Det nye forumet finner du her

Tilbake til: IT og kommunikasjon
Innlegg av: just_fun (07.04.18 22:48 ), lest 6756 ganger
Ticker: STRONG
Endret: 22.04.18 16:24

STRONG. Q årsrapport og GF, Opp eller ned? Streng #13

Link siste tråd #12 jøjje meg for en trofast gjeng vi
http://forum.hegnar.no/post.asp?id=22053042er!!
Jeg gidder ikke spekulere i det. Jeg blir med gjennom, men er spent på hva som kommer der på GF. Nye representanter. Regner med at de blir behørig presentert. Og jeg vil se hver og en av dem i øyet. Men ville likt å se JW der. Så er en pause en grei ting.
STROMG slik jeg ser det, er et liva selskap! Og tidligere ledelse ha gjort en veldig god jobb!! Men var ikke det godt nok for noen der på top 5?

Jeg stiller på Q og kanskje på GF om jeg ikke jeg min fullmakt til JW. Om flere er som meg så send til Nilsen der i SP fullmakt til JW. Vi er faktisk et par mill aksjer her på forumet som faktisk er veldig godt fornøyd med styringen av dette skipet. Aksjene våre kan bety noe i dette "lille" selskapet. Møt frem er min utfordring! Men jeg er skuffet over at det ikke skal serveres middag på en bedre restaurent i Oslo etterpå. Det gjør mitt selskap. Jeg vile som tidligere nevnt ha Bent Stiansen som kokk. Statholdergården. 12 peroner kommer det på GF. Den utgiften tror jeg alle unner de som kan ta tiden å være der?

Analyser:
https://investing24h.com/2017/12/27/strongpoint-comeback-i-2018/4/
https://www.norskeanalyser.no (Analyse som du må betale for. Kursmål 20kr des 2017)
http://www.capitalcube.com/blog/index.php/strongpoint-asa-neutral-outlook-but-great-fundamentals/
https://aksjeanalyser.com/2016/11/10/strongpoint-strong/
https://fladerblom.wordpress.com/2017/04/18/strongpoint-analys/

Q4 webcast:
http://coxit.net/strongpoint/Webcast/live_webcast.html
Q4 Report:
https://www.strongpoint.com/wp-content/uploads/2018/02/STRONG-Q4-2017-NO.pdf

Siste nytt:
US http://cashdefend.com/
http://www.strongpoint.com/index.php/news/16
Twitter (cashguard): https://twitter.com/search?f=tweets&vertical=default&q=cashguard&src=typd
Twitter Strongpoint: https://twitter.com/_strongpoint

Uke gj.snitt omsetning i 2017:
45: 9,60 (1 607k) Sberbank 560 SQS
46: 9,42 (1 588k)
47: 9,25 (1 111k)
48: 9,35 (0 588k)
49: 9,06 (2 938k)
50: 9,53 (1 432k) Oppkjøp av CUB. https://www.cub.se/
51: 10,63 (3 237k) 2000 C&C r.avtale Utkonos
52: 11,11( 958k)

2018:
1: 11,01 ( 580k)
2: 10,85 ( 866k)
3: 10,93 ( 618k) CIT ordre Kroatia 0,8MEur
4: 10,88 ( 610k)
5: 10,44 ( 741k)
6: 9,76 ( 1361k)
7: 10,17 (3 010k) Q4, ny CEO annonsert, 50 øre u. Utbytte Det gir bra årlig rente på investering.
8: 10,04. (1099k)
9: 9,81. (1792k) COOP Estland-ordre på CUB E-COMMERCE SUITE utvidet med 6 stasjoner. Første ordre på CLICK & COLLECT hentestasjoner i Baltikum.
10: 9,85 (644k)
11: 9,94 (970k)
12: 9,94 (1007k)
13: 9,95 (254k)
14: 10,01 (1113k)
15: 10.0 (765k)
16: 10,18 (580k)

Nå må vi være STRONG og jeg håper å møte flere fra tåpikken vår på GF og frokost!

E2: la inn Trikkern's siste oppdatering for uke 15. Ses på tirsdag så mange som mulig! Og trikker'n bestemt.
Innlegg av: LeifH (08.04.18 13:47 ), lest 4357 ganger

RE^1: STRONG. Q årsrapport og GF, Opp eller ned? Streng #13

Det er JW som tar Q, ikke tverrabak? Litt tidlig kanskje.. Jeg bryr meg ikke så veldig mye om disse tallene. Siden hvert Q så er det alltid moro med ny informasjon som vi ikke veit om.. Så gleder meg, og gleder meg til årene fremover med en sulten tverrabak i spissen.
Vensafe, c&c, cashguard, self check out, kommer til å som en kule når det løsner nedi der :D
Innlegg av: just_fun (08.04.18 19:32 ), lest 4280 ganger

Det er helt sikkert JW som skal presentere. Nye CEO begynner må få tid til å bli kjent tipper jeg. Og i sommer og Q2 får vi trolig som vanlig en papirversjon.

Du har troen LeifH, jeg også. Q! pleier å være det dårligste kvartalet og vi skal ikke vente oss for my. Men kan SP slå fjoråret. Det er det Hegnar og DN henger seg opp i.

