Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Offshore
Innlegg av: uldiuldi (27.02.18 11:33 ), lest 6364 ganger
Ticker: SDRL

Seadrill lander plan med kreditorer

Seadrill lander plan med kreditorer

https://energiwatch.dk/secure/Energinyt/Olie___Gas/article10350659.ece
Innlegg av: Sailor (27.02.18 12:34 ), lest 4030 ganger

RE^1: SEVDR - Seadrill lander plan med kreditorer

Hva nå med Sevan Drilling ?????

De er jo også børsnotert, men har ikke fått påpakning for manglende rapportering gjennom de månedene selskapet har vært suspendert !!

Høyst besynderlig !
Innlegg av: niksun (27.02.18 17:48 ), lest 3927 ganger

RE^1: Seadrill lander plan med kreditorer

Sailor helt enig ! Det jo rart at ingen velge å si noe om denne aksjen ? Er det noens som mener noe di vil dele ? Sittet på en post som jeg anser som tapt men likevel hadde hvert moro om di hadde valgt å drive videre
Innlegg av: Hellion (01.03.18 12:06 ), lest 3778 ganger

Statoil gir kontrakt til Seadrill-selskaper

Statoil og partnerne har leid inn den halvt nedsenkbare riggen "West Phoenix" for leteboring på britisk og norsk sokkel fra sommeren 2018, opplyser Statoil i en melding torsdag.

Kontrakten tildeles de to Seadrill-relaterte selskapene North Atlantic Drilling UK Ltd. og North Atlantic Norway Ltd.

"West Phoenix" skal først bore en letebrønn for Ragnfrid Nord-lisensen på norsk sokkel, og deretter tre brønner på britisk sokkel. Riggen er godkjent av myndighetene for bruk både på norsk og britisk sokkel.

Kontraktsverdien for Ragnfrid Nord-brønnen er anslått til 19,5 millioner dollar, mens verdien for de tre brønnene på britisk sokkel er anslått til 18,5 millioner dollar. Dette omfatter blant annet boretjenester som drivstoff, kjøring av fôringsrør, fjernstyrt undervannsfartøy (ROV), behandling av spillvann, borekaks, samt mobilisering og demobilisering.
Innlegg av: flukten (01.03.18 14:17 ), lest 3724 ganger

Noen som har tilgang?
http://www.upstreamonline.com/live/1437547/seadrill-closing-in-on-refinancing

Spent på sevdr skjebnen....The refinancing also applies to subsidiaries North Atlantic Drilling Ltd and Sevan Drilling.....
Innlegg av: Empire (01.03.18 18:41 ), lest 3660 ganger

Har dere ikke fått med dere at sevan blir nullet ut og aksjene dere har blir verdiløse den dagen Seadrill avtalen er ferdig?

Det fremgår klart og tydelig i de første forslagene til refinansiering av drillen i høst.

Da ser det vel ut som om maks pris for kjøp av drillen blir på 20 øre. Underlig at noen fortsatt kjøper drillen langt over den prisen
Innlegg av: STHLM (01.03.18 19:20 ), lest 3626 ganger

Aksjetopp før gjeldskrise: 289 Nok inkludert MYE gjeld.
50 gamle = 1 aksje av nye lavbelånte Seadrill. Ca 2%

2 Nok x 50: 100 Nok.
3 Nok x 50: 150 Nok. Ca 50% ned fra ATH.

Innlegg av: niksun (04.03.18 01:33 ), lest 3510 ganger

EMPIRE nu ble det vel ikke slik som de første forslagene?eller?
Innlegg av: STHLM (04.03.18 11:04 ), lest 3439 ganger
Endret: 04.03.18 11:16

116 milliarder Nok i gjeld tidligere. Noen som regnet på gjelden i nye Seadrill? Dokumenten er 1252 sider!
Innlegg av: Empire (04.03.18 11:33 ), lest 3417 ganger

Niksun

Etter hva jeg forstår så er avtalen den samme. Det man har endret er eierskapet når refinansieringen er ferdig. De eksisterende aksjonærer får mindre, samt at usikrede kreditorene får mer. Det mest interssante er kanskje hva som skjer med riggene fremover? Om alt forblir i drillen 2.0 eller om det deles opp i forskjellige segmenter i forskjellige selskaper? Fredriksen har ihvertfall en del selskaper som kan støtte opp om den prosessen hvis det er den veien det går.

Nå som drillen kommer i mål, så har jeg mer tro på at alle eksisterende rigger blir beholdt i drillen 2.0, enn scenarioet over, men vi får se hvordan det blir når avtalen foreligger. Det største spørsmålet er i forhold til nybygg og gjeldsopptak for levering og hvordan dette blir løst.

Innlegg av: STHLM (04.03.18 11:53 ), lest 3409 ganger

Meget intressant og kompleks situasjon. Eksisterende får dokk fortsatt ca2%. Ser ut som Nadl og Sevan slås sammen med Seadrill. Gjelden på drøyt 8 Musd går ned til ca 1,5 Musd 2025 i ny obligasjon. Med stigende rater og eventuellt null i rentekost blir det faktisk spennende dette!
Innlegg av: Empire (04.03.18 12:15 ), lest 3393 ganger
Endret: 04.03.18 12:24

Det er kanskje det sthlm, er nok bare jeg som roter litt(igjen?).

