Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Fiskeri og oppdrett
Innlegg av: Ka'l (05.03.18 22:40 ), lest 5830 ganger
Ticker: SSC

SSC er børsens laksefavoritt

I dag gikk SSC opp nesten 6% og blir betegnet som børsen laksefavoritt som ypper seg. Det er ikke noe rart når de har lagt fram rekordresultater for Q4/17 og viser fram planer og strategier for de neste måneder i 2018 og videre:
"Fourth quarter 2017 revenues were £39.9m (Q4 2016: £27.2m). The increased revenue is partly due to higher harvest volumes 6,874 tonnes (Q4 2016: 5,733 tonnes) and also continued strong selling prices. Revenue for Q4 2017 at £5.80/kg (Q4 2016: £4.75/kg), a £1.05/kg uplift.
* Costs/kg and volume harvested were impacted by mortalities and lower average
harvest weights due to accelerated harvesting.
* During the quarter, mortalities reduced compared to Q3 2017. These
mortalities were site specific and in line with our standard practice, are
accounted for as they occur. The impact continues into 2018.
* Focus on biological improvements remains a priority, a new position of
Director of Biology was filled during the quarter further strengthening our
fish health expertise.
* To support the further development of the Native Hebridean Broodstock
Programme, an agreement with Hendrix Genetics, a leading international
breeding technology company was confirmed during the quarter.
* The new fillet line at the processing plant in the south started
operations. This new facility will further improve the Company's offering
and flexibility to meet customer requirements on a continuous basis and
provide increased capacity in this growing offering.
* In Q4 2017, export accounted for 58% of sales, compared to 44% in Q4 2016.
SSC has a continued focus to expand exports to overseas markets. Positive
feedback on the unique Native Hebridean salmon has captured attention in
these export markets.
* The Company will continue its focus on cost and efficiency improvements, and guides on a harvest volume of 26,500 tonnes in 2018."
Innlegg av: Ka'l (05.03.18 23:10 ), lest 3319 ganger

RE^1: SSC er børsens laksefavoritt

Det er nok ikke bare annonsert utbytte på 0,34kr/aksje som gir en kursøkning i dag.
K
Innlegg av: milk (06.03.18 06:10 ), lest 3293 ganger

En oppgang på 6% er lite på disse nyhetene! Jeg velger å tro at markedet sitter litt på gjerdet å ikke helt "tror" det de ser. SSC har vert et selskap i motvind og med til tider meget lav omsetning,som vitner om liten interesse for selskapet.... Jeg venter en jevn kursoppgang fremover med helt andre volum en tidligere. Hus og analytikere vil nok våkne litt etter hvert ;-)
Innlegg av: xLax (06.03.18 09:52 ), lest 3251 ganger

Påfallende tyst i media. Kursnivået sannsynliggjør kanskje nye innsidekjøp. Nå også med utbytte!
Innlegg av: -Dëë- (06.03.18 12:52 ), lest 3208 ganger

Link hvor det står at SSC blir betegnet som børsens laksefavoritt som ypper seg?
Innlegg av: xLax (06.03.18 13:36 ), lest 3190 ganger

Er vel litt uklart om yppefavoriserigen stammer fra igår eller tidligere?

Kanskje blir kjøpsmuligheter under 9kr fortsatt da?
Innlegg av: Ka'l (06.03.18 13:44 ), lest 3207 ganger

Let på Hegnar fra mandag og se artikkel om rekordresultater. Der finner du nok gode referanser for å kunne ta egne valg.
Innlegg av: milk (06.03.18 14:45 ), lest 3170 ganger

Nå har vi volum og kursen siger opp! Blir spennende å se hvor høyt den går før noen starter gevinstsikring... Interessen for selskapet er nå en helt annen en for 14 dager siden.Kursen kan stige en god stund enda før noen får høydeskrekk ;-)
Innlegg av: xLax (06.03.18 16:13 ), lest 3156 ganger

Tja. De moderate sperrene fungerer greit nok ser det ut for. Ingen stor opptur her. Fortsatt under innsidekjøpskurs!
Innlegg av: upsidedown (06.03.18 16:21 ), lest 3154 ganger

Tenker bare høyt. Hvordan vil SSC stå etter bruddet med EU når det gjelder markedstilgang?
Innlegg av: xLax (06.03.18 16:25 ), lest 3159 ganger

Helt greit. De selger mye til USA og østen også.
Forresten er nå oppsiden over dobbelt så stor som for feks Gsf ifølge analytikerne. Kun strong buy.
Så her er det bare å utnytte robotarbeidet!
Innlegg av: Ka'l (06.03.18 20:53 ), lest 3116 ganger
Endret: 07.03.18 08:56

Jeg tror nok at den eksporten SSC vil evt miste til EU tar de lett tilbake med økt eksport til Kina. Nå er eksportprisene gode og eksportvolumene øker, ihvertfall fra Norge, men noe lignende gjelder vel også fra Scotland.
Innlegg av: xLax (07.03.18 10:27 ), lest 3070 ganger
Endret: 07.03.18 10:33

Det må helt klart være brexitangst som holder Ssc igjen nå...

For resten av lakserøkla går som ei kula!

Ny ATH i Bakka idag 416,2

Ta plass!

Men «sperren» på 65k fra igår på 9,20 er borte. Så noe er vel på gang..

