Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: TyrionIV (09.03.18 17:27 ), lest 7516 ganger
Ticker: NANO
Endret: 24.03.18 18:27

Nano - Noen tanker og oppklaringer 2

Første tråd har begynt å rote seg til. Ber om at diskusjonen kan fortsette her på denne tråden

siste innlegg:

focuss (09.03.18 16:48 )
TyrionIV

Dersom vi ikke kan ta Costa og RHL på ordet at 15/40 er godt nok så har vi en annen situasjon. Det virker underlig på meg at 15/40 skal vise seg dårligere enn Copanlisib.

Det de driver med nå er å kjøre 130 pasienter for å gjøre dosevalg. Virker som over kill på meg. Problemet oppstår ved at de fra begynnelsen av har undervurdert utfordringene ved dosevalg. Å kjøre så omfattende dosevalg studie bare for senere å oppdage at en helt annen dose er optimal, virker ikke særlig optimalt. Dosemetri studiet viste jo at annen dose synes optimal. 20/60 kanskje.

focuss (09.03.18 16:55)
Ikke rart det blir spekulasjoner. Kan jo ikke si at Costa har opplyst aksjonærene på fornuftig vis hvorfor ting drøyer og drøyer. Når han i tillegg sier noe så er det vel heller ikke så mange igjen som opplever det som kommer er spesielt troverdig.

TyrionIV (09.03.18 17:15)
Du må ta i utgangspunkt i hva som var tilgjengelig av informasjon sensommer/høst 2015 for å vurdere valget med å prøve å få fram en dose med 20 mbq også som en ekstra sikkerhet for firmaet.
Min oppfatning er at tallene fra 2015 ikke var entydige nok til at man kunne si det sikkert kom til å være gode nok tall. Det var også for få personer behandlet på dette tidspunktet til å gjøre 15/40-tallene statistisk signifikante. Slik jeg vurderer det var det først ved ASH 2016 og Lugano 2017 tallene var gode nok og, spesielt, robuste nok (altså nok pasienter behandlet) til å si det at 15/40 er godt nok til å komme på markedet.
(Om du mener RHL sine uttalelser ifbm at kursen er 400 i lignende selskaper fra Usa, så kom den kommentaren etter ASH 2016-tallene. Det var vel også på det tidspunktet Costa begynte å si at tallene var gode nok allerede med 15/40-doseringen)

For øvrig visste man ikke resultatet av Copanlisib heller på dette tidspunktet - de kom jo høst 2017, så man kunne vel ikke vite om 15/40 ville slå dem eller ei i 2015. Nå vet man bedre.

Jeg tror, uten at jeg har tilstrekkelig kompetanse på dette, at 20/60 også vil gi for store bivirkninger for denne gruppen (3.linje nhl) som jo ofte er ganske reduserte i utgangspunktet.

TyrionIV (09.03.18 17:19)
Jeg er enig i at de burde vært bedre til å opplyse om gangen ift oppstart/screening/forberedelser og tidsbruken og når man kunne forvente 1.pasient behandlet på et tidligere tidspunkt. Dette har bidratt til usikkerhet og tilliten til ledelsens uttalelser er blitt mindre.

(bump)
Innlegg av: TyrionIV (09.03.18 17:45 ), lest 4771 ganger

RE^1: Nano - Noen tanker og oppklaringer 2

Innlegg av: focuss (09.03.18 17:30 ), lest 11 ganger
RE^1: Nano - Noen tanker og oppklaringer
TyrionIV

Jeg synes ikke man hadde noe grunnlag til å velge før ASH-16.

focuss:
Det er et poeng, men at de gjorde det valget i 2015 med bakgrunn i 20/40 resultatene forstår jeg godt.

Se for deg at 15/40 ikke viste godt nok i desember 2016 og hele dosen måtte blitt skrotet for å starte opp med ny doseutprøving for å prøve å finne et brukbart produkt med 20 Mbq. Hvor lett hadde det da vært å hente inn penger fra investorer til å kjøre løpet helt ut? Det vil se ut for den vanlige mann som at Betalutin hadde feilet og folk husker Clavis som hadde "flere forsøk på mål" for samme medisin. Selv om dette var forskjellige indikasjoner og ikke forskjellige doser.
Nei, for meg så fremstår det valget som ble tatt som det sikreste alle variabler jeg kjenner til tatt i betraktning.

At vi nå har 2 doser i Paradigme er jeg igrunnen også ganske komfortabel med. Det gjør paradigme mer robust, synes jeg.
Innlegg av: TyrionIV (10.03.18 23:24 ), lest 3516 ganger

RE^2: Nano - Noen tanker og oppklaringer 2

Link til opprinnelig tråd

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2427288
Innlegg av: Picosalax (09.03.18 17:50 ), lest 4751 ganger
Endret: 09.03.18 17:51

Her er det en glimrende oversikt over hva Nano konkurrerer mot. Pr i dag DLBCL,men celleterapi, immunterapi og genterapi har utvilsomt kommet for å bli. Dersom Nano skal vinne kampen om 3FL segmentet, begynner det virkelig å haste. Når det gjelder Lymrit 37-05, er det kanskje like greit å kaste inn håndkleet allerede nå.
https://www.cancer.gov/about-cancer/treatment/research/car-t-cells
Innlegg av: Frontmasta (09.03.18 19:03 ), lest 4680 ganger

Lymphobob skrev bla. for 2 dager siden.........And another example: CAR-T is expensive, costing roughly $400,000 for the treatment. (I'll let you international folks do your own monetary conversions for that one.)......
Innlegg av: Picosalax (09.03.18 19:31 ), lest 4624 ganger
Endret: 09.03.18 19:43

Frontmasta
Vær oppmerksom på at denne behandlingen kommer til å bli billigere og billigere for hvert år som går. Vi snakker ikke om 10 år. Memories fade as we speak
Innlegg av: focuss (09.03.18 19:05 ), lest 4667 ganger

TyrionIV

Vet ikke hvor vi snakker forbi hverandre, men jeg mener altså at tallene de presenterte på ASH-16 for 15/40 var gode nok til å styre raskt mot FDA søknad. Disse tallene lå til grunn for en emisjon på 500 mill, penger som ble hentet på en times tid, så investormiljøet likte åpenbart det de så og ble fortalt. Jeg regner med at investormiljøet ikke forventet det som skjedde utover i 2017 som stort sett dreide seg om venting på at noe stort skulle skje som aldri skjedde, og har nå mistet tålmodigheten.

I stedet for å styre rett mot markedet ser vi nå heller risikoen for en ny emisjon hvor aksjonærene blir tvunget til ytterligere investeringer skal de opprettholde sin eierandel. Investering i Nano har blitt en stor skuffelse for de som viste Costa tillitt med 500 millioner.

Når man stadig opplever Costa uttalelser som er mistenkelig nær løgn så blir alt bare verre.

Nå er vi der vi er og må gjøre det beste ut av det. Når Costa ble spurt om Paradigme var godkjent av FDA så unngikk han å svare på spørsmålet. Ved å ikke gi informasjon så holder på en måte Costa aksjonærene som gisler. Neste emisjon kan komme på ødeleggende lav kurs for en del aksjonærer.
Innlegg av: Zuba1 (09.03.18 19:16 ), lest 4618 ganger

Kun løgn du kommer med.
Er du sikker på det er Nano du snakker om her? Tror du bør komme deg litt ut i frisk luft. Har du venner?
Innlegg av: focuss (09.03.18 19:23 ), lest 4632 ganger

Zuba1
Hva er løgn?
Innlegg av: Fornybarkrakk (09.03.18 19:41 ), lest 4579 ganger

Focuss

Hvorfor sier du "vi"? Du solgte ut alt for noen uker siden? Hvor mye har du egentlig tapt på NANO siden du nekter å gi slipp? :(
Innlegg av: focuss (09.03.18 19:50 ), lest 4570 ganger

Kjøpte på 19 så ingen tap for meg
Innlegg av: tixis (09.03.18 23:58 ), lest 4384 ganger

Focuss skrev:
-----------------------
Jeg regner med at investormiljøet ikke forventet det som skjedde utover i 2017 som stort sett dreide seg om venting på at noe stort skulle skje som aldri skjedde, og har nå mistet tålmodigheten.
-----------------------

Hvem har mistet tolmodigheten Focuss?

Du ordlegger deg stadig på måter som om de store som var med på emisjonen har solgt seg ned eller ut.
Hva vet du om dette?
Kan du dokumentere denne påstanden?
Meg bekjent sitter topp 20 i alle fall relativt rolig. Det tolker jeg dithen at de nok har en del mere kunnskap om dette enn deg.

