Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Transport
Innlegg av: ArneO1 (18.04.18 16:14 ), lest 1520 ganger
Ticker: NAS

Er dette bare en overføring av verdier?

Har JP med flere spekulert i å tjene seg rike på den massive shorten og emisjon?

Dvs. at de har skaffet seg mange billige emisjonsakser for så og "fake" et kommende bud for å blåse opp prisen fram til de får utdelt emiaksjene. Som de igjen selger før hele skuespillet er avslørt?

Bare en tanke...
Innlegg av: DggR (18.04.18 16:23 ), lest 996 ganger

RE^1: Er dette bare en overføring av verdier?

Virker rart at det snakkes så mye før et konkret bud kommer. Kanskje gjøres det fordi informasjonen uansett ville bli lekket, og at det derfor er mer ryddig å gå ut offentlig med det.
Innlegg av: Yess (18.04.18 16:55 ), lest 958 ganger

Ja hvem vet?
Er nok ikke tilfeldig at all denne omtalen om et mulig bud kommer like etter emisjonen er satt slik at emisjonsdeltakerne nå kan selge med nesten 100% fortjenete på emisjonsaksjene.

Først tjener en grovt på shorting og deretter grovt på emisjonen?
Jeg solgte alt i dag etter meldingen om alle millioner emisjonsaksjer til kr 155 som nå er registret. Så får enhver gjøre seg opp sin egen mening, men nå må det nesten komme noe konkrete nyheter for å holde kursen oppe fremover.
Innlegg av: Yess (18.04.18 21:29 ), lest 842 ganger

TS stiller et meget interessant spørsmål.
Innlegg av: Hektar (18.04.18 21:48 ), lest 812 ganger

Det synes jeg ikke han gjør fordi JPM deltok ikke i emisjonen og lot seg vanne ut under flaggegrensen. Dermed er det argumentet allerede ute av verden.

Da kan man spørre hvorfor de ikke deltok? Inhabilitet som engasjert firma for potensiell kjøper, nettopp. Du gjettet riktig. Her er alt på det rene og konspirasjonsteorier kan dere slutte med synes jeg.
Innlegg av: ArneO1 (18.04.18 22:05 ), lest 799 ganger
Endret: 18.04.18 22:07

At JPM ikke offisielt deltok i emisjonen er ikke noe garanti. Emisjonen ble kraftig overtegnet og det er ganske lett å gjøre noen avtaler under bordet, spesielt når det er snakk om potensielt flere 100 millioner i fortjeneste på kort tid!
En ting jeg ikke gjør er å stole på meglere og finansfolk... Og hvorfor dekker ikke Blackrock shorten? Vet de noe?
Innlegg av: trump_vinner (18.04.18 22:14 ), lest 763 ganger

At finansfolk og meglere snakker usannheter er riktig Arne. MEN ikke i det stadiet her, nemlig oppkjøp.

Dette er en gamechanger og penger på gaten etter mitt syn.

Innlegg av: Hektar (18.04.18 22:48 ), lest 720 ganger
Endret: 18.04.18 22:49

"Avtaler under bordet"? Nå får dere jammen slutte altså. Du tror altså dette firmaet med 250 000 ansatte og en omsetning på 100 milliarder dollar årlig driver lyssky forretninger med firmaer i Norge? Eller i det hele tatt? Huff... Dette er ikke sagbruket til bestefar eller potetgården til Olaf Sand.

Når det gjelder Blackrock short så må jeg bare spørre: Finnes det en person her som tror Blackrock eier null aksjer i Norwegian? Om det er så, vennligst gi deg til kjenne så jeg kan forklare ordet "hedging" til deg, samt dynamikken og signaler rundt tilbakelevering av lånte aksjer. Håper virkelig det er ingen som trer frem her.
Innlegg av: Yess (19.04.18 12:34 ), lest 590 ganger

Glad jeg solgte alt i går etter meldingen kom. Nå må det konkrete nyheter her for å holde kursen oppe etter at det er registret flere millioner nye emi aksjer til kr 155 på konto.
Innlegg av: morten81 (19.04.18 15:11 ), lest 521 ganger

holder seg jo greit inntil videre...
Innlegg av: Argus (19.04.18 15:45 ), lest 489 ganger

Det skulle ikke by på problemer å holde en oppkjøpsstrategi hemmelig med aktører som JP Morgan som er vant til å holde på slikt, ellers hadde de vært ute for lengst. Tllit har alt å si denne businessen.