STOCK PRICE TARGETS
High: kr12.01
Median: kr12.00
Low: kr11.50
Average: kr11.84
Current Price: kr9.10
Innlegg av: xLax (07.03.18 14:09 ), lest 3037 ganger

Her rigges det visst til for dumping. Unaturlig lav omsetning og utvikling i forhold til andre i sektoren? For det som løfter Nrs og Gsf burde vel også løfte Ssc? Kraftig manipulert?
Innlegg av: milk (07.03.18 16:39 ), lest 3016 ganger

Dette er merkelig! Uansett,ser frem til et uventet utbytte :-) Det fundamentale i selskapet faller bare mer og mer på plass og viser en fantastisk snuoperasjon. Handels mønsteret ligner hverken fugl eller fisk og Husene med sine analytikere er påtagende tyst...
Innlegg av: xLax (07.03.18 20:18 ), lest 2993 ganger

Kan ikke se at noen medier bortsett fra newsweb da, har nevnt utbytte på 0,34 kr med ex dato 20.3
Dette er vel en nyhet av en viss interesse i og med at det er første gang på flere år. Det er vel også et uttrykk for at det går bedre med selskapet. Bedre enn dagens kurs indikerer.
Innlegg av: Synspunkt (07.03.18 22:44 ), lest 2968 ganger

Grunn til å være fornøyd med utbytte. I tillegg vil nok kursen stige fordi lakseprisene går opp, og SSC fremla svært gode resultater for 4Q.
Innlegg av: Ka'l (08.03.18 07:08 ), lest 2939 ganger

Helt enig folkens. SSc har et stort kurspotensiale utover året. Da er det vel bare å akkumulere videre så lenge kursen er lav.
K
Innlegg av: xLax (08.03.18 09:43 ), lest 2925 ganger

Det er nok helt greit å kjøpe på dagens nivå. Men har mistet troen på rask oppgang. Det er nok for mange lange og store posisjoner som styrer her. De er nok godt fornøyd med utbyttet og har mindre interesse av kursoppgang. Kanskje tvert om. Så lenge aksjen ligger på et "ok" nivå og ikke framstår som grovt underpriset. Børsaktiviteten må jo ikke få selskapet til å framstå som et useriøst jallaselskap! Men tror faktisk det kan bli mulig med kjøp ned mot 8,50 også før ex utbytte 20.3
Når dette er sagt "tåler" nok markedet en prising på ihvertfall 10kr. Det hadde ikke svekket seriøsiteten..
Innlegg av: milk (08.03.18 10:18 ), lest 2918 ganger

Tror ikke vi skal legge så mye teknisk til grunn for dagens kurs,men at det er store og langsiktige posisjoner har jeg tro på. Jeg ser akkurat samme "kursbildet"i NTS. Stiger trinnvis med store utslag på lite volum mellom hvert trinn.I NTS kan det gå flere måneder/kvartaler mellom hvert trinn opp...
Innlegg av: xLax (08.03.18 13:23 ), lest 2895 ganger

Tror vi er nær ved et større utslag oppover nå. Kanskje i form av nytt innsidekjøp.
Innlegg av: Ka'l (08.03.18 13:47 ), lest 2883 ganger

Hvis nå skottene vet å utnytte den gunstige markedssituasjonen med høye laksepriser, vil resultatene for Q1/18 osv kunne gi svært bra økonomiske resultater.
K
Innlegg av: xLax (08.03.18 15:41 ), lest 2857 ganger

Nei, her står visst salgssignalene i kø dersom det er "markedet" som besitter fasit:

SSC wins BAP approval for all marine sites
The Scottish Salmon Company (SSC) has become the first salmon producer in Scotland to be awarded Best Aquaculture Practice (BAP) certification for all of its marine sites.

https://www.fishfarmingexpert.com/article/ssc-wins-bap-approval-for-all-marine-sites/

Craig Anderson utdyper (også som et apropos til spekulasjonene om negative konsekvenser for SSC i forhold til brexit):

: “Our focus is on developing a platform for sustainable business growth. With our BAP certification we are able to further leverage the provenance and quality of our products to drive our international export strategy, particularly to key targets markets in North America and the Far East.”
Innlegg av: xLax (08.03.18 16:02 ), lest 2841 ganger

Jøss. Skulle nesten tro forrige post var det som sendte favoritten under 9. Heller mer og mer til at aksjen er heftig manipulert..
Sell on news!
Innlegg av: milk (08.03.18 16:25 ), lest 2846 ganger

Dette må være en klassisk "sell on news". Som du refererer til xLax,så fikk SSC heder å ære for prima produkt høsten 2017... Jeg sitter på mine aksjer å vurderer påfyll for hver dag. At SSC ikke ligger på rundt 12Nok nå,er for meg et lite mysterium. Er det mulig å manipulere en aksje så mye?
Innlegg av: xLax (08.03.18 17:53 ), lest 2816 ganger

Ok milk. Er vel bare å vente på dårligere tider slik at "kurskontrollørene" i SSC finner det ooprtunt å sende kursen over 10 kr igjen!
For denne aksjen reagerer definitivt ikke på standardindikatorer som laksepris etc. slik andre i sektoren stort sett gjør!
Innlegg av: Ka'l (12.03.18 08:24 ), lest 2757 ganger
Endret: 13.03.18 14:33

For ørtende gang, SSC er fortsatt den av lakseaksjene på OSE med trolig størst vekstpotensiale utover våren og sommeren. Det er nå kursen er lav, og det er nok feil å sitte på gjerdet å vente på kursøkning før man satser.
Kursen stiger bra i dag, og omsetningen øker bra.
K
Innlegg av: xLax (14.03.18 11:37 ), lest 2604 ganger
Endret: 14.03.18 11:51

Er vel egentlig bare salmar og Bakka som har tatt konsekvensen av siste tids prisoppgang og passert fjorårets prising. Mhg er tett bak. Aksjer som Nrs Gsf og ikke minst Ssc henger et godt stykke etter i forhold til slik reprising.

