Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: illuminati (26.04.18 14:18 ), lest 4888 ganger
Ticker: TRVX

Targovax gives pipeline update

Denne fortjener en egen tråd.

Norwegian Targovax ASA has given an update of its immunononcology and pancreatic cancer clinical pipeline at ChinaBio Conference in Suzhou. 

The company reported promising 2-year overall survival data for its RAS mutations-targeting cancer jab TG01. Targovax' CFO Erik Wiklund presented data showing that 90% of patients with resected pancreatic cancer (29/32) had RAS-specific immune activation that led to a median survival of 33.1 months vs. 27.6 for historical control in 13 of 19 patients (68%) alive 2 years after surgery. vs. 30-53% in historical controls. in the second cohort of the trial, expected to read-out in H1/2018 13 of 13 patients (100%) were alive 1 year after surgery. 
Targovax expects to start an adaptive design pivotal Phase IIb/III study in H2/2018, following read-out of the ongoing two-arm Phase I/II study. While TG1 targets a patient population of about 40,000 patients in the US, China and the EU, the company expects to present read-out data of a Phase Ib study in H1/2019 in patients with colorectal cancer. As 50% of CRC patients carry RAS mutations the target population is estimated at up to 500.000 patients. In lung cancer, in which 30% of patients carry RAS mutations, its quite the same number. Overall, the company's TG platform targets a third of human cancers.
Wiklund said that he expects first results from a dose-escalation study of the company's immunoncology booster Oncos 102 + AstraZeneca’s PD-L1 checkpoint inhibitor durvalumab in ovarian and coloroctal cancer in H1/2018. Thereafter, the partnered oncolytic virus programme (with Cancer Research Institute & MedImmune, AZ’s US biologics arm) is expected to be expanded into a Phase II trial. 
Innlegg av: illuminati (26.04.18 14:19 ), lest 3264 ganger

RE^1: Targovax gives pipeline update

Det skal mye til at han sier dette: Targovax expects to start an adaptive design pivotal Phase IIb/III study in H2/2018) den 26.04 uten at data fra arm II med 13 pasienter er meget gode, det er kun 1mnd. igjen før vi har 2 års data klare.

I tillegg ser det ut til at vi også får en ¨update¨ på: Oncos 102 + AstraZeneca’s PD-L1 checkpoint inhibitor durvalumab in ovarian and coloroctal cancer in H1/2018. Thereafter, the partnered oncolytic virus programme (with Cancer Research Institute & MedImmune, AZ’s US biologics arm) is expected to be expanded into a Phase II trial.

Det kan raskt bli litt action i trvx innom kort tid, og som Wiklund forklarer: Overall, the company's TG platform targets a third of human cancers.

Jeg tror definitivt at jeg ikke skal selge en aksje i trvx på ganske lenge.
Innlegg av: MedisinO (26.04.18 14:44 ), lest 3190 ganger

Fått lest igjennom artiklen ordentlig nå, og det gir en veldig fin oversikt over pipeline og konkrete planer fremover.
Det spisser seg til nå. Vi venter snarlige datapunkter løpet av H1. Interim Mesothelioma (Oncos-102), Interim ovarian and coloroctal cancer(Oncos-102), Prostate (Oncos-102), fulle TG01 data fra begge cohort.

Jeg liker Wiklund veldig godt. Han er kompetent, ydmyk og en svært god representant for Targovax. Fulle data fra TG01 studien skal være klart i løpet av Mai. Gleder meg til dataene kommer på bordet.

Innlegg av: kaunis (26.04.18 14:57 ), lest 3164 ganger

Esset i armen er kaytruda +TG02= the best off the best.Kursen har alt startet en laaaaaaang oppgang til 2020.
Innlegg av: quattro (26.04.18 15:34 ), lest 3067 ganger
Endret: 26.04.18 15:38

utsagnet angående TG-: ''Targovax expects to start an adaptive design pivotal Phase IIb/III study in H2/2018)''

fortjener egentlig en egen børsmelding - dette gir vibber og det MÅ Wicklund vite

at vi ruller rundt på 15-tallet er jo kokko - om man ikke stoler for mye på S.Stuffers da ...
Innlegg av: bobobo (26.04.18 15:40 ), lest 3018 ganger

