Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Hugoil (05.03.18 21:36 ), lest 15034 ganger
Ticker: NANO
Endret: 22.03.18 15:16

NANO: stoppetPERFEKT påBUNNi bestparallell TR.KANAL fra ATH

Den andre tråden http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2426395
har blitt full, så fortsetter her:
--

https://imgur.com/a/XVBzf
- BULL DOJI STAR på støtte
- legg merke til den hvite fallende trenkanalen siden desember hvor dojien nå er i bunn også på dette gulvet. Så dette punktet er en PUNCH-POINT felles for bunnen av 3 ulike trendkanler, samt den horisontale støttelinjen fra høsten 2016.
- se også de to >nederste< hvite bunnlinjene i RSI. Av disse to, så går den øverste tilbake til krakkdagene høsten 2015 - mens den under går fra bunnen i desember. BEGGE disse to bunnlinjene gir nå støtte for kursen.

Det var takter i dag, men kursen vendte ned utover dagen. Men det var første dag med vending og vi fikk også etabkert KJØPSSIGNAL BULL DOJI STAR i dagchartet - med altså en doji på punch-støtten.

Børsene vendte opp i dag som antatt og morgendagen ligger også an til å bli god. Egentlig var NANO litt uheldig med timingen ift. oljekursen. OSEBX antisiperte oppgang, men den kom ikke før litt etter stengetid. Så NANO rakk ikke å reagere opp fra bunnen i et:

spekKJØPSIGNAL 2dagersDOBBEL BUNN med halslinje 63,5 og KURSMÅL 65,5.
--
Denne handlingen utenom børs på nå i alt ca 1mill aksjer som har pågått hver dag siden patentdagen 17. januar må ha noe med FF sine reduksjoner og DNM sine endringer. Først økte DNM mye i jan/feb og nå reduserer de mye. Hedging av terminkontrakter sier de, men jeg tror på salg til en større industriell investor. Her får FF justert seg litt og NANO får inn noen som kan bidra. vinn-vinn
(supporterende argumentasjon BP SHORT: http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21572861)

Hele tiden mens utenom børs handelen har pågått, så har den synlige shorten blitt redusert.
Innlegg av: Hugoil (06.03.18 09:10 ), lest 8880 ganger

RE^1: NANO: 31K etter BØRS idag + dagBULL DOJI STAR på støtte

Bryter over 4 dagers fallende topplinje.
Innlegg av: Hugoil (06.03.18 10:23 ), lest 8758 ganger
Endret: 06.03.18 10:44

RE^1: NANO: The Big Picture

The Big Picture:

ed2: https://invst.ly/6u1d0
- blå linjepil for de som husker noteringene før børsnotering på hovedlisten
- grønn støttelinje fra etter børsnotering på hovedlisten
- RSI er 25dagers RSI siden chartet er langsiktig
Innlegg av: Hektar (06.03.18 11:13 ), lest 8570 ganger

RE^1: NANO: The Big Picture

Inntrykket jeg får av å lese disse TA anbefalingene i NANO: https://i.imgur.com/jzmAexO.png

Nå har vel du funnet bull-signaler fra den lå på nesten 90 i januar og hele veien ned, kanskje på tide å legge bort fargestiftene snart?
Innlegg av: Hugoil (06.03.18 17:45 ), lest 8458 ganger
Endret: 06.03.18 17:46

RE^1: NANO: avgittBULL DOJI STAR + formert BULL HARAMI i kvarter

https://imgur.com/a/0TQIG
- sluttet fredagen med avgitt BULL DOJI STAR. Selve star er en doji star (star=uten body). Formasjonen mble avgitt med dagens grønne candle som også er en doji. Disse to gir oss en dobbel doji på støtte. Det røde candelet i forgårs ble nesten en inverted hammer - og slik de tre sticksene står ift. hverandre som en triol - så har vi nesten en BULL TRISTAR i tillegg i punk-pointet vårt.
- sluttet doji på støtte i timeschartet
- sluttet BULLHARAMI i kvarterchartet
Innlegg av: Hugoil (06.03.18 22:07 ), lest 8381 ganger

RE^1: NANO: NANO: avgitt dagBULL DOJI STAR + formert kvBULLHARAMI

Det gikk jo bra i dag (som mange andre ganger; signaler vil det uansett kunne være selv om de ikke skulle slå til, så ikke bortkastet - men endel av den metodiske jobben, hvorfor skal noen alltid være irritabel og spytte rundt? fordi det er anonymt og gratis? fordi de har tapt pener?), som spådd både for NANO og børsene. I morgen tror jeg det går bedre for NANO enn OSEBX.

Gikk 18K utenom børs i dag:
https://imgur.com/a/Bx3Bs
Innlegg av: Panis (06.03.18 22:26 ), lest 8315 ganger

RE^2: NANO: NANO: avgitt dagBULL DOJI STAR + formert kvBULLHARAMI

Hugoil,
Mange med meg setter pris på dine innlegg så du får heve deg over de som febrilsk prøver å snakke NANO ned. Vi vet at NANO kommer, bare ikke helt når...
Innlegg av: F. Tosca (06.03.18 23:56 ), lest 8240 ganger

Takk for kart, Hugoil.
Hold frem!
Innlegg av: tilly1 (07.03.18 07:55 ), lest 8183 ganger

Takk for kart Hugoil
Innlegg av: TeeJet (07.03.18 09:14 ), lest 8094 ganger

Hugoil;

Syntes du ikke det bliver mere og mere pinligt og udstille dig selv dag ud og dag ind?
Dine daglige udtagelser er efterhånden oppe på og være 99,98% forkerte.

Man sidder helt og krummer tær, dagligt!
Innlegg av: Hyggelige (22.03.18 17:26 ), lest 466 ganger

Innlegg av: Lotepus (07.03.18 09:20 ), lest 8048 ganger

Har en mistanke om at Hugoil er farveblind

Finnes det noen andre som treffer så dårlig med sine bull
Innlegg av: dr. Stockman (07.03.18 09:35 ), lest 8007 ganger

Børsen snudde i USA pga signaler fra Trump, men det har dere sikkert ikke fått med dere. Tekniske signaler må vike når overskyggende forhold gjør seg gjeldende, men jeg tror NANO vil ri av dette på en utmerket måte.
Innlegg av: TeeJet (07.03.18 09:39 ), lest 7998 ganger

PUHA - mon vi ser 50 tallet allerede i dag? :-/
Innlegg av: dr. Stockman (07.03.18 09:49 ), lest 7974 ganger

Helt unødvendig å drømme om billige aksjer - de er bortimot gratis allerede. Da jeg kjøpte til 12 kr var de faktisk subsidierte ettersom selskapet hadde 18 kr i banken pr aksje. Håpløst å drømme om en reprise av den tilstanden.
Innlegg av: TeeJet (07.03.18 09:54 ), lest 7947 ganger

Der er et eller andet fuldstændigt råddent med dette selskab her.

Det vil helt sikkert blive belyst en dag!
Innlegg av: Lotepus (07.03.18 09:54 ), lest 7949 ganger

Dr S.

Er jo dette jeg har sagt . Finnes ingen oppside på Nano neste 6 mnd. Kun nedside ved børs uro osv. Mulig hopper 5 kr på melding om 1. Pasient . Alle som har følgt Nano en stund vet jo ved en slik melding . Opp som en fjær, ned som en stein

Gir lyd når jeg har kjøpt meg inn igjen på lavt 50 tall . Tipper midd juli . Ingen hendsikt og gå inn før
Innlegg av: Lafreri (07.03.18 10:01 ), lest 7928 ganger

Det ser nå ut som den loddrette horisontalen treffer den vertikale vertikale midt i dolken. Da oppstår det såkalte erotiske kyss som vil føre til at Nano stiger kraftig. Dette blir understøttet av stort volum på kraftig nedgang i kursen.

Hvis det erotiske kysset likevel ikke oppstår så vil også Nano stige kraftig da også.
Innlegg av: Lotepus (07.03.18 10:09 ), lest 7903 ganger

Pengene flyr ut . Snart 3 mnd. Uten og ha behandlet en eneste pasient nå .
Blir morro når Q1 kommer og de skal vise pengebruken uten og behandle pasienter
Innlegg av: dr. Stockman (07.03.18 10:11 ), lest 7902 ganger

Lotepus
Å vente på lavere kurs utpå sommeren er selvsagt en kalkulert risiko du tar, og strengt tatt er det vel mer enn 50% sjanse for at du får ditt ønske oppfylt. Problemet er at gevinsten du kan gå glipp av om noe uforutsett skulle skje -f.eks. et oppkjøpstilbud - er så uendelig mye større enn den gevinsten du oppnår i form av en litt lavere inngangspris.
Innlegg av: solb (07.03.18 10:15 ), lest 7875 ganger

Ingen vits i å ønske disse trollene inn. Deres destruktive gjøren og laden kan vi godt være for uten.
Innlegg av: TeeJet (07.03.18 10:19 ), lest 7870 ganger

Solb

Nej, det er meget bedre og forholde sig helt og aldeles ukritisk og se aktiekursen falde dagligt, damtidigt med at i sidder i rundkreds og fortæller hinanden hvor godt det går.