Litt rart at Gsf som tradisjonelt har mye spot? Er så treg med stige. forfeilede shortposisjoner som bremser?
Innlegg av: xLax (16.03.18 11:35 ), lest 2541 ganger

STOCK PRICE TARGETS
High: kr12.01
Median: kr11.76
Average: kr11.76
Current Price: kr9.08

30% oppside

Bakka

STOCK PRICE TARGETS
High: kr415.00
Median: kr370.07
Low: kr270.00
Average: kr359.01
Current Price: kr405.80

8% nedside

«Shorten er satt!»
Innlegg av: Ka'l (23.03.18 08:40 ), lest 2455 ganger

Savner oppdatert info om produksjon og eksport mv fra SSC.
Vet noen av dere der ute hvor det er best å få tak i slik info?
K
Innlegg av: xLax (26.03.18 09:42 ), lest 2400 ganger

Bærsens tristeste laks? Doblingskandidaten nå også med utbytte.
Innlegg av: milk (26.03.18 10:18 ), lest 2400 ganger

Ett eller annet holder kursen nede! Er det Brexit eller er det bare laber interesse blant de minste selskapene. Når det gjelder valuta og det politiske bildet,så er jo det likt for flere selskap. Det kan også være at de dårlige tidene fremdeles henger ved selskapet....
Innlegg av: xLax (26.03.18 10:32 ), lest 2399 ganger

Er man heldig gis det muligheter for påfyll ned mot 8. For mens resten av sektoren med bakka i tet surrer rundt ATH har denne falt langt under slike nivåer (ATH 11,8). Aksjen er manipulert, så enkelt er det. Men tålmod og bunnfiske vil gi gevinst!
En update hadde jo heller ikke skadet.
Innlegg av: milk (26.03.18 11:19 ), lest 2386 ganger

xLax" Kan du si litt om hvordan det lar seg gjøre å manipulere kursen med 20-30%? Hvem er det som gjør det,og hva er hoved grunnen for en slik manipulering over så lang tid? På forhånd takk :-)
Innlegg av: delta (26.03.18 13:07 ), lest 2385 ganger

Jeg tror milk er inne på et vesentlig poeng når det gjelder svak kursutvikling i SSC når han i milk (26.03.18 10:18 ) sier "Det kan også være at de dårlige tidene fremdeles henger ved selskapet...."

Jeg tror markedet vil se bevis for at de får kostnadene ned og opp marginen opp slik at de begynner å prestere marginer nærmere de andre børsnoterte lakseaksjene. Hvis ikke betydelig forbedring kommer, er kursen i SSC kanskje fair nok i øyeblikket. GSF har også over tid hatt dårlige marginer. Det er i bedring for GSF, men de henger fortsatt etter. Forhåpninger til gode marginer har i perioder sendt kursen en del opp, men nå synes kursen å ha en mer tafatt utvikling hvor jeg tror aksjemarkedet venter på synlige bevis for ytterligere markant bedring før aksjemarkedet vil reprise GSF betydelig opp igjen.
Innlegg av: xLax (26.03.18 13:18 ), lest 2368 ganger

Mener den like godt kunne vært priset til 11 nå. Det tror jeg de store aksjonærene også vet. De har bare laber interesse av det nå. Utbytte har de jo også fått. Så er det jo alltids penger å dra ut av trading på små volum da. Aksjen er rett og slett feilpriset Men den er vel såvidt innenfor marginene for hva som kan «forklares». Er jo ikje helt Siaf heller..
Innlegg av: xLax (27.03.18 11:00 ), lest 2334 ganger

Mikrovolum. Underlig at ingen tar ørlite gevinst i feks Bakka eller salmar og kjøper Ssc på kunstig lavt nivå?
Betydelig større oppside ved å utfordre kurskontrollørene her enn å kjøpe mer ATH laks!
Innlegg av: røyskatta (27.03.18 12:06 ), lest 2315 ganger

Ja underlig, men før eller siden vil noen ta tak i denne og den vil bli priset mer rettferdig enn den er i dag. Man kan jo ikke beskylde børsen for å være rasonell-
Innlegg av: siko (27.03.18 13:04 ), lest 2301 ganger

Jeg har en følelse av at små selskaper innen oppdrett kan være mer sårbare enn de større og "tryggere", som f.eks Salmar. Men på den annen side, da burde vel MHG gått mer enn hva tilfelle er?
Jeg er i hvert fall sjeleglad for at jeg ikke har solgt i SALM for å øke i SSC.

Det nevnes her at det går noe tregt i GSF. Ledelsen opplyste for kort tid siden at det eneste problemet de har, er den miljømessige biten - altså lakselus. Slik at jeg spør meg om ikke GSF kan være veldrevet, men sliter kun med dette?

Jeg vet ikke hvor mye av GSF sine merder er i verste rødlyssone, eller sone hvor lus er større utfordring en øvrige soner, som lenger nord.
Kan GSF sine merdeplasseringer være årsak til den avventende holdningen til selskapet? De ville vel heller ikke betalt ekstra utbytte dersom økonomien ikke er på stell?
Innlegg av: xLax (27.03.18 21:20 ), lest 2273 ganger

Siko. Du skriver du er sjeleglad du ikke *har* solgt Salmar til fordel for SSC. Og den fasiten er jo åpenbar. Men *nå* er vel saken litt annerledes med Salmar på ATH og SSC ca 25% under ATH? Der har du poenget mitt.
Innlegg av: kontra (28.03.18 10:24 ), lest 2242 ganger

RE^2: SSC er børsens laksefavoritt

Tålmodighet er kjennetegnet på SSC. Selskapet har de siste to-tre årene vist klare tegn på bedre drift, samt utbytte på kr 0,34 for 2017. Samtidig ser vi at stigen trekkes gradvis opp når det gjelder middels store poster. SSC kan plutselig være flere kroner opp, også uten spesielle nyheter.
Innlegg av: Ka'l (28.03.18 14:52 ), lest 2226 ganger
Endret: 28.03.18 14:53

