Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Merlin (19.03.18 11:00 ), lest 8910 ganger
Ticker: NANO

Nano - Shorterne må snart kjøpe tilbake!

Viser til flg. innlegg av solb, der han helt korrekt påviser at det fortsatt er betydelige mengder aksjer i short, innlegget inntatt nederst.

At shorterne etter hvert må kjøpe tilbake er meget positivt. Det ligger altså i prinsippet nå kjøpere av ca. 1.3 mill. aksjer klare!

AT FF stiller aksjer til låns er fordi FF er langsiktige og kan gjøre det. FF kan når som helst tilbakekalle aksjene de har lånt ut. Vi ser hva slags kursoppganger det har gitt i Fredriksensystemet, når shortene er tilbakekalt.

FF regner som de fleste med at Nano vil komme i mål på en kurs vesentlig høyere enn nå. Derfor spiller det liten rolle om aksjer i mellomtiden lånes ut. FF har tid til å vente.

Ellers regnes det med at shorting medfører noe mindre volatilitet og gir mer stabilitet, motsatt av det mange ser ut til å tro.

Innlegg av: solb (19.03.18 09:31 ), lest 389 ganger
RE^1: Nano - Avventes inklusjon til 6 mndrs 20/100 avlesning?
Da regner jeg med at vi fortsatt har 1,3mill aksjer utestående i short. Vi kan se 5 shorterfond som viser < 0,5% og ikke = 0% på finanstilsynets nettside. Ingen grunn til ikke å anta at disse ligger nær 250 000 hver seg. De har flere ganger bikket like over og under 0,5%.
Ellers er det trist at FTF slik låner ut så mange aksjer for shorting. De vet jo at hensikten er å selge og rasere kursen nedover. Kursen er halvert, og FTF må jo ha mistet store verdier?
Innlegg av: solb (19.03.18 11:05 ), lest 6055 ganger

RE^1: Nano - Shorterne må snart kjøpe tilbake!

Løpet er langt. Vi får se hvem som blir sittende igjen med Svarte Per til slutt.
Innlegg av: Hugoil (19.03.18 11:21 ), lest 6002 ganger
Endret: 19.03.18 11:24

"Ellers regnes det med at shorting medfører noe mindre volatilitet og gir mer stabilitet, motsatt av det mange ser ut til å tro.
"
> Det sier FF også. Mendet kommer mye an på tidsperioden man måler volatiliteten over og om det også uten short er god omsetning i aksjen. Ser man på kursutviklingen over siste drøye år er det en fallende til svakt fallende trend. Ser man på måneds eller ukesvolatilitet kan det se ganske forksjelligut. Meglerapparat og også shortere trives best med volatilitet. Nå har det jo fallt mye, så snart begynner disse å ønske segoppgang. Så jeg synes det er en "tam" uttalelse av FF.
Innlegg av: Merlin (19.03.18 11:41 ), lest 5927 ganger

RE^2: Nano - Shorterne må snart kjøpe tilbake!

Man kan bruke et eksempel: Ved den nedgangen vi har sett nå, vil shorterne kjøpe tilbake tidligere enn det markedet normalt gjør for å sikre seg. De har altså et incitament for å dekke inn shorten nå. En stor uinndekket shortgevinst gir altså shorterne behov for å dekke seg inn. Det gir i seg selv et kurspress oppover, som ikke ville vært der i samme grad uten shorting.

Tilsvarende har shorterne dempet en kurstopp, ved å begynne å selge på høye kurser.

Totalt sett skal dette i teorien gi mindre svigninger i aksjekursen.
Innlegg av: Optimusprime (19.03.18 11:55 ), lest 5863 ganger

RE^3: Nano - Shorterne må snart kjøpe tilbake!

Han som låner ut mest til short tror jeg er OMH.
Innlegg av: Gamlingen (19.03.18 22:40 ), lest 3564 ganger

Surt å se kursen falle så mye, men det må man vel tåle når man er investert i noe så komplekst som farma. Får si som en i omgangskretsen vår (medisiner) at de som tror at 1 + 1 = 2 innen medisin bør få en dose selv, samme hvor "frisk" man føler seg.
Er det noen som husker hva HealthCap IV gjorde den 21.10.11 ? Jo de kvittet seg med Algeta aksjer pga. stor etterspørsel, etter kapitalmarkedsdagen i N York. Men (H Cap) hadde stor tro på konseptet.Husker godt hvordan aksje fikk en ordntlig rød dag etter dette med påfølgende negaive kommentarer. ( Artikkelen stod i Finansavisen samme dag.( Artikkel av: Siri Knutsen Vosgraff) Resten er historie Hva om HealthCap gjør det samme i nano ?
Innlegg av: Hugoil (19.03.18 12:17 ), lest 5782 ganger
Endret: 19.03.18 12:20

Optimus: Han har ikke redusert noen ting, så null utlån fra han.

Ang. det Merlin sier, såser vi nå også avtagende bunner og stigende RSI. Det varsler vending og oppbygging av bull sentiment.
Innlegg av: Lotepus (19.03.18 12:22 ), lest 5740 ganger

Selv husker jeg all hausingen før ekstra GF hos FFI desember . Var ikke måte på hvor høyt kursen skulle gå når de skulle tilbake kalle 1.5 mill short aksjer . Alle ser hvordan det gikk
Innlegg av: Lotepus (19.03.18 12:28 ), lest 5709 ganger

Nano kursen har en lang vår og sommer forand seg . Kan bli mye bra tilbud for oss som skal inn igjen , en gang

De fleste av dere som sitter stille/long har jo snitt på ca 12 kr , så ikke synd på dere om kursen dropper litt slik andre også får en fin inngang
Innlegg av: dr. Stockman (19.03.18 12:38 ), lest 5678 ganger

