Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Eiendom
Innlegg av: highlander (07.03.18 11:48 ), lest 3370 ganger
Ticker: OSLO
Endret: 22.03.18 23:28

Et konkret barometer på et vanskelig boligmarked i Oslo II

Et konkret salgsobjekt og et konkret case. Dette blir del II og forhåpentligvis siste del.

[har etter salget tatt bort lenken til annonsen av hensyn til kjøper]

Fakta til nå:

Desidert billigste 4-roms i Gamle Oslo for øyeblikket. Leiligheten har i tillegg utsikt, nytt bad, nytt kjøkken, nytt gulv m.m.

Verdivurdering da markedet var på topp i februar 2017: 4,2 millioner + fellesgjeld 465 k

Prisantydning før første visningsrunde (31.07.17 + 01.08.17): 3,9 millioner

Resultat etter første visningsrunde: 4 navn på interessentlisen. Bud på 3,5 millioner. Bud ikke akseptert. For øvrig var det en interessent som ønsket å kjøpe leiligheten for 3,7 millioner da, men han fikk ikke lån i henhold til den nye boliglånsforskriften!

Andre visningsrunde (06.08.17 + 07.08.17) med ny prisantydning: 3,7 millioner

Resultat etter andre visningsrunde: 7 nye navn på interessentlisten. Bud på 3.525.000 kr. Bud ikke akseptert.

Tredje visningsrunde (12.08.17 + 13.08.17) med ny prisantydning: 3,6 millioner

Resultat etter tredje visningsrunde: 8 nye navn på interessentlisten. Bud på 3.550.000 kr. Bud ikke akseptert.

I mellomtiden falt boligmarkedet i Oslo videre, og har siden årsskiftet gått noe opp igjen.

Vi angrer på at vi ikke aksepterte budet i august, da vi allikevel må selge. Har vært bortreist noen måneder og prøver igjen med en ny visningsrunde førstkommende søndag og mandag - med ny prisantydning: 3,4 millioner

Fortsettelse følger...
Innlegg av: mishka (07.03.18 12:53 ), lest 2110 ganger
Endret: 07.03.18 12:56

RE^1: Et konkret barometer på et vanskelig boligmarked i Oslo II

Lykke til med å få solgt, og den ser jo strøken ut.
Men: Som gammel oslogutt med karriere som taxikusk på beg. av 80 tallet i studietiden kjenner jeg jo denne gata godt. (De som bor der nå er sikkert litt mindre slitne enn den gang).

Når du i annonsen snakker om "midt i hjertet av Gamle Oslo" er det nok en og annen som ikke er særlig kjent som blir veldig skuffet.
Da ser "Kari innflytter fra Snåsa" for seg at hun skal gå 100 m. til nærmeste kuule kaffebar og på hjemveien kjøpe nybakte rundstykker hos en baker på hjørnet.
Sorry, det eneste som er i gangavstand er NSB,s hovedlinje ut av Oslo og en rekke med gamle nedtagga garasjer ellers null.
Alt må transporteres med bil med mindre du er skikkelig glad i å gå langt og det er nettopp det de som ønsker å bo sentralt ikke vil. Man har faktisk langt flere muligheter for innkjøp i gangavstand på Lambertseter eller Opsal. A. Gelines vei er slik jeg ser det hverken fugl eller fisk.

En annen ting er parkering. Kan få leid p-plass / garasje betyr på meglerspråket 10 års ansinitet. Og ellers gateparkering betyr en stappfull v.side i gata eller P.forbudt. Den gang disse ble bygget hadde knapt noen bil. I dag er det 2 pr.leilighet. Hadde det fulgt med en eid garasje helst med elbil-lader så hadde alt stilt seg annerledes.

Og 4 rom på 67 m2 betyr sannsynligvis at du har bygd om fra en 2 eller 3 rommer med eget kjøkken. (Ikke i stua som her).
Flott som fy, men bruk av 18 mm. vidvinkel på fotograferinga gjør bare folk skuffet.

Blir spennende dette her.
Innlegg av: highlander (07.03.18 21:04 ), lest 2024 ganger
Endret: 07.03.18 21:36

Re. mishka

Takk for tilbakemelding og lykkeønskning.