Det største problemet jeg har med avtalen er tidsperspektivet og markedsforventningene. I fjor så vi mange refinansieringer som la opp til at offshore markedet skulle komme relativt kjapt tilbake, noe som har medført runde 2 og 3 med emisjoner. Siden det er et år siden avtalen ble lagt(med mindre justeringer underveis) er det et spørsmål om Drillen 2.0 har vært nøktern nok? Med andre ord, om denne refinansieringen har tatt inn over seg de lærdommer andre (refinansierte)oljerelaterte selskaper har hatt de siste årene med for små/få innrømmelser/for liten gjeldssanering i et marked som ikke har kommet tilbake like fort som mange har trodd/ment.

Hvis det vektlegges en snarlig rateopptur i prospektet, så vil jeg bli meget skeptisk. Et annet moment er alle disse konvertible som har vært en gjevnganger i disse refinansieringene og jeg er ikke så sikker på om dette vil være spesielt gunstig for kurs utviklingen, hverken på kort eller langsikt

Jeg ser frem til å lese prospektet og de break-even nivåer som drillen legger opp til, hvordan de ser for seg markedsutviklingen og ikke minst alle detaljer i forhold til konverteringskurser for gjeld og emi-pris. Spesielt lånet som storeier gir og til hvilke betingelser, vil kunne fortelle mye om hvordan Fredriksen selv ser på situasjonen.

Jeg har ventet lenge på at drillen 2.0 skulle oppstå og spenningen stiger nå i forhold til hvordan det hele blir. Men å kjøpe drillen over børs nå, før milliarder av aksjer kommer, kunne aldri falt meg inn :)
Innlegg av: STHLM (04.03.18 12:48 ), lest 3374 ganger
Endret: 04.03.18 13:32

Nei det er som sakt meget komplisert. Ser vi en ok marked fremover med de fleste enheter på kontrakt till mye lavere break-even kommer drillen gjøre bra resultat. Vurderingen per gammel aksje er dokk meget vanskelig. 2-3 nok som vi sett på børs kan absolutt vare rimelig med 6,5 Musd gjeld borte og en bedre marked. Var nødt at lese på litt da jeg leste analytikerenes snakk om 20 øre. Kun en baising for at komme seg inn billig blir min analyse av dette. Se raskt regnestykke:

Ca 500mill x 50: 25 milliarder aksjer x 0,2nok: 5 Mnok i markedsverdi.

Tillganger: 32 moderne rigger (+ eierandeler i Archer, 46,6% av Seadrill partners med 11 rigger mm)

64 rigger totalt inkludert de under konstruksjon.

I en bullmarked kan vi som vart med tidligere se Seadrillgruppen tjene in denne latterlige markedsverdi på en månad! Avventer dokk mer info før investering

Innlegg av: Empire (04.03.18 13:38 ), lest 3317 ganger
Endret: 04.03.18 13:40

Det er Søndag og jeg forstår ikke regnestykket ditt Sthlm :)

"Ca 500mill x 50: 25 milliarder aksjer x 0,2nok: 5 Mnok i markedsverdi".

Er det riggverdier x antall?

For de som er interessert så finner man avtalen her og som Sthlm sier, det er en ganske feit blekke. Skal se om jeg får tid/lyst til å lese den iløpet av uken som kommer ;)

https://cases.primeclerk.com/seadrill/Home-DocketInfo?DocAttribute=3401&DocAttrName=PlanDisclosureStatement
Innlegg av: STHLM (04.03.18 13:42 ), lest 3305 ganger

Sitter mest og regner på caset sjølv denne rolige søndag :-) ca 500 millioner aksjer nå =ca 2% av nye Seadrill. Ca 25 milliarder aksjer etter konvertering av gjelden. I henhold til analytikern 20 øre i verdi per aksje gir 5 milliarder i markedsverdi.

Regne gjerne mere du og. Vil vare forberedd til framtida da jeg vil vare med fra første dag!
Innlegg av: Empire (14.04.18 16:23 ), lest 3004 ganger
Endret: 14.04.18 17:06

I blekka så er shareholder equity (best case) ca 6.5 milliarder, samt ca 5 milliarder igjen i gjeld? For worst case scenario så er shareholder equity ca. 4 milliarder og det er nok her de ulike meglerne er mest uenig. Hva som er fair prising for drillen fremover er avhengig av riggverdier og inntjening.

Hvis man ser på kvartallsrapporten Q1 2018 som Drillen la frem i forrige uke og tar vekk alt av støy(nedskrivninger, o.l) så ser vi at drillen er langt unna de rater de selv forespeiler i planen.

Min konklusjon er at tidligere nevnte forhold til refinansieringen er befestet og jeg er faktisk ikke like sikker på om jeg skal være med når drillen 2.0 kan handles over børs. Drillen kvitter seg også med nybygg programmet til en annen aktør i Fredriksen systemet. Jeg tror at fair prising er et sted mellom 20-50 øre, avhengig av markedet, forventninger om flere potensielt store nedskrivninger og oppådd kontantstrøm i perioden etter refinansieringen.