Lotepus
Nei, du har vel rett i at vi kanskje burde være midlertidig fornøyd med 500% avkastning på investeringen. Men har du tenkt på dem som til slutt ikke tør å være med lenger ned (kjøpte kanskje på 120) og som til slutt gir avkall på de aksjene du skal overta. Ikke bare har de tapt en formue, men blir også sittende og se på at aksjen flyr opp igjen - noe som ikke akkurat er egnet til å gi sjelefred. Men for øvrig hadde det jo vært betydelig verre om du hevdet at selskapet var verdiløst (mot bedre vitende) enn at du åpemt tilkjennegir at du sitter og venter på gunstigst mulig inngang. Det er jo en ærlig sak.
Innlegg av: dr. Stockman (19.03.18 12:41 ), lest 5648 ganger

Hugoil ser positive signaler i kursbildet, og det kan jo umulig være negativt at vi ser Forholdstall bud/tilbud: 1.40. Riktignok er disse tallene svært ofte misvisende, men jeg tror nok at det akkurat nå kan tas et hint av dette.
Innlegg av: Docs (19.03.18 12:43 ), lest 5643 ganger

Hvor er bunnen? Jeg har fremdeles ca. 2000 aksjer jeg kan kjøpe...
Robotene kjører på med spillet sitt fremdeles ser jeg.
Innlegg av: ath100 (19.03.18 13:47 ), lest 5484 ganger

Får håpe at FTF og andre venter med å kalle tilbake short inntil aksjen har snudd momentet litt "på egen hånd", gjerne samtidig med positive nyheter.
Innlegg av: focuss (19.03.18 14:20 ), lest 5413 ganger

Tror ingenting blir bedre her før aksjonærene gjør det svært tydelig at Costas leder stil og informasjonspolitikk er helt uakseptabel.
Innlegg av: aborum (19.03.18 14:41 ), lest 5317 ganger

Og der røg 57,00 .. 55,00 næste stop, dernæst 50,00.
Innlegg av: flukten (19.03.18 14:42 ), lest 5308 ganger

Hver gang NANO "kjører" roadshow rundt om i verden så faller kursen!! Ser også at roboter kun har tendens nedover, hvorfor?
Innlegg av: dr. Stockman (19.03.18 14:43 ), lest 5296 ganger

Ja, kursutviklingen tyder ikke akkurat på en vellykket informasjonspolitikk. Selv om det ikke er der fokuset først og fremst skal rettes av et selskap som NANO så blir det feil å ikke ta hensyn til markedets forståelse/mangel på forståelse. Et eksempel er DOR-tallene som tilsynelatende har vært negative den senere tiden uten at selskapet i tilstrekkelig grad har pekt på hvorfor det måtte være slik. Men ledelsen har mange opsjoner, så vi trenger egentlig ikke tvile på at de har en sterk interesse for å lykkes. Får vel gå ut fra at strategien ikke er å kunne skaffe seg enda flere opsjoner på enda lavere nivå.
Innlegg av: solb (19.03.18 14:46 ), lest 5266 ganger

Det er enkelt å lese signaturene til de forskjellige robotene ut fra handelsmønsteret nå. Bytting dem imellom i stort tempo uten å bygge opp særlig volum. Kursen ønskes ned.
Innlegg av: dr. Stockman (19.03.18 14:48 ), lest 5256 ganger

Aktiviteten her inne er svært lav nå sammenlignet med da kursen lå rundt 90 kr (i forkant av det siste fallet). Akkurat slik aktiviteten var på bunn i PCIB da aksjen falt tilbake til 20 kr og under det. Egentlig ganske paradoksalt ettersom det er i disse bølgedalene aksjen er på det billigste og burde være egnet til å vekke interesse. Forteller vel sitt tydelige språk om at aksjemarkedet først og fremst styres av psykologi.
Innlegg av: aborum (19.03.18 15:11 ), lest 5154 ganger

Det er jo nogle sygt store ordrer, der bliver handlet - 10.000 - 15.000 aktier købt mindst 4 gange i dagens handel. Ganske usædvanligt.

Spørgsmålet er, hvor bunden ligger her. Hvordan f... kan det her reelt være lovligt?
Innlegg av: flukten (19.03.18 15:11 ), lest 5160 ganger

Langt opp til siste emi-kurs, for ikke å snakke om DnM og Jefferies sine mål. Men hvis de lykkes så er det vel 20-ganger'n fra dagens.
Innlegg av: Znabel (19.03.18 15:14 ), lest 5164 ganger

Snart snur det nok for Clavis Pharma, unnskyld jeg mener Nordic Nanovector.
Innlegg av: SafeInvest (19.03.18 15:19 ), lest 5119 ganger
Endret: 19.03.18 15:36

Det snakkes mye om roboter, men hva med det faktumet at markedet gruset aksjen og at vi snart er ned 25% siden 27 februar når q4 ble lagt fram?
Det er vel ikke shortere og roboter sin feil at aksjen stuper.
Innlegg av: flukten (19.03.18 15:23 ), lest 5069 ganger

Har algoer noen "innebygde" instrukser for hvor mange handledager de holder på i hver aksje? Snart klar for å hoppe på neste "offer" her?
Innlegg av: focuss (19.03.18 15:23 ), lest 5074 ganger
Endret: 19.03.18 15:25

Når Costa ikke børsmelder en så fundamental og åpenbar meldepliktig sak som at prosjekter er et år forsinket, da ser jeg vel egentlig ikke håp for denne ledelsen. Regner med at de har oppdaget at de ikke har penger nok til alt som skulle skjedd.
Innlegg av: Daywalker (19.03.18 15:29 ), lest 5029 ganger

Det sier vel sitt at Nano akkurat nå er Oslo Børs fjerde mest oversolgte aksje. Hugo's stigende RSI er ikke synbar hos meg :-)

Det må være en sammenheng mellom de store postene som skifter hender etter stengetid og nedsalget? Det er ikke bare FF som har lånt ut short aksjer. Tror DNB Markeds er den største synderen i dette spillet.