Du omtaler, som jeg nevnte her tidligere i et innlegg, alle som sitter i Nano nå som nærmest hjernedøde investorer. Jeg påpekte for deg at du dermed også mener toppforvaltere i HealtCap og Folketrygdfondet er noen amatører når det gjelder biotek og Nano spesielt.
Hvem tror du har mest kunnskap om investeringer i Nano?
Du, som forøvrig ikke eier en eneste aksje i selskapet etter eget utsagn, eller de aller fleste topp 20 ja kanskje 50 for den del i aksjonærbasen til Nano?

Skjønner du tegninga her Focuss?

Det du driver med her inne på HO dag ut og dag inn er stort sett bare sludder og gjentagelser av gammelt oppgulp som du over hode ikke har dekning for å skrive.

Ja, jeg er enig i at ting har tatt litt lengre tid enn antatt og at vi er etter planen fra 2015, men det er ingen ting som ikke sier vi ikke kan hente inn noe av dette igjen ila d neste året eller så.
Vi må huske på at det er fremstilling av medisin til bruk på mennesker vi snakker om her og det ville forundret meg om man 2-4 år frem i tid skal kunne forutse alt som kan komme til å skje. Det er ikke uten grunn at i snitt 1 av 100 biotek selskap lykkes på sin vei mot målet. Mener jeg leste d et sted i alle fall.
Dette er ikke som å kjøpe seg en hyttetomt på fjellet. Bestemme seg for type hytte og så bruke et års tid på å sette den opp.

Nå forventer jeg at du svarer på mine spørsmål lengre opp.
Flere av dine påstander er regelrett løgn og det vet du meget godt mr. Focuss.
Greit at du har et anstrengt forholdt til Nano men å skrive den ene løgnaktige påstanden etter andre kan du holde deg for god til.
Dummere er du ikke Focuss. Du drar med deg en del andre skribenter også men de har jeg ikke noen spesielt gode tanker om. De er faktisk så dumme som de later til ved sine skriverier.
Jeg unnlater å nevne nick for da blir jeg vel fjernet fra forumet men vi alle vet godt hvem de er og flere av dem er godt representert på det nye fora. Der før gidder jeg knapt lese det som står der. Makan til mye tull skal du lete lenge etter.

Har respekt for at andre mener noe annet enn meg om Nano men når det bare er galskap sprøyt uten noen slags form for argumentasjon eller dokumentasjon ja da faller slike skriblerier på sin egen urimelighet.

Jeg tror Nano blir en kanon investering på sikt og vi kan oppleve at ting faktisk kan gå litt fortere enn noen later til å tro og dd.

Natta!
Innlegg av: TyrionIV (10.03.18 00:31 ), lest 4356 ganger
Endret: 10.03.18 00:35

focuss

Neimen, altså..: ved ASH 16 var de allerede over halvveis i gang med doseutprøvingen ift 100-predosering og da ble det vel ikke sett på som særlig aktuelt å bare kutte ut hele det prosjektet.
Skrinlegging av prosjekter halvveis er også bortkastede tid og penger - med mindre man har klare svar på det man undersøker allerede da, og det hadde vi ikke. Da er det bedre å gjennomføre og få klare svar på det man undersøker i tillegg til at man tilegner seg kunnskap som man kan ha bruk for på et senere tidspunkt -- og nå har vi altså fått til svar at 20/100 også ser ut til å ha potensiale til å kunne bli godt nok sammenlignet med det som allerede finnes på markedet. --> og vi har derfor fått et robust paradigmestudie med 2 doser som gir bedre odds for suksess.

Jeg synes vi styrer trygt og sikkert mot markedet uten å ta sjansen på kjappe, men risikable og potensielt skjebnesvangre snarveier.

Tror også du undervurderer kraftig alt det formelle som må gjøres med søknader om endringer, en total endring av strategi i firmaet og gjennomføring av nytt løp/ny fase mtp at det nå bare skulle være 15/40 som gjelder. Tidsbruken hadde fort blitt tilnærmet like lang før man kunne startet opp et pivotalt løp uansett, tror jeg. Dette er tungrodde greier som tar tid å endre og man kan ikke bare bestemme seg for en ny linje og forvente at dette kan komme i gang like kjapt som du ser ut til å tro. Det involverer formelle søknader, juss, ventetid på svar fra det offentlige og evnt måtte svare på spørsmål de sender tilbake etc, etc. Jeg tror man hadde risikert å gå helt virkeløs en periode innen 3.linje nhl i påvente av avklaringer fra det offentlige. (med unntak av de 3 mnd avlesinger amn må gjøre av de fra 15/40-studiet som allerede var behandlet.) Man har også som firma forpliktet seg til å følge opp de som allerede har fått behandling i 20/100-løpet og ressursene som ble brukt der kunne ikke bare bli hentet tilbake uten videre.
I tillegg risikerer man at FDA ser med ekstra strenge øyne på resultatene ettersom man ikke tar hensyn til deres anbefalinger/ønsker ift å utforske 20/100-dosen. Hensynet til regulatore myndigheter og deres innspill bør veie tungt i denne fasen.
Til slutt er det ikke slik at paradigme kunne begynte allerede våren 17 selv om disse implikasjonene ikke var til stede. slik jeg forstår dette - tror jeg det hadde vært krevd flere behandlinger enn vi hadde ved ash 2016 uansett før et evnt paradigme med 15/40-dosen alene hadde blitt godkjent.

Jeg er fullstendig uenig i at emisjonen på 500 mill ble gjort med bakgrunn i tallene for 15/40 alene, slik du ser ut til å hevde.
Emisjonen ble gjort med bakgrunn i hele pakken Nano hadde da - inkludert den guidingen de hadde gitt på utprøving av Betalutin med 20/100-dosering. Dette var investorene fullstendig klar over på dette tidspunktet.
I tillegg tror jeg in vivo-resultatene fra kombinasjonsbehandlingen bidro sterkt og utsiktene til en bred produktportefølje med guidingen på oppstart av flere studier innen både dlbcl, alle linjer i nhl, affilutin mot MM (sammen med affibody) og de andre samarbeidspartnerne man har som skal finne nye indikasjoner for cd37.

Ny emisjon før man eventuelt er på markedet er heller ikke ny informasjon dersom du har det inntrykket. Det ble allerede et par måneder etter emisjonen gjort et intervju med Kvåle i et økonomisk tidsskrift hvor hun sier at det kan bli aktuelt med ytterligere en emisjon dersom Nano vil gå for å ta produktet på markedet selv og jeg er helt sikker på at de profesjonelle investorene som gikk inn i forrige emisjon var fullstendig klar over dette. Emisjonen i desember 2016 skulle gå til å starte opp flere studier (dlbcl, archer-1, humalutin) i tillegg til å vare til søknad om approval. Den var ikke ment å skulle holde til å kommersialisere produktet med alt hva det innebærer av oppbygging av salgsorganisasjon, behandlingssteder, opplæring etc.
Innlegg av: Lotepus (10.03.18 05:13 ), lest 4305 ganger
Endret: 10.03.18 05:22

Tyrion

Guidingen til Nano ved forrige emisjon var at dosevalget skulle tas i 1Q 2017
Dette står svart på hvit som en milepæl i Q3 presentasjonen 2016

Dette ble i q4 presentasjonen 2016 forandret til 1H 2017

Altså , forandringen kom rett etter emisjonen.
Deltakerene her vil jeg påstå ble ført bak lyset , såfremt de ikke fikk info før vi andre fikk den
Innlegg av: TyrionIV (10.03.18 15:37 ), lest 4076 ganger

Lotepus

Ja, det er sant - dosevalget er blitt forskjøvet kraftig, men det har ikke så mye å si for den totale fremdriften. H2 2019 istedenfor H1 2019.
Grunnen til forskyvelsen er jo at vi har to såpass lovende doser slik at vi kan få et mer robust paradigme med to doser i studiet.

Jeg er enig i at vi er forsinket med et halvt år og at dette er fordi Nano ønsket å være sikre på dosevalget. Jeg er også til dels enig i at Nano har vært dårlig til å kommunisere dette og kunne vært mer åpen om dette til egne aksjonærer og gitt denne infoen på et tidligere tidspunkt.

Dosevalget kunne vel uansett ikke tas så tidlig som Q1 all den tid safety comittee ikke godkjente 20/100-dosen før utpå våren 2017 og tilstrekkelige tall ikke forelå innen H1 med mindre de var veldig forskjellige fra 15/40.