Nej du - realitetssans, det er der ret mange herinde der mangler.

God dag!
Innlegg av: Lotepus (07.03.18 10:20 ), lest 7863 ganger

Solb

Det er hverken trolling eller baissing, men realitet
Nano er over halveis i Q1 uten og ha behandlet en eneste pasient .
Innlegg av: Hugoil (07.03.18 10:21 ), lest 7900 ganger

https://imgur.com/a/i8Q7T
- ikke allverdens med selgere
--
Dag-signaler blir tatt ut delvis ved ferdig formering ved de som tidlig går inn/ut, mens majoriteten oppfyller resten av signalet i dagene derpå.

Så lenge jeg holder meg til beskrivelse av faktiske, observerbare signaler - som jeg viser bilder av, så er jeg ikke flau. Det jeg har tatt selvkritikk på i fjor sommer, var den hyppige rapporteringen av signaler i kategorien "ligger inne med". Slike signaler er ikke ferdig formert og heller ikke avgitt. Så som du kanskje forstår, og som noen ennå ikke forstår så er det 3 distinksjoner:

1. signaler under formering/dannelse
2. formert/ferdig dannet signal
3. avgitt signal

Alle tre kategorier kan det være interessant å vite om. Selvkritikken min går på å være tydeligere, særlig i overskrift på tråd, hvilken kategori som det er snakk om.

Og så er det greit for deg og dere å være klar over at det alltid vil være lettere å treffe på baiss/salgssignaler i fallende trend. Det betyr ikke at det er uinteressant å se etter kjøpssignaler.
Glenn=teeJet jublet og hoyet han på kjøpssignalene mine som tikket inn på veien oppover i 2016.

Så selv om det er jeg som går rundt og triller på denne tekniske vogna, så bør de som leser den være kritisk ikke bare til trilleren - men til seg selv, så de ikke kun framstår som barn i vogna, smilende klukk-klukk på vei opp og gråtende du er dum på vei ned.

Skal man ha noe utbytte av å lese mine TA-tråder, så må man stille krav til seg selv om at man forstår de 3 punktene nevnt over. Ta din del av kritikk, jeg tok selvkritikk på å være tydeligere på punkt-kategoriseringen.

(candlestick og dets signaler er forøvrig det mest eksakt observerbare og minst overlatte til subjektive tolkning - slik støtte motstand, linjer formasjon og kanaler er. Og kan man ikke candlesticks og tror at det bare er kina-gloser, så er man ikke i stand til å ha en kvalifisert mening om dem. Og igjen - det kan være både interessant og lov å se etter kjøp og så i nedtrend).
Innlegg av: rischioso (07.03.18 10:26 ), lest 7877 ganger
Endret: 07.03.18 10:29

Hvem som helst kan tippe retningen hver eneste dag og har hver gang 50/50 sjanse for å få rett.

Da er det jo en prestasjon i seg selv å klare og ta feil så og si hver eneste dag siden kursen stod i over 90....

Men for all del Hugoil, det er bare å stå på for gir du deg nå så får du jo aldri rett....;)

Innlegg av: Hugoil (07.03.18 10:34 ), lest 7845 ganger
Endret: 07.03.18 10:44

https://imgur.com/a/9uaA8
--
risch er et eksempel på en som ikke henger med på de 3 punktene factual supportable over, men så er han jo bare innom. Det vil alltid florere av lykkejegere, de er ofte små. Man kan ikke forvente så mye bidrag for de. Å legge ut på de mer risikable prosjekter, som å forsøke å finne en vending, krever litt mer enn jippi tjo hoi eller bubu over en liten lottogevinst/-tap.
Innlegg av: Axecapital (07.03.18 10:37 ), lest 7825 ganger

Hvor er Znabel? hahaha
Innlegg av: rischioso (07.03.18 10:56 ), lest 7779 ganger
Endret: 07.03.18 10:58

RE - Å legge ut på de mer risikable prosjekter, som å forsøke å finne en vending, krever litt mer enn jippi tjo hoi eller bubu over en liten lottogevinst/-tap.

* Vel, og det skal man høre fra en som har vært limt til masta hele veien ned - noe annet var vel heller ikke å forvente fra den kanten...;)

Det fundamentale er nok det man bør fokusere på og heller la det tekniske bli underordnet for det er jo i realiteten ikke annet enn en oppsummering av hva som har skjedd og en sannsynlighetsberegning basert på det.

Det tekniske tar for eksempel ikke høyde for at selskapet svir av penger som fulle sjøfolk i den prosessen de nå befinner seg i og ikke tar det tekniske høyde for at det snart må hentes inn ny og frisk kapital som igjen vil legge ytterligere press på kursen.

Når det skjer så tegner det tekniske opp en extra skulder og fjerner et hode så kommer man opp med et endret teknisk bilde som de som følger det fundamentale har visst en stund.

Mao, hvis man ønsker å være i førersete og således komme de fleste og det meste i forkjøpet så kan man ikke legge for mye vekt på det tekniske som hovedsakelig er et resultat av en kjent fortid, MEN heller forholde seg til det fundamentale som forteller noe om en ukjent fremtid...;)
Innlegg av: Hugoil (07.03.18 11:01 ), lest 7800 ganger
Endret: 07.03.18 11:23

Da har vi en ferdig formert BULL HARAMI i times, på bunn i den gule svakt stigende trendkanalen/REK.
--
risch:
Å debattere hvorvidt TA generelt fungerer lar jeg være. Å debattere emisjon har vært gjort mest grundig på TekI og du er en nybegynner, så du kan avklare din egen uikkerhet der.
Ang. din * om meg og masta, så har du ikke fulgt med. Og i tillegg til å ikke ha fulgt med, så kan du heller ikke vite mine posisjoner. Men man danner seg selvsagt et inntrykk, mer eller mindre riktig. Mitt inntrykk av deg er at du er en kveps som pleier å komme summende når noe har falt my og så baisse i påvente av ditt kjøp for å hausse til du har solgt og flyr videre. Mer eller mindre rett?
--
Det som bestemmer NANO akkurat i dag er ikke NANO. Vi så selgerene forsvant i går i 12-13 tiden og dagens linker over viser det samme. De var ikke interessert i å gi askjer - men trakk seg altså helt bort og la seg ikke inn igjen før de som lurte på rally hadde kjøpt den opp til 83,8.
Det som bestemmer NANO i dag er børsene og market-makers algoritmehandel ut fra hvordan børswene går. Børsen går ned i dag mye pga Trumps øk. sjefsrådgiver Cohen sa ha nville gå av om toll-tariffene går igjennom (hvor mye av tollsnakket er Trump-strategi ift andre land?) i tillegg til påvente av regjeringsavklaring i Italia. Så denne temporære, forventede markedsturbulensen gir muligheter for de som vil bygge en litt større posisjon. Hva har de i vente 14. mars og any moment? NANO er priset i området 1/3 til 1/4 av verdien av sin første medisin - så godt som sikkert i markedet.

Innlegg av: rischioso (07.03.18 11:18 ), lest 7726 ganger

Ingen vits i å debattere hvordan TA fungerer for deg for akkurat det har du jo bevisst mang en gang og hele veien ned fra over 90nok...

Men at det hadde vært på sin plass å diskutere det på generell basis er det jo ingen tvil om og du burde vel være den som var i førersete når det er du som står for TA dekningen på forumet i dette caset for ellers har jo denne tråden ingen hensikt annet enn å dokumentere dine daglige bommerter...;)
Innlegg av: Hugoil (07.03.18 12:53 ), lest 7694 ganger
Endret: 07.03.18 12:55

RE^1: NANO: NANO: et VANLIG triks

Et vanlig triks:
https://imgur.com/a/uPSo1
- legge ut mange ordrer, men antall aksjer i ordren er ikke synlig for de uten ordredybde. Antall småordrer med musepiss, ikke engang 100 aksjer - som er minimumet for å evt. skulle bruke skjult ordre.
Innlegg av: TeeJet (07.03.18 16:16 ), lest 7448 ganger

Innlegg av: TeeJet (07.03.18 09:39 ), lest 554 ganger
PUHA - mon vi ser 50 tallet allerede i dag? :-/
Innlegg av: Znabel (07.03.18 19:38 ), lest 7361 ganger
Endret: 07.03.18 19:40

TA er et svært nyttig verktøy dersom man vet hva man driver med.

