Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: aborum (05.05.18 14:42 ), lest 7772 ganger
Ticker: TRVX

TRVX - Norwegian cancer vaccine reduces lung tumor size

Hermed artikel vedr. de preliminære ONCOS-102 resultater. Bemærk iøvrigt at forfatteren ikke helt forstår, at ONCOS-102 er en oncolytic virus, men i første del af artiklen refererer til den som værende en peptid-baseret behandling (hvilket TG-platformen repræsenterer).

..

Targovax has preliminary clinical results showing its cancer vaccine can reduce the size of mesothelioma tumors in the lung.

Targovax, a Norwegian biotech, has Phase I/II clinical results showing its peptide vaccine ONCOS-102 successfully reduced tumor sizes in 3 out of 6 patients after six months. One patient had a partial response. The disease stayed stable in the remaining two patients.

It’s important to note that the cancer vaccine was only tested in six patients, too small to draw conclusions, and the company will now see if the treatment’s effects hold up in a larger cohort of 30 patients.

Targovax’s ONCOS-102 works by injecting an oncolytic virus straight into the tumor, which specifically causes tumor cells to break open and release antigens. The patient’s immune system learns to recognize these antigens and attack other tumor cells.

Amgen’s Imlygic is currently the only oncolytic virus on the market. Targovax’s CMO Magnus Jäderberg believes this could be the start of an interesting trend.

https://labiotech.eu/targovax-cancer-vaccine-mesothelioma/?nab=0
Innlegg av: SomSa (05.05.18 18:39 ), lest 5022 ganger

RE^1: TRVX - Norwegian cancer vaccine reduces lung tumor size

Fra mesothelioma.net

Phase I/II Trial of Immunotherapy Mesothelioma Drug Yields Encouraging Results

https://mesothelioma.net/mesothelioma-news/phase-iii-trial-of-immunotherapy-mesothelioma-drug-yields-encouraging-results/

Innlegg av: quattro (06.05.18 09:06 ), lest 4787 ganger

og siden Bayer feilet er TRVX's foreløpige resultater oppløftende
https://mesothelioma.net/mesothelioma-news/bayers-mesothelioma-drug-provides-disappointing-results-clinical-trial/
Innlegg av: Solux (06.05.18 10:09 ), lest 4725 ganger

Forsterker targo sine nylig slippene data på området. Og hvem hadde trodd vi skulle ned i kurs på gode ONCOS data?

Tror ikke folk vet hva de gjør eller hva de er med på her dessverre.
Innlegg av: aborum (06.05.18 11:45 ), lest 4626 ganger

RE^2: TRVX - Norwegian cancer vaccine reduces lung tumor size

A) markedet har taget fejl af TRVX og bliver taget på sengen, når melding om partnerskab rammer ..

B) vi har taget fejl af TRVX ..
Innlegg av: medico (06.05.18 12:41 ), lest 4586 ganger

Kort og god status aborum. Tror du har helt rett i denne.
Innlegg av: quattro (06.05.18 13:09 ), lest 4554 ganger

er helt enig at markedet ikke forstår eller ikke ønsker å forstå pga ulikt syn i markedet ... ref. S.Stuffers negative syn - hun er vel den eneste med det syn - Edison, Redeye, DnM har alle mer enn 100% høyere kursmål enn ARC (som ikke ble valgt som tilrettelegger ved siste emisjon på 20kr - litt takk for sist ?)

men dette sagt har markedet alltid rett - det er rett og slett ikke mer å få for en TRVX aksje - så derfor hold og akkumuler om noen er litt langsiktige
og får de TG og ONCOS til å bli en suksess vil selskapet bli svært godt priset ved oppkjøp......
Innlegg av: NanoVekter (06.05.18 13:39 ), lest 4519 ganger

Jeg undrer hva prisen blir til slutt..

100,- kroner

200,- kroner

350,- kroner.....
Innlegg av: NickIsMyNick (06.05.18 14:06 ), lest 4474 ganger

NanoVektor: Ja, man kan alltids lure på hvor mye TRVX kan bli solgt for til slutt om de lykkes.

Har du sett noen sum? Noen som har forsøkt å regne seg frem til?
Innlegg av: MedisinO (06.05.18 14:42 ), lest 4451 ganger

Enig med Aborum her.

Samtidig er de selskapene jeg har tjent mest penger opp igjennom årene, de selskapene som markedet svært laber interesse for. Plutselig kommer de fra "intet" og fyker oppover. Ta f.eks BergenBio. MCAP på ca 2,2 milliarder NOK.

Et annet eksempel er NAS som jeg inntil nylig var inne i. Aksjen var på det laveste 162kr, emisjonen ble satt på 155 og de forhåndsmeldte tap på 2,6 milliarder i Q1, mange analytikere spådde konkurs og hadde kursmål på 50-100kr. Plutselig kom seriøse oppkjøpsrykter, og aksjen omtrent doblet seg i verdi i løpet av få dager. Det meste snudde i løpet av natten for kritikerne også.

Poenget er at man ønsker å sitte i slike aksjer når det først kommer. Targovax er høyaktuell for oppkjøp. Vi vet ikke når, men at det skjer er sannsynlig. Da vil man sitte inne å "ri bølgen".

MCAP er lav, interessen i Norge for caset svært laber. det syntes jeg er et spennende utgangspunkt.

Hvorfor kjøper jeg aksjer i Targovax pr nå?
- Ledelsen og nyansettelsene
- Gode data på begge plattformene. Særlig tiltro til ONCOS,
-De ønsker partnersamarbeid. Jeg tror de blir tidlig kjøpt opp.

Hva tror jeg kan påvirke kursen mest på kort sikt? ( Neste 3-6mnd)
- Fulle TG-data.
- Mulig partnersamarbeid TG

Jeg tror markedet har undervurdert TG, og at denne ikke er priset inn pr idag. Overbevisende data i mai kan endre dette.

