Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: EinarAas (09.05.18 14:48 ), lest 8302 ganger
Ticker: TRVX
Endret: 09.05.18 15:15

TRVX TG01 - Forventninger?

I og med det ikke er skrevet om Targovax i dag tenkte jeg å lufte litt forventninger for avlesningen av TG01 som kommer denne måneden. (evt. tidlig neste mnd.)

Tror selv at OS på de siste 13 kan bidra til å skape god blest og interesse her. Ser vi for eksempel 11/13 i 2. cohort må dette være svært godt etter 2 år?. Men markedet responderer normalt ikke like godt så lenge resultatene kommer fra Targo? hehe ;)
Håper gode resultater her får i gang omsetningen igjen, som er "helt fraværende" for tiden..

Hva tenker dere om forventninger til avlesningen? Dette skal jo forhåpentligvis også lede/bidra til en sponsoravtale på neste steg...
Innlegg av: quattro (09.05.18 15:19 ), lest 5769 ganger

RE^1: TG01 - Forventninger?

Markedet som med S.Stuffers har ingen tro på TG-01 - derav prisingen på TRVX som da ikke har nyheter å komme med før 2H18 vedrørende ONCOS-102
hva som må til fra TG platformen for 'å vekke' markedet er ikke godt å si - men får vi en reprise av Cohort 1 er jeg fornøyd ;) og det burde andre bli også - time will tell - og med data som backer Cohort 1 kan kanskje M.Bogenseatter få noe å gjøre ........
Innlegg av: illuminati (09.05.18 16:16 ), lest 5706 ganger

RE^1: TRVX TG01 - Forventninger?

Det har vært mange negative skriverier om TG plattformen fra ¨SS & S¨ de fleste skjønner hvem jeg mener. Det unike med TG er ¨lost¨ i diskusjonene med R0 og R1. Vi får forhåpentlig vite fordelingen mellom disse på ut-lesningen som kommer. Et resultat som sist med en overvekt av R1 N1 vil være meget positivt. Studien som pågår i Australia vil gi oss de definitive svar vi trenger ovenfor myndigheter, og jeg er helt sikker på at MJ allerede vet det svaret. I tillegg tror jeg et positivt svar er nødvendig for at en partner skal sponse fase II/pf2 eller hva det nå blir til slutt. Et positivt svar fra Australia, vil kanskje bety at en kan argumentere med FDA om andre endepunkt enn OS som vil ta lang tid. TG plattformen har 30% av all kreft som target og hovedgrunnen til at jeg er investert i trvx. Oncos er selvfølgelig spennende og blir helt sikkert kjøpt opp av BP etter hvert.

Det enkle er det beste er et kjent uttrykk, enkeltheten med Targo sine produkter er det fortsatt flere som ikke har forstått. TG mimikk den type kreft vi ønsker immune-forsvaret primet for, Oncos rett inn i tumoren og tumoren viser frem barkoden på kreftformen slik at immune-forsvaret kan drepe tumoren, derfor vil Oncos være like effektiv på alle former av kreft, en virus til alt.
Innlegg av: liang (09.05.18 16:32 ), lest 5677 ganger

vaccibody og ultimovacs råker vel ut for samme problemstilling.
Tar altfor lang tid uten å endre systemet fra OS (til immunrespons?)

https://www.youtube.com/watch?v=nsoP4SPi2jY
Innlegg av: Solux (09.05.18 17:22 ), lest 5608 ganger

Jeg har høye forventinger, tror og håper på minimum 10/13 - men dette er jo evt knall bra.

Tg sitt potensiale vil bli lyst frem når vi nå får fulle data. Partner tror jeg kommer etter dette :)
Innlegg av: Snøffelen (09.05.18 18:29 ), lest 5544 ganger

Her er jeg enig med både Susanne Stuffes og illuminati. I utgangspunktet har jeg ikke så stor tro på TG01 basert på det jeg hittil har sett.
Men om det viser seg at mange av de overlevende er R1N1-pasienter, og i tillegg TG02 viser positive resultater så skal jeg snu på hælen.
Innlegg av: NanoVekter (09.05.18 19:18 ), lest 5465 ganger

Kommer vi oss opp til 18-19 så blir jeg mer en veldig fornøyd.
Innlegg av: MedisinO (09.05.18 20:20 ), lest 5413 ganger
Endret: 09.05.18 21:49

Hva viste 1-års data på cohort 1?

Of the 19 patients included in the study, 15 patients provided consent to be followed up for survival and four patients did not provide consent to be followed up. 1-year survival data showed that 14 out of these 15 patient were alive and one passed away due to pneumonia assessed by the investigator as unrelated to the patients underlying cancer.

https://www.clinicalleader.com/doc/targovax-encouraging-interim-ras-specific-peptide-vaccine-in-resected-pancreatic-cancer-0001

Enda en bekreftende referanse: https://globenewswire.com/news-release/2016/03/10/818498/10160922/en/Targovax-announces-encouraging-interim-results-with-RAS-specific-peptide-vaccine-in-resected-pancreatic-cancer.html

Hva viste 1-års data på modifisert cohort 2?