Kanskje man kan begynne å plukke under 1 krone, men tradisjonen tro så raser ofte kursen når refinansieringen er iverksatt. Jeg avventer og har foreløpig target på 50 øre for drillen 2.0, fallende til 20 øre hvis markedstrenden ikke snur innen utgangen av sommeren.

Har du begynt å kjøpe stockholm?

Edit; tallene er skrevet på husk, som kan være varierende og jeg tar utgangspunkt i den reviderte bedriftsplanen fra september/oktober 2017 og den blekka som er linket til i innlegg over.
Innlegg av: Fevang (15.04.18 03:31 ), lest 2880 ganger

Jeg har lenge trodd at den skal under kr 1,00 - og det tror jeg fortsatt.

Høyst sannsynlig er det en god del obligasjonseiere som får tildelt aksjer som de IKKE har til hensikt å sitte. på. Dette kan gi et salgsspress lenge.

Hvorfor den den føyk til 2,45 her om dagen skjønte jeg lite av.
Innlegg av: Empire (15.04.18 12:02 ), lest 2839 ganger
Endret: 15.04.18 12:21

At det rykkes og nappes i aksjer som skal igjennom en refinansiering er vel ikke akkurat et nytt fenomen? Det virker som "lettelsen" over full utvanning er sterk på Oslo børs.

Det ser vi jo gjerne her inne også, der tråder lages og innlegg skrives. "Rally, de er endelig finansiert så nå skal vi opp". Så synker det hele inn og kursene raser, med påfølgende bitterhet fra de som kjøpte på den siste toppen og ikke kom seg ut i tide. Jeg husker blant annet nicket "Rally" som bombet drillen trådene med fjas og vas for en stund tilbake. Kursen sank og det er lenge siden jeg har lest noe fra den karen.

Skal du inn i drillen 2.0 Fevang eller er du i tenkeboksen?

Så er det en liten detalj som gjør meg skeptisk og det er måten eierforholdet til riggene blir i nye drillen 2.0. Slik jeg leser det, og gjerne arrester meg hvis det er feil, så får lånegiverne av det 1 Milliard lånet, en egen type aksjer utstedt av drillens tilhørende datterselskap som riggene blir skilt ut i og ikke samme type aksjer som utstedes over børs til drillen 2.0? Ved et eventuelt fremtidig mislighold som fører til konkurs, så har altså storeier sikret seg en del av drillens eiendeler.

Hvis dette er riktig, så betyr det kanskje at Fredriksen ikke er så sikker i sin sak om fremtiden for drillen 2.0?

Ps. Det ble kanskje litt rotete, men jeg håper andre som har lest dokumentene kanskje kan belyse saken og bekrefte/avkrefte dette med hvordan eierskap til riggene blir i drillen 2.0
Innlegg av: STHLM (15.04.18 18:53 ), lest 2722 ganger

Kjøpt litt nå, 20k, men venter med større kjøp om/til den dipper mere. Kronan hadde vart heilt topp da jeg ser en relistisk potensiell kurs på kr.3 i en bull marked. Kan komme raskt med stigende oljepris!
Innlegg av: Empire (17.04.18 19:50 ), lest 2582 ganger
Endret: 17.04.18 19:52

Da er det bare å ønske lykke til med planen STHLM :)

I kveld så er det høring i Texas om refinansieringsplanen. Så får vi se når vi våkner imorgen om planen har blitt godkjent av retten og om Drillen er i lange steg på vei ut av Chapter 11.

I følge rettsdokumentet så har det kommet inn en del klager/bemerkninger fra minoritetsaksjonærer fra sevan angående deres "sluttvederlag", som nevnt av flere i starten av denne tråden. Dere får nå håpe at disse innsigelsene blir hørt av retten og implementert i avgjørelsen.
Innlegg av: Empire (17.04.18 22:34 ), lest 2536 ganger

Da var høringen over alt og Drillen 2.0 er i snart i gang.

https://www.reuters.com/article/us-bankruptcy-seadrill-prtnrs/seadrill-gets-u-s-court-approval-for-bankruptcy-exit-plan-idUSKBN1HO35K
Innlegg av: play4funn. (18.04.18 07:12 ), lest 2465 ganger

2.3 milliarder dollar skal konverteres til nye aksjer og det er ingen form for kompensasjon til nåværende aksjonærer.
kursen er 1.76 nkr, helt utrolig hvor nedsnødd enkelte er. Aksjen venter vel med kollapsen til nye aksjer blir utstedt. Skal nok ha en liten post, men laaaangt unna dagens kurs.
Innlegg av: Billyjojimbob (18.04.18 07:57 ), lest 2365 ganger

Spennende om den går til reell verdi eller det blir haraball og swing,0,20 eller 20?
Innlegg av: Tigerberget (18.04.18 08:50 ), lest 2282 ganger

Nå kommer vel snart RALLLLLLLLYYYY ut av hula si.
Han hamstret på 6kr..
Innlegg av: Fevang (18.04.18 11:38 ), lest 2130 ganger

26 milliarder nye aksjer til kurs 0,24 kommer i markedet om en stund.

Virker som et idiotrally i dag.

