Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: Rolig50 (14.05.18 09:00 ), lest 15352 ganger
Ticker: QEC

Qec - Pareto sier tydelig at Qec vil handles opp.

Pareto sier at ting går på skinner og det ventes regs innen Q2. De forventer at aksjen handles opp på Q1 res og info.
Innlegg av: Krabben (14.05.18 09:29 ), lest 10514 ganger

RE^1: Qec - Pareto sier tydelig at Qec vil handles opp.

Link
Innlegg av: Rolig50 (14.05.18 09:37 ), lest 10392 ganger

Tror man må være Pareto kunde for å komme dit. Men sjekk online.paretosec.com

Virker som tradere styrer litt akkurat nå, men Qec gjør det bra og har doblet prod til over 2000 boe/d. Viktigst er at de er på stø kurs mot regulering.
Innlegg av: Pandy88 (14.05.18 09:37 ), lest 10377 ganger

ser jo dårlig ut med oppgang...! Lurer kor piratene får analysen sin i fra...! prøver å lure folk til å kjøpe aksjen slik at de kan tjene på nedgang?!
Innlegg av: Plomma (14.05.18 09:38 ), lest 10355 ganger

Har nok litt hakeslepp her nå... Jeg hadde forventet et lite hopp opp i dag. Q1 ga gode tall og alt er mye tryggere. Men tossetimen er ikke over... Forventer at vi kommer oss godt over 6 kroner i løpet av dagen.
Pareto anbefaler kjøp med kursmål 11kroner fremdeles..
Innlegg av: danm (14.05.18 09:47 ), lest 10240 ganger

Fin omsætning. Tænk et par uger frem :-)
Innlegg av: Rolig50 (14.05.18 09:53 ), lest 10164 ganger

RE^2: Qec - Pareto sier tydelig at Qec vil handles opp.

Veldig mye robothandel og trading. Qec kan plutselig ta av og gå til kr 6,20.- . Den er veldig volatil og derved en drøm å trade i for tradere.

Q1 var solid nok til en ok opptur.

Ikke selg, kjøp. Da vil traderne slite.
Innlegg av: Valhallaa (14.05.18 09:55 ), lest 10133 ganger

Yup, nå er tradingen over. Får sitte rolig noen uker. Vil tro vi stiger på forventninger fremover.
Innlegg av: qestador (14.05.18 09:57 ), lest 10097 ganger

Relativt raskt opp til ca 7,6kr nå.
Innlegg av: gasman1 (14.05.18 09:58 ), lest 10087 ganger

Her er newsflash'en fra Pareto:

"Questerre Energy - Expects final regulations by the end of Q2’18
Questerre reports Q1 net income of CAD 0.3m, which is slightly below our expectations due to higher costs. Production of 2,013 boe/day and CAD 37m of available liquidity are in line with our estimates. Most importantly, Questerre expects the final regulations in Quebec to be published by the end of Q2. We view this guidance on the potential timeline of the process as positive and expect the shares to trade up today. Investments in Q2-Q4’18 are guided at CAD 22m and will be focused on Montney. See our “Strong Montney deal – Quebec news ahead” report for details on our valuation. BUT/TP NOK 11.0Please see our latest research on Questerre: Jordan progressing as planned (06.04.2018)Results slightly below, no changes on Quebec timing (03.04.2018)Solid reserves growth in Montney (12.03.2018)Strong Montney deal – Quebec news ahead - Report & Presentation (07.03.2018)"
Innlegg av: imijdodimidi (14.05.18 10:01 ), lest 10038 ganger

Ja,ja idealt for tradere når eksisterer mer en 400 mil aksjer. Overalt aksjer tilgjengelige. Ikke overasket på dette. Snart blir enda mer 1 milliard aksjer, dritt Qec!
Innlegg av: rischioso (14.05.18 10:07 ), lest 9962 ganger

Jeg kan ikke se at jeg ser noe 7 tall som var forventet av mange...

At kursen ville ha etablert seg på 6 tallet en plass etter dette q-resultatet hadde jeg jo regnet med, men nå er kursen faktisk nede og snuser på fredagens sluttkurs...??...

Dette var overraskende om ikke annet...
Innlegg av: Pandy88 (14.05.18 10:11 ), lest 9911 ganger

snart i minus...
Innlegg av: rischioso (14.05.18 10:14 ), lest 9882 ganger
Endret: 14.05.18 10:16

Det er i alle fall noen som handler for rundt 700k/nok på hvert 5 øres intervall kursen har falt så langt - så noen få virker å se en mulighet der mange andre ikke gjør det....
Innlegg av: qestador (14.05.18 10:36 ), lest 9661 ganger

Her er det noen som tror at ting skjer plutselig. Ja ja
Innlegg av: Rolig50 (14.05.18 11:27 ), lest 9340 ganger

Smiler av de mange øretrillerne i Qec. Noen som vet når perioden for Q2 er? I løpet av april/mai/juni er det tidsrom ledelsen i Qec og politikerne har satt som da regs kommer.

Har sett at folk bruker rykter om datoer fra HO forum som fakta - noe som er bare bullshit å gjøre. Qec er volatil - noe alle vet og med store bevegelser kommer tradere på for å utnytte dette. Ville vært rart om de ikke gjorde det.

De 20 største aksjonærene har økt sine beholdninger og små aksjonærene selger. Ikke unormalt det heller.

Jeg tror at når traderne har solgt seg så mye ned at de skal kjøpe inn igjen, ja da blir det for dem å løpe etter. Beste tiden for kjøp vil være nå. Det er jo litt - tikk-takk-tikk-takk og kraftig nedtelling for slipp av regulering. Mai er ellers en din fin mnd til å nyte uten trader stress.
Innlegg av: Sector (14.05.18 11:14 ), lest 9441 ganger

Traderne utnytter at det er en stund til slutten av juni mtp reguleringene.

Domus nevnte i går at må vi vente til slutten av juni, så er det ikke lenge til valget til høsten, og da mente han det var fare for utsettelse.

Håper ikke det skjer, og at vi nå snart får en avklaring.
Innlegg av: Rolig50 (14.05.18 12:14 ), lest 9012 ganger

Har ikke noe imot Domus. Men påstander om bedre rede på dato enn ledelsen i Qec og politikerne tror jeg ikke. Dvs at regs kan komme når som helst frem til 30 juni.
Innlegg av: danm (14.05.18 11:33 ), lest 9310 ganger

Der er ikke udsving, der giver traderne noget at arbejde med. Tag den med ro og se kursen de næste par uger.
Innlegg av: X-Empire-X (14.05.18 11:43 ), lest 9247 ganger

Lite til salgs oppover nå. Sterk støtte på 5.9.
Mindre og mindre sperre på 6kr.
Tenker vi fort kan avslutte dagen mellom 6.15-6.25
Innlegg av: qestador (14.05.18 11:52 ), lest 9184 ganger

Overskudd gir opp drift. Vent å se.
Innlegg av: Cat349e (14.05.18 11:55 ), lest 9166 ganger

Hvis ikke står sola opp i morra au:)
Innlegg av: Sofasparer (14.05.18 12:45 ), lest 8796 ganger

RT 6 blank , grei omsetning.

