Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: bæærnt (12.04.18 08:36 ), lest 9182 ganger
Ticker: IOX

IOX - Annual Report / Annual Statement of Reserves

En uke igjen før begge disse ligger på bordet. Spørsmålet blir jo selvfølgelig om vi blir noe klokere, og om vi kan forvente en eller flere avklaringer på sentrale forhold:

- voldgift PENDING
- garantier PENDING
- 3D seismikk PENDING
- Gas Plant og miljøkrav PENDING
- boreprogram PENDING
- emisjon eller ikke PENDING
- Argentina PENDING
- industrielt eierskap (Brown) PENDING

Vi sliter altså med en rekke forhold som ikke er avklart på en tilfredsstillende måte. Mens vi venter så har oljeprisen etablert seg på et nivå som gjør det mulig for IOX å vise til positive kvartalstall og en kraftig forbedret kontantstrøm. Muligens allerede fra Q1-2018. Interessen for IOX på OSE er imidlertid fraværende, og vi ligger i et stabilt sideleie på et vesentlig lavere nivå enn de fleste av oss forventet etter at Canacol endelig slapp taket i januar. Men med tanke på lista ovenfor så er det vel i grunnen ikke noe rart at mange både er skeptiske og avventende til hva IOX kan by på.

Next weeks.......coming months......as soon as possible er begreper som ble brukt om flere av disse forholdene i Q4-rapporten. En skulle derfor tro at noe snart må være nært forestående. Det har tross alt passert 8 nye uker siden dess.

Eller, hva tror dere ?

Innlegg av: harry12345 (12.04.18 08:48 ), lest 5998 ganger

RE^1: IOX - Annual Report / Annual Statement of Reserves

Avspeiler seg i kursen, er under 1% av noteringskursen
Innlegg av: imijdodimidi (12.04.18 08:58 ), lest 5945 ganger

Verdens krise mellom Russland og USA er grunn til økte oljepris per i dag uansett moderat negative oljelagertall ifølge Kjus.
Så kanskje de som må veksle aksjer fra Brown konto gjør dette fort fordi oljepris kan skyte i vær. Det blir vanskelig o holde så lav kurs etter? Eller tar jeg feil.
Innlegg av: vestavind (12.04.18 09:03 ), lest 5916 ganger

salgsiden virker helt utømmelig, og så med den oljeprisen
Innlegg av: bæærnt (12.04.18 09:09 ), lest 5908 ganger
Endret: 12.04.18 09:48

Utømmelig tror jeg ikke den er. Har en mistanke om at et volum opp mot 1 mill aksjer så var vi kjapt rundt en kurs på 3 blank. Nei, heller nok mer til generell manglende interesse, og at noen mister tålmodigheten mens de ser at andre papirer får et løft. Eller, og det er jo ikke umulig, at det er i noens interesse at vi blir holdet i fast og stramt grep.

Vekslingen fra GuernseyCo til IOX har en låst mekanisme i forhold til antall aksjer, og som altså virker uavhengig av kursen på IOX. Men det kan være mulig at kursen på vekslingstidspunktet har noen skattemessige implikasjoner av betydning for den eller de som sitter med store beholdninger I GuernseyCo.

Innlegg av: Ransen (12.04.18 09:44 ), lest 5821 ganger

Det er mulig å komme i Kontakt med styremedlem Mimmi Berdal. Sentrale styremedlemmer må kunne forklare alle avvikene i forhold til meldingene siste året. Utrolig merkelig at Iox fortsatt står på stedet hvil mens andre aktører i lianosbassenget borer og produserer som aldri før, og det med rette ved dagens oljepris.
Innlegg av: bæærnt (12.04.18 10:37 ), lest 5739 ganger
Endret: 12.04.18 10:38

Svaret på det spørsmålet er egentlig nokså enkelt spør du meg. Fraværende industrielt eierskap og dermed manglende tilgang til nødvendig kapital.
Innlegg av: bergsmofs (12.04.18 10:44 ), lest 5715 ganger

Vi får håpe på noen gode avklaringer, slik at tåka letter! Blått i olja å foreløpig blått for IOX. En dag starter oppturen for IOX også. Men det er en del brikker som må legges rett før det lysner,ja. Men kanskje er oppturen startet nå ? Uansett positivt at Olja stiger. IOX produserer tross alt olje! Uansett det er spenning knyttet til Annual report i neste uke. I annual report er en rapport som skal gi markedet noen utsikter å kunnskap om hva selskapet ser for seg fremover, så håper at tåken letter ..... om ikke alle tåkesaker, så ihvertfall noe viktige saker.
Innlegg av: Kvasi (12.04.18 10:51 ), lest 5691 ganger

... og Erna har gitt 400 mill til Columbia for å bevare regnskog.
Innlegg av: Ransen (12.04.18 11:06 ), lest 5673 ganger

Tja, det ligger nok noen industielle eiere å lusker i sivet, ellers hadde aldri Argentina vært et tema. Colombia for øvrig er svært attraktivt mhp kostnader og royalities i følge Parex. Lla- 47 inneholder sannsynligvis mer enn 100 mill fat, noe som nå bør fremkomme i kommende rapport den 19.
Innlegg av: _IOX50_ (12.04.18 14:03 ), lest 5540 ganger

RE^2: IOX - Annual Report / Annual Statement of Reserves

TS

Hvor vil du?;)

En ting er ihvertfall sikkert og det er at en heller velger eksempelvis Bergen Grp. aksjer lavt 1.70ish og Iox lavt 2.50ish enn PEN 9ish.

Aksjen som ble kallet "aksjen fra h.." i sin tid.