Med "hjertet av Gamle Oslo" siktet jeg blant annet til den flotte Alnaelva rett nedenfor blokken (som ligger nærmere enn jernbanesporet); fra turstien langs Alnaelva er det også kort vei til Svartdalsparken, pluss at rett nedenfor oppkjøringen til Arnljot Gellines vei er den nye, pulserende Kværnerbyen. Rett på den andre siden av en gangbro ved borettslagets tomt kommer man til Etterstad og Vålerenga i løpet av noen minutters gåtur. Når man i tillegg har utsikt mot fjorden såvel som "de tre tårnene" Oslo Plaza, spiret til Vålerenga kirke og Holmenkollbakken fra leiligheten - kan man si at man er i hjertet av noe, i hvert fall føler jeg det slik når jeg er i leiligheten. Men selvfølgelig - de som forventer kaféer og restauranter 100 meter unna leiligheten finner ikke det.

Fasadene til de tre blokkene er renovert, så "Sovjet-preget" du husker er i stor grad borte. Dette var opprinnelig blokker satt opp rundt 1959-1961 for å huse arbeiderne i Kværnerbyen og deres familier. Nå er Kværnerbyen som kjent ingen industriarbeidsplass lenger, men rommer flere boliger, butikker og servicetilbud.

For øvrig er det ikke overdreven bruk av vidvinkelkamera her, men mer normalt objektiv som er anvendt. Fikk positive tilbakemeldinger på det i forrige visningsrunde.
Innlegg av: mishka (07.03.18 21:45 ), lest 1966 ganger

OK, da har jeg misforstått litt. For med "gamle Oslo" ville jeg som kjøper tenke litt mer ala Schweigaardsgate el. Oslogate.
Jag har selv ikke vært inne på den nye Kværnerbyen, men om det har blitt litt mer butikker o.lign der så hjelper det jo.
Men i alle år har disse høyblokkene langt fra vært av det mest attraktive. Om det har blitt mer attraktivt med den nye veldig tettbygde Kværnerbyen i nærheten er jeg litt usikker på.

Men smart løsning har du laget, det skal du ha.
Innlegg av: highlander (08.03.18 09:17 ), lest 1907 ganger
Endret: 08.03.18 15:18

Re. mishka

Nok en gang takk.

Enig i at "kjernen" av "gamle" Gamle Oslo ligger rundt de gatene du nevner, men bydelen Gamle Oslo omfavner alle de nevnte områdene, samt Grønland og Tøyen.

Ved at Kværnerbyen kom ble også Lodalen mer "sentral", ettersom den er på den ene siden, og Etterstad/Vålerenga på den andre siden.

Når det gjelder selve Kværnerbyen ville jeg ikke bodd der, da kvadratmeterprisen der nede er mye høyere enn her "oppe" hos oss noen hundre meter unna og vi har mer mer "luft" og utsikt.
Innlegg av: sondresb (08.03.18 17:10 ), lest 1751 ganger

Spent på hva du får, ser ut som bra utleieobjekt til kollektiv (litt langt fra byen, dog). Men å sammenligne med 4-roms generelt i annonsen blir kanskje ørlitt far-fetched, da det jo veldig klart er en omgjort 3-roms? Men sammenlignet med mye annet tilsynelatende et bra kjøp, synes jeg. Lykke til!
Innlegg av: DavidM (08.03.18 17:24 ), lest 1749 ganger

Synes leiligheten ser fin ut. Smakfull stil.
Innlegg av: highlander (08.03.18 19:18 ), lest 1707 ganger
Endret: 08.03.18 19:19

Re. sondresb

Takk. Ja, det er en ombygd 3-roms, men den har blitt meget arealeffektiv, ved at kjøkkenet ble åpnet opp og plassert langs "veggen", slik at det ble mye areal til felles stue- og kjøkkenløsning, til tross for at det ble bygd et nytt soverom i forlengelse av de to andre på en del av det som tidligere var stue - altså stua fikk mer areal fra kjøkkenet enn det mistet til det nye soverommet. :)

Re. DavidM

Takk skal du ha.
Innlegg av: kator (08.03.18 21:52 ), lest 1668 ganger

Blir spennende å følge med også denne runden.

Vi hadde jo noen diskusjoner om beliggenheten sist - er jo en sta figur og står på mitt (smil).