Konklusjon:
Jeg akkumuler når jeg har anledning. Sitter rolig og venter til det er Targovax sin tur til å "skinne".
Innlegg av: Chrysler300C (06.05.18 14:47 ), lest 4420 ganger

Ikke noe annet enn rask synsing her i rakepausa mi :)

MCAP 820,7mill ved 15,60

Ser man raskt i markedet og siste kjøp f. Eks som var pre clinical, så kan man vel ved tidlig oppkjøp minst ta 1 mrd $ da ..

Dollarkurs 8,1 ish ...

Så da er vi raskt på 10- ganger’n av kursen

150kr ... og d ser jeg på som TIDLIG oppkjøp evt :-)

Til lenger Targovax kommer i studiene så kan man begynne og gange opp det igjen da ... :)

De som er smarte å plukker mens aksjen ennå er tilnærmet uoppdaget og kursen ligger på 15-16kr , de tror jeg kan smile stort .... snart :-)

Fortsatt god søndag !
Innlegg av: aborum (06.05.18 15:07 ), lest 4381 ganger
Endret: 06.05.18 15:08

MedisinO:
- enig, ganske enig. Jeg har plukket lidt i TRVX i den senere tid efter en pause, men tænker at plukke yderligere i den kommende uge. Reducerede i en periode ned til 90k aktier, men tænker at man skal kende sin besøgstid.

Jeg mener ikke kursen er udtryk for manglende tillid fra aktionærerne. Det er simpel trading og algo-opportunisme; noget vi alle må acceptere i markedet.

Det ses ikke som best practice i risikostyring at have overvægt i et enkelt papir, men i dette tilfælde har jeg stor overvægt. Et krak betyder derfor betydeligt tab; et opkøb rundt 150+ NOK vil omvendt medføre økonomisk tryghed resten af livet (inklussive næste generation). Udfaldet kender ingen og man bør være varsom med at fejre på forhånd.

Kurs 150,00 er plausibel, omend muligvis lidt i overkanten. Jeg sælger gerne på 125,00 hvis Øysten Soug smider en jordbærtærte med i handlen.
Innlegg av: Legoland (06.05.18 15:00 ), lest 4391 ganger
Endret: 06.05.18 15:01

Krysler,
tror du har mer igjen for aa spekulere over fremtidig kurs MENS du raker.
Innlegg av: Londonmannen (06.05.18 15:47 ), lest 4372 ganger

Aborum
Å satse alt på ett kort er etter mn mening gambling. Ja, gevinsten vil bli særdeles hyggelig dersom den går inn. Men samtidig risikerer man å tape det meste av sin aksjeinvesterte forume om selskapet feiler. Og innen farmasi skjer nettopp det stadig vekk.

Personlig har jeg valgt en strategi å spre meg på totalt fire farmasiselskaper. Og jeg føler meg rimelig sikker på at minst ett av disse selskapene vil treffe blink og gi meg en formidabel gevinst. Men det er ikke noe jeg kan garantere. Er jeg riktig uheldig så ryker samtlige fire. Der kan skje, men jeg tror det ikke. Jeg finner det mer sannsynlig at flere enn ett av NANO, PCIB, TRVX og BGBIO vil lykkes.
Innlegg av: aborum (06.05.18 16:15 ), lest 4332 ganger
Endret: 06.05.18 16:16

LM:
- 300% gevinst på 1/4 = samlet tab ved balanceret fordeling :)
Innlegg av: SomSa (06.05.18 16:54 ), lest 4307 ganger
Endret: 06.05.18 17:00

Det er oppsiktsvekkende at Oncos-102 gave alene høyere effekt enn kombinasjonen Oncos-102 + kjemoterapi selv om det ble
prøvd på 2 pasienter. Dette er i motsetning til andre kombinasjonstudier som alene gir mindre effekt enn kombinasjonen.
Einarsson/podcast sa de sist nevnte studiene har tendens til å mislykkes. Han sa dette da han kommenterte fiaskoen i IDO.
Dette gjør Oncos-102 enda mer attraktiv for big pharma nå. Etter dette resultatet burde Oncos-102 ha 2 arm til etter min mening:

Kun kjemoterapi (kontrollgruppe)
Kun Oncos-102
Kjemoterapi + Oncos-102
Oncos-102 + CPI (flere CPI testes mot mesothelioma)
Men det vil koste penger og ta lenger tid.

--------
Resultatet fra kun Oncos-102:
ONCOS-102 Mesothelioma Clinical Trial Promises Hope
.
.
ONCOS-102 elicited a 40 percent disease stabilization rate across all tumor types in that trial. The study group included two
mesothelioma patients who responded well. One of those patients showed a ***47 percent reduction in tumor size.

https://www.asbestos.com/news/2016/07/12/oncos-102-mesothelioma-clinical-trial/

Alene 47%
Kombinasjon 32%
---------

NickIsMyNick

"NanoVektor: Ja, man kan alltids lure på hvor mye TRVX kan bli solgt for til slutt om de lykkes."

Kliniske data fra Oncos-102 og TG02 er klare innen 1H2019. Flere eksperter sier at big pharma ønsker og venter på at Targovax
viser noen kliniske data før de kjøper opp selskapet. Innen 2020 er Targovax kjøpt opp hvis ikke lenge før. Og lenge før Targovax har
et godkjent produkt. Hvor lenge har big pharma råd til å vente? På podcast ble sagt at Targovax kommer til å velge og vrake
mellom big pharma.

Statikken viser at sannsynligheten for at et pharma selskap lykkes med fase 1 er mye større enn fase 2 og fase 3.
Det vil si sannsynligheten for at vi lykkes med denne investering er mye større. Jeg og noen andre hevder at TG-platformen er mer
verdt enn Oncos-platformen. USD 1 mrd for hver plattform gir en aksjekurs på ca. 280. En avkastning på 1800% innen kort tid.

