Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: gordonthegekko (08.05.18 16:45 ), lest 14110 ganger
Ticker: QEC
Endret: 08.05.18 16:46

QEC- Important announcement on energy transition DEL 2

Den andre tråden begynte å tulle.
Har noen tilgang til denne myteomspunnede seansen?
Innlegg av: Barneskirenn (08.05.18 16:46 ), lest 9477 ganger

RE^1: QEC- Important announcement on energy transition DEL 2

Noen som har fått med seg noe fra konferansen? Eller om det er lagt ut noe om den på nett?
Innlegg av: qestador (08.05.18 16:48 ), lest 9416 ganger

En klok politisk turistminister. Den var til PU. :-)
Innlegg av: gordonthegekko (08.05.18 16:50 ), lest 9372 ganger

Begynner å bli drittlei av å vente!
Innlegg av: Nano Rekyl (08.05.18 16:50 ), lest 9382 ganger

På at PU skal svare :) :)
Innlegg av: gordonthegekko (08.05.18 16:53 ), lest 9321 ganger

Han får styre på som han selv ønsker.
Innlegg av: livecnn (08.05.18 16:54 ), lest 9290 ganger

Vi får satse på en overreaksjon i morgen :-)
Innlegg av: Longsitinbulk (08.05.18 16:58 ), lest 9243 ganger

Overreaksjon? Du mener ned 10-12%

Denne aksjen stiger på møkk, bløff og jug så da er ikke taperlista lang unna.
De som handlet i dag kjøpte katta i sekken
Innlegg av: Pick Up (08.05.18 17:05 ), lest 9121 ganger

RE^2: QEC- Important announcement on energy transition DEL 2

NanoRekyl

Vil du gjenta spørsmålet?

Mitt spørsmål om hva en turistminister har med fracking å gjøre, er også ubesvart.
Innlegg av: Sofasparer (08.05.18 17:06 ), lest 9111 ganger

Opp over 4 % i dag.

Du slenger bare ut møkk Longbulk. Ser virkelig ikke at du kan ha noe særs glede av det.
Innlegg av: Pick Up (08.05.18 17:12 ), lest 9012 ganger

Som.allerede nevnt, dette lukter vannkraft lang vei. I alle fall ikke Qec.

"It is the site of 75% of Québec’s installed hydroelectric capacity and has further untapped potential for hydroelectric, wind and solar energy generation.With landscapes containing outstanding wildlife potential and a range of local cultures, it has the potential to become a world-class tourism destination"
Innlegg av: Pick Up (08.05.18 17:12 ), lest 9012 ganger

Som.allerede nevnt, dette lukter vannkraft lang vei. I alle fall ikke Qec.

"It is the site of 75% of Québec’s installed hydroelectric capacity and has further untapped potential for hydroelectric, wind and solar energy generation.With landscapes containing outstanding wildlife potential and a range of local cultures, it has the potential to become a world-class tourism destination"
Innlegg av: Stranger (08.05.18 17:08 ), lest 9080 ganger

Baisserne har travlt.
Innlegg av: morten81 (08.05.18 17:15 ), lest 8974 ganger

Innlegg av: Pick Up (08.05.18 13:01 ), lest 3254 ganger
RE^2: QEC- Important announcement on energy transition
Dette lukter vannkraft lang vei!

Imens du venter på svar så kan du jo svare på følgende PU.
Hva har en turistminister med vannkraft å gjøre?
Innlegg av: Nayroun (08.05.18 17:16 ), lest 8974 ganger

Longsitinbulk om du tror dumme småsparere står for en omsetning på 70 millioner så har du ikke så mye peiling på børs.
Innlegg av: Pick Up (08.05.18 17:22 ), lest 8904 ganger
Endret: 08.05.18 17:28

morten81 (08.05.18 17:15 ).

Nå er jo turistministeren til stede til tross for at det sikkert passer dårlig for Qec aksjonærene.
Innlegg av: gunnarius (08.05.18 17:36 ), lest 8667 ganger
Endret: 08.05.18 17:43

RE^3: QEC- Important announcement on energy transition DEL 2

Dersom denne twitter meldingen omfatter alt, ble postet for en time siden, så er det hele latterlig.

Som jeg skrev i går: Miljø- og klimatiltak. Noe regjeringen har skjønt å selge inn i valgkampen.

Vil regs og fracking være like lett å selge inn, like før valget 1. oktober?

Jeg har ikke skjønt det tidligere og skjønner det fremdeles ikke - regs og fracking til sommeren vil være døden for regjeringen.

Særlig nå siden the Antis og flere miljø og klima org. har rottet seg sammen. Det vil bli stilt krav til hver eneste rep. som stiller til valg i Quebec. Hvor de står og hva som er deres holdning til en grønnere fremtid.

Tar forbehold om at dette mediacirkuset kan være mer enn denne twitteren, men neppe.

Nå blir vel den neste mediainnkallingen at minister Moreau skal skifte fra vedfyring på hytta si til ren gass.

Og så kan man rimeligvis forvente at Pareto spekulerer til de blir blå. Vil helst slippe å nevne Pareto. Pleier å holde meg unna alt som har med Pareto å gjøre hva angår O&G knøtt. Har skikkelig dårlig erfaring med et annet selskap. Ser også muligheten til at PAS raukjører aksjonærene i QEC, om de får sjansen. Er vel kanskje det som gjøres også med med boost og slikt i aksjekurs, ref. emisjon.