Ja til mere IOX under 3,-
Nei til Pen over 9,-

Ha en strålende dag godt folk
Innlegg av: bokaj70 (12.04.18 17:31 ), lest 5382 ganger

Stigningen på mine NAS aktier i dag, svarer til hele min IOX beholdning.

Håber IOX kommer med afklaring på bare et eller andet snart ...
Innlegg av: aborum (12.04.18 17:48 ), lest 5353 ganger

bokaj70:
- gratulerer. Så er det bare at sælge ud, inden lortet falder tilbage. Selv halvdelen og køb IOX for resten :)

Jeg har selv været med i NANO fra 50 til 63,50 så det har da givet anledning til et par glade dage. NANO gik 14% i dag, dog uden min tradingpulje :)
Innlegg av: bokaj70 (12.04.18 17:53 ), lest 5341 ganger

Tak :)

Jeg havde suppleret i NAS med 40 % i 192 og 172. De er nu solgt fra. Resten holder jeg foreløbigt ...

Mener den vil være over 1000 NOK om et par år, hvis ikke de er solgt i mellemtiden. Kan selvfølgeligt sagtens falde tilbage på den kortere bane...
Innlegg av: Fluefiskeren (12.04.18 17:53 ), lest 5339 ganger

Tydelig at det skjer lite i IOX når man heller
prater om andre aksjer,
Innlegg av: Dieseldahl (12.04.18 18:00 ), lest 5330 ganger

Bra en har aksjer også andre steder, ellers hadde det gått dårlig. Iox rikker seg ikke avgårde, er jo pokker helt utrolig. Hadde vært jævlig artig å vist hvorfor det selges ned på dette nivået konstant.

Innlegg av: Ransen (13.04.18 07:23 ), lest 5133 ganger

Det virker som om at det kan bli noen virkelig billige aksjer her snart. Ser at det sliter på tålmodigheten til flere her. Men vær trygg, jeg kjøper.
Innlegg av: Dieseldahl (13.04.18 08:05 ), lest 5055 ganger

Mine aksjer får du ihvertfall ikke kjøpt. Jo forresten for 20 kr :)
Innlegg av: rieg (13.04.18 08:11 ), lest 5032 ganger

Jeg kjøper med glede mer hvis den selges nedover...så bare selg ....her selges ikke noe på lenge....
Innlegg av: bergsmofs (13.04.18 08:37 ), lest 4989 ganger

Go Morn IOX eiere

Kurstørken og nyhetstørken varer ikke evig,nei
Jeg har kjøpt mer de siste ukene,på billigsalg

Det er flott at det gis aksjer vekk.Det ganger eiere som tenker langsiktig. Tålmodighet er nøkkelen her. Annual rapport om 6 dager .....
Innlegg av: Helten (13.04.18 09:45 ), lest 4898 ganger

Hehe.
@bergmofs: Artig med kommentar om langsiktighet, samtidig som du nevner annual report om 6 dager :-P
Innlegg av: Ransen (13.04.18 09:46 ), lest 4898 ganger

Nå er APCL igjen mer verdt enn IOX, til tross for produksjon med gode oljepriser, boreavtaler og gigantiske egne felt.
APCL knoter fortsatt med tillatelser og eksistens
Innlegg av: vestavind (13.04.18 09:56 ), lest 4876 ganger

Blir slik når alle bare skal ha IOX billigere og billigere.
Innlegg av: InvestorMannen (13.04.18 10:30 ), lest 4821 ganger

Ransen, ja det er utrolig.

Men denne aksjen er sprengeklar, kommer det gode nyheter nå, så går denne 100% på få dager.
Innlegg av: AbuDhabiOil (13.04.18 10:48 ), lest 4785 ganger

Olja rt. 42,40 på tross av at Trump ser ut å bøye av, US forhandlar med Kina om eit toll-kompromiss.

IOX opp 4,5% på syltynt volum.
Ser vi starten på eit trendsksifte utover i april?
Innlegg av: sotramannen (13.04.18 11:07 ), lest 4742 ganger

Stille rundt aksjen..

Men oljen stiger stadig og dette lover veldig bra for res. i 2.kvartal og. Oljepris og oljeproduksjon er alfa og omega. Og blir det treff på en av de neste brønnene, blir det virkelig moro.

Men først skal vi ha et 1.kvartalsres. Blir veldig spennende om vi får et plussres.

Innlegg av: aborum (13.04.18 11:15 ), lest 4720 ganger

BRENT CRUDE 72.69 +0.67 +0.93%

- det siger snart pang! :)
Innlegg av: Tilfeldignavn (13.04.18 12:31 ), lest 4628 ganger

Ref:
"nnlegg av: Ransen (12.04.18 09:44 ), lest 1209 ganger
Det er mulig å komme i Kontakt med styremedlem Mimmi Berdal. Sentrale styremedlemmer må kunne forklare alle avvikene i forhold til meldingene siste året. Utrolig merkelig at Iox fortsatt står på stedet hvil mens andre aktører i lianosbassenget borer og produserer som aldri før, og det med rette ved dagens oljepris."

Det er umulig å komme i kontakt med Mimi Berdal - ho svarer aldri. Det samme tåkepratet fra IR.
Innlegg av: DavidM (13.04.18 12:39 ), lest 4611 ganger
Endret: 13.04.18 12:40

Tror det er like før IOX får et rykk og etablerer seg i klatremodus over 3-tallet.
Konsolideringsfasen er i realiteten unnagjort. RT før rykket: NOK 2,60.
Innlegg av: Solan Gundersen (13.04.18 12:46 ), lest 4580 ganger

Canacol rapoterte at de tjente ca 30 mil norske kroner på sine IOX aksjer. Tror historien gjentar seg, det kommer et lavt bud til eierene av Gurnsey askjene når fristen nærmer så er det opp til PAS å finne en strategisk løsning og vips så er vi i gang igjen.