Innlegg av: aborum (06.05.18 17:02 ), lest 4278 ganger
Endret: 06.05.18 17:03

Et hurtigt spørgsmål til de klinisk uddannede:

Hvilken reaktion vil man få, hvis man øger fx. ONCOS-102 dosen (eller TG-01 ..) markant, fx. med faktor 10? Vil det medføre en fuldstændig ukontrollabel immunrespons og tage kræfterne fra patienten?

Eller er tilfældet, at dosering allerede på nuværende tidspunkt er målrettet aktivering af samtlige t-celler i kroppen? (hermed ment, at yderligere stimulering fra øget dosis er uden effekt).
Innlegg av: quattro (06.05.18 17:27 ), lest 4250 ganger

SomSa
Alene 47%
Kombinasjon 32%
dette resultatet er vel kanskje vel så mye en effekt av liten representasjon .... snittet er dog habile 40% ;)
Innlegg av: quattro (06.05.18 17:30 ), lest 4245 ganger

aborum,
tror doseringen ikke skal ha så mye å si - det viktige er å gi nok til å gi immunforsvaret noe å 'jobbe med' - da vil domino effekten ta helt over .... så lenge response er oppnådd ;)

les; Targovax’s ONCOS-102 works by injecting an oncolytic virus straight into the tumor, which specifically causes tumor cells to break open and release antigens. The patient’s immune system learns to recognize these antigens and attack other tumor cells
Innlegg av: SomSa (06.05.18 18:07 ), lest 4212 ganger
Endret: 06.05.18 18:08

quattro

Jeg snakker om reduksjon i tumorstørrelsen for pasienter med mesothelioma. Alene reduserte størrelsen med 47% (2 pasienter
behandlet) mot 32% nå (6 pasienter ble behandlet).

40% dreier seg om stabilisert sykdom for 10 pasienter med 8 ulike krefttyper etter 3 måneder:

Ovarian Cancer: 2 pasienter: 100% SD
Colon Cancer: 2 pasienter: 50% SD
Liver Cancer: 1 pasient
Lung Cancer: 1 pasient
Mesothelioma Cancer: 2 pasienter: 50% SD + 47% tumorreduksjon:
Rectum Cancer: 1 pasient
STS (Soft tissue sarcoma) Cancer: 1

Side 8
http://www.finbio.net/download/chembio-2015/vuolanto.pdf

Targovax har fått orphan drug designation for Ovarian Cancer, STS (Soft tissue sarcoma) Cancer, Mesothelioma cancer
(med spesial status) og bukspyttkjertelkreft.

Har jeg misforstått noe her?

Innlegg av: SafeInvest (06.05.18 19:27 ), lest 4104 ganger

Kan du forklare hva spesial status er?
Hva innbærer dette utover ODD?
Tror nemlig du misforstår her SomSa/DuIgjen/SinanH.
Innlegg av: quattro (06.05.18 20:10 ), lest 4028 ganger

SomSa,
min feiltolkning av dine %
Innlegg av: liang (06.05.18 18:13 ), lest 4197 ganger

Mener å ha lest at der er en grense for hvor raskt en bryter ned en svulst da kroppen må få tid til å kvitte seg med avfallsstoffet ellers kan det nærmest oppstå "akkutt forgiftning"

???????????
Innlegg av: liang (06.05.18 18:13 ), lest 4202 ganger

Mener å ha lest at der er en grense for hvor raskt en bryter ned en svulst da kroppen må få tid til å kvitte seg med avfallsstoffet ellers kan det nærmest oppstå "akkutt forgiftning"

???????????
Innlegg av: kaunis (06.05.18 19:14 ), lest 4142 ganger

Kommer nedbrytingen ut av kontroll kan den drepe alle celler i kroppen og pasienten vil selvsagt dø.For rask nedbryting vil føre til høy temperatur og pasienten kan dø av det.En reaksjon med virus/oncos-102 fører til høyere temp.akkurat som når vi får en forkjølelse,en infeksjon (immunreaksjon) er det som er en konsekvens av et modifisert virus sin kontrolerte /ønskede virkning.Modifiseringen er en komplisert biologisk struktur av viruset.PS: fra en amatørs Synspunkt.
I dag har de nok kontroll på alle disse erfaringene gjort i forskningens barndom.Tenk på alle som har dødd i forskningens forsøk på å bekjempe denne/disse forskjellige former for kreft.I over 50år har tusenvis av forskere trodd at de skulle kunne lage en medisin mot kreft og å helberede den.I dag begynner forskerne å kunne skimte et litet glimt av lys i tunnelen.
Innlegg av: My69Toy (06.05.18 19:46 ), lest 4084 ganger

SafeInvest

Det er 10-ende gang du stiller dette spørsmålet.
Kanskje du kunne ta deg tid til å sjekke hva svaret er ?
Innlegg av: SafeInvest (06.05.18 19:49 ), lest 4075 ganger
Endret: 06.05.18 19:52

Eller kanskje du eller noen andre vil forklare det,Mytoy69?
Jeg vet nemlig ikke hva det er, og har heller ikke funnet noe informasjon om hva «spesial status» innebærer.

Åpenbart at denne «spesial statusen» er noe ingen har god greie på, kanskje noe kan sende inn spørsmål i neste Radforsk podcast?
Innlegg av: My69Toy (06.05.18 19:53 ), lest 4065 ganger

Hvordan kan du da påstå at det som svares er feil ?
Innlegg av: SafeInvest (06.05.18 19:56 ), lest 4066 ganger
Endret: 07.05.18 07:17

Jeg mener jo det et ODD det dreier seg om, men denne SomSa/DuIgjen/SinanH figuren mener jo at det innbærer noen andre spesial privilegier, men som han ikke kan konkretisere. Tror egentlig han misforstår, men endrer gjerne mening om du/dere kan dokumetere at dette er en statsus utover ODD.