Leiligheten ser fin ut -

og om jeg skal gi deg en positiv klapps på ryggen - leiligheter i Oslo solgt siste 14 dager oppnådde i gjennomsnitt 2,3% over prisantydning. Lenge siden sist avviket var såpass stort på pluss siden - tror timingen er bra - lykke til !
Innlegg av: highlander (08.03.18 22:13 ), lest 1653 ganger

Takk skal du ha, kator.

Ja, jeg husker både deg og den diskusjonen vi hadde angående beliggenhet i forrige runde. :)

Takk også for interessant info. om at leiligheter nå går litt over prisantydning igjen. Blir spennende dette her.
Innlegg av: highlander (09.03.18 09:03 ), lest 1586 ganger
Endret: 22.03.18 23:46

En av naboene i samme blokk har vising de samme dagene, altså førstkommende søndag og mandag.

Den leiligheten ligger i andre etasje, og har altså dårligere utsikt, men er mer stæsjet for anledningen på bildene. Kjøkken og resten av leiligheten er heller ikke oppsusset like nylig som vår, men dog helt grei standard.

Ser for øvrig at den leiligheten også er en 4-roms, men her har eier skaffet ekstra soverom ved dele kjøkkenet i to, og beholder for øvrig de veggene som var opprinnelig. Enkelte interessenter foretrekker separat kjøkken, men i dette tilfellet blir det veldig minimalistisk, nesten som et lite hybelkjøkken. Blir spennende å se hvordan det går med det salget også. Prisantydningen på den leiligheten er: 3.450.000 + fellesgjeld, altså 50 k mer enn vår.

Tror det her kan bli synergier i form av at de som kommer for å se på vår leilighet også ser på denne, og vice versa. :)
Innlegg av: stjernekrigen (09.03.18 14:32 ), lest 1537 ganger

Spørs jo hvor stort kjøkken man ønsker seg. Digg at ungene slipper å ligge å høre at foreldrene har seg også!!

3.4m er jo ikke noe å si på sånn sett. Men det er ikke alle som ønsker å bo der av masse forskjellige grunner.

Personlig ville jeg vært bekymret for om det er noen "opprinnelige" beboere igjen. Som sagt over, dette er bygget for arbeidere, bekymringen er jo om det er noen igjen og om de sliter med rus, og er rare etc.

Når man kjøper seg inn i nye bygg så vet man jo at alle har bladd opp 5-6m, og alle er allright sånn til en viss grad. Men når noen kjøpte seg inn for 50k på 60 tallet og nå har et stort alkoholproblem osv,sov så er jo ikke det så kjekt.
Innlegg av: mishka (09.03.18 17:23 ), lest 1515 ganger
Endret: 09.03.18 17:24

"Personlig ville jeg vært bekymret for om det er noen "opprinnelige" beboere igjen. Som sagt over, dette er bygget for arbeidere, bekymringen er jo om det er noen igjen og om de sliter med rus, og er rare etc."

Hehe, makan. Føler de dem ukomfortabel "øst for elven"?

Kan berolige med at den generasjonen er daue for minst 10 år siden. Har selv, i tillegg til mitt rede i Berlin, en terasseleilghet i et "hvitt sameie" på Vestli. Ja, de som bor der er alt fra pensjonerte politibetjenter til rørleggere, elektriker og lærere.
Men ingen er rare eller sliter med rus selv om det er øverst i Groruddalen.

Innlegg av: highlander (09.03.18 17:28 ), lest 1502 ganger
Endret: 09.03.18 17:30

Re. stjernekrigen

De aller fleste av de opprinnelige eierne er døde eller har flyttet, og det har vært et generasjonsskifte eller to siden den gangen.

Dette er matematikk:

La oss si at arbeideren var 25 år i 1960. Det er 58 år siden, ergo ville vedkommende vært 83 år i dag. :)

Det er to enker som har hver sin leilighet og har bodd der siden blokkene var nye. Begge er koselige damer på noenogåtti som pleier å sitte på benkene og snakke om "gamle dager" når solen skinner. Våren kommer sent i år, men når den kommer er de forhåpentligvis tilbake og myser mot vårsola.

Dette er i dag et veldig hyggelig og lite belastet nabolag.
Innlegg av: highlander (10.03.18 10:33 ), lest 1435 ganger
Endret: 10.03.18 11:08

Har nå med følgende tekst på finn-annonsen:

"Perfekt for familie med flere barn eller bokollektiv, for eksempel kan du kjøpe leiligheten, leie ut to rom og bo gratis selv (dvs. at felleskostnader så vel som rente/lån dekkes av leieinntekter for to rom). Mulighet for utleie av hele leiligheten etter at kjøper selv har bodd i leiligheten ett år, estimert leieinntekt kr 18.000 pr. mnd."