Det synes derimot som om IAG VIL ha alt kjent, siden nyheten kom i detaljer i en spansk avis og siden (i dag) ble bekreftet å være sann!

Dersom IAG mener alvor med et oppkjøp, har man skjøvet kursen oppover, noe som raskt kan ha kostet selskapet et par milliarder. Det er penger det og….

Merkelig greier, det her! Det er skurr på den grønne overledningen!
Innlegg av: Yess (19.04.18 22:12 ), lest 390 ganger

Her er det helt klart noe som skurrer. Risikoen har nå økt betraktelig og en bør helt klart vurdere salg nå. Er selv helt ute.
Innlegg av: Llaalljj (19.04.18 23:09 ), lest 351 ganger

Idag det var ingen spansk tv..nuhet komme direkt fra

Chief Financial Officer i IAG bekrefter at dette er for å "initiate discussions with Norwegian, including the possibility of a full offer for Norwegian".

http://www.iagpress.com/phoenix.zhtml?c=240949&p=irol-newsArticle&ID=2342211
Innlegg av: PetterGlup (19.04.18 23:52 ), lest 326 ganger

Solgte selv i går på 305,- Gikk inn med snitt ca 260,- torsdag og fredag.
Innlegg av: cinet (20.04.18 00:22 ), lest 311 ganger

Vi bli liggende mellom 290-320 fram til en oppkjøps avklaring, som kommer senst juni.Underliggende verdier vil bli synligjort, ta imot emisjonsaksjene !
Innlegg av: Tomta (20.04.18 01:41 ), lest 291 ganger

Innlegg av: Hektar (18.04.18 22:48 ), lest 432 ganger
Endret: 18.04.18 22:49
"Avtaler under bordet"? Nå får dere jammen slutte altså. Du tror altså dette firmaet med 250 000 ansatte og en omsetning på 100 milliarder dollar årlig driver lyssky forretninger med firmaer i Norge? Eller i det hele tatt? Huff... Dette er ikke sagbruket til bestefar eller potetgården til Olaf Sand.

Når det gjelder Blackrock short så må jeg bare spørre: Finnes det en person her som tror Blackrock eier null aksjer i Norwegian? Om det er så, vennligst gi deg til kjenne så jeg kan forklare ordet "hedging" til deg, samt dynamikken og signaler rundt tilbakelevering av lånte aksjer. Håper virkelig det er ingen som trer frem her.
--------------------------------------------------

Vel Hektar. Glattpolerte Amerikanske finanshus har tuklet med mye rart før. Vi kan spole 10 år tilbake og ser at grådigheten tok fullstendig overhånd for "Skinnhellig" business.

Lysskye forretninger har en tendens til å gjenta seg.

Morgan Stanley, JP Morgan, Goldman Sachs og Lehman Brothers kunne jo aldri havne i denne situasjonen. Men de gjorde det.

I ettertid skulle man nesten tro at det hadde vært utplasseringsuke for seks-åringer i alle avdelinger.

ArneO1 berører absolutt et relevant tema.

Innlegg av: Hektar (20.04.18 08:29 ), lest 210 ganger

Om du tror denne typen ting som det her var årsaken til finanskrisen så får du nesten kjøpe deg et leksikon altså.

Nei, dette er ikke et relevant spørsmål, jeg opplever dette som desperate forsøk på å spre frykt da man selv sitter utenfor. Og jeg tror det finnes bedre måter å gjøre det på enn å drive på som Arne og Hammers. Dette er lavmål, selv for HO.