Hva mener du «spesial status» innbærer, mytoy69?

«The Orphan Drug Act (ODA) provides for granting special status to a drug or biological product (“drug”) to treat a rare disease or condition upon request of a sponsor. This status is referred to as orphan designation (or sometimes “orphan status”). For a drug to qualify for orphan designation both the drug and the disease or condition must meet certain criteria specified in the ODA and FDA’s implementing regulations at 21 CFR Part 316. Orphan designation qualifies the sponsor of the drug for various development incentives of the ODA, including tax credits for qualified clinical testing. A marketing application for a prescription drug product that has received orphan designation is not subject to a prescription drug user fee unless the application includes an indication for other than the rare disease or condition for which the drug was designated.»

https://www.fda.gov/ForIndustry/DevelopingProductsforRareDiseasesConditions/HowtoapplyforOrphanProductDesignation/default.htm
Innlegg av: Londonmannen (07.05.18 08:27 ), lest 3622 ganger

SafeInvest
Nå gjør du deg vanskelig.
Det tok meg to sekunder å finne det ut. Søk på «fda special status» så får du det rett i fleisen.

Har du glemt hvordan du søker opp ting av interesse på Internett? Skjerp deg.
Innlegg av: SafeInvest (07.05.18 08:33 ), lest 3587 ganger
Endret: 07.05.18 08:50

Londonmannen, det er akkurat det jeg gjorde, og limte inn ingressen fra artikkelen i innlegget over.
Min konklusjon er at «spesial status» bare er ODD, men enkelte på Targovax trådene mener at det innebærer enda gunstigere privilegier enn ODD, men uten å konkretisere hva disse fordelene går utpå.

Derfor spør jeg igjen, hva innebærer den «spesial statusen»utover privilegiene ODD innebefatter?
Innlegg av: Sjog (07.05.18 09:08 ), lest 3468 ganger

Ser ingen forskjell på dette, storm i et vannglass.
Innlegg av: Londonmannen (07.05.18 09:12 ), lest 3463 ganger

SI
Nå minner du meg om enkelte møteplagere jeg har snublet over i min karriere. Enten utgir du deg for en slik eller så er du en slik, jeg håper for din del at du kommer inn under den første kategorien.
Innlegg av: SafeInvest (07.05.18 09:25 ), lest 3423 ganger

Jeg prøver igjen LM, hvis du ikke kan bidra med noe vettugt kan du la det være.

Hva innebærer denne ''spesial statusen'' SomSa/DuiIgjen/SinanH hele tiden viser til?

Innlegg av: SomSa (06.05.18 18:07 ), lest 814 ganger
Endret: 06.05.18 18:08

quattro

Jeg snakker om reduksjon i tumorstørrelsen for pasienter med mesothelioma. Alene reduserte størrelsen med 47% (2 pasienter
behandlet) mot 32% nå (6 pasienter ble behandlet).

40% dreier seg om stabilisert sykdom for 10 pasienter med 8 ulike krefttyper etter 3 måneder:

Ovarian Cancer: 2 pasienter: 100% SD
Colon Cancer: 2 pasienter: 50% SD
Liver Cancer: 1 pasient
Lung Cancer: 1 pasient
Mesothelioma Cancer: 2 pasienter: 50% SD + 47% tumorreduksjon:
Rectum Cancer: 1 pasient
STS (Soft tissue sarcoma) Cancer: 1

Side 8
http://www.finbio.net/download/chembio-2015/vuolanto.pdf

Targovax har fått orphan drug designation for Ovarian Cancer, STS (Soft tissue sarcoma) Cancer, Mesothelioma cancer
(med spesial status) og bukspyttkjertelkreft.

Har jeg misforstått noe her?
Innlegg av: Sjog (07.05.18 09:50 ), lest 3392 ganger

Er det en eventuell forskjell i disse to fremstillingene du henger deg opp i?

1 Targovax har fått orphan drug designation for Ovarian Cancer, STS (Soft tissue sarcoma) Cancer, Mesothelioma cancer (med spesial status)

2 «The Orphan Drug Act (ODA) provides for granting special status to a drug

er det ordet "med" som er problemet ? :-)
Innlegg av: SafeInvest (07.05.18 09:57 ), lest 3362 ganger
Endret: 07.05.18 09:59

Hvis du ikke har forstått det enda Sjog, innbærer «spesial status» noen fordeler utover ODD?

Jeg mener det er SomSa/DuIgjen/SinanH som har misforstått her.
Min oppfatning et at «spesial status»=ODD
Innlegg av: medico (07.05.18 09:54 ), lest 3370 ganger
Endret: 07.05.18 09:55

SI:
Targovax har fått innvilget ODD for 4 krefttyper, 3 av disse med Oncos 102, 1 med TG01.
I hovedsak innebærer det disse fordelene:
Orphan drugs are desperately needed by patients with rare diseases. The
ODA provides for granting special status, orphan drug designation, to a product to treat a
rare disease or condition upon request of a sponsor. The product to treat the rare disease
or condition must meet certain criteria.

