Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Shipping
Innlegg av: Longsitinbulk (09.03.18 09:24 ), lest 1895 ganger
Ticker: HLNG
Endret: 09.03.18 09:25

HLNG - RSI 20 og ned 30 kr siste 3 måneder

Nå tar jeg noen bett her 52kr , det bør være rom for en sving trad.
Innlegg av: AlanS (09.03.18 09:46 ), lest 1263 ganger

RE^1: HLNG - RSI 20 og ned 30 kr siste 3 måneder

Det er interessant å få vite om verdiene av chartering av de nye FSRUene. En analytiker tippet at ratene kan være USD 120000+. Kan dette stemme?
Innlegg av: Longsitinbulk (09.03.18 09:52 ), lest 1251 ganger

ja, hvorfor skulle det ikke stemme.
Den samme analytikeren har vel nylig justert kursmålet kursmålet til 90kr,

er nesten 40kr oppside det.
Innlegg av: kygo (09.03.18 11:22 ), lest 1207 ganger

Longsit du som mener det kommer en stor handelskrig, skal ikke sitte i hlng da.
Innlegg av: Longsitinbulk (09.03.18 11:34 ), lest 1205 ganger

Sitte å sitte, har aldri likt selskapet overhode, men alle aksjer svinger noe opp etter etter store fall, du ser jo favoritten din Fro:-)

Innlegg av: kygo (09.03.18 12:24 ), lest 1183 ganger

Ja, man kan tjene gode penger på å være aktiv i markedet. Nå ser det ut som fro var en kortsiktig opptur.
Innlegg av: Mooi (10.03.18 09:18 ), lest 1113 ganger

Får håpe på at de sikrer seg en FSRU kontrakt snart så ser ting vesentlig bedre ut.
Sånn selskapet prises nå så skulle man tro at HLNG ikke kan få noen FSRU kontrakter fremover. Det virker lite sannsynlig og LNG trade er sterkt økende.
Her må man la tiden jobbe og ved første kontrakt inngåelse nå så regner jeg med at HLNG vil stige raskt.

/Mooi
Innlegg av: AlanS (10.03.18 11:14 ), lest 1087 ganger

Det kan være ok å akkumulere nå. I 2019 er de nye FSRUene ferdig og med i bisness på en eller annen måte. Det som presser ned nå er utbyttereduksjon noe som tolkes som dårlig signal.
Innlegg av: Mooi (10.03.18 14:16 ), lest 1058 ganger

Synes det er fornuftig av selskapet å kutte utbytte inntil en eller to kontrakter er på plass.
/Mooi
Innlegg av: hogan (12.03.18 16:12 ), lest 927 ganger

Da får jeg prøve jeg og, tape litt penger. Inng 49,75
Ble handlet 70000 stk 49,72
Innlegg av: tapogvinn (13.03.18 09:40 ), lest 820 ganger

på vei mot 45 kr?
Innlegg av: Longsitinbulk (13.03.18 09:45 ), lest 820 ganger

Bare elendighet denne her, var ute 3 timer etter t jeg prøvde en trad, men tap selvf.

møkk
Innlegg av: skatulf (13.03.18 13:11 ), lest 776 ganger

Selskapet tjener gode penger og mer er forventet om det tildeles en eneste kontrakt til. Alle båter er i jobb. Er det et dårlig selskap å kjøpe på disse nivåer mener du ?
Hvorfor ? Jeg håper du kan komme med mer dyptgående analyse av selskapet enn det der.
De betaler utbytte hvert eneste kvartal men redusert litt nå da de tenker mer vekst.
Innlegg av: kygo (13.03.18 13:24 ), lest 771 ganger
Endret: 13.03.18 13:28

Jeg har sagt det tidligere, neste stopp 40-tallet og her er vi. Skal vi til 30-tallet? Det er ikke umulig. Let the trend be your friend.

Selskapet er ikke dårlig, men har nok tatt seg litt vann over hodet og investert litt for mye. FRSU er spennende, men profitten er fallende på prosjektene, og det er ikke lenger like lett å tjene gode penger på prosjektene. Prosjektene er også i uland som ikke har stabile regimer. Jeg ville også ha kuttet hele utbytte. Hvis selskapet skal satse på vekst skal de ikke betale utbytte.