Så var denne enormt store happeningen hvor media fikk utdelt vernesutstyr (igjen obs denne saken angår mer enn jeg nevner med ref. twitter):

Shawinigan Aluminum receives $ 1 million in financial assistance to replace a factory burner to make it more efficient and less polluting.

Innlegg av: qestador (08.05.18 17:28 ), lest 8795 ganger

Du verden høres ut som det er alverden vannkraft igjen. J
Innlegg av: Pick Up (08.05.18 17:32 ), lest 8726 ganger

"It is the site of 75% of Québec’s installed hydroelectric capacity and has further untapped potential for hydroelectric,....."
Innlegg av: Plomma (08.05.18 17:34 ), lest 8695 ganger

Denne ministeren... Er ikke det en hun?
Men ang. reguleringer som vi venter på... Binnion vil nok kvitre i kveld... Eller var det Twitre?? ;0))
Innlegg av: Stranger (08.05.18 17:45 ), lest 8547 ganger

"Denne ministeren... Er ikke det en hun?"

Måske i sin fritid, men ellers ikke.
Innlegg av: gunnarius (08.05.18 17:47 ), lest 8500 ganger

Tillater meg å lime inn mitt innlegg fra i går:

Innlegg av: gunnarius (08.05.18 00:11 ), lest 8711 ganger

RE^2: QEC- Important announcement on energy transition

Alu prod. synonymt med vannkraft, altså Hydro-Quebec. Kanskje noe med forbedrende og miljømessig prod. eller som for øvrig har noe med klima å gjøre. Dette satser regjeringen på. Hadde det vært noe forurensende hadde ikke regjeringen innkalt media. Ser for meg økning i prod. og nye arbeidsplasser og med kostnadseffektiviserende og klima positive tiltak. Kanskje noe som skal vernes (natur), gudene må vite.

Valgkampen er i gang!
Innlegg av: morten81 (08.05.18 17:49 ), lest 8473 ganger

Følte vel bare at argumentet med at turistministerinnen ikke hadde noe med fracking å gjøre fallt litt til jorden når du noen strenge lengere nede snakker for vannkraft.. med samme minister til stede. Så kan der være andre argumenter som tilsier at du har rett, det vil jeg ikke argumentere imot.

Innlegg av: Domus (08.05.18 17:50 ), lest 8510 ganger
Endret: 08.05.18 17:54

Ser ut som om det kun var om dette aluverket og støtte til to nye kjeler med regenerering av energi.

...turistinfo - haha

Så kan man jo undres over hvorfor regjeringen lager så mye oppstyr om såpass lite. Hva ønsker de å oppnå? Er det smøring av opinionen i forkant av kommende hendelser? Typ reguleringer og valg?

Ønsker de å balansere totalen?

For min del går jeg nå for uke 20-21 på publisering av reguleringene basert på årsmøtet for kommuneforeningen i Québec og vissheten om at de forhandler om avstander med kommunene. Dette spekulerte jeg på i går og står for det...

Nå har jeg tidligere utgitt info som har pekt mot andre tidspunkt, men som man ser blir politiske prosesser vanskelig å forutse da ting og premisser endres over natten.
Denne gang har jeg ingen info ut over det jeg skrev om forhandlinger og årsmøtet.
Tynt grunnlag - ja, troverdig - neppe ;)

Jeg tenker volum vil kunne gi pekepinn på om vi nærmer oss eller ikke framover.
Innlegg av: Stranger (08.05.18 17:53 ), lest 8441 ganger

Showing support for oil and gas: Canada's Energy Citizens

“Our supporters believe that a strong oil and natural gas industry means jobs and economic growth; it means revenues that can support social programs and a good quality of life,” says Rennick. “They also know that as Canadians, we know how to produce our resources responsibly and sustainably. That we can balance economic and environmental priorities.”

https://context.capp.ca/articles/2018/feature_canadas-energy-citizens

Innlegg av: Nano Rekyl (08.05.18 18:01 ), lest 8332 ganger

Binnion ute å twittrer litt ang tilskuddet som regjeringen ga :)

Google oversatt:

Quebec-regjeringen gir et tilskudd til Shawinigan-smelteverket som benytter naturgass fra fremmede skiffer. Den energitiske politikken sier at naturgass er viktig for den energitiske overgangen.

Ja, ja nå går det nok straka veien til himmels med gass som skal andre plasser en til smelteverket!
Innlegg av: Black Peter (08.05.18 18:14 ), lest 8181 ganger

Gunnarius,

Regs og gass er jo miljøvennlig, har du ikke fått med deg hva de har repetert 1000 ganger(32%)? En velkjent taktikk som du bruker selv ;)

Regs er valgflesk av beste sort!

Nå har de dessuten sagt at de kommer, så ikke så mye å spekulere i lengre..

Long, han er uskyldt. Etter å ha shortet GOGL på 54kr og tapt stort, er han ute etter å vinne tilbake alt overnatta med nok en talentløs trade :)

Innlegg av: gunnarius (08.05.18 18:47 ), lest 7906 ganger
Endret: 08.05.18 18:48

Klart at gass er bedre enn kull og olje og kan i den sammenheng spille en vesentlig rolle hva angår gass vs. kull og olje, ref. Energy Policy 2030.