Orphan designation qualifies the sponsor of theproduct for:
- Seven-year marketing exclusivity to the first sponsor obtaining FDA approval of a
designated drug
- Tax credit equal to 50% of clinical investigation expenses
- Exemption/Waiver of PDUFA application (filing) fees
- Assistance in the drug development process
- Orphan Products Grant funding

Mer om dette her:
https://www.fda.gov/downloads/drugs/developmentapprovalprocess/smallbusinessassistance/ucm311928.pdf

Edit: Forøvrig innvilget noenlunde samme ordning i EU av de europeiske legemiddelmyndighetene
Innlegg av: Sjog (07.05.18 10:12 ), lest 3341 ganger

Så hvis han du driver og krangler med hadde skrevet

ODD(spesial status) i stedet for

ODD (med spesial status)

så hadde du vært happy SafeInvest?
Innlegg av: SafeInvest (07.05.18 10:20 ), lest 3324 ganger

Sjog, ser du poenget?
Et klassisk eksempel fra skoleverket er ''heng ham, ikke vent til jeg kommer versus heng ham ikke, vent til jeg kommer''

Når vedkommende skriver ''ODD med spesial status'' så indikerer det at det foreligger privilegerer utover OD status. Mitt spørsmål har hele tiden vært om det faktisk gjør det.
Min konklusjon er nei.
Innlegg av: Sjog (07.05.18 10:28 ), lest 3309 ganger

Det er jeg enig i, men ser ærlig talt ikke problemet (men så er jeg ingen lærer heller da). :-)
Innlegg av: feitedorris (07.05.18 10:30 ), lest 3309 ganger

Si klarer å ødelegge hele denne tråden med kverruleringen sin. Håper for din del at det var målet.
Innlegg av: SafeInvest (07.05.18 11:10 ), lest 3245 ganger

Interessant at relevante spørsmål blir sett på som avsporing og kverulering.
Kanskje det er en av årsakene til at nivået er såpass lavt på Targovax trådene?
Innlegg av: Sjog (07.05.18 11:19 ), lest 3214 ganger

Nå tuller du godt SafeInvest, det er utmerket nivå på TRVX-trådene når en ser bort fra slike krangler. Snøffelen, liang, illuminati, MedisinO m.fl er en fryd å lese,
Innlegg av: SomSa (07.05.18 11:25 ), lest 3239 ganger
Endret: 07.05.18 11:41

Jeg har grunn til å diskutere med SafeInvest som operere med mange nic og diskuterer med seg selv. Fyren er helt
uten ryggrad. Noen er åpenbart intellektuelt understimulerte.

Innlegg av: SafeInvest (25.05.17 18:15 ), lest 1973 ganger
Ticker: NANO
RE^1: Nano og aksjonærer har en overdreven optimisme
SomSa,

Jeg ha da aldri prøvd å skjule at jeg har ulike nick, men har aldri brukt flere samtidig som deg, har bare skiftet flere ganger i forhold til sektor/bransje jeg har investert i......

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2431540

------------------------------------------

Når de sier "rare disease/sjelden sykdom" skal man merke at DNB påstår et pasientgrunnlag på 20000. For Pancreas cancer
er pasientgrunnlaget 40000. Dersom TRVX lykkes med bare disse 2 kan behandle 60000 pasienter. Nano´s 3.
linjebehandling har et pasientgrunnlagt på 10000 og PCIb Bile duck cancer 1500-3000.

----------Nå går vi tilbake til innlegget

Som jeg sa Oncos-102 er alene mer effektiv enn kombinasjonen selv om vi snakker om 2 pasienter. Dette er i motsetning
til andre nye medikamenter som alene er mindre effektive enn i kombinasjonen. Den sist nevnte har tendens til
å mislykkes. Dette resultatet vil gjøre Oncos-102 enda mer attraktiv til big pharma som tester sine egne CPI i kombinasjon
med blant annet oncolytic virus for behandling av ulike krefttyper som:

* Melanoma cancer: *Oncos-102 er med
- Hodgkin Lymphoma cancer
- Non-Hodgkin Lymphoma cancer
- Rectal cancer cancer
- Non-small cell lung cancer cancer
* Colorectum cancer: *Oncos-102 og TG02 er med
* ovarian cancer: *Oncos-102 er med
- Malignant melanoma cancer
- Triple Negative Breast
- Bladder cancer
- Endometrial Cancer
- Kidney (Renal Cell and Renal Pelvis) Cancer
- Breast Cancer
- leukemias Cancer
- Liver Cancer
- Bile Duct Cancer
* Pancreatic Cancer: *TG01 er med
- Prostate cancer:
- Thyroid Cncer
- Stomach cancer
- Cervical cancer
- Esophageal Cancer
- Head and neck Cancer
- Brain Cancer
- Gallbladder
- Multiple myeloma
- Nasopharyngeal carcinoma
- Testis

NB: Oncos-102 + Kjemoterapi i mus hadde bedre effekt (prekliniske).

https://mesotheliomaresearchnews.com/targovax-presents-encouraging-preclinical-data-on-oncos-102/

Innlegg av: SomSa (07.05.18 17:57 ), lest 2996 ganger

Fra SURVIVING MESOTHELIOMA:

New Immunotherapy Drug Stops Mesothelioma in Half of Patients Tested

https://survivingmesothelioma.com/new-immunotherapy-drug-stop-mesothelioma-in-half-of-patients-tested/
Innlegg av: ILAV (07.05.18 20:15 ), lest 2884 ganger

Vinklingen i artikkelen til somsa har den vinklingen jeg først tenkte: svulst krymper hos en pasient og spredning stoppet hos to pasienter.

Stopp i spredning er pinadø ikke negativt eller nøytralt resultat!
Innlegg av: aborum (07.05.18 20:22 ), lest 2842 ganger

ILAV:
- præcis min pointe. Meldingen er svært positiv.
Innlegg av: SafeInvest (07.05.18 22:46 ), lest 2733 ganger
Endret: 07.05.18 23:39

Nei, det er jo ikke negativt.
Men problemet er jo at vi ikke vet om det skyldes vaksine eller cellegift.

SoC har vel ca 41% ORR i 1L.
Her hadde Targovax 1 PR, 1 SD og en non responder.

I 2L/3L var det bare en SD og to non-responders.