Men Costa syntes det var et interessant spørsmål når de ble spurt om de kunne ende opp med 2 doser i Paradigme allerede tidlig i 2017, så allerede da innså ihv jeg at det var en stor mulighet for det.

Og "Ført bak lyset"???
Jeg anser det som en god ting at 20/100 også gav såpass lovende resultater at det ble vanskelig å velge - dette bekrefter jo ytterligere at Betalutin er et godt produkt. Samtidig synes jeg også du glemmer at myndighetene hele tiden kommer med innspill og jeg tror ihv de ønsker å se ytterligere resultater fra 20/100.
Og om noen som deltok i emisjonen på 114 kr dropper Nano-aksjen pga dette og nå mener den ikke er verdt 62 kr engang, så vil jeg påstå at de ikke har forstått denne bransjen i det hele tatt.

Jeg ønsker også å rette fokuset mot noe annet som er kommet fram ved å lete litt på nett. Vi har sett at det er utlyst en del stillinger på ansettelser i viktige stillinger. Disse stillingene har gått på salg/markedsføring av produktet og det viser jo at Nano er veldig selvsikre på produktet og er et klart signal på hvilken vei dette går. Det viser også (spesielt til eventuelle interessenter) at de er "på ballen" og har en klar strategi for å få Betalutin utpå markedet. Så nytter ikke komme med noe skambud her!
Innlegg av: focuss (10.03.18 16:04 ), lest 4025 ganger

Synes det er rart Costa ikke kan bekrefte at Paradigme er FDA godkjent. Når han ikke kan svare på det så er det noe som stinker.
Innlegg av: Zuba1 (10.03.18 17:09 ), lest 3946 ganger

Eneste som stinker er du. Vi andre er godt opplyst om at Nano ikke kommenterer dialog med regulative myndigheter, verken FDA eller REK.
Bare fortsett våset ditt, men bør vel snart skifte nick.
Innlegg av: focuss (10.03.18 17:18 ), lest 3940 ganger

Zuba1
Skjønner det ikke bryr deg om FDA har godkjent Paradigme ennå. Som du ser på kursutviklingen så er ikke hele markedet hjerneblåst.
Innlegg av: focuss (10.03.18 17:21 ), lest 3938 ganger

Zuba1
Ser ikke bort fra at du blir den siste som forstår at kritikken mot ledelsen har noe for seg.
Innlegg av: Zuba1 (10.03.18 17:28 ), lest 3918 ganger

Det er nok bare du som er hjerneblåst her:)
Men ikke umulig at jeg blir den siste som avventer til kurs er ca 2000% opp før jeg selger.
Ledelsen har jeg 110% tiltro til!
Innlegg av: Bullinvestor (10.03.18 18:33 ), lest 3862 ganger

Zuba 1
Den dagen Focuss har fått sine svar da er ikke kursen 62 men nærmere 300 kr.
Krever baller å gå inn på 300 også..
Innlegg av: Docs (10.03.18 18:56 ), lest 3845 ganger

Kan vi forvente noe nytt på AACR 14.04?
Innlegg av: TyrionIV (10.03.18 20:09 ), lest 3777 ganger

Nano kommenterer ikke sin interaksjon med regulatore myndigheter på lik linje med de fleste andre store og mellomstore farmaselskaper.
Dersom de ønsker å gjøre det, vil det komme i form av en børsmelding/pressemelding.
Innlegg av: SafeInvest (10.03.18 20:54 ), lest 3707 ganger

Docs,

848 / 11 - In vitro and in vivo evaluation of the beta-emitting lutetium-177 labeled anti-CD37 antibody radionuclide conjugate 177Lu-NNV003 in DLBCL, CLL and MCL models.

http://www.abstractsonline.com/pp8/#!/4562/presentation/1476
Innlegg av: Frontmasta (10.03.18 21:40 ), lest 3649 ganger
Endret: 10.03.18 22:02

The collaboration will explore the use of different radionuclide payloads, provided by PSI, linked to NNV003 to
combine specific tumour-targeting with tumour-eradicating radiation. Successful candidates are expected to be
advanced into preclinical and clinical trials........ står det å lese i en børsmelding

Annbefaler å lese Jostein Dahle sin CMD fra 2016
...Use of NNV003 Ab ensures quick progress
into preclinical phase....
Innlegg av: focuss (10.03.18 22:06 ), lest 3588 ganger

Faktum er at Nano ikke har behandlet en eneste pasient i Paradigme enda. Dette til tross for at Costa mener paradigme startet for 4 måneder siden. Hysterisk naive Nano aksjonærer synes alt er helt OK. Stakkars.
Innlegg av: m1.k1 (10.03.18 22:30 ), lest 3553 ganger

Faktum er at du har blitt sykelig opptatt av Nordic Nanovector.
Å klarer ikke å komme deg ut av den repetative spiralen din du stakkar!
Innlegg av: Frontmasta (10.03.18 22:31 ), lest 3556 ganger

...... AREVA Med may, pending the success of the collaboration, negotiate a license to use Nordic Nanovector’s NNV003 chimericantibodies for the creation of ARCs for applications that do not compete with Nordic Nanovector candidates or products..... står det i en annen melding.

Se forøvrig patentbeskrivelsen, som viser hvor mye bedre dette produktet er..130 %..?

Innlegg av: focuss (10.03.18 22:33 ), lest 3575 ganger

m1.k1
Stakkars tosk.
Innlegg av: TyrionIV (10.03.18 23:22 ), lest 3507 ganger

Vel, de har guidet på at første pasient blir behandlet ila H1 2018, så det er hva vi har å forholde oss til.
Får minne om DLBCL-studiet som startet H2 2016 og der ble heller ikke første pasient behandlet før i mars 2017, så slik er det tydeligvis det fungerer. Man må forvente å vente noe tid på oppstart av studier til "first patient treated"-melding.

Synes det er lite fruktbart å henge seg opp i slike ikke-saker og eventuelle småforsinkelser. Det viktigste er uansett at Betalutin fortsetter å bekrefte sin gode virkning og sine milde bivirkninger kombinert med en enkel behandlingsmetode.
For alt vi vet, så kan det godt være de ikke får avsted "first filing for approval" før H1 2020, men hva så egentlig? Det viktige er at produktet er godt og bedre enn det som finnes på markedet per i dag - Det er DÈT det hele står og faller på!

Synes ikke det er blitt tilført debatten noe som rokker ved min konklusjon om at DET RENT FUNDAMENTALE I CASET NANO STÅR STERKERE I MARS 2018 ENN MARS 2017 OG VEIEN TIL MÅLET ER KORTERE NÅ ENN FOR 1 ÅR SIDEN.
Innlegg av: focuss (10.03.18 23:30 ), lest 3497 ganger

TyrionIV
Når Nano viser sine planer med barchart som viser start Paradigme i 2H-17 så forventer alle oppegående aksjonærer at man får melding om start paradigme 2H-17 og ikke 1-H18. Når man er så romslig med sin guiding at man holder seg til halvårsguiding, burde det være mulig å holde seg innafor. Problemet er at Costa på alle måter er en amatør.
Innlegg av: focuss (10.03.18 23:34 ), lest 3484 ganger

Når jeg kaller Costa amatør, så er det å se som et komplement til Costa. Virkeligheten er at sterkere adjektiver er mer passende.
Innlegg av: Zuba1 (10.03.18 23:45 ), lest 3461 ganger

Costa og 95% her inne gir en god blanke f... hva du mener, skriver og kaller ledelsen og aksjonærer.
Kun din egen feil at du belånte opp til pipa på ath og tapte bil og hus på hele kortsikige tankegangen din.
På tide å la det ligge eller være med på oppløpet. Hjelper svært lite å være bitter i aksjemarkedet.
Innlegg av: focuss (10.03.18 23:58 ), lest 3446 ganger

Zuba1
Med ditt fravær av intellektuell kapasitet så tror jeg du burde revurdere ditt potensiale som rådgiver.
Innlegg av: dr. Stockman (10.03.18 23:59 ), lest 3439 ganger
Endret: 11.03.18 00:00

For alt vi vet tok det også et halvår for lenge å fullføre Mona Lisa - uten at det oppleves som noe stort problem i dag. Poenget er at sluttproduktet vi ender opp med burde telle langt mer for aksjonærene enn om man har kunnet følge antatt tidsplan til punkt og prikke.

