Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Offshore
Innlegg av: Longsitinbulk (10.04.18 10:10 ), lest 4859 ganger
Ticker: FOE
Endret: 10.04.18 10:28

FOE- Nå er det tid for inngang i aksjen igjen- 10.5kr

Sann mine ord, denne vil fly som et spyd fremover.

se hva som skjer i rigg, se på oljepris.

Aksjen er dolket ned fra 30 til 10 på no time på analyser som ikke har grobunn i virkeligheten.
RSI indikerer milevis oversolgt, shorten er på ny rekord stor, store tyngre investorer begynner å ta plass i aksjen, analytikere forventer kontraktsdryss fremover- her er det bare å gribbe til seg før shorterene gjør det..

løp å kjøp før oljemarkedet går helt bananas

https://aca.st/0ec38e
Innlegg av: Longsitinbulk (10.04.18 10:37 ), lest 3101 ganger

RE^1: FOE- Nå er det tid for inngang i aksjen igjen- 10.5kr

hehe, her du det travelt nå Really?
Innlegg av: sognoksen (10.04.18 10:55 ), lest 3071 ganger

Godt bet long Jin er vel på tilbud nå longsitinbulk tror du de blir kjøpt opp eller ,merkelig kurs utvikling i Jin
Innlegg av: Longsitinbulk (10.04.18 10:59 ), lest 3063 ganger

må knegge høyt av de "seriøse" forståsegpåere som skriker 1kr, lenge siden klovneri på sirkus var gøy, den denne klovnen er virkelig vittig.

Det blir enda gøyere nåe squeezzzen virkelig tar til, dere vet vel hvor mange aksjer som er short her?

knegg knegg
Innlegg av: really (10.04.18 11:32 ), lest 3023 ganger

Har det ikke travelt, tok inn litt FOE forrige uke. Spørsmålet er mer hvor lenge jeg skal vente med å selge.
Innlegg av: Longsitinbulk (10.04.18 12:02 ), lest 2995 ganger

er allerede ute, fikk 11,6 i snitt for mine 75k som jeg kjøpte i fredag og i går

helt ok timelønn
Innlegg av: El Gordo.. (25.04.18 21:20 ), lest 2804 ganger

Skal vi opp 10% - 50% - 100%..i morgen og de neste dagene...?
Spennende morgendag...!
Mvh.
Innlegg av: Sjog (25.04.18 22:49 ), lest 2756 ganger

Ja ikke tallene som er mest spennende i morgen, men hva de sier om kontrakts- og lånesituasjonen.
Innlegg av: Longsitinbulk (26.04.18 08:37 ), lest 2661 ganger

5kr snart?

Inntektsfall øker tapet til Fred. Olsen Energy
12 minutter siden · Petter Winther
Inntektene til Fred. Olsen Energy falt med 27 prosent til 69,5 milliarder dollar (553 millioner kroner) i første kvartal fra samme periode i fjor.
Brutto driftsresultat falt fra 40,8 til 31,8 millioner dollar.
På bunnlinjen sitter selskapet igjen med et tap på 42,6 millioner dollar. I samme periode i fjor tapte de 26,4 millioner dollar.
Tapet øker på grunn av større finansielle utgifter, i tillegg til inntektsfallet.
Kontantbeholdningen faller fra 435 millioner dollar ved utgangen av 2017 til 375 millioner dollar ved utgangen av første kvartal.
Innlegg av: Sjog (26.04.18 08:42 ), lest 2639 ganger

Tall som forventet, mer spennende blir det hvor konkrete de er på opplysninger om muligheter for kontrakter fremover under presentasjonen.
Innlegg av: El Gordo.. (26.04.18 08:47 ), lest 2629 ganger

Longsitinbulk.

Du glemte en 0 bak 5 tallet...
Ser du har en ganske alvorlig grad av dobbel personlighet..!?
Tror nok at den delen av deg som startet tråden har mest rett..!?
Kansje denne delen av deg kommer tilbake når du innen en time har ervervet nye aksjer..?
Mvh.
Innlegg av: Alfsen (26.04.18 09:27 ), lest 2594 ganger
Endret: 26.04.18 09:41

Tok ett lodd her.

Har liten forståelse for dagens prising.

Selskapet har penger på bok, betjener greit sin gjeld og vil sannsynligvis oppnå en grei avtale med kreditorer. Ingen er tjent med noe annet nå som markedet er i bedring.

