Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Shipping
Innlegg av: Longsitinbulk (12.03.18 12:18 ), lest 6563 ganger
Ticker: AVANCE
Endret: 12.03.18 12:31

Avance - meget spennende teknisk brudd opp

Da er vi over nivået 23,5kr omsider etter en ørken-vanding mellom 21 og 23kr i drøye 9 måneder.
Dette bruddet indikerer videre oppgang og i første rekke 25kr som det er noe mindre motstand.

Det som imidlertid er enda mer spennende er nivåene videre oppover ved et brudd på 25kr.
Da snakker vi fugl, og aksjen har ikke nevneværdig motstand før ca 30kr.

At bruddet på 23,5kr kommer på relativt lav RSI indikerer at det fort vekk kan danne seg realt moment i papiret jo lengre opp aksjen kommer og at shortere må på banen å dekke.

aksjen har sky høyt potensiale, alle meglere opererer med skyhøye kursmål i aksjen.

Det fundamentale begynner så smått å falle på plass.

LPG:TROR VI ER PÅ RETT SIDE AV SYKLUSEN -ANDERSEN

Oslo (TDN Direkt): Konsernsjef Christian Andersen i Avance Gas tror man nå er på rett side av LPG-shipping-syklusen.

-Vi kjemper så hardt vi kan for befraktning nå. Men vi tror vi er på rett side av syklusen, selv om dette er litt vanskelig å se på ratene, sa han i forbindelse med DNBs olje- offshore- og shippingkonferanse torsdag.

Knyttet til flåteveksten sier Andersen at han tror antallet skip som går i LPG-handel vil reduseres fremover. Konsernsjef Martin Ackermann i BW LPG tror det samme.

Innlegg av: tesch (12.03.18 12:48 ), lest 4167 ganger

RE^1: Avance - meget spennende teknisk brudd opp

Takk , Longsit

Spennende
Innlegg av: Verdipapir (12.03.18 12:53 ), lest 4120 ganger

Noe fart i ratene om dagen da?
Innlegg av: Petrocarbon (12.03.18 13:00 ), lest 4123 ganger
Endret: 12.03.18 13:01

Ja ratene er på det verste det siste året. Så jeg skjønner ikke oppgangen her. Under 28 dollar pr.tonn nå. Dette kvartalet blir mildt sagt elendig. Det dårligste ever ?
Innlegg av: firebird (12.03.18 13:38 ), lest 4089 ganger
Endret: 12.03.18 13:41

Likviditet ut i 2019 og bunn av syklusen... 2+2=4 ;)

Det snakkes om dobbling av rater i år..
Innlegg av: Petrocarbon (12.03.18 13:43 ), lest 4068 ganger
Endret: 12.03.18 13:44

OK ved dobling av rater er det break even for avance så da er det vel jul snart da.
Til neste år er det break even skjønner jeg om alt går veien det er spådd og ikke flere nybygg.
Jeg solgte meg ut på 22 da jeg skjønte ståa var verre enn det som formidles.
Innlegg av: kygo (12.03.18 13:55 ), lest 4037 ganger

Markedet er elendig, og har vært det en stund. Ordreboken er nå lav, det er nå man skal kjøpe.
Innlegg av: Longsitinbulk (12.03.18 14:06 ), lest 4014 ganger

Petrokarbon

Handler ikke aksjer om å være litt føre var?

skjønner du ikke engang det har du lite i aksje markedet å gjøre.
Innlegg av: Petrocarbon (12.03.18 14:27 ), lest 3986 ganger
Endret: 12.03.18 14:28

Ja det er en pump og tøm aksjon på gang. Kjøpte ikke på 20 engang da jeg var ute fordi at det ser verre ut enn jeg trodde, men Myrseth anbefaling så tømmes det ut snart. Tipper 21 i løpet av 2 uker. Jeg vil først se at det ikke kommer flere nybygg før jeg blir mer beroliget. Og ratene som alle sier skal opp er verre enn noengang.
Innlegg av: firebird (12.03.18 23:29 ), lest 3655 ganger

RE^2: Avance - meget spennende teknisk brudd opp

Du har jo regnet ut fra årets laveste bunnrate..
Det forventes at ratene treffer ca 30 000 -35 000 før nyttår
Innlegg av: kygo (12.03.18 14:39 ), lest 3969 ganger