Det trengs virkelig en superpositiv melding snarest...
Innlegg av: solb (19.03.18 15:30 ), lest 5034 ganger

Litt artig å tenke på at hele gjengen av sutrekopper sitter og vurderer om de skal kunne kjøpe noen aksjer. Men de har vel svært lite cash å rutte med?
Innlegg av: Texpokerface (19.03.18 15:39 ), lest 4972 ganger

Nå er det like før klokkesamlinga ryker her.
Innlegg av: dr. Stockman (19.03.18 15:40 ), lest 4971 ganger

Er vel et psykologisk spill for å kunne overta mest mulig aksjer fra de mest nervøse, og det kan ikke være tvil om at det er en vellykket strategi. Imens sitter de større aksjonærene i ro med sine aksjer.
Innlegg av: Lotepus (19.03.18 15:46 ), lest 4948 ganger

Solb

tenker det er best og vente til fallet har stoppet opp før tenker på og kjøpe aksjer her .

Det legges skyld på roboter ser eg , kursen faller ene alene pga det er mangel på kjøpere på dette nivået .
Innlegg av: SafeInvest (19.03.18 15:47 ), lest 4936 ganger
Endret: 19.03.18 15:49

Konspirasjonen lever i beste velgående her ja...
Det er vel egentlig romvesener som manipulerer kursen i Nano tenker jeg.
Innlegg av: solb (19.03.18 15:48 ), lest 4919 ganger

Du sier ikke det.
Innlegg av: Titleist (19.03.18 15:57 ), lest 4853 ganger

Kan det hjelpe på kursen om Costa får sparken?

Fyren burde vært sparket langt ut av selskapet, for lengst!
Innlegg av: solb (19.03.18 16:06 ), lest 4783 ganger

Vi burde vel være nede på et nivå der flere har råd til å anskaffe en del aksjer nå? Jeg har tatt min skjerv i dag.
Innlegg av: SafeInvest (19.03.18 16:14 ), lest 4748 ganger

Tror de som har penger tilgjengelig holder seg på sidelinjen og bivåner fallet. Kan være lenge til aksjen bunner ut.
Innlegg av: Kappa3278 (19.03.18 16:20 ), lest 4713 ganger

Det er ikke snakk om å ha råd til, aksjen skal lenger ned.
Ingen grunn til å kjøpe på dette nivået.
Innlegg av: dr. Stockman (19.03.18 16:27 ), lest 4671 ganger

Det er vel på bunnen som på toppen - man kan vente for lenge med å ta gevinst og man kan vente for lenge med å utnytte muligheten til billig inngang.
Innlegg av: SafeInvest (19.03.18 16:35 ), lest 4627 ganger
Endret: 19.03.18 16:55

Problemet et at det ikke er noen nyheter eller triggere i nærmere fremtid som kan stoppe fallet.

Så lenge ikke selskapet klarer å rekruttere pasienter eller sette i gang nye studier, så klarer man jo heller ikke å forløse potensialet i aksjen.
Mitt store spørsmålet er hvorfor de ikke klarer å få pasienter inn i Paradigme? Hva vil dette ha å si for rekruteringshastigheten, og i siste instans kontantbeholdningen?
Innlegg av: Znabel (19.03.18 16:27 ), lest 4676 ganger

Menigheten påstår de kjøper hver eneste dag.

Et lite råd - vent til kursfallet er ferdig. Man får mer aksjer når kursen står på 40-tallet enn på 50-tallet.

Innlegg av: Intendenten (19.03.18 16:50 ), lest 4570 ganger

Absurd å se mitt kjære NANO på 50 tallet i mars 2018.
Vært mange slag i fleisen her i det siste.
Vil nok snu snart nå. Det har vi fortjent.
Ja ja, er nok bare å holde ut, gudan.

Innlegg av: Intendenten (19.03.18 16:50 ), lest 4569 ganger

Absurd å se mitt kjære NANO på 50 tallet i mars 2018.
Vært mange slag i fleisen her i det siste.
Vil nok snu snart nå. Det har vi fortjent.
Ja ja, er nok bare å holde ut, gudan.

Innlegg av: dr. Stockman (19.03.18 16:58 ), lest 4526 ganger

Costa nevnte at aksjen ville ligget på firedobbel kurs hvis selskapet hadde vært notert i USA, og da lå fortsatt NANO høyt oppe på 60-tallet. Utviklingen er ganske absurd, selv om dagens fall ikke var verre enn for andre farmasiaksjer. Så får vi se hva som skjer når det kommer bedre dager på børsen.
Innlegg av: focuss (19.03.18 17:03 ), lest 4509 ganger

Jeg synes aksjonærer i Nano bør være klar over at situasjonen i Nano ikke er ufarlig. Kombinasjonen av at cashburn er relativt høy og kursen stadig lavere, kan resultere i at fremtidens emisjon må gjøres på helt ødeleggende lav kurs, med voldsom utvanning av eksisterende aksjonærer. For at det skal unngås er det behov for svært gode nyheter, og det er lite som tyder på at de er på vei. Ikke akutt nå, men kan bli det.
Innlegg av: focuss (19.03.18 17:12 ), lest 4490 ganger

Minner om at alle forventet tre børsmeldinger i desember.

Start Paradigme
Start R/B studien
Start Humalutin.

Det kom ingen melding om noen av delene i desember.

Når det gjelder Paradigme så sier Costa at de ikke melder når studien starter men når første pasient behandles. Tro ikke noen så den komme. Tvert i mot så hadde markedet forventet melding om start Paradigme i desember.

Jeg har aldri i mine mange år på børs opplevet noe lignende. Bare det at det ikke børsmeldes at to studier er utsatt med ett år er jo rett og slett fullstendig uansvarlig ledelse.
Innlegg av: NanoVekter (19.03.18 17:19 ), lest 4451 ganger

First person treated kan også være 50 pasienter.
Innlegg av: Hektar (19.03.18 17:23 ), lest 4429 ganger

Hvor er det blitt av de som satt og skrøt i det uendelige om snittet deres på 40-50 kr? Føler de seg like glupe nå etter å ha vært med på to- og tredobling og hele veien ned igjen?
Innlegg av: Kappa3278 (19.03.18 17:24 ), lest 4431 ganger

Grunnen til at kursen ligger der den gjør nå skyldes ene og alene Costa.
Costa skjønner ikke informasjons plikten til et børsnotert selskap.
Når, emisjonen kommer blir denne på en betydelig lavere kurs en den forrige dette er markedet klar over og sender aksjen ned.
Nano skal betydelig lenger ned desverre, det er lenge til desember...
Innlegg av: NanoVekter (19.03.18 17:46 ), lest 4364 ganger

De aksjene har jeg solgt for leeenge siden.