Poenget - for eksempelvis single mennesker forutsatt at de er utadvendte og ikke har problem å bo med andre - er altså at istedenfor å kjøpe en bitteliten leilighet for 2,5 millioner kr og bo der selv med felleskostnader + lån å betale alene, kan vedkommende fint kjøpe denne og bo der gratis. Har vedkommende en del egenkapital, går hun/han faktisk i pluss hver måned på å bo.
Innlegg av: mishka (10.03.18 12:03 ), lest 1380 ganger

Hvordan er de innvendige fellesarealene og ikke minst heisen?

Erfaring fra vårt sameie i Berlin er at etter at heisen fra 70 tallet ble byttet ut med en lekker sak fra Schindler med "stjernehimmel av ledlys" og mye blankpussa stål / messing så fikk folk plutselig 500k.nok mer for en torommer der.
Da ble også oppgangen pusset opp og veggene fikk bilder i sort/hvitt fra gamle Friedenau belyst med downlights.

Da venter vi i spenning på resultatet.

Ps. På Vestli får man flott terrasseleilighet på 130m2, og da snakker vi "ekte 4 roms" med 2 bad og kjøkken på 18m2. Inkl. garasjeplass med elbil-lader for samme pris. Og da i det som foreløpig er et "hvitt sameie". Nå ble det nettopp solgt en leilighet der på 63m2 for 2,3 mill. med garasje og surprise, surprise kjøperen var blendahvit.
Prisingen sier hvor utrolig etnisk delt Oslo har blitt. Og ja, så ille er det faktisk ikke der oppe. Naboen er med å gå nattravn og det meste av fanteriet foregår nede ved Stovnersenteret sier han, og all verden er det ikke der heller. Golfbane, slalombakke og ski-in ski-out er heller ikke å forakte.
Innlegg av: highlander (10.03.18 13:27 ), lest 1356 ganger
Endret: 10.03.18 20:05

Re. mishka

De innvendige fellesarealene er helt OK. Nye heiser inkludert motorer og styresystem ble innstallert i 2011/2012.

Er ellers enig i at det er mye bra i "utkanten" av Oslo. Før jeg flyttet til Lodalen bodde jeg flere år på Søndre Nordstrand, som stort sett har vestvendte, solrike boliger, kort vei til marka og ikke minst til strendene Katten, Hvervenbukta, Fiskevollen etc.
Innlegg av: highlander (11.03.18 00:15 ), lest 1215 ganger

Er man i tillegg kremmer, vil man kunne leie ut hele leiligheten for eksempelvis 18.000 kr per måned etter å ha bodd der selv i ett år. Blir en ganske bra yield det…
Innlegg av: Eiendomsm 008 (11.03.18 12:50 ), lest 1143 ganger

En flott leilighet i feil strøk. Med feil planløsning, og feil eierform.

Leiligheten ser ut som et utleieobbjekt, men utleier vil ha eierseksjon ikke aksje leilighet med utleierestriksjoner.

Skal man bo der selv blir planløsningen feil, for lite oppholdsrom, dvs et soverom for mye. Du skremmer bort 4 av 5 potensielle kjøpere med denne planløsningen.

Og så selger du selv noe som også gjør kjøperne skeptiske.

Da blir prisen for høy og markedet svarer med å la være å matche prisantydning.
Innlegg av: highlander (11.03.18 16:36 ), lest 1121 ganger
Endret: 11.03.18 16:43

Re. eiendomsm 008

Takk for innspill, men håper du ikke er eiendomsmegler slik ditt nicknavn indikerer, for maken til sorthvitt-tenkning er i grunnen ganske sjelden og går på troverdigheten din løs. Jeg ville aldri ha valgt en eiendomsmegler av ditt kaliber.

Det som er feil for noen, kan nemlig være helt riktig for noen andre.

Planløsningen er ikke feil for alle. Min sønn og kollektivet som har bodd i leiligheten i dag syns planløsningen har fungert perfekt for deres bruk. Unge mennesker flytter på seg pga studier og jobb. Derfor selges leiligheten. Flere som var på visning i dag likte både leiligheten og planløsningen - og to av interessentene så for seg at dette kunne passe bra for dem og sin familie (bor nå i treroms og ønsker seg soverom til hvert av de to barna etter at de har blitt større).

