Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Offshore
Innlegg av: 7seas (08.03.18 12:16 ), lest 2484 ganger
Ticker: SDRL
Endret: 08.03.18 12:18

Sdrl, Utsiktene

Det er noen år siden jeg var på børs. Nå har jeg kjøpt meg inn i SDRL med et par hundre k, og tenkte å øke denne portefølgen noe. Har et snitt på ca. 2,00. Er det noen som kan gi meg en vettig fremsikt for Fredriksen, her?
Innlegg av: 7seas (08.03.18 13:12 ), lest 1478 ganger

RE^1: Sdrl, Utsiktene

Vel, noe fornuftig svar var ikke forventet. Det er liten omsetning i aksjen, men jeg har tro på at Fredriksen ordner opp, så jeg gambler litt. Har kjøpt meg ytterligere opp i dag.
Innlegg av: Gjestmann (08.03.18 13:20 ), lest 1465 ganger

RE^2: Sdrl, Utsiktene

Vi hadde vel en runde om dette i høst på en annen tråd, tror ikke det er så mye å tilføye, noe står også på andre, nyere tråder.
Innlegg av: 7seas (08.03.18 16:20 ), lest 1395 ganger

Til sistnevnte; din siste 2-linjers kommentar er fra i fjor, og noe har skjedd siden da. Jeg tror det er mest småinvestorer som handler i aksjen nå. Kanskje noen shortere som forsiktig dekker seg inn. Jeg gambler videre!
Innlegg av: 7seas (08.03.18 16:23 ), lest 1389 ganger

Se der, nå er jeg greit i pluss, og har kjøpt 100k til i dag.
Innlegg av: STHLM (08.03.18 17:48 ), lest 1363 ganger
Endret: 08.03.18 17:53

Rekna rundt litt på en annen tråd forrige uke. Kr.3 der den vart av og til på børsen i det siste motsvarer etter rekonstruksjonen halve kursen på toppen men uten gjeld på 6,5 milliarder USD som er blitt konvertert til aksjer = lav break-even og høyere inntjening.

Mulig man skal kjøpe en liten gamblingpost under kr.2 i morgen likevel på garantert sur børs etter fallende oljepris og handelsbråk. Sitter med masser av likvider nå etter meget god trade i bl a BWO.

Innlegg av: 7seas (08.03.18 21:30 ), lest 1318 ganger

Enig, sistnevnte.
Jeg sitter også på masse likvider etter kuler i Kværner, SBO samt Frontline.

Kiler litt å gamble med noe av midlene, selv om det kan gå galt. Jeg gambler videre!
Innlegg av: Ilusion (09.03.18 00:07 ), lest 1277 ganger

Det nevnes vel flere ganger om at verdien på nye sdrl vil ligge på 20 øre..Slik at 2 kr er i såmåte 10 ganger verdien etter restruk..
Men så vil vel kursen lette litt når restruk er gjort og sdrl’s videre liv er sikret..Hvem vet ..Kansje 2 kr ikke er så ille inngang.
Lykke til 7 seas!
Innlegg av: Fevang (09.03.18 04:20 ), lest 1254 ganger

Anslagene jeg har sett fra forskjellige analytikere på hva SDRL er verdt ETTER restruktureringen varierer fra 20 til maks 90 øre.
Så hvis de har rett så må jo kr 2,00 være overpris så det holder.

Det virker sannsynlig at det er lurt å vente en stund med å gå inn i aksjen.
Innlegg av: Gjestmann (09.03.18 08:53 ), lest 1173 ganger

Langsiktig beror alt på verdsettelsen av egenkapitalen etter rekonstruksjonen. Mener en at 50 milliarder kroner er for lavt, er det vel bare å kjøpe og sitte. Mener en at 50 milliarder kroner er for høyt tar man i høyden en tradingposisjon i aksjen.
Innlegg av: STHLM (09.03.18 08:52 ), lest 1181 ganger

7seas! Husker Deg nå ja. Vi kjøpte masser med Kværner nede under 4nok som mindst da alle var negative!!! Sjølv fikk jeg 49k aksjer til tidenes salg :-) Det var en fantastisk trade. Har fortsatt en long-posisjon i Kværner men solgt av det meste av disse 49k opp till 16 nok :-) tenkte kjøpe tilbake en del rundt 12nok.