Stuff her.
Innlegg av: Fru.Pedersen (26.04.18 16:23 ), lest 2957 ganger

Det skulle bety melding rundt St.Hans. Kan være greit å ta litt ekstra på lave kurser nå. Hvis 10-11 av de 13 fortsatt lever etter 2 år er det vel ingen vei tilbake.
Innlegg av: Hyggelige (26.04.18 16:39 ), lest 2917 ganger

https://european-biotechnology.com/up-to-date/latest-news/news/targovax-gives-pipeline-update.html
Innlegg av: illuminati (26.04.18 17:56 ), lest 2819 ganger

10 - 11 av 13 når de ikke skiller på RAS-mut er vel noe drøyt. Det kan godt være 2 pasienter ut av 13 som ikke har en RAS mutasjon og som kjent virker ikke TG på disse. For og kunne bruke historisk kontroll teller alle med når prosenten avleses. Lever 11 av 13 er den reelle avlesningen kanskje 100%, men med historisk kontroll uten å skille ut ¨ikkeRAS¨ vil avlesningen vise 80%.

En eventuell partner vet hvordan tallene henger sammen og SS får mene hva hun vil.
Det positive nå er at vi vil få to viktige meldinger i H1, særlig spennende blir det med Oncos og durvalumab i ovarian og coloroctal cancer.
Innlegg av: NanoVekter (26.04.18 18:15 ), lest 2762 ganger

TRVX - 2018 - Make (T)argovax (G)reat Again !
Innlegg av: MedisinO (26.04.18 18:24 ), lest 2750 ganger

Illuminati,
At Wiklund når ut med disse utsagnene nå, ser jeg på aom utelukkende positvt. Uavhengig av resultat av TG dataene, ser de noe i vaksinen som er svært bra. Overhørte også Jaderberg sist Q, hvor han refererte til "excellent data" på TG01.

Forøvrig vil jeg også nevne at vi venter én nyhet til i tillegg til de to du nevner.

Jaderberg dette på Q4 vedr mesothelioma studien:

"in terms of clinical efficacy, we are expecting to release some early clinical data later on this spring" ( H1,2018)

Innlegg av: Solux (26.04.18 18:48 ), lest 2706 ganger

Dæven, Wiklund is the man! Skal si targo ser sprekkeferdig ut og dette gjør det hele bare enda bedre!

Tg, denne blir en vinner. Oncos, revolusjonerende. At vi nå skal inn i fase 2 i begge (ja etterhvert) er jo helt vilt - de har ståltro :)
Dette gjorde min dag, tg må bare bli bra den nå!
Innlegg av: illuminati (26.04.18 19:03 ), lest 2678 ganger

Du tar nok feil Solux, Oncos blir en vinner, TG vil være revolusjonerende med targets a third of human cancers.

Medisin0,
Jeg glemte mesothelioma studien, denne er vel ¨overdue¨ i forhold til hva MJ sa på Q4, da sa han noen uker. Vi må heller ikke glemme studie oppsettet for pivotal Phase IIb/III og annonsering av partner og eller finansiering, 2018 kan bli et ¨transformerende¨ år.
Innlegg av: liang (26.04.18 19:03 ), lest 2706 ganger

Targovax , Vaccibody og Ultimovac har tilfelles at de lager vaksiner for å bekjempe kreft-spredning med litt forskjellig behandlings-tilnærming.

Altså , slik jeg ser det så strir de alle med det samme problemet.
Og dette problemet er å måle effekten av vaksinen og derav kunne vise at det skyldes vaksinen.

Her må det komme klarhet i hvorledes FDA/EMA vil legge opp det regulatoriske slik at det blir mulig for selskaper som velger ut dette viktige området (bekjemping av spredning) å ta produkter til markedet.

Siste podcast fra radforsk episode 43 og 44 berører dette viktige emnet.

Svulsten er jo operert bort og der er ikke noe å måle på.
Vaksine mot at kreft oppstår blir mye det samme som influensa-vaksine.

Så som investor så vil jeg personlig være noe tilbakeholden med å investere i ultimovac og vaccibody når en ser alt "krøllet" dette forholdet har laget for targovax.