For sammenligningens skyld kan jeg nevne "mitt" unoterte selskap (hvor jeg er en av de 3 største aksjonærene som har ca 17% av aksjene hver). Det har vært forsinkelser så det holder, men nå er vi inne i sluttfasen. Selskapets siste emisjon ble også den første eksterne, og prisen ble satt til 700% av pålydende som har vært prisen ved tidligere emisjoner). Mange har vært misfornøyde underveis, men nå er alle svært fornøyde. Forventer for øvrig en ny tidobling av kursen i løpet av et par år. Så tålmodighet lønner seg når man sitter med et vinnerkort.
Innlegg av: TyrionIV (11.03.18 00:02 ), lest 3436 ganger

focuss

Du må rett og slett greie å ta inn over deg at oppstart av et studie og "first patient treated" ikke er det samme.
Dette er er redegjort for av Costa flere ganger. Det er også redegjort for og eksemplisert for i mitt forrige innlegg vha DLBCL-studiet som startet H2 2016 og første pasient mars 2017.

Inntil du skjønner og tar inn over deg denne forskjellen, så er videre diskusjon om dette emnet ikke fruktbart.
Innlegg av: TyrionIV (11.03.18 00:05 ), lest 3445 ganger

Vil gjerne få oppfordre folk til ikke å gjenta deg selv og komme med samme motargument/innsigelse om og om igjen. Jeg synes det ødelegger tråden og den gode diskusjonen uteblir. Vi har fått med oss innsigelsene første gang, Det trengs ikke å gjenta dem.
Dersom man ønsker at nicket og det man skriver skal bli tatt seriøst bør man komme med gode og velfunderte innlegg.

Det er lov å være kritisk, men gjentagelser, utskjelling av Costa og drittslenging (gjelder flere nicks) mellom hverandre kan dere heller opprette en egen tråd for.

Det har heller ikke noe for seg om et annet nick kommer med samme innsigelser som allerede er blitt diskutert og gjennomgått på tråden -- de blir heller ikke tatt seriøst da man sitter med inntrykket at de enten ikke er i stand til å lese hva som er kommet fram tidligere på tråden og derfor ikke bør tillegges noe tillit/vekt i aksjespørsmål, eller eventuelt at de ikke kommenterer for å diskutere, men heller for å "trolle" og ødelegge en ellers fornuftig tråd.
Innlegg av: focuss (11.03.18 00:06 ), lest 3429 ganger

Dr.S

Når Costa sier noe. Lar du det styre dine disposisjoner? Det virker slik.
Innlegg av: focuss (11.03.18 00:12 ), lest 3427 ganger

En del av problemet for Nano er at Costas ord har absolutt null verdi. Og det av en grunn.
Innlegg av: TyrionIV (11.03.18 00:15 ), lest 3419 ganger

Nå gjentar du deg selv. Vi har fått med oss at du ikke stoler på Costa.
Move on..
Innlegg av: Bullinvestor (11.03.18 00:33 ), lest 3392 ganger

RE^1: Nano - Noen tanker og oppklaringer

Har det slått deg Focuss at aksjeselskap nødvendigvis ikke reprises hvert år... aksjer kan ikke sammenlignes med eiendom.
Tror du må lese deg litt opp på historikken til PHO fra 2000 tallet har ikke akkurat gått med lynets hastighet.
Skulle ikke kursen dobles i februar..
Innlegg av: Lotepus (11.03.18 01:01 ), lest 3373 ganger

Selv gud kan ikke forandre tankegangen til dummis . Les Nano menigheten
Innlegg av: TyrionIV (11.03.18 01:35 ), lest 3367 ganger

Et godt eksempel på en kommentar som gjør at man diskvalifiserer seg selv fra å bli tatt seriøst og dermed absolutt ikke blir tillagt noen vekt her på forumet.

For øvrig: Om jeg skulle prøvd meg på hersketeknikk og å diskreditere andre ved å kalle dem dumme, så hadde jeg ihvertfall passet på å skrive det viktigste ordet i setningen riktig --> "dummiEs".
Innlegg av: Bullinvestor (11.03.18 01:39 ), lest 3365 ganger

Ho har jo en egen menighet, vilkårene for å bli medlem er at du eier null aksjer og at du klarer å komme med minst 50 innlegg med oppgulp pr dag.
Innlegg av: dr. Stockman (11.03.18 11:28 ), lest 3128 ganger

Lotepus diskrediterer NANO-eierne som dumme, men har selv signalisert at han sitter og venter på den riktige anledningen til å kjøpe aksjen - dvs. noen få kroner billigere. I mellomtiden kan det komme en nyhet som gjør at det blir mange kroner dyrere istedet - eller kanskje flere hundre kroner dyrere om det skulle komme et plutselig overtagelsesbud.
Innlegg av: rischioso (11.03.18 11:28 ), lest 3134 ganger

Når krybba er tom så bites hestene sies det - det virker å være noe i det...;)
Innlegg av: hkirk (11.03.18 11:37 ), lest 3119 ganger
Endret: 11.03.18 11:42

TyrionIV.

Du viser en beundringsverdig evne til å formidle fakta, se ting i sammenheng og besvare fullstendig useriøse innlegg. Det siste kan du imidlertid slutte med, da disse personene har en helt annen agenda enn å bidra konstruktivt. Det er fint lite som biter på denne typen av anonyme spammere og kverulanter.

Forøvrig må jeg også si at det er en nytelse å lese innlegg som ligger på et såpass høyt nivå både grammatikalsk og rettskrivningsmessig.

Innlegg av: TyrionIV (11.03.18 14:02 ), lest 2974 ganger

hkirk

Takker for det.

Jeg er selvfølgelig klar over at disse nickene ikke er ute etter svar og kommer til å skrive det samme om igjen og om igjen uten å ta inn over seg at de har fått gode svar.
Om de bare er troll eller om de har en agenda ved å komme med masse feilinformasjon, drittslenging og gjentagende "argumenter", som allerede er gjennomdiskuterte og redegjort for at ikke er korrekt, aner jeg ikke. Men, vi må visst bare leve med det.

Det var mest for andre enn spammerne sin del jeg svarte på innleggene deres. Tanken var at andre som er interesserte kunne få noen gode svar ved å lese disse trådene - og ved å klargjøre hva som er realitetene på en god og reflektert måte også vise hvor lite hold i virkeligheten disse nickenes gjentatte spamming har.
Dersom man er konsekvent i diskuteringen sin, samt viser gode refleksjonsevner og gir gode og riktige svar over tid, så styrkes jo troverdigheten og andre ser hvilke nick som faktisk har noe å komme med og som man bør/kan tillate seg å lytte til.

Det spørs dog om jeg har samme tålmodighet/utholdenhet som Snøffelen har hatt på pcib-trådene på dette. Blir nok mest på mine egne opprettede tråder ihvertfall.
Innlegg av: Hugoil (11.03.18 12:24 ), lest 3063 ganger

Tyrion er en god gartner, men det er travelt å luke ugress. Det nye forumet har jo heldigvis bidratt til en viss avgrensning, men noen typer trives visst best her ute i lyset. Kanskje de har håp om å bli til noe fruktbart etterhvert. Og da er det, som du sier, beundringsverdig at Tyrion hjelper de på veien.

Ellers:
Linken til SafeI for AACR-posteren går på chimeric Betalutin anvendt på celler og mus mot blodkreft.
Dette blir vel de første resultatene vi får fra samarbeidet med PSI, eller ville da noen av PSI-forskerene da i tilfellet stått oppført som medforfattere (om det da altså ikke er oppdragsforskning PSI gjør for NANO)?
Frontmasta viser en link hvor AREVAMed sitt samarbeid med NANO muligens kan resultere i at får lisens til å videreutvikle blodkreftmedisin - enten ved å bruke det NANO har tatt fram til klinisk eller å benytte muligheter innunder NANOs patenter som de selv starter helt fra preklinisk.
Innlegg av: m1.k1 (11.03.18 12:28 ), lest 3061 ganger

Innlegg av: focuss (10.03.18 22:06 ), lest 547 ganger
Faktum er at Nano ikke har behandlet en eneste pasient i Paradigme enda. Dette til tross for at Costa mener paradigme startet for 4 måneder siden. Hysterisk naive Nano aksjonærer synes alt er helt OK. Stakkars.

Innlegg av: m1.k1 (10.03.18 22:30 ), lest 521 ganger
Faktum er at du har blitt sykelig opptatt av Nordic Nanovector.
Å klarer ikke å komme deg ut av den repetative spiralen din du stakkar!