Regjeringen satser på natural gas. Dette er det liten tvil om. Men er dette riktig timing for Quebec og regjeringen. Dvs. den gass som trengs til overgangs energi, kan den ikke fremdeles tas annet steds fra?

Ellers blir Quebec sittende dønn fast med sine hydrokarboner og fracking i lang, lang tid fremover og vil ha problemer med å avslutte uten at industrien kommer med søksmål.

Ja, regjeringen synes gå for regs og hydrokarbonene. og inntil videre bør denne policy roe ned QEC aksjonærene.

For øvrig er selskapet så solid og med økende prod. at jeg ikke helt ser panikken dersom fracking skulle gå i dass sammen med annen gass.

Miljø- og klima effektiviserende tiltak er mitt poeng:

In addition to having a downward impact on the specific consumption of natural gas per tonne of remelted aluminum, the operation will increase the plant's average overhaul capacity from 4.7 MT / h to 8 MT / h.

The project, valued at more than $ 2.3 million, will more specifically help reduce the natural gas consumption of the Shawinigan company by 1,107,851 cubic meters, the equivalent of a reduction of 2,093 tonnes of natural gas. greenhouse effect annually.

Energy Transition - The Québec government grants more than $ 1 million to support the Shawinigan Aluminum Inc. project

Shawinigan, May 8, 2018 - The Government of Quebec, through Transition énergétique Québec, is providing $ 1,046,542 in financial assistance to Shawinigan Aluminum Inc. for the implementation of an energy efficiency project. This contribution, from the Green Fund, is part of the ÉcoPerformance program of Transition énergétique Québec. The creation of this program stems from the 2013-2020 Action Plan on Climate Change.

Shawinigan Aluminum Inc. is aiming to replace, on one of its furnaces, a traditional cold air burner with a 50% combustion efficiency by two burners with regenerative type heat recovery with a combustion efficiency greater than 80%. In addition to having a downward impact on the specific consumption of natural gas per tonne of remelted aluminum, the operation will increase the plant's average overhaul capacity from 4.7 MT / h to 8 MT / h.

The project, valued at more than $ 2.3 million, will more specifically help reduce the natural gas consumption of the Shawinigan company by 1,107,851 cubic meters, the equivalent of a reduction of 2,093 tonnes of natural gas. greenhouse effect annually.

Quotes:

"These are innovative solutions like the one used by Shawinigan Aluminum that will enable us to achieve the objectives we have set for ourselves in the 2030 Energy Policy. In this sense, the Shawinigan Aluminum Inc. energy conversion project is perfectly aligned with the vision of our government. I congratulate the company for its vision and commitment to energy transition.”

- Pierre Moreau, Minister of Energy and Natural Resources, Minister responsible for the Northern Plan and Minister responsible for the Gaspésie-Îles-de-la-Madeleine region

"By supporting the energy efficiency of businesses and institutions through programs such as EcoPerformance, made possible by the Green Fund and the carbon market, which is its main source of revenue, the government creates the conditions necessary to continue improving the balance sheet. energy efficiency. This concrete measure, which is part of the 2013-2020 Action Plan on Climate Change, contributes to Québec's economic vitality.

- Isabelle Melançon, Minister of Sustainable Development, Environment and the Fight Against Climate Change

"Today's announcement is a great example of our commitment to supporting projects that move toward a greener, lower carbon economy. I invite all businesses, small, medium and large, to follow suit and take advantage of the measures we are putting in place. They are both a boost for your finances and a step towards a healthier environment!

- Mrs. Julie Boulet, Minister of Tourism and Minister responsible for Mauricie

"I am delighted to see that a local company is following suit and wants to make a difference in the energy transition. Each act represents a step closer to achieving the targets that Quebec has set itself."

- Pierre Giguère, Member of Parliament for Saint-Maurice

https://mern.gouv.qc.ca/transition-energetique-aide-financiere-projet-shawinigan-aluminium-inc-2018-05-08/

Innlegg av: qestador (08.05.18 18:55 ), lest 7821 ganger

PU
Kan du gi meg en god forklaring på hvorfor de ikke har bygget ut mer vannkraft.
Innlegg av: livecnn (08.05.18 19:00 ), lest 7778 ganger

Eller for å si det rett ut gunnarius .

Enda et skritt i riktig retning.
Timeglasset har ikke mye sand igjen nå.
Innlegg av: uptrade (08.05.18 19:00 ), lest 7792 ganger

Qestador:
Kan du forklare meg hvorfor Norge er blant de top 10 landene som pumper opp olje og gass i verden, som har en av verdens største energiverk? (Målt pr areal/innbyggere)

(Sender du den til PU også?) ;)
Innlegg av: Pick Up (08.05.18 23:24 ), lest 6769 ganger

qestador (08.05.18 18:55)

Det var et merkelig spørsmål. Quebec er allerede et fyrtårn i verdens sammenheng innen utviklingen av fornybar energi. Kanskje du heller kan forklare hvorfor frackingindustrien møter så stor motstand i Quebec?
Innlegg av: kanie12 (08.05.18 23:53 ), lest 6644 ganger
Endret: 08.05.18 23:59

Kanskje PU skal forklare hva han mener med stor motstand? Det er 80 kommuner som syter av totalt 1110, altså kun 7%?