Hva tenker du da Sjog? Hvordan vet du at resulatetene skyldes vaksine eller cellegift?

http://www.targovax.com/Investors/Events-and-Presentations/Presentations/default.aspx
Ellers registrerer jeg at du har veldig lite å bidra med Sjog.
Innlegg av: Sjog (07.05.18 23:05 ), lest 2654 ganger

Bra du er på banen og korrigerer de medisinske tidsskriftene SafeInvest :-)
Innlegg av: Snøffelen (07.05.18 23:12 ), lest 2663 ganger

Ikke godt å si hva somsa mener, han har i alle fall påstått at Targovax sin "spesial status" er ganske unik i Norge.

"Innlegg av: SomSa (27.12.17 14:33 ), lest 6997 ganger
Endret: 27.12.17 17:14
TRVX: Spesial status fra FDA gjør veien til markedet kort

Targovax er enste Biotec selskap i Norge som har fått Spesial status fra FDA, dette dreier seg om behandling av
Mesothelioma kreft med ONCOS-102. Nye data skal presenteres i februar 2018."

Innlegg av: medico (08.05.18 00:41 ), lest 2559 ganger

SI, slutt og tull. Respons i 3 av 6 er en særs tydelig indikasjon på at det er Oncos som virker. Cisplatin er ikke i nærheten av slik respons. Her er f.eks et stykke fra Helsebiblioteket.no
"Mesoteliom var tidligere oppfattet som kjemoresistent. Cisplatin og karboplatin viser beskjeden effekt gitt som monoterapi."
Innlegg av: SafeInvest (08.05.18 06:29 ), lest 2446 ganger

Javel, er du sikker på det? Her er hva Snøffelen fant om SoC.

Innlegg av: Snøffelen (03.05.18 13:30 ), lest 2068 ganger
RE^1: TRVX - Melding
"Innlegg av: illuminati (03.05.18 12:21 ), lest 199 ganger
Endret: 03.05.18 12:24
RE^1: TRVX - Melding

Snøffelen,

Fist line treatment
Vogelzang har 41,3% RR for Cispplatin + pemetrexed, 5,7 mnd. PFS, OS 12,1 mnd.

First line treatment
Targovax har 66,6% RR for Cispplatin + pemetrexed + Oncos 102.

Det mest oppsiktsvekkende er dog SD på 33,3% i andre linje"

Det er nok her vi er litt uenige.
Og uenigheten går på definisjon av Overall Response Rate

Jeg mener at ORR er PR + CR, mens du mener at ORR er SD + PR + CR.

Jeg mener at SD + PR + CR = DCR (Disease Control Rate.

Dernest står det i referanseartikkel

Phase III Study of Pemetrexed in Combination With Cisplatin
Versus Cisplatin Alone in Patients With Malignant Pleural
Mesothelioma

http://www3.med.unipmn.it/magnani/pdf/vogelzang.pdf

at

"All responses were PRs: 41.3% of pemetrexed/cisplatin patients versus 16.7% in the control group"

Mao for første linje behandling med "Pemetrexed in Combination With Cisplatin Versus Cisplatin Alone in Patients With Malignant Pleural"
Mesothelioma" så er forventningsverdien 41,3% ....PR ! (partial respons)

I Targovax sin studie så fikk en pasient PR,dvs 33% ORR som 1 av 3 av de som fikk første linje behandling, og 17% som totalt av 6 pasienter.
Innlegg av: Sjog (08.05.18 06:36 ), lest 2467 ganger

Jeg forholder meg til ekspertene SI. Du kommer til å sitte og skrive negative ting om TRVX lenge etter det er oppkjøpt. Heldigvis ser jeg at du i likhet med meg sitter i PCIB også. De vil sannsynligvis havne i samme kategori i løpet av et par år.
Innlegg av: Londonmannen (08.05.18 07:20 ), lest 2420 ganger

Nå tror jeg vi skal ta resultatene fra disse seks pasientene for hva de var ment å skulle vise, at sikkerheten var akseptabel til å fortsette kliniske forsøk på en større cohort.

I en gruppe på seks pasienter er utvalget alt for lite til å si noe sikkert om effekten. En pasient utgjør over 16% utslag den ene eller andre veien. Følgelig må man ikke være rakettforsker for å skjønne at disse datene ikke vil bli brukt som grunnlag for søknad til regulatoriske myndigheter. Her må man ha langt større antall pasienter gjennom kliniske testing før man kan trekke konklusjoner.

Nå er selskapet i gang med å rekruttere pasienter til en cohprt på 30 pasienter. Slapp av, nyt sommeren og utvis tålmodighet. I dag lan vi konsentrere oss om presentasjonen av PCIB. Senere i måneden kommer flere resultater fra TRVX og i løpet av juni kommer BGBIO med nyheter. Med andre ord mye å glede oss til, såfremt man har spredd sine investeringer en smule.

Ha en fin fin dag!
Innlegg av: SomSa (08.05.18 08:39 ), lest 2295 ganger
Endret: 08.05.18 08:40

Snøffelen

Takker meget for oppmerksomheten, men takker nei for avsporingen. Det enkleste er ofte det beste. Innrøm at du tok feil, og
blant annet ILAV og illuminati hadde rett når det gjelder ORR.
Det er skapt en ny verden innen kreftbehandling og begreper pga immunterapi.....

--------------------------
Det tok noen få dager fra publisering av data til verdens eksperter innen mesothelioma oppdaget Targovax og
Oncos-102. Big Pharma har også observer dette, Targovax blir hotere og hotere for oppkjøp.

