Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: NanoVekter (13.03.18 09:56 ), lest 2921 ganger
Ticker: NANO

NANO - 100% LOA - SELSKAPET HAR .. FOCUSS

Det er bare å gratulere både ledelsen og aksjonærer. Det blir medisin, det sier Costa, det sier Einarsson, det sier Merlin og det sier JEG!

Det betyr også at det nå ikke finnes noen risiko i selskapet.

I biotech selskaper under utvikling så får man betalt for risiko.

Dersom du tror på et nytt og spennende produkt lenge før det er testet på nok pasienter, ja da gambler du pengene dine. Gevinsten kan være skyhøy.

Men når du investerer i en medisin som er testet på en haug av folk, med positiv virkning, over flere år, ja da tar du egentlig ingen risiko.

Med Betalutin så vet vi at vi har en vinner.

Med Betalutin så vet vi hva uavhengige eksperter sier.

Med Betalutin så vet vi at vi har en trygg sikkerhetsprofil.

Med Betalutin så vet vi at vi har en medisin i verdenstoppen.

Ledelsen har nå focuss på markedet. Medisinen skal fortest mulig ut til pasientene. Om de gjør det selv tviler jeg på. Etter den forrige emisjonen spør de neppe igjen. Tror vi kan vente oss en partner, men det gjør vel ikke noe for oss.

Jeg tror det kommer noe nytt denne uken. Jeg pleier å ha rett når det gjelder slikt.

100% LOA, og focuss på markedet !
Innlegg av: NanoVekter (13.03.18 09:58 ), lest 1899 ganger

RE^1: NANO - 100% LOA - SELSKAPET HAR .. FOCUSS

Kan også legge til at FDA har godkjent medisin med MERE bivirkninger og SVAKERE effekt.

De som mener det finnes tvil om at FDA vil godkjenne Betalutin må nok komme opp med en bedre unnskyldning.
Innlegg av: Jimmi (13.03.18 10:01 ), lest 1856 ganger

Og i morgen kommer abstract der vi kan se gode prekliniske data for Humalutin.
Innlegg av: Raddiss (13.03.18 10:02 ), lest 1867 ganger

Hvorfor "denne uken" ?
Innlegg av: NanoVekter (13.03.18 10:05 ), lest 1826 ganger

De skal holde to presentasjoner.

De kan komme med nyheter om en partner.

De kan komme med oppdaterte DLBCL studie.

De kan komme med info rundt humatulin.

Eller, de kan komme med en oppdatering av arm4.
Innlegg av: NanoVekter (13.03.18 10:06 ), lest 1815 ganger

Riktig Jimmi, jeg husket bare ikke hvilken dag det var :)

I morgen passer fint for meg.
Innlegg av: focuss (13.03.18 10:13 ), lest 1783 ganger

Nanovekter

Enig med deg i at LOA er høy, men ikke 100%, men høyere en DNB sine 45%.

En ting er LOA, noe annet er risikoen man tar som investor. Ikke så attraktivt som investor å gå inn nå dersom det kommer en emisjon på lavere nivå en dagens.

Den største risikoen slik jeg ser det er ledelsesrisikoen ved at det går så sakte mot mål at konkurranseforhold endres vesentlig.

Synes både haussere og baissere skriver mye rart. Ser noen hevder at Costa har opsjoner som kan bli verdt 1,5 milliarder. Det høres jo helt absurd ut.
Innlegg av: Raddiss (13.03.18 10:21 ), lest 1733 ganger

Hvis Costa har opsjoner som kan bli verd 1,5 mrd tror jeg ikke han ønsker å gruse Nano slik du hevder, Focuss.
1,5 mrd er penger det også.

Jeg unner absolutt Costa 1,5 mrd så lenge det betyr at jeg får noen ti-talls millioner. Jeg er godhjerta slik
Innlegg av: Jimmi (13.03.18 10:34 ), lest 1670 ganger

Det er selges billige aksjer slik at shorterne får dekket inn før vi starter oppturen. Jeg anbefaler alle som har mulighet, å holde på sine aksjer. Det byttes aksjer fra små til store nå. Fra de utålmodige til de tålmodige.
Mange kjøpte langt over dagen kurs, og aksjer blir tvangssolgt dessverre. Dette vet de store å utnytte.

Jeg har ståltro på selskapet selvfølgelig, og føler meg trygg på at ledelsen jobber godt. Det samme mener Einarsson. Det samme skjedde i Algeta sier han, lange perioder med fallende kurser før det kommer nyheter som sender kursen til himmels. Dette er biotek!
Anbefaler alle å høre på Radforsk sine podkaster. Denne gjengen gjør en veldig god jobb for oss aksjonærer.