Men , årsaken til at jeg kjøpte meg inn er at i en "oljesyklus" med aktivitetsøkning så er rigg markedet noe av det som "går først".

Og med alle rigger/båt klar i opplag for nye oppdrag og et økende aktivitetsnivå så er det naturligvis bare et tidsspørsmål før kontakter her.

Dette er en aksje som svært lett kan gå minst to gangen over et kort tidsrom på positiv børsmelding enten vedrørende gjeld eller kontraktstildeling.

Det er ofte når all "elendighet" er bakt inn i en aksje samtidig som vi øyner den sterkeste bedringen i markedet på flere år at en aksje har sitt største oppside potensiale.

Ser risk som betydelig mindre enn potensiell reward her, da alle rigger/skip er i opplag allerede og markedet snur nå.

Innlegg av: El Gordo.. (26.04.18 11:19 ), lest 2511 ganger

Blir en "blåkopi" av PGS dette...
PGS ble for få måneder siden dømt til nær konkurs og target 1 kr...
På kort tid har aksjen løftet seg ca 200%...
Verden vil bedras...
Mvh.
Innlegg av: Alfsen (26.04.18 11:55 ), lest 2488 ganger

re: Enig.

Tror denne skal fort over 20 tallet igjen, en positiv børsmelding vil gi et kraftig løft her.

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/04/FOE-sjef-Ratene-paa-vei-opp

"- Ting er på vei opp, og så gjenstår det å se hvordan stigningskurven er, sier konsernsjefen."

En nøktern uttalelse.

Og med tanke på at dagens prising reflekterer null rigger/skip i drift så sier det seg selv at dette neppe vil fortsette. Og så er jo også nedsiden bokstavelig talt svært begrenset i en slik setting.

Innlegg av: Longsitinbulk (27.04.18 09:36 ), lest 2362 ganger

Etter siste tids verdi vurdering av riggen er self FOE penger i renne stenen, det er bare en eneste grunn for at shorten ikke har dratt FOE langt pokkerivold opp, det er forde shorterene skal dekke seg inn i emisjonen.

Man kan rett å slett ikke dekke short i denne uten å dra den over 50kr

Jeg er fulllastet
Innlegg av: CoGe (27.04.18 10:00 ), lest 2334 ganger

Lastet en del her nå, kan ikke se annet enn at aksjen er en av de mest undervurderte på børsen innen olje sektoren nå.

Kursen reflekterer fortsatt elendighet fremover, men både utviklingen innen sektoren og ikke minst ratene peker motsatt vei.

Snart vil kontrakter komme på plass, det sier seg selv når analytikere påpeker at markedet tilbakevender til en normal situasjon som for noen år tilbake. Og rigg bestillinger skjer i sin natur i god tid før oppdragsstart.

Kursen her kan lett gå to gangen bare på en positiv melding.
Innlegg av: H-Capital (27.04.18 16:42 ), lest 2264 ganger

Hvilken løsning er det FOE ønsker med kreditorene? Og hva blir realistisk? Er ikke eneste mulighet massiv utvanning?

Hvordan ser det ut for noe kontraksmelding?

Ikke et "baisse" spørsmål, så vennligst ikke noe hausse svar :-)
Alt vell ment
Innlegg av: Longsitinbulk (08.05.18 10:51 ), lest 2029 ganger

Nå har jeg handlet inn Fred olsen igjen på et snitt 11kr.

Det er flere grunner til det,

1,-resultatet de leverte var over forventning.
2,- aksjen er blant Oslo Børs mest shortede
3,- Volumet er i ferd med å ta seg opp
4,- Glidende snitt indikerer aksje støttenivå
5,- Er håp om at aksjer kan bli tilbakekalt under neste generalforsamling, det vil utløse squees.
6,- En stadig høyere oljepris og større aktivitet
7,- Bon har frigitt store kapital resurser

Har man troen på at et historisk navn som Fred Olsen ikke ender i konkurs, men at bankene er villige til å hjelpe selskapet og selv unngå stygge smeller, har troen på at Bon som renner over av cash vil støtte Foe- ja da kjøper man nå mens aksjen er skrot billig.
Innlegg av: Longsitinbulk (09.05.18 09:27 ), lest 1920 ganger
Endret: 09.05.18 09:40

RE^2: FOE- Nå er det tid for inngang i aksjen igjen- 10.5kr

De som ikke kjøper Foe nå tar bare ikke poengene.