Ligger litt spenning i om det nå endelig kan forsere 6 tallet og bevege seg mot 7!
Innlegg av: harris73 (14.05.18 12:58 ), lest 8708 ganger

Qec trender oppover den, med stadig høyere bunner over flere mnd. Som sist startet oppgangen over en mnd før draft kom, og det samme skjer igjen. Volatil aksje, men om man vil ta et bet må man inn i aksjen på relativt lave nivåer som nå og få med mer av oppgangen. Ikke komme inn samme dag som release. Om man skal inn må det bli ganske snart.

Og når CEO Binnion velger å kommentere at release er soon, hvet vel ingen mer enn akkurat han.
Innlegg av: tuja (14.05.18 13:06 ), lest 8646 ganger

Olja nærmer seg 78usd pr fat igjen.

PAS. See our “Strong Montney deal – Quebec news ahead” report for details on our valuation. BUT/TP NOK 11.0Please see our latest research on Questerre: Jordan progressing as planned (06.04.2018)Results slightly below, no changes on Quebec timing (03.04.2018)Solid reserves growth in Montney (12.03.2018)Strong Montney deal – Quebec news ahead - Report & Presentation (07.03.2018)
Innlegg av: Sector (14.05.18 14:49 ), lest 8358 ganger

Selgerside på over 3 mill aksjer vs kjøperside på under 1 mill tyder ikke på snarlig visere opptur desverre.

TTT.
Innlegg av: Valhallaa (14.05.18 14:56 ), lest 8300 ganger

Ordrebildet er helt tullete å se på. Alt utenfor +/- 20 øre fra RT kan du scratche. Det er bare manipulerende "ordre".
Innlegg av: harris73 (14.05.18 15:13 ), lest 8199 ganger

Den selgersiden virker litt manipulert ja. Mener det var det samme på den forrige stor oppgangen. Vanligvis snur kjøpsinteressen i en aksje når det kommer gode nyheter. Men i Qec ligger det et tilsynelatende overheng av aksjer. Sjekk den 4901 kjøp og salg. Roboter.
Innlegg av: Sector (14.05.18 15:47 ), lest 8063 ganger

En ting er sikkert, når regs kommer er vi fort over kr 10,- rett etter meldingen slippes. Spørsmålet er bare nå de kommer, da bør man ivertfall vøre inne.
Innlegg av: Pandy88 (14.05.18 16:06 ), lest 7994 ganger

Aldri noe positivt med dette selskapet!! Alt som kommer og kursen står stille!! Blir vell minus i dag om eg ikke tar feil....
Innlegg av: qestador (14.05.18 16:12 ), lest 7961 ganger

Det er vel dette spillet som er farlig for alle småaksjonærer og som er svært mange av.
uten bevegelse så forlater man aksjen.

Innlegg av: rischioso (14.05.18 16:36 ), lest 7828 ganger

Endte hvor den sluttet på fredag, verken mer eller mindre.

Hva mener folket vi skal tolke det som?
Innlegg av: Billyjojimbob (14.05.18 18:38 ), lest 7596 ganger

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/05/Questerre-doblet-inntektene

Det holder rett slett ikke å doble inntektene i dagens kravstore samfunn,her må mer power til for å please aksjonærene:)
Innlegg av: Rolig50 (14.05.18 18:49 ), lest 7560 ganger
Endret: 14.05.18 18:52

Qec havnet flatt i slutthandelen - etter å ha blitt tradet i positivt farvann hele dagen. Rød børs hjalp ikke, men vi trades fortløpende i en positiv trend. Mai/juni er de resterende 45 dager hvor regs kan dukke opp når som helst.

Pareto fikk også rett når de annonserte at Qec ville bli handlet opp i dag da 90 % av handelen var i blått nivå.

Gleder meg som aksjonær i Qec hver dag da det betyr nærmere regulering. Hold godt fast på dine Qec aksjer, roboter pårøver å få fatt på dem:).

Ha en fin fin børs uke/mnd.

Innlegg av: rischioso (14.05.18 20:45 ), lest 7197 ganger

Rolig,

jeg noterte meg også det at den holdt seg hovedsakelig innenfor blått på tross av en rød børs, men det skulle jo også bare mangle etter denne q-rapporten. Jeg var nå overbevist om at 5 tallet nå var historie og ble derfor overrasket at vi endte på stedet hvil...

Jeg noterte meg også at det lå en kjøper på hvert 5 øres intervall hvor hvert kjøp var i størrelsesorden (synlig) 100 - 120k aksjer så det var tydeligvis noen som hadde et ønske om å ta i mot, men det burde ha vært en større interesse etter det som nå er fremkommet og ikke minst som er i vente en oppfatning som Pareto ikke overraskende også har.

Men det er nå slik at markedet gjerne kommer diltende noe etter så i løpet av uken vil jeg bli overrasket om vi ikke er blitt etablert godt oppe på 6 tallet i påvente av nytt.
Innlegg av: aibo (14.05.18 20:58 ), lest 7116 ganger

Som enkelte har skrevet her tidligere.
For mange "kjipe" småaksjonærer i QEC som ikke vil gi fra seg aksjene gratis og har relativt god tid.
Jo lengre de klarer å sitte på hendene, jo mer stresset blir baisserne.

Innlegg av: jonea (14.05.18 21:05 ), lest 7070 ganger

Er du her også rish:-) Velkommen etter :-)
Innlegg av: tuja (14.05.18 21:10 ), lest 7037 ganger

Olja nær 78,4 usd pr fat nå. Nærmer seg 2% oppgang i løpet av dagen. Bra for cashflowen. Og QEC er vel snart en het oppkjøpskandidat?
Innlegg av: KCSOL (14.05.18 21:48 ), lest 6852 ganger

Oppkjøp/bud er nok neste.
Innlegg av: Plomma (14.05.18 22:19 ), lest 6682 ganger

Hei mine venner.
Da har jeg forlatt QEC for en stund.
Ja jeg vet at regsa kan komme i morgen. Men sålenge aksjen blir manipulert av en svært stor aktør så er det helt dust å sitte long her. Jeg har skrevet til finanstilsynet og egentlig vært svært tålmodig. Men når det blir år uten bevegelser... selv med en dobling av produksjonen da blir selv jeg lei og grinete. Nok er nok og takk for meg. Kommer nok tilbake... Kjøper meg inn på 20 kroner og selger på 30. Men i mellomtiden så er det så vanvittig mange andre aksjer som ikke er manipulert og som kan stige flere hundre prosent.
Misforstå meg ikke... Jeg har tro på selskapet og sjefen sjøl. Men når det sitter en oppkjøpskandidat og styrer kursen mellom emi og 6 kroner helt åpenlyst så er det vel greit å ta en pause.
Jallabørs som lar dette holde på.
Ellers så har jeg en god kveld ;o))))
Innlegg av: Pick Up (14.05.18 22:23 ), lest 6655 ganger
Endret: 14.05.18 22:37

Plomma

God bedring!
Kammeraten din på østsida har gått all in etter eget sigende. Oversatt til vestfoldsk betyr dette at nok en bunt på 2000 aksjer er kjøpt.
Du skylder på de store. Jeg for min del aner Piratos bak alt svineriet. De har neppe skiftet stil fra forna dager, og som Qecs foretrukne meglerforbindelse har de en ubetinget fordel på børsen.