Hugoil har lært seg mange faguttrykk men skjønner selvsagt ingenting av noen av dem. En større klovn finner man ikke.

At det er mulig å bruke så mye tid på noe man ikke kan. Sykelig, rett og slett. Hugoil har aldri kjøpt eller solgt en aksje i hele sitt liv. Han sitter dagen lang og drodler linjer og kludrer ned faguttrykk, som han sprer til sin bittelille NANO-menighet.

Hvem er mest gal, Hugoil eller dem som tar ham alvorlig?

Innlegg av: Hugoil (07.03.18 21:42 ), lest 7293 ganger
Endret: 07.03.18 21:56

RE^1: NANO: gikk 26K UTENOM BØRS i dag

Får vel si at Znabel er et fast medlem i menigheten, det er ikke sikkert han skjønner det selv. Han skjønner ihvertfall ikke skriften på veggen noen hakk lenger opp i dag med de tre punktene praktisert med og mot trenden. Punktene ble deg forklart en gang i sommer også, men nei. Tror dette kanskje er vanskeligere for Znabel enn å løse en førstegradslikning med en ukjent.

=> Men Znabel, fortsatt har du et poeng (selv om jeg også har et poeng, og som jeg håper du kan se - kan du kommentere det?). Poenget ditt blir større jo sterkere nedgangene er. Poenget er at det blir mange BULL-rapporteringer (enten det er av type 1,2 eller 3) som ikke slår til. Og vi får vel si det er litt typisk for NANO - noen herjer med den mer enn det herjes med andre aksjer, som det framgår bla. av forumadministratoren på TekInvestor, multippel baissing etc. Og HO er neppe bedre. Usikker på om alt kan tilskrives den dårlige Q-pres.

Og hvorfor herjes det slik? Det har vært kontinuerlig utenom-børs handel siden patent-dagen 17. januar -HVER DAG!! I 3/4 år før dette har det ikke vært noen utenombørshandler som ikke har vært krysset rett etter/før stengetid/åpnignstid hos norske meglere (før den tid igjen kan jeg ikke gå god for noe).
Indikerer at noe er på gang.
Noen presser kurs, får å få komme seg billig inn. Skal vi dra fordel av dette, så må den som har lommebok til det også kjøpe.
POPP kan den gå OPP!

Gikk 26K utenom børs i dag:
https://imgur.com/a/TdvNl
--
TeeJet: se link nederst i startinnlegget. BIG PHARMA kjøper SHORTEN, står og hviler hos hoffmeglerene.
Innlegg av: Znabel (07.03.18 22:05 ), lest 7183 ganger

RE^2: NANO: gikk 26K UTENOM BØRS i dag

Hehe,

Det er jeg som tjener penger på børs. Men jeg har altså misforstått.

Du har aldri i ditt liv hatt rett i en eneste analyse. Men det er altså du som har forstått det.

Jeg tror ikke du er frisk i hodet ditt. For å si det veldig pent.

Innlegg av: TeeJet (07.03.18 21:49 ), lest 7219 ganger

26.000 stk?

Hvad betyder det mener du Hugoil??
Innlegg av: dr. Stockman (07.03.18 21:49 ), lest 7218 ganger

Hver gang NANO overlever møtet med 20,50 styrkes støtten for NANO på dette nivået, og på bakgrunn av at det har roet seg i USA utover kvelden så bør mulighetene for et par kroner opp i morgen absolutt være innen rekkevidde.
Innlegg av: solb (07.03.18 22:03 ), lest 7181 ganger

Mange burde forstå hvilken kriminell aktivitet Nano blir utsatt for. Noen aktører har lånt inn shorteaksjer. I tillegg har de skaffet seg adgang til flere roboter som daglig kjører et 0-spill seg imellom. Daglig like mange inn som ut. Særlig roboten til XTX er spesielt aktiv med sine 400 poster. På denne måten raner de til seg en daglig netto med samtidig nedpressing av kursen. Helt siden oktober har vi sett dette. Da blei XTX leiet inn som marketmaker første gang. Hvor lenge skal dette kriminelle spillet få foregå før tilsynet fatter mistanke og tar affære?
Innlegg av: Panis (07.03.18 22:08 ), lest 7167 ganger

RE^2: NANO: NANO: et VANLIG triks

solb,
Det er jeg faktisk helt enig med deg i.
For når det kan være straffbart hvis man klarer å «lure» disse robotene, så burde det vært like straffbart det 0-spillet de holder på med til daglig for å holde kursen nede.
Innlegg av: n4479556 (07.03.18 22:13 ), lest 7158 ganger

RE^2: NANO: NANO: et VANLIG triks

Solb, dette har man sett i andre aksjer også, denne kurskontrollen. tilsynet kommer ikke til å foreta seg noe som helst, det vet du vel like godt som meg regner jeg med.

Nå tror jeg også shorten sprer seg, slik at man ikke overstiger 0,5% og blir synlig i registerert til finanstilsynet.

Dette kan være en start på mulig oppkjøp down the road, og da er del vel greit å få kontroll så ikke kursen stikker.

Andelen som handles utenom børs, ref Hugoil, er vel også et virkemiddel med samme mål.

Hva tror du?
Innlegg av: F. Tosca (07.03.18 23:14 ), lest 7043 ganger

Takk for at du rapporterer hva som gikk utenom børs, Hugoil.

Hm, har registrert at man kan bli straffet for å lure aksjeroboter. Hva skjer når aksjeroboter lurer aksjonærer?
Ved nærmere ettertanke, så vet jeg vel egentlig det, også.
Innlegg av: solb (07.03.18 23:38 ), lest 7006 ganger
Endret: 07.03.18 23:39

Den samme mafiaen driver selvfølgelig på samme viset i andre selskaper. Før alt av handler blei anonymisert, kunne man følge dette i mange selskaper. I DNO bruker XTX fortsatt 2500 poster flittig på kjøp/salg. Det har de holdt på med i lang, lang tid.
Innlegg av: solb (08.03.18 09:05 ), lest 6885 ganger

Uvanlig å se at robotene blir virksomme fra børs start.
Innlegg av: Hugoil (08.03.18 09:08 ), lest 6928 ganger
Endret: 08.03.18 09:14

RE^1: NANO: hvormyeavOMSETNINGEN er REELL? - algoBYTTING

Hvor mye av omsetningen i nedsalget er egenhandel av algoer på selger og kjøpersiden ?
Tilbakelevering utenom børs? Hver dag siden patentdagen 17. januar for å holde kursen nede!
Nyheter i vente...

Dette minner meg på GSI COWBOYEN som kom in i NANO-saloonen i oktober 2016. Jeg skal ha aksjer, på min måte.., rett før store nyheter og kursen gikk fra øvre 50.
Det var denne cowboyen det da ble ringt rundt for å skaffe aksjer til. Jeg har det fra Pareto, som på rett-før-dagen droppet 30K aksjer på åpningen i jobben for cowboyen.

BØRST!
Innlegg av: solb (08.03.18 09:14 ), lest 6847 ganger

Må innrømme at jeg har byttet ut hele portefølgen min med et enormt papirtap. Kjekt å fylle opp depoet igjen.
Innlegg av: TeeJet (08.03.18 09:39 ), lest 6798 ganger

Bliver dagen i dag, dagen hvor vi får close under 60,- ??

Sidst der var close under de 60,- var den 3/11-2016 = 1,5 år siden.

NANO har, for rigtig mange været en skidt forretning og vil nok også blive det fremadrettet! :-/

Desværre - blot en realitet.
Innlegg av: Hugoil (08.03.18 09:42 ), lest 6807 ganger
Endret: 08.03.18 09:52

solb: Er det du som er den bortkomne sønn?