Denne aksjen er shortet så inn i helvette og flowen i papiret er ikke all verden.
De siste dager viser volum i aksjen, at aksjer blir spist, kjøpt å satt på konto låst vekk fra shortere- aksjer mindre å få tak i ved en inndekkning fra shorterene.
Det fantastiske viser at shorten er økt etter resultatfremleggelse som var over forventning.
Jeg spør meg- hvordan i alle dager skal de klare å dekke short her, man sitter ikke short på oljepris 75 dollar, når papiret innehar 7,5% solgte aksjer.
Jeg banner på at dette ender i squees og at vi ser FOE plutselig opp 30-40% en dag.
Foe vil utvikle seg som Pgs kursmessig, forskjellen blir bare at FOE vil stige mye raskere.

Gårsdagens stunt fra Trumph, sanksjoner mot Iran vil løfte oljeprisen ytterligere, skal ikke stort til før det blir priser opp mot 80-90 dollar, kanskje 100

F.Olsen sitter snart med gullkortet i ermet, de sitter med klare rigger, venter på at ratene drar seg opp, noe de selvsagt vil gjøre i takt med oljeprisen.
Det går nok ikke lange stunden før det er tomt med ledige rigger.

Det som skjedde i går fra Trumph er det mest bullishe for F Olsen og oljeprisen på lenge.

12KR for er selskap med et historisk navn, stor eier i Bon som har bøttevis med kapital.

Denne aksjen vil bli siste halvdel av 2018 Oslo børs største vinner og skal bli min beste investering ever.

At det er rally i rigg globalt er jo bare en bonus, men husk, de andre rigg selskapene har steget allerede et år på børs mens Foe har stupt i samme periode.

Løp å kjøp
Innlegg av: kygo (09.05.18 10:20 ), lest 1853 ganger

Alle liker foe sine rustne rigger. Helt enig med deg longsit. Selger ikke mine aksjer til shorterne på dette nivået.
Innlegg av: saltoen (09.05.18 10:25 ), lest 1836 ganger

Jeg sitter også, vurderte å selge på siste runde opp men har bestemt meg for å sitte. Var inne i både songa, odl og bwo men solgte alt for tidlig i disse da jeg prøvde å trade topper på tur oppover, den feilen vil jeg ikke gjøre igjen.
Det store spm her er jo restruktureringen som er annonsert, jeg har tro på at den vil løse seg bra for eksisterende aksjonærer. En aksjonærvennlig restrukturering og kontrakter etter hvert vil regelrett sende kursen til himmels.
Motsatt scenario bør jo også tas med i betraktning, hvis kontrakter lar vente på seg og en massiv utvanning ved evt emi kan sende aksjen i avgrunnen.

Svært høy risiko men i mine øyne er bullscenarioet såpass spennende at jeg er villig til å ta et bet. Har ca 10% av porteføljen her nå.
Innlegg av: Sjog (09.05.18 10:32 ), lest 1824 ganger

Jeg er også med her, skal ikke mye til før denne smeller langt oppover nå.
Innlegg av: Longsitinbulk (09.05.18 10:38 ), lest 1833 ganger
Endret: 09.05.18 10:42

Her skal vi gjøre ei gedigen kule sammen Kygo.

Vi sitter til restruktureringen kommer på 30kr, så kan shorterene fylle emisjonen der.
Vi har gratis aksjer og kan le hele vegen til banken når rust holkene går inn på lange kontrakter, som vil generere utbytter på sikt.

Vi kan glise og le hele vegen til spiker kværna.
Innlegg av: kygo (09.05.18 10:41 ), lest 1810 ganger

Satser på det. Vil iallfall ikke vært komfertabel med å dekke inn short her. Denne gang kan den fort bryte 30.
Innlegg av: kygo (09.05.18 10:47 ), lest 1802 ganger
Endret: 09.05.18 10:51

Satse i mot et selskap som fred Olsen nå virker idioti for meg. De har vist i en årrekke at de kommer seg godt ut av en nedtur. Vi får takke amatørene i Nordea for denne muligheten. Kursmål 1 kr, kjempe bra anbefaling.
Innlegg av: Longsitinbulk (09.05.18 10:56 ), lest 1780 ganger
Endret: 09.05.18 10:59