Innlegg av: Plomma (14.05.18 22:25 ), lest 6637 ganger

PU
Ja du ler nok godt nå.. ;o))
Innlegg av: aibo (14.05.18 22:27 ), lest 6610 ganger

Er det 3 eller 4 gang du selger deg ut og må løpe etter så langt i år Plomma ?

Får god kondis av slikt.
Innlegg av: Plomma (14.05.18 22:34 ), lest 6541 ganger

aibo
Ja det er vel noe sånt.
Men jeg har da ikke løpt etter så mye...
Men jeg har endelig lært at jeg skal høre på dattera mi... Nå gjør jeg det... Hadde jeg hørt på henne i stedet for å være forelsket i QEC så hadde jeg vært millionær nå... Faktisk 2 ganger millionær.
Nei nå går jeg ut i den store spennende verden ogplukker penger på gata. ;o))
Jeg skal gi dere tips i morgen når jeg har kjøpt meg inn i de 2 mest spennende aksjene ;o)))
Innlegg av: Pick Up (14.05.18 22:44 ), lest 6450 ganger

Plomma

Men da er jo datteren din blitt millionær. Det må jo være en trøst. Hva er hennes mob.nummer?
Innlegg av: Fluefiskeren (14.05.18 22:43 ), lest 6466 ganger

I løpet av helgen mente mange at kursen skulle opp på mandag. Andre mente den skulle ned.

Ingen av dem fikk rett ;-)
Innlegg av: Plomma (14.05.18 22:47 ), lest 6445 ganger

PU
Ja hun er nok det....
Men jeg er selektiv når det gjelder å introdusere min datter til nye skumle menn.
;o)))
Innlegg av: Pick Up (14.05.18 22:50 ), lest 6406 ganger

Fluefiskeren.

"You can't win them all"
(Sitat James Bond)

Det gjelder også dattera til Plomma.
Innlegg av: Sector (14.05.18 22:47 ), lest 6438 ganger

Fluefiskeren: :-) og god natt.
Innlegg av: MsMoneypenny (14.05.18 22:48 ), lest 6424 ganger

Er storaksjonærene som bestemmer prisen på selskapet.. markedsprisen settes bare av småaktørene som bytter aksjer basert trades, nerver og annet..
Først når noen ønsker en større post i selskapet vil verdien i selskapet komme frem i lyset (kursen).

Fordelen med QEC er at dette kan skje i overskuelig fremtid. Da tenker jeg hovedsakelig på Montney-eiendelene som jeg tror flere aktører har øynene rettet mot.. Skulle det løsne i Quebec vil selvsagt dette gjøre selskapet særdeles attraktivt, men det er hovedsakelig Montney som er en "sikker" asset som gjør selskapet spennende for min del.

La oss håpe noe skjer snart ;)
Innlegg av: iBulk (14.05.18 22:53 ), lest 6381 ganger

Plomma...

Innlegg av: Plomma (11.04.18 14:02 ), lest 3472 ganger
RE^1: QEC ~ RT/Bigtalk Onsdag 11.april 2018
Jeg har nok blitt litt revet med av negativiteten den siste tiden... Er helt ute etter å ha solgt tidligere på dagen.
Grunnen er taushet fra selskapet, roboter og mange negative vibber.
Synes avklaring ang. reguleringene tar fryktelig lang tid. Det dukker stadig opp nye innspill som forsinker prosessen.
Lite håndfast er det også det vi får vite fra Jordan...annet enn at det er mye olje og gass og at det langt frem i tid før man er i gang der.
Ang. Kakwa så er det liten økning i produksjonen og mye hemmelighold vedr. ny partner og fremdrift.
Nei nå er jeg negativ her.....
Vel har jeg tjent grovt på QEC uten å trade. Sånn cirka en årslønn. Men håpet var så mye større. Nå får jeg holde meg unna og ha pengene i baklomma til vi får noe mer avklaring. Skal ikke baisse... Er bare sur og gretten akkurat nå ;o(((
Innlegg av: Pick Up (14.05.18 23:01 ), lest 6328 ganger
Endret: 15.05.18 07:12

MsMoneypenny (14.05.18 22:48 ),

Men massepsykologien og kurstriggeren ligger i regs og Quebec.

Innlegg av: Plomma (14.05.18 23:10 ), lest 6281 ganger

iBulk
Jo takk for påminnelsen.
Jeg hadde stor tro på Q1.. og den infridde i min verden. Men som i Monopol "Rykk tilbake til start". Klart jeg blir lei. Jeg ser jo at aksjen blir holdt nede med et kraftig nakkegrep.
I dag følte jeg at jeg hadde en stor sekk med gull på ryggen, men gummistøvlene satt fast i gjørma.
Jeg har ikke oppgitt QEC men jeg bøyer meg for overmakten... Jeg må tilpasse meg i stedet.
Innlegg av: Sector (14.05.18 23:13 ), lest 6253 ganger

Plomma - håper du får sove godt i natt uten QEC aksjer, og velkommen tilbake ombord i morgen :-) Tikk/takk.....
Innlegg av: aibo (14.05.18 23:14 ), lest 6245 ganger

Vi får håpe at flere gjør som deg Plomma så vi kommer oss fortere opp over 7,30 igjen.
Tror ikke det skal mange salg fra småsparere før den får fart igjen.

Innlegg av: iBulk (14.05.18 23:25 ), lest 6188 ganger

Var kanskje litt ufint å dra frem det der, uansett lykke til med dine framtidige handler Plomma. Uansett så lurer jeg på hvorfor man kaster kortene nå?

Se på alle aksjene som er der ute og så mye du kan om de og man vil raskt forstå at ingen der ute bryr seg om QEC bortsett fra vi sitter her inne på forumet hver dag og siler drit. Derimot så har vi kunnskap om hva som nå gjelder. Det kommer ikke noe nytt blod inn her før Hegnar eller DN legger ut en artikkel som sier "Quebec godkjenner/ikke godkjenner fracking. Aksjen går til himmels/bunn." Så kan man se på kursutviklingen på IM Skaugen eller forhåpentligvis ALGETA etter gode nyheter og håpe på det beste.
Innlegg av: Plomma (14.05.18 23:55 ), lest 6077 ganger

iBulk
Jeg ber jo om det da. ;i))

Innlegg av: Pick Up (15.05.18 07:42 ), lest 5606 ganger
Endret: 15.05.18 07:47

Plomma

Umiddelbart virker dette som et smart trekk på meg. Aldri feil å ta fortjeneste. Faktisk den eneste evigvarende sannhet som noen gang er blitt sagt om aksjer.
Innlegg av: kaunis (15.05.18 07:50 ), lest 5547 ganger

