Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Transport
Innlegg av: bear-bull (15.02.18 14:34 ), lest 4267 ganger
Ticker: NAS
Endret: 15.02.18 14:35

NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Du blir rett å slett loppet for aksjer i dette området. De støvsuger alt de kan få
RSI er på lave 30! Sist gang snudde det kraftig opp.

Lykke til med å komme inn lavere enn dette når shorterne skal hamstre alle aksjer som er mulig under 200 kr fremover.

Nå er det på tide at vi står SAMMEN mot shortermafiaen som har gitt dere store tap fra 385 kr ned til 175 kr.

Bjørn Kjos og Kise kjøper nok innen en uke for 200 millioner kr. De kjenner selskapet best av alle.

Nå kan vi endelig legge 2017 bak oss å se frem til en rakettøkning i kursen mot 350 kr i løpet av 2018.

Flyselskapet er kun verdt 3,8 milliarder det er konkursprisa. NOFI aksjene er verdt 3 milliarder kroner.

Det er konkursbo med mindre antall fly enn NAS som har blitt solgt for 5 milliarder bare flyene.

NAS er konkursprisa på dagens kurs.
Innlegg av: DggR (15.02.18 17:34 ), lest 2525 ganger
Ticker: NAS

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

"Shortermafiaen" er det en konspirasjon mot småaksjonærene i nas ?

Jeg tror at de vokser for fort og ikke klarer å ha kontroll på kostnader. Og pga. mye gjeld er de mer sårbare enn en del andre flyselskaper hvis markedet svikter.

I det store bildet:
Rente på vei opp, olje opp og inflasjon opp vil gi mer kostnader. Dyrere finansiering (over tid), høyere drivstoffkost og ikke minst press på lønninger.
Innlegg av: Record (15.02.18 19:11 ), lest 2409 ganger
Ticker: NAS

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Mange,veldig mange er giret på å dekke inn shorten i løpet av relativ kort tid :-)
Psykologien virker også andre veien , vix indeksen på shorten i nas er til å ta å føle på, du får godt betalt om du er villig til å overta en større posisjon :-)
Selv med all usikkerheten er nas bare priset til noen få % av verdien av flyene, gjelden er høy men om du hensyntar differansen på dagens pris og den reelle reduseres risikoen , elimineres om realisert i dagens marked :-)
Kanskje lurt å selge noen få fly, for å visualisere dette :-)
Innlegg av: president84 (26.02.18 16:16 ), lest 2120 ganger
Ticker: NAS

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

NOFI salg i morgen, og innsidekjøp i NAS om noen dager!
Innlegg av: Hektar (26.02.18 16:34 ), lest 2116 ganger
Ticker: NAS
Endret: 28.02.18 08:45

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Får si det jeg sa til deg på nye forumet, NOFI legger altså ikke frem kvartalstall før 28 februar, derfor er det ulovlig å selge ut NOFI for insiderne i morgen.

I tillegg eier ikke Kjos aksjer verdt en milliard i NOFI uansett, Kise eier veldig mye men han har allerede frigjort kapital.

Må bare si jeg ler skikkelig godt hver gang noen oppfordrer til "solidaritet" i aksjemarkedet.

- Kamerater! Vi står sammen!
sa Yngve Hågensen

Et kapitalmarked er vel neppe stedet for kommunisme.

Uansett, viste seg nok en gang at tålmodighet er det som teller. Kjøpte på 175 i sluttauksjonen jeg :-) Føler meg ikke helt trygg uansett, men er nå en god pris mtp det som kan komme.


Redigering: Beklager, her er det jeg som har blingset. Kjos gjennom GBK eier altså 2,6 millioner aksjer - Tilsvarende verdi ca 223 millioner.
Innlegg av: pipers75 (26.02.18 17:06 ), lest 2056 ganger
Ticker: NAS

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Norwegian kan bli først med rute mellom Sør-Amerika og Asia

https://e24.no/naeringsliv/norwegian-air-shuttle/norwegian-kan-bli-foerst-med-rute-mellom-soer-amerika-og-asia/24271060



Innlegg av: Proletar (26.02.18 23:26 ), lest 1853 ganger
Ticker: NAS

RE^2: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Da må de først skaffe seg A380 eller B747. 787 duger ikke der.
Innlegg av: pipers75 (27.02.18 07:12 ), lest 1788 ganger
Ticker: NAS
Endret: 27.02.18 07:27

RE^3: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

@proletar
Har ikke tilstrekkelig kunnskap til å gå inn i en flyteknisk diskusjon, men det er disse opplysninger som foreligger nå;