Lykke til

Innlegg av: Fru.Pedersen (26.04.18 19:20 ), lest 2644 ganger

@illuminati

Fra før vet vi at 11 av de 13 fikk imunaktivering.
Innlegg av: MedisinO (26.04.18 19:23 ), lest 2641 ganger
Endret: 26.04.18 19:33

Liang,
Sant som du sier, det gjør det mer komplisert. Dersom vi evner å vise til gode TG01 tall nå, kombinert med TG02 studien som gjøres i Australia kan det gi oss svært gode bekreftelser. (POC for TG)

Har sitert ( så godt jeg kunne) Erik Wiklund fra radium sin podcast.

"De studiene som vi gjør i pancreas er jo på opererte pasienter, det betyr at pasienten har ingen svulst når vi gir vaksinen. Det fører til at det er vanskelig å se på responsrater, pasienten er jo ikke syk når han blir behandlet. Det er ikke en tumor du kan måle, og vi kan heller ikke sjekke om disse RAS T-cellene som vi finner i blodet ender opp inn i svulsten. Men det kan vi i studiet vi gjør i Australia (TG02)

Årsaken til at vi valgte Australia er at måten de behandler denne type pasienter på. Det er en ganske lang venteliste på disse pasientene som venter på operasjon, typisk 3 måneder som går fra diagnose til pasienten blir operert, der er det et vindu for at man kan komme inn med behandling. Vi innrullerer pasienter umiddelbart etter diagnosen. Dertter får de TG-vaksinen, og så blir de operert noen måneder senere, så tar de ut hele svulsten. Så her får man egentlig den ultimate biopsien, hvor man virkelig kan gjøre mye interessant science, så dette er et mekanistisk og vitenskapelig drevet studie.

Det første vi vil se etter er om vi finner RAS-spesifikke T-celler i tumoren. Gjør vi det så vil det være et mekanistisk proof of concept (poc) for hele programmet, for som du sier Jonas:vi kan gjøre kalde tumorer varme. Vi klarer å få RAS-spesifikke T-celler inn i tumoren. Så det er vi veldig nysgjerrig på å se."

Genialt trekk av selskapet å utnytte denne muligheten vil jeg si.

Jeg sier som Illuminati ; jeg tror ONCOS blir en vinner, TG kan vise seg å bli en astronomisk oppside. Dog aldri noe som er 100% i denne bransjen, før det er det.
Innlegg av: liang (26.04.18 19:23 ), lest 2627 ganger

https://clinicaltrials.gov/ct2/results?cond=&term=oncos-102&cntry=&state=&city=&dist=

https://clinicaltrials.gov/ct2/results?cond=&term=TG01&cntry=&state=&city=&dist=

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT02261714?term=TG01&rank=1

Innlegg av: Snøffelen (26.04.18 19:29 ), lest 2631 ganger

"Innlegg av: quattro (26.04.18 15:34 ), lest 427 ganger
Endret: 26.04.18 15:38
utsagnet angående TG-: ''Targovax expects to start an adaptive design pivotal Phase IIb/III study in H2/2018)''

fortjener egentlig en egen børsmelding - dette gir vibber og det MÅ Wicklund vite"

Kanskje det er noe nytt her, kanskje ikke. Jeg synes det er litt uklart.

Ser man på China-presentasjon under punktet om:

"Resected pancreas
TG01 - Randomized
Phase II

Så står det:

"Ph IIb-III adaptive design
Aimed to reach registration
Possible CPI combination arm"

Mens det under samme punkt i 4Q17presentasjonen stod:

"Including CPI arm
Currently seeking
collaboration opportunities"

Samtidig ble det sagt på 4Q17-presentasjonen at at det planlagte fase 2 studiet med 3 armer og 60 pasienter hadde såkalt "adaptiv design", dvs at fase 2 studiet kan utvides med flere pasienter og bli et fase 3 studie. Litt av det som betegnes som seam less. selvsagt veldig viktig å få til for TG01 som har såpass langt tidsforløp siden opererte pasienter lever en stund, ca 2 år i snitt.

Man taper selvsagt litt tid i forhold til å kjøre i gang en pivotal fase 2 / fase 3 med en gang, men det er lavere risiko på pengebruk.