Alle må ta sine valg ut fra egen vurdering, men kansje får vi regsa snart,ikke umulig det og kommer de innen juni så er det ikke lange tiden til aksjen kan flerdoble seg.Da kan det være smart å bare sitte stille og vente,en vet aldri hva som kan skje i nye aksjer en kjøper om en går ut her og inn i andre selskaper.
Innlegg av: kaunis (15.05.18 08:31 ), lest 5282 ganger

Dette vil gå veien,regsa kan ikke være til hinder for utvinning i Canada, det blir for dumt og det skjønner selv de mest inbitte motstanderen.Tenker vi til bake på aksjonen i stilla, ang. utbyggingen av elkraft fra Altaelva, så ser vi i dag hvor overdrevet og urasjonell dissse demonstrasjonene var.Det samme gjentar seg no med QEC, fanatikere i vill kaos som trenger litt god info for å temmes.
Innlegg av: Pick Up (15.05.18 08:49 ), lest 5102 ganger

Kaunis

I Quebec er det ikke snakk om et fåtall fanatikere. Quebec går for å være den provinsen i Canada som er mest fiendtlig innstilt mot fossil energi.

Innlegg av: crudeBoil (15.05.18 08:56 ), lest 5028 ganger

Godt å ha et allvitende orakel som deg på Qec trådene Pikk Up ...
Innlegg av: SabelT (15.05.18 09:01 ), lest 4969 ganger

Kaunis - Det tror jeg du har ret i, at Quebec er Canadas mest antifossile region, ikke desto mindre repræsenterer disse grupperinger et mindretal...som jeg iøvrigt tror er vigende efter som plysningerne/fakta om Green/Eco fracking bredes ud.
Innlegg av: SabelT (15.05.18 09:04 ), lest 4943 ganger

Sorry Kaunis - forkert adressat, skulle være Pickup
Innlegg av: Pick Up (15.05.18 09:56 ), lest 4772 ganger
Endret: 15.05.18 09:59

SabelT

Holdninger er vanskelig å endre. Uansett har fracking industrien en ressurs- og tidkrevende kjempejobb foran seg når de skal forsøke å snu folkeopinionen.
Innlegg av: SabelT (15.05.18 10:13 ), lest 4700 ganger

Pick Up - Rigtigt, efter "Gasland" drog mange en fast beslutning om at være negative i al fremtid overfor fracking, MEN filmen viste sig jo at være svært fordrejet/fake med falske billeder om historier.

https://www.b.dk/globalt/film-skaber-frygt-og-goer-fracking-til-en-fiasko

Det ER svært at "slette" denne film hos misguidede mijøfolk, men en del af disse miljø entusiaster er jo intelligente og kan HVIS de kigger nærmere på sagen godt se at fracking er et stort plus for det samlede fossile spørgsmål.

I Canada er man forlængst forbi "Gasland" med Bill 106, Canadiere er bevidste, grønt indstillede mennesker, som i deres 2030 plan klart vil arbejde mod mere og mere grøn energi, men heller er ikke er mere urealistiske end at de ser fracking som en samlet set bedre løsning i de næste 10 (20-30) år
Innlegg av: rischioso (15.05.18 11:04 ), lest 4594 ganger

En ting som er helt sikkert er jo at man går grønnere tider i møte, MEN samtidig så vil det ta tid før man er der man ønsker å komme.
Noe som er like sikkert er at fossilt vil dominere de neste 50 ja kanskje 100 årene og i mellomtiden vil det være teknologiske forbedringer noe ala QEC sin mer grønne form for fracking som vil være helt essensielt for å kunne overleve i denne bransjen.

Opponionen kan bremse og forsinke, men aldri stoppe noe historien er et synlig bevis på noe som er helt naturlig i mangel av alternativer.

Men motstanden har sin misjon som igjen presser bransjen til stadig forbedringer og er det noe QEC er i førersete av så er det nettopp det...:)
Innlegg av: Pick Up (15.05.18 11:13 ), lest 4559 ganger
Endret: 15.05.18 11:16

SabelT

Folk har glemt Gasland.
Nå er det Leonardo DiCaprios film som gjelder. Han er før øvrig utnevnt til FNs representant i klimaspørsmål.

Les deg opp på nettet om alle historiene som verserer om fracking. Minner deg i farten om New Yorks totalforbud.
Innlegg av: Rolig50 (15.05.18 12:32 ), lest 4414 ganger

RE^3: Qec - Pareto sier tydelig at Qec vil handles opp.

Pick up

Ute av QEC?
Innlegg av: aibo (15.05.18 11:15 ), lest 4549 ganger

Det virker som noen som trader QEC tror de har monopol på noe som ikke er en sannhet.

Innlegg av: SabelT (15.05.18 12:30 ), lest 4434 ganger

Pick Up - Ham der Leonard, er det ikke ham her med private jets ;)

https://www.wmagazine.com/story/leonardo-dicaprio-flies-commercial-saint-tropez

Der er megen POP og stræben efter personlig EGO expansion rundt omkring, men altså ham der Leonard...talking Fossile Footprint...of his own, that is ;)

Hvis han med tilbagevirkende kraft, skulle plante træer for det footprint, han selv har sat på denne planet, ved jeg ikke, hvor der skulle være plads til det ;)

MEN når det er sagt, er jeg glad for hans omvendelse og fokus på noget Jorden har brug for, - præcist derfor er Grenn/Eco Fracking en gamechanger for miljøet ikke mindst i byerne verden over.

rt 5,92
Innlegg av: Pick Up (15.05.18 12:42 ), lest 4375 ganger
Endret: 15.05.18 12:43

SabelT

Dette har med psykologi å gjøre. Les deg opp på New York caset.
Innlegg av: SabelT (15.05.18 12:59 ), lest 4314 ganger

Pick Up - Not to Pick on you, but ;)

Her lidt fra google

I 2014 gjorde guvernør Andrew Cuomo en dristig erklæring ved at forbyde hydraulisk brud i Empire State, idet han sammen med sin sundhedskommissær forklarede, at 'ingen bør bo tæt på' en skifergas på grund af dens potentielle skade.

Guvernørens proklamation gjorde ham til en helt blandt miljøforkæmpere og persona non grata i olie- og gasindustrien. Energy in Depth, en industrifinansieret hjemmeside, kritiserede Cuomo for at basere moratoriet om tvivlsom videnskab 'at kowtow til Yoko Ono, Mark Ruffalo, og alle miljøtrykgrupperne i New York.'

Men i virkeligheden er billedet er mildere, og Cuomas forbud er mindre end absolut. Til trods for at New York stadig høster fordelene ved fracking, importerer skifergas fra den nærliggende Pennsylvania og forbereder sig til at behandle det i et mammutkraftværk under opførelse 65 miles nordvest for New York City.

Listen: New York forbyder fracking, men gobler op Pennsylvania's skifergas, Susan Phillips, StateImpact Pennsylvania.