Hvor langt kan Seadrill nå? Over 3 nok idagens marked ser vanskelig ut må jeg si men det er likevel 50% opp.
Innlegg av: 7seas (12.03.18 20:10 ), lest 1054 ganger

Nå har jeg litt over 300k aksjer, og er komfortabel med det. Gambling? Jada!
Innlegg av: Fevang (12.03.18 20:18 ), lest 1055 ganger
Endret: 13.03.18 09:45

Hvorfor venter du ikke til restruktureringen er overstått?

Edit
Hvorfor kan du ikke svare på spørsmålet mitt??
Innlegg av: vibro (12.03.18 20:23 ), lest 1027 ganger

Skal ned under 25 øre etter refi.
Innlegg av: Fevang (12.03.18 20:37 ), lest 1036 ganger

Så galt tror jeg neppe det blir. Mitt tips er at den kommer under kr 1,00 i løpet av våren.
Innlegg av: piff (13.03.18 08:39 ), lest 952 ganger

Akjsen skal ned i ca kr 0.10 etter restruktureringen, Aksjonærene sitter igjen med ca 3-5 % av verdiene.
Det vil komme en flom av milliardere av nye aksjer i markede .
De som kjøper på disse nivåer har ikke forstått hva som kommer.
Vurderer selv short på disse nivåer.
Innlegg av: Gjestmann (13.03.18 09:59 ), lest 916 ganger

ca 0,10 er bare tull. Nåværende aksjekapitel er vel foreslått å utgjøre ca 2 % av den restrukturerte aksjekapitalen, kurs 0,10 ville da tilsi at det restrukturerte selskapet er verdt ca 2,5 milliarder kroner. Det er selvsagt altfor lavt.
Innlegg av: really (13.03.18 11:51 ), lest 902 ganger

Dagens kurs priser det restrukturerte SDRL til 50 000 MNOK. Det er et stort tall for et selskap i krise.

Normale multipler tilsier resultat må mellom 5 og 10 000 MNOK bare for å forsvare kursen.

Det er nok derfor mange anslag på verdien ligger i området 20 - 90 øre for SDRL. Ren opsjonsprising med andre ord, klart out of money.

Du er en tøffing 7seas, men det kan jo skje noen raske stigninger som gir tradingmuligheter for deg.
Innlegg av: Fevang (15.03.18 13:27 ), lest 825 ganger

7seas

Venter fortsatt på svar:

Hvorfor venter du ikke til restruktureringen er overstått?

Jeg er spent på hvilken begrunnelse du har.
Innlegg av: Ilusion (15.03.18 20:31 ), lest 773 ganger
Endret: 15.03.18 20:32

Fevang..7seas har jo skrevet hvorfor ....Gamblling...Er jo ikke ulikt hva de fleste andre her driver med.
Legger penger i det en har troen på.

Selv håper jeg å få noen lodd i 30-60 øre...
Men blir kansje ikke lett å få tak i selv om den går nedom der da ting kan gå fort når det først skjer og plutselig står den i 3kr.

Så igjen..lykke til 7s....Tøft gjort!!
Innlegg av: 7seas (17.03.18 11:52 ), lest 716 ganger

Fevang:
1. Jeg har vært ute av børsen ei tid, men hadde lyst til å kjøpe meg en gamblingpost.
2. Valgte SDRL.
3. Analytikerne har ikke alltid rett, for å si det pent.
4. Jeg hadde som mål å sitte med 300k, det har jeg nå.
5. Jeg sitter ikke bare på baken, og følger med på kursen, men arbeider med beholdningen min. Det er ikke så enkelt med lav omsetning, og øretrilling i småposter. Men jeg er kommet meg noe under 2,00 nå uten å ha øket beholdningen, og sitter nå med et urealisert tap på under 10k.
6. De som er så negative til aksjen har vel benyttet muligheten til å shorte? Kanskje er det noen som vet hvor stor shorteposten er på OSE eller i USA. Kursen på aksjen ligger i USA omtrent som på OSE.
7. Jeg er aldri inne på børsen med mere kapital enn det jeg har råd til å tape.
Innlegg av: STHLM (17.03.18 12:01 ), lest 685 ganger

Tapte mye i gambling tidligere i denne men som regnet på i annen tråd gjensvarer kr.3 halvparten av toppen tidligere, MEN uten gjelden og med flere rigger nå! Følger med daglig og kommer kjøpe en post om
Det begynner å röre seg
Innlegg av: Fevang (17.03.18 12:51 ), lest 708 ganger
Endret: 09.04.18 20:30

Takk for svar 7seas. Synes bare det var et høyst merkelig valg. Får håpe den får et hopp opp da. Men jeg synes det virker svært sannsynlig at man kan få den under en krone om en stund.

