Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Transport
Innlegg av: Hammers (26.03.18 22:10 ), lest 13121 ganger
Ticker: HAMMER
Endret: 16.04.18 17:50

NAS - Et spill for galleriet....?

Det varslede bruddet på ca 171 er nå et bekreftet faktum, og etter et par litt volatile dager begynte tyngdekraften å overta!
171 er ikke "bare et brudd", men et potensielt VIKTIG brudd!
Personlig ville ikke jeg ha sittet med aksjer i NAS i tiden framover!

Hilsen Hammers......uten nærmere analyser, men med en soleklar konklusjon!

Innlegg av: zavva (26.03.18 22:35 ), lest 8939 ganger

RE^1: NAS - Brudd på viktig støtte!

Hva forventet du egentlig etter emisjonen?
Mener du det tekniske bildet er det samme nå som før emisjon?

Har følgt dine innlegg over en periode og analysene har vært bra. Men nå er jeg skikkelig spent på hva du svarer!
Innlegg av: BackCliff (26.03.18 22:55 ), lest 8877 ganger

selv etter emi så viser NAS et klart svakhetstegn

selv så reduserte jeg eksponeringen min kraftig da NAS vaklet rundt på 170 tallet og jeg er glad for det nå

vi vet at Q1 kommer til å bli elendig, neste blir Q2 i juli og Q3 i okt

føler meg heller ikke komfortabel med å sitte i NAS i disse tider

med mindre NAS beviser at de har kontroll på kostnadene så holder jeg meg unna

tilliten min til kjosern har fått en kraftig ripe etter den "overraskende" emisjonen

Innlegg av: Hammers (26.03.18 23:08 ), lest 8851 ganger

Vel, jeg har ingen meninger om det fundamentale i aksjen. Jeg bare registrerer det bildet som aktørene skaper i chartet!

Det er DE som er urolig - ikke jeg......for jeg har egentlig ingen interesse av selskapet......kun chartets signaler!

Det startet på nyåret med at jeg kommenterte Roger Berntsens merkelige opptreden på HO.
Jeg mente jeg hadde et litt annet syn enn ham ut fra hva som skjedde, og i ettertid har han visstnok slanket seg i selskapet.

Hilsen Hammers
Innlegg av: pipers75 (26.03.18 23:35 ), lest 8820 ganger
Endret: 26.03.18 23:36

RE^2: NAS - Brudd på viktig støtte!

Teknisk sett ser jeg i utgangspunktet akkurat det samme som deg. Ved en todelt emisjon med transje2 med tegningsrett til 155 på ekstraordinær generalforsamling 11 april, forstår jeg bare ikke hvordan man i såfall uansett kunne ha «loset» en emisjon «utenom chartet» hvor man i utgangspunktet hadde bunn og støtte på rundt 170. Et brudd måtte bare komme ifbm emisjonen. Jeg mener likevel at det ikke bare er opplagt at aksjen etter emisjonen nå vil fortsette den tekniske «banen» med videre fall helt til neste støttenivå på rundt 100.

At Berntsen ellers til tider fremstår noe merkelig, er vel neppe helt oppsiktsvekkende;-)
Innlegg av: Hammers (27.03.18 00:05 ), lest 8803 ganger

Piper.

Humrer av din siste setning!.....! Da er vi i hvert fall to!

Hilsen Hammers
Innlegg av: Record (27.03.18 07:34 ), lest 8724 ganger

Ja da er det vel bare å dumpe alt , realisere milliontap å finne seg en ny aksje å satse pensjonen sin på ?
Innlegg av: pipers75 (27.03.18 08:54 ), lest 8666 ganger

RE^2: NAS - Brudd på viktig støtte!

Frykter bare et kortsiktig fall noe mer ned mot emisjonskurs Record. Kan vanskelig se at det kan unngås.Hadde kanskje ventet at salg av flere fly hadde kommet før emisjon, men ok. Nå er "katten ute av sekken". Er det dette som måtte til for å sikre drift gjennom 2018, er det greit for meg. Kommer kun i såfall til å snitte meg noe ned å gå long. På tross av den lille utvanningen ved emisjonen, er det fortsatt en kjempeoppside i aksjen etterhvert som selskapet klarer å komme ajour ift sine vekst -og investeringskostnader.
Innlegg av: Collin (27.03.18 07:52 ), lest 8707 ganger

NAS ble solgt ned i sluttauksjonen etter sidelengs bevegelse stort sett hele dagen. Samtidig er det godt med short som vi vet.
Det blir en spennende dag i NAS i dag som godt kan spike. Jeg sitter over med aksjer fra i går og har satset på en liten rekyl i dag. Å kjøpe NAS rett under støttenivå virket fornuftig i går, så får vi se i dag om det er like fornuftig?
Innlegg av: pipers75 (28.03.18 15:36 ), lest 8602 ganger
Endret: 28.03.18 15:40

Shortoppdatering;

NO0010196140 Norwegian Air Shuttle ASA 3 711 837 9.70% 27.03.2018
Innlegg av: revers (12.04.18 12:09 ), lest 8423 ganger

Hammers og Pipers,

Den som ler sist ler best :-)

Kan se ut som om RB er den som ler sist denne gang?

Når det er sagt:

Har sansen for analysene dine Hammers og håper du fortsetter. I motsetning til mange ander er det en tanke og logikk bak det du skriver.
Innlegg av: tickerlover (13.04.18 10:37 ), lest 8328 ganger
Ticker: NAS

TA har null verdi når det fundamentale slår inn.
Innlegg av: Hammers (13.04.18 21:49 ), lest 8193 ganger

Ticker:
"Null verdi" stemmer beviselig nok ikke, men det er noe som heter falske brudd.

Jeg begynte faktisk å lure på om det var et "falsk brudd" vi var vitne til da kursen etter hvert steg til trygg grunn igjen etter at bruddet var et faktum. Gjorde dog ikke noe med saken......!

Det er ikke noe fundamentalt som har spilt inn her - men RYKTER om oppkjøp.
NAS har forresten vært utsatt for rykter ved flere anledninger den siste tiden, men har alltid falt tilbake igjen.....!

JEG skjønner ikke at en potensiell kjøper går ut og annonserer sin interesse til markedet - FØR noe konkret ligger på bordet!
Før man i det hele tatt har bestemt seg for noe som helst! Er dette nok et spill i kulissene, og som vil føre til ny svekkelse?
Man kan jo lure......!

Jeg har forresten selv et interesseområde som har ført til en rekke auksjonsbesøk de siste 15 årene.
Gjort flere kupp, men har da ALDRI vært inne på tanken av å fortelle "salen" hva jeg egentlig har sett....før klubba har falt!
Nei, dette lukter det litt av.......i hvert fall i MIN nese!

Reverse.
Takk for det. Synes det er viktig å begrunne sitt syn - og da gjør man det. Fortsetter nok litt mer ivrig - etter hvert!

Hilsen Hammers
Innlegg av: Hammers (16.04.18 17:49 ), lest 7996 ganger
Endret: 16.04.18 20:21

RE^1: NAS - Et spill for galleriet.....?

Jeg må si det er underlig det som for tiden skjer i NAS!
Først kjøpte IAG seg opp til ca 4,6% - deretter kom de med antydninger om MULIG bud på selskapet!

I dag var SEB ute med analyse som varslet at "budet" kunne bli 400,- pr aksje.
Sparebank 1 Markets trumfet dette med et trolig bud mellom 310 og 485.
Deres analytiker trodde tom at IAG ville passere 5% ila kort tid - og DERETTER øke til 10% før budet på hele selskapet kom!

Som før sagt; her SKURRER det!
- Hvis IAG ønsker å øke til 10% ville proffe aktører ALDRI ha gått ut og fortalt om mulig bud/oppkjøp - FØR de 10 var nådd!
- Prisen har jo nå nesten doblet seg fra hele sirkuset ble satt i gang - og for IAG en ytterligere økning blitt dobbel så dyr!
- I Norge har det nærmest blitt en SANNHET at budet snart ligger på bordet (ref dagens 2 mld om verdianslag).