Potensialet er mangedobling av dagens kurs. Det tror jeg faktisk de fleste skjønner. Spørsmålet er bare når det snur. Det kan skje når man minst aner det.

Kommer det en samarbeidsavtale nå kan kursen gå høyt. Tror det er mange fra BP som vil være med på dette.

Det snakkes om ny emisjon. Ja, det kan komme, men ikke på dagens kurs. Det kommer isåfall etter ASH og da er kursen minst det dobbelte av dagens kurs.

Det kommer til å koste mye penger fremover og jeg tror Nordic Nanovector går for samarbeidsavtale.

Costa sier på Q4 at det kan komme nyheter fra partnere som utvider pipeline. Spennende!

Her er det bare å holde på aksjene!

TÅLMODIGHET!

Jimmi
Innlegg av: hkirk (13.03.18 11:31 ), lest 1543 ganger

Jeg skjønner faktisk ikke dette overdrevne hysteriet rundt en framtidig emisjon. Bortsett fra at noen bruker det helt bevisst i skremselspropagandaen rundt NANO.

Det er stor forskjell på å defensivt spe på en slunken kasse pga dårlig drift eller reduserte markedsandeler og det å hente penger for å kunne satse offensivt i et marked med nye, lovende produkter. Sistnevnte vil normalt gi et videre kursløft og store fordeler også for eksisterende aksjonærer. Så lenge kapitalutvidelsen er planlagt og kommunisert. I NANO mener jeg at den er det. Det er opplyst om hvor lenge egenkapitalen vil vare. Det er ingen seriøse selskaper som vil sitte passivt og vente med ny kapitalinnhenting inntil kassa er fullstendig tom. En emisjon vil komme i god tid før søknad om markedsadgang er sendt. Elementært.

Utvanningen er for meg ikke spesielt interessant. Friske penger vil komme alle til gode. Det ligger i sakens natur at utviklingen jevnlig må finansieres ved hjelp av nye tilskudd. Inntektene mangler. Så lenge utviklingen i selskapet fortsatt er sunn vil en vellykket emisjon bare bekrefte markedets tro på selskapet. Og NANO er fortsatt on track (uansett hva enkelte vil ha det til).

Ved en evt. påfølgende reparasjonsemisjon vil også eksisterende aksjonærer ha en mulighet for å redusere utvanningen.

Innlegg av: TyrionIV (13.03.18 13:02 ), lest 1363 ganger

RE^2: NANO - 100% LOA - SELSKAPET HAR .. FOCUSS

Godt innlegg hkirk!
Vil også legge til at partneravtale er et alternativ til emisjon hva gjelder tilførsel av friske midler, så ikke helt gitt at det blir en kapitalinnhenting i form av en emisjon.
Innlegg av: TeeJet (13.03.18 13:33 ), lest 1282 ganger

Hvem vil dog være med på en EMI i NANO????
Sidst der var EMI var på kurs 114,-
I dag er kursen 61,- altså = 47,5% rabat.

Nej - den har de ikke tænkt over i ledelsen.

Hvis der kommer en EMI på kurs 60,- vil der nok kunne købes aktier på kurs 31,5,- 10-15 mdr. efter.
Innlegg av: Optimusprime (13.03.18 13:47 ), lest 1224 ganger

RE^2: NANO - 100% LOA - SELSKAPET HAR .. FOCUSS

TeeJet eller skal vi kalle deg Teejt? La oss si det kommer en emisjon i slutten på dette året på kr 60. Så mener du at over 1 år etter dette altså i 2020 vil kunne kjøpes aksjer til kr 31,50? Så når Betalutin og evt andre medisiner fra NANO er kommet i markedet eller er beviselig klar for markedet så skal kursen ned til kr 31,50? Glemte du å flytte komma bakover eller? Du er bra dum i huet altså.
Innlegg av: dr. Stockman (13.03.18 13:52 ), lest 1185 ganger

Hjelper ikke å flytte kommaet. På det tidspunktet ser vi nok helt andre kurser enn 315.
Innlegg av: Intendenten (13.03.18 13:54 ), lest 1183 ganger

Ha ha Teejet, fikk meg en god latter her.
Makan til vrøvl og fjas skal man lete lenge etter!!!
Sidder du med en lille en?
Innlegg av: focuss (13.03.18 14:42 ), lest 1114 ganger

Nano aksjonærer er ikke som andre aksjonærer.

Første gang jeg har opplevet aksjonærer som ikke synes det er negativt at det kommer flere aksjer som verdien skal deles på.

Eller som synes det er genialt at man må betale mer for å opprettholde sin eierandel.