Innlegg av: focuss (10.03.18 22:33 ), lest 516 ganger
m1.k1
Stakkars tosk.

------------------------------------------------
Hvem er det som er en stakkars tosk?
Var det det mest fornuftige du kunne komme med?
var det usannheter i det jeg skrev?

Du sier du har solgt.
Du skriver i snitt 10 innlegg hver bidige dag!
Hva vil du da kalle det du da? Du er en av de som skriver mest om NANO på HO, å du har gått på repeat på samtlige innlegg i ufattelig mange måneder nå.
Da vil jeg si sykelig opptatt ja!
Innlegg av: TyrionIV (12.03.18 10:02 ), lest 2744 ganger

Nano skal på investorkonferanser i Kina og London ila mars

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=446203

De har også levert inn abstract ift in vitro og in vivo-resultater for Humalutin i "DLBCL, CLL and MCL models" som ønskes presentert på AACR. Abstractet frigis 14.mars, presentasjon ila konferansen som er 14-18.april.

https://blogg.nordnet.no/nordic-nanovector-og-bergenbio-norwegians-abroad/
Innlegg av: Lotepus (12.03.18 11:08 ), lest 2660 ganger
Endret: 12.03.18 11:33

Dr..s

Nano er ned 27% siden jeg solgte meg ut .

Mitt nye lodd er opp 32% prosent samme periode . Så jeg føler meg ikke så veldig dum .

Med tradingen har jeg gjort over 50% på det nye loddet .

Blir mye Nano aksjer til høsten for og få med oppgangen før ASH .
Innlegg av: dailymute (12.03.18 11:20 ), lest 2615 ganger

Hugoil:

Jeg sitter egentlig med et overveldende inntrykk av at Costa burde vært sparket og focuss satt bak spakene. Uten tvil.

Neida.

Jeg har tiltro til ledelsen. Det er selvsagt alltid bra med motsetninger i debatter for å holde beina plantet på bakkenivå. Eneste jeg ønsker er at de bruker kapitalen fornuftig. I retrospekt ser man også nå at de ikke hadde hatt nok kapital til å sette produktet i markedet når de hentet penger ved IPO og at om de må hente mer penger for å realisere tidligere lovnader grunnet utvidet pipeline etc syns jeg gjerne andre valg kunne vært tatt.

MEN; min kunnskap er ikke i nærheten av hva som er i ledelsen eller det som blir utvist på dette forumet, så da velger jeg å stole på at andre gjør det de er gode på, så kan jeg gjøre mitt.
Innlegg av: TyrionIV (12.03.18 17:38 ), lest 2454 ganger

GSA Capital Partners har redusert shorten til under 0,5 %
Da er det bare en aktør som har over 0,5 % short i Nano.

Vet ikk eom det er så mye å lese i dette, men mulig shorterne ikke tror det er så mye mer å hente på å shorte her..

Synd man kun kan se shorter over 0,5 %...
Innlegg av: focuss (12.03.18 18:44 ), lest 2414 ganger

Skjønner godt at styret dropper å holde GF og derved møte aksjonærene. Kan ikke være lett å møte aksjonærene når de godkjenner flere opsjoner til Costa jo mer han somler.

Får virkelig håpe det er noe jeg har misforstått og at noen kan korrigere med hva som er fakta, dersom det jeg skriver ikke er rett.
Innlegg av: TyrionIV (12.03.18 20:54 ), lest 2223 ganger

Enda et godt eksempel på en kommentar som gjør at man diskvalifiserer seg selv fra å bli tatt seriøst og dermed absolutt ikke blir tillagt noen vekt her på forumet.
Innlegg av: Fornybarkrakk (12.03.18 21:27 ), lest 2158 ganger

Gode oppklaringer i ďisse trådene. Det gjør det lett å se hvem man kan ta seriøst og ikke. Burde bumpes daglig.
Innlegg av: focuss (12.03.18 22:20 ), lest 2064 ganger

TyronVI

Siden du ikler deg selv den ovenfra og ned holdningen kan du vennligst informere meg om når Nano arrangerer GF?
Innlegg av: TyrionIV (12.03.18 23:17 ), lest 1867 ganger

Se der ja!
Da var det offer-rollen som vanlig og hersketeknikk ved bevisst å stave nick feil når man blir konfrontert med at man er useriøs og skriver ting som ikke stemmer i diskusjonen.
Du bekrefter ytterligere min konklusjon.
Innlegg av: OleKyryliuk (12.03.18 22:25 ), lest 2052 ganger
Endret: 12.03.18 22:27

Focuss:
Er det ikke litt vel konspiratorisk å tro at det ikke kommer en generalforsamling som er lovpåplagt?

PS: I fjor ble datoene spikret først i slutten av mars:
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=423421
(og jeg antar årets GF kommer i slutten av mai, men svaret får du om få uker)
Innlegg av: focuss (12.03.18 22:31 ), lest 2034 ganger

Tyrion IV

I din verden er det vel slik at skal man bli tatt seriøst bør man helst ha hausset nano fra 120 til 60. Beklager men seriøse investorer støtter deg ikke. Prøv å juster tanke moduset ditt. Nano har antagelig historiens mest inkompetente ledelse. Skjønner man ikke det er det virkelig fare på ferde.
Innlegg av: TyrionIV (12.03.18 23:17 ), lest 1869 ganger

Var det noen som sa ovenfra og ned-holdning?

Kan vel ikke akkurat si at jeg har støttet Merlin sine spekulasjoner heller særlig mye på disse trådene som du nå forsøker å ødelegge..

Det du skriver er bare tull. Mot gode argumenter har du ikke noe å komme med, så da er det vel om å gjøre å sabotere hele tråden..
Innlegg av: Panis (12.03.18 22:33 ), lest 2009 ganger

Det er nok fler enn meg som synes det var mer interessant å lese NANO tråder i 2016, og 1.halvår 2017 enn det har vært i ettertid og så langt i 2018...
Mye takket være TeeJet/Glenn har det nådd lavmål av det vi kan forvente av voksne folk her på forumet.

TyrionIV skal ha kred for å gjøre flere gode forsøk på å få igang debatt!
Innlegg av: tixis (12.03.18 22:43 ), lest 1982 ganger

Følger dere dårlig med i timen?

Costa sa på Q4 at GF avholdes samtidig med Q1
Innlegg av: focuss (12.03.18 22:46 ), lest 1968 ganger

Panis
Grunn til at det var morsommere før er at Nano hadde noe positivt å komme med. Det har de ikke hatt siden emisjonen i 2016. Tvert i mot har de hatt et uryddig stort innsidesalg.
Innlegg av: Panis (12.03.18 22:57 ), lest 1920 ganger

focuss,
Nå nevnte jeg ikke deg av en god grunn, og det er hvem ville skrive her dag ut og dag inn utenom deg? Så du skal få litt kred for at du holder ut med å klage på ledelsen i NANO... Men du må huske vi er mange som stoler på ledelsen og den guidingen de kommer med.

Jeg synes seriøst at folk må tenke før de poster noe selv på HO.

God natt!
Innlegg av: focuss (12.03.18 22:52 ), lest 1941 ganger

Tixis
Så GF var på Q4? Det var bare det at styret glemte å møte opp, eller var det fordi at ikke de heller var klar over at det var GF på Q4 ? Nano likner mer og mer på et Donald Duck selskap
Innlegg av: Wannatri (12.03.18 22:57 ), lest 1919 ganger

Focuss: Les det Tixis skriver en gang til - langsomt.
Innlegg av: Calu (12.03.18 22:57 ), lest 1914 ganger

Focuss:

"Beklager men seriøse investorer støtter deg ikke."

Så disse tyngre investorene og institusjonene som sitter svært stille er altså ikke seriøse? Igjen formulerer deg som at dine meninger er en majoritet og en nærmest vedtatt sannhet. Jeg synes det virker som at de aller, aller fleste av selskapets største aksjonærer sitter på aksjene sine, som er et godt hint om at de har tro på selskapet og ledelsen.

Det heter JEG MENER AT "Nano har antagelig historiens mest inkompetente ledelse. Når du ikke klarer å skille mellom meninger og naken sannhet, da er det fare på ferde. Ofte skriver du om dine meninger på en måte som kunne fått en til å tro at de er "backet" av en horde sinte aksjonærer. Det stemmer ikke! Jeg har prøvd til og med prøvd å google meg frem til spor av dem i nyhetsartikler o.l. på internett. Not a single fuck. Disse problemene som selskapet har med den meste inkompetente ledelsen i børsens historie, halvkriminell virksomhet og sinte aksjonærer som forlanger mer info, de finner man heller ikke igjen i noen analyser av selskapet heller.