For de som sliter med troen:
Erdet nå vi skal få OHSen vår?

https://imgur.com/a/EeGNH

Kan minne Znab og HAmmer mfl. på at jeg callet KJØP på de 4 forutgående dype bunnene - rett før kursen steg kraftig. Den første av de med en "island".
--

..for de som sliter med troen eller førstegradsligninger, seeing is believing:

https://imgur.com/a/7Zmbe
(tok denne siden den alltid kommer aut. opp i imgur hos meg, da det var det første bildet jeg laget i imgur)
Innlegg av: solb (08.03.18 09:46 ), lest 6777 ganger

Føler meg absolutt ikke som noen bortkommen sønn. He,he.
Det det gjelder her nå er å utnytte de hersens robottriksene. Når Nano melder BTD, skal vi høre pipa har en annen lyd.
Innlegg av: solb (08.03.18 09:49 ), lest 6756 ganger

Ser dere 400 postene på salg nå? He,he,he.
Innlegg av: solb (08.03.18 09:50 ), lest 6756 ganger

Jeg har satt meg til bords for å spise. Amen.
Innlegg av: solb (08.03.18 09:57 ), lest 6724 ganger

Fra den ene roboten til den andre. Det gjelder å komme svindlerne i forkjøpet?
Innlegg av: TeeJet (08.03.18 10:25 ), lest 6665 ganger

Hugo;

Det hjælper ikke noget og kigge tilbage.
Man må se fremad, og fremtiden bliver ALDRIG som fortiden - dette må selv du også erkende?!
Innlegg av: Hugoil (08.03.18 10:56 ), lest 6640 ganger
Endret: 08.03.18 11:16

https://imgur.com/a/z34am
- har avgitt en OHS (ikke avmerket i chartet)
- beholder posisjonen som brudt over den fallende hvite trendkanalen
ed: - jah, viser DOW 30 dagers chart øverst i bildet, ligger i stigende trendkanal

BULL DOJI STAR avgitt i forgårs er fortsatt gjeldende i dagchartet helt til høyre, hvor vi i dag ligger an til å få en BULL HARAMI.
--

The Big Picture
https://invst.ly/6v2po
- jobber med en spekOHS i punch-pointet
--
https://invst.ly/6v2xh
- KJØPSSIGNAL OHS i RSI avgitt med kryssing over gul halslinje
- to candlestick BULL-signaler i makro punch-pointet i big pic over og altså med mikro punch også
Innlegg av: Lafreri (08.03.18 11:25 ), lest 6507 ganger

RE^1: NANO: Mars - den VANLIGE måneden for VENDING OPP

Bull Harami sier du, da er det jo bare å laste opp. Costa pluss Bull Harami kan jo ikke gå galt.
Innlegg av: Lotepus (08.03.18 15:35 ), lest 6407 ganger

RE^1: NANO: Mars - den VANLIGE måneden for VENDING OPP

Grattis Hugoil

Kan se ut som du får ett sjeldent treff i dag .

Ikke noe drit deg ut med noe bull tull i morgen . Det er fredag, pluss det er vel ingen som husker sist Nano hadde 2 blå dager på rad .
Innlegg av: Hugoil (08.03.18 15:54 ), lest 6382 ganger
Endret: 08.03.18 16:02

RE^1: NANO: KJØPSSIGNAL 2dOHS med brunaorange halslinje nå..

2dOHS KJØPSSIGNAL, brunorange halslinje
- ligger på 100kvarterssnittet og bør kunne fange 50timers snittethalvveis opp i den gule trendkanalen
- ligger inne med BULL HARAMI for, avgivelse i morgen
--
NANO hadde 6 dager på rad med stigning i januar...
3 dager på rad i feb. og 2 dager på rad 27.feb.
--
20-timerssnittet har i hele dag gått akkurat på det gule kanalgulvet.
Innlegg av: Znabel (08.03.18 17:45 ), lest 6266 ganger

Lotepus,

Du vet jo at Hugoil spår at NANO skal opp hver eneste dag.

Så de få gangene NANO faktisk stiger litt så får han jo rett.

Litt som en ødelagt klokke som viser rett tid to ganger i døgnet.
Innlegg av: dr. Stockman (08.03.18 18:18 ), lest 6214 ganger

Får nok mye rett i løpet av veien frem mot mitt kursmål på 1610 kr.
Innlegg av: Hugoil (08.03.18 21:35 ), lest 6172 ganger
Endret: 08.03.18 21:45

Synd du ikke har noe å gi, Znabel.
Jeg gir for å imøtekomme. Det blir litt som å komme ut av bilen sin i køstampa. Men selv det å kunne "gi"/reflektere over seg selv, gir en noe - forbedring av meg selv. Prøv på det, tørre å komme ut av bilen/hermetikkboksen. Og forsøk gjerne en gang til:

"=> Men Znabel, fortsatt har du et poeng (selv om jeg også har et poeng, og som jeg håper du kan se - kan du kommentere det?). Poenget ditt blir større jo sterkere nedgangene er. Poenget er at det blir mange BULL-rapporteringer (enten det er av type 1,2 eller 3) som ikke slår til."
--
..jah Lote, takk skal du ha:)
--
Litt også ang. artikkelen nedenfor fra i dag - er det noen som lett ser sum antall aksjer omsatt fra 17. jan til i dag?
Vi kan regne drøyt 1 mill aksjer omsatt utenom børs (det er 2% av antall utestående aksjer og et interessant mål - dersom det ikke er så ille at disse utenombørs-aksjene igjen går tilbake til nedpress-salg av kursen på børs. Men så ille er det kanskje siden det handles uavbrudt utenom børs, hver dag. Sirkulere spekulere romestere...)

Stopper handel i «dark pools»
EU vil ha aksjehandelen ut av mørket.

annonse

Artikkel av: Odd Steinar Parr
8. mars 2018 - 17.35
Lest av
2476

annonse

Aksjene i flere hundre europeiske selskaper, som Credit Suisse og Royal Dutch Shell, vil bli midlertidig utelukket fra handel på private markedsplasser kjent som «dark pools», skriver Financial Times og en rekke andre utenlandske medier.

Utelukkelsen skjer fra neste uke, og varer i seks måneder.

Ifølge en pressemelding fra ESMA (europeiske verdipapir- og markedsmyndigheter) trer nye regler som skal øke transparensen i markedet dermed nå i kraft, etter to måneders forsinkelse.

Blant reglene, som er en del av Mifid II, kan maksimalt fire prosent av all handel og åtte prosent av totale volumer i en enkeltaksje skje i en «dark pool» i en rullerende 12-månedersperiode.

På de toneangivende børsen er ifølge Financial Times FTSE 100 i London hardest rammet, med over 2/3 av indeksens aksjer omsatt i «dark pools». Tyske DAX 30 er den minst rammede indeksen på de store børsene.

Ifølge TDN Direkt blir 31 aksjer og egenkapitalbevis på Oslo Børs berørt, deriblant Aker, Aker Solutions, Bakkafrost, DNB, Gjensidige, Lerøy Seafood, Marine Harvest, Orkla, PGS, Salmar, Schibsted A, Statoil, Storebrand, Subsea 7, Telenor, TGS, Tomra og Yara.
Innlegg av: Znabel (08.03.18 21:49 ), lest 6126 ganger
Endret: 08.03.18 21:50

RE^2: NANO: KJØPSSIGNAL 2dOHS med brunaorange halslinje nå..

Jeg gir deg jo at du har rett de få gangene kursen faktisk ender i blått.

Slik er det når man sitter dag ut og dag inn, hver eneste dag - og peprer forumet med en uendelig mengde BULL-analyser.

De gangene kursen faktisk går opp, så treffer du.

At du bommer 19 av 20 ganger reflekterer du visst ikke over.

Et normalt, oppegående menneske ville etterhvert ha skjønt at dette er noe man ikke har peiling på, etter å ha tatt feil så utrolig mange ganger.
Innlegg av: Hugoil (08.03.18 21:56 ), lest 6141 ganger
Endret: 08.03.18 21:57

RE^1: NANO: KJØPSSIGNAL timeBULLENGULF +dagBULLHARA +2dOHS

Du har ikke klart å løse førstegradsligningen ovenfor, ref. puntkene 1, 2 og 3. Skal du ut og kjøre, så må du kunne trafikkreglene og ikke bare lage klabb og babb. Men noe framskritt er det jo med 19 av 20 ganger. I sommer tok jeg feil 1000 ganger på rad og i høst var det 100 ganger på rad. Ikke gi opp.

Gikk 18K utenom børs i dag. https://imgur.com/a/JJsrD
Innlegg av: Znabel (08.03.18 22:12 ), lest 6114 ganger

RE^2: NANO: KJØPSSIGNAL timeBULLENGULF +dagBULLHARA +2dOHS

Hvor mange ganger på rad du har tatt feil er vanskelig å si nøyaktig.

Du kommer med mellom 5-10 bull-spådommer daglig. Når kursen går jevnt nedover noen dager så er man fort på 100 + feil på rad.