Ja er så enig med deg kontra. Med forrige kvartalsrapport skulle det være rom for kursdobling, og dessuten med inneværende kvartals høye laksepriser, er det meste på stell for suksessresultater fremover. Se bare siste setning i denne trådens innledning: "The Company will continue its focus on cost and efficiency improvements, and guides on a harvest Volume of 26,500 tonnes in 2018."
Med SSC lever prinsippet med TTT videre.
K
Innlegg av: siko (28.03.18 23:19 ), lest 2188 ganger

xLax 21:20

Jeg forstår godt poenget ditt.
Men jeg for min del velger å ikke investere noe mer i SSC. Min post der er forholdsvis beskjeden og lar det forbli så.
Det er andre selskaper jeg heller ville valgt, NRS er et, GSF henger også etter, ville noen av disse være et dårligere valg?

Sitter med mye i SALM, kanskje en burde gevinstsikre for å sette noe i de jeg nevnte. Men jeg er vel noe bedagelig anlagt, vil ta med 19,- i midt av juni.
Så får vi se etter det, trolig vil prisene holde seg gode en stund til, selskapene burde få bra tall utover grunnet dette, slik at jeg for min del ser ingen helsvarte skyer i horisonten akkurat nå.
Innlegg av: cinet (29.03.18 11:44 ), lest 2158 ganger

Vurderer inngang etter påske. Noen som kan svare på;
1. Er det foreslått utbytte i 2018? Eventuelt hvor mye?
2. Når er sist da med utbytte?
3. Pluss minus vs. austevoll Seafood ?
Innlegg av: siko (30.03.18 11:55 ), lest 2114 ganger

Ex dato 20/3
Kr. 0,34
Innlegg av: milk (30.03.18 12:02 ), lest 2114 ganger

Pengene kom på konto til påska:-) Ca 4% utbytte var overraskende bra og slett ikke ventet! ;-) Lover meget bra for fremtiden!
Innlegg av: siko (30.03.18 13:00 ), lest 2100 ganger

I utgangspunktet så skulle man tro selskaper som er noe underpriset vil gå mer dersom grunnlag for inntjening er de samme som de høyere priset.
Men jeg for min del ser det slik at et veldrevet selskap med dets soliditet som f.eks SALM kan gå like mye fra nå av som et noe mer uoversiktelig selskap som SSC ,tross ulik prising dem imellom.
Mener det kan være noe tidlig å ha ståltro på SSC.
Men jeg har tatt feil før.
Innlegg av: cinet (30.03.18 20:56 ), lest 2079 ganger

takk, da kjøper jeg i april, hva var fortjenesten pr aksje i 2017, hva er guidingne for 2018?
Innlegg av: kontra (31.03.18 10:47 ), lest 2060 ganger

SSC er på mange måter lik den vi hadde i AKS/HFISK for 6-3 år siden. HFISK/AKS var undervurdert, lav omsetning og manglet oppfølging fra fiskerianalytikere. Den eneste omtalen var på HO-forumet, drevet frem av investorer som evnet å se potensialet ut fra en rekke parametre. For mange av oss ble tålmodigheten en lønnsom affære, med en relativ rask oppgang fra 5-6 kroner til ca 35 kroner ved tvangsinnløsning.

Kjennetegnene til SSC er slående lik; manglende omtale, utover de 40-50 som følger SSC-tråden på HO, lav omsetning og lite spenning fra dag til dag. Likevel denne kommer og kan komme fort ved nyhetslipp.
Innlegg av: milk (31.03.18 13:00 ), lest 2050 ganger

Vi ser det samme i NTS! Spretter opp og ned på syltynne volum. Jeg kjøpte på 22 for femten måneder siden.På den tiden har de gjort tre større hopp på nyheter. Siste var fusjonen med MNH. Kursen ligger nå å vaker på 42-44. I påvente av neste nyhet :-)
Innlegg av: Ka'l (03.04.18 14:24 ), lest 1966 ganger

Første dag etter påske går SSC veldig bra, nå opp 2,22%. Men fortsetter oppturen?
K
Innlegg av: aksjeguru2007 (03.04.18 20:46 ), lest 1939 ganger

Er bare tull å være limt til SSC når andre lakseaksjer fyker til værs.
Innlegg av: milk (04.04.18 06:19 ), lest 1909 ganger

SSC hadde en fin stigning på lik linje med de andre i går,på godt volum! Potensialet er fremdeles stort. Utbytte er også på plass ;-)
Innlegg av: Ka'l (04.04.18 09:13 ), lest 1897 ganger

SSC fortsetter opp til 9,50kr i dag tidlig, så det går rette veien også her.
K
Innlegg av: milk (04.04.18 09:37 ), lest 1886 ganger

Det ligger ingen poster for salg under 9,50 nå. Kan det være et trendskifte på gang? Ikke for tidlig ;-)
Innlegg av: Ka'l (05.04.18 13:09 ), lest 1855 ganger
Endret: 06.04.18 13:56

Ja milk, men likevel faller kursen tilbake til 9,20kr.
Ser samtidig at lakseprisene øker 10% for fersk laks. Markedet er sterkt og det gjelder vel også for skotske SSC som nok får et svært godt halvår.
Se forøvrig rapport fra DnB Markets der SSC og Grieg anses å ha stort kurspotensiale.
God helg
K
Innlegg av: milk (06.04.18 14:18 ), lest 1789 ganger

Kaldt vann ved Skottland kan bidra til mindre volum (vekst) hos SSC,uten at jeg vet vet det med sikkerhet... Jeg er ikke enig med analytikerne når det gjelder GSF og det store potensialet.
Innlegg av: xLax (06.04.18 15:34 ), lest 1782 ganger
Endret: 06.04.18 15:42

Blir litt trist og leit med Ssc. Får liksom ikke være med på festen, men bare på dagen derpå.