- 13/13 - 100% of trial participants alive 1 year post-surgery.
- 11/13 pasients or 85% immune activation at one year while no allergic reactions were seen.

https://globenewswire.com/news-release/2017/10/12/1144754/0/en/Targovax-announces-one-year-survival-rate-and-safety-data-in-the-modified-cohort-of-the-TG01-trial-in-resected-pancreatic-cancer.html

Hva viste 2-års data cohort 1?

- 68% 13/19 pasients alive after two years
- Median Overall Survival compares well: 33.1 months (TG01-01 study) versus 27.6 months (ESPAC4
- All 13 (68%) patients alive at 2 years had a positive immune response

http://s21.q4cdn.com/825317772/files/doc_downloads/publications/oral/2017/Targavox-Poster-2017-6_290517.pdf

I en ideell verden hadde jeg selvsagt håpet at det er 13/13 levende etter 2 år. I en realistisk verden, med denne type sykdom må man forvente noen frafall. For å opprettholde 68% overlevelse etter 2 år bør vi håpe på 9/13 overlevende etter 2 år. ( kanskje 8/13) Alt over dette er veldig oppmuntrende slikt jeg ser det. Kombinerer vi dette med sterke data i TG02 studie i Australia, hvor de vaksinere pasienter som har tumor, ( PoC) for TG plattformen, kan dette bli riktig så vakkert. Lykkes vi her, er det nemlig et massivt potensiale.
Innlegg av: Hegginvest (09.05.18 20:45 ), lest 5367 ganger
Endret: 09.05.18 20:46

MedisinO

Angående 1-års og 2-års data cohort 1:

Det ble opplyst at 15 av de 19 pasientene gav tillatelse til å bli fulgt opp videre for å måle overlevelses data, og videre nevnt at 14/15 av disse pasientene var i livet ved 1-års data.

Ved 2-års data er 13/19 pasienter i livet. Det jeg lurer på er hva grunnen er til at vi nå tar utgangspunkt i 19 pasienter i nevneren, istedenfor 15 som vi gjorde ved 1-års data (siden det var fire pasienter som ikke godtok å bli fulgt opp for overlevelses data ved 1 års data).
Innlegg av: Solux (09.05.18 20:59 ), lest 5331 ganger

Oi, dette er nytt og jeg mener at jeg aldri har lest dette før Medisino! For et funn!

Det vil jo gi en «egentlig %» på mye høyere enn 67% på cohort 1!

Nå ble jeg mega Bull, samt mer spent på år to av cohort 2.
Innlegg av: MedisinO (09.05.18 21:51 ), lest 5267 ganger
Endret: 09.05.18 21:54

Hegginvest

På bakgrunn av at det var 19 pasienter som startet i studien, er det det man må ta som utgangspunkt ved datalesning. Hva man underliggende nevner til BP er vell en annen ting, samt hva vi som aksjonærer vet.

Innlegg av: illuminati (09.05.18 22:27 ), lest 5207 ganger

Et annet viktig argument er Ras-mut, TG har ingen effekt om ikke kreften er Ras-mut og i denne studien utelates ikke disse i resultatet. Det vil si at 15% av pasientene kan utelates i en ikke offisiell måling, men siden kontroll ikke skiller på disse kan heller ikke studien skille.
Men jeg er helt sikker på at alle er klar over dette, en eventuelt partner likeså.
Snøffelen har hele tiden argumentert med R0 & R1 og N0 & N1, selvfølgelig er disse tallene viktige parametere. Viser resultatet igjen en overvekt av R1 vil dette være positivt, resultatet kommer innom noen få uker.

I fremtidige studier vil sikkert trvx skille ut ikke Ras-mut og særlig ved andre kreftformer hvor Ras-mut er mindre utbredt. For PC dreier det seg om 90% og da er feilmarginen maks 10%.
Innlegg av: aborum (09.05.18 22:45 ), lest 5175 ganger

RE^2: TRVX TG01 - Forventninger?

Solux:
- dette emne er blevet diskuteret gennem længere tid på TRVX tickeren (19 patienter i population, frafald osv.). Jeg finder link til dette senere og anbefaler du læser op.

Med en fair brug af data (dvs. udelukkelse af patienter, der døde af andre årsager end kræft - fx. lungebetændelse), sammenholdt med de patienter, der gav tilladelse osv. er udfaldet svært positivt.

Men af hensyn til protokollen må man ikke, i rapportering, ændre på den oprindelige population, selv om al sund fornuft tegner et andet billede. Så reelt står vi i en situation, hvor resultaterne er markant bedre, end dét TRXV af kliniske årsager må melde til markedet.

TG-01 leverer stærke resultater og BP er klar over dette. Her ser vi partneraftale i 2018/2019 efter min vurdering.
Innlegg av: Hegginvest (09.05.18 23:00 ), lest 5160 ganger

MedisinO

Okei, takk for oppklaring.

Vi vet at 1 pasient døde av annen sykdom (uke 8 inn i studien). Dette betyr at vi vet ikke om pasienten ville overlevd sin kreft diagnose frem til idag da han gikk bort av annen sykdom. I tillegg er det 4 pasienter som vi ikke får sjekket status på. Ut fra disse tallene vil dette bety at én pasient må ha dødd av kreft mellom 1-års og 2-års data readout.