Du skal få lov til å mene hva du vil, men vær så snill og ikke lat som at meningene dine gjenspeiles i et stort antall aksjonærer.

*Disclaimer: Eier ingen aksjer selv, men har gjort det, og kommer til å gjøre det igjen.

Innlegg av: focuss (12.03.18 23:14 ), lest 1895 ganger

Må jo egentlig si at det er uinteressant å diskutere med folk som mener Nano er på rett spor når:

1) Kursen har falt fra 120 til 60
2) Paradigme er utsatt
3) Kombo studien med Rituximab er utsatt.
4) Hualutin er utsatt
5) DOR tall for Betalutin halveres.
6) Ikke informerer at lovpålagt GF ikke arrangeres.
7) CEO's uttalelser ikke kan tas på alvor.
8) Emmisjonsbehovet synes ikke å være i tråd med ledelsens kommunikasjon.

I sum gir det ett inntrykk av useriøsitet.

Innlegg av: Calu (12.03.18 23:47 ), lest 1794 ganger

1. Aksjekurs vil ikke alltid svare direkte til det fundamentale. Og det vet jeg at du vet.
2., 3., 4. Utsettelser er svært vanlig i biotech. Det vet jeg også at du vet.
5. DOR er ikke satt, da vi tidligere har sett at DOR forbedret seg over tid.
7. Din mening.
8. Jeg har sett en utregning på dette som viser at selskapets uttalelser samsvarer med burn rate.
6. Alle er enige i at hvis generalforsamling ikke gjennomføres, vil det være kritikkverdig. http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=426177
Ser du dato?

Det at din oppdagelse av at det ikke er annonsert generalforsamling, på så kort tid har blitt gjort om til et faktum som sier at de ikke arrangerer generalforsamling, det er ganske drøyt. Det får meg til å tro at du enten kødder eller rett og slett er litt sprø. Jeg ble akkurat overbevist om du er et vaskeekte troll. Man rødmer litt hver gang man blir lurt til å skrive 100-200 ord for å motsi noen som bare tuller :) haha.
Innlegg av: TyrionIV (12.03.18 23:55 ), lest 1772 ganger

1) er korrekt -- kursen i en aksje gjenspeiler ikke alltid fremgangen i den. Slik er det bare. Den jevne investor vet dette.
- Uinteressant ift om Nano er på rett spor eller ikke.
2) Paradigme er forventet å ha nok tall til å sende inn søknad om godkjennelse i H2 2019 - 2 kvartaler etter opprinnelig plan. 2 doser i Paradigme istedet for 1 er viktigste årsak. Viktig å ha god kontakt med myndigheter og ta hensyn til deres "input". Nano har 2 doser å teste ut som gjør studiet mer robust og caset mer sikkert. Nærmere markedet enn for 1 år siden.
- Vil absolutt si de er på rett spor når de forventer å ha et produkt på markedet ila 2020.
3) Avventer regulatoriske myndigheter før de kan starte opp. Er enig i at dette er blitt dårlig opplyst om og at det er kritikkverdig av ledelsen å ikke opplyse bedre om dette.
- Kritikkverdig at ikke Nano selv opplyser om at dette ikke lenger er på sporet, men ingen krise med et halvt år senere igangsetting. Det er uvanlig i farma at alle guidinger på tid holder, så legger ikke all verden i utsettelsen - men liker ikke håndteringen til Nano på dette.
4) Dette har jeg ikke kontroll på i hodet. Hvor mye? Dokumentasjon?
5) Det er selvfølgelig fordi medianen forskyves når det kommer til mange nye tall. Etter hvert som det blir flere avlesninger vil medianen skyves andre veien igjen. Dette vet selvfølgelig seriøse investorer.
- Absolutt ingen indikasjon på at at nano ikke er på rett spor.
6) HAha. Påstanden er så dum at man må begynne å lure på hva som er agendaen bak all denne svertingen av selskapet. Det blir meldt når tidspunkt for GF er fastsatt på samme måte som det gjorde i fjor jmf OleK sitt innlegg. Ifølge Tixis ble det opplyst ved forrige kvartalspresentasjon at det skulle være GF samme dag som Q1-presentasjon.
- Tull
7) Det er en mening som ikke gjenspeiler andre enn et fåtalls inntrykk. De andre jeg har sett som støtter dette er Teejet og Kappa. Så får hver og en gjøre seg en oppfatning av om deres vurderinger er pålitelige.
- Ingen tegn som tyder på at dolk flest støtter denne påstanden. Ugyldig "argument" i mitt hode.
8) Ledelsen kommuniserer at de har nok kontanter til first filing H2 2019, kan ikke se at det ikke stemmer. Det betyr selvsagt ikke at det ikke kommer inn mer før den tid, men de har nok kontanter til first filing.
- Påstanden er feil og argumentet ugyldig

Det meste (eller alt?) av dette er belyst eller du har fått svar på både på denne tråden og andre tråder tidligere.
Dette er mest gjentagelser og ikke god argumentasjon.

Min mening:
At focuss argumenterer med påstander som ikke er riktige/ikke kan bevises, samt at han ikke utdyper de andre påstandene slik at man ser helheten gir et inntrykk av useriøsitet.
Innlegg av: NanoVekter (12.03.18 23:22 ), lest 1864 ganger

100% LOA, hva klager du over fuckus?

Det er ikke lenger risiko i aksjen. Det blir medisin. Alle vet det. Jeg vet det. Du vet det.

I biotech selskaper i utviklingsfasen så får du kun betalt for risiko.

Uten risiko, ingen gevinst. Skjønner du? Forstår du?
Innlegg av: Fornybarkrakk (12.03.18 23:23 ), lest 1850 ganger

Hehehe, lett å se hvor du slapp opp for momenter. Husk at du 08.08.17 trodde betalutin ble injisert før 177Lu, focuss.. Blitt ekspert nå?
Innlegg av: focuss (12.03.18 23:26 ), lest 1838 ganger

Nanovector
Hvem sier LOA er 100%?
Innlegg av: focuss (12.03.18 23:38 ), lest 1809 ganger

Det jeg ser som problemet nå er at Costa kan nødvendiggjøre en emisjon nede på 40 tallet. Det er det som påvirker kursen nå. Så kan vi diskutere. Hva brakte oss dit? Bare en amatør ledelse.
Innlegg av: Bullinvestor (12.03.18 23:51 ), lest 1781 ganger

NanoVekter
Du har mye rett her:)
Risiko lære burde ha vært et eget pensum i økonomi høyskole. Ingen blir hurtig rik på å ikke ta risiko.
Fucuss skal inn i aksjen når alt er bekreftet med store bokstaver. Dette er jo stor risiko sport det skjønner han ikke.
Innlegg av: TyrionIV (12.03.18 23:59 ), lest 1763 ganger

1) er korrekt -- kursen i en aksje gjenspeiler ikke alltid fremgangen i den. Slik er det bare. Den jevne investor vet dette.
- Uinteressant ift om Nano er på rett spor eller ikke.
2) Paradigme er forventet å ha nok tall til å sende inn søknad om godkjennelse i H2 2019 - 2 kvartaler etter opprinnelig plan. 2 doser i Paradigme istedet for 1 er viktigste årsak. Viktig å ha god kontakt med myndigheter og ta hensyn til deres "input". Nano har 2 doser å teste ut som gjør studiet mer robust og caset mer sikkert. Nærmere markedet enn for 1 år siden.
- Vil absolutt si de er på rett spor når de forventer å ha et produkt på markedet ila 2020.
3) Avventer regulatoriske myndigheter før de kan starte opp. Er enig i at dette er blitt dårlig opplyst om og at det er kritikkverdig av ledelsen å ikke opplyse bedre om dette.
- Kritikkverdig at ikke Nano selv opplyser om at dette ikke lenger er på sporet, men ingen krise med et halvt år senere igangsetting. Det er uvanlig i farma at alle guidinger på tid holder, så legger ikke all verden i utsettelsen - men liker ikke håndteringen til Nano på dette.
4) Dette har jeg ikke kontroll på i hodet. Hvor mye? Dokumentasjon?
5) Det er selvfølgelig fordi medianen forskyves når det kommer til mange nye tall. Etter hvert som det blir flere avlesninger vil medianen skyves andre veien igjen. Dette vet selvfølgelig seriøse investorer.
- Absolutt ingen indikasjon på at at nano ikke er på rett spor.
6) HAha. Påstanden er så dum at man må begynne å lure på hva som er agendaen bak all denne svertingen av selskapet. Det blir meldt når tidspunkt for GF er fastsatt på samme måte som det gjorde i fjor jmf OleK sitt innlegg. Ifølge Tixis ble det opplyst ved forrige kvartalspresentasjon at det skulle være GF samme dag som Q1-presentasjon.
- Tull
7) Det er en mening som ikke gjenspeiler andre enn et fåtalls inntrykk. De andre jeg har sett som støtter dette er Teejet og Kappa. Så får hver og en gjøre seg en oppfatning av om deres vurderinger er pålitelige.
- Ingen tegn som tyder på at dolk flest støtter denne påstanden. Ugyldig "argument" i mitt hode.
8) Ledelsen kommuniserer at de har nok kontanter til first filing H2 2019, kan ikke se at det ikke stemmer. Det betyr selvsagt ikke at det ikke kommer inn mer før den tid, men de har nok kontanter til first filing.
- Påstanden er feil og argumentet ugyldig

Det meste (eller alt?) av dette er belyst eller du har fått svar på både på denne tråden og andre tråder tidligere.
Dette er mest gjentagelser og ikke god argumentasjon.