Jeg er som deg. Tallen e er ikke så farlige. Ok, dritt om det blir dårlig og en kurs som går ned og alle mener man er en idiot som sitter på dette papiret. MEn jeg vet jeg ikke er idiot. Og jeg ser SP som et solid selskap. Så er jeg ikke belånt og har god tid. Men at jeg har smurt mye tålmodighetskrem skal være sikkert! SP blir neppe raketten på¨OB, men jeg tror det er en av de sikreste ivesteringene man kan gjøre der på OB. Så kommer nye koster og dette kan endre seg. Ikke vet jeg. Vi får håpe på gjennombruddet det ligger an til over store deler av verden! Men it selskapet SP som det er klassifisert som er ikke det nye Amazon. Men kanskje slike selksaper finner SP som leverandør eller Iceland. Mitt store håp er at SP får kontrakt med det se4lskapet. Det må bare være hånd i hanske slik jeg ser det med C&C fryseskap og Cube-systems.
Innlegg av: HitIT (08.04.18 23:40 ), lest 4226 ganger

https://www.strongpoint.lt/naujienos/kainu-etikeciu-naujoves/
Innlegg av: tunktee (09.04.18 00:20 ), lest 4205 ganger

Gidder du oversette HitIT. ;)
Innlegg av: Jan-Tommy (09.04.18 00:52 ), lest 4197 ganger

Just fun? Vet ikke om jeg skal le eller gråte.
Gjør du narr?
Innlegg av: tunktee (09.04.18 20:36 ), lest 4064 ganger

IKKE vær slem mot Just_Fun, Jan-Tommy.
Han ønsker selskapet og oss andre bare godt, og er inkluderende og samlende her.
Innlegg av: PSI- Investor (10.04.18 09:31 ), lest 3931 ganger

100.000 på kjøp på 9,40

Vedkommende risikerer å få utbytte på 50 øre om bare en mnd og da på et vis inngang på 8,90, noe som må sies å være utrolig billig!
Innlegg av: sulzrox (10.04.18 10:24 ), lest 3895 ganger

RE^2: STRONG. Q årsrapport og GF, Opp eller ned? Streng #13

Kurs 8,90 vil prise Strongpoint til under 400 millioner!!!
Ja selskapet billig priset. Før eller seinere vil noen oppdage dette. TTT
Innlegg av: Collin (10.04.18 10:48 ), lest 3875 ganger

Just fun er en real kar som jeg har gleden av å møte nå og da. Så er det sagt.
Jeg håper noen av dere som deltar på Q stiller spørsmål. Jeg oppfordrer til det da jeg selv ikke er tilstede.
Innlegg av: LeifH (10.04.18 13:06 ), lest 3786 ganger
Endret: 10.04.18 13:07

fryktelig stille fra strong omdagen. Jobbes garantert hardt, men skulle ønske man kunne vite hva som skjer bak kulissene.. Trur vi kommer til og bli overrasket snart...
Innlegg av: Ols123 (10.04.18 17:53 ), lest 3711 ganger

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1903784842966149&id=178945208783463&ref=m_notif&notif_t=feedback_reaction_generic
Innlegg av: LeifH (10.04.18 19:08 ), lest 3679 ganger

Så litt på Willys click & collect, veldig mange bloggere som skryter av disse. Flott reklame, og jeg skjønner de.. hadde det vært c&c i min by, så hadde jeg vært en fast kunde. Syns fortsatt det er utrolig at kolonial ikke har kommet på banen med dette, før eventuelt de andre gjør det.
Innlegg av: Rijeam (10.04.18 20:23 ), lest 3632 ganger

Willys är den första – och hittills enda – lågprisaktören inom dagligvaruhandeln som väljer att satsa på näthandel. Kedjan har ett transparent erbjudande med samma priser, sortiment och erbjudanden i e-handeln som i de fysiska butikerna. Kedjans click and collect-lösning ”Hämta” har blivit en framgångsfaktor. ”Hämta”-skåpen i butikerna har både kyl- och frysutrymmen och är lättillgängliga för kunderna. Hälften av e-handelskunderna väljer i dag click and collect. Willys ser också positiva effekter i de fysiska butiker som nu erbjuder e-handel: högre total försäljning, bättre täckningsgrad och bättre kundupplevelse. Vid årsskiftet hade 35 btuiker e-handel – under 2018 ska antalet fördubblas
Innlegg av: tunktee (10.04.18 21:08 ), lest 3601 ganger

Ikke verst! Dette er vell et marked som må modnes litt, men det er klart mange som vil like å bruke slutten av arbeidsdagen på å handle på nett, og så bare svippe innom et sted på vei hjem for å hente. Mange av mine venner er småbarnsforeldre, og de klarer så vidt å få timene i dagen til å strekke til.
Innlegg av: doob (10.04.18 21:19 ), lest 3605 ganger
Endret: 10.04.18 21:22

Fler företag än Strongpoint som har liknande click & collect lösningar. ITAB är ett av dom.

https://itab.com/sv/produkter/click--collect/;
Innlegg av: 100%OSE (10.04.18 23:16 ), lest 3543 ganger
Endret: 11.04.18 06:36

Collin, har du sendt JW mail med spørsmål angående interesse for plass i styret? Jeg kunne godt tenkt meg å hatt han med videre. Om du ikke gjør det så kan jeg tenke meg å gjøre det selv.
Litt usikker på regler her, men han kan ikke bli valgt før han er ferdig som CEO? Stemmer ikke dette? Da må vi ha 5% for å få eks generalforsamling til høsten.
Hva tenker dere andre? For meg er dette en viktig sak om det viser seg at JW kunne tenke seg dette. Han kjenner selskap, sitter på stor egeninteresse om han velger å beholde posten. Noe vi ikke vet før vi tar kontakt.
Hva tenker dere?
Innlegg av: Norviking (10.04.18 23:21 ), lest 3534 ganger
Endret: 10.04.18 23:35

Ny aksjonærliste ute

https://www.strongpoint.com/wp-content/uploads/2018/04/Top-50-Shareholders-31.03.18-1.pdf

Kun små endringer i toppen

Nordnet Bank + 8097 aksjer
NORDNET LIVSFORSIKRING AS - 994 aksjer
AVANZA BANK AB - 479 aksjer
Innlegg av: PSI- Investor (10.04.18 23:26 ), lest 3541 ganger

Bra initiativ

Mulig det er egne regler for børsnoterte selskaper, men ellers kan daglig leder sitte i styret.
Men det er jo tullete fordi daglig leder da på et vis rapporterer til seg selv, og det blir aldri noe greie på. Man risikerer at de øvrige i styret tar hensyn og stiller for lite krav til daglig leder. Man bør rendyrke rollene, da er det lettere for alle å gjøre en god jobb.
Innlegg av: tunktee (11.04.18 00:02 ), lest 3507 ganger