Uansett, det kan være noen konkrete regulatoriske avklaringer som er tilkommet i det siste siden det kommer ut på denne måten, men jeg tror ikke det.

Mitt ståsted er at dette er det samme som ble signalisert i 4Q17; en fase 2 med en utforming slik at den kan utvides til en fase 3.

Innlegg av: liang (26.04.18 19:34 ), lest 2600 ganger

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=22078153

Repeterer denne.
Innlegg av: Snøffelen (26.04.18 19:43 ), lest 2575 ganger

Fra din repetere-tråd

"Personlig finner jeg det lite trolig at slike kapasiteter som Gustav Gaudernack m.fl. grunnlegger to stk selskaper på overstående svakheter.
Dette må da være avklart og gjennomtenkt."

Og da mtp Zelluna og Targovax.

Gaudernack sitter vel i styret til Ultimovacs, så han har vel en finger med der også.
Innlegg av: illuminati (26.04.18 19:53 ), lest 2552 ganger

liang,

At lista legges høyt for denne type av produkter er nok et helt bevist og et riktig valg, ingen ønsker en ny type mutant kreft forårsaket av vaksiner som er enda vanskeligere å hanskes med enn de vi har per i dag.
Targovax har meget gamle data samlet over mange år på flere pasienter, faktisk er dataene så verdifulle at et nytt selskap Zelluna også medlem av Oslo Canser Cluster har sett dagens lys. Targovax er et av selskapene som sliter minst, de har en masse data som bevis og det tar mange år for nye selskap å samle slike data. At FDA/EMA vil være sikre i sin sak med så mange selskaper i pipeline forstår jeg meget godt, TG har flere skudd på mål, litt verre for de fleste med kun et skudd i børsa.

Fru P.,
Nettopp derfor jeg fokuserte på ¨ikkeRas¨ mest sannsynlig på 2 av 13, men de vil allikevel inngå i avlesningen.

Snøffelen,
Du var ventet og du kom.
Du skriver: (Mitt ståsted er at dette er det samme som ble signalisert i 4Q17; en fase 2 med en utforming slik at den kan utvides til en fase 3.)
Kommentar: At du ønsker å plukke det ståstedet som passer best har du selvfølgelig all rett til. De fleste andre og særlig trvx aksjonærer forholder seg til hva selskapet til enhver tid meddeler, og det står svart på hvitt: Targovax expects to start an adaptive design pivotal Phase IIb/III study in H2/2018.
Innlegg av: MedisinO (26.04.18 20:05 ), lest 2521 ganger

Sikkert mange som har sett denne før. Men kom over denne tidligere idag. Denne stammer fra ONCOS Therapeutics.

Den gir en interessant oversikt, for de spesielt interesserte. Endel av slidene er nok kjent for folk flest, men moro og blant annet se tidslinjen for når ONCOS-102 ble til.

http://www.finbio.net/download/chembio-2015/vuolanto.pdf

Innlegg av: Snøffelen (26.04.18 20:36 ), lest 2424 ganger

Korreksjon angående Gustav Gaudernack, han sitter ikke i styret i Ultimovacs, han bruker nok litt mer tid enn som så på Ultimovacs. Gaudernack er ansatt i Ultimovacs, som Chief Scientific Officer.
Innlegg av: focuss (26.04.18 20:37 ), lest 2425 ganger

Lykkes Jadeberg & co? I så fall snakker vi sensasjon. Markedet er enormt og Jaderberg vet hva som skal til for å øke effekten av CPI. Vel, vet er kanskje å ta i, men han vet mer en de fleste. Han var tross alt CMO for utvikling av den første CPI. Da har man en mistanke om hva man driver med. Hva er potensialet? Tror ingen har regnet på det, men "the sky is no limit"
Innlegg av: Snøffelen (26.04.18 20:41 ), lest 2415 ganger

Til info så ble det sagt på Radium podcast episode 44 (den siste hvor CEO i Ultimovacs er intervjuet) at Chief Medical Officer i Targovax, Magnus Jaderberg, kommer på besøk til Radium podcast i slutten av mai. Så da er det bare å forberede spørsmål til den seansen.
Innlegg av: focuss (26.04.18 21:18 ), lest 2333 ganger