Aksjeleilighet er ikke feil om kjøperen faktisk kan tenke seg å bebo leiligheten selv ett år før eventuell utleie av hele leiligheten. Er vedkommende åpen for å leie ut rom lar dette seg gjøre fra dag 1 forutsatt at under halve totalarealet i leiligheten leies ut. Selveierleiligheter må som kjent betale dokumentavgift til staten. Borettslags- og aksjeleiligheter er fritatt for denne "straffeskatten".

"Feil strøk" er nok en subjektiv vurdering fra din side. Det er faktisk mange som liker å bo i området. Kort vei til sentrum. Kort vei til marka. Leiligheten har i tillegg flott utsikt i alle retninger. Det er definitivt ikke feil for alle, men smaken er som baken; forskjellig! :)
Innlegg av: highlander (12.03.18 11:42 ), lest 981 ganger

Før den andre (og forhåpentligvis siste) visningen i denne runden er det allerede 8 interessenter på banen, hvorav 3 virket veldig interessert.
Innlegg av: Eiendomsm 008 (12.03.18 11:59 ), lest 969 ganger

Jeg forsøkte å svare på din utfordring siden du la ut saken på HO. At du ikke likte svaret og ble personlig sier vel mest om deg.

Får håpe du legger ut prisen til slutt, det er jo markedet som avgjør om objektet er "bra" eller ikke.

Visningsuksessen til "Onkel" viser at nærmere 70% av objektene går etter første visning. Har du noen tanker om hvorfor din ikke går?

Mitt poeng var kun at en oppussing som du har gjort er feil planløsning i feil eierform i et ikke altfor populært område. Jeg hadde aldri anbefalt en slik oppussing som du har gjort. Men du er jo eier så du velger jo selv hvordan du forvalter leiligheten.

Uansett; lykke til med salget:)
Innlegg av: highlander (12.03.18 12:46 ), lest 948 ganger

Re. eiendomsm 008

Takk for innspill og lykkeønskning.

Jeg tror at det blir salg denne runden.

Grunnen til at leiligheten ikke ble solgt på sensommeren i fjor hadde mer med det generelle markedet enn objektet å gjøre. Det var derfor jeg ble provosert av din uttalelse om at *alt* var feil med denne leiligheten. Ettersom det er jeg som stod for planløsning og gjennomføring av ombygging/rehabilitering, oppfattet jeg din svartmaling av objektet som personlig, og jeg mener at en eiendomsmegler som påstår at alt er "feil" er uegnet til å gjennomføre en objektiv salgsprosess - selv om svartmalingen fra din side var ment som en forklaringsmodell på hvorfor salg ikke lot seg gjøre i fjor.

Det var faktisk en kjøper som ville ha leiligheten for 3,7 millioner kr + fellesgjeld i fjor, men han fikk avslag fra banken pga boliglånsforskriften, ergo var det ikke objektet men konteksten i form av vedkommendes finansieringsmuligheter som var feil. I tillegg var mediene i angjeldende tidsrom (juli/august 2017) preget av negative overskrifter og "spådommer" om boligkrakk, slik at budgivere var veldig tilbakeholdne.

Fra rundt årsskiftet 2017/2018 virker det som om boligmarkedet i Oslo har funnet en slags balanse; prisene har kommet ned på nivåer der objektene finner kjøpere, samtidig som kjøperne tør å komme på banen igjen, fordi prisfallet synes å ha stoppet opp og medienes svartmaling og krakkspådommer har stilnet.

Statistikken på visningssuksess fra "onkel" stemmer nok - jeg har aldri betvilt det - men tilsvarende statistikk var ikke like hyggelig da vi sist prøvde å selge i august.
Innlegg av: highlander (15.03.18 09:35 ), lest 849 ganger
Endret: 16.03.18 15:59

Status etter visning sist søndag og mandag:

Totalt 10 interessenter i løpet av to dager. Vi har mottatt et bud på 3,3 millioner som ikke ble akseptert, da vi ikke selger under 3,4 millioner kr. Et par av aktørene arbeider med finansiering/salg av egen leilighet, men salgsprosessen stoppes ikke i påvente av dette.