'Det går til hjertet af den tilsyneladende ironi, at New York-staten ville sige:' Ingen skifergas kommer ud ', men vi tillader enhver mængde skifergas i staten', siger Anthony Ingraffea, ingeniør ved Cornell University, hvis arbejde har bundet fracking til forskellige miljøskader, herunder klimaændringer. Ved sine beregninger skulle boremaskiner uden for staten skulle trykke 130 brønde hvert år i gennemsnit for at forsyne anlægget med nok gas til drift. Det oversætter i tusindvis af fracked brønde over 40 års levetid typisk for en sådan facilitet.

'Jeg bruger det høflige ord' ironi ',' sagde Ingraffea. 'Jeg kunne også bruge det uhøflige ord' hykleri. ''

Kilde: https://stateimpact.npr.org/pennsylvania/2017/12/08/new-yorks-heralded-fracking-ban-isnt-all-its-cracked-up-to-be/

Og den her ;)

http://www.truth-out.org/news/item/41547-new-york-s-fracking-ban-was-supposed-to-set-a-precedent-but-gov-cuomo-is-going-back-on-his-word

Innlegg av: gaiden (15.05.18 13:00 ), lest 4311 ganger

Plusset på med 20k aksjer i dag, nå er bare å smøre seg med tålmodighet .
Innlegg av: norman (15.05.18 13:03 ), lest 4307 ganger

Pick Up

Dette handler ikke om psykologi, men om korrupsjon. Det er en grunn til at New York er kun 1 av 3 stater som har sagt nei til fracking.

https://marcellusdrilling.com/2018/04/new-york-frack-ban-a-result-of-russian-collusion-yes/

Også må du slutte med dette turist tullet ditt. 1. juni er ikke den siste dagen regjeringen arbeider, våren 2018!
Innlegg av: Pick Up (15.05.18 13:05 ), lest 4289 ganger
Endret: 15.05.18 13:20

Norman

Storkapitalen var for fracking i New York. Men det handlet om å vinne stemmer. Ikke så ulikt dagens situasjon i Quebec.

PS
Når ble oljeindustrien stueren og fri for korrupsjon?

Teksttillegg

Jeg har forøvrig ikke skrevet at 1. juni er siste arbeidsdag for regjeringen. Slutt å feil feilsitere meg.
Innlegg av: SabelT (15.05.18 13:11 ), lest 4224 ganger

Pick Up - Rigtigt igen ;) Gamet er med alle kneb at vinde stemmer, MEN usandhed holder sjældent i længden (må jeg igen minde om "Gasland" og validiteten af såkaldte miljøforkæmpere)

Innlegg av: SabelT (15.05.18 13:18 ), lest 4181 ganger

Bortset fra det er vejret fantastisk i dag

rt 5,97
omsætning 6,4 Nok

Og Nej, lad nu være med at tro at nogen noget som helst her på forum kan ændre et komma på hverken kurs eller vejr ;)
Innlegg av: Pick Up (15.05.18 13:31 ), lest 4091 ganger

SabelT

Sannhet og sannhet. Folk er redd for gass- og oljeutvinning og i særdeleshet fracking.
Ref. pågående reg.forhandlinger hvor stridens kjerne skal være uenighet i avstandsvurderinger.
Innlegg av: SabelT (15.05.18 13:35 ), lest 4074 ganger

Pick Up - Hånden på hjertet, ingen af os tror vel på at infighten omkring afstande har med andet at gøre end forsøg på afsporing af processen.
"Miljø" folkene prøver af al magt at få sparket LAW ind i spillet med det formål at sætte alt i stå. Så enkelt er det!
Innlegg av: SabelT (15.05.18 13:37 ), lest 4054 ganger

Og husk hele tiden på at der er mange spillere på banen...glem ikke US og Russia...Begge lande ønsker IKKE fracking i Quebec!!!
Innlegg av: X-Empire-X (15.05.18 13:40 ), lest 4045 ganger

Det er ingen tvil om at reguleringene kommer ut. De skal komplementere Bill 106. Liberals partiet er og forblir et businessøkonomisk orientert parti der de viser til fremgang i velstand og økonomien.

Forøvrig bekrefter en kilde at det er ingenting som tyder på at regjeringen ikke skal komme med reguleringene 'any day now'.
Det stemmer forøvrig overens med tweeten fra ministeren om at Moreau skal oppklare vedr hydrokarbonforskriften.

Binnion tolket dette også slik at det innebar at de vil bli publisert.

Samme diskusjon var det også ifjor vedr da forskriften skulle ut på høring. Mange 'baisere' mente at siden det halte ut i tid, var det synonymt med at de ikke skulle publiseres. Vi alle husker hva skjedde med kursen og forventningspresset.

Denne gangen blir det enda bedre da det faktisk er en implementering av loven.

Reguleringene kommer innen de neste 30 dager. Det er det overveldende høy sannsynlighet for. Ingenting har tydet annerledes.
Innlegg av: Sector (15.05.18 13:55 ), lest 3965 ganger

XEX - enig og bra skrevet.

Domus uttalte forøvrig at reguleringen kommer i uke 20 eller 21, dvs enten denne eller neste uke. Med 17 mai + pinse for tur er det da 6 børsdager igjen av uke 20 og 21.

Med Q1 i pluss og nesten doblet produksjon, og regs på vei innen så kort tid, er det forunderlig at man fortsatt får kjøpt QEC på 5 tallet....

Tikk/takk!! :-)
Innlegg av: 2030kommer (15.05.18 14:13 ), lest 3895 ganger

Han skrev vel ikke skal komme, men tror det kommer. Dog lite som tyder paa de naermeste dagene, hvis vi ser paa volumet.
Innlegg av: Pick Up (15.05.18 14:47 ), lest 3788 ganger
Endret: 15.05.18 14:48

Sitat SabelT (15.05.18 13:35 ):
Pick Up - Hånden på hjertet, ingen af os tror vel på at infighten omkring afstande har med andet at gøre end forsøg på afsporing af processen.

Svar:
Jo, jeg.
Jeg vil ikke engang bli overrasket om regjeringen til syvende og sist bøyer av for kravene ellers vil sosial aksept bli en vits.
Innlegg av: rischioso (15.05.18 14:46 ), lest 3818 ganger

Den dagen reguleringene blir sluppet og i det minuttet det når børsen så vil nok både 5 og 6 tallet være historie og det nærmest på en og samme tid.

Spørsmålet blir nok heller om hvor mye av 7 tallet vi får oppleve før kursen er etablert godt oppe på 8 tallet.

Så ja, kan skjønne at kursen nå er kommet i spill hvor flere ønsker å akkumulere mest mulig så lavt som mulig etter dette overraskende gode q1 og ikke minst at en melding om reguleringsavklaringer kan komme hvilken dag som helst.
Innlegg av: Pick Up (15.05.18 14:57 ), lest 3762 ganger
Endret: 15.05.18 15:12

Som allerede nevnt, vil jeg ikke engang bli overrasket om regjeringen til syvende og sist bøyer av for kravene ellers vil sosial aksept bli en vits. Kanskje interessesant da å trekke frem Moraeus begrunnelse for i sin tid å utsette høringsfristen?