Mulig jeg er helt på jordet her, men i MITT hode er det INGEN logikk i det som nå skjer på "nyhetsfronten" i NAS!
Den opprinnelige mld fra AIG gikk ut på at selskapet VURDERTER å gi bud. Altså kun et helt diffust og uforpliktende "rykte"!

Hilsen Hammers......som ikke blir forundret dersom IAG nå etter hvert vurderer å ta kjempegevinst ila noen få uker!
Kanskje like greit det?
Innlegg av: nhydro (16.04.18 18:37 ), lest 7877 ganger

RE^1: NAS - Et spill for galleriet....?

Ja, disse anbefalingene er nok bare helt vanlig haussing fra meglerhus som har kjøpt seg inn for kortsiktig spekulasjon
Innlegg av: BackCliff (16.04.18 19:40 ), lest 7708 ganger

helt enig med Hammers :)

noe som skurrer her og folk som forventer bud på 400kr drømmer eller så er AIG noen idioter

veldig fristende å prøve å trade denne men jeg har dessverre ikke baller nok :P

kan falle som en stein når AIG har solgt seg ut med fin gevinst
Innlegg av: Steget (16.04.18 19:52 ), lest 7672 ganger

IAG har nok over 5% av aksjene allerede. Ref nedenstående melding.

De har nå hatt 2 dager på seg til å kjøpe enda flere aksjer. Vi venter i spenning på neste melding.

13/04-2018 16:50:41: (NAS) Major Shareholding Disclosure
JPMorgan Chase & Co. ("JPMC ") has a notifiable interest in the share capital of
Norwegian Air Shuttle ASA ("the Company") as a result of stock borrowing by its
subsidiary J.P. Morgan Securities plc. The total number of shares held by JPMC
on 12 April 2018 was 1,997,365 being 5.16% of the issued share capital and
voting rights of the company. The notification threshold of 5% was crossed on 12
April 2018.

Number of shares held by J.P. Morgan Securities plc: 1,997,365 (5.160%)
Innlegg av: Hammers (16.04.18 20:26 ), lest 7615 ganger

Hvis de har kjøpt mer må meldingen komme ganske så raskt. Mener å huske at 5% er en av flaggegrensene.
Stenshagen har vel gjort et utmerket sjakktrekk ved å låne ut store mengder aksjer de siste dagene.

- HVIS bud krever han dem tilbake og får budets penger.
- Uten bud faller aksjen som et søkke og han har sikret seg ved å låne ut til shorterne rundt dagens kurser.

Hilsen Hammers
Innlegg av: Gratis lading (16.04.18 20:50 ), lest 7539 ganger

Hammers er nok en agent for nwo gett se.
Innlegg av: revers (16.04.18 21:04 ), lest 7495 ganger

Hammers, enig i at det er merkelig å sette ut rykte hvis du ønsker å kjøpe. Kan det være utro tjenere?

Ang. short. Den som låner ut aksjer får bare renter for aksjene. Det er kun shorteren som blir påvirket av shortkurs og gjenkjøps-kurs.

Blir spennende å følge NAS. Her kan hva som helst skje :-)
Innlegg av: Steget (16.04.18 21:13 ), lest 7461 ganger

Dette blir spennende, her kan alt skje.

Aksjer er en artig hobby. Det gir litt spenning i hverdagen.
Innlegg av: rischioso (17.04.18 02:04 ), lest 7258 ganger
Endret: 17.04.18 02:12

RE - IAG har nok over 5% av aksjene allerede. Ref nedenstående melding.

De har nå hatt 2 dager på seg til å kjøpe enda flere aksjer. Vi venter i spenning på neste melding.

* Ingen flagging er meldt på tross av vanvittig omsetning over dager så er det kun blitt med den ene posten til IAG - ei heller er det meldt at noen andre har kjøpt seg opp...

Greit å ha i minnet at kursen har steget med HELE 120nok eller 55% og det bare på svært kort tid og løse rykter og man bør ikke anstrenge seg for å skjønne hva som skjer med kursen om det ikke blir noe mer enn bare rykter....

Mao, den potensielle fallhøyden er nå større enn noen gang hvor risken er blitt skyhøy og rewarden er heller lav med tanke på et potensielt oppkjøp nettopp fordi veldig mye av det allerede er priset inn og vil måtte reprises umiddelbart om det ikke blir noe av...
Innlegg av: utkant (17.04.18 02:20 ), lest 7231 ganger

Er IAG smarte så tar de det med ro en uke eller to før de tar neste jafs. Dog hvis de seriøst er interessert i å kjøpe NAS.

Det er nok tid til at shortere får blod på tann, kjører den ned, sammen med folk som gevinstsikrer.

Vips så får de aksjer for 180-190 kroner igjen og flagger 5/10% grensen før de eventuelt begynner å forberede et eventuelt bud...

Eventuelt så tar de bare gevinst hvis et eventuelt bud ikke fører frem...

Med tanke på at de enda ikke har brutt 5% grensen så tipper jeg de tar en eventuell gevinst snart...
Innlegg av: Petersen2 (17.04.18 02:41 ), lest 7223 ganger

RE^2: NAS - Et spill for galleriet....?

Bra sagt rischioso, helt enig
Innlegg av: pengex (17.04.18 06:55 ), lest 7151 ganger

Er det pliktig å opplyse i forkant ved oppkjøp? Kan man ikke bare dumpe ut et pristilbud?
Innlegg av: trump_vinner (17.04.18 07:29 ), lest 7083 ganger

IAG er en gamechanger for NAS. Blir ikke overrasket om Siessener også slår til snart.

Flaggemelding kommer. Aksjene er på oppsamling hos de forskjellige meglerhus.
Innlegg av: nhydro (17.04.18 07:35 ), lest 7061 ganger

Lurer på hvor mange aksjer richioso skylder.

Han har baisset og forsøkt å spre frykt helt siden oppkjøpsspekulasjonene begynte
Innlegg av: pipers75 (17.04.18 07:41 ), lest 7037 ganger

Er nok uansett en del som sitter litt med «skjegget i postkassa» her, som har vær bull og long i lang tid, men gikk ut i påvente av et mulig fall ned mot emi kurs ved gjennomføringen av Tranche 2.
Innlegg av: Hektar (17.04.18 08:24 ), lest 6931 ganger

Må ikke høre på det der, fyren er jo helt spinnvill.

"Løse rykter" må være årets uttalelse. Nei, at IAG har kjøpt nærmere 5% av Norwegian er ikke løst rykte. Ei heller signalene som har blitt gitt klart og tydelig.

Skjønner det er innmari kjipt for sånne som mistet hver krone av oppgangen og fortsatt sitter med enorme tap i jalla-aksjer og kryptovaluta. Men hold det LITT saklig ihvertfall.

Kryss fingra og håp at det ikke blir noe bud, at shortsalget tar helt overhånd og aksjen tryner ned 100 kr på en dag. Da kan du ta apedansen.
Innlegg av: ArneO1 (17.04.18 11:04 ), lest 6786 ganger

"Kryss fingra og håp at det ikke blir noe bud, at shortsalget tar helt overhånd og aksjen tryner ned 100 kr på en dag."

Er du short nå siden du håper dette?
Innlegg av: Llaalljj (17.04.18 11:14 ), lest 6753 ganger

Hvor for du forvente akjer gå ned arne??? Hvis det kjer er det positiv til deg???
Innlegg av: ArneO1 (17.04.18 11:29 ), lest 6704 ganger

Jeg henviste til Hektar. Det er han som sier dette...
Innlegg av: Mr Fox (19.04.18 18:45 ), lest 6527 ganger

Hammers, hva tenker du om den enorme (tohodete) HS-formasjonen som er under dannelse. Halslinje rundt 170-180, kan bli interessant dersom det ikke kommer noe bud.
Innlegg av: clanz (19.04.18 19:40 ), lest 6450 ganger
Endret: 19.04.18 19:41

Uansett hvordan du ser på det... så har en aktør som KAN flyfart kjøpt seg inn i NAS med ca. 5% stake og flagget interesse. Det er ikke spill for galleriet... men en reell handling.