Går derfor ut med en ny - og siste - visningsrunde førstkommende søndag og tirsdag.

Om leiligheten ikke blir solgt for minst 3,4 mill før påske, tas den av markedet.
Innlegg av: Puta1n (16.03.18 16:41 ), lest 687 ganger

Bare å dele inn de 3 soverommene i 2 deler.
Så tar man inn kr.48 000 i leieinntekter per måned på denne leiligheten.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/betaler-8000-i-maneden-for-14-kvm/3423425394.html

" Utleier tar til sammen 48.000 kroner i måneden fra de seks kvinnene."
Innlegg av: highlander (17.03.18 12:42 ), lest 616 ganger

Alt med måte. :) Her vil beboerne trives i eksisterende løsning - og leieinntekt på 18.000 kr pr mnd bør være greit nok, og genererer mye bedre avkastning enn bankrenta, hvis man altså vil leie ut etter å ha bodd der selv ett år.
Innlegg av: Puta1n (17.03.18 13:27 ), lest 605 ganger

Ser at man kan dra inn enda mer penger med flere soverom, så en tråd lengre ned om en leilighet med 15 soverom. f.eks 15 x 5000 = 75000
Innlegg av: patide (21.03.18 23:16 ), lest 459 ganger

Og siden salgssummen ikke er annonsert kan vi vel bare anta at den gikk under takst..?
Innlegg av: highlander (22.03.18 08:52 ), lest 426 ganger

Leiligheten ble til slutt solgt for den reduserte prisantydningen, 3,4 mill.
Innlegg av: kator (22.03.18 10:45 ), lest 402 ganger

Gratulerer - sikkert godt å komme i mål etter en langdryg prosess....

I forhold til overskriften "et konkret barometer på et vanskelig boligmarked i Oslo II" tillater jeg meg til å knytte en kort kommentar - i denne bydelen er det de siste 14 dager solgt 96 leiligheter til en snittpris 73.700 / oppnådd m2 pris er 4,4% over prisantydning i snitt.

Oppnådd m2-pris på 58.000 pr.m2 på denne leiligheten tror jeg er en god indikasjon på at det er de 3 B ene som slår inn også i dette tilfelle - hvor det virker som det er gjort en meget god jobb med "innmaten". Lykke til videre med neste prosjekt til far og sønn - har en følelse av at dere har flere.....om ikke i Oslo så på det sentrale østland.
Innlegg av: mishka (22.03.18 15:11 ), lest 367 ganger

Gratulerer herfra også. Sikkert riktig pris, og som Kator skriver om de 3Bene.
Da fikk jeg også rett mht beliggenhet.

Jeg begynner sikkert å bli gammel, men 3,4 mill i en av høyblokkene i A.Gelines vei.....
Hadde man spådd dette til en av de "orginale beboerne" for 30 år siden kunne man ringt 113 pga hjerteinfarkt:-)
Innlegg av: stjernekrigen (22.03.18 16:27 ), lest 347 ganger

Tror de hadde daua over en hore i Thailand... Har hørt at det er over 100 nordmenn (kun menn visstnok) som dør i Thailand hvert år.
Innlegg av: highlander (22.03.18 23:41 ), lest 278 ganger

Takk, kator og mishka.

Vi er bare mellomfornøyde. Hadde i grunnen håpet på en bedre pris, men uansett greit å få et salg i havn.

Syns det er merkelig at noen få hundre meter nedenfor blokka, i Kværnerbyen, så er kvm.prisen cirka 20 % dyrere. På Etterstad, rett på andre siden av Jernbanesporet, er kvm.prisen cirka 10 % dyrere.

Tipper disse forskjellene vil jevne seg ut etter hvert - og det utgjør i så fall en oppside for kjøperen.
Innlegg av: Eiendomsm 008 (23.03.18 00:44 ), lest 263 ganger

Flott at du har fått solgt, håper lærdommen er at en aksjeleilighet aldri blir et investeringsobjekt. Til det er reglene om utleie til hinder.
Innlegg av: Hermann (23.03.18 19:51 ), lest 199 ganger
Endret: 23.03.18 19:58

Er ikke Kværnerbyen ny, og denne leiligheten fra 1960? Jeg synes kvm-prisforskjellen på 20% egentlig er alt for liten. Kjenner ikke området, men er jeg helt på jordet?

Edit
Og sammenligner man her andelsleiligheter og selveiere?