(Utdrag)
"De fire utkastene til forskrifter består av mer enn 800 artikler som krever en grundig og omfattende analyse fra de ulike interessentene. De løfter en rekke problemer som utfordrer avdelinger, byråer, bedrifter, borgere, ulike interessegrupper og spesielt det kommunale miljøet.

Det er med sikte på konsultasjon og samarbeid med kommunene som vi forlenger prepubliseringsperioden for å tillate medlemmer av kommunestyrene, som velges 5. november, og borgere som ønsker å stemme på disse forskriftene. Kommuner er lokale myndigheter som vi har anerkjent og vil fortsette å jobbe med. Denne utvidelsen vil gi dem nok tid til å kommentere, som jeg anser viktig med tanke på konsekvensene disse reglene vil ha på borgere og fremtidige generasjoner"
Innlegg av: Pick Up (15.05.18 15:18 ), lest 3636 ganger

Av Moreaus begrunnelse skjønner man også at kommunene er i sin fulle rett når de protesterer.
Innlegg av: Domus (15.05.18 15:53 ), lest 3565 ganger

Ketchup, kommunene sier du. Det er vel greit å påpeke at dette gjelder et lite mindretall. Majoriteten av kommunene har ikke blitt med på protestene.
Du skriver om sosial aksept som om dette er avhengig av avstander til brønner. Igjen så snakker du om et lite mindretall.
Jeg er tilhenger av å ikke generalisere slik det gjøres for å score billige poeng.
Ut fra min viten har de et antall løsninger på bordet som diskuteres. Enes de om en av løsningene, er saken i boks.
Derav min spekulasjon om uke 20-21 som nå er blitt uke 21. Dette er kun min spekulasjon og intet annet.
Innlegg av: SabelT (15.05.18 16:12 ), lest 3457 ganger

Pick Up ...men bliver lidt i tvivl af ovenstående...måske så Ketchup da?

Måske mit synspunkt ikke går rent ind...men altså ...grunden til at spørgsmålet om øgning af afstande til 2 km eller mere overhovedet bliver fremsat af "miljø" folk er ikke fordi de dermed vil acceptere at der bliver gas production, slet ikke faktisk. Det er en proces. "Miljø" folkene ved nemlig at de ikke kan ændre direkte i Bill 106, derfor prøver de andre måder og lovgivninger i kommunalt regi.

Så selvom der skulle blive "reguleret" en afstand på min 500 meter ...tro mig..."miljø" folkene stiller sig ikke tilfreds hermed. De vil finde andre spørgsmål, som kan bruges til i det mindste at udsætte tidspunktet for offentliggørelsen/iværksættelsen af reguleringerne til Bill 106

Men bemærk "miljø" folkene udgør et mindretal og selvom de er "højtråbende" vil demokratiet sørge for at Bill 106 planen bliver endeligt "reguleret" uden større forhindrende ting meget snart.
Innlegg av: Pick Up (15.05.18 16:16 ), lest 3406 ganger
Endret: 15.05.18 16:25

Domus

For å bruke Moreaus egne ord.

"De løfter en rekke problemer som utfordrer avdelinger, byråer, bedrifter, borgere, ulike interessegrupper og spesielt det kommunale miljøet"

Edited
Vi får se hva slags løsninger de enes om.
Innlegg av: Pick Up (15.05.18 16:24 ), lest 3339 ganger

SabelT

Du henger deg opp i miljøfolkene. Man behøver ikke å være miljøaktivist for å være redd for grunnvannet.
Innlegg av: aibo (15.05.18 16:21 ), lest 3358 ganger

Mytoman
Innlegg av: utkant (15.05.18 16:27 ), lest 3338 ganger

Pick up

Du som er så smart kan vel da gjerne fortelle oss andre hvilke farer som finnes relatert til grunnvannet?

Innlegg av: Pick Up (15.05.18 16:47 ), lest 3236 ganger
Endret: 15.05.18 16:50

Utkant

Jeg skriver at folk er redd for det. Derfor har man også stilt krav til avstand som det hrrsker uenighet om. Dette har med følelser å gjøre.
Men poenget mitt er at man kan argumentere for det ene eller andre til man blir blå uten at det hjelper. Det har vi sett nok av eksempler på i andre sammenheng. Det finnes tonnevis av artikler som beviser at vannkvaliteten ikke blir berørt, og like mange artikler som beviser det motsatte. Så hva skal man tro på når man sitter opp i problemet?
Innlegg av: SabelT (15.05.18 16:51 ), lest 3218 ganger

Hmm...Tror jeg har fundet noget som muligvis Pick Up +/Ketchup med rette kan være bekymret over.

Her er tale om et Scientific Paper fra Pub Med og det kan nok sætte lidt bekymringer igang ikke mindst hos "Miljø" folkene som vist nok ofte har større øh... hmm... øh... interaktion med andre mennesker end de fleste andre ;)

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5865738/
Innlegg av: palmvik (15.05.18 17:02 ), lest 3140 ganger

Et stort tankekors at markedet ikke bryr seg om høy oljepris og penger på gata. Kan det være slik at hausserene som merkelig nok har forduftet som dugg for solen, ikke har peiling allikevel?
Innlegg av: Pick Up (15.05.18 17:23 ), lest 3080 ganger
Endret: 15.05.18 17:33

Og så kjønnssykdommer i tillegg. Good bye, Charley. Man kan bli skeptisk og skremt av langt mindre enn dette her:

Suppressed report shows hundreds of BC's fracked gas wells may leak methane, underscores need for public inquiry

December 14, 2017

Joint Media Release

Danger Fracking Ahead

VANCOUVER—BC’s Oil and Gas Commission withheld a report from the public for four years showing that 900 gas wells could be leaking methane - a finding that highlights why a public inquiry into oil and gas industry fracking operations is needed.

The Commission (OGC) published the December 2013 report on its website on November 20 after a copy of the document was leaked.

The document shows that nearly 50 fracked gas wells were leaking methane, a potent greenhouse gas, and that up to 900 gas wells could be leaking and potentially contaminating groundwater sources.

“It is deeply troubling that BC’s energy industry regulator kept this report secret. Why did it not tell the public? Why, as the OGC now alleges, did it also not share the report with Cabinet ministers who have responsibility for the energy industry? We need answers and a full public inquiry is the best way to get them,” says Ben Parfitt, a resource policy analyst with the Canadian Centre for Policy Alternatives.

The suppressed OGC report notes that the estimate of 900 leaking gas wells applies only to a portion of northeast BC where fracking companies operate and that escaping gas could leak into “potable water aquifers and cause groundwater contamination.”

The report, by unnamed OGC staff, was informed by field studies where agency staff visually identified gas bubbling up through standing water at gas well sites, file reviews and field visits to sites where gas migration had previously been reported to the OGC.

News of the suppressed report marks the second time this year that serious questions have been raised about the OGC’s lax regulation of fossil fuel companies. Earlier, a CCPA investigation revealed how the OGC allowed dozens of unlicensed fracking dams to be built without requiring the fossil fuel companies that built them to obtain required water licenses and to submit dam engineering specifications to provincial dam safety officials.