Snøffelen
Takk for tipset. Den skal jeg få med meg. Det burde mange gjøre.
Innlegg av: quattro (26.04.18 21:19 ), lest 2334 ganger

.... og at podcasten med TRVX blir i slutten av mai er nok ikke helt tilfeldig .... 'sell in May and stay away' er nok ikke riktig for TRVX 2018
Innlegg av: Hardly (27.04.18 08:55 ), lest 2103 ganger
Endret: 27.04.18 09:11

Det var da voldsomt til positive vibber her da. Minner meg om NANO trådene for 1 ½ år siden hvor Costa ble geni erklært og alt skulle gå til himmels.
Innlegg av: SomSa (27.04.18 10:06 ), lest 1959 ganger
Endret: 27.04.18 10:15

Hardly

Vi i Targovax har vært veldig nøktern. Det har vært veldig lite fokus på selskapet. Det er mange grunner til å være positiv til aksjen:

1- Targovax kjøpes opp with limited clinical data sier eksperter

http://www.telegraph.co.uk/business/2017/06/25/behind-big-pharmas-race-develop-next-wave-cancer-therapy/

2- Trvgovax kan velge og vrake mellom Big pharma

Kilde: Tidslinje 32:10
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-38

3- Enn av verdens mest anerkjente kreftforskingsenter, Ludwig Cancer Research valgte 2 av verdens mest lovende
kandidater, det vil si Oncos-102 + Durvalumab for å skape en ny generasjon kreftbehandling. De sponser 2 ulike
kreftstudier med til sammen 78 pasienter.

Kilde: 4Q 2017 presentasjon, Webcast, Magnus

4- Verdens anerkjente kreftsenter, Memorial Sloan Kettering som er ekspert på bukspyttkjertelkreft og har skrevet
retningslinje for USA i 2017, er begeistret over TG01 dataene og har bedt Targovax å delta i studien....

Kilde: Tidslinje 19:50
https://redeye.solidtango.com/video/targovax--4

5- SOTIO mener at Oncos-102 er verdens beste Oncolytic viruses. De sponser 100% studiekostnadene (Oncos-102 + DC therapy)
for behandling av prostatakreft.

Kilde: Magnus, enn av presentasjonene i 2017 (ikke 4Q) eller 4Q 2016
.
.
Innlegg av: Londonmannen (27.04.18 10:19 ), lest 1912 ganger

Hardly
Forskjellen er vel at NANO pr 27 okt 2016 sluttet på kr 61,-, etter en opptur fra ca kr 12,-, mens TRVX fortsatt ligger og surrer nede på kr 16,-.
Oppsiden i TRVX synes derfor å være betydelig. Derfor har jeg kjøpt meg ytterligere opp i TRVX i løpet av dagen.

Men det må jo bli opp til hver enkelt hvorvidt man har tiltro til at TRVX skal lykkes. Ingen tvil om at det også i TRVX er risiko. Vi snakker tross alt om et selskap i farmasisegmentet.

Ha en god dag.
Innlegg av: aborum (27.04.18 10:27 ), lest 1882 ganger
Endret: 27.04.18 10:29

RE^2: Targovax gives pipeline update

Ville være meget varsom med at sammenligne ledelsen i TRVX med NANO. Alene kommunikationen i TRVX IR er langt foran NANO IR.

Ser man på samarbejdsaftalerne i de to selskaber, er det relativt tydeligt at TRVX har formået at tiltrække sig opmærksomhed og finansiel støtte fra flere af de mest anerkendte centre på verdensplan.

Jeg har ikke umiddelbart set lignende i NANO. Ikke fordi jeg skal forklejne NANOs teknologi (og jeg er også investeret i NANO), men TRVX har potentialet til at blive Norges svar på danske Genmab.
Innlegg av: Hardly (27.04.18 10:28 ), lest 1876 ganger

Jo bevares. Jeg er positiv til aksjen. Sitter med 50% av portofølgen min her.
Men jeg reagerer på uttalelser som «sky is the limit» etc. Vil man bli tatt seriøst er det bedre å være litt nøktern i kursmålene så får heller himmelen komme som en positiv overraskelse.
Ellers er jeg imponert over nivået til en del skribenter her inne. Stå på og ikke la dere affisere av en gammel grinebiter som meg.
Innlegg av: focuss (27.04.18 10:40 ), lest 1873 ganger
Endret: 27.04.18 10:43

Hardly
Tror neppe du får noen med deg på at jeg var blant de som genierklærte Costa. Ble daglig utskjelt på Nano trådene fordi jeg mente han var udugelig både på strategi og kommunikasjon. Han var mer lik Komiske Ali enn hva Komiske Ali var lik seg selv.