Absurd underpriset = noe ukjent negativt på gang?
Eller bare tullpriset «fordi det er mulig»?
Innlegg av: aksjeguru2007 (06.04.18 15:56 ), lest 1765 ganger

Liker ikke å gjenta meg selv, men, denne lever fortsatt i beste velgående:

Innlegg av: aksjeguru2007 (03.04.18 20:46 ), lest 176 ganger
Er bare tull å være limt til SSC når andre lakseaksjer fyker til værs.
Innlegg av: xLax (09.04.18 12:21 ), lest 1680 ganger

Kan få en «teknisk» rekyl når som helst nå..
Obs. Nye hevede kursmål idag..
STOCK PRICE TARGETS
High: kr12.96
Median: kr12.23
Average: kr12.23
Current Price: kr9.20

Men kanskje er andre fortsatt er bedre?
STOCK PRICE TARGETS
High: kr100.00
Median: kr80.00
Low: kr55.00
Average: kr77.18
Current Price: kr78.35

Innlegg av: Ka'l (09.04.18 23:05 ), lest 1665 ganger

Man kan jo alltids lure på hva som skal til for at SSC skal begynne å bevege seg mot aktuelle kursmål?
K
Innlegg av: kontra (10.04.18 08:12 ), lest 1629 ganger

Kanskje når den siste optimist blant oss "nettløker" er blitt pessimist:-
Innlegg av: xLax (10.04.18 10:08 ), lest 1614 ganger

like før den kommer nå! slutt på å gå kontra! :-)
Innlegg av: milk (10.04.18 11:10 ), lest 1592 ganger

Nå betaler de jo utbytte,så jeg stresser ikke... ;-)
Innlegg av: kontra (10.04.18 12:21 ), lest 1570 ganger

Trodde du hadde solgt, eller tatt gevinst, milk. Mener jeg så en litt negativ kommentar tidligere, rett i etterkant av salg av noen middels poster. Tok vel feil kanskje.

Ikke missforstå xLax, denne har jeg klokketro på. Det er ikke spørsmål om den skal opp, men når! For øyeblikket er SSC ignorert av markedet og omsetningen er deretter. Et par etterfølgende dager på 10-på topplisten ville gjøre underverker både mht omsetning og kurs.
Innlegg av: xLax (10.04.18 12:35 ), lest 1569 ganger
Endret: 10.04.18 15:50

Hold på skotten! Nei, Akkumuler!

Ta og bruk gjerne gevinst ifra færingen!

Denne vil nok fortsette oppover imorgen selv om andre laks som går meget sterkt idag vil falle litt tilbake. Over 10 kroner innen fredag!

Denn kan meget vel passere 10 kroner allerede idag..
Innlegg av: milk (10.04.18 16:13 ), lest 1539 ganger

"kontra"Man tar ikke gevinst i et selskap som er i startgropen. Plutselig reiser den,da blir man sittende med kuken i postkassa..;-) Det hender man må belyse negative ting for å provosere frem meninger :-)
Innlegg av: Ka'l (10.04.18 16:22 ), lest 1536 ganger

Enig med deg milk, man selger ikke aksjer med størst kurspotensiale. Man akkumulerer mens kursen er lav.
Tålmodighet eller godt sagt av en kjentmann om DNO:
SSC kommer når den kommer!
K
Innlegg av: xLax (11.04.18 15:53 ), lest 1481 ganger

Skal det virkelig bli mulig å få denne igjen til siste innsidekjøpskurs? Ca 9,25?
Innlegg av: siko (11.04.18 20:14 ), lest 1465 ganger

Tipper aksjen løfter seg i morgen, gode tall er fremlagt.

https://newsweb.oslobors.no/message/448529
Innlegg av: Ka'l (11.04.18 23:01 ), lest 1445 ganger
Endret: 12.04.18 09:15

Etter rask gjennomlesning av års-rapporten 2017, som kom onsdag kveld, blir man nesten våryr. Den følger opp Q4/17-rapporten gjengitt først i denne tråden.
Årsrapporten viser ikke bare gode tall men omsetning opp ca 50% og resultater er nesten tredobbelt fra 2016.
Hvis vi ikke ser SSC nær toppen av kursvinnerne på HO i morgen torsdag så blir jeg mektig forbauset.
Lykke til
K
Innlegg av: kontra (12.04.18 08:50 ), lest 1376 ganger

Problemet er bare at det brede "markedet" ikke vet hva og hvem SSC er. Utover omtaler her på HO-forumet er det tilnærmet total stillhet. Skulle en ha lagt de siste kvartalsrapportene og gårsdagens årsrapport til grunn burde kursen ha vært 50- 100% høyere.
Innlegg av: Ka'l (12.04.18 09:29 ), lest 1382 ganger

Ja kontra, jeg er nok enig med deg. Jeg er mektig forbauset at markedet kan ignorere SSC som i går kom med topp årsresultaterer. Nå kan man plukke gull på gaten, ihvertfall før markedet reagerer.
K
Innlegg av: xLax (12.04.18 09:37 ), lest 1381 ganger

Fortsatt en del «skuffede» her som selger under 10kr.
Innlegg av: Ka'l (12.04.18 10:12 ), lest 1360 ganger
Endret: 12.04.18 11:33