Vi opererer derfor med 5 ukjente og da er mulige resultater for cohort 1 2-års OS:

13/19 (68%)
14/19 (73%)
15/19 (78%)
16/19 (84%)
17/19 (89%)
18/19 (94%)

Er spendt på resultatene videre for Targovax fremover de neste årene.
Innlegg av: MedisinO (09.05.18 23:50 ), lest 5089 ganger

Aborum
Helt enig med deg. "uofisielle" data er nok mye bedre enn jeg tror markedet har tatt innover seg. ( Selv om vi ikke vet årsak eller får vite overlevelsen til de 4 pasientene som trakk seg). Det gjør det selvsagt umulig å konkludere. FDA og EMA er selvsagt klar over dette

Forøvrig er uofisielle 14 av 15 evaluerbare pasienter overlevende etter 1 år, presisert her av Soug her tilbake i 2016 her:

https://www.slideshare.net/targovax2017/arming-the-patients-immune-system-to-fight-cancer ( S.12)

Bruker man fantasien og leker man litt med tallene, ser det riktig så bra ut.

Som illuminati nevner, vil vi få de svarene vi ønsker innen noen uker. Forhåpentligvis mer spesifisert på pasientnivå iht RO/R1 osv.
Innlegg av: liang (10.05.18 16:14 ), lest 4876 ganger
Endret: 10.05.18 16:32

http://images2.freshpatents.com/imageviewer/20170065694-p20170065694

http://www.freshpatents.com/Akseli-Hemminki-Helsinki-invdxh.php

----------------------------
http://search.freshpatents.com/?q=targovax

Mye stoff , kan ligge noen gullkorn her.

lykke til
Innlegg av: InvesTore (11.05.18 00:21 ), lest 4610 ganger

Om man leser posterne fra TG01 er det ingenting som tyder på at det kun er 15 av 19 pasienter som er fulgt. Jeg ville forholdt meg til det heller enn to år gamle nyhetsreferanser. Dersom det var et faktum ville det kommet frem fra TRVX. Kan ikke forstå noe annet.

Leser man for eksempel posteren fra Asco 2017 ser man at studien opprinnelig var med 18 øvrige pasienter som ble ekskludert av ulike grunner, men det er fortsatt 19 pasienter inkludert i 2-års readout.
Innlegg av: InvesTore (11.05.18 00:26 ), lest 4603 ganger

Fra Asco 2017-poster

«19 pts (68% R1) from 3 sites (Norway and UK) and have been followed for 2 yrs.
18 patients discontinued study treatment prematurely due to the following reasons; 7 disease recurrence, 4 adverse events, 2 death (pneumonia and disease progression, not treatment related), 3 consent withdrawn and 2 investigator decision.»
Innlegg av: liang (11.05.18 10:42 ), lest 4384 ganger

https://labiotech.eu/polaris-a-new-nordic-leader-in-immuno-oncology/

"Oncos and Targovax decided to join forces to create a major player within immune-oncolog"

polaris??
Innlegg av: MedisinO (11.05.18 11:01 ), lest 4349 ganger
Endret: 11.05.18 11:17

InvesTore,
At de ved offisielle rapporteringer må benytte alle 19 pasientene som opprinnelig var med i studien er det ingen tvil om. Det har jeg selv alltid kalkulert med. Det vil også bli kalkulert med alle 32 pasienter når dataene er klare.

Men jeg bet jeg meg merke i "statements" under, da det kommer direkte fra Targovax selv. Dog litt over halvannet år siden.

Om du leser på side 12 ved denne linken :

https://www.slideshare.net/targovax2017/arming-the-patients-immune-system-to-fight-cancer

Og denne børsmeldningen:

" Of the 19 patients included in the study, 15 patients provided consent to be followed up for survival and four patients did not provide consent to be followed up. 1-year survival data showed that 14 out of these 15 patient were alive and one passed away due to pneumonia assessed by the investigator as unrelated to the patients underlying cancer."

https://globenewswire.com/news-release/2016/03/10/818498/10160922/en/Targovax-announces-encouraging-interim-results-with-RAS-specific-peptide-vaccine-in-resected-pancreatic-cancer.html

Korrekt meg gjerne om du mener jeg tar feil. Uansett interessant å få en avkreftelse/bekreftelse på dette ved en senere anledning. Kan jo være en medvirkende årsak til Ledelsens "excitement " over vaksinen. :)

Edit
Forøvrig er jeg enig med deg at vi ikke bør/skal legge nevneverdig vekt på dette. Men at det som aksjonær er av interesse for meg å vite, det står jeg på.
Innlegg av: medico (11.05.18 11:21 ), lest 4295 ganger

liang:
Om jeg ikke husker feil var det snakk om Polaris som nytt navn i en tildlig fase i forhandlingene om overtakelsen av Oncos.
I stedet beholdt de Oncos sin font og logo mens navnet fortsatt ble Targovax.
Oppgjøret eller vars slik:

"Reference is made to the announcement on 11 June 2015 regarding the entering into of an agreement to acquire the shares of Oncos Therapeutics Oy ("Oncos") and the extraordinary general meeting in Targovax AS ("Targovax") held on 22 June 2015 (the "EGM"). The acquisition of the shares of Oncos was closed today, 2 July 2015. As settlement for the acquisition, the shareholders of Oncos have received 9,429,404 new shares in Targovax pursuant to a share capital increase resolved by the EGM."
Innlegg av: InvesTore (11.05.18 11:33 ), lest 4271 ganger

MedisinO

Jeg er enig i at det var «mistenksomt» og av interesse, men jeg tror det har en naturlig forklaring. Dersom en ikke vil la seg følge opp i forhold primære og sekundære resultater i en studie, burde jo det innebære ekskludering fra studiet. Forklaringen kan kanskje være at 1-års overlevelse ikke er et definert som et endepunkt i studiedesignet og at dette derfor krever ekstra godkjennelser fra pasienten? Jeg er på tynn is altså, bare så det er sagt.
Innlegg av: aborum (11.05.18 11:41 ), lest 4249 ganger

Uanset om patienter ønsker opfølgning eller ej, kan normalt fungerende mennesker med grundlæggende viden om statistik (population mv.) godt se, at resultaterne påvirkes (unfair) negativt.

Der er stor forskel på klinisk protokol og almindelig sund fornuft. En fair beregning må medføre fair reduktion af population.
Innlegg av: InvesTore (11.05.18 11:48 ), lest 4228 ganger

Aborum

Litt usikker på hva du mener her. Alle skjønner at rapporterte 1-års overlevelse fra cohort 1 ikke blir riktig når 4 av pasientene er ekskludert. Jeg tror bare det blir misforstått å dra dette videre til også å gjelde 2-års overlevelse. Antall uker pasientene har levd (alle 19) finner man enkelt i Asco-posteren. 1-års overlevelse i kohort 1 er 17 av 19 om jeg ikke husker feil.
Innlegg av: MedisinO (11.05.18 11:59 ), lest 4221 ganger
Endret: 11.05.18 12:09

InvesTore,
Du er nok inne på noe, og helt enig med deg at dette er litt "snodig". Er nok som du sier - at det er 2-års overlevelse som de i utgangspunktet fikk "consent" (avtalt) for av pasientene. At 4 pasienter ( ifølge lenkene fra 2016) ikke var med i den første målingen etter 1 år, kan være av ulike grunner.

Vi får la det ligge, og holde oss til den offisielle informasjonen, og forhøre oss i etterkant.

Forøvrig er abstraktet her. Skal ikke mye lesning til for å forstå at alle pasientene er "inkludert" i målingen ved 2 år.

http://s21.q4cdn.com/825317772/files/doc_downloads/publications/oral/2017/Targavox-Poster-2017-6_290517.pdf
Innlegg av: SomSa (11.05.18 14:00 ), lest 4106 ganger
Endret: 11.05.18 14:01

Targovax mangler data fra 1 pasient fra disse 13 pasientene og vi må håpe på at han/hun blir 100% frisk. Dette må være er
den siste pasienten. Dette ble også sagt ved 4Q 2017 presentasjonen...

Uansett må dataene være gode nok når Targovax har planlagt neste studiefasen med 3 arm. Dette er uavhengig av den siste
pasienten lever eller ikke. Jeg tviler på at Magus og Soug driver med sirkus......

-----------------------------------------
Michael Bogenstaetter som Chief Business Office skal jobbe i Boston for Targovax. Jeg tror at han skal administrere kliniske
forsøkene hos Ludwig Cancer Research (Oncos-102) og muligens kommene samarbeidspartner Memorial Sloan Kettering (TG01).

Bogenstaetter previously served as an advisor of life sciences and health care at Interim Assignments, and before that he served as global head strategy, project management and operations drug discovery at Sanofi.

He has also held numerous roles for Novartis, MSD and Johnson and Johnso

Han kunne velge og vrake mellom jobber hos big pharma men valgte lille Targovax
Sannsynligheten for at dataene er gode er 99%
Sannsynligheten for at det er et sirkus er 1%, men 1% er 1%.

Innlegg av: illuminati (11.05.18 14:48 ), lest 4052 ganger

I vurdering av effekt for TG-01 i denne studien er det selvfølgelig klinisk protokoll som gjelder. Men sunn fornuft er helt sikkert med i beregningen fra en mulig partner for TG.

Siden kontroll ikke skiller på Ras-mut kan heller ikke trvx gjøre det. Men igjen sunn fornuft vil skille ut de med en ikke Ras-mut, i denne studien på 19 pasienter ble KRAS mutation detected, (%) Yes 16 (84%) No 3 (16%), når vi vet at TG bare virker på Ras-mutert kreft er det 3 pasienter som helt sikkert ikke vil ha noen effekt av behandlingen.

Fornuft vil si at 19 minus 3 vil være det reelle antall ved bedømming av effekt.