Det som er spesielt med deg, Hugoil, er at du er fullstendig blottet for selvinnsikt og skam. Du skjønner virkelig ikke selv hvor dum du fremstår.
Innlegg av: Kval (08.03.18 22:47 ), lest 6043 ganger

Zabel- la gutten holde på . Det er breddeidrett som utøves . Det viktigste er at vi alle er med, ikke så farlig om vi vinner
Innlegg av: Hugoil (09.03.18 09:14 ), lest 5968 ganger
Endret: 09.03.18 09:16

Znabel: Skrive kan du, lese kan du litt, men reflektere kan du lite. Hvis du filtrerer de 19/20 du nevner gjennom disse trinnene (nevnt for 4. gang for deg nå) så vil du etterhvert komme til 4/5 (håper du ikke falt av lasset nå):

1. signaler under formering/dannelse
2. formert/ferdig dannet signal
3. avgitt signal
Innlegg av: TeeJet (09.03.18 11:14 ), lest 5846 ganger

Close under 60,- i dag???

Hep hep hep
Innlegg av: Hugoil (09.03.18 13:06 ), lest 5838 ganger
Endret: 09.03.18 13:30

RE^1: NANO: UTENOM BØRS handel utgjorde X% av handel påbørs iFEB

Hugoil2t3 hsvindle
@hsvindle: de tallene er faktisk sum av både husets salg og kjøp, bruttoverdien, slik de ble presentert fra OB i fjor etter anonymiseringen. Men summert opp over alle husene kan summen liekvel brukes som et approx for antall aksjer om summen deles på 2 (kjøp og slag) og deles på en antatt snittkurs.
Grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg er ute etter å se hvor stor andel 1mill aksjer utenom børs utgjør av NANOs handel på børs.

At Nordnet er så voldsomt mye større enn de andre tror jeg har med at de har sirkulert mye aksjer seg i mellom. NON var tydelig satt opp i algo-ehandel mot PAS under nedgangen etter Costa-blameringen på DNB-seminaret 15.des. og fram til intradagbunnen 83,25 19.des.16. Den gangen med en nedhakking som var så ille at det luktet glohett metall av algoene der de sagde og hakket opp. Denne gangen kan det være at NOeN har hatt tilgang på aksjer fra utenombør-handelen og som de så har sirkulert med algo ti lseg selv igjen. Kanskje det er litt av grunnen til at XTX er så stor nå. POTENSIELT FINKRIM.

Røffli 315mnok i omsetning i feb/2 gir røff160mnok/røffsnittkurs 75i feb gir 2,13mill antall aksjer omsatt i feb.

Vi har:
“Innlegg av: Hugoil (01.02.18 06:45 ), lest 4247 ganger
Endret: 01.02.18 06:46
RE^1: NANO: handel ETTER BØRS stengetid - 455K SHORTINNDEKNING?
Når det er slik kontinuerlig handel utenom børs, skulle man tro det er større sannsynlighet for at en kjøper har kontaktet selgere enn motsatt. Særlig hensyntatt kombi-patentet + principal investigator Lassmanns oppstart i studiet (se frontmasta-tråd), begge 17. januar da handlene utenom børs startet. Ingen slike handler før.”

Det har dermed gått 455K utenom børs i januar og røffli 500K i feb. i feb (vi nå er i omtrent 1,1millaksjer).

Da får vi at utenombørs-handelen er omlag 0,5mill/ 2,13mill= 25% av omsatte aksjer på børs. DET ER VELDIG MYE. ( I tillegg kan 0,5/(2,13+0,5) = røff20% av samlet omsetning. MYE.
Innlegg av: solb (09.03.18 13:10 ), lest 5812 ganger

RE^1: NANO: UTENOM BØRS handel utgjorde 25% av handel påbørs iFEB

Hugoil
Nå snakker vi. Litt av isfjellet er synlig.
Innlegg av: Gorgen1 (09.03.18 13:15 ), lest 5793 ganger

RE^1: NANO: UTENOM BØRS handel utgjorde 25% av handel påbørs iFEB

Ikke direkte relatert, men fint om handelen blir mer transparent i fremtiden.

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/03/Stopper-handel-i-dark-pools
Innlegg av: Hugoil (09.03.18 13:40 ), lest 5808 ganger
Endret: 10.03.18 10:08

RE^1: NANO: UTENOM BØRS handel utgjorde 13% av handel påbørs iFEB

Summerte opp dagsomsetningene (svarte tall) i feb fra netfonds til SUM 3,8mill aksjer. Da utgjør utenombørs handelen 13% av handelen på børs for feb.

For januar var det ca 10% (455Kaksjerutenombørs/4,9millpåbørs)
--
Da brytes det månedlig mot det som på årsbasis i artikkelen gjengitt ovenfor og linket av Gorgen skal gjelde for dark pools ("vår" utenombørs handel er neppe dark pool, bortsett fra de plutselige 30K og litt til i åpningstiden, som kun kom i Infront, som jeg har inkl. i "utenombørs handel") lik:

"Blant reglene, som er en del av Mifid II, kan maksimalt fire prosent av all handel og åtte prosent av totale volumer i en enkeltaksje skje i en «dark pool» i en rullerende 12-månedersperiode."
--
FTosca: 18K utenombørs fredag https://imgur.com/a/2NuTo
Innlegg av: F. Tosca (10.03.18 01:02 ), lest 5635 ganger

Hugoil, har du noe tall på hva som gikk utenom børs av Nano-aksjer i går, fredag?
Innlegg av: Hugoil (12.03.18 09:04 ), lest 5412 ganger

Åpner over 50timersnitt og den blå fallende gulvlinja i fra flere ukers gammelt fallende trendkanal.

ordreboka : https://imgur.com/a/uQt6x
Innlegg av: solb (12.03.18 09:59 ), lest 5318 ganger

Er det noen som forstår hvorfor det er så maktpåliggende å få dratt kursen ned? He,he.
Innlegg av: Hugoil (12.03.18 12:50 ), lest 5279 ganger
Endret: 12.03.18 12:51

RE^1: NANO: høyere topper og bunner > https://imgur.com/a/l6RYi

https://imgur.com/a/l6RYi
- relativt fritt leide til 65
Innlegg av: Lotepus (12.03.18 13:13 ), lest 5240 ganger

RE^1: NANO: høyere topper og bunner > https://imgur.com/a/l6RYi

Hvordan ser leide ut ned til 50-55 som egentlig kan være en grei inngang , såfremt det ikke er noe alvorlig feil med Nano
Innlegg av: Hugoil (12.03.18 15:41 ), lest 5189 ganger
Endret: 12.03.18 16:04

RE^1: NANO: SHORT-red. 294K fra 633K og ned til 339K > MLIdekkerin

Her hadde vi 633K før oppdateringen nettopp:

ACC. SHORT #
339 200

ACC. SHORT %
0,69%

LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
09.03.2018

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883
--

MLI dukket opp på topp 50 i dag. Da har vi ihvertfall en av værstingene:

Hugoil5t
MLI STOCK LOAN ACCT har økt fra 36K 14.feb til 140K nå. Kjøpt seg opp under dippen.
--
Aksjelån-kontoer har aldri poppet opp i topp50 før som jeg har sett.
Innlegg av: Hugoil (12.03.18 16:15 ), lest 5058 ganger
Endret: 12.03.18 21:17

RE^1: NANO: NANO: SHORT-red. 294K fra 633K og nedtil 339K > MLIde

God dag mann økseskaft, teejet.
--
10K aksjer omsatt utenom børs i dag:
https://imgur.com/a/bcuxr

Folketrygdfondet reduserte 9K på dagens topp50. Som spekulert på SHORT BIG PHARMA tråden, så kan det tenkes at FF har skrevet put/call opsjoner mot aksjelåner, kanskje som en hedge mot sin deltagelse på 114 emisjonen? Uansett, så må jo FF ha gjort det enten for å håndtere risiko eller tjene penger. Men igjen, det er en spekulasjon - men den er verdt å gjøre i denne tiden med daglige handler utenom børs og med FF som småjusterer i tillegg med noen poster. Om det er foreligger en slike put og/eller call avtaler, så kan det vi kaller utenom-børs handel være derivatoppgjør. I tilfelle spekulasjonen er riktig, skulle man tro FF ville foretrekke eller kun gjøre slikt utlån med en industriell investor/helsefond. Og for denne investoren vil det jo være flott å få en økt fleksibilitet mtp. inngang og også kunne påvirke kursen i forkant via shorthandel i forberedelse for sin inntreden. FF vil kunne se verdie lengre fram i løpet på sine resterende aksjer ved inntreden av industriell investor. De kan til og med få en tilbakekjøpsmulighet i markedet om de kommer til å flagge at de går under 5%.