PU, hvorfor møter frackingindustrien så liten motstand? :D. Flott at regjeringen står på og bidrar til sosial aksept!
Innlegg av: Pick Up (09.05.18 01:47 ), lest 6437 ganger

Kanskje? Det ksn jeg love deg at jeg kan. De kommunene du nevner, vil gå til retten for å kjempe for sin sak. Hvis de vinner, kan frackingindustrien bare pakke sammen
Innlegg av: Stranger (09.05.18 06:52 ), lest 6163 ganger

PU
Ved du hvad skal der til for at vinde en sag i retten?
Innlegg av: Longsitinbulk (09.05.18 07:08 ), lest 6053 ganger

5,6 kr i dag?
Innlegg av: Domus (09.05.18 07:27 ), lest 5968 ganger

Long, det er selvfølgelig helt greit å mene det, men en forklaring/argumentasjon hadde vært greit. Da blir det mer seriøst.
La meg gjette - gårsdagens oppgang var basert på tro og håp og aksjen skal derfor ned igjen.

Men hvorfor 5,60? Hva baseres det på?
Innlegg av: Una-rafting (09.05.18 07:38 ), lest 5856 ganger

Fordi han skal legge en ordre på 5,65...? ;)

Det fine hadde vært hvis ordren hans, etter mye om og men, blir fylt og 5 min etterpå ramler det (minor)bad news.. Og så må luringen tilbake på "jobb" igjen :D, for å hausse, og hele opplegget hans blir enda mer meningsløst..
Innlegg av: Yankee (09.05.18 07:39 ), lest 5840 ganger
Endret: 09.05.18 07:59

Longsitinbulk

Du sa at sluttkursen i går skulle bli NOK 5,60

Sluttkursen ble NOK 6,00

Ergo du farer med bevisst løgn - løgn - og atter løgn.

Prøv å tjen dine penger på en ærlig måte.

Innlegg av: Descartes (09.05.18 08:05 ), lest 5575 ganger

Apollo
Analyse oppdatert 21:02 08. mai 2018
Signal: Kjøp
Kursmål: 7 / 9
Stop loss: 5,45
Antatt tidshorisont: 3 - 100 dager

Questerre Energy Corporation har utviklet stigende triangel, en formasjon som tilsier kursoppgang på lengre sikt. Aksjen er nå nær bunnen av formasjonen samtidig som momentumet begynner å styrkes. Vi oppgraderte QEC til kjøp fredag.
Innlegg av: vulkan (09.05.18 08:08 ), lest 5524 ganger

Nyheten var i det minste relevant med hensyn til at det blir snakket positivt om gassbruk. Blir i det minste litt vanskeligere da å argumentere for at gassproduksjon ikke skal gå ann. Et lite skritt i riktig retning.....
Innlegg av: Pick Up (09.05.18 08:19 ), lest 5394 ganger

Stranger (09.05.18 06:52 ),

Ja, jeg vet det.
Det vet også kommunene som anlegger sak mot myndighetene.

Innlegg av: Blackwhite (09.05.18 08:25 ), lest 5299 ganger

Investtech 9. mai 2018

Questerre Energy ligger i en tilnærmet horisontal trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer at investorene er usikre og venter på signaler om videre retning. Et brudd opp vil være et kjøpssignal, mens et brudd ned vil være et salgssignal. Aksjen beveger seg i en rektangelformasjon mellom støtte på 5.70 kroner og motstand på 7.21 kroner. Etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Aksjen har støtte ved cirka 5.40 kroner og motstand ved cirka 7.00 kroner. Volumbalansen er positiv og styrker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling: Kjøp
Innlegg av: Nano Rekyl (09.05.18 08:27 ), lest 5277 ganger

PU:

Jeg har ikke lest at de anlegger sak mot Regjeringen enda. Har du noen link til dette?

Innlegg av: Nano Rekyl (09.05.18 08:38 ), lest 5135 ganger

PU:

Du må også huske på at de var vel over 350 kommuner som ville gå til søksmål, men det er vel nesten 300 kommuner som ikke står med på dette her NÅ!

Det sier vel sitt at de har tatt til fornuft og vil heller ha inntekter til sin kommunekasse istedet for å belaste befolkningen med høyere skatter og avgifter. For noen må jo betale for alt dette!
Innlegg av: Pick Up (09.05.18 08:51 ), lest 4996 ganger

Nao Rekyl

En rettsak mot.myndighene er både kostbar og tidkrevende. Antall kommuner er ikke viktigst her.
Innlegg av: Pick Up (09.05.18 08:51 ), lest 4999 ganger

Nao Rekyl

En rettsak mot.myndighene er både kostbar og tidkrevende. Antall kommuner er ikke viktigst her.
Innlegg av: Nano Rekyl (09.05.18 09:31 ), lest 4784 ganger

PU:

Hvorfor er det ikke så viktig med antall kommuner som vil gå til søksmål mot loven og reguleringene som regjeringen bestemmer?
Innlegg av: Black Peter (09.05.18 09:41 ), lest 4723 ganger

PU,

disse 80 kommunene kommer aldri inn med saken sin i domstolen. Vet du hvorfor?

Disse kommunene blir totalt ignorert med god grunn, de har ingen ting å fare med og utgjør ingen trussel. Hva vil en dommer si når Audun Lysbakken kommer med trillevogn-pappaperm-forskningen sin? :)

Det er forøvrig ganske typisk at miljøvernerne er de med lavest kompetanse på miljø!
Innlegg av: uptrade (09.05.18 09:51 ), lest 4650 ganger

Langebulken:
Glemt kaffen idag?
Mener du kanskje 6,5 ? ;)
Innlegg av: kanie12 (09.05.18 10:11 ), lest 4596 ganger
Endret: 09.05.18 10:12

PU: Jeg vil heller tro at regjeringen frykter søksmål fra oljeindustrien. Reguleringer kan ikke stoppe utvinning.