Kursen økte litt til 9,74 med sjelden stor omsetning. Men fortsatt er dette aksje på billigsalg eller som gull på gaten.
Det skal bli interessant å se hva utbyttet blir fastsatt til.
Utover dagen ser det ut til at investorene begynner å våkne og driver kursen opp med over 2% til 9,80 kr med stor omsetning til SSC å være.
K
Innlegg av: milk (12.04.18 11:44 ), lest 1361 ganger

Jeg fikk utbytte på konto før påska!!
Innlegg av: Ka'l (12.04.18 12:13 ), lest 1344 ganger
Endret: 12.04.18 12:59

Ja milk, det fikk jeg også. Men med så store inntekter kan vel SSC gi utbytte flere ganger i året, spesielt etter at årets GF er avholdt.
K
Innlegg av: xLax (12.04.18 12:42 ), lest 1330 ganger

Overraskende mange som takker for seg hele 3kr under sommerens toppnotering? Har gått litt dårligere siden det da?
Innlegg av: Ka'l (12.04.18 19:09 ), lest 1310 ganger

Nei, SSC har gått betydelig bedre siste året enn tidligere. Det er bare å lese årsrapporten så blir man lett overbevist om at "nu går alt så meget bedre".
Det er vel bare spørsmål om tid for markedet generelt blir overbevist og kjører aksjekursen oppover mot mer reelle selskapsverdiene.
K
Innlegg av: milk (12.04.18 20:55 ), lest 1309 ganger

Tror ikke vi skal satse på flere utbytter pr år. Ikke så mange selskap som har det. Men SSC blir min lille kolibri....Kanskje så kjøper jeg/vi hele selskapet å fusjonerer med NTS :-)
Innlegg av: Ka'l (12.04.18 23:58 ), lest 1277 ganger

Ja milk, bare sett i gang med budgivning for oppkjøp hvis du har så mye penger. Hehe.
Tror du NTS er sterk nok til en slik overtakelse?
Imidlertid tror jeg at skottene vil beholde SSC på egne hender.
K
Innlegg av: siko (12.04.18 23:37 ), lest 1284 ganger
Endret: 12.04.18 23:40

Jeg for min del prøver en liten fishandel på SALMON. Selv om det virker nesten kjemisk rent for selgere.
Giskeødegård har kursmål 70 på den.
Samme fyr så laksefest 3 år forover, med priser på 60+.
Kanskje slike utsagn demper et rush ut av sektor dersom tilbudsiden skulle øke/endre seg vesentlig?
Liker å ha litt tid ved retretten...
Innlegg av: Ka'l (13.04.18 00:07 ), lest 1272 ganger

ER det noen her som har siste megleranalyse av SSC, så vennligst gi oss referansen.
K
Innlegg av: milk (13.04.18 08:09 ), lest 1244 ganger

I dag får vi en flott dag i SSC! :-)
Innlegg av: Ka'l (13.04.18 09:28 ), lest 1231 ganger

Sett igang milk og kom med bud på SSC. Eller overbevis NTS at de bør kjøpe seg opp i Scotland.
Da blir det nok fart i aksjen.
K
Innlegg av: xLax (13.04.18 09:44 ), lest 1222 ganger

Redd det blir volumtørke og sakte nedgang igjen. Ingen store som vil inn eller gjøre noe for å øke verdien av sin post. Hvis det da ikke varsles nytt utbytte eller annet. Bud hadde jo unektelig vært morsomt!
Innlegg av: milk (13.04.18 09:47 ), lest 1228 ganger
Endret: 13.04.18 09:49

Hadde det bare vert så enkelt! Budet mitt vil nok bli blankt avvist med et skuldertrekk:-)) NTS tror jeg har andre og mer spennende planer.... ;-) Gårsdagens volum på stigende kurs,gir meg en viss optimisme når det gjelder SSC.
Innlegg av: xLax (13.04.18 09:52 ), lest 1216 ganger
Endret: 13.04.18 09:54

Anbefalingene er jo greie og nylig oppdatert. Dessverre er det kun to analytikere. Begge har riktignok buy, men det blir nok for tynt og det når åpenbart dårlig fram i markedet.
STOCK PRICE TARGETS
Current Price: kr9.60

Hvilket betyr at kursmål mer sannsynlig er 9kr enn 12,23 på kort og kanskje også mellomlangt sikt?
Innlegg av: milk (13.04.18 10:04 ), lest 1209 ganger

Jeg ser de annonserer GF i Mai. Er det et ordinært møte eller er det noe nytt på gang? De hadde jo GF før utbytte ble vedtatt!
Innlegg av: Ka'l (14.04.18 17:08 ), lest 1113 ganger

Hei milk. Jeg tolker meldingen som en innbydelse til en ordinær GF 11.mai der årsbertningen for 2017, revisjonsrapporten samt div forslag er tema. Om det også denne gang kommer forslag om nytt utbytte er ikke annonsert ennå.
K
Innlegg av: siko (13.04.18 10:53 ), lest 1217 ganger
Endret: 13.04.18 11:00

Ehh, SALMON opp 2,95, SSC ned 0,65 i skrivende stund.
Greit folkens, jeg skal holde kjeft.
Sorry. Unnskyld.
:)

Rettelse: SSC er ned 1.03....
Innlegg av: Ka'l (13.04.18 11:29 ), lest 1200 ganger

Ja siko, det er fortsatt billigkjøp på SSC, så lenge det varer.
Det blir nok et svært godt resultat for Q1/18 med annonsert program med forbedringer og effektiv drift i tillegg til høye laksepriser.
K
Innlegg av: siko (13.04.18 11:53 ), lest 1185 ganger
Endret: 13.04.18 12:30

Jeg er enig i at SSC virker å være forholdsvis billig. Men den har gått nesten like mye YTD som gjennomsnittet.
Jeg for min del sitter med en post i SSC, noe beskjeden riktignok, slik at en håper de gode tallene fremlagt forleden får materialisert seg enda bedre.