Jepp enig med du, 100%.
Hvis JW ønsker det, så kan vi samle nok krefter her til å få det opp til avstemming. Just_fun har e-postadressen min. Jeg tror han er diskré, så foreslår at han eventuelt kan være kontaktpunktet dersom vi skal gå sammen om noe eller vi har behov for å debattere på en mindre offentlig arena enn her. (Hvis han syns det er greit da)
Innlegg av: LeifH (11.04.18 00:54 ), lest 3490 ganger

Doob, det virker som strong har vært veldig tidlig ut med c&c, og at de nå har cub sammen med c&c. Så sitter de i en annen båt enn de fleste kanskje.. :)
Innlegg av: Collin (11.04.18 10:00 ), lest 3400 ganger

Det er noen ting som ikke egner seg så godt på et forum som dette. Derfor oppfordrer jeg alle som kan å møte på Q og Generalforsamling. Det er noe med å møtes øye til øye. På tide noen drar til litt.

Ellers registrerer jeg at Itab har SC løsninger innstalert både her og der.
Innlegg av: LeifH (11.04.18 12:11 ), lest 3344 ganger
Endret: 11.04.18 12:16

Ja, det er mange av de SC der ute. Synd strong ikke får kommet igang med sine. Mange sier JW er rett mann, men nå som vi satser såpass internasjonalt, så trur jeg faktisk Tverrabak kan gjøre en enda bedre jobb.
Innlegg av: JOHA12 (11.04.18 12:26 ), lest 3323 ganger

Knappe to uker til presentasjonen;

The presentations (with the exception of the Q2) will take place at Hotel Continental

Håper vi får noe positiv info om Russland da.
Innlegg av: Grantchester (11.04.18 18:19 ), lest 3229 ganger

Takk for interessant link, doob. Viktig å følge med konkurrentene. Bisarr med aksjonærer som bagatelliserer konkurrenter og overdriver STRONGs geografisk utbredelse samt ikke bryr seg om "tallene".
Innlegg av: Grantchester (11.04.18 18:19 ), lest 3235 ganger
Endret: 11.04.18 18:20

Dobbel post - beklager.
Innlegg av: LeifH (11.04.18 18:38 ), lest 3203 ganger

Så vi som er langsiktig skal bry oss om Q1 tallene? Hva kommer godt ut av det, frykt?
Om tallene ikke er så gode. Neste Q kan et gjennombrudd komme, og Q1 tallene har nada å si for oss. Så skjønner ikke helt dette.. samme som Jørgen sier.. fokusere på konkurrentene er dårlig butikk, fokuser på dem selv og jobb knall hardt. Føler du er alt for opptatt av hva konkurrentene kommer ut med, enn hva strong holder på med.

Moro å se at strong er såpass tidlig ute med c&c, cub osv. Men aldri skjønt at man skal fokusere på konkurrentene.. fortell meg gjerne hva som kommer ut av det. :)
Innlegg av: tunktee (11.04.18 18:53 ), lest 3194 ganger

Jeg mener ikke å legge opp til noen diskusjon.
Temaet er for så vidt uinteressant, men jeg syns kvartalstallene er viktig og jeg er langsiktig. Har vell vært aksjonær i enten 3, 4, eller 5 år. Husker ikke.
Hvis tallene ikke viser positiv trend vil jeg vurdere å redusere. Viser de positiv trend, så er derimot kursen etter tallene ikke så viktig. Da sitter jeg til neste rapport.

Konkurrenter syns jeg også er viktig å fokusere på, spesielt for ledelsen av selskapet. Vi er i en bransje der den ledende teknologien vinner. Ignorerer man hva konkurrenten driver med, så er sjansen stor for at man siger akterut.
Hvis noen tror at f.eks. mobil eller bilprodusenter sitter på sin egen tue, og ikke kjøper konkurrentene sine produkter (for å demontere dem), så må de tro om igjen.
Jeg har tidligere fortalt om kontanthåndteringsmaskiner jeg har sett i utlandet, og stilt spørsmål til hvorfor vi ikke har tilsvarende. I etterkant har vi fått seddelmaskin med singelslot, men så vidt jeg kan se så er disse egnet for mindre bedrifter. (Har lav kapasitet)
Innlegg av: LeifH (11.04.18 19:39 ), lest 3162 ganger

Helt uenig at man skal sitte å fokusere på konkurrentene. Samme sier Jørgen, så da må du nesten sende en email å si at han må sjekke om konkurrentene bedre. :D

Når vi sitter og venter på et slags gjennombrudd, så vil jeg ikke bry meg om Q tallene. Blir spennende om tallene er gode nok for deg, tunktee.. kanskje du forlater skuten, og sitter med skjegget i postkassen. :D
Innlegg av: tunktee (11.04.18 19:50 ), lest 3154 ganger

Legg merke til LeifH, jeg skrev redusere. Jeg verken kjøper meg opp eller selger meg ut i selskaper i et jafs. Brukte flere år på å kjøpe meg opp i mengden aksjer jeg har p.t. i Strongpoint.

Har ikke noe behov for å stille den type spørsmål til ledelsen i selskapet. Tror de gjør en best mulig jobb ut fra de forutsetningene som foreligger. Kan ikke huske nøyaktig hvordan Waaler formulerte seg, men ville forundre meg strekt hvis han mente at de ikke registrerer og undersøker hvilke produkter de konkurrerer mot. Om de tar seg anledning til å demontere dem skal være usagt. Kan tenkes at bransjen er for gjennomsiktig, og at leverandørene til en hver tid har kontroll på alt utstyr de har ute.
Innlegg av: tunktee (11.04.18 19:52 ), lest 3162 ganger

Å plassere pengene sine på tro er lite lurt. Tror kan man gjøre i kirken. I aksjemarkedet kan man kalkulere sannsynligheter. Derav er trend viktig.
Innlegg av: sulzrox (12.04.18 11:37 ), lest 2943 ganger

Heilt enig med deg her tunktee.
Men når ein ser mulighetene Strongpoint har, blir det fort litt tro og kjærlighet.
Innlegg av: just_fun (11.04.18 21:17 ), lest 3109 ganger
Endret: 11.04.18 21:48

Collin (11.04.18 10:00). Enig og jeg har syndet alt for ofte. Det er spor etter meg der ved skriftestolen hvor jeg blir tilgitt hver gang. Jøjje meg. Slikt tror jeg ikke på, men jeg formulerer meg ofte på en mpte som kan mistolkes, Tommy!