Det VI skal ta med oss av denne spekulasjonen, er at vi ikke skal bli overrasket om det viser seg at FF melder nedsalg. Hvis det skjer, så er det mest trolig fordi det er industrielt bra for NANO. Men så er det jo noe med tingenes rekkefølge. FF kan komme til å gå under 5% (de er nå på 6,6% ex utlånet som er gjenstand for denne spekulasjonen, så det er langt igjen) før den industrielle investoren trenger å melde noe/går over flaggegrensen 5%.

Hva betyr dette for deg som investor? For investorer med mellomlang til lang sikt betyr det mulighet for inngang på samme nivå som den industrielle investoren finner attraktivt. For den kortsiktige investoren vil det alltid være opp og nedturer, selv i fallende trend. At utenom-børs handlene har pågått så lenge som snart 2mnd og i så stort omfang som nesten 1,1mill aksjer, kan bety at mye er gjort. FF trenger jo ikke å gå under flaggegrensen før de stopper et evt. slikt løp. Et tegn på det er at shorten har blitt kraftig redusert i disse 2mnd. (I denne anledning kan det nevnes at FF sier selv de låner ut aksjer for å stimulere til likviditet, hvilket jeg synes høres "tamt" ut og uten reelt behov for det.)
Innlegg av: hkirk (12.03.18 16:29 ), lest 5010 ganger
Endret: 12.03.18 16:30

RE^1: NANO: SHORT-red. 294K fra 633K og ned til 339K > MLIde

TeeJet.

Hva slags merkelig tilfredsstillelse får du ut av å servere denne dritten dag ut og dag inn?

Kom med noe vettug informasjon eller hold deg unna. Det ser jo ikke ut som om lavmålet har noen ende....

Innlegg av: Hugoil (13.03.18 10:08 ), lest 4732 ganger
Endret: 13.03.18 10:10

RE^1: NANO: begynner ågå poster i blackpool til stigende ku

Blackpool poster har 3 desimaler på kursen.
Innlegg av: Hugoil (13.03.18 14:12 ), lest 4624 ganger
Endret: 13.03.18 14:45

RE^1: NANO: har fått 150 nye aksjonærer siden 12.feb >en av disse

...er en DNM meglerkonto nr2 godt under topp50. Der nede skal de kanskje bunkre opp det som har gått ut fra den på topp50.
--

De solgte børsene:

https://www.fnlondon.com/articles/jpmorgan-claims-ai-hedge-funds-played-major-role-in-february-volatility-20180312?link=mktw

..og de ligger med den dårligste avkastningen for februar, realisert tap.

NANO merket det i nedtogingen fra 80-82.
Fra 12. feb er det CBS og JPM som har nettosolgt mest.

hsvindle postet en oversikt over bruttoomsetning i feb. og der kom NON klart høyest ut, endel tvangssalg formodentligvis i fanget på shortinndekkerene. Det er vel en oppskrift. XTX kom deretter og overraskende høyt til de å være. Jeg fikk et inntrykk av at andre algoer klarte å utnytte XTX som en frontrunner ned.

På dagens topp 50 mot den noen av dere har sett i fra i går - men som er oppdatert pr. torsdag forrige uke - så kjøper Nordnet og Netfonds seg noe opp sammen med andre private på topp 50, en av de med 56K allerede i forrige uke.

Storebrand Norge fondet som ligger litt under topp50 har økt 30K fra 12.feb til i dag 80K.

State Street Bank og Bank of NY Mellon kokkelurer med hverandre. FF uendret over siste 2 dager.
--
Generelt tror jeg det er bra å posisjonere seg denne uken og at neste uke blir en god uke, generelt altså. Spesielt sier jeg bare..

b b b-billig
Innlegg av: Hugoil (13.03.18 15:18 ), lest 4426 ganger

RE^1: NANO: formertBULL HARAMI i kvarter - over 50snittet

https://imgur.com/a/BmdVG
Innlegg av: Hugoil (13.03.18 21:44 ), lest 4375 ganger
Endret: 13.03.18 21:59

RE^1: NANO: sluttet avgitt BULL HARAMI i kvarterchartet

tangerer allPERIODElow med 5,5K UTENOM BØRS idag
https://imgur.com/a/jKkH8

--
Chart https://imgur.com/a/zT8hN
- sluttet avgitt BULL ENGULFING i kvarter
- sluttet formert liten BULL HARAMI i times
- sluttet 5 øre for høyt til å få en BULL DOJI STAR i dagchartet..
- MACDene i ferd med å gå +
Innlegg av: Hugoil (14.03.18 13:37 ), lest 4234 ganger

RE^1: NANO: ny STØTTELINJE + lave RSIer > https://imgur.c

https://imgur.com/a/YFTOC
Innlegg av: Hugoil (14.03.18 19:06 ), lest 4044 ganger
Endret: 14.03.18 19:10

RE^1: NANO: 7K UTENOMbørs, avgittbåde kvBULLHARA +timBULLENGULF

https://imgur.com/a/domFZ
- et noenlunde OHS KJØPSSIGNAL framkommer i 5min chartet
- MACD nærmer seg ytterligere + krysning
Innlegg av: Hugoil (15.03.18 14:32 ), lest 3878 ganger
Endret: 15.03.18 14:33

RE^1: NANO: skal vi taBUNNEN NÅ? OSEBX trendgulv + olja opp

https://imgur.com/a/opOlS
- avgitt BULL ENGULF i kvarter
- ligger inne med BULLDOJI i times
Innlegg av: Hugoil (15.03.18 20:08 ), lest 3765 ganger

RE^1: NANO: 37K UTENOM BØRSidag > hvorDUM/KJØPSSIGNALgårdet anåb

https://imgur.com/a/EQEj9
- her syner de oss virkelig korta
Innlegg av: Hugoil (15.03.18 21:23 ), lest 3711 ganger
Endret: 15.03.18 21:30

RE^1: NANO: 37K UTENOM BØRS> hvor DUM/KJØPSSIGNALgårdet an åbli?

Vakker KILE

https://imgur.com/a/sQ04c
--
Noen av våre utenlandske investorer:

Dimensional med 35K pr12.feb. lå under Citibanks kundekonto. De er nå ute og solgte seg nok ned i høy-beta aksjer kun pga. markedsuroen og neppe REK eller whatever specific. https://ca.dimensional.com/en/about-us/who-we-are

Mye av salgspresset for NANO er pga bioteks høyere risikoklassifisering, ikke fordi at 177Lu har sluttet å virke.

Disse er også på Citibank klientkonti og er inne fortsatt:

Inversafei fond, Spania
http://www.elmundo.es/sudinero/noticias/act-108-16b.html

Beresford fond, Irland
https://www.solocheck.ie/Irish-Company/Beresford-Funds-Public-Limited-Company-427898#report-2

John Hancock Investments, USA
http://consultants.jhinvestments.com/ConsultantAnalyst/Home.aspx

Innlegg av: Hugoil (16.03.18 10:57 ), lest 3636 ganger
Endret: 16.03.18 11:04

RE^1: NANO: Punktet NÅ liggerpå tilsv. 2-linjerskrysss som iNOV.

https://imgur.com/a/2aI65
- ligger an til dobbel bunn i dagRSI, på støtte
--
Grunnen til stigende lange RSIer nå at nedgangsperioden har vart lenger. Grunnen til at 14dagers RSI ble lavere under Lugano-fallet, var at fallet da skjedde mye raskere (og for ARC-fallet i november er grunnen at RSI falt fra et lavere nivå).

Så at vi nå ser stigende bunner også for såpass lang RSI som 21dager, betyr at det er vanskeligere og vanskelgiere å sette en ny kursbunn. Vi har forøvrig aldri hatt en så lang periode med så lav stoch.osc. som nå.
Innlegg av: Hugoil (16.03.18 11:09 ), lest 3591 ganger
Endret: 16.03.18 11:11

RE^1: NANO: Punktet NÅ liggerpå tilsv. 2-linjerskrysss som iNOV.

