Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Fiskeri og oppdrett
Innlegg av: milk (14.05.18 11:06 ), lest 559 ganger
Ticker: LAKS

SSC Laksefavoritt Del 2.

Tråden var full! Investtech har noen rosende ord om SSC i dag. De snakker om et potensiale opp mot 13,50! Ikke verst det ;-)
Innlegg av: Ka'l (14.05.18 12:24 ), lest 349 ganger

RE^1: SSC Laksefavoritt Del 2.

... Og takk for det Milk. SSC har allerede i mai gått meget bra, så jeg tipper den tar en pause nå og dupper ned mot 10blank før vi ser ny oppgang. Kursen er nok veldig avhengig av nyheter og prisen på laks. Det er nok mange som sikrer gevinst før vi ser 12 og 13-tallene.
K
Innlegg av: xLax (14.05.18 12:35 ), lest 348 ganger
Endret: 14.05.18 14:07

I et 5 års perspektiv har nå «kleine» Ssc kun gått 25% dårligere enn Lsg! Og det på tross av at de også har en enda større andel aksjer på en hånd enn Lsg.
Her er altså det meste mulig. Ikke usannsynlig da at ferden vil gå videre opp. Det Jan til og med gå svært raskt opp mot 13!!

Virker som det ble nok oppgang nå..
Underlig sak Ssc.
Innlegg av: aksjeguru2007 (14.05.18 15:15 ), lest 310 ganger

He-he...Det normale er at en bør gjøre det motsatte av hva Investtech sier
Innlegg av: siko (14.05.18 16:58 ), lest 294 ganger

Ikke nødvendigvis det motsatte kanskje. Men jeg for min del opplever Investtech som et stemningsrapport-analyseselskap. Hverken mer eller mindre. De forholder seg ikke til regnskap og øvrige parametre for økonomisk analyse, herunder fremtidig inntjening i selskapet.
Jeg har til min forundring registrert at Delta (og nå også milk) synes å vektlegge Investtechs analyser.

Takke meg da til Kolbjørn. Han kjenner i hvert fall til bransjen.
Det er min mening.
Innlegg av: milk (14.05.18 17:47 ), lest 287 ganger

Med god informasjon fra de som "drifter" selskapene,føler jeg ingen tang til å reagere på analytikernes vurderinger... Lykkelig er de som har ekspandert i SSC og NTS. En fantastisk bet som umulig kan gå i tap :-)
Innlegg av: siko (14.05.18 17:58 ), lest 277 ganger

Enig med deg i det, milk.
Og kommer det positive omtaler enten til sektor - eller enda bedre selskaper vi har investert i, så la det bare komme. Uansett fra hvem.
:)
Innlegg av: milk (14.05.18 22:20 ), lest 252 ganger

Styreleder har solgt seg helt ut.. Det er nok en del sure miner innad enda. ;-)
Innlegg av: aksjeguru2007 (15.05.18 09:18 ), lest 206 ganger

RE^2: SSC Laksefavoritt Del 2.

Som milk sier, styreleder har solgt seg ut...akkurat som meg!
At jeg solgte meg ut betyr null og niks, men at en styreleder kvitter seg med alle aksjene høres mer kontroversielt ut, men markedet glemmer kjapt slike bagateller, eller?

Oslo (TDN Direkt): Styreleder Robert Brown III i The Scottish Salmon Company har solgt sine 191.611 aksjer i The Scottish Salmon Company til snittkurs 10,71 kroner pr aksje, ifølge en børsmelding mandag kveld.

ØT, finans@tdn.no
Innlegg av: xLax (15.05.18 10:54 ), lest 187 ganger

Med Gsf i støtet på Shetland og tro på lavere tilbudsvekst så spørs det man får kjøpt seg inn igjen under 11 i skotten selv om styreleder takket for seg?
Innlegg av: aksjeguru2007 (15.05.18 10:56 ), lest 178 ganger

RE^2: SSC Laksefavoritt Del 2.

SSC kan fly høyt, og det meste ligger vel til rette for det. ;)
Innlegg av: siko (15.05.18 13:26 ), lest 166 ganger

Virker som om markedet er fornøyd med exiten.
Innlegg av: milk (15.05.18 14:53 ), lest 157 ganger

Det må være kjedelig å sitte i lederstolen nå! Ser ikke bort fra at det kommer en ny leder inn. Dårlig ledelse av både styret og daglig leder,er ofte en brems for kursutviklingen i de fleste selskap. SSC er intet unntak,selv om det er kommet nye dyktige folk inn så tror jeg styrelederen har vert/er alt for lite visjonær og traust i sine vedtak... Nå er det ting på gang ;-)
Innlegg av: Ka'l (15.05.18 19:43 ), lest 130 ganger

Nå er jeg lei av SSC og casher ut med god gevinst. Venter ikke på en ny oppgang og satser heller på andre kort, men hvilke? Det kan jo også være greit med en god beholdning i cash en stund.
Godbye til Milk og dere andre, takk for følget.
K
Innlegg av: milk (15.05.18 20:46 ), lest 123 ganger

Stor post i Salm selges i kveld! Er det noe smittsomt på gang!!!!