Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Shipping
Innlegg av: Ka'l (07.05.18 16:28 ), lest 1531 ganger
Ticker: JIN
Endret: 18.05.18 17:04

JIN i rallymodus?

Se nå på JIN, den går før slutt i dag i rent rallymodus, opp ca 6% til 8,75kr., og det uten meldte nyheter .
Hva er det nå som skjer?
Red: Nei, det ble ikke noe JIN-rally denne gangen heller.
Innlegg av: anderix (07.05.18 16:32 ), lest 988 ganger

RE^1: JIN i rallymodus

Tilbakekjøp av aksjer tror jeg. Men kanskje det får oppmerksomheten opp, og vi får en hyggelig periode foran oss? Sitter fortsatt med 50% av opprinnelig beholdning og håper på litt gevinst på de;-)
Innlegg av: Ka'l (07.05.18 18:48 ), lest 931 ganger

Mulig, men vi får se i morgen og resten av børsuken hva som skjer.
K
Innlegg av: Elderlywoman (16.05.18 16:34 ), lest 816 ganger

Falt bra i dag, benyttet muligheten til å plukke litt.

I dag ble det vedtatt godkjennelse av tilbakekjøp av 10% av aksjene i selskapet. Kommer nok til å merke dette på kursen, satser på det blir startet snart!
Innlegg av: kygo (17.05.18 07:26 ), lest 741 ganger

Hadde jeg vært online på slutten av dagen i går ville jeg kjøpt. Røverkjøp på rundt 8
Innlegg av: gadus (17.05.18 09:19 ), lest 704 ganger

Må jo være interessant?
For 2017 er P/E < 3!
Innlegg av: Elderlywoman (18.05.18 11:26 ), lest 602 ganger

Følg med nå når tilbakekjøpet starter snart. Stiger nok noen prosenter på dette.
Innlegg av: Longsitinbulk (18.05.18 11:47 ), lest 597 ganger

Hvilke aksjer mener du stiger på tilbakekjøp?
Et selskap som det blir tilbakekjøpt aksjer i blir alltid shortet hardt,en tilbakekjøper vil selvsagt ikke løfte kursen, det er ikke selskapets jobb å løfte aksjekursen.

Det finnes utallige eksempler på at det ofte er en mare å sitte i selskaper som tilbakekjøper, selv om et tilbakekjøp er bullish på sikt ved kjøp langt under nav vil det ikke si at det kortsiktig er bullish.

så de som tror at Jinhui selv vil kjøre opp kursen bør ta seg ei bolle, når det er sagt har Jinhui nesten kontinuerlig hatt slike tilbakekjøps rettigheter, men de har aldri handlet aksjer selv om rettigheten har ligget der.
Innlegg av: JimJohnny (18.05.18 12:46 ), lest 564 ganger

RE^2: JIN i rallymodus

Tilbakekjøp er vel nærmest en standardfrase, på lik linje at noen "alltid" har med en mulighet for å emittere.

Personlig tror jeg ikke det kommer noe i nærmeste fremtid. Pengene ble slengt inn i et eller annet merkelig eiendomsprosjekt, som få forstår seg på.

Det ser tynt ut med kjøpere i JIN i øyeblikket, og ikke akkurat et godt utgangspunkt for videre ferd.

Det må også sies, at JIN selv har sagt at markedet kommer til å bli volatilt fremover (mot bedring), så på et tidspunkt får man vel en dipp i ratene.
Innlegg av: Ka'l (18.05.18 13:46 ), lest 549 ganger
Endret: 18.05.18 13:48

RE^2: JIN i rallymodus

Du får unskyldninge at jeg ler Longs..Det er faktisk ikke lenge sine du sa nærmest det motsatte og lovpriste JIN opp i skyene som nesten en doblingskandidat.
Hva mener du egentlig?
Forøvrig er det et fantastisk seilvær i dag med sol og lett nordlig bris.
O'hoi
K
Innlegg av: Elderlywoman (18.05.18 13:54 ), lest 543 ganger