Har BULL HARAMI ferdig formert i timeschart: https://imgur.com/a/piCzP
- det grønne candelet er en doji star, men formasjonen blir en harami siden dojien er over det røde candelets bodybunn:)
Innlegg av: Hugoil (16.03.18 14:49 ), lest 3509 ganger
Endret: 16.03.18 14:50

RE^1: NANO: Punktet NÅ liggerpå tilsv. 2-linjerskrysss sombunnNOV

Snart ikke aksjer å få.
https://imgur.com/a/oaBfY
- OSEBX setter en liten DB på støtte
Innlegg av: Bullinvestor (16.03.18 15:19 ), lest 3470 ganger

RE^1: NANO: Punktet NÅ liggerpå tilsv. 2-linjerskrysss sombunnNOV

Hugoil
Hjelper jo lite, da skal den vel enda lengre ned??
Innlegg av: Hugoil (18.03.18 17:58 ), lest 3426 ganger

RE^1: NANO: gikk 15K aksjer UTENOM BØRS på fredag

https://imgur.com/a/nIjA5
Innlegg av: Hugoil (18.03.18 21:10 ), lest 3220 ganger

Minner om dette innlegget over:
--
Innlegg av: Hugoil (13.03.18 14:12 ), lest 1420 ganger
Endret: 13.03.18 14:45
RE^1: NANO: har fått 150 nye aksjonærer siden 12.feb >en av disse
...er en DNM meglerkonto nr2 godt under topp50. Der nede skal de kanskje bunkre opp det som har gått ut fra den på topp50.
--

Altså en helt ny DNM MArkets konto, og som de har begynt å fylle på med status som her pr. 12. mars:

https://imgur.com/a/FykEc
Innlegg av: Hugoil (18.03.18 21:32 ), lest 3187 ganger

https://imgur.com/a/Z4u0j
- DNB Luxemburg har økt med 20K fra 12.feb til 12.mars
- Carnegie Investment Bank AB ligger urørt
Innlegg av: Hugoil (19.03.18 15:28 ), lest 3016 ganger
Endret: 19.03.18 20:53

RE^1: NANO: påBUNN i fallTR.KANAL +påSTIGENDEtrendltimesRSI

https://imgur.com/a/bCq2k
- har vi sett 5-dagersRSI så oversolgt som 12,4 før?
- timesRSI er i bunn av stigende trendlinje
- spekDB i OSEBX, det blir nok opp i morgen

ekstremt oversolgt
--
DAGchart: https://imgur.com/a/r9yXH
- tungstøtte i trippelgulvet ved den rosa bunnlinjen i den fallende trendkanalen, som faktisk plukker opp toppenfra 1.nov. abstract-dagen
--
DAGchartet igjen: https://imgur.com/a/wPanx
- her har jeg forlenget den stigende sentrallinja for november trippelstøtten, slik at dere ser signifikansen av slike linjer
--

Se RØD trendkanal også: https://imgur.com/a/o1Ris
--
11K utenom børs i dag: https://imgur.com/a/GtkRh
Innlegg av: Hammers (19.03.18 21:12 ), lest 2711 ganger

Hugo.

Hvis JEG hadde vært aksjonær i NANO og ikke solgt pga disse "lovnadene" du stadig kommer med.....hadde jeg vært FLY FORBANNA!!

Hilsen Hammers.......sjeleglad for sitt salg på 84,85 den 16 jan - ut fra et salgssignal gitt i linjediagrammet.
Innlegg av: Kappa3278 (19.03.18 21:30 ), lest 2658 ganger

Tviler sterkt på at det finnes noen her på HO som følger rådene fra Hugoil.
Innlegg av: Hammers (19.03.18 21:31 ), lest 2670 ganger

Kappa...
Humrer her....:-)!
Hilsen Hammers
Innlegg av: Hugoil (19.03.18 21:32 ), lest 2660 ganger

Hamm: Nå må du ikke være barnslig, og heller ikke senil, men LES beskrivelsene som de fakta beskrivelsene de faktisk er. Er det et avgitt bull candle, så er det et avgitt bull candle. Og står det ikke avgitt bull så er heller ikke det tull, da er det faktiske per se beskrivelse. Start med mitt siste innlegg over - og se om ikke du også kan klare å komme det tørrskodd gjennom det.
Innlegg av: rockpus (19.03.18 22:18 ), lest 2623 ganger

Hugoil

Har du absolutt ingen kontakt med virkeligheten?
Å følge dine anbefalinger det siste året har vært en selsom opplevelse. Du ser stadig dannelse av bullformasjoner mens kursen hele tiden faller. Ser du virkelig ikke dette selv??
Selvsagt har du enkelte ganger truffet. Men det er unntak..
For meg har dine tråder vært som en bekreftelse av TA sin totale fiasko.
Innlegg av: Znabel (19.03.18 22:23 ), lest 2626 ganger
Endret: 19.03.18 22:24

RE^2: NANO: påBUNN i fallTR.KANAL +påSTIGENDEtrendltimesRSI

TA er slett ingen fiasko. TA har hele tiden vist at NANO skal synke som en stein.

Problemet er at Hugoil overhodet ikke kan TA. Noe som han har ettertrykkelig bevist. Men han gir seg aldri.

Jeg skal holde meg for god til å spekulere i diagnoser, men jeg lurer virkelig på hva den fyren driver med til daglig.
Innlegg av: Hammers (19.03.18 23:46 ), lest 2565 ganger

Hugo.

Det er godt mulig at din TA fungerer for deg personlig på "kvartersbasis".....selv om jeg egentlig tviler sterkt på det!
Problemet er at folk flest ikke sitter klistret til skjermen 24/7 - slik du gjør - og da er det hele bortkastet.
Du mister de lange linjene og du mister helheten i det lange løp!

Hilsen Hammers.

Innlegg av: Merlin (20.03.18 01:20 ), lest 2580 ganger
Endret: 20.03.18 02:52

MACD på månedsbasis viser nå at glidende kortsiktig tendens er i ferd med å krysse lang kurve fra oversiden. Når disse brytes får vi et meget kraftig kjøpssignal. Forrige tilsvarende sterke kjøpssignal var i august 2016!

MVK 5 MVL 50 Signalkurve 20.

Meget kraftig fall i volumet viser at selgerne er borte. Det er i seg selv også et meget sterkt kjøpssignal.

Svært god kjøpsanledning. Nano er nå en meget god investering. Rene billigsalget. Som alltid viser informasjonstørke seg svært lønnsomt å benytte til kjøp i biotech.

Samtidig vet vi at Betalutin vil lykkes og nå markedet. Det er spørsmål om tid før verdiene materialiseres. Og dit er det kortere og kortere. Kursen nå er rett og slett fantastisk lav!

Noen som tror stop-loss er lurt nå? De lurer bare seg selv.
Innlegg av: Hugoil (22.03.18 15:04 ), lest 616 ganger

RE^1: NANO: fin DB i dagRSI +2ukersPADDEFLAT MACD ved BULL-krysni

Vi ble tatt av en fler-dagers HS i DOW, samt en intradag HS i OSEBX.

Men, kursen stoppet rimelig perfekt i bunn av candle-basert, best parallellisert fallende trendkanal fra ATH des 2016.
Innlegg av: Hugoil (22.03.18 15:16 ), lest 605 ganger
Endret: 22.03.18 15:19

RE^1: NANO: stoppetPERFEKT påBUNNi bestparallell TR.KANAL fra ATH

https://imgur.com/a/cN6Xl
- som dere ser av innlegg lenger opp, man kan justere den røde topp linjen til på preLugano-toppen (men mister da 1.nov flashtoppen). Gjør man dette og strekker den justerte, parallelle røde bunnlinjen, fås candle-body low nå.
Innlegg av: dr. Stockman (22.03.18 17:17 ), lest 508 ganger

Znabel
Hadde alle fulgt rådet ditt så ville aksjen stått i null nå. Men et godt råd var det jo.
Innlegg av: Hugoil (20.03.18 10:48 ), lest 2379 ganger
Endret: 20.03.18 11:53

RE^1: NANO: nettoppavgittBULLHOMING PIGEON i kvarterchart

Ligger inne med BULLDOJI STAR i dagchartet.
https://imgur.com/a/8G5ab
--
En rimelig brokete forsamling her rett ovenfor - selv blant de som ikke synes noe om faktabeskrivelser. Hammers er et steg videre, mens Znabel kan gå inn på siderommet og finne ut av det med rockpus.
--
Folk finner det fortsatt for frustrerende å lese hands-on beskrivesler - fordi de ikke klarer å holde rede på:

1. signaler under etablering,
2. etablert og
3. avgitt,

og attpåtil går de seg bort i kort, mellom og lang sikt. Uansett virker de interesserte og titter nok litt på chartene og linjene:) Vi får si som AP, alle skal med.