Nå kom jeg inn på 59,- og i dag ble det nye aksjer i garnet.
Innlegg av: Panis (19.03.18 18:00 ), lest 4315 ganger
Endret: 19.03.18 18:01

Hektar,
Vet ikke om det kan kalles glupt eller ikke...
Men så lenge man er langsiktig har man en lenger tidshorisont enn de som dag/ukes trader, derfor har den daglige kursutviklingen liten betydning for oss.

Man kan vel se i ettertid at det kanskje hadde vært smart å selge litt før det gikk nedover, men hvem hadde trodd NANO skulle gå så langt ned? Ikke mange vil jeg tro, og man kan heller ikke kjøre etter bakspeil i aksjemarkedet. Så gjort er gjort, og det vil skje ved neste nedgang også (tror jeg)...

Vi får heller se videre fremover mot 2019-2020, og det er vel positivt at noen fler nå får kjøpt aksjer på billigsalg :-)
Innlegg av: Kappa3278 (19.03.18 18:18 ), lest 4265 ganger

Kraftig fall i USA i dag, tror det vil være mulig å kjøpt nano for under 50 lappen om ikke lenge.
Innlegg av: Lotepus (19.03.18 20:17 ), lest 4036 ganger

Kan nok være muligheter til og se høyt 40 tall alerede til påske
Innlegg av: Bullinvestor (19.03.18 20:28 ), lest 4015 ganger

Det er ca 16 mnd sia emisjon på 114 kr, noen her må vel ha tro på at disse verdiene har økt?
Vi har vært vitne til mange nye ansettelser etter siste emisjon. Gjøres disse grepene når et selskap går dårlig?? Nei.
Er det ingen som kan ringe selskapet for å høre hvilken stemning det er??
Huska jeg ringte når kursen var rundt 30 på tur oppover 2016 da opplevde jeg en fin stemning og dem fniste av kursutviklingen..etterhvert gikk jo kursen bare opp.
Innlegg av: Znabel (19.03.18 20:43 ), lest 3963 ganger
Endret: 19.03.18 20:46

Innlegg av: Bullinvestor (19.03.18 20:28 ), lest 64 ganger
Det er ca 16 mnd sia emisjon på 114 kr, noen her må vel ha tro på at disse verdiene har økt?
---------------------

Du vet visst overhodet ikke hvordan aksjemarkedet fungerer.

Emisjonskursen var på 114 kr. Nå er kursen 55 kr. Og du tror at verdien har økt????

Dessverre tror jeg at du er representativ for den jevne NANO-aksjonær.

Dere skjønner rett og slett ikke at dere taper penger når kursen går nedover.

Innlegg av: mlande (19.03.18 20:29 ), lest 4022 ganger

Dette blir vel likevel svært alvorlig og til og med straffbart dersom shortingen/inndekkingen er koordinert med nyhetsstrømmen/hendelsene i selskapet?
Innlegg av: Bullinvestor (19.03.18 20:34 ), lest 3984 ganger

Lotepus. Jeg har ca 50 kr til å gå på før jeg taper penger. Du skal vel vente til ATL slår inn?
Viktig å ha trua:-)
Innlegg av: Bullinvestor (19.03.18 20:40 ), lest 3959 ganger

Husk når kursen duppet fra 30 tallet og helt ned til 11,80, det var en ren misforståelse i markedet.
Innlegg av: focuss (19.03.18 20:48 ), lest 3937 ganger

Problemet her er jo at siden emisjonen på 114 kr så har selskapet brukt mer penger enn hva de har skapt av verdier.

-Paradigme studiet har blitt vesentlig større.
-Paradigmestudiet er forsinket.
-Den store verdidriveren, R/B, studiet er vesentlig forsinket.
-Humalutin studiet er forsinket
-CR er redusert fra 38% til 28%
-Presentert DOR er redusert fra 21 mnd til 13 mnd.
-Verdien av Costa er vesentlig redusert.

"We are on track Costa" fremstår som en dårlig vits.
Innlegg av: Stranger (19.03.18 20:53 ), lest 3928 ganger

Trend kanalen peger på at den skal længere ned. Man kan godt vente med at købe den.

https://invst.ly/6yuty
Innlegg av: Bullinvestor (19.03.18 21:02 ), lest 3932 ganger

Znabel: det er nok du med din menighet som har problemer med å skjønne aksjemarkedet. Dere tror at alle aksjer er priset helt riktig 365 dager gjennom hel året. Dere har sikkert den samme følelsen i aksjer som når dere kjøper varer i en butikk til veiledende og tilbud.
Bra for aksjemarkedet at vi mennesker tenker så ulikt!
Innlegg av: Znabel (19.03.18 21:45 ), lest 3784 ganger
Endret: 19.03.18 21:48

Ja, det er jo som jeg sier. NANO-menigheten skjønner virkelig ikke at de taper penger når aksjeverdien synker.

De som gikk inn på 114,- har per nå tapt 50 % av investeringen sin.

Skjønner du ikke dette? Forstår du ikke hvordan man tjener penger på aksjer?

Innlegg av: SafeInvest (19.03.18 22:18 ), lest 3641 ganger

Så bra at du kjøpte på 6 kr Bullinvestor. Dessverre så er du en minoritet blant aksjonærmassen...
Innlegg av: Lotepus (19.03.18 21:08 ), lest 3873 ganger

Bullinv.