Innlegg av: Pick Up (09.05.18 17:48 ), lest 4355 ganger
Endret: 09.05.18 17:52

Kanie12

Jeg for min del tenker at myndighetene bøyer av for kravet om lenger avstand. Det blir motstridende å tvinge gjennom noe som det ikke er sosial aksept for. Ikke minst i et valgår
Innlegg av: livecnn (09.05.18 17:56 ), lest 4321 ganger

Solgte du på 5,62 PU ?
Innlegg av: Pick Up (09.05.18 22:20 ), lest 4043 ganger

Nei.
Men jeg har solgt.
Let tilbake.
Innlegg av: gunnarius (10.05.18 09:48 ), lest 3644 ganger
Endret: 10.05.18 10:10

Historisk samarbeid mellom de aller tyngste the Enviros i Quebec i forkant av valget 1. oktober. Hver enkelt politisk representant og respektivt parti vil bli fulgt tett opp.

Her finner man Greenpeace, RVHQ, Fondation David Suzuki, WWF osv. Kort fortalt de som Mr. Binnion trolig ville omtalt som ekstremister. Det hjelper så lite Mike, denne samlede gjengen kan gjøre veldig mye skade for deg, selskapet ditt og den øvrige industrien i Quebec i et valgår.

Élections générales 2018 : Une coalition historique de groupes environnementaux et citoyens dépose ses propositions aux partis politiques

Montréal, le 6 mai 2018 – À l’aube de la campagne électorale, 11 groupes environnementaux et citoyens parmi les plus influents au Québec s’unissent pour la première fois afin de demander aux partis politiques d’intégrer 23 propositions jugées essentielles en matière d’environnement dans leurs plateformes respectives.

https://www.rvhq.ca/election-generale-2018/

Se særlig under 2. Propositions, pkt. 2.1 Climat. Her omtales hydrokarbonene inkl. natural gas:

http://equiterre.org/sites/fichiers/23propositionsenvironnementales_electionsprovinciales2018.pdf

En annen sak som tydeligvis medfører at regjeringen mest trolig må ta action før regs kan bli implementert og «akseptert» blant befolkningen gjelder tidligere forlatte brønner:

Québec a sous-estimé le nombre de puits pétroliers et gaziers abandonnés

https://www.ledevoir.com/societe/environnement/527158/un-puits-sans-fond

Kanskje den aller største trusselen fremdeles utgjøres av de resterende 80 (81) kommunene som synes ha kommet med ultimatum til regjeringen (kun utdrag):

Shale gas: 81 municipalities unite against Quebec

On March 24, 80 of these municipalities met to give themselves the mandate to take legal action to resolve the impasse. They now issue an ultimatum to the Minister of the Environment Isabelle Melançon: She has until June to respond to their request for exemption, failing which the proceedings will be initiated in the Superior Court.

Some municipalities have already passed resolutions to be represented in a possible legal proceeding. Tuesday, these municipalities will send a communique to the 1100 municipalities of Quebec, inviting them to join them in these steps.

A motion for a declaratory judgment would lead a judge to give his opinion as to whether the decision of the department was made aware of all the issues and to verify whether it would have been negligent to analyze all the points of view last year, when reviewing the regulations after three years of application.

"We still have not received a written response to our request and the Minister did not consider the studies we presented when it came time to review the details of the regulations, which remained the same", explained to the Sun the mayor of Saint-Antoine-de-Tilly, Christian Richard, member of the steering committee appointed by the municipalities. Based on the evidence of an ad hoc group of independent scientists, they would like separation distances of 2 km to be applied to protect sources of drinking water.

https://www.ledroit.com/actualites/le-fil-groupe-capitales-medias/gaz-de-schiste-81-municipalites-sunissent-contre-quebec-6c77ad9bf6f086382a3bb7a3c972eba3?utm_campaign=ledroit&utm_medium=article_share&utm_source=facebook

Hva som omtales fra min side ovenfor utgjør samlet sett en trussel, som kan medføre at hydrokarbonene ikke blir forsert slik det var tiltenkt. At regjeringen med åpne øyne skulle ville fronte disse 11 miljøorg. i Quebec like før valget, har jeg veldig liten tro på.

Man må være klar over at her agerer the Antis som en gruppe med kraftig slagkraft. Om ikke annet vil støyen og mediaomtale medføre at regjeringen vil tenke seg om minst to ganger før regs slippes. Har den baller, så slippes regs. Men dette er usikkert.

Det delikate i situasjonen er at regjeringen selv kan styre dette her med regs og hydrokarbonene i en retning som passer best. Ved å unnlate å svare disse 80 (81) kommunene innen fristen juni, som kommunene har satt, vil den uansett og mest trolig bli møtt med søksmål, slik kommunene har meddelt. Da har regjeringen selv styrt seg ut av situasjonen, men må ta det mulige søksmålet.