Selskapet har også formidlet at de er nå størst på FRSU. Ja, det er de, men det er også en grunn til at de har blitt det. Det er fordi Golar har fokusert på andre områder innen LNG hvor det er større profitt.
Innlegg av: Earth (13.03.18 20:54 ), lest 688 ganger

Har ikke sett noe nøye på HLNG, men kan noen forklare meg hvorfor HLNG er verdsatt til 3,8 milliarder og Flex 4,3 milliarder når HLNG har helt ekstremt mye høyere resultat og gjennomgående net profit de siste årene i motsetning til Flex? Er det HLNG som skal være verdt det dobbelte av dagens kurs eller er det FLEX som skal halveres? Setter pris på om forklaring, for alt jeg vet kan det være noen ting jeg ikke ser her, men som markedet vet. Synes det bare er litt underlig at de fleste meglerhusene har kursmål som ligger på 90-120kr mens den handles for 50kr. Takk for svar!
Innlegg av: joneug (13.03.18 21:38 ), lest 645 ganger

Du kan jo begynne med å sammenligne epler og epler.
Innlegg av: skatulf (13.03.18 22:14 ), lest 608 ganger

Tenker vi forholder oss til penger og inntekter her. Det holder for min del.
Innlegg av: Mooi (14.03.18 11:56 ), lest 524 ganger

Earth,
"Har ikke sett noe nøye på HLNG, men kan noen forklare meg hvorfor HLNG er verdsatt til 3,8 milliarder og Flex 4,3 milliarder når HLNG .............Er det HLNG som skal være verdt det dobbelte av dagens kurs eller er det FLEX som skal halveres?"

https://www.flexlng.com/company-profile/
"FLEX LNG aims to become a leading supplier of LNG Carriers and Floating Storage & Regasification Units (“FSRUs”) by providing safe, reliable, and cost effective solutions in the LNG shipping industry."

Jeg var faktisk ikke klar over at FLEX vurderte FSRU, men jeg var unnder den forståelsen av at FLEX i all hovedsak konsentrerte seg om transport av LNG.

HLNG:
http://www.hoeghlng.com/Pages/FSRU.aspx

"Höegh LNG has a leading position as owner and operator​ of floating storage and regasification units (FSRUs), and is one of the most experienced operators of LNG Carriers (LNGCs). The strategy is to focus solely on the FSRU market with the objective of securing long-term contracts with strong counterparts."

Så hos HLNG er fokuset FSRU's

/Mooi
Innlegg av: Swami136 (14.03.18 16:30 ), lest 456 ganger

RE^2: HLNG - RSI 20 og ned 30 kr siste 3 måneder

HLNG's FRSUs can all operate as LNG Carriers

So, they are flexible with their assets, they already engaged one FSRU in time charter (Höegh Giant)

HLNG has 7 FSRUs today on long term contract basis

They engaged 1 FSRU on time charter

They also own 2 LNG Carriers which are on long term charter with Statoil and Total

The only reason for stock price collapse might be a new issue which is out of question since they already recently raised Equity with placing PREF shares

They earn enough EBITDA to service their debt and have all fleet engaged (except Höegh Giant which is currently on spot market)

If I am not mistaken there are 20+ new Project in different stages of approval that will require FSRUs ... we are talking about period of 6 month up to 2 years

Ones HLNG gets one of this price will skyrocket
Innlegg av: really (14.03.18 17:07 ), lest 428 ganger
Endret: 14.03.18 17:09

Earth, kommentaren om epler og pærer er ganske presis.

HLNG driver som du ser av andre innlegg et antall FRSU'er på faste kontrakter med en grei avkastning på rundt 10% +.

I tillegg et skip på spot som neppe tjener penger i dag, men som det jobbes med å få i fast oppdrag. I tillegg har de to LNG fraktskip på fast oppdrag, sikkert med en grei om ikke stor avkastning.

Hvis jeg har forstått det rett har de også 2 skip under bygging som de p.t. ikke har oppdrag for. Siden det er mange FRSU oppdrag i markedet nå er det sannsynlig at HLNG vil lande et eller flere av disse. I så fall vil det bli svært positivt oppfattet siden HLNG har hatt fast fisk et par ganger nå, men mistet den like ved land.

FLNG derimot er et rendyrket LNG frakt selskap med et skip i spot og ett på kontrakt med middelmådig ratenivå.

I tillegg har de 4 skip til under bygging med levering i 18 og 19. Og JF skal etter sigende ha bestilt 4 til som i så fall sannsynligvis går inn i FLNG.

Skipene FLNG har og har i bestilling har fremdriftsystem av typen MEGI som har en daglig bunkersbesparelse i størrelsesorden 12 - 15 000 USD sammenlignet med forrige generasjons skip. Det betyr at de kan hente en netto rate som er vesentlig høyere.

Og LNG spot markedet er i rask bedring etter noen dårlige år, ratene i vinter har gitt positiv netto. Ordreboka er noe lavere enn det som markedet venter er nødvendig med de LNG prosjektene som ferdigstilles i år og neste år. Og LNG skip er krevende å bygge, det er ikke så mange verft som klarer det i dag. Resultatet er at skip som bestilles i dag neppe er ferdig før i 2020.

I sum betyr det at det er en viss sannsynlighet for superprofitt for FLNG om det blir for få LNG skip de neste 2 årene.

Så kan du begynne å vurdere hvem som skal doble seg og hvem som skal halveres...