Longsit skifter tvert mening om aksjer basert på om han sitter innenfor eller utenfor. Det du kan være sikker på er at han har lyst på inngang i alle aksjer han er negativ til og salg i alt han er positiv til.
Innlegg av: Longsitinbulk (18.05.18 15:05 ), lest 527 ganger
Endret: 18.05.18 15:11

Var bull i Jin helt til selskapet varslet eiendom fremfor bulk shipping.
Dette kan vel kanskje underbygges sett i ettertid med alle salgene av skip Jin har gjordt.
Nå tyder vel mye på at de vil seile ut de gamle rust holkene så lenge det går, eventuelt selge flere skip eller hele flåten når de antar toppen som nær, eller når de nye miljøkravene krever utbedringer.

De sier jo rett ut at det ikke skal investeres i ny tonnasje, så da må man vel stole på det? og det underbygges med eiendoms kjøpet.

Hvis jeg ønsker eiendom kjøper jeg Solon i Oslo, da vet jeg hva jeg kjøper, er ikke interessert i Kinesisk eiendom overhode.

Når det er sagt ser jeg liten grunn til å baisse Jin, går supra ratene over 13-14k vil aksjen ganske sikkert stige etter og det kan godt skje til høsten, kan godt hende jeg kjøper en mindre post da.

Men tilbakekjøpet isolert sett tror jeg ikke er noen kortsiktig trigger, det var poenget med komentaren over.

Ha en fin fin dag på vannet Kar"l
i Flex skal vi uansett gjøre ei kule sammen i vinter.

Innlegg av: kygo (19.05.18 06:45 ), lest 436 ganger
Endret: 19.05.18 06:49

RE^1: JIN i rallymodus?

Jeg tror tilbakekjøp vil være kursdrivende fremover derfor har jeg en liten post. Solgte endel på rundt 8.6. Enig med longsit at eiendom er fullstendig skivebom fra selskapet. Jeg tror vi kan få en lignende effekt sni fikk da de begynte å kjøpte aksjer. Da var aksjen ca 95 og er nå 113.

Jeg liker egentlig flåten til jin, ja, den er old men den tjener gode penger. Den er litt som Frontline var før fusjonen med Frontline 2012. Frontline tjente gode penger fra 2014 med sin eldre flåte
Innlegg av: Jan-Tommy (19.05.18 21:18 ), lest 356 ganger

Nei kem vet kva som skjer. Itte je, sa`n Kal, itte je helst sa`n Ola, je sku ønske je visste sa ho Brita....
Innlegg av: sognoksen (22.05.18 14:00 ), lest 254 ganger

Nå må nå snart denne begynne og røre på seg resultat på mandag ,og for vi et lite pip om tilbake kjøp av aksjer de neste ukene i tillegg da skal vi kraftig oppover,de kan vel starte tilbake kjøp etter talla vil jeg tro ,neste kvartal blir det vel utbytte når de er ferdig og kjøpe
Innlegg av: Elderlywoman (22.05.18 16:02 ), lest 225 ganger

Jin er absolutt i rallymodus på lavt volum om dagen. Når 10% av selskapet, (11 millioner aksjer) skal kjøpes tilbake samt godt resultat annonseres (Mandag) skal nok Jin over 10 kr igjen.

Ta plass tidlig!
Innlegg av: Longsitinbulk (22.05.18 18:27 ), lest 211 ganger

Har ikke hørt noe om det..
Innlegg av: naivsuper (22.05.18 19:38 ), lest 175 ganger

RE^2: JIN i rallymodus?

Skjønner ikke helt maset om tilbakekjøp. Samme ble vel meldt inn til sakslisten til GF i 2017?
Innlegg av: sognoksen (22.05.18 23:10 ), lest 129 ganger

2017 var det vel ingen i bulk som hadde penger er vel mer aktuelt nå
Innlegg av: really (22.05.18 23:28 ), lest 121 ganger

De har tjent rundt 8 MUSD i Q1, får mye aksjer for det.