Mitt andre lodd stiger omtrent samme som Nano synker . Så lenge det er slik har jeg god tid med ny inngang :-)
Innlegg av: Hektar (19.03.18 21:50 ), lest 3755 ganger

Det er ikke mulig at noen kan sitte og si etter at en aksje har mer enn halvert seg at det ikke betyr noe for langsiktige eller at man er fornøyd med sin beslutning. Da har man beveget seg ut i en sinnstemning der investeringen i seg selv har nærmest null verdi og det er kun personlige følelser inne i bildet. Spesielt sistnevnte er jo bare ren galskap.
Innlegg av: Hugoil (19.03.18 21:57 ), lest 3742 ganger
Endret: 19.03.18 22:04

Må nok gå ut fra at det handles litt med seg selv også - og bla. at det er derfor det står og blinker inn og ut ordrer på kjøp-salg. Slik kan de slippe en stor ordre ned på kjøper og så kanskje trekke unna et par andre kjøpsordrer under derigjen. Andre ganger kan roboter komme langt nedover bare ved å stikke ned noen små ordrer når det er tynt på kjøpersiden og/eller når noen trekker kjøpsordrer. Nærliggende å tro at de har ulike programmer som kan kjøres, at de kan justere underveis ulike kombinasjoner.
For å få til det som har skjedd i feb-mars må dette forefinnes, sammen med dårlig IR og dårlig IR skaper mye baiss. Og baiss lykkes som gratispassasjer nedover og gjørdeg skjelven i bena så de lykkes enda mer, de. Skal du lykkes må du ihvertfall gjøre noe av det de gjør - kjøpe.
--
Innlegg av: aborum (19.03.18 15:11 ), lest 1369 ganger
Det er jo nogle sygt store ordrer, der bliver handlet - 10.000 - 15.000 aktier købt mindst 4 gange i dagens handel. Ganske usædvanligt.

Spørgsmålet er, hvor bunden ligger her. Hvordan f... kan det her reelt være lovligt?
--
Minner om atdet har gått 1,1mill aksjer utenom børs fordelt på hver handelsdag siden 17. januar. Mest trolig er det ikke uavhengig av den voldsomme nedgangenNANO har hatt. Det kan være sirkuleringsaksjer. Det kan være aksjer som var på topp 20 rett etter emisjonen og som så ble borte fra topp 50 også.

De store var med på å suge inn 4000 nye småaksjonærer på emi 114. De store skal ha betalt, om de så skal igangsette programvaren for det selv. Det er klart algoer hjelper, det er klart det er en mening at aksjekreditter skal blåses. Det er klart vi skal tjene penger.
Innlegg av: Kappa3278 (19.03.18 21:59 ), lest 3712 ganger

De mest fantastiske av menigheten har jo bundet seg til masta som de heter, desverre for dem er båten på vei ned.
Kaptein Costa har vist seg som totalt uegnet i stillingen.
Innlegg av: Lotepus (19.03.18 22:11 ), lest 3660 ganger

Den båten har nok støtt på ett isfjell på seilasen sin
Innlegg av: Znabel (19.03.18 22:20 ), lest 3639 ganger

Det var båten som ikke kunne synke.

Har noen hørt den historien før? Den usenkelige båten som var så fantastisk? Hva var det den het igjen?
Innlegg av: Jimmi (19.03.18 22:20 ), lest 3633 ganger

Jeg er en av dem som har bundet meg til masta. Hadde ikke trodd vi skulle ned på femtitallet igjen, men har solgt meg ut av andre selskaper for å fylle på billige nanoaksjer nå. Her er det kun tålmodighet som gjelder.

Nano kommer til å bli solgt for minimum 30-40 mrd.

Mange vil nok få seg en overraskelse om ikke lenge.

Tålmodighet og tålmodig kapital er det som trengs :)

Ha en videre fin aften godtfolk.

Jimmi

Innlegg av: Kappa3278 (19.03.18 22:25 ), lest 3616 ganger

Billige nano aksjer..., disse var "billige" også på 90 kr, og er nesten halvert seg i verdi siden da.
Hvor bunnen befinner seg er ikke godt å si, men alt tyder på at nano skal enda lenger ned.
Innlegg av: Bullinvestor (19.03.18 22:28 ), lest 3615 ganger

Znabel og dens menighet. Jeg har så lavt snitt at jeg slipper å binde meg til masten, jeg har fått egen flott lugar ombord. Er totalt avslappet. Dere som vurderer inngang begynner sånn smått å bli stresset.
Nestoren i menigheten utarbeider vel en hoppe på analyse for dere..
Innlegg av: Znabel (19.03.18 22:36 ), lest 3599 ganger

Jeg husker en bekjent av familien som hadde investert i Opticom.

Han hadde en formue i gevinst på toppen. Men selge aksjene ville han ikke. Og så begynte det sakte, men sikkert å gå nedover. Og da ville han ihvertfall ikke selge.

Slik gikk det helt til null. Lykke til. Du har allerede tapt over 50 % av den gevinsten du engang hadde.
Innlegg av: Jimmi (19.03.18 22:45 ), lest 3548 ganger

Znabel:
Tror du ikke Nano blir solgt for 30-40 mrd?
Innlegg av: Bullinvestor (19.03.18 22:57 ), lest 3507 ganger

Og Znabel tror bare på 1 fortelling, jeg skjønner godt at du har problemer med å forstå det totale bildet.
Innlegg av: Lotepus (19.03.18 23:15 ), lest 3473 ganger

Selv synes jeg faktisk litt synd på de som sitter med belånte Nano aksjer . Renter og betale pluss nedturen i kursen . Ikke bra
Innlegg av: nadderud (20.03.18 08:17 ), lest 3316 ganger

Lotepus, det er jeg jaggu enig, og det er vel kanskje effekten av dette man ser nå, da ingen har sett skyene på himmelen i det hele tatt og lånt på toppen av egenkapitalen.

Jeg er heldigvis ikke der, men ser jo at fallet også gir meg unødvendig hodebry i forhold til opprinnelse strategi. Den er nå endret.

Jeg må si at jeg ble veldig skuffet over China Summit presentasjonen.

Der kommer det klart frem at PARADIGME har første pasient treated i H1/18. Readout 2H/19, mot 2H/18 i Pareto presentasjonen. Det er vel erstattet med ASH og Lymrit 37-01 for å gi noe...

Det kommer frem at ARCHER1 har første pasient treated i H2/18.

Det er ikke dette inntrykket jeg fikk under CMD, som jeg opplevde som en sterk og faglig tung halleluja presentasjon.