Resultatet av siste kohort kommer innom kort tid og da håper vi også at de gir oss fullstendige data med R0 og R1 fra alle som var i live etter 2 år.
Innlegg av: SomSa (11.05.18 16:14 ), lest 3978 ganger
Endret: 11.05.18 16:15

Et selskap innen bukspyttkjertelkreft forskning ble kjøpt opp for USD 1,6 mrd:

UPDATED: Playing catch-up, Eli Lilly swoops in with $1.6B cash deal for Armo Bio and its promising PhIII cancer drug

https://endpts.com/eli-lilly-swoops-in-with-1-6b-cash-deal-for-armo-and-a-promising-phiii-cancer-drug/

--------
ARMO BioSciences

http://www.armobio.com/pipeline-main.php

----------------

ARMO BioSciences Presents Clinical Data on Immunotherapy AM0010 in Advanced Pancreatic Cancer at ESMO World Congress on Gastrointestinal Cancer 2017

"In an ongoing Phase 1/1b clinical trial, AM0010 in combination with FOLFOX (folinic acid, 5-fluorouracil and oxaliplatin) chemotherapy has demonstrated extremely promising efficacy and safety data to date in patients with advanced pancreatic cancer," said J. Randolph Hecht, M.D., Professor of Clinical Medicine, David Geffen School of Medicine at the University of California Los Angeles, Los Angeles, California and an investigator for the Phase 3 clinical trial. "The median follow-up on this study is 14.2 months (range 6.8-18.9 months) and 10 of 21 patients (47%) are still alive after more than one year."

https://www.prnewswire.com/news-releases/armo-biosciences-presents-clinical-data-on-immunotherapy-am0010-in-advanced-pancreatic-cancer-at-esmo-world-congress-on-gastrointestinal-cancer-2017-300481618.html

-------------- Targovax
TG01: Pancreas cancer
TG02: Colorecta and lung cancer

Innlegg av: quattro (11.05.18 16:18 ), lest 3979 ganger
Endret: 11.05.18 16:20

nettopp Illuminati, vi ønsker ikke noe a la Costa's 'holde kortene tett til brystet'

- et viktig poeng Illuminati, at vi må ha bevisst hva TG kan hjelpe mot - ved at 3 av 19 pasienter ikke hadde RAS mutasjon - så bør tallet vi må holde som 'top sealing' være 16 - men hvorfor inkludere 3 pasienter uten RAS i studien, noe de burde ha kontroll på før oppstart ??
Innlegg av: aborum (11.05.18 16:55 ), lest 3931 ganger
Endret: 11.05.18 16:57

quattro:
- jeg har tidligere delt information om samtale med TRVX vedr. pre-screening af patienter for RAS-mutation som kriterie for inklussion i TG-studier. TRVX bekræftede at man for samtlige efterfølgende TG-studier pre-screener for at sikre, at patienterne netop gives en større statistisk sandsynlighed for at respondere på behandlingen; en behandling der, som du nævner, netop er målrettet RAS og derfor er (tæt på fuldstændigt) ligegyldig at bruge på non-RAS muterede patienter.

Men manglende udtryk for RAS-mutation er ikke en 100% garanti for at patienten ikke tager imod (den kombinerede) behandling; TRVX gjorde det klart, at enkelte non-RAS patienter kunne respondere uden for denne målgruppe, samtidig med at RAS-patienter ikke responderede .. men, at man statistisk set burde øge OS ved at pre-screene.

Og netop pre-screening er blevet bekræftet i efterfølgende meldinger. Man var godt klar over, at populationen bør være 100% RAS-muterede patienter, når man udvikler en peptidvaccine mod RAS. På baggrund af ovenstående, mener jeg stadigvæk man kan tillade sig at opjustere OS ved at nedjustere populationen. Jeg tror pre-screening og justering af dosering vil medføre øget OS i de efterfølgende TG-studier.

Jeg tog iøvrigt 2.200 ekstra i dag på 15,84 og åbnede festen med TRVX i plus.

Go' weekend.
Innlegg av: quattro (11.05.18 17:10 ), lest 3895 ganger
Endret: 11.05.18 17:40

takk aborum og Illuminati ;)

god helg
Innlegg av: illuminati (11.05.18 17:11 ), lest 3888 ganger

quattro,

Vi er nødt til å ta de med siden de sammenligner med historiske kontroller som ikke ekskluderer de med ikke Ras-mut. Men som jeg skriver, en mulig partner vil selvfølgelig se dette når de vurderer TG-01 resultater som etter min mening er særdeles gode.

Legger ved et svar fra trvx på problemstillingen, hvor de bekrefter at ved andre cancer indikasjoner vil påvist RAS mutasjon være et inklusjons kriterium.
Mitt spørsmål: Du skriver Ras var er ikke et inklusjonskriterium for denne studien i pancreas pasienter. Jeg ser at pasienter inkludert i studien ikke har en Ras-mutasjon og således ingen nytte av TG behandlingen. Innvirker de pasientene på slutt-resultatet eller vil de utgå siden de ikke har en Ras mutert tumor. 
Targovax svar: For å sammenligne med historiske kontroller vil vi dessuten måtte rapportere for alle pasientene siden ingen av de relevante historiske studiene diagnostiserer RAS mutasjon. I denne studien er en tradisjonell kommersiell RAS analyse metode anvendt og vi vurderer muligheten for å reanalysere RAS umuterte pasientene med nyere mere sensitiv metodologi.
Innlegg av: SomSa (11.05.18 18:02 ), lest 3837 ganger
Endret: 11.05.18 18:03

illuminati

"en mulig partner vil selvfølgelig se dette når de vurderer TG-01 resultater som etter min mening er særdeles gode"