Når kommer kursen under kr 1,00 mon tro???
Innlegg av: Billyjojimbob (18.04.18 11:49 ), lest 2108 ganger
Endret: 18.04.18 12:18

Kursen kommer sikkert under kronen når vi skjønner hva som foregår:)
Du må vente litt til.
hod 2,34 lod 2,01 rt 2,14
Innlegg av: IKM-ANSATT (18.04.18 12:33 ), lest 2071 ganger

Patetisk oppgang, at noen kjøpe dinna driten nå er jo blekt i håve. Alt det aksjer som kommer fy f... seadrill skal langt ner te te svarteste h....... Jaja folk liker å tape penger ser eg.;))))
Innlegg av: tuja (18.04.18 17:34 ), lest 1999 ganger

https://e24.no/kommentarer/seadrill/boerskommentar-derfor-er-bunnen-ikke-naadd-for-seadrill/24309680

Det er faktisk ganske sannsynlig at selv om markedet bedrer seg, vil regnskapene påvirkes tilsvarende i motsatt retning av at gamle gullkontrakter løper ut.

Og med 5,7 milliarder dollar igjen i pantesikret bankgjeld så er det lenge igjen før man kan si at Seadrill er reddet.

De som vurderer å kjøpe Seadrill-aksjer må ha i tankene at også Seadrill etter at de er ute av Chapter 11-konkursen må balansere på en svært stram line. Feilsteg kan utløse nye kriser og restruktureringer som vil være svært negativt for aksjekursen.
Innlegg av: Billyjojimbob (18.04.18 18:25 ), lest 1994 ganger
Endret: 19.04.18 09:08

litt gain i USA til nå,de liker litt action over there.

De liker litt action i Norway too.
Innlegg av: STHLM (19.04.18 09:49 ), lest 1758 ganger

Empire! Tok gevinst på 10k nesten 1kr opp :-) det er penger det med og nær kursmålet på kr.3. Selger resterende om det nås. Anners sitter jeg med det :-)
Innlegg av: Empire (19.04.18 11:54 ), lest 1663 ganger
Endret: 19.04.18 11:55

Gode ting STHLM og du er kanskje ikke den eneste som har gjort gode penger på siste dagers "lettelse"? Tipset nå må være å selge seg helt ut, så kan du plukke tilbake billige aksjer på et seinere tidspunkt.

Det går alltid et tog, men ikke vær med det siste ;)
Innlegg av: STHLM (19.04.18 12:06 ), lest 1630 ganger

Allerede gjort ikke mange øre under kr.3 ;-)

Behøll kun 4k "gratis" aksjer ifall den går bananas og virkelg går til himmels hehe.

En god liten trade dette. Nå håper vi på en reprise Empire!
Innlegg av: Empire (19.04.18 12:36 ), lest 1592 ganger

Hehe. Spørsmålet er jo hvem som kjøpte aksjene under 3. Men jeg leker ikke mer i dag, å brenne inne med aksjer på oslo børs tror jeg kan være farlig når US åpner. Dagen i dag var lett med tanke på det som skjedde i Us i går. Siste toget har jeg ingen intensjoner om å være med på.

Target er fortsatt det samme som jeg skrev i et tidligere innlegg, det som skjer nå er "lettelse og tradere". Det fundamentale er fortsatt uendret for Drillen, mener jeg ;)
Innlegg av: STHLM (19.04.18 12:40 ), lest 1582 ganger

RE^2: Seadrill lander plan med kreditorer

Ja det er virkelig et godt spørsmål :-))) Samme her, på vei til trimstudion nå. Gjort mine penger for dagen, nye muligheter imorgen. Ha det!
Innlegg av: SomSa (19.04.18 13:57 ), lest 1519 ganger

Varsko!

(E24) Publisert: 12:04 - 19.04.2018

Dette er en tullekurs

Med dagens kurs på 2,6 kroner er den implisitte børsverdien av det nye riggselskapet på rundt 70 milliarder kroner. Det er langt over det man kan regne som reell børsverdi, mener Hauglund.

https://e24.no/boers-og-finans/seadrill/seadrill-aksjen-hopper-30-prosent-dette-er-en-tullekurs/24314126

Innlegg av: Empire (19.04.18 14:05 ), lest 1517 ganger

Gode ting og jeg bøyer meg i støvet over perfekt target fra din side.

Ta en titt på golden hvis du ikke er der enda. Det er full rulle for ratene nå, men det er volatilt, så husk å ta gevinst i tide der også ;)
Innlegg av: STHLM (19.04.18 20:35 ), lest 1377 ganger
Endret: 19.04.18 21:54

Takk, holder meg unna shipping med unntak for OCY der jeg øket mye i dippen. Target 70+ så snart der. Kan dokk gå mye mere på en gang med positive India-news så en gøy trigger finnes som bonus.

Storebrand har jeg gått in i tungt for første gangen i dippen rett før utbytte. Target 69-70 i denne omgangen. Går snart igjen trur jeg. Overkapitalisert!

Mitt store sjansebet for tiden er SAS med target 30 sek. Oljen kan gi problemer men skjer mye og Lufthansa kan gjøre noe hvis BA sluker Norwegian. Spennende.