Til tross for forskjellige ordlyder ser jeg ikke bort fra at de store selger seg ut på komboen av forsinkelser og tillit til Costa.

De som sitter på 12-25 kroners inngang forstår jeg i og for seg sitter stille, men for oss som har kjøpt oss opp jevnt på 70-tallet er videre nedover, er det faktisk på tide å revurdere strategien. Jeg er av de som tror Nano skal videre ned gitt at de ikke er klare i kommunikasjonen, og viser at ting sklir ut i tid.

Lykke til, uansett hvilken strategi som velges...
Innlegg av: Docs (20.03.18 08:38 ), lest 3244 ganger

Det var de som valgte strategien med å selge på 12-16 kr også...
Jeg synes det er ubehagelig å bli med på turen ned, men er overbevist om at oppturen kommer, straks meldingen om "første pasient behandlet" tikker inn.
Innlegg av: solb (20.03.18 09:01 ), lest 3177 ganger

Det er tydelig å se at det er sterke krefter utløst for å fravriste Ola og Kari aksjene sine. Aktører med massevis av cash har hjelpemidler til rådighet for å tilegne seg disse.
Alle har jo egen vilje til å selge unna, men tenk litt lengre frem. Nano får sin medisin ut på markedet. Hva da? Mange ser heldigvis dette fortsatt.
Innlegg av: Lotepus (20.03.18 09:09 ), lest 3128 ganger

Rt 55.90

Fine trenden fortsetter . Ned 2 % i morgenminuttene
Innlegg av: solb (20.03.18 09:13 ), lest 3103 ganger

Lot
Stå på. Det er gunstig at du fortsatt er med oss. Du har fortsatt ikke guts til å kjøpe?
Selvfølgelig ikke.
Innlegg av: solb (20.03.18 09:15 ), lest 3087 ganger

Fikk faktisk tak i en ny 400 robotpost. Godt å ha noen små reserver i bakhånd.
Innlegg av: flukten (20.03.18 09:17 ), lest 3068 ganger

Kanskje engelskmennene ser seg syn med NANO aksjer i dag 20 mars.

Nordic Nanovector reiser til Kina
Nordic Nanovector skal presentere på China Healthcare Investing & Partnering Symposium i Hangzhou i Kina 15.-17. mars, og på Stifel Nordic Healthcare Seminar i London i Storbritannia 20. mars.

Men ser ut som Costa snakker ned kursen som vanlig...
Innlegg av: solb (20.03.18 09:18 ), lest 3063 ganger

Så enig så enig.
Fornybarkrakk sier det så riktig.
"Hva er det som forteller deg at NANO ikke er on track? Hvis de skulle kjørt studiene på vanlig måte måtte de ha ventet på analysen av Lymrit 37-01 før de kunne søkt og startet opp fase 3. Det vil si at de hadde søkt om fase 3 i slutten av 2018. De hadde så startet opp i 2019 og kanskje behandlet første pasient i 2H19.

Nå - på grunn av seamless design - fikk de satt i gang og startet PARADIGME samtidig som de doserte siste pasient i fase 2a. At noen regulatoriske myndigheter bruker lengre tid enn andre er uvesentlig. At første pasient dosert lar vente på seg er normalt - ref ALLE kilder som fins om emnet. Google it."
Innlegg av: stockwalker (20.03.18 09:19 ), lest 3057 ganger

Det er tydeligvis for mange brente barn her inne til å kjøpe Nano nå.. og vondt lukter den også
Innlegg av: stockwalker (20.03.18 09:31 ), lest 3001 ganger

Er Nano pr idag ute av OSEBX, består av 25 selskaper ? og derav noe forklaring på kursjusteringen mhp fond osv..
Innlegg av: biolante (20.03.18 09:56 ), lest 2879 ganger

Snart ny emisjon under 40 kr?
Innlegg av: Jimmi (20.03.18 10:04 ), lest 2852 ganger

Haha, din tullball!

Emisjon kommer på vesentlig høyere kurs etter gode avlesninger fra paradigme, oppstart av Kombinasjon studie og ikke minst avlesning DLBCL.

Eventuelt kommer en milliardavtale med BP før den tid.

Jimmi
Innlegg av: dr. Stockman (20.03.18 10:08 ), lest 2843 ganger

Vi hadde vennet oss til at alt gikk på skinner i NANO, og når det ikke lenger gjør det så er det vanskelig for markedet å akseptere at man kanskje må forholde seg til regelen om "to skritt frem og ett tilbake". Det finnes uansett ingen rasjonelle grunner til at NANO nå bare skulle være verdt halvparten av det man tidligere trodde. Forsinkelser koster penger, men gir på langt nær slike utslag. Og da NANO lå på 120 kr var vel de fleste "nanoister" enige om at kursen egentlig burde vært 400 kr. Nå er den ikke mer enn en brøkdel av dette, og ikke stort over høyeste notering rett etter børsnoteringen. Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet - noe mange ser ut til å glemme. Også i mitt unoterte selskap opplevde vi forsinkelser som tæret sterkt på manges tålmodighet, og det var mye murring mot ledelsen. Men sluttresultatet blir bare enda bedre enn vi håpet på, og gjør vel at jeg egentlig ikke trenger å bry meg med hva som skjer med NANO. Men jeg tror også NANO blir langt bedre enn noen av oss forestiller seg idag.
Innlegg av: solb (20.03.18 10:14 ), lest 2823 ganger

Kryss av 22. mars i almanakken.
REK har fått tilsendt kopi av Legemiddelverkets godkjennelse av PARADIGME.
Innlegg av: solb (20.03.18 10:37 ), lest 2767 ganger

Flere som ser dette.
"jefferson
Jeg krysser også fingrene for at REK behandler og godkjenner søknaden i forhold til Helseforskningsloven 22. mars.
Jeg håper at Nano kommuniserer utfallet umidddelbart. Med bakgrunn i at mye informasjon er offentlig tilgjengelig i Norge er det uholdbart ikke å kommunisere med markedet slik saken står."
Innlegg av: solb (20.03.18 10:58 ), lest 2692 ganger

Jeg regner med at de fleste nanonitter har skattemessig byttet aksjene sine nå, og kan starte påfyll av robotaksjer som tilbys.
Tiden er på vår side. Det er fortsatt over 1 mill aksjer short som skal dekkes inn. Og store triggere ligger framfor oss!
Innlegg av: nadderud (20.03.18 10:59 ), lest 2692 ganger

Stockman.

helt enig i din vurdering på sikt, men for oss som har fylt på fra høyt 70 og nedover tror jeg en pause i kjøpene er bedre enn ikke. (kanskje selge også)

Trenden er sterk nedadgående, og det er skremmende å se volumet på postene som droppes. Det er ikke HO aksjonærer som dropper ut 5000-8800 og 10 000 aksjer av gangen slik vi har sett gjentatte tilfeller av den siste tiden.