DET gir i seg selv grunnlag for prising rundt 300 kr. Det støtter de som har hevdet at NAS ikke kun må prises utfra forventet inntjening neste 12-24 mnd men utfra unnerliggende verdier og vekst. Ref. også Kjos sitt innsidekjøp på 240 kr som han gikk ut og sa var billig.

Derfor selger ikke jeg nå... selv om det er lett å tenke at aksjen kan dabbe av de neste ukene.

Nå går det også mot de beste sesongene og den fantastiske veksten vil vises selv om det fortsatt blir vekstkostnader.
Innlegg av: Hammers (19.04.18 21:38 ), lest 6308 ganger
Endret: 19.04.18 21:39

Mr Fox.
Vanskelig å tenke noe som helst før det foreligger noe konkret i form av det annonserte "mulige" budet.
Skulle det IKKE komme består oppgangen av 100% Helium - og for aksjonærene bare å feste fallskjermen. Feste den SKIKKELIG!
Blir det ikke bud skal jeg heller komme tilbake til saken - for DA blir nok bildet svært interessant.

Clanz.
Unnskyld utrykket, men det blir litt "bla, bla" - det du sier.
Proffe aktører opptrer bare ikke som dette (viser kortene) i auksjonssammenheng.
Kunne nesten tro at dette var en skinnmanøver for deres egentlige mål på et annet område? Har ikke peiling.
Kjenner ikke bransjen eller selskapet, men har som sagt vært på mange auksjoner - og kjenner meg ABSOLUTT ikke igjen i IAG's opptreden. Aldri opplevd maken. Det er DET som er mitt ankepunkt i denne saken!

Hilsen Hammers
Innlegg av: Hektar (19.04.18 21:52 ), lest 6275 ganger

Liker hvordan du kaller det det "mulige" budet :) Etter ditt ramaskrik på 170 skjønner jeg godt at du ønsker å redde ansikt, men alle oppegående er fullt klar over at det er en reell sjanse for at det ikke kommer noe offisielt bud.

Å kalle det et "spill for galleriet" er derimot bare tåpent. Ikke nok med at JPM med, som nevnt på nye forumet, sine 250 000 ansatte og 100 milliarder dollar i inntekt aldri hadde kødda ryktet sitt med sånt tull, men alt du påstår er løgn er allerede bekreftet offentlig.

Gi deg nå. Du dreit deg ut, sånt skjer når man kvekker til alle steder det skjer noe. Move on...
Innlegg av: clanz (19.04.18 21:55 ), lest 6273 ganger

Vel, jeg stusser også på hva IEG driver med. Men det er ikke et argument for å selge at de enten opptrer klønete eller har en agenda med å få opp kursen.

Poenget er at NAS kommer til å tjene gode penger fra 2019. Og de har underliggende verdier som kan passe et selskap som IEG som hånd i hanske.
Innlegg av: Hammers (19.04.18 22:25 ), lest 6236 ganger

Hektar.
Det kom ikke noe ramaskrik ved 170, men en STERK advarsel!
JPM. Husker jeg ikke feil "vurderte" IAG å engasjere selskapet. Like diffust som alt annet!
Uansett, før det foreligger noe konkret er dette KUN en spekulasjon for de som ønsker høyere kurs!

Clanz.
Tjene grove penger? Vel, NAS var børsens MEST shortede aksje før dette "oppkjøpet" ble lansert! Neppe uten grunn!!!
Du må ikke glemme de betalingsforpliktelsene som om ikke lenge forfaller!

Hilsen Hammers........som er litt smålei av å gjenta det samme resonnementet hver eneste dag.
Vent heller til "budet" foreligger! Kommer det ikke skal jeg heller hjelpe til med påminningen......!
Innlegg av: Jackpot$ (19.04.18 23:16 ), lest 6168 ganger

Hilsen Hammers som ikke har aksjer og ikke kjenner flybransjen, men likevel vet best..
Innlegg av: Hammers (20.04.18 00:51 ), lest 6119 ganger

Jackpot.

Går du på barneskolen - eller ???
Hvem sier at jeg vet best (bortsett fra din grunnløse påstand)?
Jeg sier da selv at jeg ikke har peiling, men at denne saken "skurrer" i mine ører - og i henhold til all normal sunn fornuft!

De fleste oppegående skjønner vel mitt resonnement nå! Gidder ikke mer av dette barnehagetullet!

Hilsen Hammers........som godt kan ta HELT feil ang mine tanker, og at det faktisk kommer et bud. Så langt kun et "rykte"!
Innlegg av: clanz (21.04.18 00:24 ), lest 5897 ganger

Har diskutert IAG litt med noen som jobber med oppkjøp av selskaper.

NAS har en spesiell eierstruktur. Ved å annonsere at de er interessert ser man hva markedet priser NAS til... og kan gi et godt kjøpstilbud som ingen kan argumentere er for lavt.

Dersom dette forklarer IAG sin strategi... kan man forvente et mulig tilbud på f.eks. 350-400 kr. Og jeg vil tro de fleste akjonærerer vil være fornøyd siden markedet nå priser aksjen til under 300 kr selv om interessen er kjent i markedet. IAG kan selvsagt også avvente noen uker til kursen evt. daler litt også. De står ganske fritt sålenge ingen andre melder seg på.
Innlegg av: badkrukan (21.04.18 06:44 ), lest 5845 ganger

ikke glem gjeld, just saying...
Innlegg av: xLax (23.04.18 11:17 ), lest 5527 ganger

Er det shortekspressen som er kølet opp igjen?
Innlegg av: tradingstock (23.04.18 14:11 ), lest 5383 ganger

Tipper kursen åpner på 220 kr torsdag på kvartalsrapporten med milliardunderskudd. IAG gir hvert fall ikke før dette uansett!
Innlegg av: xLax (23.04.18 15:10 ), lest 5329 ganger

IAG lasting på gang? Shorten er farlig lav nå. Burde vel være kraftig opp?
Placeboshort?
Innlegg av: revers (23.04.18 19:24 ), lest 5084 ganger

clanz (21.04.18 00:24 ), tror du traff blink.

Virker logisk når man får det forklart, ergrer meg litt at jeg måtte få det inn med teskje for å forstå sammenhengen.

Innlegg av: Vekst (23.04.18 21:18 ), lest 4947 ganger

3

4

J.P. MORGAN SECURITIES PLC

4.85%

1,877,441

476,009

1,401,432

Comp.

GBR
Innlegg av: Hammers (23.04.18 21:48 ), lest 4931 ganger
Endret: 23.04.18 21:57

Vekst.
Hva mener du med dette tulleinnlegget ditt?Er du imponert over JP Morgan - eller hva mener du?

Ellers gikk det i dag som jeg indirekte har antydet i mine innlegg - og ned "20" kr.
Skulle bare mangle - kraftig overkjøpt - og "budet" lar fortsatt vente på seg!
Det STORE spørsmålet er om det kommer noe bud. JEG tror ikke, men det er bare min stemme - ut fra mitt tidl resonnement!

I chartet ble det gitt et lite salgssignal i dag.
Fortsetter fallet vil trolig det kjappe 10 dg snitt bli møtt i morgen (ca kr 10 u/dagens).
Skjærer kursen tvers gjennom hadde i hvert fall JEG hevet øyenbrynene dersom jeg var aksjonær!

Da er det litt spenning til i morgen også:
- KOMMER "budet"?
- Hva skjer når (hvis) kurs/10 dg snitt møtes?

Hilsen Hammers.......som minner om at hele oppgangen fra ca 180 kom pga at IAG's antydning om "mulig bud"!
At man deretter fikk selveste NRK på laget i beste sendetid er jo rent "fantastisk"! Toppnyhet på "rykter"! Aldri hørt på makan!
Uten bud blir selvsagt dette som å hoppe utenfor Preikestolen - og i så fall, pass på at fallskjermen er godt festet.....!