In the spring, the David Suzuki Foundation published research showing that 118,000 tonnes of methane was being released into the atmosphere annually at BC gas wells and other energy sector facilities. The release of that methane, which is 84 times more potent than carbon dioxide, is equivalent to adding two million vehicles to the road.

The CCPA, Suzuki Foundation and 16 other organizations have jointly called on the provincial government to launch a public inquiry to investigate all aspects of fracking industry operations in BC, including impacts on human health and safety.

“A 2012 study demonstrated increased incidences of lung cancer and chronic obstructive pulmonary disease (COPD) in people living in northeastern BC, and a 2017 study showed high levels of benzene in pregnant women living in that region. This increases the risk of leukemia in their children. How much longer will we continue to compromise the health of our citizens by allowing the fracking industry to proliferate?” says Larry Barzelai, head of the BC chapter of the Canadian Association of Physicians for the Environment, another of the organizations calling for a public inquiry.

The call for a public inquiry coincides with BC’s fracking industry gearing up for more intensive gas drilling, particularly in the Montney Basin (an area not covered by the suppressed OGC report).

The Montney Basin is a 130,000-square-kilometre football-shaped diagonal stretching from northeast BC into northwest Alberta and methane gas drilling there is coming under increased scrutiny. In 2015, Progress Energy triggered a 4.6 magnitude earthquake felt 180 kilometres away when the company pressure-pumped the equivalent of 64 Olympic swimming pools worth of water underground during a fracking operation at a methane gas well.

The groups calling for a public inquiry believe that the government’s commitment to appoint a “scientific panel to review” fracking practices in BC is insufficient and will fail to deal with key issues.

“Only with a full, adequately funded, independent public inquiry where witnesses testify under oath do we believe British Columbians will get the information they need. That includes information on why the OGC has failed to effectively regulate the industry and protect the public interest and why it has withheld key information from the public,” says Parfitt.

-30-

The following groups support the call for a public inquiry into fracking in BC:

BC Teachers' Federation
Canadian Association of Physicians for the Environment
Canadian Centre for Policy Alternatives
Corporate Mapping Project
Council of Canadians
David Suzuki Foundation
Douglas Channel Watch
Friends of Wild Salmon Coalition
Keepers of the Water
My Sea to Sky
Public Health Association of BC
Saanich Inlet Network
Sierra Club BC
SkeenaWild Conservation Trust
Union of BC Indian Chiefs
West Coast Environmental Law
Wilderness Committee

https://canadians.org/media/suppressed-report-shows-hundreds-bcs-fracked-gas-wells-may-leak-methane-underscores-need
Innlegg av: danm (15.05.18 17:27 ), lest 3039 ganger

Palmvik, min tro på Qec. er uændret, men det er spild af tid, at bruge krudt på det på HO. Det er den sædvanlige håndfuld, der debatterer dagen lang, med baisserne Gunner og PU i spidsen.
Innlegg av: danm (15.05.18 17:29 ), lest 3026 ganger

For øvrigt ligger kursen stille i venten på reg. Så skriverierne har ingen indflydelse.
Innlegg av: Sector (15.05.18 17:30 ), lest 3020 ganger

Palmvik 17.02 - spørr deg selv heller hvorfor topp 20 øker.

Domus - takk for at du deler det du TROR vedr reg slipp med oss, dvs i løpet av neste uke/uke 21.

Innlegg av: aibo (15.05.18 17:36 ), lest 2976 ganger

Innlegg av: Domus (15.05.18 15:53 ), lest 554 ganger
Ketchup, kommunene sier du. Det er vel greit å påpeke at dette gjelder et lite mindretall. Majoriteten av kommunene har ikke blitt med på protestene.
Du skriver om sosial aksept som om dette er avhengig av avstander til brønner. Igjen så snakker du om et lite mindretall.
Jeg er tilhenger av å ikke generalisere slik det gjøres for å score billige poeng.
Ut fra min viten har de et antall løsninger på bordet som diskuteres. Enes de om en av løsningene, er saken i boks.
Derav min spekulasjon om uke 20-21 som nå er blitt uke 21. Dette er kun min spekulasjon og intet annet.
Innlegg av: Sector (15.05.18 17:40 ), lest 2962 ganger

PU - der har du et poeng. Minnes å huske det, kommer de neste uke var du mer fremsynt enn de fleste her inne.

Takk da også til deg :-)
Innlegg av: Domus (15.05.18 17:41 ), lest 2991 ganger

Ketchup, Moraeus ord den gang er utgått på dato nå.
Etter sigende er det kokt ned til et spm om avstander.

Når det gjelder metanlekkasjer, så er ikke det relatert til fracking. Enhver brønn som bores uavhengig av om den er konvensjonell eller ukonvensjonell, må bores gjennom grunnvannsspeilet. I denne sonen settes det casing(stålrør som sementeres fast) som isolerer grunnvannet fra gassen som hentes opp fra dypet.
Hvis casingjobben gjøres dårlig eller ventiler etc er i ustand, kan gass lekke ut.

Dette er som sagt uavhengig av fracking eller ikke.
Innlegg av: Sofasparer (15.05.18 18:32 ), lest 2806 ganger

Det pipler og leker i hele Nordsjøen å din sopp.
Selv der det ikke er boret.
Og forøvrig også på resten av jordkloden.
Er vel en grunn til at nye byggeforskrifter har med gass sperre ...

Snakk om rotepreik i hytte å gevær fra vår alles bezzerwizzer
Innlegg av: Domus (15.05.18 18:57 ), lest 2778 ganger

Ketchup, det er ikke frackingen som er skyld i lekkasjene, men det passer ikke din argumentasjonsrekke så vi dropper videre diskusjon rundt dette. Du vil likevel kun vise til det samme uten å ville høre på eller argumentere mot mine argument.
Innlegg av: qestador (15.05.18 19:06 ), lest 2685 ganger

Ja endelig fant jeg tilbake hit. det var noe tull med PC' en.

Nei jeg blir sitt enda til neste oppgang.

QEC på vei opp med + kan nok ta meget lenger tid enn vi trodde først men... det er et nivå til og to. Først ca 7,5 og deretter regsa.
Innlegg av: qestador (15.05.18 19:09 ), lest 2678 ganger
Endret: 15.05.18 19:11

a endelig fant jeg tilbake hit. det var noe tull med PC' en.

Nei jeg blir sitt enda til neste oppgang.

QEC på vei opp med + kan nok ta meget lenger tid enn vi trodde først men... det er et nivå til og to. Først ca 7,5 og deretter regsa.

Her var det bare tøys og tull med plassering.
Ja og så var det lite QEC.
Innlegg av: rischioso (16.05.18 09:22 ), lest 1451 ganger

Pick-Up,

interessant å se at du har etablert dette nicket med kun det formålet å skulle gjenta deg selv til det kjedsommelige siden tidlig mars.

Hva er det som driver deg?

Hva har du å tjene på dette?

