og dersom markedet ikke priser Element "fair enough", så er man ikke tvunget til å inngå dealen (slik jeg forstod det) -> man har en "vente og se" mulighet og se an markedet og kursutviklingen.
3. Finansieringsløsningen som nå foreligger er et utgangspunkt med en basisforpliktelse på 150 MNOK, men forstod det jobbes med kompletterende finansieringsløsninger, herunder fremmedkapitalfinansiering.

Resonnementet rundt dealen ift. timing og kursnivå var det full forståelse for, så jeg opplevde ledelsen lett så den skepsisen som mange av oss sitter med.

Som jeg selv har redegjort for, så er dealen isolert sett god - utfordring er timing og finansieringsløsning.

...så er det 3 uker til 6. juni -> så får vi se om markedet og ledelsen klarer å påvirke vurderingen enda mer håndfast.

Innlegg av: nopetter (16.05.18 16:55 ), lest 1005 ganger

Som jeg tenkte meg så jobber (eller de har) med andre løsninger enn transje løsningen. De kunne selvfølgelig ikke fortelle deg dette.
Innlegg av: sos54 (16.05.18 17:06 ), lest 980 ganger

ble stemplet som en idiot jeg,da jeg uttalte meg om transjer.av ris,---
Innlegg av: rischioso (16.05.18 17:13 ), lest 964 ganger

Odd Ivar,

takk for tilbakemelding.

Det er godt å høre at de ser timingsproblematikken.

Kursnivået bør løftes minst 100% fra dagens for at man skal kunne gå for en full 50% deal (mener nå jeg).

Gjennom det du nå har meldt tilbake til oss så virker det i alle fall som at de selv ser den og at vi kan anta at om det ikke kommer et betydelig kursløft veldig snart så vil det kunne bli en litt annen deal en den som hovedsakelig var planlagt.

Det som nesten er litt tragikomisk oppe i det hele er jo at om de hadde levert som de har lovet på Tokendelen så ville det i alle fall ikke ha stått på kursen...;)
Innlegg av: sos54 (16.05.18 17:14 ), lest 960 ganger

jeg sa at vi kom til å ligge mellem 3 - 6 kr. i lang tid fremover, dersom vi skulle finansieres av transjer,jeg var helt på jordet uttalte ris, og flere.
er ute av dette tapspapiret.
Innlegg av: rischioso (16.05.18 17:17 ), lest 951 ganger

RE^2: ELEment - Aksjon

sos,

du husker nok feil at jeg skulle ha kalt deg for en idiot - jeg har det liksom ikke med å kalle folk for idioter, men det er det visst andre som har:

Innlegg av: sos54 (08.05.18 14:35 ), lest 1615 ganger
RE^1: ELE - Trigger Liste for mai og juni - Penger på gata!
dette var rørende, fy faen for noen idioter??

* Ha en fin 17-de mai du oxo...::)
Innlegg av: sos54 (16.05.18 17:51 ), lest 886 ganger

å kamuflere alt tåkeprat du driver med,trekke frem idiot,er ????.
ser du har meninger om alt og alle på de fleste trådene, er du seriøs eller ???.hipp hurra.
Innlegg av: Triggly (16.05.18 17:52 ), lest 887 ganger

Oi oi oi, er alle plutselig imot avtalen nå?
Var den ikke så gunstig allikevel :)
Innlegg av: sos54 (16.05.18 18:00 ), lest 874 ganger

den var visst ikke det.
dette blir for dumt, enkelte predikerer,noen favner om det.skulle været gapestokk for enkelte.
Innlegg av: Yess (16.05.18 19:13 ), lest 809 ganger

Minnes vel at jeg som en av de første og mest kritiske røstene mot denne finansieringen med Inntill 10 transer har fått på pukkelen. Og at ledelsen skal belønnes med hele 5% i opsjoner er grådig så det holder. Men det ender nok med at BO får full kontroll og Grue kan vasse i opsjoner og hvem taper på dette?
Jo dere aksjonærer!
Innlegg av: Binyrer (16.05.18 20:09 ), lest 761 ganger

123.000 aksjer støtter dere, kan man forhåndsstemme?!
Innlegg av: mcaxel (16.05.18 21:46 ), lest 696 ganger

RE^2: ELEment - Aksjon

I just guess that Auplata will get this company for free :(

ELE has only had penny traders at its steering wheel, so its no wonder it went so bad

Innlegg av: rischioso (17.05.18 09:22 ), lest 465 ganger

RE^3: ELEment - Aksjon

mcaxel,

du tar nok feil og jeg skal etablere en ny tråd som vil fortelle hvorfor i løpet av dagen i dag.

Vi går meget spennende tider i møte spesielt de neste 3 uker frem til 06.06 og EGF da det det med største sannsynlighet vil skje veldig mye og spesielt kursmessig så STAY-TUNED! ;)
Innlegg av: nopetter (17.05.18 09:27 ), lest 457 ganger

Jeg ser at Hunter en oljemygg som et notert på access der Arne Fredly er hovedaksjonær han alene skal spytte inn 100 millioner kroner i en total emisjon gjennom en bookbuilding på 520 millioner kroner. Da er ikke 500 million mye i en slik sammenheng
Oljemyggen Hunter Group vurderer å hente 520 millioner kroner gjennom å utstede nye aksjer, skriver selskapet i en børsmelding onsdag ettermiddag.

Selskapet har i forbindelse med den rettede emisjonen hyret meglerhusene Clarksons Platou Securities, Pareto Securities, Fearnley Securities og DNB Markets.

Nettoprovenyet fra emisjonen vil brukes til å finansiere installering av 7 kontrakter innen «Very Large Crude Carriers» (VLCC).

Pengene vil også benyttes til generelle selskapsformål.

Prisen og antall aksjer vil bli bestemt gjennom akselerert bokbygging.

Arne Fredly, som kontrollerer Hunter Group, har forhåndstegnet aksjer til en verdi av omkring 100 millioner kroner.
Innlegg av: oddivar (17.05.18 19:08 ), lest 315 ganger

Kort løypemelding.

Har mottatt en god del henvendelser i forbindelse med oppfordringen om å sondere stemningen ift. forslagene som ligger til avstemning under EGF.

Jeg kan gi en mer detaljert oppdatering direkte til de som har sendt en henvendelse, framfor å flagge noen tall her.

Jeg jobber nå med å se om det er noen muligheter for å etablere alternative forslag som kan være enda mer aksjonærvennlig enn det som ligger til avstemning i dag. Send gjerne innspill og tanker til meg.