Dette er allerede gjort og jeg har maset om dette mange ganger og lenge:

Et uavhengig ekspert gruppe så på resultatene
Noen av disse hadde aldri sett dataene før
Memorial Sloan Kettering skrev protokoll og guideline for USA i 2017
Memorial Sloan Kettering har vist stor interesse for TG01 og ba Targovax delta i neste studiefasen

19:50
https://redeye.solidtango.com/video/targovax--4

------
Sloan Kettering er enn av mest anerkjente kreftsentere i verden. De har spesialisert seg blant annet i bukspyttkjertelkreft. De behandler,
forsker, tester og finansierer nye produkter og de skriver følgende om bukspyttkjertelkreft:

""This pursuit is urgent, as pancreatic cancer is currently the fourth leading cause of cancer death in the United States and is expected to become the second leading cause by 2020. Members of the Rubenstein Center are working collaboratively to make pancreatic cancer a more manageable and potentially curable disease.

.
.
****Providing grant funding to support creative and innovative pancreatic cancer research, including outstanding projects that might be considered too exploratory or preliminary to be funded by traditional mechanisms
.
.
https://www.mskcc.org/research-areas/programs-centers/pancreatic-research

**We only conduct trials that we believe may improve some aspect of treatment and outcomes.** You should always discuss the pros and cons of participating in a clinical trial with your doctor.

https://www.mskcc.org/cancer-care/types/pancreatic/clinical-trials

"Memorial Sloan Kettering’s pancreatic cancer team is one of the nation’s largest and busiest clinical and research practices. Each of our nearly 30 experts works as part of this larger team to give you the most effective treatment plan possible."

https://www.mskcc.org/cancer-care/types/pancreatic

Allerede samarbeider targovax med Memorial Sloan Kettering om Oncos-102 + KEYTRUDA studie....
Innlegg av: illuminati (11.05.18 22:50 ), lest 3693 ganger

SomSa,

Ingen tvil om at TG følges av BP, og dataene er mye bedre enn det vi kan rapportere i forhold til historisk kontroll på grunn av inklusjons kriteriet.

I redeye videoen under spørsmålsrunden er det verdt å merke seg MJ sin kommentar: Forskjellen på Viralytic sin virus og trvx sin virus, Viralytic sitt virus er et herpes virus, Oncos et forkjølelses virus. Viralytiv har en klinisk respons på 30% og Oncos på 100%. I Viralytic sitt forsøk på reaktivering av de som ikke lengre responderer på CPI klarte de å reaktivere 30%. Er det en sammenheng mellom klinisk respons og reaktivert respons 30%? Oncos har en 100% klinisk respons, vi venter på data fra S&K på reaktivert respons i forhold til ny CPI behandling, alt over 30% er bedre enn Viralytic. Vi har allerede fått data at 4 av 4 hadde immunrespons 100%, responderer 100% også på ny CPI har vi en solid vinner i Oncos.

Som jeg har hevdet mange ganger tidligere, TG har 30% av all kreft som målgruppe, Oncos er en ¨done deal¨, når og hvor mye gjenstår.
Innlegg av: liang (15.05.18 13:08 ), lest 3149 ganger

http://www.targovax.com/Investors/Events-and-Presentations/events-and-webcasts/default.aspx

Hektisk for targovax denne måneden.

Fire konferanser nå i mai fra 14/5 til 28/5.

Innlegg av: medico (15.05.18 15:51 ), lest 3051 ganger

Spennende artikkel 14.05.18 i thepharmaletter om kinesiske investeringer i utenlandske selskaper hvor de blant annet har snakket med Erik Digman Wiklund fra Targovax

https://www.thepharmaletter.com/article/chinese-investors-face-cultural-barriers-in-acquiring-foreign-assets

Innlegg av: Differenza (15.05.18 16:00 ), lest 3029 ganger

Verkligen spännande. Kommer inte in på artikeln då den är låst. Kan du klistra in texten här?
Innlegg av: Sjog (16.05.18 09:42 ), lest 2803 ganger

Her er det Wiklund sa:

"For example, it is accepted in China that a buyer and a target talk about a possible acquisition at their first meeting, but such a practice is unusual in Europe, said Erik Digman Wiklund, chief financial officer at TargoVax, a Norwegian biotech for immunotherapies.

“In Europe, companies usually talk about science and technologies to identify opportunities for a partnership or an acquisition,” he said, adding that part of the due diligence for a buyer should be the target’s technologies, management team and its board members.

“Do you your homework, take your time, and don’t rush for a deal at the first meeting. This is not the way that European companies work,” he cautioned.

Irene Liu, vice president of business development at Boehringer Ingelheim China, agreed with this view. She added Chinese companies need to learn the negotiation culture from the country where the target country is based in."
Innlegg av: Differenza (16.05.18 09:52 ), lest 2772 ganger

Tack, mycket intressant.

Hur kommer det sig att Erik vet så mycket om detta? Kan det vara så att något är på gång mellan Targovax och något kinesiskt bolag?

Kinesiska bolag är på offensiven och Targovax har agerat en del med fokus på Kina.

Spännande!
Innlegg av: Differenza (16.05.18 09:52 ), lest 2776 ganger

Tack, mycket intressant.