Min mening:
At focuss argumenterer med påstander som ikke er riktige/ikke kan bevises, samt at han ikke utdyper de andre påstandene slik at man ser helheten gir et inntrykk av useriøsitet.
Innlegg av: tixis (13.03.18 06:30 ), lest 1691 ganger
Endret: 13.03.18 06:33

Focuss,

Før du i det minste prøver på å kludre ned et tilsvar til noen så må du lære deg å lese.

Det er det minste man kan forlange av en som fyller forumet her med masse svada døgnet rundt.

Det er allment kjent at Focuss bare får med seg det han vil få med seg. Ja, og knapt nok det.
Resten dikter han opp etter eget forgodtbefinnende.
Innlegg av: Hugoil (13.03.18 08:00 ), lest 1571 ganger

Noen som er god til å finne gamle tråder som er buffret, lagret på nett?
Jeg lurer på når tid focuss begynte å skrive på NANO-trådene. I 20016 eller først i 2017?Tror det ville vært mer interessant å lese det han skrev da enn nå? Kan være nyttig også for å deflatere denne kverrulant-ballongen. Han satt oppe natta igjennom og kverrulerte med Merlin den natta han tok seg en fest i gyngestolen med god musikk, drikke og NANO. Det var kanskje i feb eller april 2016.
Innlegg av: Lotepus (13.03.18 08:05 ), lest 1544 ganger

Hva snitt har du nå Hugiol ? Husker du ofte postet du kjøpte kasetter på 90 tallet . Lenge siden du har postet kjøp nå . Har du sluttet og handle ?
Innlegg av: tixis (13.03.18 08:21 ), lest 1480 ganger

Hugoil,

Da bare klikker du på Focuss og så nede til høyre står det sidetall fra 1-5.
Dette er ikke langt tilbake men trykk på 5.
Da får du opp tekstvindu helt øverst en adresse til denne side nr 5.
Du ser 5 tallet står til slutt. Her kan du bare bytte ut dette med for eksempel 30 så ser du hans historikk 30 sider tilbake.

Så er det bare å prøve seg frem og lese :-)

Lykke til!
Innlegg av: donkeykong (13.03.18 08:37 ), lest 1466 ganger
Endret: 13.03.18 08:38

Hugoil:

Focuss sine første innlegg om NANO ser du her:
http://forum.hegnar.no/brukerinfo.asp?userid=136505&Page=73

Focuss har aldri glemt sin aller første NANO-tanke:

"Innlegg av: focuss (21.08.16 17:30 ), lest 1147 ganger
Endret: 21.08.16 17:31
RE^1: NANO: Melding 18/8
Hvis man nå vet at Betalutin er så fantastisk så kan man vel bare ta det i bruk på pasienter? Må jo være i pasientenes interesse."

-Siste setning i innlegg nr. 7 sitter derimot ikke like godt:

"Innlegg av: focuss (26.08.16 20:32 ), lest 5053 ganger
RE^1: NANO - DNB øker kursmålet
Jeg mener vi har å gjøre med en aksje hvor det er enkelt å forstå at potensialet er skyhøyt. Det gjør aksjen sexy. Videre har vi en ledelse som også er forsterket med en internasjonal commersiell tungvekter. Det bidrar til X-faktor til hele lederteamet. Vi aksjonærer viser dem tillit. De viser oss resultater."

___

Fokus focuss
Innlegg av: focuss (13.03.18 08:53 ), lest 1388 ganger

DC
Min holdning til Costa endret seg fra og med Lugano og det med god grunn.
Innlegg av: Calu (13.03.18 09:03 ), lest 1330 ganger

Du har altså gått fra å mene at Costa er en internasjonal storhet som er en stor ressurs for selskapet, til å mene at dagens ledelse er fullstendig inkompetent, helt amatør og på grensen til kriminell. Å vite det gjør meg hvertfall ikke bekymret av at jeg er uenig med deg.
Innlegg av: dr. Stockman (13.03.18 09:14 ), lest 1265 ganger

I "mitt" unoterte selskap har det vært mye murring mot ledelsen fordi TTT - mye lengre enn det vi først var forespeilet. Jeg har aldri tvilt, og hvilken rolle spiller noen år ekstra når sluttresultatet blir eventyrlig (noe jeg også tror det blir i NANO).
Innlegg av: uredd1 (13.03.18 09:14 ), lest 1276 ganger

Jeg ser ikke bort fra at Focuss kjøpte seg inn på mellom 114 og 129. Hvis man så blir tvangsinnløst er det klart at man blir bitter. I så fall forstår jeg Focuss frustrasjon, selv om den ikke fører til noe.
Innlegg av: TeeJet (13.03.18 09:15 ), lest 1263 ganger

Mon ikke snart nogle af de store aktionærer siger NOK ER NOK og begynder og sælge ud.
Så kan selv jeg regne ud hvor aktien ender, så svag som den er.

Kurs 45,. i første omgang - here we come!
Innlegg av: uredd1 (13.03.18 09:20 ), lest 1250 ganger

TeeJet skriver som han har vett til :)
Innlegg av: Zuba1 (13.03.18 09:24 ), lest 1229 ganger

Du regne ut? Haha.. jeg tror du er umyndiggjort!
Innlegg av: TeeJet (13.03.18 09:32 ), lest 1182 ganger

Rimelige blokke på 1-2.000 stk. aktier går allerede her 10 min. efter jeg skrev mit indlæg.

Ja - endnu en gang må i give mig ret.

Ærbødigst - TeeJet.
Innlegg av: uredd1 (13.03.18 09:44 ), lest 1146 ganger

TeeJet er visst tallblind? Synes det er trist at han mistet jobben som gatefeier i byen sin... ikke rart han er frustrert.
Innlegg av: dr. Stockman (13.03.18 10:43 ), lest 1056 ganger

TeeJet
"Mon ikke snart nogle af de store aktionærer siger NOK ER NOK og begynder og sælge ud.
Så kan selv jeg regne ud hvor aktien ender, så svag som den er."

Tror du har misforstått hva investeringer handler om. Det handler om å gå inn når kursen er lav - ikke når den er høy. Selv om den var enda lavere (12 kr) når jeg gikk inn så er dagens pris (tatt i betraktning hva som har skjedd i selskapet siden dengang) enda lavere. Seriøse aktører er ikke så dumme at de kaster kortene pga underprising i markedet.
Innlegg av: uredd1 (13.03.18 10:51 ), lest 1056 ganger
Endret: 13.03.18 12:05

Ja, Dr.Stockman...
Selv om jeg gikk inn på 6-tallet og du på 12, så skal vi være forsiktige med å nevne det. Husk at det er noen her som har kjøpt seg inn svært dyrt, og nå er meget frustrerte. Du vet hvem jeg mener...
Innlegg av: dr. Stockman (13.03.18 11:07 ), lest 1005 ganger

Katastrofal utvikling?
Det forteller jo kanskje litt om tingenes tilstand når den som har hatt størst stigning kan skilte med 1000%, mens de som har hatt størst fall har måttet svelge et papirtap på 50%. Men selvfølgelig, i et marked som ellers har spurtet fremover, så har NANO vært et svært svakt case det siste året. Men det blir nok fort hentet inn igjen på et eller annet tidspunkt.
Innlegg av: focuss (13.03.18 11:17 ), lest 982 ganger

Jeg tror vi kan si det slik:

De som gikk inn på 6 og 12 er ikke investorer i dets egentlige betydning. De er spekulanter.