Men ok, det er jo ikke akkurat finanseliten vi har som aksjonærer.
Innlegg av: Alff (13.03.18 14:51 ), lest 1066 ganger

Kjøpt noen tusen aksjer i dag. Ikke vært inne siden i høst. Får krysse fingrene for at det var lurt
Innlegg av: TyrionIV (13.03.18 15:13 ), lest 1038 ganger
Endret: 13.03.18 15:18

Ja, nesten merkelig at noen ville være med på emisjonene på 6,25 kr, 6,75 kr, 15 kr, 25 kr og 32 kr når de måtte skjønne at de ville bli utvannet i senere emisjoner - Teejets` and focuss`s logic is flawless. (ironi)

Tro på teknologien ligger selvfølgelig i bunn for å investere i et utviklingsselskap innen farma. Nye emisjoner viser at det fortsatt ligger tro på at produktet kan være verdiskapende og gjøres for å ta utviklingen et steg videre.

De som tolker det som negativt bare de hører ordet emisjon har ikke innsikt i hvordan farma fungerer. Det er selvsagt ikke slik at et utviklingsselskap har penger nok til hele løpet mot markedet i det det går fra idèfasen til det starter opp utprøvingen av et produkt.
Det er videre selvfølgelig positivt at produktet kommer "helskinnet" gjennom de ulike fasene i utviklingen --> Og troen på (og verdien av) produktet bør være høyere jo lengre i utviklingsløpet man er kommet.

En siste emisjon for å få i gang markedsføring og salg av et potensielt blockbuster-produkt, som jo Betalutin er, kan vise seg å være utrolig verdiskapende både for eksisterende aksjonærer og emisjonsdeltagere.
Innlegg av: focuss (13.03.18 15:28 ), lest 945 ganger

Risikoen for investorer er ikke over når man sender inn FDA søknad. Godkjennelse fra FDA er en langdryg prosess, 10 måneder, dersom man ikke som Photocure får Priority Review.
Melding om FDA godkjennelse vil være en betydelig kurstrigger. Folk som deltar i en sen emisjon vil ha betydelig aksjerabatt i forhold til risikoen de mener de tar.

Innlegg av: Raddiss (13.03.18 15:30 ), lest 936 ganger

Focuss: "Risikoen for investorer er ikke over når man sender inn FDA søknad."

Hvordan henger denne uttalelsen sammen med din påstand om at Nano kunne vært mye raskere på markedet om de bare hadde søkt med 15/40 ?

Motsier deg selv igjen ?
Innlegg av: Zuba1 (13.03.18 15:33 ), lest 911 ganger

Hvorfor diskutere med folk som åpenbart ikke kan det elementære om børs.
Tipper Fuckedup ikke vet hvorfor selskap noteres på børs en gang og er åpenlyst ikke mottagelig for å lære så er det vel svært lite vits å skrive til en tulling som han med flere.
Disse dukker opp med nytt nick så fort oppkjøps dealen ligger på bordet og kursen åpner 800 -1500% opp. Da er de overlykkelig over å ha klamra seg til masta og det ene og andre.
Dette er og forblir troll uten midler for å handle på børs og da er HO en plass og utfolde seg.
Innlegg av: TeeJet (13.03.18 15:36 ), lest 902 ganger

AV AV AV AV.......

Shorten øger igen i dag - i går var det HEEEELT vildt at den faldt, men ingen nævner i dag at den IGEN IGEN øger.

PUHA - kurs 45,- here we come!
Innlegg av: focuss (13.03.18 15:36 ), lest 909 ganger

Tyrion
Det er klart at for folk med mye tørt krutt på lager så kan det være veldig gunstig å være med i emisjon. Jo lavere emisjonskurs i forhold til underliggende verdier, jo bedre er det. Verre med de som er fullt investert før en emisjon på lav kurs.
Innlegg av: TyrionIV (13.03.18 15:50 ), lest 886 ganger

Jeg er enig i at risikoen ikke er fullstendig borte før produktet er på markedet - den er ikke fullstendig borte etter godkjenning heller selv om risikoen i utviklingsløpet er borte.

Når man vurderer potensialet til Betalutin, så ligger det en formidabel rabatt inne i dagens aksjekurser ift rewarden man kan forvente ved et vellykket løp. Det at Nano har gjort flere ansettelser og lyst ut flere stillinger i markedsøyemed viser at de tar dette seriøst og har en god plan for rask og effektiv markedslansering. Det viser også selvtillit ift produktet at de allerede nå planlegger markedsføringen.