1- Mesothelioma.net er positiv til resultatene:

Phase I/II Trial of Immunotherapy Mesothelioma Drug Yields Encouraging Results

https://mesothelioma.net/mesothelioma-news/phase-iii-trial-of-immunotherapy-mesothelioma-drug-yields-encouraging-results/

2: SURVIVING MESOTHELIOMA er positiv til resultatene:

New Immunotherapy Drug Stops Mesothelioma in Half of Patients Tested

https://survivingmesothelioma.com/new-immunotherapy-drug-stop-mesothelioma-in-half-of-patients-tested/

Og nå nummer 3:

3- Mesothelioma Center er positiv til resultatene og vil hjelpe Targovax med å rekruttere 24 nye pasienter:

A Randomised Phase II Open-label Study With a Phase Ib Safety lead-in Cohort of ONCOS-102, an Immune-priming GM-CSF Coding Oncolytic Adenovirus, and Pemetrexed/Cisplatin in Patients With Unresectable Malignant Pleural Mesothelioma

https://www.mesotheliomacenter.org/clinical_trials/a-randomised-phase-ii-open-label-study-with-a-phase-ib-safety-lead-in-cohort-of-oncos-102-an-immune-priming-gm-csf-coding-oncolytic-adenovirus-and-pemetrexedcisplatin-in-patients-with-unresectable/

Innlegg av: SafeInvest (08.05.18 09:07 ), lest 2237 ganger

Slutt å spamme Pcib trådene SomSa/DuIgjen/SinanH

Innlegg av: SomSa (08.05.18 09:02 ), lest 86 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: PCIB - Q1 Interim average overall survival of 17.4 months,

Basert på erfaringen fra Nano jeg tviler på at pasientrekrutteringen starter før 1H 2020.
Innlegg av: aborum (08.05.18 09:19 ), lest 2231 ganger

Ser ud til at aborum er den eneste, der fisker TRVX aktier denne tirsdag. Kom glad, frem med flaskepengene og køb. Er der penge til overs, bliver det til en jordbærtærte.
Innlegg av: Differenza (08.05.18 09:31 ), lest 2186 ganger

RE^3: TRVX - Norwegian cancer vaccine reduces lung tumor size

Aborum, jag ligger också på köp idag;)
Innlegg av: Differenza (08.05.18 09:29 ), lest 2215 ganger

SI, Kan du inte lägga ner nu? Börjar bli tjatigt. Varför tar du in ett PCIB inlägg i den här tråden?
Innlegg av: SomSa (08.05.18 13:58 ), lest 2088 ganger
Endret: 08.05.18 14:01

Fra Precision Vaccinations:

Mesothelioma Treatment Candidate Breaks Up Tumor Cells in Lungs

https://www.precisionvaccinations.com/cancer-peptide-vaccine-oncos-102-successfully-reduced-tumor-sizes-50-patients-after-six-months

Høres ikke dette fantastisk ut? Hva tenker big pharma om å ta over Targovx før et annen selskap gjør det?

Innlegg av: liang (08.05.18 14:52 ), lest 2023 ganger

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-46

Om TRVX på slutten av sendingen.

Einarsson er like entusiastisk om TRVX som alltid.

Lykke til
Innlegg av: SomSa (08.05.18 14:56 ), lest 1994 ganger

Fra Nordic life science, ORR:50%:

http://nordiclifescience.org/new-results-from-targovaxs-oncos-102-trial/#

Innlegg av: Chrysler300C (08.05.18 15:22 ), lest 1969 ganger

kjære journalister i Hegnar .... SKJERP DERE !!

haha , der måtte jeg le :)
Innlegg av: ILAV (08.05.18 16:49 ), lest 1921 ganger

Somsa:

I en klinisk setting er Snøffelen den som har rett her. Spørsmålet er vel heller om de kriteriene er mest korrekt mtp immunoterapi.

Time will show :)
Innlegg av: aborum (08.05.18 16:57 ), lest 1889 ganger

Differenza:
- plukkede ca. 4.000 ekstra på 15,66.
Innlegg av: Differenza (08.05.18 17:02 ), lest 1868 ganger

RE^3: TRVX - Norwegian cancer vaccine reduces lung tumor size

Nice! Jag köpte drygt 2000 till idag. Med tanke på att vi väntar på data om TG mm inom den närmaste månaden så tror jag det är smart att positionera sig inför sommaren;)
Innlegg av: aborum (08.05.18 17:06 ), lest 1861 ganger

RE^4: TRVX - Norwegian cancer vaccine reduces lung tumor size

Gratulerer - vi plukker og plukker .. personligt sidder jeg ganske fornøjet med porteføljen, hvor GA-kurs for TRVX løbende bliver sænket.

Som dig tænker jeg også 2018 reelt bliver "a transformational year", i modsætning til 2017. Partneraftale på TG-01 i 2018, partneraftale på ONCOS-102 i 2018/2019 og TRVX bliver købt i 2019.

Nu er det sagt :)
Innlegg av: Hyggelige (09.05.18 20:22 ), lest 1569 ganger

DNB

BUY recommendation and NOK31 target price.

Targovax’s Q1 report was a non-event. The operating loss for the quarter was in line with our expectations. During Q1 (and after the quarter as well), the company has reported some interesting data from its ongoing clinical trials. We have only made marginal adjustments to our forecasts and reiterate our BUY recommendation and NOK31 target price.

Operating loss in line with our expectations. Targovax reported an operating loss in Q1 of cNOK34m, compared to our estimate of a loss of cNOK38m. The loss increased from cNOK27m YOY. We had forecast a loss of cNOK38m for Q1. The main deviation in the P&L was in the “Other operating expenses” line and “External R&D expenses”. These lines tend to fluctuate somewhat before quarters depending on the activities in the ongoing and planned clinical trials. At the end of the quarter the company had cash at hand amounting to cNOK229m, compared to our estimate of cNOK226m.