Noen her inne som tenker å ta canacol plass i styret, de får min stemme
Innlegg av: bæærnt (13.04.18 12:50 ), lest 4563 ganger

Jaha, og hvem er det som konsoliderer ?
Innlegg av: Akte (13.04.18 12:59 ), lest 4542 ganger

Købersiden bliver bygget kraftig op nu.
3+ inden for ganske kort tid
Innlegg av: vestavind (13.04.18 15:01 ), lest 4432 ganger

virkelig på tide at det skjer noe nå. Styret virker helt handlingslamma, er vel kjøpt og betalt av mafian der need.
Innlegg av: vestavind (13.04.18 15:01 ), lest 4443 ganger
Endret: 13.04.18 15:02

Innlegg av: Ransen (13.04.18 16:15 ), lest 4367 ganger

Må dere ikke bli utålmodige. Husk at Pareto rapporten/konferansen fra i høst er å anse som et styrende dokument. At det finnes aktører som ønsker seg en bit av dette selskapet er vel ikke en overdrivelse. Har tro på at mye allerede er avgjort og at vi får mer info i årsrapporten om noen dager.
Innlegg av: aborum (13.04.18 16:23 ), lest 4357 ganger
Endret: 13.04.18 16:32

Længe siden vi har set en dag med 8,6% stigning i IOX. Ganske få ordrer til 3,00 NOK jfr. level 2. Vi ser aktien over 3,00 næste uge - uden problemer.

Jeg gratulerer IOX50 samt øvrige, der har købt op på lavere kurser. Jeg har, med ledig kapital, valgt at afvente den videre udvikling i selskabet herunder årsrapport, ASR og afklaringen på PGR/AEN aktierne.
Innlegg av: ThomasAa (13.04.18 22:35 ), lest 4093 ganger

Aborum:

Den øker på ekstremt lavt volum. Det er hyggelig, men den henter kun inn det tapte for meg i denne omgangen. Altså siden jeg sist flyttet beholdningen fra Nordnet til DNB. Fortsatt xxx xxxkr i minus etter det uvettige nedsalget av CANACOL for min del. Vi får håpe på gode nyheter. Da kan dem gå som et romskip oppover, men husk nedsalg jan medfølge av andre...
Innlegg av: aborum (14.04.18 10:58 ), lest 3884 ganger

ThomasAa:
- forstår din frustration, men som aktionær i IOX har man siden salget fra CNE startede med at sælge medio 2017 været klar over, at man gik en længere periode i møde med uforudsigelighed.

Nordnet er aktuelt ved at blive opdateret, så jeg kan ikke checke handelsloggen fra fredag, men så vidt jeg husker, blev der reelt købt ganske pænt op.

Jeg klager heller ikke, når en robot handler kursen op på 10 aktier. Det er en kalkulation, der ligger til grund for robotternes handel i papirerne - vi må vænne os til det. Alle betaler kurtage, selv robotter (der dog betaler noget mindre, formoder jeg), og kalkulationen har beregnet et overskud - ergo handler den.
Innlegg av: aborum (14.04.18 14:36 ), lest 3790 ganger

RE^3: IOX - Annual Report / Annual Statement of Reserves

I forlængelse af ovenstående, kan jeg orientere om, at der fredag blev handlet ca. 200.000 aktier, hvilket reelt er over gennemsnittet i den senere tid.

Aktien er derfor steget på stigende volumen og påstanden om, at det er ordrer på 10 stk. der primært er årsag til at kursen stiger, holder derfor ikke vand.

Jeg afventer årsrapporten, ASR og alle de andre variabler, som vi ikke kender.

Der er ikke langt til 3,00 @ https://imgur.com/a/BPdw8
Innlegg av: Akte (14.04.18 14:56 ), lest 3772 ganger

3 kommer inden længe, bare vent og se hvad der sker de sidste par dage op til regnskabet
Innlegg av: aborum (14.04.18 14:59 ), lest 3763 ganger

Akte:
- håber virkelig ikke, jeg ligner en investor uden is i maven :)
Innlegg av: Tilfeldignavn (14.04.18 16:40 ), lest 3705 ganger

Har et høyt snitt i IOX, men et papirtap på flere hundretusen. Håper vi snart kommer til 5 - 5,5 kr, så jeg blir i break even..

Har nesten vært mer enn jeg kan tåle vedr. kursnedgangen.
Innlegg av: bergsmofs (14.04.18 18:14 ), lest 3637 ganger

Er nå i ca + 5 % på aksjene. Har kjøpt å kjøpt på lave kurser. Så det kan bli en fin vår,god sommer å en fantastisk høst, rent kursmessig. Håper jeg !
Jeg har dog vært lenge innehaver av IOX aksjer også. 2012. Så kanskje jeg får erfart om det er lurt å være veldig tålmodig å snitte ned i dårlige kurstider.
Håper nu også på vegne av alle tålmodige eiere å de som gir mye god info til oss,at de får godt betalt.
Innlegg av: Ransen (14.04.18 19:40 ), lest 3583 ganger

Nå vil oljeprisen om kort tid ligge på 80 Usd/b. Det gjelder å komme i gang med boring fort so fy. SLS er pt strategisk partner, men vi bør ta høyde for at de også kan komme inn på eiersiden da de er kapable for å kunne stille utvidet garanti. Forøvrig er nok også Phoenix med i kulissene her. Om noen dager får vi klarhet...
Innlegg av: Ransen (14.04.18 19:40 ), lest 3587 ganger

Nå vil oljeprisen om kort tid ligge på 80 Usd/b. Det gjelder å komme i gang med boring fort so fy. SLS er pt strategisk partner, men vi bør ta høyde for at de også kan komme inn på eiersiden da de er kapable for å kunne stille utvidet garanti. Forøvrig er nok også Phoenix med i kulissene her. Om noen dager får vi klarhet...
Innlegg av: AbuDhabiOil (14.04.18 20:47 ), lest 3534 ganger
Endret: 17.04.18 16:38

Så har Abu sunge "Verdi, Nabucco med Va! Pensiero" eller slavekoret for full hals ilag med 3000 andre song-elskarar i 10 års operajubileum og vifta med norsk flagg!
Det var veldig kjekt!