Jeg har nevnt 1 gang før at jeg i fjor callet riktig de 3 første store bunnvendingene, den 4 var jeg ikke like rask på da den var litt vanskeligere. I tillegg til dette har jeg callet flere andre kortere og lengre oppganger derimellom og også voicet noen nedganger. Hvis noen tror at man ikke må være hands-on for å klare dette, så er de naive. Og det sirkeste da er selvsagt å være passiv og bare sitte og vente til kursne er oooopplagt for lav, eller ditto høy. (Nå skal det sies at jeg kommuniserer mye når det står på, aksjehandel er vanskelig og teknisk-teknisk analyse er også mer vanskelig enn en duvende Mercedes på autostraden. Så at mange ikke holder den samme kontrollen på punktene 1-3 + tidshorisontene som forfatteren, det er høyst forsåelig. Det er viktig å ta ned irritasjonen.)

klip deg i armen
--
Stiger på nytt over fallende topplinje for RSI i kvarterchart.
Olja har som nevt steget over fallende topplinje fra26.feb og har intatt bull posture iforkant lagertall.
OSEBX har avgitt en intra OHS.
Tipper DOW starter en halvtime litt opp, så en litt lengre periode i minus og så den lengste perioden i + og høyere enn ved starten.
-- Dagens første blackpool gikk med 700 til 57,475
Innlegg av: rockpus (20.03.18 11:27 ), lest 2242 ganger

Hugoil

Jeg har ikke noe behov for å diskreditere deg.

Mitt utgangspunkt er kun hva jeg selv har oppfattet. Siden kursen var på topp over 120 kr, har den falt jevnt og trutt ned til dagens nivå. I denne perioden har jeg stort sett oppfattet at du har sett kjøpssignaler i din TA for hvert eneste bunnivå som er nådd. For meg er dermed kursen det avgjørende.
Innlegg av: biolante (20.03.18 11:30 ), lest 2235 ganger

Akuratt nå ser jeg en dobbeltoppet trippel kråketå med camel-cum på i chartet mitt. Dette vil bety kurser under 40 kr, snarlig emisjon og at Luis Costbar blir innlagt.

Takk.
Innlegg av: dr. Stockman (20.03.18 11:41 ), lest 2213 ganger

Jeg gjorde begge mine to store kjøp på 12-tallet, fordi jeg ble mer og mer overbevist om at bunnen var nådd. Føler mye av det samme nå. Riktignok har aksjen falt langt mer enn jeg hadde kunnet forestille meg for noen måneder siden, men nå føler jeg at mange faktorer trekker i samme retning, og at de fleste uansett har tenkt seg at sjansen for fall noe særlig under 55 er vanskelig å tanke seg. På ett eller annet tidspunkt blir også det skrikende misforholdet mellom potensiale og pris så iøynefallende at markedet ikke lenger kan unnlate å legge merke til det (slik det skjedde på 12 kr). Volumet har tatt seg opp igjen, men nå på stigende kurs og må derfor anses som et positivt element.
Innlegg av: Hugoil (20.03.18 14:09 ), lest 2158 ganger
Endret: 20.03.18 14:59

rock: Hvor hautullat tror du ikke vi hadde blitt om jeg skule poste løpende salgssignaler også? Kjøp er mest hyggelig.
Her er jeg utmed en c60 basert på kvarterchartet og med gyldighet/varighet inn i "timeschartet" i mitt hode. https://imgur.com/a/OZg76
--
Testet og etablert brudd over 4dagers fallende trendkanal:
https://imgur.com/a/a20KD
- ligger inne med BULL HARAMI for dagen
Innlegg av: Docs (20.03.18 15:09 ), lest 2059 ganger

Teknisk sett ville det vært fint å endt dagen over 60.50.
Innlegg av: dr. Stockman (20.03.18 15:48 ), lest 2030 ganger

60,50 er innen rekkevidde for dagen. "Værvarselet" fra Hugoil var innertier idag.
Innlegg av: Hugoil (20.03.18 22:01 ), lest 1948 ganger

RE^1: NANO: fikk BULL PIERCING LINE i dacgchartet idag +30Kutenom

33K utenom børs i dag. https://imgur.com/a/pn74Y
Innlegg av: F. Tosca (21.03.18 03:32 ), lest 1781 ganger

Så over 30 k utenom børs. Det er mye. Det tyder på at noen hamstrer. Elller ny, usynlig short.
Bra du deler og har oversikt, Hugoil
Innlegg av: solb (21.03.18 09:00 ), lest 1630 ganger

Det er visst flere som ønsker på 59,50 på morgenkvisten?
Innlegg av: solb (21.03.18 09:06 ), lest 1608 ganger

XTX er på plass på begge sider av bordet fra av.
Innlegg av: Docs (21.03.18 09:59 ), lest 1495 ganger

Kjent prosedyre. Vi ender i pluss i dag også.
Innlegg av: Jimmi (21.03.18 10:26 ), lest 1428 ganger

Solb:Kryss av 22. mars i almanakken.
REK har fått tilsendt kopi av Legemiddelverkets godkjennelse av PARADIGME.

I morgen er det 22 Mars
Innlegg av: solb (21.03.18 15:39 ), lest 1260 ganger

Og hva skal man si? 5 shorterfond ligger rett under 0,5% eller = 0,5% og gjemmer seg bort.
Ganske påfallende.
Innlegg av: Hugoil (21.03.18 21:53 ), lest 1181 ganger
Endret: 21.03.18 21:54

RE^1: NANO: 16K til 57,- UTENOM BØRS +BULLHARAsolgtnedisl.auksj

https://imgur.com/a/f2mmV
- lave RSIer
Innlegg av: Hugoil (22.03.18 08:49 ), lest 1053 ganger
Endret: 22.03.18 08:55

RE^1: NANO: ordrebokaNÅ https://imgur.com/a/moum5

https://imgur.com/a/moum5
- ikke så mye for salg
--
Her kan vi se ordrene:
https://imgur.com/a/E5bas
- en fin dobbel bunn i dagRSI
Innlegg av: Hugoil (22.03.18 09:20 ), lest 916 ganger

RE^1: NANO: i BUNN av NY ukesTRENDKANAL https://imgur.com/a/SpZzN

https://imgur.com/a/SpZzN
Innlegg av: Hugoil (22.03.18 10:22 ), lest 860 ganger
Endret: 22.03.18 11:02

https://imgur.com/a/QmjOt
- DB dagRSI på støttelinjer for RSIen
- MACD paddeflat over 2 uker, ved bull-krysning (gul linje opp gjennom rød)
- fokuser så på det røde REK/trendkanal, evt. juster det litt
- deretter den lilla fallende bunnlinjen
- deretter de grå fallende sentrallinjene og de hvite stigende sentrallinjene
- fin ordrebok
--
OSEBX i chartet viser en DB hvor hver av bunnene har en liten DB. Hele komplekset kan bli en noenlunde OHS.
--
Ketchup i RSI:
https://imgur.com/a/ROw4E
- stigende RSI bunner påsynkende kursbunner er bullish divergens- så har vi daogså brudt over RSIens fallende topplinje
- ...snart ketchupeffekt
Innlegg av: Znabel (22.03.18 14:04 ), lest 747 ganger
Endret: 22.03.18 14:05

.
Innlegg av: Hektar (22.03.18 14:10 ), lest 714 ganger

Fy flate... Det er søren meg over 40% nedgang med kjøpsanbefaling på hver eneste krone. Gud bedre...
Innlegg av: Alfsen (22.03.18 14:40 ), lest 676 ganger

Viser bare hvor verdiløst teknisk analyse er for NANO i øyeblikket.

Har jo haglet med nye kjøpsanbefalinger mens kursen bare har rast og ved hver korsvei påpeker en ny støtte og "rekyl".

Aksjen ser ikke ut til å bry seg noe om disse forholdene.

Det er jo en mulighet at markedet mener at NANO i denne tidlige fasen ikke er verdt 2.7 milliarder som en mulig forklaring ?
Innlegg av: Znabel (20.03.18 08:12 ), lest 2439 ganger
Endret: 22.03.18 14:05

RE^2: NANO: påBUNN i fallTR.KANAL +påSTIGENDEtrendltimesRSI

Hvis Hugoil ser flere Bull-signaler nå så spørs det om Nano er konk før påske.
Innlegg av: Znabel (22.03.18 14:52 ), lest 655 ganger
Endret: 22.03.18 14:53

RE^2: NANO: fin DB i dagRSI +2ukersPADDEFLAT MACD ved BULL-krysni

Hvis man faktisk kan teknisk analyse så har det fungert helt som det skal.

Det var grunnen til at jeg solgte meg ut før jul og anbefalte alle andre å gjøre det samme.
Innlegg av: Lafreri (22.03.18 20:43 ), lest 376 ganger

Det hadde. vært en fordel for hugoli hvis han ikke hadde lest seg opp på TA. Ikke at jeg skjønner noe av hans bruk av TA.