Om det blir en emisjon på disse nivåer, så tror jeg de som får delta i den gjør et kupp, men jeg tror ikke denne eventualiteten kommer opp før ytterligere derisking når markedet på Nano sine produkter og da forhåpentligvis på en høyere kurs.

Jeg tror også at partnersamarbeid eller evnt salg kan være like aktuelt mtp hvor i utvilkingen Betalutin er kommet -- og i så måte er det for de som har tro på produktet også en risiko for å gå glipp av gevinsten ved å gamble på å sitte utenfor aksjen i påvente av en eventuell emisjon.

(For øvrig enig i det Radiss skriver ift selvmotsigelser)
Innlegg av: hkirk (13.03.18 16:01 ), lest 844 ganger
Endret: 13.03.18 16:03

Focuss.

Jeg orker faktisk ikke å diskutere med deg på det nivået du har lagt deg på.
Les deg heller litt opp på faglitteraturen og bruk sunn fornuft.

Deretter kan du jo håpe på at du blir tatt noe mer seriøst av den tidligere nevnte "finanseliten".
Innlegg av: focuss (13.03.18 16:12 ), lest 810 ganger

Raddiss
Det er ingen sammenheng eller logikk i det du skriver. Det er vel klart for de fleste at risikoen er større før pivotal fase 2 starter, enn når pivotal fase 2 er ferdig med godt resultat.

Ellers så er det en helt fundamental forskjell i synspunktet på 2 doser i paradigme.

De aller fleste tror at Nano kjører med to doser fordi FDA oppmuntrer til det og Costa mener det reduserer risikoen. Dette er Costas versjon.

For meg er dette annerledes, rett og slett fordi jeg tror på svært lite av det Costa sier. Jeg tror de kjører med to doser for derved forsøke å gjøre seg selv mer relevante og at de har prestisje å ivareta.
At Betalutin ikke bare var noe Costa fikk i fanget av RL.

Og jeg tror at verken 15/40 eller 20/100 er optimal dose. Det kan man se fra dosemetri studien. Doseoptimaliseringen skulle vært gjort før Paradigme, men da ville Costa tapt ansikt ved utsettelse av Paradigme.

Missmanagement.
Innlegg av: NanoVekter (13.03.18 23:21 ), lest 493 ganger

Poenget mitt var at risikoen er helt borte i selskapet nå.

Risiko.

Risiko, jeg tror at denne medisinen virker.

Risiko, jeg investerer penger i selskapet FØR vi har sett at medisinen virker.

Forstår du?

Det er ingen risiko lenger. Null. Nada. Niks. Nei. Null.

Og hva får du betalt for, når det gjelder biotech selskaper under utvikling, jo, la oss høre det : R I S I K O !

Det er enkelt å se bevisene. Lugano. ASH. Uttalelser fra Arne Kolstad.

Når du sitter med aksjene dine før, under og etter en presentasjon, og det som blir presentert er bra, men aksjekursen faller, ja da kan det bare være EN eneste ting. Det vakke noe sæli risk !
Innlegg av: NanoVekter (13.03.18 23:26 ), lest 480 ganger
Endret: 13.03.18 23:27

La meg legge til at Nano er nå riktig priset også.

70,- kroner aksjen dersom Betalutin blir godkjent.

Er det noe tvil om at det vil skje? Nei. Vakke noe tvil dær.

Hva prisen blir dersom Betalutin blir en blockbuster må gudene vite, eller noen andre.

Men Betalutin på markedet er sånn ca 70,- kroner.

Folk her inne prater om 400,- + + +

De er de som vil få seg en overraskelse.

De som kom seg inn på 12,- kroner.. Ja det blir bare dumt å snakke om 400,-

Fra 12,- til 400,- da hadde jeg vært en av landets rikeste da.

Og tror du virkelig en person som Costa makter å bli milliardær?
Innlegg av: NanoVekter (13.03.18 23:29 ), lest 462 ganger

Eller for å si det på en annen måte..

Tror du at JEG, gode gamle NanoVektern blir milliardær i nærmeste fremtid.

Hehe....
Innlegg av: Makraka (13.03.18 23:57 ), lest 432 ganger

Var det ikke en viss RL som for over et år siden sa at Nano ville stått i 400 om den var listet på en børs over dammen? Det er vel en god indikator på at kurs 400 er oppnåelig, og muligens også enda høyere. Hvem vet, tiden vil vise. Jeg har god tid og venter gjerne på hva tiden vil vise.

Og når den 400, blir du nok ikke milliarder herr NanoVekter - da må du nemlig ha 2,5 mill aksjer (med mindre jeg gjorde som pusen her forleden og regnet fullstendig feil), og det tviler jeg sterkt på at du har.