Se på ordreboken da, Det er den som er relevant. Hvis det bestilles nybygg kommer ikke det i morgen, men om 2 år. 2 år i shipping er lenge.
Innlegg av: Frontman (12.03.18 19:38 ), lest 3809 ganger

Kjør på long! God gevinst allerede her jeg.
Innlegg av: Paddus (12.03.18 20:40 ), lest 3760 ganger

Hvorfor Long? Nå har jeg tradet denne og BW i snart 2 år, relativt lett å både kunne se topper og bunner i disse aksjene. Har dratt inn gode 100.000 netto på disse alene etter jul. Yara er også en favoritt sammen med PGS.
Innlegg av: Tændis (12.03.18 20:57 ), lest 3758 ganger

bruddet her idag er lett forklart med ett ord "Dovre" .. at Myrseth tok denne inn i porteføljen sin for denne uken var momentet som skulle til. Ratene er crap, rundt 9k rapportert for forrige uke av Avance, men det skal sies at høysesongen begynner nå så ting kan fort forandre seg, men venter til jeg ser ratene og arbitrage vinduet mellom US og Asia åpner seg videre ...
Innlegg av: firebird (13.03.18 07:55 ), lest 3574 ganger

http://splash247.com/bullish-lpg-report-suggests-listed-owners-see-share-prices-double-year
Innlegg av: Longsitinbulk (13.03.18 09:16 ), lest 3551 ganger
Endret: 13.03.18 10:03

Takk for den Firebird

Upswing in spot rates from this quarter, and forcasts sheare on average 94% higher in one year.
Gersemi picked out Avance sa number one Stock pick in the lpg trades.

Klinger godt dette her.

Jeg tror tiden definitivt er inne for å øke ytterligere i lpg.

Det er vel egentlig få grunner til å gamble rundt i annen shipping når ordreboken er som den er i Lpg, få aksjer har større potensiale innen shipping på Oslo børs, og det er kun et spørsmål om når aksjene begynner å gå skikkelig, gjør de det kommer de neppe ned igjen i denne enden av syklusen, og da er det for kjipt å stå på perrongen å gape.

Avance går gjerne igjen som en favoritt rundt om, det er klart at Bwlpg er et fantastisk selskap men tenker en lengre frem, til selskapene begynner å tjene penger, ja da vet vi hvem som leverer dividende, Fredriksen er eneren der.

Bulk vil nok være bra fremover, men aksjene har ikke potensiale som i Lpg, har solgt ned i diverse annen shipping siste tid og går 70% inn med pengene i Lpg nå så får det briste eller bære.

Avance posten er mildt sagt stor, kanskje litt i overkant, men dette er en sjanse av de sjeldne og strikken begynner å bli stram.

Innlegg av: kygo (13.03.18 09:31 ), lest 3509 ganger

Det er vel liten tvil om at Avance er det shipping selskapet på Oslo børs som har størst potensiale, men det er også en veldig høy risiko her. Jeg tror det skal gå bra, for i år kommer ratene til å snu. For første året på lenge kommer vi til å få gode rater på sommerhalvåret.
Innlegg av: Longsitinbulk (13.03.18 10:12 ), lest 3504 ganger
Endret: 13.03.18 10:26

Nettopp, og kommer ratene på sen våren/sommeren er ikke risikoen stor overhode for de som kjøper aksjer på dagens nivåer i Avance.

Når ratene går vil aksjen gå på steroider og neppe ligge under 30kr midsommers, en eventuell emisjon er halmstrået til de som sitter short til å dekke i denne enden av syklusen, og da ser shorteren gjerne at ratene forblir lave et års tid til, slik ser det ikke ut nå.

En eventuelt emisjon vil komme på langt høyere kurser en dagens, selskapet er ikke i noen umiddelbar skvis og mest sannsynlig rir selskapet det hele av om markedet reagerer som alle nå forventer utover våren.

kanskje får vi en kjent Fredriksen modell, i kombinasjon med tonnasje kjøp, vet du om JF har noen lpg skip på hånden?
Innlegg av: kygo (13.03.18 11:56 ), lest 3419 ganger

Jeg har ikke fått med meg at Fredriksen eier LPG skip.