Innlegg av: pipers75 (23.04.18 22:57 ), lest 4824 ganger

Er vel litt mer enn kun rykter da Hammers? IAG har vel også allerede kjøpt nær 5% av selskapet, signalisert at de ønsker å overta, og også engasjert JP Morgan for finansiering og bistand med prosesssen. På en annen side, inntil dette eventuel manifesterer seg, er det pd også lett å få litt flashback til Sturla Bergh-Johansens «deal eller no-deal» ;-)
Innlegg av: lazy (23.04.18 21:57 ), lest 4900 ganger

I tillegg olja kraftig opp, da er vel etter alle solemerker Nas ned i morgen ?
Innlegg av: Hammers (24.04.18 22:20 ), lest 4593 ganger
Endret: 24.04.18 23:22

Dagen åpnet positivt for aksjonærene.
En "ekspert" (vel en som hadde sørget for at banken hans hadde lastet godt opp?) spådde; "nå satt de ved forhandlingsbordet"!

Da dagen var omme hadde de fleste optimistene mistet troen på "eksperten".
Kursen gikk etter hvert i rødt - og til slutt brøt den også like under 10 dg snitt.
Etter å ha startet dagen ca 7 kr over gårdagens sluttstrek - endte den 7 kr under!

Med ytterligere forverring i forholdet mellom 10 dg snitt/kurs tror jeg ganske bestemt at kursen er dømt til en videre ferd mot den sterke støtten ved 240 (korrigert). Dvs, forbehold hvis positive "breaking news". I så fall deles kortene ut "på nytt"!

Hilsen Hammers
Innlegg av: pipers75 (24.04.18 22:54 ), lest 4538 ganger

Syntes du gjør enkle ting litt unødvendig komplisert nå Hammers. For øyeblikket er nas i realiteten kun et stort veddemål i forhold til et spørsmål om en deal eller no-deal. Dette slår -som vi nylig fikk bekreftet- også bena under enhver teknisk analyse. Blir det avtale vil kursen legge seg tett opptil budet, i motsatt fall vil situasjonen kunne reverseres til omtrent slik den opprinnelig var. Så enkelt eller så komplisert er forholdene akkurat i øyeblikket. Hvordan kursen i mellomtiden «flakser» litt frem og til bake på spekulasjoner, er også litt underordnet nå. Selvsagt er det nå opprettet en eller annen form for tilnærming og kontakt mellom nas og iag. Og ingen nyheter er nok også gode nyheter, -i den grad man har tro eller ønske om at dette vil kunne bli det endelige utfall.
Innlegg av: clanz (24.04.18 23:18 ), lest 4509 ganger

Kursen skal vel neppe under 240 kr som Kjos ga for aksjene i høst.

Utviklingen framover kommer an på om Kjos overbeviser om at de kan bli lønnsomme i 2019. Klarer de de skal kursen uansett over 300 kr igjen...
Innlegg av: pipers75 (24.04.18 23:30 ), lest 4488 ganger

Tror du uansett har helt rett på sikt. Likevel litt usikker på hvor mye markedet vil kunne klare å «herje» med aksjen en stund om iag forsvinner ut igjen. Jeg føler meg personlig rimelig sikker på at det blir en eller annen avtale nå. Om ikke full overtakelse, så en form for konsolidering hvor nas flyr videre under paraplyen til iag som en alliansepartner, -med bjørnene med på laget.
Innlegg av: Hammers (24.04.18 23:23 ), lest 4493 ganger

pipers.
Jeg gjør ikke noe komplisert. Skriver enkelt og oversiktlig - men dette ER nok en komplisert sak!
Dette med deal/no-deal har også jeg jevnlig skrevet om. Kursoppgangen er bygget på deal. Uten noe blir dette ille!

Ingen av oss vet hva som egentlig foregår i kulissene. Derfor tyr jeg til TA! Verktøyet som viser hva investorene virkelig gjør med egne penger. Joda, det er nok flere store som snakker sammen - og de handler trolig etter hva man måtte sitte inne med av sikrere opplysninger.

Chartet viser at det pr dd ikke er noen veldig stor tro på dette oppkjøpet! Akkurat som mine egne tanker den siste drøye uka!
Hadde det vært "tro" hadde kursen nok reagert på en helt annen måte enn det den nå gjør!
Nå begynner også chartet å vise tegn på at troen er borte........så da får man heller bare se hva som egentlig skjer!

Hilsen Hammers.........som selv har mest tro på 240......sånn etter hvert!
I så fall blir det spennende å se hva som deretter skjer - hvis det ikke faktisk kommer noe konkret.
Innlegg av: Titleist (24.04.18 23:33 ), lest 4486 ganger

Hammers.

Kursen er ikke basert på deal.

Deal kan gi kurs 480 kr ++

Tror du 161 kr som er laveste på lenge, er fasiten?

Tror du Bjørn Kjos var døv, blind og dum når han kjøpte på 240 kr i høst?

Kjør på med linjalen, men dette blir spennende og kursen kan gå langt over 300 kr.

(Ja, den kan også korrigere ned..)
Innlegg av: Hammers (24.04.18 23:44 ), lest 4460 ganger

Fredag kom det forresten en litt kryptisk melding om 6 stk Dreamlinere som et kinesisk selskap hadde overtatt.
Trolig fabrikkferske fly som gikk rett til kineserne i stedet for til NAS! NAS kunne evt leie dem tilbake/kjøpe dem (på sikt?).

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/04/Kinesere-overtar-seks-av-Norwegians-Dreamlinere

Jeg er ingen økonom, men vitner ikke et slikt grep om at man har noen "korte" finansielle problemer?
At man ønsker å redusere utgiftene ved å lease flyene tilbake i stedet for å kjøpe dem? Spre utgiftene over flere år?

Selv har jeg ikke oversikt, men er det ikke på slutten av dette året (eller tidlig neste år?) man har STORE finansielle forpliktelser som må oppfylles i fbm tidligere kjøp? Nei, NAS er nok ikke noen enkel sak.

Hilsen Hammers.......like spent på fortsettelsen hver eneste dag! Mest i forhold til mine grafer og tanker!
Innlegg av: pipers75 (25.04.18 00:07 ), lest 4440 ganger

Venter også på avklaring og er sikkert like spent på fortsettelsen som de fleste andre. Akkurat dette med kontraktsoverføring på disse Dreamlinerne tror jeg i praksis ikke er så avgjørende. Nas har hatt bestilling på flere maskiner en de fortløpende kan drifte selv, og uansett basert seg på periodevis bortleasing. Dette er nok kun nødvendige grep som nå tas ift kostnadskontroll og bunnlinje, -neppe oppsiktsvekkende hensett til den økonomiske situasjonen pd for selskapet.
Innlegg av: Hammers (25.04.18 22:56 ), lest 4275 ganger
Endret: 25.04.18 22:57

Nok en interessant dag - og kursen foretok et aldri så lite stupdykk ila dagen! Mao - samme mønster som tidligere.....!
10 dg snitt var "knust" da støvet hadde lagt seg - og i morgen er det resultatframleggelse!

Dette lover ikke godt!

De som jevnlig har lest mine tanker husker kanskje at jeg har slitt med å forstå det som skjer i selskapet på "nyhetsfronten"!
Det "røpes" nyheter som aldri skulle vært røpet, investorene har sendt kursen høyt opp - og kursen har raskt falt tilbake.
Sistnevnte etter at det har vist seg at oppgangene har vært ubegrunnet.

Husker ikke helt, men "dagens oppkjøp" er vel den 3. nyheten det siste året (12 mnd).
Også NÅ ser det ut som om det bare er tull som frambringes.....slik jeg har antydet en ukes tid! ALT tyder på videre nedgang!
Nyhetene kommer jevnlig, og jeg har ikke tenkt tanken tidligere.....men kommer de jevnlig noen uker FØR resultatframleggelser?
Har ikke sjekket deres finanskalender, men løftes kursen for å ha en demper mot dårlige resultater???

