Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Shipping
Innlegg av: pusimiga (12.03.18 14:34 ), lest 2239 ganger
Ticker: DOF
Endret: 12.03.18 15:21

DOF...neste "bombe"

Anbefalinger kommer fra alle kanter:

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/03/Spaar-kursoppgang-for-tre-aksjer
Innlegg av: Ruperto (12.03.18 15:18 ), lest 1307 ganger

RE^1: DOF...neste "bombe" aksjer

DOF sluttet å være et problem i vår portefølje ! Det forventes mye vekst ....
Innlegg av: pusimiga (12.03.18 15:20 ), lest 1320 ganger

RE^1: DOF...neste "bombe" aksjer

enig..DOF kommer i"gamle " høyder
Innlegg av: pusimiga (13.03.18 08:10 ), lest 1050 ganger

RE^1: DOF...neste "bombe"

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/02/DOF-Subsea-faar-milliardkontrakt
Innlegg av: 5198 (13.03.18 08:33 ), lest 978 ganger
Endret: 13.03.18 09:31

Dette er nå Ca 1 mnd siden, bør komme noe info snart.
Innlegg av: Caramba (13.03.18 08:43 ), lest 946 ganger

Du er ikke alene om å bomme på kursutviklingen etter emisjonen 5198 - skipssjefen -bellakatt eller hva du velger å kalle deg.
Toget har gått for lenge siden. Det er bare å ta inn over seg, men forsett for all del å bable om denne dykkerordren og nedskrivning av skipsverdier.
Innlegg av: 5198 (13.03.18 09:43 ), lest 863 ganger
Endret: 13.03.18 09:46

Caramba

Synd om du har blitt såpass paranoid som du gir inntrykk av.

Opererer selvfølgelig kun med et nick, er aksjonær i DOF og har vært det en god stund. Startet å kjøpe meg inn en stund etter 1 kroners emisjonen, tenkte da det burdet være en god inngang med 10-20% rabatt i forhold til det de store ga i emisjonen.

Men her tok jeg feil, å time inngangen i et selskap som dette i en bransje de fleste skyr som pesten er vanskelig. Men har aldri trodd jeg skulle klare å treffe bunnen, traff den heller ikke men mener det viktigste er å ta en plass RUNDT bunnen, håper vi nå har vært der.

Kjøpte også i sist emisjon, fryktet vi skulle vake rundt det nivået en stund etter emisjon, men håpet selvfølgelig vi skulle opp.

At prisen synker ned også under etter en emisjon har vært regelen på OB de siste årene, men veldig gla DOF ble unntaket. Skipsverdiene tror jeg stabiliserer seg, dvs at i Q1 eller Q2 vil de ekstraordinære nedskrivningen stoppe. Dette vil også bli første kvartalet selskapet går i pluss.

Må være lov å være aksjonær men også kritisk til samme selskap.

Ellers har jeg skrevet hva jeg tror kan hjelpe DOF kursmessig fremover på en annen tråd, her har du punktene. ( kopiert fra tidligere tråd)

1. Brasilkontraktene
2. Flere kontrakter i alle mulige kroker av verden.
3. Brasil og Nordsjøen kommer raskest tilbake, her vil det komme mange gode nyheter.
4. Vi vil snart se første kvartal DOF ASA går med overskudd, ekstraordinære nedskrivninger går nå mot slutten.
5. Notering av DOF Subsea, det kan forsvare minst en dobling av kursen, muligens tredobling om man gir supply biten litt verdi.
( dette er på kort sikt 12 mnd)
6. DOF ASA betaler ned mye på lån, dette syns jeg svært få legger vekt på ( verdien på selskapet var vel nesten lik som nedbetalingen av lån i 2017)
7. DOF Subsea vil bli mer og mer likt Subsea 7 i fremtiden dette vil gi DOF ASA en høyere prising.
8. DOF ASA får inn to nye skip i 2018/2019 som vil bidra positivt med gode kontrakter.
9. Litt opp i denne sykelen vil fond kaste seg på denne oppgangsbølgen, tror da da DOF ASA står høyt på listen da de er solide finansielt og har lange kontrakter.
10. Ledelsen har en god track rekord med å gjøre gode handler/kontrakter. Når de føler seg trygge på at markedet har kommet tilbake og de igjen tjener penger vil det komme handler som vil styrke selskapet.
11. Kan se ut som om DOF ASA MULIGENS ikke må utføre en spleis ( ofte negativt på kort sikt) veldig usikker men med en stigende kurs blir sannsynligheten mindre og mindre.
12. Fremdeles mange selskap i samme segment som vil slite i lang tid, dette kan føre til gode dealer på asset som passer inn hos DOF ASA/DOF Subsea.

Hadde en diskusjon med SS, han syns mine kursmål er litt vel spenstige. Men mener fremdeles at DOF fort kan nå en kurs på 3,5-4,5 kr i løpet av 2-4 år.
Innlegg av: pusimiga (13.03.18 13:11 ), lest 772 ganger

3 kr kommer på en blunk,med en fin melding..og det kan komme når som helst(i nærmeste dagene)
Innlegg av: 5198 (13.03.18 13:16 ), lest 737 ganger
Endret: 13.03.18 14:55

Pusimiga

Er slike utspill som ødelegger all troverdighet når du skriver innlegg. Hva skulle gjøre at dette selskapet skulle få en verdi på nesten 9 milliarder på kort tid.

Har virkelig troen på selskapet men får være måte på.

Om du virkelig mener dette bør du i det minste forklare hva grunnen til denne enorme verdistigningen skulle være.

Ikke bare komme med korte utspill som « ekspert, tosk osv» gi en skikkelig forklaring så skal du bli tatt seriøst.
Innlegg av: pusimiga (13.03.18 14:45 ), lest 706 ganger

ja,du er stor expert...når raketten kommer opp,du sitter i stille
Innlegg av: 5198 (13.03.18 16:14 ), lest 622 ganger

Pusimiga

Den uttalelsen taler for seg og fortjener ikke noe tilsvar.

Til dere andre som følger selskapet det er i dag teknisk analyse av DOF på HegnarTV.
Innlegg av: Skipssjefen (13.03.18 16:45 ), lest 608 ganger
Ticker: AXA

pusimiga minner meg veldig om HANIBAL fra AXA trådene.

Flere som ser likheten?

SS
Innlegg av: IKM-ANSATT (13.03.18 22:23 ), lest 453 ganger

Toge e gått å eg sitte forsatt hihi;p hjalp me en tur i thailand;p