Caset er sterkt!
Ledelsen svekket, og kommunikasjonen svak!

Frem til første pasient behandlet melding ser jeg ikke helt hva som skal snu momentumet.
Innlegg av: NanoVekter (20.03.18 11:02 ), lest 2684 ganger

Fyller på .. 57.10

Fra disse nivåene og opp til 70,- er jo fine penger :)
Innlegg av: Docs (20.03.18 11:34 ), lest 2625 ganger

Du er ikke alene NanoVekter. Virker som mange har samme ideen. Den faller ikke under 57 igjen ser det ut til.
Innlegg av: solb (20.03.18 11:42 ), lest 2607 ganger
Endret: 20.03.18 11:47

Har Ola og Kari våknet litt ut av dvalen? Robotene er ikke helt enerådende nå. Relativt bra volum og omsetning nå ca 11.30. Skal nok oppover i dag.
Innlegg av: Docs (20.03.18 11:43 ), lest 2599 ganger

Holder den seg over 57 ut dagen, så er nok gulvet satt.
Innlegg av: dr. Stockman (20.03.18 11:49 ), lest 2575 ganger

Høyt volum på omsetningen, og det er jo absolutt en godt signal når det skjer på stigende kurs. Jeg traff bunnen på 12 kr, og tror de som kjøper mellom 55 og 60 vil ha truffet bunnen av dette tilbakeslaget for aksjen.
Innlegg av: solb (20.03.18 11:51 ), lest 2574 ganger

Lønning i dag. Da blei det ekstra 400 stk. Og det var enda til en robot post. He,he.
Innlegg av: dr. Stockman (20.03.18 12:42 ), lest 2497 ganger

Det store spørsmålet er hvor mange av de som har sittet og ventet på den ultimate bunnen det egentlig er som får kjøpt på bunnen. Nå blir de nok istedet sittende og vente på tilbakefallene som aldri kommer. Uansett vil det ikke være nok volum til at mer enn en håndfull kommer seg inn. Slik er det ved alle bunnformasjoner.
Innlegg av: Docs (20.03.18 12:45 ), lest 2484 ganger

Ser ut som robotene er programmert fra "selg" til "kjøp". Noen skal inn igjen...
Innlegg av: NanoVekter (20.03.18 12:56 ), lest 2447 ganger

Jeg skal inn. Reduserte kraftig i THQ i dag. Morsom reise.

Nå er det Nano som gjelder fremover mot sommeren.
Innlegg av: Lotepus (20.03.18 12:59 ), lest 2419 ganger

Dr.S
Vil anta du tar kraftig feil om du tror vi så bunn i dag .

Lang vår/ sommer uten nyheter i vente . Alle som har følgt med en stund vet kordann det går med kursen

Glad en ikke skal stå i Costa sine sko på Q1 presentasjonen . Blir vel any second da , er vel eneste han ikke har brukt nå
Innlegg av: solb (20.03.18 13:00 ), lest 2408 ganger

I så fall tror jeg du bør raske på. Meglerhusenes roboter mister volum i dag. De må nok snart legges på et høyere nivå, hvis de skal få lurt ut noe.
Innlegg av: solb (20.03.18 13:02 ), lest 2391 ganger

Lote
Godt å se at du ikke kommer deg inn. Vent bare veldig lenge. He,he.
Innlegg av: dr. Stockman (20.03.18 13:05 ), lest 2383 ganger

Lotepus
"Dr.S
Vil anta du tar kraftig feil om du tror vi så bunn i dag .

Lang vår/ sommer uten nyheter i vente . Alle som har følgt med en stund vet kordann det går med kursen"

Markedet foretrekker å ligge i forkant av begivenhetene, og det du nevner har vært kjent i måneder nå - og derav det langvarige svalestupet. Men nok er nok, og når robotene omprogrammeres kan det gå fort i svingene - alt for fort til at du kan få oppfylt dine ønsker om rabatt på billigsalget. Fortsatt arvesølv til salgs, men prisen vil nok stige dag for dag og uke for uke.
Innlegg av: dr. Stockman (20.03.18 13:06 ), lest 2370 ganger

Rekker knapt å skrive før det er blitt enda mindre rabatt på arvesølvet. Om det er en trøst så er det fortsatt drittbillig, og kommer til å være det en god stund ennå.
Innlegg av: solb (20.03.18 13:08 ), lest 2365 ganger

Utsalgslageret tømmes.
Innlegg av: dr. Stockman (20.03.18 13:17 ), lest 2311 ganger

Problemet for de som har ønsket seg en så billig inngang som mulig er nettopp det faktum at den langvarige nedgangen på stort volum har medført at selskapet er blitt så og si støvsugd for kortsiktige og utålmodige aksjer. Når nedgangen så slår over i oppgang så er det også bråslutt på aksjer som følge av stoploss og tvangssalg, og shorterne føler også at det begynner å brenne under føttene. Dermed kan oppgangen bli "unormalt" bratt. Også fordi nærmest alle (også baisserne) mener at selskapet er fundamentalt sett underpriset og har et vanvittig potensiale.
Innlegg av: Hardly (20.03.18 13:27 ), lest 2259 ganger
Endret: 20.03.18 14:21

Er det tidligere Nonoister som gikk inn i BGBIO og PCIB som nå er på vei inn igjen i NANO?
Kanskje spesielt mange fra PCIB etter krakket i dag.
Innlegg av: Docs (20.03.18 14:11 ), lest 2133 ganger