Tviler det blir kjøp av tonnasje. Avance har forholdsvis høy gjeld, og aksjekursen langt under NAV, og da blir det vanskelig med kjøp av skip. Jeg tror de får satse på å ha den flåten de eier.
Innlegg av: Paddus (13.03.18 16:20 ), lest 3304 ganger

Igjen, jeg fatter ikke at dere ikke trader denne aksjen i steden for å sitte long!!!! Syklusene er jo nesten bankers ....
Innlegg av: Longsitinbulk (13.03.18 19:58 ), lest 3257 ganger
Endret: 13.03.18 20:13

Hver forbanna gang Myrseth figuren kommer med en anbefaling stuper det dagen derpå, det slår aldri feil.

De som husker Fro og Alng, begge snudde rett ned

Virker som meglerhusene benytter disse Myrset anbefalingene til å gå short.
Innlegg av: Paddus (14.03.18 10:22 ), lest 3122 ganger

Igjen, hvorfor gå long i en aksje som hopper opp og ned som en jojo i og rundt 20-23 ? Når alt snur som det her på forumet har vært snakket om i 2 år spiller det liten rolle om man har kjøpt seg inn på 21,22 eller 23. Hvorfor ikke tjene litt penger i mellomtiden?
Innlegg av: Longsitinbulk (14.03.18 10:44 ), lest 3110 ganger
Endret: 14.03.18 10:45

Myrseth"s nye favoritt fornekter seg ikke.

Er det slik at alle meglerhus går short når den skapningen er ute å anbefaler mon tro, det virker slik og slår aldri feil.

Og hvorfor i alle dager får den mannen spalteplass på Hegnars forside hver bidige mandag
Innlegg av: kygo (14.03.18 11:48 ), lest 3060 ganger

Myrseth er dyktig, men treffer sjeldent på shipping. Avance vil komme utover sommeren det er jeg helt sikker på.
Innlegg av: kygo (14.03.18 12:09 ), lest 3058 ganger
Endret: 14.03.18 12:11

Ser BW lpg kjøper tilbake aksjer. Avance burde muligens gjøre det samme hvis de mener at markedet er på vei til å snu.

Glemte at Avance har ny avtale med bankene, og de har vel ikke mulighet til å kjøpe tilbake aksje.
Innlegg av: Longsitinbulk (14.03.18 13:33 ), lest 3009 ganger

Myrseth er ikke dyktig overhode, det er bare surr bak begunnelsene stort sett.

Da han kjøpte fro over 50kr for få måneder siden var begrunnelsen, aksjen ser interessant ut- dagen etter stupte det.

De som hørte på "eksperten" har et urealisert tap på 40%
Innlegg av: Longsitinbulk (14.03.18 13:41 ), lest 2983 ganger

Shipping som skulle bli så bra i 2018 har startet elendig, shipping på Oslo børs er ikke bare bare.
Så spørs det om en bør eie shipping overhode nå da, når Trumph har startet handels krig.
Innlegg av: kygo (14.03.18 13:42 ), lest 2974 ganger

Du må lese hva jeg skriver. Myrseth treffer sjeldent på shippping. Fro og Avance er shipping!
Innlegg av: Longsitinbulk (14.03.18 14:21 ), lest 2977 ganger

jeg leser det, men en som anbefaler noe han sjeldent treffer på er vel ikke dyktig?

en dyktg fyr er vel smart nok til å ikke anbefale eller blande seg på ting han ikke skjønner, eller?

Innlegg av: Tændis (14.03.18 15:09 ), lest 2940 ganger

Longs. Det er vel bare og ta en titt på avkastningen på Dovre det så ser man fort at du må spise ordene dine.
Innlegg av: Paddus (15.03.18 09:24 ), lest 2801 ganger

Da er jeg «All in» igjen i Avance med 16.600 aksjer.. med snitt 22,23. Nå får vi se hvor det bærer i vei.. håper på 23,30 om ikke så altfor mange dagene :)
Innlegg av: Longsitinbulk (15.03.18 10:23 ), lest 2787 ganger
Endret: 15.03.18 10:25

I går skjønte du ikke bæret av de som gikk long i en slik aksje Paddy
dagen etter er du alin- litt av en skrue du

Så får vi se om mønsteret fortsetter slik det har vært i måneder, først pumpe litt opp på morgenen og så sette på short masjinene etter lunsj-
Siste melding fra Ferneys er at sorgen i markedet bare fortsatter, det snur nok neppe i dag.