Edit
Får håpe du solgt på hoppet opp!!

Fra E24:

Tulipanfeber og det påfølgende krakket i Nederland i 1636 og 1637 er for mange finansboblens mor.
Spekualsjonsiveren var så stor at man kunne veksle inn en tulipanløk av typen Semper Augustus inn i fem hektar land.
Man skal ikke lengre enn til Oslo Børs og Seadrill for å finne tegn på lignende mani.
John Fredriksens riggselskap Seadrills enorme gjeld førte til at det ble åpnet «Chapter 11-konkurs» i september. Mandag ble det kjent at et flertall av kreditorer og aksjonærer har godkjent planen for refinansiering.
Planen innebærer at over to milliarder dollar i usikret gjeld blir omgjort til aksjer og at Fredriksen, nye investorer og kreditorer i alt skyter inn 1,08 millioner dollar i egenkapital.
Det er godt nytt for selskapet, selv om det langt fra blir gjeldfritt.
På Oslo Børs førte meldingen til kursfest. På det høyeste ble aksjen handlet til 2,45 kroner - opp fra 1,67 kroner før helgen.
Men planen er ikke så godt nytt for Seadrill-aksjen. Den fører til at det skal utstedes et enormt antall nye aksjer, uten betaling til dagens aksjonærer.
De nye aksjene fører til at dagens aksjonærer blir sittende på 1,9 prosent av Seadrill.
De resterende 98,1 prosentene er det altså kreditorene, Fredriksen og nye investorer som får. Summen av gjeld som blir omgjort til aksjer og ny kapital er drøyt 26 milliarder kroner.
Det beløpet priser dagens aksjekapital til drøyt 500 millioner kroner, eller i underkant av en krone per aksje.
Det er her febermanien kommer inn. En aksjekurs på 2,45 kroner verdsetter implisitt egenkapitalen i «nye» Seadrill til 65 milliarder kroner!
Det er åpenbart at både Fredriksen og kreditorene mener noe annet om verdien av flere årsaker.
For det første: Hvis kreditorene hadde vært enige med markedets verdsettelse, hadde de aldri gått med på å gjøre om gjeld til aksjer på de betingelsene de har gjort.
For det andre: Hvis markedets prising er rimelig, hadde selskapet aldri hatt så store problemer med å betjene gjelden i utgangspunktet.
Så hva er rimelig verdsettelse av Seadrill-aksjen?
Enkelte analytiker-anslag opererer med verdier rundt 25 øre.
I den andre enden av skalaen kan man basere seg på summen av gjeld som konverteres og ny egenkapital. Da kommer man til rundt én krone, noe som forutsetter at Seadrills restrukturering blir ekstraordinært vellykket.
Det er vanskelig å finne argumenter for en aksjekurs på mer enn kronen.
Det er lettere å finne argumenter for 25 øre og lavere.
Hva kan det da være som får noen til å kjøpe Seadrill-aksjer for 2,45 kroner?
Innlegg av: 7seas (17.03.18 14:33 ), lest 671 ganger

Nå har jeg lagt endel aksjer ut for lån. Det skal bli interessant å se om noen ønsker å shorte SDRL. Det burde det vel være ut fra alle negative meninger om aksjen ovenfor i denne tråden.
Innlegg av: UP4ndDown (18.04.18 12:28 ), lest 187 ganger

Ein tweet som sikkert blir ein parentes for noen av de hodene som er inne i denne aksjen...

Robert Næss
@NaessRobert
Seadrill er opp 23%. Med 26,5 milliarder nye aksjer til under 25øre skal ikke aksjen stige til 2,14. Den skulle heller falt med vel 80%.

10:36 AM - Apr 18, 2018

Kom hvertfall ikke å si at dere ikke er advart :)