Når det gjelder Magnus Jadeberg derimot har jeg vært positiv fra dag 1. Det skyldes både hans track record og måten han fremstår i Targovax. Tror ikke Targovax kunne hatt en bedre CMO når det gjelder å gjøre CPI effektiv for en større populasjon.
Innlegg av: illuminati (27.04.18 12:05 ), lest 1765 ganger

Alltid greit med et nøkternt forhold til de selskaper en er investert i, men jeg er enig aborum sine observasjoner. Targovax er på radaren til mange og fremheves hver gang OV er i fokus, det forteller ganske mye.

Har samlet noen milepæler fra linken til Medisin0 over, Oncos ble valgt blant 10 vaksiner, de behandlet 290 pasienter under et Advanced Therapy Access Program i Finland. Anbefaler alle å lese hele historien selvfølgelig, link under.
http://www.finbio.net/download/chembio-2015/vuolanto.pdf

History of Oncos Therapeutics

2002 - Research group at Helsinki University starts development and non-clinical testing of oncolytic viruses

2007 - Advanced Therapy Access Program (ATAP) starts at Docrates cancer center; 290 patients treated in the program

2009 - Oncos is founded
• IP acquired from inventors
• Lead vaccine ONCOS-102 is selected from 10 vaccines used in ATAP

2013 - 2014 Ph I clinical study completed
• Mechanism of Action of lead vaccine elucidated

Adenovirus can both prime and boost immune responses1
Adenovirus primarily activates CD8+ T-cells (via TLR 9 and via TLR independent mechanisms) → optimal for cancer immunotherapy

• Adenoviruses are easy to engineer and produce
• Other viruses are suboptimal for cancer immunotherapy

Vaccinia: Is less effective in priming T-cell responses than adenovirus2

HSV: Has evolved multiple immune evasion strategies including inhibition of T cell responses3,5; TLR activation profile not optimal (TLR 2 and 4)4; neurotropism may pose safety concerns

RNA: Viruses are difficult to engineer
Innlegg av: kaunis (27.04.18 13:16 ), lest 1696 ganger

Da er det egentlig bare å invitere lesere på HO til å lese seg opp på kreftbekjempelse via TRVXs tråden her og alt det kvalitative lesestoffet som er omtalt og forklart og alle henvisningene til infosider om TRVX og kreftbekjempelse.Når en har lest alt og kansje forstått halparten har en et godt nivå for å kunne vurdere om en skal gå inn i denne aksjen.
Innlegg av: Hardly (28.04.18 15:24 ), lest 1432 ganger

https://kapital.no/inside/2018/04/pa-bors-i-oktober
Innlegg av: Sjog (28.04.18 16:04 ), lest 1393 ganger

Denne kan nok også bli spennende etterhvert Hardly men ligger milevis etter TRVX i tidsplanen.
Innlegg av: SafeInvest (28.04.18 18:59 ), lest 1274 ganger

Sjog, ikke så sikker på at Ultimovacs ligger så langt etter Targovax.

http://ultimovacs.com/study-pipeline/
Innlegg av: liang (28.04.18 19:29 ), lest 1249 ganger

Targovax og Ultimovacs er vel ikke i en konkurranse-situasjon?

Targovax har en terapautisk (behandlende) vaksine mot RAS mutasjon som skal hindre spredning.

Ultimovacs har en generell/universal forebyggende kreftvaksine mot flere typer kreft.

I min verden så er der bruk for begge to samt mange andre innfalsvinkler for behandlin av kreft.

Targovax har ikke den enkleste regulatoriske veien til målet da svulstene er opperert bort (intet å måle på) og vanskelige endepunkter og disse forholdene ser ikke lettere ut når det gjelder Ultimovacs.