Kjøpte en beskjeden post i SALMON, skal bli interessant å sammenlikne utviklingen videre de to imellom. (Beskjeden = under 7 sifferet/over 5 )
Innlegg av: xLax (16.04.18 09:22 ), lest 1045 ganger

Da er også Gsf nær ved å tangere ATH. Opp 50% siste år!
Innlegg av: Ka'l (16.04.18 17:26 ), lest 1013 ganger

Veldig flott xLax, Gsf er vel børsvinner i sektoren hittil i år.
Hva skal til for at SSC viser samme utvikling. Potensialet er ihvertfall til stede når det gjelder resultater og lønnsomhet for SSC.
Innlegg av: Skribent (16.04.18 19:43 ), lest 979 ganger

Børsens laksefaboritt?
Hvor har du fått det sprøytet fra, gubben.
Dårligste lakseaksje.
Innlegg av: Skribent (16.04.18 19:43 ), lest 995 ganger
Endret: 16.04.18 19:46

Børsens laksefavoritt?
Hvor har du fått det sprøytet fra, gubben.
Dårligste lakseaksje.
Innlegg av: xLax (16.04.18 20:05 ), lest 990 ganger

Hvorfor ikke sette en short hvis man mener den er så dårlig? Hadde blitt fin action!
Innlegg av: Synspunkt (18.04.18 13:16 ), lest 932 ganger

Har vært en fin aksje for mange. Både kurs og utbytte, og dette er ikke slutt. Her er det bare å henge på lasset
Innlegg av: Ka'l (18.04.18 13:52 ), lest 915 ganger

Skribent, det var ikke meg som først lanserte begrepet "SSC som børsens laksefavoritt"? Jeg tror det var DnB Markets eller var det Pareto?
Men selv om skottene er "seine i trekket, kommer de når de kommer" .
Studer Q4/17-rapporten og dessuten 2017- rapporten med guiding og planer for fremtiden.
K
Innlegg av: delta (18.04.18 14:08 ), lest 918 ganger

Ka'l (18.04.18 13:52)
Der er ikke så mye å studere i 2017-rapportene i forhold til hva andre lakseselskaper opplyser om regelmessig. De opplyser ikke i kvartalsrapportene hvor stor kontraktsandel de har. I årsrapporten for 2016 sier de at de vil ha 56% kontraktsdekning for 2017 for superior laks. I 2017-årsrapporten sier de at de vil ha 50-60% kontraktsdekning for 2018.

I 2016-årsrapporten sier de:
A 10p per kg swing in the spot price of farmed salmon could impact
revenue by circa £1.5m.

I 2017-årsrapporten sier de:
A 10p per kg swing in the spot price of farmed salmon could impact
revenue by circa £2.1m.

Er det noen som vet hvor mye av volumet til SSC som er foredlet laks? Jeg har ikke greid å finne det ut til nå.
Innlegg av: milk (18.04.18 14:19 ), lest 920 ganger

Kursutviklingen i SSC er i ferd med å utvikle seg til det "komiske" Hva eller hvem som greier å holde den nede på disse nivåer,er for meg litt merkelig. Det er rett å slett ulogisk!
Innlegg av: xLax (19.04.18 00:16 ), lest 840 ganger

Kunne sikkert vært flere nyheter. Men dette kom jo for en ukes strid siden da.
https://www.fishupdate.com/record-year-scottish-salmon-company/

I forhold til mcap / tonn produsert laks er nå feks. GSF ca. 40% høyere priset enn SCC.
GSF ca 90000 tonn mcap 10mrd
SSC ca 25000 tonn mcap 2 mrd

Innlegg av: milk (19.04.18 06:10 ), lest 805 ganger

For ett år siden var SSC et selskap med store driftsproblemer. Prosessen med å snu skuta startet med nye koster både i styret og blant de ansatte. Dette har de lyktes godt med,men markedet vet at veien tilbake til gamle synder ikke er lang. De må bevise og overbevise markedet om at driften nå er bunnsolid,på linje med andre selskap sektoren. Det ble avholdt et investerings "møte"med brei og god informasjon om videre drift,uten at investorene lot seg imponere.De fleste tok det som en selvfølge at driften var bedre med de prisene på laks som har vert. SSC fremstår nå som et billig selskap og kan bli fusjonert... Selskapet må nok bevise ved neste kvartal også før det skjer noe vesentlig med kursen!
Innlegg av: kontra (19.04.18 09:07 ), lest 769 ganger

Interessant oppstilling fra xLax:

I forhold til mcap / tonn produsert laks er nå feks. GSF ca. 40% høyere priset enn SCC.
GSF ca 90000 tonn mcap 10mrd
SSC ca 25000 tonn mcap 2 mrd

Dette illustrerer mye, og er selvsagt et resultat av lav omsetning og "kurskontroll. Videre må en sette seg inn i interessene til de største eierne i selskapet. For dem er aksjekursen likegyldig, eventuelt at de har interesse av lav kurs. Disse er bunnet til SSC så lenge selskapet ikke blir solgt, eller at en industriell aktør kjøper ut posten. Begge delene vil i så fall reflektere de reelle verdiene i selskapet.

Det er kanskje slik at vi "småaktører" fortsatt må smøre seg med tålmodighet. Om noe større skulle hende, vil det skje raskt, om sannsynligvis før "markedet" rekker å reagere. I mellomtiden får vi "håpe" aat en gryende omsetningsøkning bidrar til at en nærmer seg div kursmål.
Innlegg av: xLax (19.04.18 09:55 ), lest 763 ganger

Nede på siste innsidekjøpskurs 9,25. Andre «problemselskap» som Nrs har gått rundt 30% mer siste 3mnd. Åpenbart at det er kurskontroll på gang. Strong buy nå!