Vent til Myrseth tar aksjen ut av porteføljen, da spretter den nok.
Innlegg av: Paddus (15.03.18 10:28 ), lest 2761 ganger

Jepp, skjønner ikke bæret av de som gidder å sitte long i disse aksjene, inn å ut på nedturer og oppturer .. Man tjener mye mer på å trade da syklusene, altså oppturene og nedturene er lette å spotte! 300.000 har jeg dradd inn på et år nå ved å gjøre dette i BW , AVA og YAR, gode 100.000 bare etter jul så ikke kom her og kom her.
Innlegg av: Longsitinbulk (15.03.18 10:53 ), lest 2771 ganger
Endret: 15.03.18 11:08

du er et unikum Paddy,
ingen over ingen ved siden.

hvordan er tradings strategien om den faller under 22,2 kr?

jeg ser BWLPG som var opp 2% i sta nå er ned 1%
Innlegg av: Longsitinbulk (15.03.18 11:55 ), lest 2742 ganger
Endret: 15.03.18 12:05

se hva som skjer i Bwlpg nå , det går noen voksne poster mildt sagt.

Nå går det noen kjempe poster, dekker de short, selskapet som kjøper tilbake eller er det en stor fisk på veg inn som anser tidspunktet for perfelt?

Paddy, jeg tror du traff godt med inngangen din i Avance, hvis du ser den litt korte trenden i aksjene kan det se ut som de snur opp fra dagens nivåer hvis vi antar at trenden nå er svakt stigende.

Begynner aksjene å gå da går det ofte fort.
Aksjen ligger nå akkurat der Myrset mannen startet å hausse, vi får se om favoritt aksjen hans kan gå litt .
Innlegg av: kygo (15.03.18 12:14 ), lest 2714 ganger

With Saudi acceptances just around the corner we have started to see quite some activity for VLGC shipping in the East. At the time of writing there are 3, potentially 4, outstanding cargos for end Mar/ely April loading dates ex MEG. Owners are naturally becoming more bullish and offers for these dates have been in the very high 20’s to 30 dollar flat, whilst last posted Baltic is closer to USD 27 pmt).
Innlegg av: Longsitinbulk (15.03.18 12:29 ), lest 2684 ganger

Du som er god på å tippe Kygo, når får vi et hull på denne verke byllen en gang for alle.
Tror knapt jeg noen gang har sett så mye possitive analyser og anbefalinger av en sektor som vi ser i lpg nå, i disse aksjene Bw og Avance, uten at det skjer en dritt.

Et hopp og shorting ned umiddelbart, det er tydelig at det skjer ikke noe før ratene går, når sprekker ballongen?
Innlegg av: kygo (15.03.18 12:33 ), lest 2669 ganger

Det tror jeg skjer innen kort tid. Jeg har vært borte fra aksjen i flere år, og med god grunn, men nå syns jeg det ser bra ut for aksjekursen.
Innlegg av: Longsitinbulk (15.03.18 12:44 ), lest 2661 ganger

Tolmodighet er en dyd jeg ikke har mest av, men i denne skal jeg stålsette meg.

Gikk 900k i et jafs i Bwlpg , har et ørlite håp om at det var short som ble dekt, disse aksjene følger jo hverandre slavisk.
Innlegg av: kygo (15.03.18 12:47 ), lest 2664 ganger

Bw lpg kjøper tilbake aksjer.
Innlegg av: kygo (15.03.18 12:57 ), lest 2640 ganger

Makten beveger seg sakte men sikkert over til rederne. Husker for noen år siden at Avance sa de ikke kom til å ta rater under opex, men det var ikke lenge de takket nei.

Nå kan de snart prøve seg på den taktikken igjen.
Innlegg av: Paddus (15.03.18 13:08 ), lest 2641 ganger

Hvis du sier det så langstrømpe .. Burde vel egentlig ikke diskutere om man skal trade eller sitte long i en aksje med en som har nick Longin.... Men for å svare på spm ditt, jeg setter alltid stoplos, 2,5 % under inngang. Utløses den tar jeg et tap på snaue 10.000.
Innlegg av: Longsitinbulk (15.03.18 13:48 ), lest 2612 ganger
Endret: 15.03.18 13:52

da var Paddy ute av den bra Myrseth favoritten.