Kommer det er RÆVA resultat i morgen??? Et resultat som vil "slakte" kursen?
At man da på forhånd har løftet kursen til dagens høyder pga "ryktet" om oppkjøp - og på den måten får et begrenset fall?
Langt verre dersom fallet hadde kommet fra utgangspunktet - ca 170!

Husk, tråden ble startet med en annen overskrift.
En overskrift ang bruddet ved 170 - og hva det tekniske bildet viste kunne skje (nærmere 100).
Utrolig spennende å se hva morgendagen bringer på bane. Jeg heller mot noe blodrødt!!!

Hilsen Hammers......som med ett fikk et flashback til da jeg som langhåret 17-åring dro på Interrail i 1972.
Hadde limt et rundt klistremerke fra en Rod Stewart LP på den ene reiseveska...og teksten var; "Never a dull moment"!
Det samme kan utvilsomt også sies om NAS! Never a dull moment......selv om jeg som sagt tror at aksjonærene vil oppleve nettopp dette i morgen! A dull moment!

PS: Bare "kreative tanker" fra min side. Har selvsagt ikke peiling (det har jeg aldri) og jeg er like spent som det dere er!
Innlegg av: tommbakk (26.04.18 19:22 ), lest 3534 ganger

Hvis 'a dull moment' er slik dagen har vært som NAS-aksjonær...?

Da kjeder jeg gjerne livet av meg! Hver dag. I all overskuelig fremtid. ;D

Hilsen tommbakk, uten noen analyse, eller artige historier...
Innlegg av: pipers75 (25.04.18 23:11 ), lest 4233 ganger

Guidingen for Q1 har vi jo allerede fra emisjonen. Det blir grisete tall nå;

https://www.norwegian.no/globalassets/ip/media/about-us/company/investor-relations/norwegian-air-shuttle---market-update-presentation.pdf
Innlegg av: Ilusion (25.04.18 23:28 ), lest 4209 ganger

Vi er nok snart tilbake til der vi var for et par uker siden .
Nas blir ikke solgt men forvaltet og foredlet til langt opp på lang sikt...Men først ned igjen til 150...Og der er det bsre å laste for fulle mugger!!
Innlegg av: xLax (26.04.18 07:23 ), lest 4127 ganger

Norwegian melder om et resultat etter skatt på minus 46,2 millioner kroner i 1. kvartal 2018, mot minus 1.491,5 millioner kroner i samme periode året før

Hadde jo vært fint med blå tall, men det er jo ekstremt mye bedre enn samme periode ifjor.
Blir rett opp igjen idag..
Innlegg av: pipers75 (26.04.18 07:45 ), lest 4036 ganger
Endret: 26.04.18 07:46

Uansett, viktigste avsnitt i rapporten;

"STOCKHOLM (Direkt) Norwegians styrelse har etablerat en styrkommitté och anlitat finansiella och juridiska rådgivare för att hantera situationen som uppstått efter att IAG har köpt 4,6 procent av det norska flygbolaget. Det meddelar Norwegian i anslutning till torsdagens kvartalsrapport.Kommittén ska hantera relevanta frågeställningar och tillvarata samtliga aktieägares intressen, heter det."
Innlegg av: Titleist (26.04.18 09:24 ), lest 3890 ganger

Bra spill synes jeg.

Hva sier linjalen og strekene?

Innlegg av: Titleist (26.04.18 13:48 ), lest 3751 ganger

Herlig.

313 kr nå.

Var visst greit å kjøpe rundt 270 uavhengig av linjalen og strekene..
Innlegg av: xLax (26.04.18 15:31 ), lest 3661 ganger

Noen laget visst kruseduller på tegnebrettet.
Innlegg av: rischioso (26.04.18 19:43 ), lest 3516 ganger

Nå er det jo slik at det tekniske og fundamentale er to forskjellige ting. Det tekniske tar utgangspunkt i den historiske kursutviklingen og gjennom det sannsynliggjøre den fremtidige kursutviklingen.

Når det så dukker opp uventede fundamentale triggere så har ikke det tekniske bildet tatt høyde for det.

Hammers har truffet godt mang en gang, men igjen det tekniske tar ikke høyde for plutselige fundamentale endringer så og skulle henge ut Hammers basert på det faller på sin egen urimelighet...

Jeg er selv NAS aksjonær så jeg ønsker naturligvis som alle andre aksjonærer at kursen skal stige videre noe den sikkert også kommer til å gjøre så lenge det er håp om et mulig samarbeid alternativt oppkjøp.
Innlegg av: Titleist (27.04.18 00:05 ), lest 3350 ganger

Ingen som henger ut Hammers.

Problemet er bare at jeg ser stort sett like ofte at det tekniske bommer som det treffer.

Dette er jo bare et av mange eksempler.

På 170 var sikkert NAS et klart salg etter tekniske vurderinger? (Det som har falt skal / må falle videre.. "Trend"....)

Se bare på Investtech.. Makan til ubrukelig fjas....
Innlegg av: Titleist (27.04.18 00:06 ), lest 3352 ganger

Soleklar konklusjon...

Det varslede bruddet på ca 171 er nå et bekreftet faktum, og etter et par litt volatile dager begynte tyngdekraften å overta!
171 er ikke "bare et brudd", men et potensielt VIKTIG brudd!
Personlig ville ikke jeg ha sittet med aksjer i NAS i tiden framover!

Hilsen Hammers......uten nærmere analyser, men med en soleklar konklusjon!
Innlegg av: Hammers (04.05.18 12:42 ), lest 3123 ganger

En liten oppklaring til TIT's kommentarer:

- Det BLE gitt et slagssignal v/brudd på 171. Dette ut fra en teknisk vurdering.
- Det ekstraordinære var imidlertid at IAG da startet et oppkjøp av 4-5% av aksjene. Dette hindret trolig at det gikk til H......
- VIDERE: Kortene ble delt ut på nytt i forbindelse med oppkjøpsryktene. Folk gikk mann av huse for å rappe smågodt fra ungene.

I dag begynner den virkeligheten jeg senere skrev om - å snike seg inn. Det med et spill for galleriet.
Dette hadde ikke noe med TA å gjøre, men kun ut fra SUNN FORNUFT.
I skrivende stund ligger det an til at det ikke kommer noe seriøst bud.
I så fall blir ikke JEG forundret dersom det om ikke alt for lang tid kommer en børsmelding som sier at IAG har tatt gevinsten - og forlatt auksjonssalen!

Hilsen Hammers.......som legger til at ved brudd under 263 (som sluttkurs) blir gitt et ganske solid salgssignal i mnd-chartet.

Innlegg av: Titleist (04.05.18 12:48 ), lest 3109 ganger

Godt å høre at Hammers nå har konklusjonen klar mtp bud og hva som skjer..

Jeg solgte litt på 319 før i dag før jeg plutselig fikk kjøpt igjen på 270 og nå 265.

Dette helt uavhengig av TA og linjal.

Kommer til å kjøpe mer på dipper i NAS, som jeg alltid har gjort..
Innlegg av: Argus (04.05.18 13:00 ), lest 3082 ganger
Endret: 04.05.18 13:14

Hammers:

Det her er bare ganske fantastisk. Først stjal jeg overskriften din for et par uker siden, uten å vite det.

Dernest skrev jeg noen innlegg som var ganske like dine synspunkter, men da hadde jeg også lest dine innlegg tidligere.

Men i dag gikk jeg inn i mine egen tråd for å kommentere siste nytt i NAS-historien. Etterpå så jeg at du hadde kommentert det samme fem minutter før, på det gamle kommentarfeltet.

Artige sammenhenger. Og det ser ut til at vi har ganske like synspunkter.

Til saken:

Det er vanskelig å se hvilken strategi IAG egentlig har, jeg synes de soser mye rundt og proklamerer hvem som er megler i forkant av et bud og at det vil komme et bud. Typisk kursdrivende faktorer.