Mye bra tilbud innen biotek-sektoren om dagen.
Innlegg av: solb (20.03.18 15:30 ), lest 2027 ganger

Tipper vi har lekkasje her nå?
Innlegg av: Jimmi (20.03.18 15:37 ), lest 2013 ganger

Det kan tenkes ja. Kan bli rally siste timen. Kan se ut som vi traff bunnen nede på 55,-
Innlegg av: Bullinvestor (20.03.18 17:02 ), lest 1908 ganger

Endte på 59,50 opp 4,20 %
Nå begynner jeg å bli bekymret for Lotepus og Znabel og deres menighet. Hva gjør dere hvis vi får oppgang i morra også? Tips , kan være lurt å kjøpe litt på disse nivåene..
Innlegg av: Lotepus (20.03.18 17:45 ), lest 1785 ganger

Hyggelig med en blå dag for dere Nano aksjonærer . Vel yndt

Selv venter jeg til sommeren . Som dere sier , gjelder og være tolmodig for og få den kursen en vil ha
Innlegg av: Daywalker (20.03.18 18:43 ), lest 1642 ganger

Vi får se Skrytepus, vi får se. Du kan ikke være like heldig hver gang. Om den "lange" våren og sommeren blir preget av nedgang eller oppgang er det ingen som vet. Jeg tror bestemt på oppgang. Prisingen nå er helt hinsides, man bør vel ta med det litt i betraktning også. Da gjenstår det å se om du får betalt for tålmodigheten din. En snarlig positiv melding eller to så ser vi aldri 50 tallet igjen.
Innlegg av: Lotepus (20.03.18 19:12 ), lest 1576 ganger

Om de ikke har behandlet 1. pasient I Paradigme når Costa skal ha Q1 presentasjonen , sendes den nok langt ned under 50 . Så vi får vente og se :-)
Innlegg av: Lotepus (21.03.18 11:50 ), lest 798 ganger

Nanoaksjen oppfører seg helt normalt . Opp som en fjær , ned som en stein .
Innlegg av: Kappa3278 (21.03.18 11:55 ), lest 774 ganger

Slik det ser ut nå er 35 betydelig nærmere en 135.
Skjer ingenting før Komiske Ali skjønner det med børs og informasjon
Innlegg av: solb (21.03.18 13:50 ), lest 606 ganger

“Conclution: The substantial amendment received 2017-11-28 is now approved.”
Innlegg av: Bullinvestor (21.03.18 14:42 ), lest 492 ganger

Selgere klarer vi 55 før dagen er over???
Innlegg av: Bullinvestor (21.03.18 14:46 ), lest 470 ganger

Alle selgere, klarer vi 55 idag før dagen er over???
Innlegg av: Docs (21.03.18 15:21 ), lest 363 ganger

Virker som det er krakk i hele biotek sektoren...
Innlegg av: BackCliff (21.03.18 15:27 ), lest 333 ganger

når kommer emisjon :P

megaluftslott basert på tro og håp LOL

ikke lov å stille dumme spm til Costa :D
Innlegg av: solb (21.03.18 15:37 ), lest 299 ganger

Og hva skal man si? 5 shorterfond ligger rett under 0,5% eller = 0,5% og gjemmer seg bort.
Ganske påfallende.
Innlegg av: solb (21.03.18 10:52 ), lest 1057 ganger

Dette er da helt fantastisk. Meglerhusenes roboter presser og presser kursen nedover. Vi som vet at Nano får sin medisin frem til trengende pasienter om relativ kort tid, må ta vare på disse mulighetene som byr seg.
Innlegg av: NanoVekter (21.03.18 11:10 ), lest 1007 ganger

Jeg har kjøpt en hel haug i dag...
Innlegg av: solb (21.03.18 11:16 ), lest 977 ganger

Jeg for min del blir bare oppildnet og oppmuntret når jeg ser de hyppige robottransaksjonene. De vidner om aktører som skal ha mange aksjer frem mot avgjørende hendinger. Alle gode krefter, stå på!
Innlegg av: flukten (21.03.18 11:17 ), lest 972 ganger

Jostein bør kjøpe tilbake de han solgte på disse nivåer for begrense nedsiden. Aksjen er vel på halve prisen nå!
Innlegg av: dr. Stockman (21.03.18 11:35 ), lest 900 ganger

Det er faktisk mange faktorer som tyder på at noen er på jakt etter mange aksjer. Også handlene utenom børs peker i den retning. Omsetningsmønsteret viser uansett at det ligger en hensikt bak om å senke kursen. Det vil som tidligere nevnt bli en stadig vanskeligere øvelse jo større diskrepans vi ser mellom dagsaktuell kurs og bakenforliggende verdier og potensiale. Det har allerede beveget seg fra absurd til grotesk - noe DNBs ultrakonservative analyse med kursmål 145 illustrerer.
Innlegg av: Hugoil (21.03.18 11:41 ), lest 883 ganger
Endret: 21.03.18 12:00

Dette var 20-30K i fredelig egenbytting av aksjer, uten vilje til å selge aksjen reelt nedover. Vi så tilsvarende signal i går på 55-tallet, hvordet ble omsatt svært lite aksjer, ingen ville selge særlig.
--
..og når oppgangen kommer da trekker de salhgsordrene sine og vil ikke selge på stigende omsetning.

fake omsetning
Innlegg av: solb (21.03.18 11:45 ), lest 830 ganger

Det er nok mange som har egenbyttet aksjene i depoet og realisert gevinst/tap med tanke på neste års selvangivelse.
Innlegg av: Znabel (20.03.18 20:52 ), lest 1418 ganger

Hyggelig at dere får oppleve en blå dag for en gangs skyld.

Jeg kjøper på 40-tallet. Muligens.
Innlegg av: Picosalax (21.03.18 11:46 ), lest 842 ganger

DnB justerte nylig sitt kursmål til 135
Innlegg av: Znabel (21.03.18 15:26 ), lest 356 ganger

Gjorde de det ja. Lykke til.