De som gikk inn med en halv milliard i emisjon på 114, kan ikke kalles spekulanter. De er investorer. Det er deres penger selskapet lever av nå.
Innlegg av: solb (13.03.18 11:22 ), lest 951 ganger

Jøss, hva går det av focuss nå? Dypt tenkt. Har han endelig skaffet seg noen aksjer?
Innlegg av: dr. Stockman (13.03.18 11:29 ), lest 927 ganger

Tja, det var ihvertfall ikke særlig spekulativt å gå inn i en aksje på 12 kr når selskapet hadde 18 kr i banken pr aksje. Men det er jo mange måter å definere begrepet "spekulativt" på i aksjeverdenen.
Innlegg av: uredd1 (13.03.18 12:10 ), lest 890 ganger

Focuss: Da er vi enige om at jeg er en spekulant og du er en investor.

Som jeg sa, så skjønner jeg at du er frustrert over din investering.
Innlegg av: uredd1 (13.03.18 12:21 ), lest 851 ganger
Endret: 13.03.18 12:22

...og jeg forstår spesielt de som har hørt og trodd på den meningsløse haussinga til Tixis og Merlin. Ja, Londonmannen har ikke vært langt borte han heller...

Det er viktig å ikke bli revet med. Hvis noe er for godt til å være sant, så er det som regel ikke sant.

Jeg synes at TyrionIV har gode, reflekterte og balanserte innlegg her. Som om jeg skulle skrevet det selv. :)
Innlegg av: dailymute (13.03.18 12:38 ), lest 789 ganger

Men til noe helt annet;

Kan resultatene som offentliggjøres i morgen ha noen kursdrivende effekt?
Innlegg av: TyrionIV (13.03.18 12:41 ), lest 775 ganger

Takk!
Det er ikke ofte du deler ut ros, så den henger litt høyt! ;-)
Innlegg av: TyrionIV (13.03.18 12:39 ), lest 788 ganger

Nå mener vel jeg at denne diskusjonen er en liten avsporing og ikke er så veldig fruktbar ift Nanos fundamentaler, men..

Om vi først skal definere hva som er spekulant og hva som er investor, så vil tro det ligger en slags grense mellom de som deltar i emisjoner og ikke. De som deltar der er ihvertfall de som investerer i og gir likviditet til selskapet. (I så måte er Uredd1 og jeg investorer)
Min definisjon av investor utvider seg også til å gjelde de som setter seg inn i selskap pga det fundamentale og ser stort verdipotensiale, kjøper aksjer og sitter på dem langsiktig i håp om at dette potensialet skal innfris. (dr Stockmann, Londonmannen finnes i denne kategorien)
Tradere er vel de mest åpenlyse spekulantene som ser på tekniske signaler og handler og kjøper etter dem helt fritatt fra det fundamentale i aksjen. (Hugoil)
De som kjøper på forventninger om at triggere skal innfris, samt også de som kjøper når triggere innfris og selger senere samme dag vil jeg også definere som spekulanter.
De som kjøper seg inn (og gjerne også selger) i noe (farma) som de ikke forstår og ikke kjenner til spillereglene i (regulatoriske regler, oppdateringer til markedet, betydningen av abstracts/postere/konferanser) vet jeg ikke helt hva jeg skal kalle.., de blir vel en slags spekulanter de også..

Om man vil være spekulant eller investor eller litt begge deler får være opp til hver enkelt å velge. Hva som passer hver enkelt, hva hver enkelt vektlegger og hvilken tidshorisont de har er forskjellig.
Innlegg av: dr. Stockman (13.03.18 14:03 ), lest 691 ganger

Ihvertfall når det gjelder NANO er Hugoil (slik jeg har forstått det) langsiktig med mesteparten av porteføljen, har vært konsekvent positiv til NANO ihvertfall fra jeg gikk inn i aksjen på 12 kr. Det tekniske bruker han som et hjelpemiddel til å time inn- og utgang for tradingdelen av porteføljen, men kanskje først og fremst for å anskueliggjøre for markedet at aksjen også er underpriset i teknisk henseende.
Innlegg av: TyrionIV (13.03.18 15:25 ), lest 631 ganger

På en annen tråd trekkes muligheten for emisjon før H2 2019 (for å kunne ta produktet til markedet) fram som "verdens undergang". Dette er i beste fall en sannhet med modifikasjoner.

Tro på teknologien ligger selvfølgelig i bunn for å investere i et utviklingsselskap innen farma. Nye emisjoner viser at det fortsatt ligger tro på at produktet kan være verdiskapende og gjøres for å ta utviklingen et steg videre.

De som tolker det som negativt bare de hører ordet emisjon har ikke innsikt i hvordan farma fungerer. Det er selvsagt ikke slik at et utviklingsselskap har penger nok til hele løpet mot markedet i det det går fra idèfasen til det starter opp utprøvingen av et produkt.
Det er videre selvfølgelig positivt at produktet kommer "helskinnet" gjennom de ulike fasene i utviklingen --> Og troen på (og verdien av) produktet bør være høyere jo lengre i utviklingsløpet man er kommet.

En siste emisjon for å få i gang markedsføring og salg av et potensielt blockbuster-produkt, som jo Betalutin er, kan vise seg å være ekstremt verdiskapende både for eksisterende aksjonærer og emisjonsdeltagere.
Innlegg av: uredd1 (13.03.18 17:22 ), lest 563 ganger

Jeg forstår ikke hvorfor det diskuteres emisjon nå. Costa har sagt at man har penger nok til å utvikle produktet fram til det er klart for markedet.

Skulle det komme en emisjon på disse nivåer ville det være en katastrofe for aksjekursen. Vi har vi jo sett eksempler på det før..
Innlegg av: focuss (13.03.18 17:47 ), lest 497 ganger
Endret: 13.03.18 17:48

Uredd1

Costa fortalte investorene som bladde opp 500 mill at pengene ville rekke frem til sending av FDA søknad. Nå er mye forandret siden den siste emisjonen. Ting utvikler seg saktere og paradigme er større en forutsetningen for siste emisjon. Det løpet som kjøres nå er annerledes enn det løpet presentert i 2016. Det er det som skaper usikkerhet rundt emisjons behov.

Det optimale tidspunkt for slik emisjon er vanskelig å definere. Dersom det ikke ligger klare verdidrivende nyheter før emisjonen så kan det være smart å gjennomføre så snart som mulig. Dette fordi jo nærmere vi kommer kritisk nivå på gjenværende kapital jo mer opplagt blir det at emisjon kommer og kursen vil falle.

Det hadde derfor vært flott om det kom lovende resultat fra Combo studien først, men for tiden så er det jo ikke mulig å forholde seg til noe i Nanos planer. Når skal egentlig Combo studien starte? Er fase 2 studiet for Combo studiet godkjent?
Innlegg av: Bullinvestor (13.03.18 22:46 ), lest 413 ganger

Jada det blir sikkert emisjon, kanskje dere som venter får samme inngang i emisjon som var rett etter børsnotering ca 32 kr. Sikkert lurt å vente.
Sett pengene på høyrentekonto i mellomtiden.
LOL
Innlegg av: TyrionIV (13.03.18 15:55 ), lest 617 ganger

Når man, slik jeg ser det, vurderer potensialet til Betalutin, så ligger det en formidabel rabatt inne i dagens aksjekurser ift rewarden man kan forvente ved et vellykket løp. Det at Nano har gjort flere ansettelser og lyst ut flere stillinger i markedsøyemed viser at de tar dette seriøst og har en god plan for rask og effektiv markedslansering. Det viser også selvtillit ift produktet at de allerede nå planlegger markedsføringen.
Jeg synes også personlig Renoldis presentasjon på CMD viser hvor godt forberedt Nano er på markedet og hvilken selvtillit de har ift Betalutin for 3.llinje FL.

Om det blir en emisjon på disse nivåer, så tror jeg de som får delta i den gjør et kupp, men jeg tror ikke denne eventualiteten kommer opp før ytterligere derisking når markedet på Nano sine produkter og da forhåpentligvis på en høyere kurs.

Jeg tror også at partnersamarbeid eller evnt salg kan være like aktuelt mtp hvor i utvilkingen Betalutin er kommet -- og i så måte er det for de som har tro på produktet også en risiko for å gå glipp av gevinsten ved å gamble på å sitte utenfor aksjen i påvente av en eventuell emisjon.