På tross av Trump og May som arrogant bomba stakkars Syria basert på løgner, vart dagen fin, vår fyrste og flotte sumardag!
.............
Redigerings tillegg;

Videoen frå Syria som var hovedgrunn for Nato-bombinga var iscenesett.

Vi såg 2 våte, redde men uskada småborn sitjande. Så kom ein gut i 7-8 års alderen inn, uskada, forvirra men elles heilt roleg.

Så kjem ein mann med gassmaske, kanskje ein White Helmet aktivist eller ein opprørar/jihadist stormande inn, tok tak i guten og nasespraya han og nokre andre spylte han med 2 vasslangar.

Dette såg veldig rart ut, eg spela videoen 10-15 gongar og etterkvart stod sanninga tydeleg fram; for i bakgrunnen var 2-3 kvinner i passande alder for å vere mødrene til borna, kvinnene snudde seg unna fotografen, småprata saman, var heilt rolege og avslappa og viste null interesse for "behandlinga" borna vart utsette for.

Såpass veit eg om morsrolla, at hadde borna vore i livsfare på grunn av gassing, ville kvinnene ha sett på borna sine og fylgd med i utviklinga med redde og sinte andlet.

Kvinnene i bakgrunnen er ein sikker indikator eller laksmustest på at borna var uskada og utanfor fare.

Derfor våga eg påstanden at desse borna IKKJE var eksponerte for giftgassar!

I dag på NRK melder ein at sjukepleiarar er intervjua på sjukehuset der videoen vart laga; at dette var familiar som hadde gøymd seg i kjellarar i hus som vart bomba og hadde fått pusteproblem på grunn av alt støvet som bombinga virvla opp.
Dette sa dei var heilt vanleg i slike situasjonar. Desse familiane kom til sjukehuset for å bli vaska og spylte for støv, då plutseleg det kom inn folk som ropte; "Gassangrep, storma inn, brukte nasespray og filma.

Stor skam til Trump, May, Macron ,Stoltenberg og vår eigen statsminister som slukte løgnene utan motforestillingar og deretter kvitvaska rakettangrepet.

Det syriske regimet bomba, krig er brutal, men gassangrep var det ikkje!
Innlegg av: DavidM (14.04.18 22:36 ), lest 3420 ganger

Hva er kurspotensialet i IOX når rykket opp kommer?
Innlegg av: aborum (14.04.18 22:38 ), lest 3411 ganger

DavidM:
- har du kigget på grafen over kursudvikling? Her taler vi mindst 8,00 NOK, formentligt væsentligt højere.
Innlegg av: DavidM (14.04.18 22:42 ), lest 3412 ganger

RE^3: IOX - Annual Report / Annual Statement of Reserves

Ja 8 kroner er en mulighet.
IOX er i ferd med å få en fin dobbeltbunn i chartet som borger for solid oppgang.
Innlegg av: ThomasAa (15.04.18 00:01 ), lest 3371 ganger

Det må komme en helt avgjørende og viktig nyhet før vi ser 8-10kr igjen. En nyhet som gjør at førre saker er PENDING! Først og fremst må selskapet få på plass bankgaranti å få boret! Det var dette vi betalte 8kr/aksjen for i starten av 2017. Deretter kom utsettelsen etter nedsalget til CANACOL. LLA-47 er et vanvittig spennende felt. Nå må ledelsen vise at de har kontroll og styre skuta i havn med de neste brønnene. Ellers blir dette bare et luftslott.
Innlegg av: Ransen (15.04.18 08:23 ), lest 3285 ganger
Endret: 15.04.18 08:24

Blir feil å kalle IOX for et luftslott. De har tross alt en bærekraftig produksjon i motsetning til APCL. Qec har samme produksjon som IOX, men er verdsatt 10 ganger høyere.
Innlegg av: Tilfeldignavn (15.04.18 08:45 ), lest 3255 ganger

Forstår ikke den merkelige prissettingen av QEC vs IOX..

IOX må stå ovenfor en enorm prissetting i løpet av våren, og den pågående borekampanjen! P.t. er oljeprisen over 70 dollars
Innlegg av: ThomasAa (15.04.18 08:58 ), lest 3241 ganger

Hvis de mister lisensen LLA-47, så mener du selskapet fortsatt kan fortsette å stige i kurs? Selskapet MÅ bore videre, kun det vil føre kursen opp. Da er vi avhengige av gode nyheter. Den produksjonen som er nå er en dråpe i havet i forhold til potensialet på feltet!
Innlegg av: aborum (15.04.18 09:18 ), lest 3214 ganger
Endret: 15.04.18 09:19

Et par brønde mere i løbet af 2018/primo 2019 og den bankgaranti er et non-issue. Glæder mig personligt til at høste gevinsten af det hårde arbejde.
Innlegg av: Ransen (15.04.18 09:18 ), lest 3214 ganger

Thomas, les info fra Patetokonferansen i høst. Det blir ikke snakk om å miste noen ting som allerede er i gang. Det som jobbes med nå er overføringen av forpliktelsene påCor-6 til Lla-47 og flere. Her forstår jeg at advokatene er i arbeid for å spikre en fullgod avtale.
Innlegg av: piff (15.04.18 09:21 ), lest 3216 ganger

Re Ransen .