19kr neste stopp d vel Kygo

virker som at all shipping går i dass nå når Trumph startet handels krig, kanskje på tide å selge Gogl med rater på 9000 dollar blir det ikke mye utbytter.
Innlegg av: kygo (15.03.18 16:06 ), lest 2544 ganger

Nå skal Avance opp mot 30, og ikke 19 longsit.
Innlegg av: Longsitinbulk (15.03.18 16:10 ), lest 2552 ganger
Endret: 15.03.18 16:14

:-))

var det jeg regnet med også

det er verre for bulk :-0
Innlegg av: kygo (15.03.18 16:16 ), lest 2537 ganger

Bulk ser også meget bra ut. Rater rundt 10k for Cape, men 1 year TC er ca 20k. Ratene snur nok snart skal du se. Du får kjøpe deg inn før toget går.
Innlegg av: Paddus (15.03.18 17:48 ), lest 2501 ganger

Hva er det du surrer med her Longus, stopslosen min er på 21,75! Holdt seg Ok i dag, DOW fosser frem så tipper morgendagen og mandag blir bra og at jeg kan selge på 23,20 på tirsdag :)
Innlegg av: naivsuper (15.03.18 19:55 ), lest 2433 ganger

Paddus
Alle har sin egen strategi.
Tips til deg - ligg litt lavere!
Selvskryt er ikke direkte sjarmerende.
Innlegg av: Paddus (15.03.18 20:08 ), lest 2412 ganger

Hahahaha, tviler ikke!!! Men følg min så tjener kanskje du også litt penger .....
Innlegg av: Longsitinbulk (15.03.18 20:41 ), lest 2402 ganger

Paddington?
Innlegg av: naivsuper (15.03.18 20:48 ), lest 2393 ganger
Endret: 15.03.18 21:12

Følger aksjonæroversikten tett i Avance. Sjeldent at det skjer betydelige endringer på topp 20, men....

Sissener er en mann jeg følger med. Han er en av mediepersonene med peil.

Etter flere måneder med vel 1 mill aksjer i Avance - relativt stabil - er sissener nå ute av topp 20 i uke 11.
I uke 10 hadde SEB PRIME SOLUTIONS SISSENER CANOP 1025000 akser. I uke 11 er de ute av topp 20. De har da solgt over 600000 aksjer i uke 10.

Mannen som før handelskrig snakket om korreksjon, modererte dette når Trump begynte å rasle med sablene.

Aner han en videre nedgang og handelskrig?
Innlegg av: naivsuper (15.03.18 20:58 ), lest 2385 ganger

Et annet moment ift topp 20 er at JP Morgan har tre selvstendige innenfor topp 20 som kontinuerlig endrer beholdning. Ser det som sannsynlig at JP Morgan - marshall wace LLP evt. flere er iherdig på samme lag:)
Innlegg av: naivsuper (15.03.18 21:22 ), lest 2351 ganger

JP Morgan har forøvrig 4 selvstendige innenfor topp 20 i BWLPG, så her styres showet på samme måte.

Innlegg av: tapogvinn (15.03.18 21:44 ), lest 2328 ganger

Av en eller annen grunn stupte veldig mange olje- og gassaksjer i USA i kveld. Flere aksjer var ned 3-5%, men tok seg litt inn mot slutten.

Dorian endte ned 2,27%.

Innlegg av: Longsitinbulk (16.03.18 09:14 ), lest 2242 ganger
Endret: 16.03.18 09:31

Ha det bra så lenge, vi snakkes nok på et lavere nivå, 18kr f.eks

Shipping knekker verden rundt, Trumph lager trøbbel nå.

Stopplossen til Paddy ryker nok i dag med god margin
Og gratulerer til Myrseth med enda en kjempe anbefaling.
Innlegg av: Truseskvetteren (16.03.18 09:31 ), lest 2209 ganger

Alle vil ut nå.
Innlegg av: really (16.03.18 09:46 ), lest 2205 ganger

Det ser skummelt ut nå, Trumps utspill om handelsbarrierer og at han kaster ut modererende elementer fra White House kan få store konsekvenser.

Det er bare å håpe at dette bare er spill for myke opp forhandlingsmotparter. Er det realiteter blir det blodig, spesielt i shipping.
Innlegg av: Longsitinbulk (16.03.18 09:57 ), lest 2205 ganger
Endret: 16.03.18 10:02

Inntil det roer seg og man får en eventuell avklaring vil neppe noen kjøre eller gå tungt inn i shipping nå.