Men det er sluttresultatet som teller, og dersom IAG skal komme godt ut av det her, må selskapet enten legge inn et høyere bud, eller som må selskapet selge sine aksjer med gevinst.

Et høyere bud tilsier at kursen må ligge godt over siste tilbud. Uten alle uttalelsene fra selskapet på forhånd, kunne kursen ha vært lavere. Altså: Dårlige meglerråd!

Og dersom man ønsket å sikre en gevinst, er det litt sent å selge aksjene etter at kursen har falt betydelig.

Hva er det egentlig IAG forsøker seg på? Har selskapet bare kommet skjevt ut fra hoppkanten og forsøker desperat å ta seg inn igjen før nedfallet?
Innlegg av: Hammers (04.05.18 13:27 ), lest 3023 ganger

Argus.
Godt å høre at ikke alle opptrer som stimfisk her inne, men klarer å ha noen rasjonelle tanker i hodet......:-)!

TIT:
Det er alltid noen som påstår at de "solgte på topp/kjøpte på bunn"! Når jeg hører slikt skryt faller troverdigheten rett i bakken. Tenk å være SÅ FLINK uten hjelpemidler å støtte seg til. Med dine tanker/synspunkter er nok de motsatte handlingene langt mer sannsynlige.

Uansett, det er INGEN som bryr seg. Ellers har jeg ingen konklusjoner klar. Kun antydninger.
Klarer man > 50% i treffprosent går det alltid greit til slutt! Bare tullinger som jager etter eksakte topper/bunner.

Hilsen Hammers
Innlegg av: Aksjesparer (04.05.18 14:08 ), lest 2992 ganger

Innlegg av: Titleist (04.05.18 12:48 ), lest 114 ganger

Godt å høre at Hammers nå har konklusjonen klar mtp bud og hva som skjer..
Jeg solgte litt på 319 før i dag før jeg plutselig fikk kjøpt igjen på 270 og nå 265.

Dette helt uavhengig av TA og linjal.
Kommer til å kjøpe mer på dipper i NAS, som jeg alltid har gjort..
----------------------

Herregud for noe tull. Høres ut som en som står i skolegården og skryter.
Solgte på topp og kjøpte på bunn. Ja, ja...
Skjønner ikke hva du i det hele tatt gjør her.
Du må jo være miliardær. ((-:

Ellers så er nok ikke dette slutt.
Aksjen vil nok være supervolatil lenge den.
Men uten nyheter/rykter blir vel trenden ned.
Uansett, så er nok mye avgjort, sannsynligvis lenge før nyttår.

"aksjesparer"
Innlegg av: Linuss (04.05.18 14:23 ), lest 2962 ganger

RE^3: NAS - Et spill for galleriet....?

Litt dyrt kjøp akkurat nå? -10% for en til mindre interessent,,,, Det er billig sluppet på dagens kurs og med oppgang fra kurs 165 synes jeg,,,, men ok men blod på tannen kan vel henge i et stykke tid.

Når jeg såg norwegian -65% tenke jeg Er dette Nas :)) Det var det dog ikke.

Om man ikke har råd å vente og sitte i solen, og nyde skulle JEG gå ut. Oppsiden er litt begrenset herfra.
Innlegg av: Titleist (04.05.18 15:34 ), lest 2916 ganger

Flott at du setter meg på plass Aksjesparer.

Forstår at du ikke ønsker noen brudd på janteloven her inne.

Nei, jeg er ikke milliarder. Da måtte jeg nok omtrent doblet formuen min...

Kjør på videre! Dette blir bra!
Innlegg av: Titleist (04.05.18 15:37 ), lest 2911 ganger
Endret: 04.05.18 15:38

Takk til deg også Hammers.

En dag så får jeg også kanskje samme innsikt og erfaring som deg.

I mellomtiden er det antagelig best å holde munn.

Beklager at jeg ytret meg på tråden din!
(Og beklager "skrytet" som du ikke likte..)
Innlegg av: Hammers (18.05.18 19:16 ), lest 2693 ganger

Det er gjerne vanskelig å treffe innertier med sine "spådommer" - spesielt tidsmessig, men dagens nyheter bevitner likevel et treff godt innenfor "svarten"!

Teknisk:
- Dagens utvikling ga SALGSSIGNAL (etter en forutgående og kort "dobbel topp"). Dette ved at støtten v/263 ble ettertrykkelig brutt.
- Glem ikke at hele oppgangen fra 180 kom pga "oppkjøpsryktene".........som selvsagt viste seg å være nettopp rykter! Gjeeeesp!

Hilsn Hammers
Innlegg av: Titleist (18.05.18 19:33 ), lest 2670 ganger

Jeg må si jeg beundrer Hammers altså.

Å være så flink med børs...

Ærbødig hilsen.
Innlegg av: nhydro (18.05.18 20:51 ), lest 2631 ganger

Rykter ?? Det har jo vært gitt to bud
Innlegg av: Hammers (18.05.18 21:43 ), lest 2590 ganger
Endret: 18.05.18 21:47

Tja, hva vet vi om de budene?
Kunne da være 2 skikkelige skambud som ble levert! I mellomtiden ble det hentet en god slump m/penger - hvis jeg ikke husker feil.
Var det ikke 8,3 mill nye aksjer som ble "trykket opp"? Prisen husker jeg ikke.

Ikke måte på hvor "snill" Kjos var med de som tegnet de aksjene. Også i DEN SAKEN skurret det. Kjos "gir gaver"? JESUS!

Først var likevel ikke Ryanair interesserte - og nå er heller ikke AIG det. Nei, som jeg påstår - en gedigen bløff.....alt sammen!
I mellomtiden har dere foret selskapet med over millarden i nytegninger.
GODT etterlengte kroner - for det kommer vel snart noen krevende låneforfall - mener jeg å huske.

I tilfelle spiralen heretter går feil vei - ja så sitter dere der med de gamle + de nye aksjene.
Den første runden i det NYE spiralen ble allerede i dag gjennomført - da salgssignalet ble gitt ved 263.

Hilsen Hammers

PS: Hvis man tar et nyhetssøk (på NAS) og markerer for nyheter fra Hegnar er det UTROLIG hvor mange naive eksperter som uttaler seg. Man kapper nærmest om å være den største tosken der ute! Helt utrolig å lese naiviteten!
Innlegg av: nhydro (18.05.18 22:07 ), lest 2561 ganger

Greit at det er mye monkey business i aksjemarkedet, men hvis du har blitt så paranoid at du tror at AIG sin interesse for NAS er en sammensvergelse, er det på tide å ta en pause fra aksjer.
Innlegg av: BackCliff (18.05.18 22:23 ), lest 2532 ganger

AIG kan være genuine interessert i NAS men hele opptreden virker suspekt.

seriøst hvis man virkelig ville kjøpe opp et selskap så gjør man det i det skjulte og lekker ikke til medier og i etterkant bekrefter saken.

virker som AIG ville hausse opp kursen for å selge sin andel og/eller hjelpe noen andre til å selge med gevinst

Hammers har mye rett og er en av de få jeg hører på her inne. så hvis han advarer mot en aksje jeg eide så ville jeg tatt en nærmere sjekk

Innlegg av: Hammers (18.05.18 22:32 ), lest 2517 ganger

Hydro.
Litt usmaklig at du tillegger meg egenskaper jeg absolutt ikke har. Du snakker om paranoid og sammensvergelse.
Ikke er jeg paranoid - og ikke har jeg snakket om noen sammensvargelse!

Det MESTE skurrer i denne saken - og det begynte jeg å skrive om for ca 1 mnd siden!
- INGEN oppkjøper annonserer oppkjøpet på forhånd. I dag fikk vi svaret på at det selvsagt ikke blir noe oppkjøp! 1-0 til meg!
- KJOS gir ikke gaver! Etter hvert får vi se om han gjorde et unntak ifm emisjonen.