Du er jo dømt til å tape for fossilt vil vare i generasjoner fremover.

Motstandere kan forsinke og bidra til å forbedre, men aldri stoppe produksjonen.

Så hva får du egentlig ut av din noe originale kamp her på HO foruten en mulig emosjonell tilfredstillelse om ikke annet...??...:)
Innlegg av: Barneskirenn (16.05.18 09:46 ), lest 1319 ganger
Endret: 16.05.18 09:48

.
Innlegg av: Pandy88 (16.05.18 10:22 ), lest 1220 ganger

Lite handel og forsetter nedover...! Når skal den snu oppover?
Innlegg av: Pandy88 (16.05.18 10:24 ), lest 1213 ganger

Lite handel og forsetter nedover. Når skal det snu oppover?
Innlegg av: Boei (15.05.18 21:01 ), lest 2332 ganger

Kverulant, påståelig person som har lett for å føle at man begår urett mot ham, og som forlanger oppreisning og unnskyldninger i den anledning.

Egenskapen kan være mer eller mindre konstant (konstitusjonell) og beror da ofte på spesielle personlighetsanlegg, gjerne sårbarhet og nærtagenhet kombinert med egosentrisitet og høyt aggresjonsnivå. Egenskapen kan for øvrig ha bakgrunn i at man har opplevd urettferdighet og vært møtt med uforstand som man av ulike grunner ikke har fått oppreisning for, og som fører til en varig psykologisk fiksering på denne krenkelsen som da gjerne utvikler seg til å bli alt livet dreier seg om.
Innlegg av: njn- (15.05.18 21:20 ), lest 2261 ganger
Endret: 15.05.18 21:25

Angående gasslekkasje!

For noen år siden sendte NRK en dokumentar om miljø, hvor de viste jordas egen lekkasje, på hav bunnen.
Der sto det på rekke å rad, søyle formasjoner (mannnnge)å spydde ut gass fra moder jord.

Reaksjonen kom neste dag, fra tysk professor i miljø, som mente vi måtte stenge/tette alle sammen.

Man snakker om kunnskapsløs person. (Miljø professor)

Jeg tror jorda hadde eksplodert.

Dette er klodens egen sikkerhetsventil.

Hva mener du om dette PU?

njn-

Innlegg av: danm (16.05.18 11:36 ), lest 1096 ganger

PU, gå ud og nyd solen, det vil du have godt af.
Innlegg av: Barneskirenn (16.05.18 12:08 ), lest 987 ganger
Endret: 16.05.18 12:09

Den driten her legger seg ikke nederst..... Blir bare rot det her.
-----------------------------------------

Pickup's innlegg:

EDITED
Mens vi er på talefot. Hva står du selv for?
Jeg kan ikke se annet enn at vi er på tilnærmelsesvis samme bølgelengde. Men det var før du fikk aksjer?

Innlegg av: rischioso (12.05.18 18:58 ),

RE^1: Questerre reports first quarter 2018 results

(Utdrag)
Så det skal ikke store oljeprisfallett eventuelt produksjonsfall til før det lille underskuddet i dette kvartalet blir betydelig forverret i de neste kvartaler for vi bør ikke forvente at oljeprisen vil gå noe særlig høyere ei heller at den blir værende over tid på dagens nivå - mao, det er derfor produksjonsvolumet som må opp en god del før vi kan forvente stabile kvartalsvise overskudd...
----------------------------------

Det er helt riktig Pick Up. Det var før han(riscihoso) kjøpte aksjer igjen.
Innlegg av: palmvik (16.05.18 13:30 ), lest 841 ganger

Euforien er dø, hausserene er borte og apatien råder.
Innlegg av: Pick Up (15.05.18 17:36 ), lest 3005 ganger

Sector
Jeg luftet samme mulighet allerede i begynnelsen av mars. Da glemte du å takke meg.
Innlegg av: Pick Up (15.05.18 18:10 ), lest 2925 ganger

Domus

"...nearly 50 fracked gas wells were leaking..."

The document shows that nearly 50 fracked gas wells were leaking methane, a potent greenhouse gas, and that up to 900 gas wells could be leaking and potentially contaminating groundwater sources
Innlegg av: aibo (15.05.18 18:12 ), lest 2908 ganger

RE^4: Qec - Pareto sier tydelig at Qec vil handles opp.

Så energisk du er i dag skulle en tro at vi kunne våkne til gode nyheter inne 48 timer.

17 mai har vært en favoritt dato lenge.
Innlegg av: Pick Up (15.05.18 19:18 ), lest 2706 ganger
Endret: 15.05.18 19:27

Domus (15.05.18 18:57 ),

Poenget mitt er at dette er bæd njus okke som er og egnet til fyre opp under frackingindustriens fra før dårlige rykte, uberettiget eller ikke. Så kan man argumentere til man blir blå om at de hemmeligholdte lekkasjene ikke skyldes fracking.

"The suppressed OGC report notes that the estimate of 900 leaking gas wells applies only to a portion of northeast BC where fracking companies operate and that escaping gas could leak into “potable water aquifers and cause groundwater contamination"
Innlegg av: Pick Up (16.05.18 08:48 ), lest 1743 ganger
Endret: 16.05.18 08:54

Når uhell skjer (ref. de hemmeligholdte lekkasjene), hvilken min. avstand vil da reguleringene lande på så det er full enighet og alle kan føle seg trygge? Binnion selv har karakterisert avstandsdiskusjonen som et forsøk på å åpne bakdøra til et nytt moratorium. Vi venter i spenning.
Innlegg av: Pick Up (16.05.18 11:34 ), lest 1154 ganger
Endret: 16.05.18 12:06

rischioso (16.05.18 09:22 ).

Takk som spør. Jeg hadde QEC aksjer allerede i 2008 og skrev under nicket, Ketchup både på ST og HO.

Vedr. din bemerkning om at motstandere kan forsinke og bidra til å forbedre, men aldri stoppe produksjonen.

Nå tenker jeg at det er nettopp den voldsomme produksjonsøkningen som vil bli oljebransjens største problem fremover. Selv med nåværende produksjonstakt er den svært sårbar for redusert etterspørsel. Det har vi allerede sett eksempler på.

Dette er mitt siste innlegg frem til mandag. Jeg benytter anledningen til å ønske alle min gode uvenner og venner en god 17. mai!

EDITED
Mens vi er på talefot. Hva står du selv for?
Jeg kan ikke se annet enn at vi er på tilnærmelsesvis samme bølgelengde. Men det var før du fikk aksjer?

Innlegg av: rischioso (12.05.18 18:58 ),

RE^1: Questerre reports first quarter 2018 results

(Utdrag)
Så det skal ikke store oljeprisfallett eventuelt produksjonsfall til før det lille underskuddet i dette kvartalet blir betydelig forverret i de neste kvartaler for vi bør ikke forvente at oljeprisen vil gå noe særlig høyere ei heller at den blir værende over tid på dagens nivå - mao, det er derfor produksjonsvolumet som må opp en god del før vi kan forvente stabile kvartalsvise overskudd...