Seadrill er selvfølgelig spennende men sitter over 50% likvid så har resurser hvis nytt tildfelle kommer.
Innlegg av: tuja (19.04.18 15:45 ), lest 1468 ganger

https://e24.no/boers-og-finans/seadrill/seadrill-aksjen-hopper-30-prosent-dette-er-en-tullekurs/24314126

Asgeir Aga Nilsen

(E24) Publisert: 12:04 - 19.04.2018

– Dette er en tullekurs, sier investeringsøkonom Tom Hauglund i Nordnet til E24.

På Oslo Børs tar kursen til Seadrill av torsdag morgen, med en oppgang på rundt 30 prosent til 2,6 kroner.

Også onsdag steg kursen kraftig. Oppturen har kommet i kjølvannet av at kriserammede riggselskapet fikk konkursdomstolens godkjennelse for redningsplanen som skal sørge for gjeldslette og frisk kapital.

Seadrill er dermed ute av Chapter 11-prosessen under amerikansk lovgivning om 60 til 90 dager, ifølge selskapet selv. Det innebærer at den langvarige prosessen med å rekapitalisere riggselskapet nærmer seg målstreken.
– Ingenting med realitetene å gjøre

Men planen innebærer også at det skal trykkes opp et stort antall nye aksjer, slik at dagens aksjonærer blir sittende med en eierandel på kun 1,9 prosent av nye Seadrill.

Med dagens kurs på 2,6 kroner er den implisitte børsverdien av det nye riggselskapet på rundt 70 milliarder kroner. Det er langt over det man kan regne som reell børsverdi, mener Hauglund.

– Det har ingenting med realitetene å gjøre, sier han.

LYKKE TIL. HUSK Å HOPP AV I TIDE.
Innlegg av: Fevang (19.04.18 20:58 ), lest 1375 ganger

Som dere vet kommer det 26 milliarder nye aksjer til kurs 0,24 om en stund.

Leser i FA at selskapet ETTER restruktureringen blir sittende med en gjeld på 51 milliarder. Det er selvsagt en del ned; men jeg synes det også høres høyt ut.

Så er det bare å vente på raset...
Innlegg av: aksjematias (19.04.18 22:03 ), lest 1305 ganger

Ahh, da er det antagelig mange som skal shorte SDRL nå.
Og da selges kursen nedover mot utvanningskursen 0,24.

Og så er det sikkert mange som skal kjøpe når den har kommet ned på 0,24
i forbindelse med at da kanskje Saudi Arabia presser oljeprisen opp mot $100.

Innlegg av: coldman (19.04.18 22:27 ), lest 1285 ganger

Dere fatter jo ingenting.
ALL denne baisse-infoen dere kommer med er allerede KJENT i markedet, den artikkelen om 70 milliarder i verdi er KJENT i markedet, men allikevel stiger kursen og er det den er. Dere forstår ikke hva dette signaliserer.

Det signaliserer at dere tar feil, mens markedet faktisk forstår de underliggende realitetene, og verdiene i dem.

Det er bare patetisk å lese disse trådene, Seadrill vil dundre opp fremover, og bli den giganten den fortjener å være.
Innlegg av: Fevang (19.04.18 22:50 ), lest 1262 ganger

Du får tro hva du vil - men vi får heller snakkes når alle emi-aksjene kommer i markedet.
Først da får vi svaret på hvor idiotisk kursen er nå.

Så det tar litt tid.
Innlegg av: coldman (19.04.18 22:57 ), lest 1251 ganger

RE^3: Seadrill lander plan med kreditorer

Fevang: Igjen, dette er KJENT informasjon, alle vet at disse emi-aksjene kommer.

Poenget er jo hvordan FREMTIDEN ser ut!

Synes du den ser mørk ut for riggmarkedet og olje-relatert generelt?
Ja da bør du holde deg unna.

Vi andre ser jo at den tvert imot ser lys ut.
Det er DETTE kursen baseres på, altså TOLKNINGEN av framtidsutsiktene, det handler IKKE om utdaterte artikler fra en synser i et meglerhus.

Men hallo, alle står fritt til å gjøre sine egne disposisjoner.

Innlegg av: STHLM (19.04.18 23:28 ), lest 1218 ganger
Endret: 19.04.18 23:35

0,24 er latterlig som jeg sagt heila tiden. Solgt meg ut denne gangen straks under mitt target på kr.3. I en bullmarket med riggene på fler og fler gode kontrakter ser vi denne kursen igjen heilt sikkert. Skal in igjen men trur på fortsatt store kursrørelser nærmste tiden.

Mange skønner ikke potensialen i offshore-bull!
Innlegg av: Fevang (20.04.18 00:06 ), lest 1159 ganger

Hva er latterlig med 0,24???

Det er den fastsatte emi-kurs. Så langt ned faller den neppe.

Hvor mange ganger skal man se at aksjer svever høyt inntil emi-aksjene kommer i markedet og knuser kursen. Slik blir det denne gangen også.

Så minst bør man vente til det skjer før man evnt. kjøper.

Men med 51 milliarder i gjeld så kan man kanskje droppe hele aksjen....
Innlegg av: Empire (20.04.18 07:18 ), lest 1105 ganger

Det er desverre ikke sånn det fungerer coldman. Tolkning og tro om fremtiden vil ha forferdelig lite å si på effective date. På effective date så kommer milliarder av aksjer og da skal aksjen ned til emi pris.