Hur kommer det sig att Erik vet så mycket om detta? Kan det vara så att något är på gång mellan Targovax och något kinesiskt bolag?

Kinesiska bolag är på offensiven och Targovax har agerat en del med fokus på Kina.

Spännande!
Innlegg av: Sjog (16.05.18 09:50 ), lest 2787 ganger

Ellers er det stadig oppkjøp i onkologi-segmentet. Lilly kjøper nå AurKa Pharma for 575 mill dollar. AurKa har ikke kommet særlig langt i sin utvikling men snappes nå altså opp av Lilly bare en uke etter at Lilly kjøpte Armo for 1,6 milliarder USD.
Innlegg av: Chrysler300C (16.05.18 10:09 ), lest 2749 ganger

Og Targovax har en MCAP på rett over 100m $

Her er det ikke store forventningene nei .. Litt latterlig igrunn , men god mulighet for en billig inngang er det så absolutt :)

Solgt alt annet jeg har hatt og har full pott i Targovax :)
Innlegg av: Sjog (16.05.18 12:18 ), lest 2671 ganger

Ja TRVX kan fort bli neste kandidat for ett av de store farmaselskapene som leter etter onkologi-selskaper med lovende testresultater. Med dagens prising kan man måtte bruke gangetabellen for å finne prisen.
Innlegg av: Differenza (16.05.18 12:25 ), lest 2659 ganger

Det verkar inte finnas några förväntningar på Targovax inför rapporteringen av TG01. Istället verkar många vilja sälja. Hur tusan kan man sälja nu och på den här nivån? Detta vittnar om att många som köpt aktier i TRVX helt enkelt inte har kolla på bolaget och vad de gör. Mindre småsparare som säljer av. Tog en titt på Shareville och där har det länge varit rätt många utförsäljningar. De stora aktieägarna sitter still och väntar.

Om Targovax kan leverera bra resultat så kommer det bli ont om aktier för de som vill ha. Det är nu man ska köpa om man inte redan har gjort det.

Tror vi kan se fram emot en fin sommar.
Innlegg av: Differenza (16.05.18 12:25 ), lest 2662 ganger

Det verkar inte finnas några förväntningar på Targovax inför rapporteringen av TG01. Istället verkar många vilja sälja. Hur tusan kan man sälja nu och på den här nivån? Detta vittnar om att många som köpt aktier i TRVX helt enkelt inte har kolla på bolaget och vad de gör. Mindre småsparare som säljer av. Tog en titt på Shareville och där har det länge varit rätt många utförsäljningar. De stora aktieägarna sitter still och väntar.

Om Targovax kan leverera bra resultat så kommer det bli ont om aktier för de som vill ha. Det är nu man ska köpa om man inte redan har gjort det.

Tror vi kan se fram emot en fin sommar.
Innlegg av: Differenza (16.05.18 12:26 ), lest 2650 ganger

Ber om ursäkt för dubbla inlägg. Andra gången det händer idag. Men jag har bara tryckt en gång...;)
Innlegg av: Sjog (16.05.18 12:28 ), lest 2648 ganger

Jeg selger ikke mine aksjer iallefall, spennende tider nå utover for TRVX.
Innlegg av: illuminati (16.05.18 13:15 ), lest 2611 ganger

Et lite utdrag under fra IBJ.com om restruktureringen i Eli Lilli, meget interessant og en shift fra intern utvikling til oppkjøp. Hele artikkelen finner du her:
https://www.ibj.com/articles/67122-lilly-looks-to-boost-pipeline-with-drug-partnerships

A slimmed-down Eli Lilly and Co., thousands of employees lighter after its biggest restructuring in nearly a decade, is now looking high and low for deals to bulk up its drug pipeline.

In recent weeks, CEO David Ricks has told employees and investors he wants to significantly boost the number of drugs in Lilly’s arsenal that were developed outside the company. The goal is to have about one-third of the pipeline at every phase of development coming from outside sources.

That would be a big leap. Today, only 4 percent of Lilly’s early-stage pipeline comes from outside sources, much lower than the industry average of 33 percent. Likewise, only 8 percent of the company’s middle-stage pipeline comes from outside sources, far lower than the industry average of 50 percent.

Now Lilly is under pressure to scour the industry to do enough deals to meet Ricks’ goal of boosting the early-stage and middle-stage pipelines to 33 percent from outside sources.

He told attendees at the JPMorgan conference that Lilly would be on the lookout in all therapy areas, although he expected many of the deals to take place in immunology and oncology, “because that’s where most of the external action is.”

At the JPMorgan conference, Ricks said striking deals to obtain promising drugs from outside parties will allow Lilly’s internal R&D teams to put “a sharper edge on decision-making and allow us to really work on the most valuable things inside our company.”

And unlike a decade or so ago, when a pharmaceutical company could patiently wait for a startup to take a drug through early and middle stages of development to see if it might work, bidders are forming stampedes earlier in the process.

“If a biotech company has a compound in Phase 1 or Phase 2, and it looks like it works, it becomes pretty hot property,” said John LaMattina, senior partner at the Boston biotech firm PureTech Health, and former president of Pfizer’s research and development. “Biotech companies are being bought out, sometimes before they even start clinical studies.”