I stedet for å mistro meg kan du heller gjøre det nyhetssøket jeg skrev om. Helt utrolig lesing - når man med fasit i hånd ser dagens kurs. Dessverre tror jeg at dette bare var startene.......for som sagt; kursen lå ved 170/180 da oppkjøpsryktene kom på banen!

Hilsen Hammers
Innlegg av: Hammers (18.05.18 22:48 ), lest 2501 ganger

Cliff...

Jeg sliter med å være uenig i det du sier....:-)! Ja, det gjelder HELE innlegget!

Hilsen Hammers
Innlegg av: BackCliff (18.05.18 23:06 ), lest 2481 ganger

Hammers,

husker du advarte mot NAS ved flere anledninger :)

hadde troa men valgte å redusere eksponeringen kraftig da jeg følte at noe ikke stemte da den vaklet rundt 170kr

var glad for det mtp på emisjonen og selv om jeg gikk glipp av oppturen som fulgte pga oppkjøpsryktene så var valget riktig mtp risk management

må si jeg er irritert over forsinkelsen på rep-emi rettene da jeg er redd gevinsten går opp i røyk. hadde jeg vist eksakt antall retter så hadde jeg shorta aksjen for lenge siden for å sikre gevisten

fremtiden ser ikke lyst ut for NAS. mistenker at de ikke har kontroll på kostnadene eks jet-fuel, markedsuro, krig etc etc

Innlegg av: e-mobilitet (18.05.18 23:17 ), lest 2450 ganger

Eller skurrer ting her på den måten at Hammers har vært agent for oppkjøperne ?

Åpningsinnlegget dreier som om et forsøk på å få kursen ned. Og det var gjerne dit oppkjøperne ville ha kursen. De har vel brukt Soros også til å shorte kursen ned.

Det er flaggingsregler ved oppkjøp. Skulle man begynne å bryte disse reglene ved stråmannskjøp, ville nok det tatt seg dårlig ut. Da er vi over i det som kalles fiendtlig oppkjøp. Og det i sånt selskap, hvor infrastruktur er tungt innvolvert, tror jeg ikke er noe særlig å anbefale.
Det heter også Norwegian. Det er knyttet til Norge og nordmenn. Det er ikke bare for en britisk eller britiskarabisk eller hva det er for noe kapitalist, og brøyte seg inn i NAS.

IAG ville gjøre et forsøk og se hva som skjedde. Har de solgt nå ? Uansett kom vel IAG greit ut av det, fordi de kom billig inn.

Ingen tvil om at ulike flyselskap er interessert i NAS. Det kan komme nye fremstøt. Men la oss bygge NAS videre. På norske hender.
Innlegg av: BackCliff (18.05.18 23:30 ), lest 2442 ganger

RE^3: NAS - Et spill for galleriet....?

vanskelig å påvirke kursen via H.O hvor de fleste er småfisker hehe

e24 og andre medier har prøvd å shorte kursen ned ved å skrive negative omtaler. det er snakk om soros fund mgt soros selv er pensjonert for lengst

tror ikke IAG gjorde et genuint forsøkt på å kjøpe opp NAS med deres opptreden.

bygge NAS videre med gjeldsgraden når de ikke har kontroll på kostnadene?

hvem bryr seg om norge og nordmenn når politikerne selger alt av verdi til utlendingene og er bikkjer til EU pampene?
Innlegg av: e-mobilitet (18.05.18 23:52 ), lest 2413 ganger

RE^4: NAS - Et spill for galleriet....?

Jeg tror IAG gjorde en test. De ville se hva som skjedde. De kom antagelig billig inn. En grei operasjon for dem. De fikk svar på det de lurte på.

Er enig i at NAS har kostnader og gjeldgrad å hanskes med. MEN, de er på vei til å få en størrelse som vil gi penger i kassa.
Innlegg av: toffe (18.05.18 23:10 ), lest 2468 ganger

Ærlig talt ! Hvor naiv er du Hammers ??

Ser du ikke spillet fra kjøperne? Analyser hva de sier. De sier ingenting om at de har kastet kortene. De bruker formuleringer ingen kan ta dem for når budet kommer. Ser du virkelig ikke det ?????

Som E24 sier - gedda lurer i sivet. Intet er endret. Stakkars de som fikk panikk i dag midt i spillet.
Innlegg av: Hammers (18.05.18 23:42 ), lest 2433 ganger
Endret: 18.05.18 23:45

Jeg kan da neppe være naiv......jeg som har forutsagt dagens utvikling (dog ikke tidsmessig).
Hvordan står det forresten til på DIN side mtp naivitet? Kanskje på tide å ta en titt i speilet - før du slenger slikt til andre?

Ser man bort fra hvem som sier hva og heller kikker på det nøytrale chartet - det som viser hva som skjer med virkelige penger - ja så er det som sagt gitt et KRAFTIG salgssignal! Når det gjelder dagens handel snakker vi ikke om småpeng akkurat. Kursen solgt kraftig ned med en omsetning på 346 mill NOK. Trolig mange store involvert der!

Hvis shorterne etter hvert begynner å kvesse knivene, ja da har man det fort gående igjen.

E-mobil.
Ditt innlegg gidder jeg egentlig ikke å kommentere, men.....tråden ble startet på grunnlag av tekniske signaler.
For en drøy mnd siden endret jeg overskriften ifm det håpløse sirkuset som foregikk i media.
Personlig har jeg ingen interesser i NAS - og har aldri hatt aksjer der - men som sagt.....dette er trolig kun en stor parodi?
At selveste NRK bet på agnet - og stilte med revolverjournalister på Fornebu i forbindelse med "oppkjøpet" er da bare latterlig!
Ganskje årets børs-gimmick......da en smilende Kjos kom ned trappa - kikket på mobilen - og ikke skjønte hva som foregikk!
Bare at han hadde blitt mye rikere etter den flyreisa over dammen!

Hilsen Hammers
Innlegg av: e-mobilitet (19.05.18 00:01 ), lest 2401 ganger

Litt rar var kanskje manøveren til IAG. Men det er flaggeregler.
Følger de reglene, er ikke oppkjøp så lett.

De kunne jo skaffet seg 15 % i en smekk, og begynt derfra. Og blitt sittende med 15 %.

4,61 % var litt lite. Det er lov å kjøpe 10 % uten at det behøver å bli kalt fiendtlig.

Men nå må vi ikke gi noen oppskrift til utlendinger her.
Innlegg av: nhydro (19.05.18 09:59 ), lest 2285 ganger

Jeg skjønner ikke hva det er som skurrer her.

Slik jeg ser det så kjøpte IAG en del aksjer for å vise at de er seriøst interessert i å kjøpe Norwegian og komme i dialog med Kjos & co.

Det at Kjos og IAG ikke har samme formening om hva Norwegian er verdt og budene fra IAG således ble avvist kunne jo hvem som helst forutsi.

Det som blir spennende nå er hva IAG gjør hvis Norwegian blir sendt nedover mot emisjonskursen igjen.

Det er ingen grunn til å tvile på at IAG-sjef Willie Walsh spiller med åpne kort
Innlegg av: e-mobilitet (19.05.18 16:51 ), lest 2188 ganger

Vi må konsentrere oss om å bygge selskapet videre.
Ingen får overta selskapet uten at Kjos og andre nordmenn vil.

NAS er p.t. 45 % basert på Norden.

Utenlandske selskaper kan legge ruter til Norden.

Innlegg av: nima (19.05.18 18:04 ), lest 2170 ganger

Tror det er mye som foregår bak kulissene, det kommer nok et bud på selskapet, men når vi minst aner det. Jeg sitter Kjos fast.
Innlegg av: Hammers (19.05.18 21:38 ), lest 2100 ganger

Nima.
Det er mange som har vært Kjosfaste de siste årene. Fellesnevneren er at alle har endt opp som "fly forbanna"! Så vær obs!

Av alle eksperter som har uttalt seg om hvor høyt NAS ville fly (u/å nevne konkret nivå) - er det vanskelig å komme utenom Roger B.