Target for effective date er 10. Mai i dokumentet, men drillen ligger nå foran skjema, så det er litt usikkert om dette inntreffer før 10. Mai eller ikke. Det kommer nok snart en melding om videre fremdrift i restruktureringen. Frem til da så kan man sannsynligvis gjøre russiske prosenter(flere ganger om dagen) hvis volumet er der. Volum tiltrekker seg tradere, men ikke la deg lure til å sitte med aksjene over dato for nye aksjer.

Finansiell teori vs håpet/tolkning og tradere
Innlegg av: STHLM (20.04.18 08:25 ), lest 1065 ganger

En sak til om emi kursen 0,24.

Til er som lurer på hvorfor jeg kaller den latterlig. Denne kurs har ikke noe med vireklig verdi å gjøre uten er en kompensasjon til obligasjonseiere og hovedeiere som går in med mere kapital. Noe som gjør at gjelden halveres fra ca 100 til 51 milliarder nok. Med 100 milliarder i gjeld handledes Seadrill som mest til 289 Nok og mange analytikere var da bull. Noe som tilsvarer nesten 6 nok nå. Lytte ikke til ubrukelige analytiker. Ok!
Innlegg av: DavidM (20.04.18 08:49 ), lest 1037 ganger

Etter at OSE stengte i går ble Seadrill handlet for helt opp mot 3 kroner i USA i går kveld. Det svingte av kursen og den sluttet opp på 2,78 før after hours-handelen kjørte kursen opp i 2,88. Både i sluttkursen og after hours kom det store kjøpsposter som svingte kursen opp.
Innlegg av: Fevang (20.04.18 08:57 ), lest 1012 ganger

Innlegg av: Empire (20.04.18 09:16 ), lest 986 ganger

Mine herrer, jeg liker en god diskusjon, men jeg håper vi klarer å IKKE bli personlige og kalle hverandre ditt og datt. Ta sak, ikke mann. Da skal vi se at alle kan lære noe nytt, da det faktisk er slik at alle har litt rett, det er bare tidsperspektivet som egentlig er forskjellig i forhold til hva som skjer når og til hvilken prising dette skjer.

Har ikke kjøpt tradingpost enda. Avslutningen i US ble for høy og jeg avventer en eventuell nedgang til 2.4-2.50. Hvis det blir kjøp i dag, så skal konto være tømt før US åpner, slik som i går.

Lykke til
Innlegg av: DavidM (20.04.18 09:16 ), lest 988 ganger

Siste kurs registert i USA ble altså tilsvarende 2,88 og det var store kjøpsordre i boka.
Innlegg av: STHLM (20.04.18 09:21 ), lest 972 ganger

Enig i at vi skal holde en sivilisert nivå. En meget kompleks situasjon dette. Gå Long på kronan med mye kapital er dokk heilt sikkert i min verlden om vi noensinne går sa langt ned. Mulig jeg kjøper en mindre tradingpost igjen idag, men da må vi få en dipp først før vi ev prøver oss mot 3:- igjen.
Innlegg av: rischioso (20.04.18 09:42 ), lest 940 ganger

Det er nok bedre å stay away inntil krona er nådd - kansje lavere når 26 milliarder aksjer kommer dumpende...;)

Summary

Court confirmation of the company's plan of reorganization caused another momentum run.

Equity is trading more than 100% above the high end of the valuation range calculated by the company's bankruptcy advisors and 70% above market leader Transocean.

Using the company's advisors' equity valuation range, current shares are worth only between $0.125 and $0.177.

A short position should yield decent results but sky-high margin requirements remain a major obstacle.

Wait for the momentum crowd to move on before entering a short sale.

https://seekingalpha.com/article/4163987-seadrill-emerge-bankruptcy-within-months-fraction-current-valuation
Innlegg av: Nubie (20.04.18 10:05 ), lest 904 ganger

Vi kommer til å se en spleis i aksjen... milliarder av aksjer er helt ubrukelig... Ps! Pålydende og verdi er to forskjellige ting i aksjeverden.. konvertering av gjeld, nytt konvertibelt obl lån og 200 mill$ i cash er bra for Driller'n, flåte på 30+ rigger som fikk en nedjustering til rundt 350 mill$ PR stk(?)... Her mangler vi bare kontraheringer på de gjenstående "bryggevarmerne", så blir det fest i bua..

Noen som har sett på verdisettingen av TransOcean sine rigger?
Innlegg av: Fevang (20.04.18 10:23 ), lest 891 ganger
Endret: 20.04.18 10:38

DavidM

Hvis siste kurs i USA var 2,88 så trodde vel de som kjøpte på åpning i dag på 2,70 at de var lure.

Ellers kommer Tom Hauglund på økonominyhetene på Nyhetskanalen kl 10.30 og snakker om SDRL.