Og sammen ligne IOX og QEC på ditt grunnlag blir direkte feil.

For det første har qec kun marginalt lite kassa lån mens IOX besitter lån for ca 400 mill. Og Forfaller om ca 16-24 mnd . Hvordan selskapet skal løse dette gjenstår og se ,men kan komme en gedigen utvanning,eller mislighold om de ikke har noe overraskende og komme med.
Produksjone pr i dag dekker knapt og gå i balanse. Da skjønner en hva som er i vente.
I tilegg indre uro i selskapet,noe som selvsagt påvirker markede.
Sitter selv med en liten lyttepost i IOX kjøpt for en stund tilbake snitt godt under 3. Det må komme noe mer konkret info fra ledelsen av posetiv art før en kan se bevegelse igjen i papiret.
Innlegg av: Tilfeldignavn (15.04.18 09:56 ), lest 3180 ganger

https://www.xtrainvestor.com/nb/content/n%C3%A5-har-vi-en-referansepris-hva-lla-47-kan-v%C3%A6re-verdt
Innlegg av: sotramannen (15.04.18 10:08 ), lest 3162 ganger

Må ha i bakhodet at dette ble skrevet i midten av januar 2016 da oljeprisen var på det laveste, ca. 30usd for brent.

I dag er virkeligheten og prisene en helt annen da vi har passert 70 usd.

Bare å ha tålmodighet, folkens. Snart i gang med neste brønnene, Frison og Jaca.
Innlegg av: elhumme (15.04.18 10:38 ), lest 3125 ganger

Skulle ikke IOX bore en brønn på Altair nå i Q2? Dekker SLS 90% her også, som de gjorde på Altair i fjor?
Innlegg av: Ransen (15.04.18 12:26 ), lest 3073 ganger

Piff, QEC kommer seg ikke igjennom sitt planlagte boreprogram uten å hente/ låne penger. Det er forsøkt å få tak i partner, men feltene er mindre lovende enn ventet og derfor ikke attraktive.
Det er selvølgelig uheldig at IOX enda sliter med gammel gjeld etter svindleren Fjell & co regjerte.
Innlegg av: ThomasAa (15.04.18 15:17 ), lest 2956 ganger

Ransen:

IOX er min eneste investering. Jeg er svært positiv, men samtidig realist. Hadde det vært avklart rundt COR-6-tvisten, hadde kursen vært noe hekt annet. At man er positive i noen dokument hjelper lite.. Man må også komme i mål! Løser tvisten seg ser vi tosifret. For da er det avgjørende for at feltet LLA-47 videreutvikles (altså borekampanjen fortsetter).
Innlegg av: aborum (15.04.18 17:41 ), lest 2851 ganger

Fredag var buy/sell ratio 90/10% jfr. http://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=IOX&exchange=OSE&depth=200

Kombineret med udmærket volumen peger dette bestemt ikke i retning af nedgang i den kommende uge.
Innlegg av: Tilfeldignavn (15.04.18 20:16 ), lest 2745 ganger

https://www.nettavisen.no/meninger/aksjeanalyser/knallsterk-oljepris---kan-snart-vre-i-100-dollar/3423438731.html
Innlegg av: ThomasAa (15.04.18 20:44 ), lest 2698 ganger

Det hjelper lite med høy oljepris om IOX ikke klarer å overholde sone forpliktelser på borekampanjen. Hadde alle vrikker vært på plass hadde dette vært en hot case. Enn så lenge er IOX High risk award. Derfor sitter vi her. Vi håper/tror de skal få det til. Det er en høy risiko å ta. For vi vet ikke med sikkerhet at feltet blir boret mens vi er aksjonærer der. Eventuelt håper jeg får all del en stor aktør kjøper lisensen/selskapet om ting går rett vest fremover. Tvi tvi alle sammen. Lykkes vi er det mange millionærer blant oss, mislykkes de kan fort fremtiden være svært dyster.
Innlegg av: bæærnt (15.04.18 20:48 ), lest 2684 ganger

Endelig noen som har skjønt dette. Very Good.
Innlegg av: ThomasAa (15.04.18 21:26 ), lest 2624 ganger

Ja, Bæærnt. Jeg deler dine realistiske tanker. Kursen hadde aldri vært her nede om selskapet hadde hatt spikret planen sin 100%. Nå vet vi egentlig ikke noe med sikkerhet, men man håper og tror at de kan fortsette borekampanjen. Endog dette er kun visjoner, planer de har, som det ikke finnes bankgaranti for foreløpig! Små oljeknøtter er stort sett High risk award. Ingen ville ha investert hvis ikke mulig avkastning var stor, når man tar såpass risiko med egen kapital. Jeg ser på dette som ren gambling. At LLA-47 er bra vet vi en del om, men om IOX får boret ferdig er noe helt annet.