Jeg skal på Q, GF vet jeg ikke. Jeg pleier å droppe det og sende fullmakt. Jeg vet ikke ennå i år. Det er noe med nye koster som jeg gjerne vil treffe å høre på.

Jeg er long, jeg har vært utrolig long lenge med tålmodighetskrem som holder. Det er noe med strategi og muligheter for handling som ligger bak. Jeg kan ikke trade, tid og interesse. For mye annet som må gjøres og prioriteres. Der er SP fin. Det skjer jo ingenting det meste afv tiden, men jeg vet det skjer mye! Jeg har fått betalt for det og mine investeringer i SP så langt. Tatt et par grep noen ganger.
For meg i denne verden som bare eskalerer på alt nytt, tror jeg sten på sten og nye veldig bra løsninger løsningerr som tar med det gode av det gamle også og inn i det nye. Det er vinnerne.

Mat følger etter klær. Der ser vi det spesielt i USA. Jeg vet SP har koll på alle nye trender som er i gjerde. Er musklene nok i selskapet? Tja, men de har et forsprang på tilsvarende bedrifter. Men dette er altså kunnskap utenfor det en amatør som meg innehar i denne bransjen.

Jeg sitter trolig på bakerate benk tross tunghørt og dårlig syn. Jeg liker ikke kamerea. Men fotografen er en utrolig spennende kartil vanlig. Techkommentator på TV2. Utrolig inspirende å høre på og prate med. J*Eg bare følger opp Collin. Still opp dere som har mulighet. Jeg tror jeg har. Og jeg håper på en god frokost! Og en strålende informativ Q1 presentasjon! Jeg oppfordrer også til å sende inn spørsmål. Jeg vet de fleste blir besvart der i presentasjonen om de kommer i tide for den som skal presentere.

Jeg har et spørsmål jeg vil sende til GF, ikke Q, men som jeg vil nåværende formann i valgkommiteen Jacobsen eller den nye. "Kan vi få kommentarer rundt JW som ikke er foreslått til styret. Det er veldig mange aksjonærer som har ønsket han inn"
Innlegg av: Ols123 (11.04.18 22:10 ), lest 3065 ganger

Jag tror att Jörgen får en annan troll o bolaget?
Innlegg av: Jan-Tommy (11.04.18 22:46 ), lest 3055 ganger

Hvem vet? Det blir vel spennende å se.
Innlegg av: LeifH (12.04.18 19:49 ), lest 2849 ganger

Sikkert postet før, men må treffe noe stort snart.

https://www.strongpoint.com/news/strongpoint-eurocis-success/
Innlegg av: LeifH (12.04.18 19:51 ), lest 2859 ganger

utkonos har installert enda en c&c, har nå altså 10 oppe. De setter vel opp farten snart.
Innlegg av: sulzrox (12.04.18 20:56 ), lest 2804 ganger

Hvor følger du installeringene fra Utkonos?
Innlegg av: tunktee (12.04.18 20:12 ), lest 2830 ganger

LeifH, noen formening om hvorfor vi ikke installerer de som er innendørs også?
Er våre spesielt dyre fordi de skal tåle vær og vind? (Tenker spesielt hvis markedet modnes her, og store butikker skal ha de inn forbi)
Innlegg av: Collin (12.04.18 21:35 ), lest 2787 ganger

Hvordan kan de si at det var "a full success" uten en eneste ordre? Hmmm. Håper noen av dere satt i NAS i dag? Jeg hoppet selvfølgelig av etter et par prosent i pluss forrige dagen.
Innlegg av: just_fun (12.04.18 21:59 ), lest 2781 ganger

Sukk, jeg var sikker på at du Collin tok den i dag og b le multifucking rich. For en omsetning! Litt mer enn papire3t vi skriver om her. Hvor vår elskverdige venn løfter på 10 øre og noen som vil ha billige aksjer selger på det samme. Sistnevnt tror jeg har gitt opp. Nå er det fremtidsutsiktene jeg ser frem mot der i Q1 presentawsjoen. Og å treffe noen av dere her på rundstykke og kaffe der på forhånd. Samme hotell og håper de nå har blitt fedig med å pusse opp de gamle lokalene så vi ikke trenger å være et reservested.
Innlegg av: PSI- Investor (13.04.18 08:43 ), lest 2699 ganger
Endret: 13.04.18 08:45

Væpna ran av bensinstasjon:

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/væpnet-ran-av-bensinstasjon-i-troms/ar-AAvPEWe?li=AAb27D5&ocid=spartanntp

CG beskytter ikke bare pengene, men gjør også at ansatte og kunder kan føle seg tryggere da det ikke er noe å hente ved et ran.
Sammen med Vensafe så er det ikke så mye annet av raskt omsettbare verdier å stjele heller.
Innlegg av: LeifH (13.04.18 12:58 ), lest 2614 ganger

Veldig usikker, men de har tydeligvis ikke rom for at alle skal være inne siden de går for strong sine løsninger? Men når vi så løsningen de har i Spania, så har de også små løsninger på c&c. Jeg sendte email til Jørgen, og c&c fikk veldig mye oppmerksomhet, men det virker som de har fortsatt veldig stor tro på cashguard. Trur nok det kommer ordre fra både ditt og datt senere.. Men løsningene dems koster jo ikke så hinsides mye, at det regner inn med børs melding skal endel til iblant. Har stor tro på at de får suksess i mange andre land.
Innlegg av: tunktee (13.04.18 16:18 ), lest 2561 ganger

Vi krysser fingrene!
Kvartalet kan overraske stort både på negativ og positiv side. Er i villrede nå asså...