Edit
Og Hauglund er like sikker som meg på at SDRL kommer langt under krona.
Innlegg av: aksjer9 (20.04.18 10:26 ), lest 885 ganger

Interessant tråd dette. Lærerikt å kunne diskutere caset Seadrill nå, og hvilket intervall kursen vil bevege seg i i tiden som kommer. Personlig tenker jeg at nesten uavhengig av hvor mange aksjer som kommer i markedet på et gitt tidspunkt, kan vi se et betydelig løft i kursen på kort sikt, drevet av amerikanske tradere som skal dekke inn shortposisjoner. Seadrillen overlevde, gjelden er redusert, og mange ønsker nok å dekke inn shorten i ukene som kommer. Jeg har tro på at dette kan drive kursen til nye høyder, ala det short-cover-rallyet vi opplevde for et par år siden, hvor kursen gikk 3-400% på kort tid, før den falt tilbake.

Seadrill sluttet på 2,78 i USA i går, og videre opp til 2,88 NOK i aftermarket, dvs 0,36 USD. Veien er kort nå til 0,50 USD dvs ca 4 NOK, drevet av shortinndekning.
Innlegg av: Fevang (20.04.18 10:41 ), lest 854 ganger

Hva i all verden er vitsen med å dekke short på 2-3 eller 7 kroner når det kan gjøres langt under kr 1,00 om noen mnd??
Innlegg av: dick .... (20.04.18 10:52 ), lest 837 ganger

Dette blir moro — men ikke for aksjonærene.
Innlegg av: Nubie (20.04.18 10:52 ), lest 833 ganger

Fevang: hvem har sagt at shorterne får velge selv når de vil dekke seg inn? dette er jo helt avhengig av når shorten ble satt og hvilken avtale de har med utlåner. Vi går nå mot full restrukturering av Seadrill 2.0 med alt dette måtte medføre, shortposisjonene var vel på 6,4% i slutten av mars (ca. 23 mill), med tanke på siste dagers omsetning burde de fleste ha dekket sine posisjoner, men nye ble helt sikkert satt da den gikk over 3 her hjemme og 0,415 over dammen. Jeg er ganske sikker på at det vi nå bevitner er tradere som satsene på intradag som svinger kraftig grunnet NYSE vs OB.

Det finnes underliggende verdier her som ikke er belyst... Viktigst er forecast 4 år for markedet, har ligger nøkkelen i gjenværende gjeld. Ps! Over 800 mill$ i nytt konvertibelt obl lån(!) Hvem eier dette?:-)
Innlegg av: Fevang (20.04.18 11:00 ), lest 826 ganger

Ikke vet jeg hvorfor den handles på dagens nivåer.
Hvis den blir liggende over kr 1,00 så ender det med knall og fall når emi-aksjene kommer i handel.
Innlegg av: rischioso (20.04.18 10:59 ), lest 825 ganger
Endret: 20.04.18 11:00

Fornektelse leder aldri til annet enn økt tap.

At det innimellom kommer en peak bør man se på som en exit mulighet og ikke noe annet. Markedet kommer alltid diltende etter pga kombinasjonen av fornektelse og grunnløse forhåpninger...

Caset skal reprises og det er nå helt i startfasen hvor vi snakker om betydelig nedgang ala russiske prosenter og hvor det vil gå fort når det først begynner å rase....

Man bør ikke bli overrasket om kursen starter godt under 2 tallet mandag morgen...
Innlegg av: Empire (20.04.18 11:02 ), lest 817 ganger

2.30 er fristende, men tror skal vente litt til.
Innlegg av: Nubie (20.04.18 11:05 ), lest 823 ganger

Risch: ingen som snakker om fornektelse her... vi handler på realiteter, hva som skjer i dag og ikke om mnd. Kan du ikke heller kose deg og danse, minner om han som sitter i sofaen under gelé kvelden og snakker om hvor jævlig det kommer til å bli i morgen.. :-D

Vi sklir nedover nå...akkurat som festen etter kl. 02 på natta.. alle er fulle og ingen vil gå hjem....
Innlegg av: thypoon (20.04.18 11:08 ), lest 812 ganger

2.3 ble for fristende. Yankeene kjører seadrill opp skal dere se..
Innlegg av: rischioso (20.04.18 11:18 ), lest 800 ganger

Nubie,

:))))

Joda - koz dere som tør. Slik dumping som vi så i dag fra 2,7 til 2,2 vil det bli flere av og man vet aldri når de kommer, men for all del er man kamikaze trader så er nok dette arenaen...:)

Det kommer til å gå fort når det først raser nettopp fordi man får en dobbeleffekt både på ose og i USA. Vi har sett det mange ganger før både i SDRL og ikke minst FRO.

Skjønner at håpet ligger i en shortsquiz, men det toget har nok gått allerede (1,7 - 2,9) - nå er det på vei til å snu og hvem ønsker å bli med på den turen...??...

Innlegg av: Nubie (20.04.18 11:28 ), lest 777 ganger

Risch: shorten her jeg tatt høyde former dekket inn i større grad (Ref. Tidligere innlegg).

Alle elsker en god gammeldags stollek, og så lenge man kan høre musikken, løper vi rundt og rundt...

Tipper vi får en intra low på 2,15-2,18 og slutt rundt 2,32 slik det ligger an nå.

Kanskje vi klare 2,4 i dag:-)
Innlegg av: lsingh (20.04.18 11:58 ), lest 753 ganger

Hvis vi ser på slutt handel monster på US børs fra i går så er det meget mulig at den går opp i dag også ihvertfall starten.