1% av selskapet bytter hender i dag på 2 timer.
Hvor mange aksjer fikk shorterene? og hvor mange flere aksjer har de shortet for å hold den nede?
tipper shorten er akkurat like stor:-))

RSI stusslige 50- vi drar den til 85-90
Innlegg av: kygo (09.05.18 11:05 ), lest 1758 ganger

Kursmål 100, 1-2 år.
Innlegg av: marre777 (09.05.18 11:08 ), lest 1750 ganger

Ehhh... så länge klarar jag inte... ;)
Innlegg av: kygo (09.05.18 11:18 ), lest 1733 ganger

Dette er som å kjøpe en opsjon. Marked cap er 800 millioner. Jeg er helt sikker på at det kommer kontrakter snart, og til sterkere rater. Skipsveidene vil også stige nå. Snart vil selskapet bli priset i forhold til fremtidig inntjening og ikke konkursbo. Se sist periode det var nedtur. Aksjen gikk fra 7 kroner til over 300.
Innlegg av: Longsitinbulk (09.05.18 11:36 ), lest 1737 ganger
Endret: 09.05.18 11:37

Endelig en som kan aksjer og ser de riktige potensialene, 13kr hva er det ?

bittelitt mer en ingenting
Innlegg av: Longsitinbulk (09.05.18 20:04 ), lest 1627 ganger
Endret: 09.05.18 20:06

Oljen på 77kr nu

Hvordan i alle dager kan noen være så dumme at de sitter short her nå? Er det virkelig noen som tror at Fred O blir slått konkurs nå oljen snart er i 80 dollar?

Investorer vil slåss om emisjonsaksjer i en eventuell restrukturering, om så kommer, det er litt andre forhold nå kontra når oljen lå i 35 dollar, på tross av det er Freder'n nesten på ATL-

Fortsetter denne prisingen kan Freder'n fort bli forsøkt kjøpt opp-
Innlegg av: Sjog (09.05.18 20:08 ), lest 1607 ganger

Med forventning om stigende rater ville det vært optimalt med en kontrakt for en av de eldste riggene først. Det er mye planlagt aktivitet i Nordsjøen de neste årene både på norsk og britisk sokkel, og FOE sine rigger har vist god performance her tidligere
Innlegg av: marre777 (09.05.18 21:32 ), lest 1570 ganger
Endret: 09.05.18 21:55

PRS eller FOE? Hmm... vad ska man välja?
Innlegg av: Fastmoney (09.05.18 22:26 ), lest 1536 ganger

Borr kan lett legge inn bud.
Innlegg av: Longsitinbulk (11.05.18 10:45 ), lest 1323 ganger
Endret: 11.05.18 10:59

Velger å ta pengene av bordet på 14,5kr, 35% på 3 dager får være greit i denne omgang.
Det kommer vel flere sjanser.

Takk for pengene og lykke til videre
Innlegg av: Sjog (11.05.18 11:04 ), lest 1262 ganger

Du er tilgitt longsit, bare du ikke begynner å skrive skit om FOE, du skrev tross alt om shortskviis bare for noen minutter siden :-)

Men en gevinst er aldri feil.
Innlegg av: Longsitinbulk (11.05.18 11:15 ), lest 1249 ganger
Endret: 11.05.18 11:19

Antar at Foe vil danne en kileformasjon før endelig brudd.
Det ligger i så måte et potensielt fall ned mot 12kr før et endelig brudd vil dra aksjen ut av kilen.

Volumet tar seg opp men bør ytterligere opp om et endelig brudd på formasjonen skal komme.

For øvrig vil jeg fortsette å skrive akkurat hva jeg mener og tror uavhengig om jeg blir tilgitt eller ikke.
Dytter litt mer penger inn i Mseis før den stikker for godt.

Lykke til videre, vi snakkes nok snart igjen.
Innlegg av: Sjog (11.05.18 12:24 ), lest 1175 ganger

Just kidding longsit, du har en bra teft så det er interessant å lese det du skriver :-)
Innlegg av: El Gordo.. (11.05.18 13:11 ), lest 1126 ganger

Long..