Beklager det blir en del Autokorrekt/taste-feil når jeg skriver på telefon.
Innlegg av: bergsmofs (16.04.18 13:33 ), lest 2379 ganger

En dag nærmere Annual report. ...... !
Innlegg av: kaunis (16.04.18 13:56 ), lest 2338 ganger

vi ser i dag igjen,disse aksjene kan ikke stige i verdi så lenge disse små tjafsene selger på øretrilling og det eneste de egentlig gjør, er å fylle lommene til nettmegler-selskapene.Selv sitter de med smuler og griner.Huff huff
Innlegg av: robkal (16.04.18 14:11 ), lest 2300 ganger

Spørsmålet er.. vem holder aksjen nede på dette nivå??
Roboter som fått instruks på og holde aksje 15 øre opp el ned??
Ell har noen fysiks person som ødelegger den ??
Innlegg av: Jan-Tommy (16.04.18 14:17 ), lest 2291 ganger

Hvem holder aksjene nede, hvem vet, skulle gjerne visst det.
Innlegg av: imijdodimidi (16.04.18 14:25 ), lest 2267 ganger

Det var nevnt tidligere at det var Nordnet livsforsikring. Det kommet ut ifra Top 50 forandringer som Bæærnt limet her på HO.
Dritt Tom Haugland tror jeg.

Jeba ga otac u prkno. Jebem ti berzu usranu ovakvu, pi!
Innlegg av: vestavind (16.04.18 15:07 ), lest 2210 ganger

oljeprisen over 72 igjen, så på tide det blir slutt på denne idiotiske øretrillinga
Innlegg av: AbuDhabiOil (16.04.18 18:48 ), lest 2038 ganger

Teknisk analyse IOX;

Kjøpsignalet er intakt, og glidande gjennomsnitt har kurve som peikar svakt oppover.

IOX ligg no i ein stigande trendkanal med breidde ca. 50 øre og stigningstal ca. 40 øre/mnd.
1.april hadde kanalen min 2,4 og maks 2,9
15.april .............min 2,6 og maks 3,1

Om IOX held seg innanfor kanalen 1 mnd. fram i tid vil;

1. mai ha IOX kurs min 2,8 og maks 3,3
15. mai............min 3,0 og maks 3,5
Innlegg av: Jan-Tommy (16.04.18 20:08 ), lest 1949 ganger

Jaaa!
Innlegg av: kaunis (16.04.18 20:19 ), lest 1931 ganger

regner vi fra 1.april, kan bildet være som dette fremover.fra tidligere ca55$ fatet til 68$.+13$ som er omtrent forskjellen fa Q1. 2160 fat *13*8=kr224640 pr dag i mer inntjening.3mnd=90dager*224640kr=20mill mer inntekt i Q2 en i Q1.Varer dette blir det:20mill*3=60mill i mer inntekt i forhold til Q1.
Innlegg av: Kvasi (16.04.18 23:37 ), lest 1799 ganger
Endret: 17.04.18 00:12

Hvis vi ser bort fra endringer på utgiftssiden, og forutsetter at regnestykket over stemmer; (at det blir 60 mill mer i inntekt(?) - så utgjør merinntekten 0,927NOK* per aksje. Det er jo bra!

En kan ikke utelukke at regnestykket stemmer - men IOX har dessverre en lei tendens til å overraske.

---------------
*Antall aksjer: 64690315
Innlegg av: Jan-Tommy (16.04.18 23:42 ), lest 1780 ganger

Jaaa!
Innlegg av: bæærnt (17.04.18 08:24 ), lest 1590 ganger
Endret: 17.04.18 08:31

Greit å leke med tall og regne på økte inntekter, men skummelt å se seg blind på bruttotall. Dere glemmer jo delingen med SLS inntil CAPEX på Vikingo er dekket inn. Sannsynligvis ikke før i Q1-2019. Glem oljeprisen i det lange bildet. Den får vi uansett ingen stor glede av om ikke selskapet snart får på plass en løsning når det gjelder forhold som foreløpig er merket "pending".
Innlegg av: kaunis (17.04.18 08:57 ), lest 1511 ganger

Når oljeprisen er avgjørende for alle som driver med utvinning av olje kan en ikke drite i oljeprisen.Selvfølgelig har det stor betydning for økonomien hvor høg oljeprisen er.Jeg regnet ut ca merinntjening ved den økte oljeprisen,og avgiften de betaler er et fastbeløp som allerede er betalt og som ikke skal regnes med i dette eksemplet.De andre tingene er uavhengi av dette regnestykket.Men for fremtiden så vil nye brønner ha større betydning hvist de har en god brønnlevering pr døgn.Slikt sett er IOX inne i veldig posetiv økonomisk opptur og dette bør vises på aksjekursen.Dette vil også være til longsitternes fordel og tjafsene vil stadig plukke smuler.
Innlegg av: aborum (17.04.18 09:06 ), lest 1487 ganger

600.000 købes på 2,50 NOK @ https://imgur.com/a/da9DV

Er det optakten til det scenarie, jeg tidligere har skitseret?
Innlegg av: bæærnt (17.04.18 09:07 ), lest 1473 ganger
Endret: 17.04.18 09:08

dobbel post
Innlegg av: bæærnt (17.04.18 09:07 ), lest 1464 ganger

Når det gjelder delingen med SLS så er det en variabel størrelse av NOI (driftsresultat). Og modellen som muligens er god, kan også bli brukt i et utvidet boreprogram. Om oljeprisen øker med USD 5 eller 10 pr fat så kan man altså i IOX sitt tilfellet ikke ta ut mer enn det som faktisk forblir selskapets andel. Om du gjorde en slik forutsetning i ditt eksempel så er vi jo egentlig enige. Det kom bare ikke klart frem slik jeg leste teksten.
Innlegg av: bæærnt (17.04.18 09:10 ), lest 1449 ganger

@ aborum

Skissert hva da ?
Innlegg av: kaunis (17.04.18 09:12 ), lest 1435 ganger

Ja, dette var brutto, og IOX tjener så meget mer i % sett i forhold til den økte oljeprisen som de gjør til en hvær størrelse av oljeprisen.
Innlegg av: Tigerberget (17.04.18 09:58 ), lest 1341 ganger

Leser at Schlumberger har sendt en faktura på 85000,- USD til Interoil for teknisk support på Mana i Desember 2017.
Artikkelen er på Spansk og Google Translate er helt på bærtur, men det skjer i hvert fall noe der.
Innlegg av: bæærnt (17.04.18 10:01 ), lest 1332 ganger

The Company has contracted Schlumberger to validate current Mana’s Geological Static Model and expects to start building a
dynamic reservoir model first quarter 2018 aiming a feasibility project for water flooding and restoring reservoir pressure in the
Mana Field.