God helg Stronge medaksjonærer!
Innlegg av: LeifH (14.04.18 18:30 ), lest 2452 ganger

Blir et spennende kvartal, og gleder meg til mer informasjon. Jeg kommer vel kanskje til å kjøpe litt mer om kursen går lengre ned etter Q. Collin har mistet troen?
Innlegg av: Collin (14.04.18 19:35 ), lest 2431 ganger
Endret: 14.04.18 19:36

Mistet troen Leif? Jeg har aldri vært mer positiv. Branding, markedsføring, oppkjøpene og markedsstrategi. Alt stemmer i mitt hode. Det eneste jeg er "sur" på er at Waaler gir seg på oppløpet. Jeg mener at all den gode, langsiktige jobbingen vil bære frukter. Jeg er godt informert om hva som rører seg der ute og jeg selger ikke en eneste aksje. Sta og langsiktig hilsen fra motorshowet på Hellerudsletta.
Innlegg av: Rijeam (14.04.18 19:51 ), lest 2427 ganger

https://twitter.com/strongpoint_spa/status/985100540274200576?s=19
Innlegg av: just_fun (14.04.18 21:09 ), lest 2392 ganger

LeifH, jeg kjenner ingen her som har mostet restetroen Det båtte være noen som ser raskere geveiongst i andre papirer. De fleste her jar diversiert portefølje og penger på bok. Vel, der er jeg.

Så lenge jeg har troen og får et utbytte som slår sikre investeringer som norske banker, blir jeg.

Resten av det jeg har i aksker er tik salgs når kursen enten går opp eller ned og vhva jeg får.
Jeg har ståltro på SP, og jeg ser CG og C&S (vENSPAFE) sOsom det som jeg tror kan få enb eksploajon der ute sammen med asoftaren som leveres. C&C delen tror jeg noen kommer itl å ville kjøpe opp Windsdorff? SP er trolig for små til å få til den laseneringen alene? Gleder meg til forkost og Q! 24. april. Håper det er litt flere som dukker opp.
Innlegg av: Ols123 (15.04.18 17:53 ), lest 2289 ganger

Kul att det går bra i Asien https://www.instagram.com/p/BhgJvqJgyiNq29UbwddkWtyPOzwG1Vqdp7dUD80/
Innlegg av: sulzrox (15.04.18 18:40 ), lest 2266 ganger

LeifH
Hvor følger du med på installeringen fra Utkonos?
Innlegg av: 100%OSE (15.04.18 19:54 ), lest 2231 ganger

Sulroz, tenker det er denne linken. https://www.utkonos.ru/landing/foodbox
Google translate hjelper.
Innlegg av: LeifH (15.04.18 20:13 ), lest 2222 ganger
Endret: 15.04.18 20:14

Ja, men siden det har vært dårlig med informasjon fra strong den siste tiden. Jeg trur de selger godt med cashguard enda, men roet med med alle de bildene. De har vel nok med jobben de holder på med.

Godt det er flere som føler seg positiv her, sjeldent jeg er så spent når jeg søker opp oslobørs for å sjekke meldinger. hehe.

Det er som han sier, https://www.utkonos.ru/landing/foodbox
Du sjekker kartet, så ser du hvor mange lilla som er installert. De ser helt utrolig fine ut, og skjønner godt de vil ha flere av de. :D Man kan se bilde av de.

Willys har vel installert 41 c&c sist jeg telte, eller kanskje flere nå?
Innlegg av: just_fun (15.04.18 23:25 ), lest 2176 ganger

HitIT!

Håper alt er bra og skulle likt å ha deg der på en Q. Still opp. Alle som er der er ufarlige! Jeg sitter på bakersse benk om det er plass. Og dette gjelder felere. Jeg hopper over GF, det er ikke middag servert. Gjerrige er i de og kanskje bra, men det ville jeg vært med på.

Tommy, jeg skriver av og til ting som er dårlig ordlagt. Kom på Q! Bli kjent med ledelsen! Per i dag er den utrolig godt etterettelig! Det som kommer vet jeg ingenting om annet enn hva man kan lese. Jeg tipper det kan bli bra, men jeg er jo av gammel skole og liker personer som gjennom mange pr har bygd stein på stein og lykkes.
Jeg stiller på Q eller gir min fullmakt til JW som vanlig. Og alle her. Vi er noen mill akjser. Bruk muligheten til å gi fullmakt få eller mange aksjer til den dere tror på. Det er det et GF trenger, HØY deltagelse! Hver aksje betyr noe! Ikkr mindt interessen.
Innlegg av: komlaa (16.04.18 13:22 ), lest 2074 ganger

STRONG fikk kjøpssignal hos Tradefloor fredag ettermiddag etter stengetid. Pris ved anbefaling 10.20kr.
Innlegg av: komlaa (16.04.18 13:28 ), lest 2068 ganger

Oppfølging med #STRONG chart for kjøpssignal fra TF

https://imgur.com/a/VaXVW
Innlegg av: Grantchester (16.04.18 14:03 ), lest 2026 ganger

CG installeres i restaurant nær Madrid (nr. 2 i restaurantkjede).

https://www.telsystem.es/restaurante-la-almazara-vuelve-a-confiar-en-telsystem-para-instalar-su-segunda-solucion-de-gestion-de-efectivo-cashguard/
Innlegg av: sulzrox (17.04.18 08:21 ), lest 1881 ganger

Løsner det snart?

Er nesten forundra over at det ikkje renn inn med større ordrer. Ronie jobber på som berre det som vi ser på twitter. Med så mange snøre ute i det store havet må det jo før eller bitte ein storfisk på.

SQS Russland? Tja blir vi kopiert eller? I det minste skulle vi fått oppfølgings ordre. Når kanskje ikkje mitt mål om 2000 til 3000 SQS i år.