På papiret er vel i realiteten handelskrigen allerede i gang, iverksetter Eu og Kina de sablene det ristes med er det et faktum og faren er vel da overhengende for at det bare eskalerer.

Risk/reward er ikke god nok nå, selv om kursene i mye shipping er attraktivt på papiret.
Den forsmak som shipping aksjer viste i USA i går var ikke bra, det var en stund blodrødt på tungt volum.

Aksjer går opp og ned, i lpg går det fortatt mest ned,hadde ikke Bwlpg drevet med tilbake kjøp akkurat nå, noe som danner et slags falskt demand i aksjen, hadde nok både Bw og Avance faldt attskillig mer.
Innlegg av: tapogvinn (16.03.18 10:06 ), lest 2181 ganger

Tvilsomt om energisektoren blir direkte rammet av en eventuell handelskrig.

Innlegg av: kygo (16.03.18 10:46 ), lest 2142 ganger

Hvis det blir en ordentlig handelskrig skal man ikke sitte med aksjer i det hele tatt. En handelskrig vil rasere alle aksjer i hele verden.
Innlegg av: Truseskvetteren (16.03.18 11:33 ), lest 2122 ganger
Endret: 16.03.18 11:38

Noen som har lagt betonggulv på 21,8?

edit: glem det jeg sa
Innlegg av: Paddus (17.03.18 13:10 ), lest 1955 ganger

Ja nå får vi se hvor det bærer i vei... endret stop losen til 21 når jeg så hvor det gikk, så nå får det briste eller bære.. mulig hovmod står for fall ;)
Innlegg av: aktivfinans (17.03.18 13:19 ), lest 1941 ganger

Rogern sier det løser seg alltid. Laster opp mere avance neste uke.
Innlegg av: Utlandsinvestor (18.03.18 13:49 ), lest 1823 ganger

Ratene er nå 800 dollar unna OPEX... det begynner å bli en solid cash-burn i selskapet nå.

Innlegg av: Truseskvetteren (19.03.18 09:43 ), lest 1688 ganger

Noen som har et stalltips på hva jeg kan få kjøpt denne på i løpet av uken?
Innlegg av: Longsitinbulk (19.03.18 09:50 ), lest 1698 ganger

Stall tips får du på trav bnen ikke på børsen
Innlegg av: Longsitinbulk (19.03.18 10:15 ), lest 1659 ganger
Endret: 19.03.18 10:31

Et stalltips kan være å se litt til USA og hvordan f.eks Dorian gjør det, og shipping generelt.
Shipping gjør det langt bedre i USA en i Norge, frykten kan være overdreven her.

Oslo børs ligger nå på støttenivå 800, skal markedet snu opp her eller skal det videre ned? jeg vet ikke, er langt fra sikker, men markedene ligger fortsatt i bull modus og Avance aksjen virker til å ha brukbar støtte rundt dagens nivåer.

Ser du bunnen i Lpg ratene NÅ, slik alle analytikere spår eller vil Trumph sørge for at vi ser enda verre nivåer utover sommeren.

Jeg er selv en stor vingle Petter, jeg er redd for aksjemarkedene, samtidig er jeg redd for at Avance en dag gjør et større byks en eller annen dag nå, det kan fort skje neste dag OSE stiger igjen og typisk rekyl nivå kan godt være fra 800 poeng blank.
Skulle det da komme ørsmå tegn på at ratene stiger i tilegg vil aksjen rekylere.

Innlegg av: Truseskvetteren (19.03.18 10:18 ), lest 1651 ganger

Takk for refleksjon. Får kjøpe i flere omganger og heller spre innkjøpet.
Innlegg av: Utlandsinvestor (19.03.18 11:53 ), lest 1614 ganger

Truseskvetteren:

Det som også er vanskelig er å ha tro på disse analytikerne.

Det er mange variabler som påvirker LPG-frakt og hvis èn ikke er riktig så går markedet rett ned slik det er nå. Problemet er at markedet alltid går før ratene gjør det. Ser du litt tilbake i tid så spratt avance fra 18 til noe og 30 uten at det var noe særlig forbedring i ratene. Så det er vanskelig.