Her hjemme så blir det nok pluss til slutt. Ser ikke noe dumping jeg.
Innlegg av: dick .... (20.04.18 12:06 ), lest 736 ganger

Det sitter bare komplette duster igjen i aksjen. Da kan mye rart skje.

:-)
Innlegg av: aksjer9 (20.04.18 12:20 ), lest 724 ganger

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/04/Seadrill-aapner-for-samarbeid-med-flere-oljeservice-selskaper

- Vi er også i diskusjoner med alle store oljeservicebedrifter, og hvis det er muligheter som gir mening for oss begge, vil vi helt sikkert forfølge det, sier Dibowitz, som forventer å fortsette i rollen som konsernsjef, til Reuters.
Innlegg av: dick .... (20.04.18 12:59 ), lest 699 ganger

Er den gjelden som skal konverteres til aksjer, handlet noe sted? Er den handlet langt under pari, kan aksjer kanskje selges under 20 øre med god gevinst.

Ja.

:-)
Innlegg av: oljen (20.04.18 13:05 ), lest 681 ganger

Pre-market SDRL: 0,3699 USD = ca 2,956 NOK.
Innlegg av: thypoon (20.04.18 13:11 ), lest 682 ganger

Handles himmelhøyt over ose pre i statene!
Innlegg av: oljen (20.04.18 13:18 ), lest 666 ganger

Korrekt observert typhoon. Denne differansen er straks utlignet, og Seadrill her hjemme vil være i pluss om ikke så lenge. Mulighet for god avkastning for den observante investor, før robotene rasker til seg alle aksjene opp til 2,80 - 2,90.
Innlegg av: lsingh (20.04.18 13:37 ), lest 633 ganger

Noen kommer til sette robotene sine i kjøp modus snart ... og det går snart til 3.
Innlegg av: Nubie (20.04.18 13:55 ), lest 614 ganger

NYSE premarket SDRL ligger nå på 0,320 going down... men spretter nok opp ved åpning, korrigerer seg godt ned mot OB
Innlegg av: Empire (20.04.18 17:08 ), lest 578 ganger
Endret: 20.04.18 17:16

Captain hindsight forteller meg at jeg kunne hatt 15 øre gevinst hvis jeg hadde slått til på 2.30 før i dag og fulgt planen om å selge før us åpner. Mitt poeng er at man kan gjøre gull ut av gråstein, bare man vet når det er gull og når det er gråstein. Resten er historie for denne gang.

Ser også at temperaturen øker på tråden og med denne farten så slåss dere mer om å kalle hverandre dumme og inkompetente, enn å bruke de ulike meninger/syn til noe konstruktivt. Frem til nå har vel alle tatt feil, mens STHLM har gjort cash. Og det er vel cash vi alle søker?

Dere som uttaler dere så skråsikkert om sidemannen og hans meninger, har dere lest dokumentene og gjort en egen vurdering? Og det er mange og de er lange og det tar tid. Men du kan også lære fryktelig mye av det og kanskje du kan gjøre gode penger hvis du vet mer enn resten?

Lykke til, uansett om du er bull eller bear. Jeg er faktisk begge deler, bare til forskjellige tider. Gull blir til gråstein og gråstein kan bli til gull :)

Innlegg av: coldman (20.04.18 22:23 ), lest 539 ganger

Dere må se det store bildet for å forstå Seadrill.
I det store bildet er rigg-markedet i bedring, oljeprisen går mot nye høyder.

Dette er en del av bakgrunnen for hvorfor kreditorene ble med på en løsning, hvorfor de ble med på en restrukturering av gjelden.

Hallo, kreditorene hadde IKKE blitt med på en løsning, hvis de ikke så gode framtidsutsikter for selskapet!

Det er dette som er poenget.

Ja Fevang maser om emi-aksjene som kommer, men jeg maser like mye om at dette er Kjent info, markedet vet dette.

Allikevel er kursen det den er. Det er troen på framtiden det handler om.

Husk: NÅ har de også kreditorene med seg, NÅ er usikkerheten rundt gjelden ryddet bort.

Nå kan de konsentrere seg om å drifte selskapet og skape en skikkelig cashflow!

Dette blir kanon fremover!
Innlegg av: Fevang (21.04.18 00:30 ), lest 491 ganger

Sorry - det kommer til å gå fullstendig og totalt til helvete.

De som sitter på aksjene når emi-aksjene kommer i markedet kommer til å få en skrekkopplevelse av de helt sjeldne. En opplevelse de aldri kommer til å glemme. Hvis det ikke allerede går til helvete før det da.

Du må regne på caset - det kan du umulig ha gjort.

Men det kan muligens bli bra etter det. Men da for de som får en inngang langt under krona.
Innlegg av: rischioso (23.04.18 08:51 ), lest 292 ganger

OSLO BØRS - STATUS COMPANIES ON SPECIAL OBSERVATION

https://newsweb.oslobors.no/message/449307
Innlegg av: STHLM (24.04.18 10:55 ), lest 220 ganger

Tok gevinst på OCY, store ekstraposten, på 69,2 straks under kursmål, trur på en dipp ned til lav 67-nivå med återkjøp da.

Storbrand på god vei mot motstand på kr.70 nå.

Venter med Sdrl, trur på press nedåt en periode. Ny trolig inngang på 1,5-1,6 -nivå!