Alexandre Shields (Le Devoir) oppsummerer vel egentlig sakens kompleksitet ved følgende twitter-melding, 1. mai :

Regulations implementing the Hydrocarbons Act: "The Minister will specify his intentions in the coming weeks," says Pierre Moreau's press secretary. @greenpeaceQC @RVHQuebec @AQLPA

Undertegnede er fullt klar over at Domus er særdeles tett på ballen. Videre er undertegnede også fullt klar over at regjeringen har til intensjon å slippe regs og satse på gass i Quebec. Også v/fracking - gitt høve og mandatet tillater det, ref. sosial aksept.

Like fullt er fracking nå mest trolig reinspikka politikk i et valgår.

Hva som uansett vil gjelde: Slippes regs innen kort tid, vil det bli et spetakkel og støy som nok regjeringen kunne ha vært foruten.

Innlegg av: Rolig50 (10.05.18 10:38 ), lest 3373 ganger
Endret: 10.05.18 10:39

RE^4: QEC- Important announcement on energy transition DEL 2

Gunnar i rus

Det du skriver om at miljø ekstremister som er motstander av alt er ikke noe nytt. Å bruke då mye tid å krefter på noen få høytafon ekstremister har ikke noe foe seg.

Det har vært rungende ja til å skape en ren gass industri i området. Politisk spill for å oppnå goder er en del av dette spillet, men gass industri kommer uansett hvor mye motstanderne som utfgjør ett klart mindretall skriker å skråler mot.

Qec står i kr 11.- eller mer når reguleringen foreligger.
Innlegg av: Sector (10.05.18 11:24 ), lest 3265 ganger

Rolig - enig. Men, dersom reguleringen er god for industrien tror jeg kursen går enda høyere, ref Pareto som da skal sette opp sitt kursmål et sted mellom 14 og 17, ex Jordan.
Innlegg av: norman (10.05.18 11:59 ), lest 3182 ganger

Gunnar

Enten så er du veldig bitter for at du har tapt mye penger i tilsvarende case, eller så er du gretten fordi det er dårlig vær og du ikke kan ta ut båten i dag.
Har du ikke noe annet å finne på en fridag, enn å spamme ned QEC tråder? Du har sikkert en bro du kan bygge eller noe annet du har satt på vent...

Det du legger ut har du lagt ut mange ganger allerede. Det blir ikke mer riktig av den grunn. Er du engstelig for at du ikke har klart å skremme mange nok?

Regjeringen har allerede sagt at de skal ordne opp med brønner som er forlatt, så dette er vel kun et tema for deg og enviros/Alexandre Shields. At man må øke budsjettet litt er som det pleier i det offentlige. Ikke noe nytt der.

Gjelden i Quebec øker med $11.000 i minuttet, så det er på tide at industrien får sette i gang så man kan snu tapssluket.

http://www.iedm.org/27-quebec-debt-clock

Quebec består av over 1100 kommuner. Da er det tvilsomt at 80 av disse får diktere hvordan en provinsregjering skal styre sine politiske vedtak.

I tillegg har vi i det siste sett at både CAQ og PLQ er pro fracking så lenge det skjer utenfor byene og at man har sosial aksept. Dette betyr at de to største partiene støtter industrien.

Valg eller ikke, her snakker vi et stort flertall.

At du klarer å grave opp flere negative artikler er jeg helt sikker på. Men synspunktene dine blir ikke mer riktig av den grunn.

Kos deg i regnværet.
Innlegg av: Rolig50 (10.05.18 17:23 ), lest 2531 ganger

Ett meget godt innlegg av norman. Kun ekstremister kan leve på andre og på gjeld samtidig. De aller fleste innbyggere er heldigvis ikke på linje med miljø ekstremister.
Innlegg av: Elvira (10.05.18 12:40 ), lest 3087 ganger

1 kv.res imorgen....opp eller ned?
Innlegg av: Nano Rekyl (10.05.18 13:14 ), lest 2989 ganger

Norman veldig bra skrevet!

Jeg vil bare legge til at ungdommen rundt om i Canada har begynt å twittre om kommunene som er imot er villig til å gå til grunne for at de ikke vil åpne for fracking!

Det forteller meg at vinden er snudd og årsaken er at folk har blitt mere opplyst på forskning rundt temaet. Det har også kommet opp at det ikke er rent mel i posen til en del miljøaktivister som sprer uriktige opplysninger rundt fracking.

Ellers må alle ha en fortreffelig fin sprett!

Tikk/takk....
Innlegg av: krelish (10.05.18 15:10 ), lest 2822 ganger

Kanskje Gunnar er en forkledd miljøaktivist eller har slektskap i urbefolkningen i Québec? Anyway begynner og bli sykelig denne spammingen hans.
Innlegg av: gunnarius (10.05.18 15:43 ), lest 2734 ganger

Du undrer på om jeg har slektskap i urbefolkningen?

Heller det (homo sapiens) enn hva som muligens gjelder for din del - "missing link"?
Innlegg av: Stranger (10.05.18 15:58 ), lest 2691 ganger

Jeg håber bare, at en dag vil han/hun ærligt fortælle om sin motivation til at skrive negativ indlæg (også når der er fridag), men det tror jeg ikke på det.
Innlegg av: krelish (10.05.18 18:01 ), lest 2440 ganger

Ja da er jo det avklart. Gunnar slekter på urbefolkningen i Québec. Da skjønner jeg mere av hans hans hat mot selskaper som Qec.
Innlegg av: livecnn (10.05.18 18:16 ), lest 2398 ganger

Wow....