Korriger meg dersom jeg resonerer feil.

Innlegg av: SafeInvest (29.04.18 18:05 ), lest 770 ganger

Ja, du tar litt feil Liang.

Ultimovacs utvikler også terapeutisk vaksin.
Innlegg av: Sjog (28.04.18 20:29 ), lest 1203 ganger

De snakker om å starte opp noe neste år som tar 2-3 år SafeInvest. Jeg tror Targovax er kjøpt opp innen et år, men vi får nå se. Det er plass til begge selskapene og flere til.
Innlegg av: SafeInvest (29.04.18 18:12 ), lest 766 ganger

De har jo allerede en del studier gående Sjog, i tillegg kjører de jo kombobehadnling med Ilipimumab og Keytruda. Så dette kan jo like gjerne bli kjøpt opp like tidlig som Targovax tenker jeg. Ellers enig i at de ikke er direkte konkurrenter

«Treatment in three Phase I studies have been completed and patients are currently followed up for survival, immune response and new anti-cancer treatment. Fifty-two (52) patients have been enrolled in these studies.»

«A new study Phase I with UV1 in combination with pembrolizumab in first line malignant melanoma patient has been approved by the FDA (IND approval) and by Ethical Committees (IRBs) at US sites. Start of enrollment is planned early Q2-2018.»
Data from the three studies showed that UV1 is generally well tolerated. There were no dose limiting toxicities.
UV1 induced an immune response (hTERT specific T-cells) in 78% (range 67-91%) of patients across the three studies.
When combining UV1 with ipilimumab, a CTLA-4 checkpoint inhibitor, 91% of malignant melanoma patients developed an immune response. The responses appeared earlier, required fewer vaccinations, and were stronger and more long lasting compared to vaccination with UV1 alone. These data are compatible with a mechanism of action where blocking CTLA-4 checkpoints induce additional expansion of UV1 specific T cells induced by UV1 vaccination.»

Innlegg av: ILAV (29.04.18 14:37 ), lest 943 ganger

Litt på siden, men har egentlig grublet litt på dette når det gjelder TG01 og operert / resected pancreas.
Bakgrunn grubling;
Ved chemo og stråling så er målet å drepe kreftcellene, muligens også skade dem og dermed (teoretisk) få bonus ved at immunforsvaret nødvendigvis må undersøke hva som skjer og dermed kan utvikle en respons mot celletypen i tumor.

Når man opererer vekk en tumor så gir man også skade på tumor (særlig hvis noe blir igjen) hvilket teoretisk også kan gi immunrespons.

Ergo; ved chemo, stråling og operasjon etter TG så er immunforsvaret primet mot Ras-muterte celler og de vil dermed bli presentert for skadde celler fra alle typer behandling med Ras-mutasjoner.

I prinsippet (igjen teoretisk) burde man derfor kunne sidestille alle former for inngrep etter vaksinering med TG.
Regulatorisk er dette sikkert far fetched, men om ikke annet burde det kunne gi noen indikasjoner på resultat når man sammenligner TG- vaksinerte vs uvaksinerte/ kun operert.

Svaret får vi snart siden update er lovet i H1.
Innlegg av: aborum (29.04.18 15:58 ), lest 879 ganger

ILAV:
- interessant perspekt; et perspektiv der ligger i forlængelse af den tidligere debat omkring R0 vs. R1 patienter (hvis ikke jeg tager fejl). Næste opdatering giver forhåbentligt sort på hvidt svar på, om teorien du fremlægger holder vand.
Innlegg av: Snøffelen (29.04.18 23:14 ), lest 625 ganger

Blir veldig spennende å se resultatene oppsummert på hhv R1 og R0, faktisk mye mer spennende enn å se 3-årsdata fra kohort 1.
Innlegg av: Sjog (29.04.18 23:33 ), lest 575 ganger
Endret: 29.04.18 23:35

Studiene til Ultimovacs er i en tidlig fase ennå så at de skal bli oppkjøpt før om tidligst to år anser jeg for svært liten. Lytt på podcast 38 så får dere høre litt mer om hvor Targovax ligger i det bildet. De to selskapene i verden som lå foran dem i løypa er allerede oppkjøpt av BP.