Leon Patitsas er en mann jeg har sansen for og han sier det enkelt: Den eneste måten du kan gjøre det bra i shipping er å kjøpe lavt. Nå er LPG selskapene priset relativt lavt, men det kan jo alltid gå lavere. Jeg har en regel at jeg ikke kjøper avance over 21. Uansett.
Innlegg av: Longsitinbulk (19.03.18 12:16 ), lest 1607 ganger
Endret: 19.03.18 12:22

Det er totalt meningsløst og uinteressant for oss andre om du ikke kjøper Avance over 21kr.
Det har også ingenting med markedet generelt å gjøre, og viser bare at man ikke bør lytte til deg og dine vurderinger overhode.

Jeg kjøper mer en gjerne Avance både på 22 ,24, 26, 28 osv osv om jeg visste at markedet ville reversere akkurat nå, men så langt viser ikke markedet tegn, når det er sagt er det vel gjerne akkurat da det pleier snu.

Analytikere er bredt enig om at markedet vil/har snudd, rederi toppene like så, det underbygges bla med ordreboken som ofte er den sikreste indikator på hvor markedet skal.
Det er derimot ingen garanti på at aksjene ikke kan bli enda rimligere i mellomtiden, der er det mange variabler som spiller inn, men at LPG markedet skal opp og bedres over tid er rimeig sikkert.

Innlegg av: kygo (19.03.18 12:36 ), lest 1560 ganger

Longsit: sitt rolig i båten, denne kommer utover våren.
Innlegg av: Utlandsinvestor (19.03.18 14:22 ), lest 1526 ganger

Det var voldsomt da Long. Jeg bare delte mine syn, og det virker som om vi er nogenlunde enige om markedet saa hvorfor du er saa sint er et mysterium for meg.

Poenget er at aa hoere paa analytikerne hjelper lite hvis vi ser tilbake paa hvor godt de traff sist.

Uansett, aksjen gaar dit den gaar, og oppover ser det ikke ut til i dag. Er det noen som har tall paa skraping av VLGCer?
Innlegg av: tesch (19.03.18 17:43 ), lest 1412 ganger

VLGCer kan trade til de er 40 år , vel og merke kun akseptert i noen få havner- Antageligvis så kan de laste i Iran for lossing i India og China ?

Problemet er vel at DNV , BV , ABS , Lloyds etc ikke godkjenner de når de når en viss alder , men det finnes vel klassifikasjons selskaper som ikke tilhører IACS

Innlegg av: Longsitinbulk (20.03.18 15:49 ), lest 1248 ganger

Lpg bryter opp nå, er oversolgt
Innlegg av: aktivfinans (20.03.18 16:53 ), lest 1199 ganger

Kjøpte mer idag på latterlige kurser...
Innlegg av: Longsitinbulk (21.03.18 09:32 ), lest 1099 ganger
Endret: 21.03.18 09:33

Har solgt alt av shipping, gir opp.

Shipping er rød hver bidige dag, ikke bare i Norge men globalt, liten vits å stritte i mot mer.

Vi kommer til å etablere et bear marked på børsene innen kort tid, da vil shipping bli jævlig.

Innlegg av: firebird (21.03.18 10:59 ), lest 1050 ganger

Kjøp axactor den skal laaaangt opp, anbefalt av dnb idag som en av 8 beste aksje i norden..

Axa og lpg for min del
Innlegg av: kygo (21.03.18 13:20 ), lest 979 ganger

Longsit: jeg er også skeptisk til markedet, men jeg beholder beholdningen enn så lenge.
Innlegg av: Skipsrederen (21.03.18 13:57 ), lest 947 ganger

Hei

Nå ser det ut som at de siste optimistene blitt pessimister.

Det er et svært godt kjøpssignal,
for det betyr at vi er på bunnen !!

Innlegg av: Paddus (21.03.18 13:58 ), lest 969 ganger

#metoo ... Men håper på en liten opptur først! 50/50 om den går ned til 21 eller opp til 23 i løpet av uka...
Innlegg av: Longsitinbulk (21.03.18 14:23 ), lest 933 ganger
Endret: 21.03.18 14:31

Godt mulig det snur når den siste opptimist osv osv, men, typisk om det snur akkurat når man gir opp:-)
Men da er det jo bare å kjøpe igjen.