........Q4-2017.
Innlegg av: Tigerberget (17.04.18 10:05 ), lest 1320 ganger

Ja. Jeg leste bare litt på Intranett.
Innlegg av: ThomasAa (17.04.18 11:08 ), lest 1248 ganger

Ja, Bæærnt!

Får de ikke boret hele LLA-47 så får de ikke beholde Vikingo heller vel? Selskapet er uansett ikke interssante for noen av oss, hvis LLA-47 blir stoppet og de ikke løser ting. 19ende får vi kanskje vite mer(?)
Innlegg av: vestavind (17.04.18 12:28 ), lest 1166 ganger

hvorfor ikke kjøpe på 2,71? Blir de aldri lei av denne ørekranglinga
Innlegg av: AbuDhabiOil (17.04.18 16:46 ), lest 983 ganger

Les gjerne eit redigert innlegg midt i denne tråden!
Innlegg av: aborum (17.04.18 16:50 ), lest 970 ganger
Endret: 17.04.18 16:52

IOX står foran en massiv reprisning og det eneste, der bliver diskuteret, er alle mulige teorier om at selskabet går ad helvedes til .. spild af tid.

Her sidder man roligt og venter på at sælge 525.000 aktier på 8 - 12,50 NOK / aktie. Hvis norske TRVX (biotek) når i mål med TG- og ONCOS-platformen, bliver der nok anledning til at øge positionen i IOX :)
Innlegg av: bæærnt (17.04.18 17:07 ), lest 943 ganger

dobbel post

Innlegg av: bæærnt (17.04.18 17:07 ), lest 943 ganger

Ingen spesiell grunn, men jeg begynner etterhvert å få en uggen følelse av at ASR eller noe annet kan by på en negativ overraskelse ved fremleggelsen av Annual Report. Det passer liksom godt inn mønsteret med de løse trådene som ellers tyter ut av selskapets sammenføyninger.

"Inconsistencies" som har foranlediget ny 3D seismikk kan jo lede til så mangt. Både av det positive, og det negative slaget. Selskapet har ikke gitt noen klare føringer, og bare opplyst om at ny 3D er iverksatt. I bakhuet surrer også ambisjonen om Argentina som jeg ikke synes fremstår som særlig troverdig med forpliktelsen på MUSD 36 som allerede ligger i sekken.

Kan det f.eks tenkes at Colombia eventyret skal pakkes pent og forsiktig sammen før man vender nesen sørover på kontinentet ? Har man kommet frem til en konklusjon om at innfrielse av ytterligere forpliktelser i Colombia gir dårligere avkastning (for aksjonærer og obligasjonseiere) enn en tilsvarende innsats i Argentina ?

Og bare for å leke med tanken - exit Colombia, hvilken økonomisk konsekvens vil det ha for IOX om vi forutsetter at alle forpliktelser kan overdras til en ny aktør ?

Innlegg av: Optimusprime (17.04.18 17:25 ), lest 916 ganger

bææærææærnt, det var da voldsom til konspiratorisk du var nå da. Vil du billig inn igjen eller? Om IOX gir opp LLA47 som visstnok skal være fylt til randen med olje for å flytte til Argentina så må jo potensialet være et mammutfelt uten sidestykke der nede. På LLA47 flyter jo oljen praktisk talt oppå bakken. Vi må bare komme i gang og få en brønn til opp å gå som produserer jevnt og godt så er det ingenting som kan stoppe aksjekursen i IOX. Potensialet er enormt. Når det er sagt så er det jo ingen av oss her inne i alle fall som kan garantere at IOX vil lykkes. Det er fortsatt en del skjær i sjøen dessverre. Men jeg tror og håper at IOX navigerer seg greit utenom de og loser skutta trygt i havn så vi igjen kan se kurser over kr 10. Vi bør kunne få svar på en del ting nå snart og det skal bli godt å vite litt mer en å gå rundt å synse hele tiden. Men trua har jeg.
Innlegg av: Ransen (17.04.18 17:16 ), lest 922 ganger

Du må ikke være så negativ Bærnt, det er ingen ting som tyder på at selskapet skal forlate Colombia og LLA-47. I vertfall ikke ut fra dagens situasjon som bekrefter at det er olje på feltet og gode oljepriser...
Jeg tenker heller positivt i forhold til innholdet i årsrapporten.
Innlegg av: bæærnt (17.04.18 17:36 ), lest 896 ganger

Negativ. Skeptisk. Er antakelig begge deler. Så det holder faktisk.

Men utspillet om Argentina kom som et lynnedslag i fjor høst uten at det er fulgt opp på noen som helst måte frem til idag. Det må jo være tuftet på et eller annet, og imens så er lite avklart om veien videre i Colombia. Og basert på det vi vet idag så synes begge deler som svært lite realistisk.