Bunnpris er vel i gang får vi håpe.

Strongpoint er billig priset men det har vel kanskje sin årsak. Men kommer rette ordren kan vi hoppe rett opp.
Innlegg av: Collin (17.04.18 09:02 ), lest 1857 ganger

Det kan jo tenkes at SQS rulles ut samtidig med utskiftninger i bilparken? Det ville jo være naturlig. På den andre siden er SQS noe geografisk bundet.
Det ligger en positivitet i luften og etter "kjempesuksess" på messen nå nylig, som de selv skriver, så bør snøret i bånn.
Innlegg av: PSI- Investor (17.04.18 11:25 ), lest 1809 ganger

Var det denne presentasjonen noen lurte på link til for en stund siden?
Kanskje den er lagt ut før, men det skader vel ikke, det er jo en fin presentasjon:

https://www.meetmax.com/upload/event_47809/Strongpoint.pdf
Innlegg av: Grantchester (17.04.18 11:41 ), lest 1805 ganger
Endret: 17.04.18 11:45

Noen som vet om CG er sertifisert av Bank of England ? STRONG eller CG er ikke med på denne listen (nesten nederst på siden under "Details of the machines that pass the tests");

https://www.bankofengland.co.uk/banknotes/counterfeit-banknotes/how-to-check-your-banknotes

CG konkurrent Cashlogy POS 1500 er for eksempel med på listen.

Skal man konkurrere i UK virker denne sertifiseringen som et "must" å ha.
Innlegg av: sulzrox (17.04.18 12:33 ), lest 1756 ganger

Grantchester

Sender du ein mail til Strongpoint (JW) og spør?
Må være ein glipp at vi ikkje er på den lista.
Innlegg av: Grantchester (17.04.18 14:36 ), lest 1706 ganger

sulzrox: mail sendt
Innlegg av: Nøtten (17.04.18 14:53 ), lest 1705 ganger

Virker som det har vært en god dag for Mr. Roine i Malaysia.

(https://twitter.com/roineg)

Ellers har Strongpoint fått litt spalteplass i The Baltic Times i dag.

https://www.baltictimes.com/baltic_retail_forum__people_don_t_want_to_spend_their_lives_in_stores/
Innlegg av: sulzrox (17.04.18 21:06 ), lest 1594 ganger
Endret: 18.04.18 19:41

Sberbank har penger. Ingen tvil der.
https://www.reuters.com/article/sberbank-dividend/update-1-russias-sberbank-plans-to-double-dividend-payout-idUSL8N1RU3K2

edit
I India er kontanter inn.
https://e24.no/makro-og-politikk/india/indias-minibanker-toemmes-for-kontanter/24313519
Innlegg av: Grantchester (18.04.18 09:39 ), lest 1442 ganger

Madrids kjente San Miguel matmarked bestemmer seg for en 3. CG for et av sine lokaler;

https://www.telsystem.es/la-barra-de-pinchos-del-mercado-de-san-miguel-instala-cashguard-nuevamente-con-telsystem/
Innlegg av: JOHA12 (18.04.18 09:50 ), lest 1431 ganger

Spania blir meget spennende i årene som kommer.
Innlegg av: Ols123 (18.04.18 10:00 ), lest 1425 ganger

http://m.4-traders.com/news/StrongPoint-Cub-to-present-solutions-at-Zebra-Technologies-Partner-Summit--26373816/
Innlegg av: HitIT (18.04.18 11:58 ), lest 1370 ganger

https://twitter.com/RoineG
Innlegg av: PSI- Investor (18.04.18 12:17 ), lest 1376 ganger

Han hadde nå klart å få mye folk dit!
Får håpe det blir salg da!
Innlegg av: Norviking (18.04.18 20:39 ), lest 1255 ganger

Nytt marked for CG ? p
India er jo ikke noe lite land

https://e24.no/makro-og-politikk/india/indias-minibanker-toemmes-for-kontanter/24313519
Innlegg av: Elektrikeren (18.04.18 21:44 ), lest 1214 ganger

La ut forrige ukes ukes-statistikk i går kveld. Av en eller annen grunn har den forsvunnet, legger den derfor ut på nytt:

Ukes-statistikk, uke 15

Ukens sluttkurs: 10,20
Tot.omsatt volum: 76 500
Tot.verdi: 765 145
Ukes-snitt pr.aksje: 10,00
Tot.antall handler: 114
Ukens laveste: 9,84
Ukens høyeste 10,50

Innlegg av: LeifH (18.04.18 21:38 ), lest 1219 ganger

India blir nok det nye kina snart. Flott markedet for cashguard. Gleder meg til kursen er høyere enn 10kr. Hehe.
Innlegg av: Grantchester (19.04.18 13:38 ), lest 1094 ganger

Ref. Bank of England sertifisering, her er svaret fra JW;

"Her er kommentarene fra vår produkt sjef på Cash Management:

När det gäller BoEs frivilliga testprocedur så har vi nedvetet valt att inte genomföra den. Listningen är giltig ibett år varefter testen måste förnyas. I dagsläget har vi ett system på den engelska marknaden och kunden har inte efterfrågat att vi ska vara testade.

Vi har för avsikt att genomföra testning i samband med att nästa generation 20£ släpps på marknaden eller om ett kundkrav kommer.

Vid senaste besöket på BoE genomförde vi en inofficiell testning för att förbereda oss och se vilka problem som kan uppstå. Resultatet var gott och vi är övertygade om att klara testet när vi väl genomför det."
Innlegg av: tunktee (19.04.18 13:48 ), lest 1079 ganger

Takk Grantchester!
Kjekt at å se at vi er flere som liker å fordype oss i detaljer!
Innlegg av: Ols123 (19.04.18 16:21 ), lest 1015 ganger

Kul att vi iallafall genomfört första leveransen av självutcheckning lösning. Detta tror jag blir stort
Innlegg av: LeifH (19.04.18 16:53 ), lest 1005 ganger

Hvor langt ned går kursen etter Q1? :D pokker at Waaler ikke får inn noen kontrakter snart.. om han skal ut i senere tid, så må han ihvertfall få noen skikkelig kontrakter.
Innlegg av: tunktee (19.04.18 21:20 ), lest 938 ganger

Hvorfor tror du at kursen skal ned LeifH?