Hehehe...slo deg med gevinst på 35.8%..men gikk ut tidligere i dag på 13.55..(hulk..)
Blir litt grådig i hodet..i stedenfor å være
kjempefornøyd med supergevinst i Prs,Foe og Archer..på få dager..ergrer det at jeg ikke ble sittende litt til.."mye vil ha mer"sånn er det...
Nå må jeg bare avente Wwl..så kan gjerne markedet ta seg en velfortjent dykkert...!
Mvh.
Innlegg av: really (11.05.18 13:18 ), lest 1112 ganger

Markedet fortjener en hvil nå, opp over 10 % på 1,5 mnd med jevn stigning og RSI på 70 tallet. Blir neppe lenge til.
Innlegg av: Sjog (11.05.18 14:01 ), lest 1085 ganger

Enig i det, men shortskvisen i FOE er like påtrengende, og blir mer ubehagelig for de som har shortet etterhvert som kursen stiger. Mer spennende blir det når den første kontrakten kunngjøres.
Innlegg av: Longsitinbulk (11.05.18 15:19 ), lest 1086 ganger
Endret: 11.05.18 15:57

Det har vært et forykende rally i flere olje/service siste uke, Pro, Archer, Akerbp og Foe er mine beste.

Kan knapt huske en tilsvarende fantastisk utvikling i depoet noensinne.
Men det gjelder vel å ikke bli for grådig, aksjer går opp og ned så når de har flydd 20-40% på ei uke tar vi pengene av bordet og venter på bedre muligheter.
Oslo børs er overkjøpt så det holder så nå gjelder det å finne de mindre risky men dog så gode aksjene, som enda ikke har gått så himmla mye.

Mseis bør være en bankers innen seismikk, og Flex i shipping.

Innlegg av: Longsitinbulk (16.05.18 09:49 ), lest 739 ganger
Endret: 16.05.18 09:51

Har kjøpt inn igjen på 13kr

FOE danner en kile i den stigende trenden,med 13kr som bunnen i kilen.
Et brudd ut fra kilen vil trolig gi en voldsom bevegelse, om bruddet kommer opp eller ned vites ikke, men jeg har en klar felling på hvor det bærer.

Hvis man titter på rigg globalt bør FOE være et kjempe bett, en oppsjon som kan mangedoble seg og gjøre deg stinn for småpenger.

13KR er en kjøpsmulighet før et endelig brudd trolig vil sette papiret i full fyr, jeg aner tunge shortere i trøbbel.
Innlegg av: Longsitinbulk (18.05.18 09:46 ), lest 624 ganger

RE^3: FOE- Nå er det tid for inngang i aksjen igjen- 10.5kr

Brasil kommer for fult tilbake, flere forespørsler sier Ocean Rig.
SDRL er det short skvis.

Vi gjentar, Foe sitter nå med trumfkortet, de venter bare på gode rater, Foe kommer til å bli 2018 største vinner på Oslo børs, det kommer til å ende med short skvis og de som nå ikke tar aksjen kommer til å angre bittert fremover.
Innlegg av: nhydro (18.05.18 09:48 ), lest 618 ganger

Ja, hvis FOE kommer seg gjennom uten restrukturering så er det ingenting i veien for at den kan 20-doble seg fra disse nivåene
Innlegg av: Longsitinbulk (18.05.18 12:50 ), lest 546 ganger
Endret: 18.05.18 12:52

Ser vi en aksje som går 25% på slutten av dagen?
Alt av rigg ræller, Foe er den med størst short, man ser hva som skjer når folk er dumme og Shorter for lavt, akkurat det samme vil skje her som i SDRL.
Selger ikke en aksje før vi ser 50kr
Innlegg av: Sjog (18.05.18 13:07 ), lest 535 ganger

Ok, det er notert longsit :-) Jeg sitter også stille i båten her.
Innlegg av: Longsitinbulk (18.05.18 13:12 ), lest 537 ganger

Vi har allerede brudd på kileformasjonen og det kom selvsagt på oversiden, kursmål 17,5kr i første omgang kortsiktig.
Innlegg av: kygo (24.05.18 15:08 ), lest 177 ganger

Teknisk begynner denne å se meget bra ut. Kommer det litt gode nyheter kan denne bryte 200 dagers innen kort tid.
Innlegg av: naivsuper (24.05.18 19:44 ), lest 94 ganger

Har aldri eid FOE før i dag. Kjøpte litt for mye til snitt 14.11. Kan ikke aksjen men blir dradd mot risiko og potensialet som ligger her. Mener den ser teknisk spennende ut og leser den opp til 17-18 på kort sikt.