The frenzy is good news for small biotechs, which often struggle for funding and expertise in the critical early years of drug development.
Innlegg av: EinarAas (16.05.18 13:17 ), lest 2607 ganger

Tror nok vi må vente til 1h19 før vi evt ser salg, og er vel oncos med cpi 2h18 som vil gjøre mest med kursen.

Men dagens mcap, og potensiale fremover for en handel som jeg anser som stor så er risk-reward kjempebra i TRVX :)

Håper jo også selvfølgelig at tg01 som nå kommer kan vise full treff på ras-mutasjonene på 2. cohort som en "ren" bekreftelse på at dette fungerer uten frafall/andre utenforstående faktorer.
Innlegg av: aborum (16.05.18 16:41 ), lest 2486 ganger
Endret: 16.05.18 16:42

Har også selv proklameret tidligere, at et salg af TRVX vil være sandsynligt i H1, 2019. Ventetiden på TG og ONCOS-resultaterne er snart ikke til at klare længere .. men min fornemmelse er, at nogen bliver taget på sengen, hvad angår kvaliteten af de ventede TG-01 readouts.
Innlegg av: liang (17.05.18 16:17 ), lest 2250 ganger

Kina var litt diskutert lenger oppe.

Gjentar disse:

https://www.forskningsradet.no/prosjektbanken/#/explore/projects/Kilde=FORISS&chart=bar&calcType=funding&Sprak=no&sortBy=date&sortOrder=desc&Fritekst=targovax

https://www.forskningsradet.no/prosjektbanken/#/project/NFR/283975

lykke til

Innlegg av: frs2904 (17.05.18 20:06 ), lest 2111 ganger

Nå begynner ting å skje :-)

https://www.google.no/amp/s/www.asbestos.com/news/2018/05/17/oncos102-mesothelioma-trial-recruiting/amp/
Innlegg av: Sjog (17.05.18 20:49 ), lest 2046 ganger

Veldig bra artikkel. Ikke rart Big Pharma-selskaper og kineserne svermer rundt Targovax.
Innlegg av: quattro (19.05.18 15:03 ), lest 1626 ganger
Endret: 19.05.18 15:04

dersom beilere ikke allerede har kontakt med TRVX må det ansees som et kritisk varseltegn, men dette vet vi altså intet om - at selskapet er priset kun på merittene av Oncos med sannsynlighet på 5-10% og TG for nær 0% for å lykkes sier vel litt om markedets forventninger til selskapet, noe som kan være svært uriktig - her kan ting kjapt ta en U-turn .....
lykke til ;)
Innlegg av: frs2904 (22.05.18 09:26 ), lest 1215 ganger

8 handledager igjen i mai og fortsatt ingen interesse for selskapet :(
Innlegg av: kaunis (22.05.18 15:24 ), lest 1037 ganger

En må være ca 98% pessimist for å være fornøyd med dagens kurs.Bare de første dataene fra TG02 gir gode indikasjoner på at her er dannes det T+ celler som bestilt og at alt går som forventet.Trenger ikke nevne Oncos 102 eller de andre virusene og pebtidene.
Innlegg av: SafeInvest (22.05.18 15:32 ), lest 1012 ganger

Kaunis, det store spørsmålet er om det dannes nok T-celler til å drepe kreften.
Innlegg av: kaunis (22.05.18 16:05 ), lest 979 ganger

Det var nettop det det gjorde,jeg leser med åpne øyner og er ikke av det negative kjøttet til aksjen.
Innlegg av: Optimusprime (22.05.18 17:55 ), lest 881 ganger

Hentet 1k til på 15,44 i dag og det er OK i mine øyne. Det å selge nå kun dager, få uker med alle disse konferansene som kommer vet jeg ikke om er så lurt. Skal ikke rare gode nyheten til før kursen rakt er over kr 20. Gleder meg til fortsettelsen.
Innlegg av: EinarAas (23.05.18 12:07 ), lest 614 ganger

I dag er det til nå omsatt for 18'653,- kroner.
Syke volumer ;P
Helt falt av radaren? For øvrig nær 50% nedgang på ett år nå...
Innlegg av: Sjog (23.05.18 18:55 ), lest 416 ganger

Nyhetstørke en periode nå ja, men kanskje kan man skimte noe ifbm Redey sitt pre-ASCO seminar mandag? Ellers kommer nye events i juni, ikke lenge til det heller.
Innlegg av: SafeInvest (23.05.18 19:01 ), lest 412 ganger

Sånn jeg ser det er det kombinasjonen Oncos/TG+CPI som blir avgjørende for om Targovax blir suksess.
Har ikke stor på vaksine som monoterapi eller i kombinasjon med cellegift.
Innlegg av: Sjog (24.05.18 06:42 ), lest 204 ganger
Endret: 24.05.18 06:46

Vi får se Safeinvest, jeg er ingen ekspert jeg så hva jeg har tro på er av liten betydning. Men jeg har stor tro på ledelsen og de medisinsk ansvarlige hos Targovax. De er av ypperste klasse, ja teamet Targovax har klart å sanke sammen gir en forventning om suksess. (og da snakker jeg om kommersiell suksess)