Innlegg av: norman (10.05.18 11:59 ), lest 818 ganger
Gunnar

Enten så er du veldig bitter for at du har tapt mye penger i tilsvarende case, eller så er du gretten fordi det er dårlig vær og du ikke kan ta ut båten i dag.
Har du ikke noe annet å finne på en fridag, enn å spamme ned QEC tråder? Du har sikkert en bro du kan bygge eller noe annet du har satt på vent...

Det du legger ut har du lagt ut mange ganger allerede. Det blir ikke mer riktig av den grunn. Er du engstelig for at du ikke har klart å skremme mange nok?

Regjeringen har allerede sagt at de skal ordne opp med brønner som er forlatt, så dette er vel kun et tema for deg og enviros/Alexandre Shields. At man må øke budsjettet litt er som det pleier i det offentlige. Ikke noe nytt der.

Gjelden i Quebec øker med $11.000 i minuttet, så det er på tide at industrien får sette i gang så man kan snu tapssluket.

http://www.iedm.org/27-quebec-debt-clock

Quebec består av over 1100 kommuner. Da er det tvilsomt at 80 av disse får diktere hvordan en provinsregjering skal styre sine politiske vedtak.

I tillegg har vi i det siste sett at både CAQ og PLQ er pro fracking så lenge det skjer utenfor byene og at man har sosial aksept. Dette betyr at de to største partiene støtter industrien.

Valg eller ikke, her snakker vi et stort flertall.

At du klarer å grave opp flere negative artikler er jeg helt sikker på. Men synspunktene dine blir ikke mer riktig av den grunn.

Kos deg i regnværet.
Innlegg av: Rolig50 (10.05.18 19:48 ), lest 2202 ganger

Livecnn

Tror du må lese artikkelen til norman en gang til. Han kritiserer Gunnar i rus , mens han selv poengterer positive momenter og stor tro på Qec.

Den du kritiserer er egentlig Gunnarius .

Slapp av, Qec i kr 11.- innen rimelig kort tid.
Innlegg av: livecnn (10.05.18 20:00 ), lest 2179 ganger
Endret: 10.05.18 20:31

Er meget Rolig, ca 41 på en skala som går til 50.

DN.NO

– Dette er bare begynnelsen

Råvareanalytiker Bjarne Schieldrop i SEB tror oljeprisen veldig snart skal bikke 80 dollar fatet.

https://www.dn.no/nyheter/2018/05/09/1334/Energi/-dette-er-bare-begynnelsen

Innlegg av: Longsitinbulk (10.05.18 23:56 ), lest 1498 ganger

Morgendagens taper- vær trygg
Innlegg av: 2030kommer (10.05.18 23:58 ), lest 1488 ganger

Det betviler jeg sp.
Innlegg av: Vuppz (11.05.18 00:19 ), lest 1448 ganger

Jeg vil bare minne om hva Michael Binnion sa på roadshowet i Oslo for et par år siden: Dette vil bli mye større enn vi tror, men det vil også ta mye lengre tid enn vi tror.
Tålmodighet folkens - tålmodighet!
Innlegg av: gunnarius (11.05.18 21:18 ), lest 880 ganger
Endret: 11.05.18 21:30

Viser til mitt innlegg av
10.05.18 09:48 lenger oppe i denne tråd. Kaster ikke bort for mye tid tid på norman sine premature kommentarer, som mer stigmatiserer eller åpenbar manglende innsikt fra nevnte debattant.

Kanskje norman tror at han at ser løsningen ifm. fracking Quebec, men norman har dessverre ikke skjønt dette her som et fundamentalt case. Videre så tar norman grundig feil ved å hevde at det fra min side spammes. Det er totalbildet jeg er ute etter. Og slutt nå endelig med å hevde at jeg er negativ til QEC. Stort sett alt utenom fracking er gullgodt med QEC. Les hva jeg skriver norman: Det kan bli regs og fracking i Quebec, men ingen vet når.

Som statsminister Couillard sa tidligere, så vil kommunene få et redskap i form av OGAT (land use planning) som vil sette respektiv kommune i stand til selv å bestemme hva og hvordan egne territorier skal utnyttes. Dvs. v/selvråderetten kan kommunene reservere seg mot hydrokarbonene, herav fracking.

Arbeidet med OGAT er tydeligvis kommet langt, men det gjenstår fremdeles arbeid og konsultasjoner. Man kan neppe se for seg videre utnyttelse av hydrokarbonene, før OGAT foreligger. Trolig også regs er beroende på OGAT. Dette kan bety at som minister Moreau synes ha til hensikt, komme med en redegjørelse av bl.a. regs i løpet av de kommende uker, bringer oss sannsynligvis minst et godt stykke inn i juni. Kanskje til høsten eller etter valget 1. oktober. OGAT kan bli et nyttig verktøy for regjeringen vs. regs og hydrokarbonene, ved å route/trenere regelverket (OGAT) frem mot valget eller etter - med endelig vedtak av OGAT på regjeringshold.

Government Direction on Land Use Planning - An Important Step in Recognizing Regional

Land Use Planning Features

Office of the Minister of Municipal Affairs and Land Occupancy

11:00 ET

QUÉBEC, May 11, 2018 / CNW Telbec / - The Minister of Municipal Affairs and Land Occupancy and Minister of Public Safety, Martin Coiteux, the ex officio Chair of the Union of Quebec Municipalities (UMQ) and Mayor of Sainte-Julie, Mrs. Suzanne Roy, and the Vice-President of the Quebec Federation of Municipalities (FQM) and Prefect of the Kamouraska RCM, Mr. Yvon Soucy, are pleased to announce that the municipal environment and Government have agreed on a common approach allowing a better taking into account of the regional peculiarities in the sustainable development of the territories of Quebec, and this, in the respect of the collective interests.