Vi leverer gode marginer og faste kostnader har falt siste året.
Vi trenger kanskje bare 220-230 mill for å gå i pluss, og det burde da være fult mulig å oppnå!?

Jeg holder en knapp på 235 i omsetning og +/- 5 mill på bunnen.
Det bør i så tilfelle forsvare kursen med god margin. (Tatt i betraktning at Q1 har hatt mye kostander og gitt svak bunnlinje siste par årene.)
Innlegg av: stifinner (19.04.18 21:38 ), lest 911 ganger

Leverer ikke JW gode tall går kursen ned. De må overraske positivt for at kursen skal opp.
SP er jo en av de kjedeligste aksjene på OB.
Men, hyggelig med utbytte, som går rett inn i Pcib.

Innlegg av: tunktee (19.04.18 21:41 ), lest 913 ganger
Endret: 19.04.18 21:42

Ja, det var jo mye fortalt uten å fortelle noe ;)

Det interessante er vel hva som er gode tall nå, Stifinner?

Jeg syns 235/5 ville være gode tall. Hva med deg?
Innlegg av: sulzrox (19.04.18 21:57 ), lest 890 ganger

Vi er nok over 260 mill.
Under 240 mill vil være skuffende.
Ca 12 mill får vi jo fra CUB.(kanskje nærmere 14 mill)
Innlegg av: stifinner (19.04.18 22:00 ), lest 894 ganger

Tunktee, jeg fortalte hva jeg skulle bruke utbyttet til, ikke sant?
Hva du mener med det du skriver, vet jeg ikke, men det interesserer meg ikke heller.
Leverer ikke SP betydelig bedre enn sist, så faller kursen! Kan det sies tydeligere??
Innlegg av: tunktee (19.04.18 22:11 ), lest 877 ganger

Å herregud så lett du lar deg agitere! Alder?

Det du sier er jo også trolig feil. Vi trenger ikke overgå Q1 i fjor for å holde kursen. Hvertfall ikke med hensyn til omsetning. Den gang var kursen 50% høyere, nå skal vi bare forsvare en børsverdi på rundt 450 mill.

Du syns altså det er langt mer interessant å fortelle hva du skal bruke pengene dine til, enn å vurdere hva som må til for å holde kursen? Hvis du tror det er den generelle oppfatningen blant folk her, så bør du ta en pille mot navlebeskuenhet!
Innlegg av: tunktee (19.04.18 22:17 ), lest 885 ganger

Beklager Sulzrox, klarte ikke å dy meg fra å svare ham.

Som sist, så håper jeg du får rett, og det blir sjampis her I så fall! Kursen bør stige mye med slike tall!

Jeg ser som nevnt på omsetning siste året; Dvs, egentlig siste 3 kvartaler når vi var ferdig med oppgradering i Norge og Sverige. Vi har Ca 20%, 20% og 16% nedgang. Får vi nå 12% nedgang så er vi på rundt 220. Plusser så på CUB og kommer til 235.
Innlegg av: LeifH (20.04.18 09:13 ), lest 781 ganger

Føler de ikke står over noe spesielt store prosjekter nå, og trur det er solgt endel CG, men kanskje ikke så mange?

De har installert enda en C&C i russland, så virker som de øker farten?
Innlegg av: PSI- Investor (20.04.18 09:33 ), lest 754 ganger

Strongpoint har nå egne avdelinger i 11 land og samarbeidspartnere i like mange.

Hvis det på årsbasis skal omsettes for 1 milliard og halvparten kommer fra service og etiketter så skal det i disse 22 landene altså omsettes for 500 mill i rene salg.

Nå er det jo helt sikkert veldig feil å dele omsetningen likt her, men det går jo an å gjøre et lite talleksperiment.

Dersom samarbeidspartnerne kun klare 10% av dette så skal de altså omsette for 50 mill, og da blir det 4,5 mill på hver av disse.

Deles dette på 220 arbeidsdager i året så er vi nede i 20.500,- kr pr dag.
Eller et salg på 100.000,- i uka.

Hvis de egne avdelingene da må selge de resterende 450 millioene så blir det pr land salg for 41 mill på hver. Deles dette på 220 arbeidsdager i året må hver av dem selge for snaut 190.000,- pr dag eller en snau mill i uka.

Nå vet jeg at de ikke jobber på den måten, jeg hadde bare moro av å regne litt på det.

Det jeg kunne tenkt meg å få presentert er salgsmål/ estimater for hvert land for en horisont på 5 år fremover, og en plan på hvordan man skal komme dit.
Innlegg av: tunktee (20.04.18 09:56 ), lest 728 ganger

Kjekt å leke med tall PSI-I! Letter forståelsen for hva store summer egentlig betyr i praksis.

Jeg har ikke fått med meg nøyaktig hvor vi er representert selv, og hvor det er via samarbeidspartnere.
Er der et sted jeg kan finne det?
Innlegg av: PSI- Investor (20.04.18 10:01 ), lest 727 ganger

Ja i linken som jeg la ut et stykke oppover her. En siden litt bakover der.

https://www.meetmax.com/upload/event_47809/Strongpoint.pdf
Innlegg av: tunktee (20.04.18 10:19 ), lest 719 ganger

Takk PSI-I!

Forklarer et par småting for meg. Har lenge lurt på hvorfor vi ikke har klart å penetrere det Danske markedet; Er veldig kort vei over broen... Kan kanskje forklares med at vi ikke selv gjør den jobben.