STOCK PRICE TARGETS
Current Price: kr9.2
Innlegg av: xLax (20.04.18 14:33 ), lest 717 ganger

Kun 25og 30% dårligere enn Nrs og Gsf siste år. Er vel ikke så verst det? De har jo fortsatt mye å bevise!
Innlegg av: milk (20.04.18 16:13 ), lest 723 ganger

Det kommer en GFS 11.Mai! Kan hende "noen"våkner da;-)
Innlegg av: milk (20.04.18 16:15 ), lest 724 ganger

Denne tråden er full! Lag del 2.
Innlegg av: aksjeguru2007 (20.04.18 17:02 ), lest 696 ganger

Alt for liten interesse og omsetning til at denne aksjen tar av. Kanskje det er mange selgere som sitter på gjerdet og håper på en kr eller to i fortjeneste, eller komme seg ut uten tap??
I hvertfall.....jeg har kjøpt meg inn igjen i SSC i dag, og står alene for ca 17% av dagens omsetning.
Det viser bare interessen for SSC for øyeblikket.
Skal imidlertid ikke mange tiøringene ned før jeg hopper av "toget" igjen.
Innlegg av: xLax (20.04.18 17:39 ), lest 695 ganger

Like greit å være ute, men heller ligge inne her med en Start Buy ordre på feks. 9,70
Innlegg av: Ka'l (03.05.18 16:18 ), lest 583 ganger

Kan noen fortelle meg om hvilke nyheter som har satt i gang den kursøkningen for SSC vi har sett i dag? Opp i 10kr dvs over 6%med tidoblet omsetning over 3 mill kr.
K
Innlegg av: Synspunkt (03.05.18 18:42 ), lest 554 ganger

Bra volum 3.48 millioner i dag. Ser vi videre løft i morgen. Høy: 10.00
Innlegg av: Ka'l (13.05.18 17:49 ), lest 452 ganger

De seneste dagers kursoppgang har gitt bra avkastning, men:
Det ser ut til at det er i de neste ukene at SSC virkelig skal gi investorene god avkastning for tålmodigheten.
Lykke til
K
Innlegg av: xLax (18.05.18 10:13 ), lest 239 ganger

Ikke uventet har noen jekket opp kursmålene i SSC etter siste tids innhenting..

STOCK PRICE TARGETS
High: kr14.00
Median: kr13.25
Low: kr12.00
Average: kr13.13
Current Price: kr11.35

Det gjør vel at SSC atter engang er laksen med størst teoretisk oppside nå med GSF og LSG noe bak.
Innlegg av: xLax (18.05.18 12:16 ), lest 220 ganger

Dersom markedet mente at SSC har "snudd skuta" ala GSF så bør den fortsatt være et godt kjøp. SSC er kun opp 13% siste år. Det er langt bak alle andre laks. Og hele 35% dårligere enn GSF!
Innlegg av: Ka'l (18.05.18 12:20 ), lest 220 ganger

Har ikke peiling xlax. Jeg er nå ute av SSC og bruker ikke mer energi på denne slappe aksjen.
K
Innlegg av: xLax (18.05.18 12:24 ), lest 222 ganger
Endret: 18.05.18 12:36

He he. Men LITT følger du med skjønner jeg :-)

ATH er forresten 12,55. Det må vel ha vært etter de positive ansatsene som viste seg i q1 17 som nå er ytterligere befestet. Så hvorfor skulle ikke SSC ta ut og også passere denne ATHen selv på kort tid?
Innlegg av: xLax (18.04.18 19:33 ), lest 875 ganger

Må vel få inn nye investorer av en viss størrelse her før kurskontrollørene gir seg? Hjelper visst lite med greie kursmål og analyser forankret i gode resultater. Kan minne om gamle Havfisk/AKS som noen var inne på her. Den gikk jo nesten 10-gangen fra bunnen til den gikk inn i LSG!
Det skjer selvsagt ikke med doblingskandidaten SSC..
Men vi bør vel oppgradere skotten til trippelkandidat snart?
Innlegg av: Ka'l (18.04.18 15:19 ), lest 911 ganger

Jeg synes man finner det mest interessante i disse rapportene, spesielt utviklingen i produksjon, salg og økonomiske resultater.
Det er etter min vurdering svært løfterike resultater og potensialer for fremtiden.
TTT
K
Innlegg av: aksjeguru2007 (18.04.18 23:21 ), lest 850 ganger

SSC mangler nyheter, som igjen vil gi økt omsetning og kanskje kursstigning.
SSC frenstår handelsmessig som en pingleaksje, og omsetningen er en tragedie.
At det ikke kommer nyheter er først og fremst et kompaniproblem.
Kanskje de ikke har noe spesielt hyggelig å fortelle?
Innlegg av: xLax (03.05.18 18:33 ), lest 562 ganger
Endret: 03.05.18 18:34

Vel, Ka'l, kanskje noens exit skapte det rette klima for oppgang? Om det er nok til å sende SSC hele veien til Dakar er vel heller tvilsomt. Men på et tidspunkt vil traderne/shorterne/kurskontrollørene/hovedaksjonær? sende kursen ned igjen etter å ha fått inn nok kjøpere på høyt nok nivå? Var vel det som skjedde med den raske nedgangen fra forrige ATH?
Historien skal nok gjenta seg inntil et godt nok bud foreligger..

Littegrann SIAF?

http://www.intrafish.com/finance/777009/scottish-salmon-company-shareholder-criticizes-groups-strategy