As a result of extensive consultations held in spring 2017 with the municipal sector and associative partners on four draft documents on government orientations in land use planning (OGAT), Minister Coiteux announced in September 2017 that creation of the joint committee FQM-UMQ-MAMOT with the mandate to propose possible solutions so that the government orientations in terms of regional planning take more account of the local realities, and this, in the perspective of a greater autonomy of the proximity governments that are municipalities and regional county municipalities (RCMs).

The work of this committee, chaired by the Maskinongé MP and Parliamentary Assistant to the Prime Minister for the Regions, Marc H. Plante, has resulted in a consensus that is an important step in the major renewal of OGATs.

A partnership approach will be put forward to better take into account the regional peculiarities in the sustainable management of living environments. Indeed, "regional chapters", drafted in partnership with the municipal sector, will define, within the OGAT document devoted to the sustainable development of living environments, the specific expectations for their territory.

forts.

Innlegg av: gunnarius (11.05.18 21:18 ), lest 859 ganger

forts.

Committee members also suggested that this OGAT document be submitted for government approval as amended as a result of consultations initiated in 2017 and based on the work of the committee. However, the document would only come into effect when the regional chapters were all developed to modulate the expectations of urbanization management.

As part of a consultation tour of the Quebec regions that will take place in June 2018, it is therefore proposed that the government and the municipal community jointly initiate the development of these regional chapters. This work of co-construction would continue until the fall for the benefit of the citizens of all regions of Quebec. The document on OGATs for biodiversity conservation will also be the subject of the consultations.

As for the other documents on OGATs that were the subject of consultations in 2017, namely those concerning the territory and agricultural activities, the harmonious development of public land and the sustainable management of forests and wildlife, they were completed to the satisfaction of municipal associations. They may also be subject to the approval of the governmental authorities.

Quotes:

"First, I want to thank the member for Maskinongé, Marc H. Plante, and the members of the joint committee for the excellence of their work. The regional consultation tour we are announcing today is in keeping with the actions we have taken, which have given rise to the greatest decentralization of powers in Quebec's history. This is the first time that the Government of Quebec has consulted the municipal sector on this issue in such an enlarged manner.
Martin Coiteux, Minister of Municipal Affairs and Land Occupancy, Minister of Public Safety and Minister responsible for the Montréal region

"I note the excellent cooperation of the Quebec Federation of Municipalities and the Union of Quebec Municipalities and I am very pleased with the significant progress made in renewing the OGATs. The innovative approach we have adopted will ensure that the new government orientations in the area of urbanization management will respect the peculiarities of the various territories while meeting the challenges that Québec faces in these areas. "

Marc H. Plante, MP for Maskinongé and Parliamentary Assistant to the Premier for the Regions

"The work of the past few months has confirmed that land use planning is first and foremost a political responsibility. Municipal elected representatives are on the ground and know better than anyone the priorities and challenges of sustainable development. In the coming weeks, the MAMOT will start regional consultations and propose a modulation for the management of urbanization. In this regard, the Union reiterates the importance of fiscal fairness among municipalities in the same region. "

Suzanne Roy, ex officio president of the Union of Quebec Municipalities and mayor of Sainte-Julie

"The Quebec Federation of Municipalities vigorously defended the principle of recognition of local and regional specificities during the work of the joint committee. Now we want the municipalities to comment on the proposed regional chapters on OGATs. This consultation will be an opportunity to demonstrate that local governments have the maturity and expertise to make their choices in terms of land use planning. "

Yvon Soucy, Vice-President of the Quebec Federation of Municipalities and Prefect of the MRC Kamouraska

https://www.newswire.ca/fr/news-releases/orientations-gouvernementales-en-matiere-damenagement-du-territoire---une-etape-importante-est-franchie-dans-la-reconnaissance-des-particularites-regionales-en-amenagement-du-territoire-682385622.html
Innlegg av: Rolig50 (11.05.18 21:43 ), lest 685 ganger

RE^4: QEC- Important announcement on energy transition DEL 2

Svært mye prat som ikke har stor innflytelse/innnvirkning. Kanskje Gunnar i rus kan påpeke makt - avgjørelse av betydning i sine 2 sider ned uttalelser fra noen som ikke har mye , eller avgjørende makt med Ref i regulering.
Innlegg av: Longsitinbulk (11.05.18 21:42 ), lest 707 ganger

Denne gjelder det bare å ha en lytter post i, det vil ta utrolig lang tid og det skal emiteres x antall ganger før det eventuelt blir noe greie på denne smørja.
Pareto og tullet derifra er bare for å hausse papiret, pirato som er hoffmestere for å hente inn kapital 2 ganger i året for Qec, småaksjonærer har finamsiert selskapet i 10 år, et selskap som enda ikke har maktet å tjene penger på alle disse år.
Innlegg av: Rolig50 (11.05.18 22:33 ), lest 494 ganger

De fleste vil se 2 baissere på jobb frem til mandag. Long sit in bulk og Gunnar i rus. Go helg :).