Husker han var gjest hos Hegnar og hadde noen ville fabuleringer om at flyet til Amazonsjefen hadde landet i Alta!
Roger var "heit" på at det nå var "like før" oppkjøp, mens Trygve H satt og himlet med øynene og prøve å stagge den opphissede.
Roger var imidlertid ustoppelig med sine våte fantasier. Tror Eline til slutt måtte avslutte hele seansen for å få ham på bakken.

Regner med at Roger da investerte tungt for fondet sitt - men nå sitter igjen med svie på pungen - og lurer på hva som skjedde!
Kanskje også han er blant de trofaste Kjosfaste?

Hilsen Hammers.......ikke trofast mot aksjer - ei heller Kjosfast!
Innlegg av: NanoVekter (19.05.18 23:08 ), lest 2063 ganger

Skal laste opp på 175,-
Innlegg av: Jan-Tommy (20.05.18 00:51 ), lest 2022 ganger

Hvem vet, vanskelig å si!
Innlegg av: Ilusion (20.05.18 14:57 ), lest 1859 ganger

Laster opp mine 240 stk på rep emien som er 12% av hva jeg hadde under emisjonen ..
Satser på at oppkjøp NAS uteblir og at jeg kjøper 5000 stk til rundt emi pris innen 2 måneder er kommet og gått..
Faller fort denne når oppkjøps spetakkelet har gitt seg...Da er vi veldig fort der vi var for en måned siden.
Kjosern selger ikke..

Men om 2-3år....Står den i 1000 lappen pr aksje
Innlegg av: Silberman (20.05.18 17:41 ), lest 1834 ganger
Endret: 20.05.18 20:00

Nå sitter bortimot 100 pst. av de som kjøpte etter at interessen fra IAG ble kjent med tap. Dette var i stor grad impulsive spekulanter som håpet på rask og stor gevinst. Disse angrer nå på hele greia! Teknisk sett tilsier dette et nytt stort fall når handelen åpner på tirsdag.

Silberman
Innlegg av: Titleist (20.05.18 18:58 ), lest 1782 ganger
Endret: 20.05.18 18:59

Artig å se at forumet er fullt av folk som ønsker NAS lengre ned.

Mange som ønsker seg inn her, før bud, tydeligvis.

Ikke glem Bjørn Kjos og Kise (?) som handlet for ca 240 MNOK i høst, fordi den var så billig til kurs 240.. (Lå da på ca 220 på børsen)

Tviler på at aksjen vil falle noe særlig under 240 kr i denne runden. At vi fort kan være over 300 igjen er fullt mulig. (Hvem vet hvor haren hopper..)

Husk at Kjos har bekreftet interesse fra flere potensielle budgivere.

Innlegg av: Ilusion (20.05.18 19:19 ), lest 1760 ganger

Haren hopper nok lenger ned en 240 kamerat..
Men at 240 er en lav pris for hva det er verdt om et par år kan vi nok være enig om.
Men i første omgang en god dipp ned..Tenker jeg..da oppkjøpspratet ikke vil materialisere seg..Men forble nettop det...Prat
Innlegg av: Titleist (21.05.18 10:44 ), lest 1634 ganger

https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/spansk-avis-iag-forbereder-nytt-bud-paa-norwegian/24338845

Spansk avis: IAG forbereder nytt bud på Norwegian
To bud er allerede avslått fordi prisen var for dårlig. Nå melder en spansk avis at et nytt bud på Norwegian er på vei, i størrelsesorden 12,3 milliarder kroner.
Innlegg av: Hammers (21.05.18 15:49 ), lest 1507 ganger
Endret: 21.05.18 15:50

Tit
Jeg sitter selvsagt ikke med noen fasit denne gangen heller, men er ikke denne mld i prinsippet like ullen som alle tidligere?

- En SPANSK (???) avis som ikke har kildehenvisninger.
- IAG "forbereder" et bud (hva betyr det?) - og hvor stor er troverdighetsgraden?
- Hvor i pokker har har den SPANSKE avisen fått denne meldingen fra?
- Merkelig at det jevnlig kommer slike meldinger hver gang det begynner å "brenne på dass" for NAS-kursen.

Hilsen Hammers.......som minner om at salgssignalet er gitt - og at INGEN av de tidligere meldingene har ført til noe som helst av verdi for aksjonærene.......bortsett fra svie.......der dere vet.
Innlegg av: MrBurns (21.05.18 17:14 ), lest 1453 ganger

Den spanske avisen er svært godt informert om hva som skjer innen luftfart. Var vel også tidlig ute med info da IAG kom på banen første gang. Ganske troverdig, mao.
Innlegg av: ArneO1 (21.05.18 17:59 ), lest 1406 ganger

Vet ikke akkurat om teknisk analyse er like aktuelt ved oppkjøpsrykter osv...

https://www.bloomberg.com/view/articles/2018-05-21/norwegian-s-investors-reach-for-the-sick-bags
Innlegg av: BackCliff (21.05.18 18:33 ), lest 1383 ganger

jeg tenker akkurat samme som Hammers!

mye rykter virker som IAG og/eller noen andre lekker "rykter" for å hausse opp kursen for å selge seg ut.

for håpe at kursen holder seg til jeg får mine retter slik jeg får solgt meg ut for kursen kollapser :D
Innlegg av: ArneO1 (21.05.18 19:45 ), lest 1340 ganger

Hvorfor har du egentlig NAS aksjer? Eller HAR hatt da...
Innlegg av: nima (21.05.18 21:41 ), lest 1242 ganger

Tegningsrettene bør vel komme snart, skulle vel være klar den 3 mai men så meldt de at de var 2 uker forsinket så da må de komme denne uke vil jeg tro. Er det noen som vet mer eller har andre formening om det ???
Innlegg av: Hr.Suhr (22.05.18 09:08 ), lest 1095 ganger

Er ikke inne i NAS selv, men kan si så mye at her blinket varsellampene også for meg.
Er jo rart om noen våger seg på narrespill med et såpass omtalt selskap, men lell.
Hva gjør ikke folk for penger.
Innlegg av: marriage (22.05.18 09:24 ), lest 1064 ganger

Tegningsretter 28.5 - 11.6

https://blogg.nordnet.no/sporsmal-og-svar-om-tegningsretter-i-norwegian/?_ga=2.210353685.12915923.1526973650-1112378106.1526973650
Innlegg av: Hammers (24.05.18 17:47 ), lest 782 ganger

Så har Kjos'ern klart det igjen!

Før ørtende gang i år har han snakket opp kursen - som raskt spratt opp ca 10% ifh i går. Deretter rett ned igjen!
Fatter ikke at noen stadig vekk biter på det samme oppspiste agnet - og nok en gang går på en rask smell!

Jeg skjønner heller ikke at en angivelig seriøs sjef kan fortsette på denne måten med sin ryktespredning om egen bedrift.

Hilsen Hammers
Innlegg av: Titleist (24.05.18 20:43 ), lest 671 ganger

Du har som vanlig din helt spesielle måte å oppfatte virkeligheten på, Hammers.

Faktum er jo at O Leary i Ryanair, de 10 siste årene benytter en hver anledning til å snakke ned Norwegian og spår (hele tiden) konkurs innen få måneder. Dette samtidig som han er interessert i å kjøpe opp Norwegian. Noe Kjos for første gang bekreftet til NTB i dag.

Hvem er det som er "useriøs" O Leary eller Kjos?

Det er i det minste morsomt å lese betraktningene dine, Hammers..
Innlegg av: Hammers (24.05.18 23:00 ), lest 600 ganger

Tit.

- Hyggelig at du liker mine "morsomme" betraktninger.
- Jeg blir imidlertid "skremt" over hvor naive enkelte kan være!

Hilsen Hammers
Innlegg av: AnnaLyst (24.05.18 23:07 ), lest 591 ganger

Hammers, du får gjøre en vurdering av Berntsen også - i same rennet!