Clinical data during (and after) the quarter. During the quarter, the company reported immune activation data from the first four patients in the ONCOS-102 trial in refractory melanoma patients. The company saw both systemic and lesional immune activation in CPI refractory patients. Targovax also announced that the safety lead-in part of the MPM trial with ONCOS-102 was completed without any safety concerns. Later (after the end of the quarter), the company also announced that it has seen promising signs of efficacy in the initial phase of the MPM trial. It stated that three out of 6 patients responded. However, only one patient had a PR while two patients had SD. As one normally does not classify SD as a clinical response, one could argue about the terminology. As these patients normally have a rather bleak prognosis and usually die within 12 months, we would argue that SD is clinically meaningful for these patients and the CBR – Clinical Benefit Ratio (i.e. CR+PR+SD) of 50% is a very interesting signal in the MPM trial.

Reiterate BUY recommendation and NOK31 target price. We have only made marginal changes to our operating loss forecast for this year and kept our forecasts for the coming year constant. We reiterate our BUY recommendation for the shares and reiterate our NOK31 target price.
Innlegg av: Hyggelige (18.05.18 23:11 ), lest 1334 ganger

http://s21.q4cdn.com/825317772/files/doc_downloads/publications/Poster-2018.pdf
Innlegg av: aborum (19.05.18 09:19 ), lest 1158 ganger
Endret: 19.05.18 15:38

"This study demonstrate synergism between ONCOS-102 and Keytruda® and support the scientific rationale for the ongoing clinical study of ONCOS-102 and Keytruda® in CPI refractory advanced melanoma (NCT03003676)."

- eller med andre ord (frit oversat): "Studiet demonstrerer med al tydelighed, at Keytruda og ONCOS-102 er en succes. Med bevisførelse for at CPI kan genaktiveres i patienter, er ventetid for det endelige read-out en detalje. TRVX bliver snart solgt, så hold på aktierne."

Vh. en ven af Magnus Jaderbergs

mig: "holder på aktierne"
også mig: "køber nok lidt flere aktier"
fruen: "fik du købt flere aktier?"
markedet: "må hellere sælge lidt flere aktier"
Innlegg av: illuminati (19.05.18 12:43 ), lest 1004 ganger

Sammenfallende data for begge studier, vi venter spent på resultater fra S&K, tipper resultatene kommer inn på linje med resultatene fra mus modellen.

Result humanized A2058 melanoma huNOG mouse model.

ONCOS-102 significantly reduced tumor volume by 52% while the treatment with Keytruda® did not show therapeutic effect compared to vehicle. The combinatory therapy with the virus and Keytruda® showed a reduction of 69% compared to vehicle (p=0.004) (Figure 3 and 4). The treatment with ONCOS-102 increased hCD3+ and hCD8+ T cells infiltration whereas Keytruda® alone did not have an effect on T cell recruitment within the tumor. The highest increase of CD8+ infiltrating T cells was observed in the combinatory group of ONCOS-102 and Keytruda® (p<0.05) (Figure 7). The treatment was well tolerated. The highest overall survival was reported for animals treated with ONCOS-102 and Keytruda® (Figure 5 and 6).

Sloan & Kettering sitt pågående studie under.

Targovax announces that ONCOS-102 generates immune activation in checkpoint inhibitor refractory melanoma patients

Thursday, January 04, 2018

Oslo, Norway, 4 January 2018 - Targovax ASA (OSE: TRVX), a clinical stage company focused on developing immuno-oncology therapies to target solid tumors, today announces immune activation data in the first four patients treated with ONCOS-102 followed by the checkpoint inhibitor (CPI) pembrolizumab (KEYTRUDA®) in patients with advanced melanoma whose disease has progressed after prior CPI treatment.

To date, four patients have been treated with ONCOS-102, and immune activation has been assessed at week 3. Early systemic immune activation in all four patients was indicated by:
Increase of several pro-inflammatory cytokines
Increase of the relative level of cytotoxic CD8+ T-cells
Increase of PD-1 expression on CD8+ T-cells
These data indicate that ONCOS-102 may induce both an innate and adaptive immune activation in CPI refractory patients. In addition, increased PD-1 expression on the surface of CD8+ T-cells after ONCOS-102 treatment suggests that the tumors may be susceptible to re-challenge with KEYTRUDA®.

Innlegg av: SomSa (21.05.18 13:48 ), lest 577 ganger

Det norske VACCIBODY til himmelen pga: CD8+ killer T cell

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/05/Prises-til-1-5-milliarder-kroner

http://www.vaccibody.com/vaccibody-as-announces-strong-killer-t-cell-responses-cd8-in-vb10-16-vaccinated-patients-further-strengthening-the-strong-potential-of-their-vaccine-technology-platform-presenting-at-european-neoa/

---------------
Targovax og TG-plattformen:

T Cells, the Human Immune System and the Role of Ras Targeted Immunotherapies

The TG01 peptides are then taken up by Antigen Presenting Cells (APCs) and dendritic cells in the skin, which carry the TG01 peptides into the thymus and into lymph nodes - the immune system power hubs. There, the APCs present the RAS peptides of TG01 to naïve T cells on a MHC class II protein complex. Naïve T cells, once confronted with a specific antigen (in this case one of the mutated RAS peptides of TG01), differentiate to become CD4+ CD8+ double-positive T cells. Some of them later become single-positive CD8+ cytotoxic T cells, while others become single-positive CD4+ helper cells.
.
.
.
http://www.targovax.com/Technology/Neo-antigen-Cancer-Immunotherapy/T-Cells-and-The-Immune-System/default.aspx

A cytotoxic T cell (also known as TC, cytotoxic T lymphocyte, CTL, T-killer cell, cytolytic T cell, CD8+ T-cell or killer T cell) is a T lymphocyte (a type of white blood cell) that kills cancer cells, cells that are infected (particularly with viruses), or cells that are damaged in other ways.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cytotoxic_T_cell