Innlegg av: Ransen (17.04.18 17:46 ), lest 879 ganger
Endret: 17.04.18 17:47

Pareto -presentasjonen i fjor ga klare målsettinger for selskapet. Jeg tror at vi får utfyllende info i rapporten på torsdag. Spørsmålet er om tiden er inne for gode nyheter før aksjene på brown kontoen er kommet på riktige aktører.
Innlegg av: imijdodimidi (17.04.18 17:59 ), lest 850 ganger

Akkurat riktig tid til å kjøre kurs ned. Oljepris opp, alle venter og har i hodet sitt bare positive meldinger og det forventes mye avklaringer så å si at er idealt for en kald dusj. Alt ser paradoksalt ut, stille i leiren før storm.
Så bærnt er ikke allene.
Innlegg av: ThomasAa (17.04.18 18:18 ), lest 824 ganger

Positive meldinger av svært betydelig art kan man vel neppe holde tilbake i ukesvis for å samle det på en rapport... Jeg forventer ikke flere tråder som løsnes opp 19ende. Det er nok urealistisk.
Innlegg av: Ransen (17.04.18 18:25 ), lest 819 ganger

Vi har sett, og også testet den siste tids hande hvor enhver oppgang basert på litt volum blir direkte slått ned igjen. Dette er computernes suverenitet.
Innlegg av: finger'n (17.04.18 19:07 ), lest 770 ganger

Må innrømme at jeg har små forventninger denne gangen etter alt som har skjedd,men tror at kun ÈN positiv melding vil få fart på kursen.
Motsatt vil vi ikke høre mer om forsinkelser/utsettelser pga bla bla bla etc.
Tenker i såfall med gru på all den sippete sutringen fra vinden vestfra som vil dukke opp på innleggene her !
Spennende blir det i hvert fall.
Lykke til alle sammen !

Mvh. finger'n
Innlegg av: _IOX50_ (18.04.18 04:22 ), lest 611 ganger
Endret: 18.04.18 04:43

TS vil dekke inn snart?

Sjekk Tread.
Innlegg av: _IOX50_ (18.04.18 04:45 ), lest 594 ganger
Endret: 18.04.18 04:50

edit

Den der ThomasAa og bæærnt lukter 'Alternativ20' meget lang vei;)

Lykke til
Innlegg av: bæærnt (18.04.18 06:53 ), lest 543 ganger
Endret: 18.04.18 06:55

@_IOX50_

Er det noe av dette som IKKE stemmer ?
Innlegg av: bæærnt (18.04.18 06:53 ), lest 545 ganger
Endret: 18.04.18 06:56

dobbbel post
Innlegg av: ThomasAa (18.04.18 08:02 ), lest 461 ganger

Bæærnt: det blir som å høre Putin snakke om når vesten anklager de for noe. De har jo aldri gjort noe galt, og alt man påstår er løgn og bedrageri. Selskapet har mange løse tråder! Det er et faktum ikke noe annet enn ren og skjær realitet!
Innlegg av: _IOX50_ (18.04.18 11:28 ), lest 351 ganger

Litt bemerkelsesverdig at ThomaAa & bæærnt
er helt i vildensky HVAD gjelder puslespillet i Interoil.

Selg dere ud om dere to ikke er ude allerede.

Tror nok det siste.

Glem Interoil. Kom dere inn i Pen og lek sammen med den velformulerte storbaiseren deres der.Sammen i sandkassen med den DESIDERT sleipeste baiser gjennom alle tider. Aksjen deres som i sin tid ble kallet selskapet rett i fra h..

Om ikke der så finn på noget andet å leke med.Det finnes nok av dårlige papirer å snakke ned om det er deres trigger i hverdagen.

Ha en nydelig dag !

tak
Innlegg av: bæærnt (18.04.18 11:43 ), lest 319 ganger

@_IOX50_

Dine gjentatte (vrang)forestillinger om folk du ikke kjenner er rett og slett ikke interessant. Kan du ikke heller prøve å forklare hvorfor vi ikke skal bry oss om disse uavklarte forholdene ?
Innlegg av: ThomasAa (18.04.18 15:39 ), lest 177 ganger

Burnt: det nytter ikke å snakke med mennesker som dette. Bedre om vi bare overser. Det er et faktum at selskapet har mange løse tråder som er uavklarte. Det er min egen aksjer jeg eier, så jeg har ingen grunn til å snakke den ned. Jeg er kun realistisk! Selskapet står ovenfor mange utfordringer. Derimot har jeg et lite håp at de kan nøste opp i dem, og da ser vi betydelig høyere kurs. Det er jo derfor vi er her? Høy risk award! Det er på den andre siden også en god mulighet for at ikke alt går knirkefritt, og det kan også gå virkelig dårlig. Det kan ikke av oss vite noe om. Avgjørelsen rundt COR-6 er noe som er helt utenfor IOX sin makt. Det er det det colombianske rettssystemet som avgjør. Løser det seg positivt vil også LLA-47 kunne videreutvikles. Derimot slik det er nå mangler det EK! Det er det ikke noe som kan betvile. Så oppførselen til en viss person her er skikkelig barnehage-stil. Jeg har flere elever på det nivået på jobb. Det blir for dumt.
Innlegg av: _IOX50_ (18.04.18 04:29 ), lest 614 ganger

'- voldgift PENDING
- garantier PENDING
- 3D seismikk PENDING
- Gas Plant og miljøkrav PENDING
- boreprogram PENDING
- emisjon eller ikke PENDING
- Argentina PENDING
- industrielt eierskap (Brown) PENDING'

UTROLIG !

Typisk småhøyskole gutter som prøver på slik IDIOT baising.

Ut !
Innlegg av: _IOX50_ (18.04.18 12:02 ), lest 296 ganger

bæærnt 11.43

Hvorfor skal en bry seg med å hjelpe shortere å dekke seg inn?

Gikk ikke kursen ned til 1,- eller var det til 2,- den andre febrilske baiseren så for seg...

Stå på.

Dere er flinke begge to, men ikke flinke nok,)