De markedene vi vet at samarbeidspartneren har fått til noe av en viss betydning er vell bare Sør-Afrika, Irland og Croatia!? (Og så de 50 CG til Australia da) Dette er bare fritt fra hukommelsen, så kanskje noen husker noe mer av betydning.

Vi har Frankrike og Tyskland selv. Og jeg antar at Belgia dekker alle Benelux landene. (Vanlig at bedrifter har et kontor som dekker disse)
Har ikke fått mye nyheter fra disse landene, men der er ingen opplagt grunn for hvorfor vi ikke skulle kunne kopiere Spania!?
Innlegg av: tunktee (20.04.18 10:35 ), lest 711 ganger

Noen som vet hvorfor vi har så mange ansatte i Litauen? Har vi produksjon der?
Innlegg av: HitIT (20.04.18 12:31 ), lest 653 ganger

@RoineG
45 min45 minutter siden
Mer
A new Dana Economy supermarket just opened in Kuching, running #cashguard from @_strongpoint to improve #checkoutefficiency and improve #productivity. Another store opens soon. #DigitalTransformation
https://twitter.com/RoineG
Innlegg av: Collin (20.04.18 12:44 ), lest 644 ganger

t: software integrasjon med POS og utvikling, skreddersøm m.m. til en brøkdel av prisen. Jeg jobber selv med folk der nede og i Moskva angående programmering. De folka der er bare imponerende gode til å få løst tingene.
Innlegg av: Ols123 (20.04.18 13:35 ), lest 612 ganger

https://twitter.com/roineg/status/987265518674456576?s=21
Innlegg av: Grantchester (20.04.18 13:48 ), lest 611 ganger
Endret: 20.04.18 13:51

tunktee

antall ansatte

Lithuania (153)
Latvia (21)
Estonia (19)
Russia (9)

fra: https://www.meetmax.com/upload/event_47809/Strongpoint.pdf

side 6/33

(edit: sorry, feilleste innlegget ditt)
Innlegg av: tunktee (20.04.18 15:41 ), lest 556 ganger

Ingen skade skjedd :)
God helg Strongere!
Innlegg av: tunktee (20.04.18 15:45 ), lest 574 ganger

Er forresten i ferd med å avslutte en ny trade i Scatec, Collin. Som vanlig faller den ved resultatfremleggelse, så burde ha tatt lærdom av det og solgt i går.

Sittet i halvannen måned denne gangen og gjort 10-11% / 45.000,-
Går sikkert inn igjen om et par uker hvis den gjentar mønsteret sitt.
Innlegg av: LeifH (20.04.18 17:01 ), lest 500 ganger

Blir spennende på tirsdag. Trenger virkelig litt innsider informasjon nå.
Innlegg av: Collin (20.04.18 17:26 ), lest 484 ganger

Ja, mønster gjentar seg gjerne T. Ta et studie i NAS. God helg og tvi tvi over helga.
Innlegg av: LeifH (20.04.18 17:54 ), lest 470 ganger

Trur ihvertfall endel blir skuffet om de trur på høye tall i Q1. Jeg er ikke negativ, men siden jeg er langsiktig så vil den langsiktige planen og utsikten veie opp mye mer for min del. Skjønner de som trenger gevinst fort, og alle er her for å tjene penger. Men man vet aldri hvor kursen står til sommeren, kanskje det kommer en enorm kunde på Vensafe, SC, c&c, cg, en av de vil gi betydelig kurs økning.
Innlegg av: just_fun (20.04.18 18:05 ), lest 475 ganger

LeifH, det er akkurat der jeg er. Qi som pleier å være kvatalet med minst omsetning. I fjor var det ikke veldig bra og kanskje blir alt bedre i p¨år og Hegnar skriver "Strongpoint øker"
For meg er det fremtiden som gjelder. Så SP leverer så gode produkter jeg tror de gjør og samtidig er i front innovasjonsmessig, ser jeg ikke annet en lys fremtid. Og når papiret i tilleg gir en yield så er langt høyere en det betaler på lån så... SP er en vinn for meg og mange her. At ikke flere forstår dette skjønner ikke jeg.
Men nå er det helg og sjauing. Loppemarked. Nei, jeg skal ikke levere lopper. Jeg bærer ut lopper så jeg gråter over alt kona vil bli kvitt, men en gang må vi og like godt med en gang.

God helg Strongere og dere andre som følger dene tåpiken.

Off record: https://youtu.be/VOgFZfRVaww
Innlegg av: sulzrox (21.04.18 09:37 ), lest 359 ganger

Ta ein titt på bilde som Ols123 linka til.

Her er det faktisk 4 stk CG. Har håp om at asia kan overraska på Q1.
No lander snart Ronie storavtale i asia.
Innlegg av: LeifH (21.04.18 11:43 ), lest 325 ganger

Står også at det åpnes enda en ny en om ikke lenge. :)
Innlegg av: LeifH (21.04.18 19:50 ), lest 247 ganger

Hvorfor har vi ikke fått solgt cashguard i russland.
Ser det også står Pick & Collect, hva skal det bety.. Er det en ny c&c, eller cub?
Innlegg av: Collin (21.04.18 21:29 ), lest 223 ganger

Det er Vensafe Leif. Og, ja jeg tror vi er nære en kontrakt. Stemningen kan tolkes i den retning. Akkurat hjemme fra en lang kjøretur i Alfaen og snart senker mørket seg. God helg og kos dere det dere kan.
Innlegg av: LeifH (22.04.18 15:21 ), lest 100 ganger

Vi får håpe det, og jeg trur det selv. Skal ikke mye til før det løsner... om en stor dagligvarekjede vil ha et av produktene, så vil det nok komme en pen ordre. Det kommer nok.
Innlegg av: Elektrikeren (22.04.18 15:08 ), lest 113 ganger

Ukes-statistikk, uke 16

Ukens sluttkurs: 10,40
Tot.omsatt volum: 56 770
Tot.verdi: 577 704
Ukes-snitt pr.aksje: 10,18
Tot.antall handler: 164
Ukens laveste: 9,90
Ukens høyeste 10,55