Det er aksje markedet generelt jeg er mest redd for, slik markedene fremstår nå er det et ganske klart taktskifte, det er oftere rødt enn blått og det virker som vi er i etableringsfasen til et bear marked- da skal man ikke eie shipping.

Vi får se, Bwlpg blir shortet kraftig i dag og Dorian falt 3% i går-
Siste stunt fra Dorian vitner ikke akkurat om et offensivt rederi-

DORIAN LPG:INNGÅTT SALE & BAREBOAT-AVTALE FOR VLGC
Innlegg av: Longsitinbulk (21.03.18 14:46 ), lest 907 ganger
Endret: 21.03.18 14:47

Skjedd noe ratemessig her? Siden den stiger

Bwlpg fortsatt ned 2%- får ta igjen det tapte der da,
Innlegg av: Longsitinbulk (21.03.18 15:16 ), lest 881 ganger

RE^3: Avance - meget spennende teknisk brudd opp

Det var da som svarte fa.. Snur det nå

Kjøpte heldigvis Bwlpg på 34,6
Innlegg av: kygo (21.03.18 16:46 ), lest 834 ganger

Det var dårlig timing longsit.
Innlegg av: Longsitinbulk (21.03.18 19:29 ), lest 768 ganger
Endret: 21.03.18 19:34

Må være tidenes værste timing , lempet ut alt Avance i går og i dag på 22kr flatt, trøsten får være at jeg fikk kjøpt endel Bwlpg på dagens bunn , er det hold i stigningen blir det litt hipp som happ om en eier Avance eller Bwlpg mener jeg.

Jeg vil tro langt i fra bare jeg var ueheldig med timingen her, begynner det å gå må nok mange løpe etter.

Er det noe nytt på rate siden, eller var dette bare en short som ble dekt?
Ser det er fullt baluba og moment i energi aksjene i Usa, dat pleier å smitte på Lpg aksjene, blir vel hopp og sprett i morgen da på Oslo børs.
Innlegg av: Petrocarbon (21.03.18 19:55 ), lest 730 ganger

Ratene fortsetter ned men kurs opp ??????

Hva i fanken er dette for et spill.
Innlegg av: tesch (22.03.18 10:07 ), lest 606 ganger

Oppkjøp på gang ??
Innlegg av: Longsitinbulk (22.03.18 10:09 ), lest 612 ganger
Endret: 22.03.18 10:19

Oppkjøp av et Fredriksen selskap? dream on

rødt rødt rødt- bear marked
håpløst å sitte lang, kun timing av de små shortsquees som kommer og så kjapt ut av aksjene.

Eneste som går på børsen er Qec og Ele
Europa hele tiden i utakt med USA, håpløst og uhyre vanskelig å hente noe på lang siden.
Innlegg av: kygo (22.03.18 10:35 ), lest 572 ganger

Markedet er mye opp og ned. Bare se på Frontline opp ca 3 prosent i går, ned 2 prosent idag.
Innlegg av: kygo (22.03.18 10:35 ), lest 574 ganger
Endret: 22.03.18 10:36

Kjøp hlng og flex longsit! Fullstendig kollaps i hlng.
Innlegg av: Paddus (22.03.18 11:25 ), lest 555 ganger

Da hoppet jeg av på 23.10! :) Nå skal jeg holde meg unna en stund for dette var griseflaks .... Sees ved neste korsvei ...
Innlegg av: kygo (22.03.18 16:49 ), lest 441 ganger

Skal ikke selge her, men kjøpe mer!
Innlegg av: tesch (23.03.18 08:28 ), lest 326 ganger

Nå viser spot raten ras Tanura / Chiba usd 27 for april

Ser ikke lyst ut fremover , heller

Mars har vært katastrofe

Blir veldig interessant å følge både Avance og BWLpg , men tør ikke gå inn igjen
Innlegg av: Longsitinbulk (23.03.18 08:51 ), lest 318 ganger

Ikke forhast deg på kjøps knappen da Kygo

Nå setter handels krig angsten skikkelig inn og det vil ende med kolaps før eller siden.

Gikk glipp av oppgangen i Avance, men samtidig er jeg ute av shipping og short i indeksderivater, helt noe jeg er rimlig glad for i dag.
Kanskje shorte deg og Myrseth litt, ta det med et smil, som du vet var det grise rødt i usa shipping i går.