Hvis Norwegian tager tilladelsen i brug og åbner flyruten mellem Buenos Aires og Perth, så vil det langt fra være verdens længste flyrute. Den ville faktisk ikke en gang komme ind på top30 over verdens længste flyruter. Nummer et på den liste er i øjeblikket Qatar Airways-ruten mellem Doha i Qatar og Auckland i New Zealand. Den tur er på 14.535 kilometer og tager omkring 18 timer ombord på et Boeing 777-200LR fly. Den 24. marts åbner Qantas det, der bliver verdens næstlængste flyrute. Den kommer til at gå fra Perth til London Heathrow og vil blive betjent med Boeing 787-9. Samme flytype, som Norwegian sandsynligvis ville anvende. Hvis Norwegian gør alvor af sine planer betyder det, at man kan nå verden rundt med bare tre flyvninger – hvis man kan overskue at starte i London Gatwick og ende op i London Heathrow, når man kommer tilbage. For så vil turen nemlig hedde London Gatwick – Buenos Aires – Perth – London Heathrow. Eller den anden vej rundt, hvis man foretrækker det. Hele vejen ombord på Boeing 787-9 fly.
Innlegg av: pipers75 (27.02.18 07:14 ), lest 1781 ganger
Ticker: NAS
Endret: 27.02.18 07:17

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Norwegian vil flyve fra Sydamerika til Asien
Af: Andreas Krog i Ruter 26. februar 2018 Print Print

Norwegian har planer om at flyve mellem Sydamerika og Asien med stop undervejs i Australien. Tilladelsen til at flyve til Australien er på plads.

Rejs Jorden rundt med Norwegian-fly. Det kan meget vel blive en mulighed om ganske få år, hvis Norwegian gør alvor af sine planer om at starte flyvninger mellem Sydamerika og Asien via Australien.
Ifølge den australske avis The West Australian har Norwegian nemlig fået myndighedernes tilladelse til at åbne en flyrute mellem Argentinas hovedstad Buenos Aires og Perth på Australiens vestkyst. Samtidig har selskabet ansøgt om lov til at flyve videre fra Perth til Singapore.
Direktøren for det argentinske handelskammer i Australien fortalte i sidste uge erhvervsfolk i Perth om planerne ved et møde, hvor Argentinas ambassadør også var tilstede, skriver avisen.

Fordel af vindforhold
Norwegian åbnede sidste år en rute mellem London Gatwick og Singapore. Og fornylig åbnede selskabet sine nye rute fra London Gatwick til Buenos Aires. Så hvis planerne om forbindelsen mellem Sydamerika og Asien via Australien føres ud i livet, så vil det være muligt at flyve London – Buenos Aires – Perth – Singapore – London ombord på Norwegians Boeing 787 Dreamliner-fly – hvis man skulle have lyst til det.
Der er 12.604 kilometer i luftlinje mellem Buenos Aires og Perth henover Sydpolen. Ifølge The West Australian vil ruten snarere gå langs kanten af Antarktis for at drage fordel af vindforholdene. Fra Buenos Aires vil flyet sætte kursen mod sydøst og passere syd om Cape Town på Afrikas sydspids til Perth. Den anden vej vil flyet fortsætte mod sydøst over Tasmanien, syd om New Zealand til Sydamerika.

Verden rundt med tre flyvninger
Hvis Norwegian tager tilladelsen i brug og åbner flyruten mellem Buenos Aires og Perth, så vil det langt fra være verdens længste flyrute. Den ville faktisk ikke en gang komme ind på top30 over verdens længste flyruter. Nummer et på den liste er i øjeblikket Qatar Airways-ruten mellem Doha i Qatar og Auckland i New Zealand. Den tur er på 14.535 kilometer og tager omkring 18 timer ombord på et Boeing 777-200LR fly.
Den 24. marts åbner Qantas det, der bliver verdens næstlængste flyrute. Den kommer til at gå fra Perth til London Heathrow og vil blive betjent med Boeing 787-9. Samme flytype, som Norwegian sandsynligvis ville anvende.
Hvis Norwegian gør alvor af sine planer betyder det, at man kan nå verden rundt med bare tre flyvninger – hvis man kan overskue at starte i London Gatwick og ende op i London Heathrow, når man kommer tilbage. For så vil turen nemlig hedde London Gatwick – Buenos Aires – Perth – London Heathrow. Eller den anden vej rundt, hvis man foretrækker det. Hele vejen ombord på Boeing 787-9 fly.

Planer i Brasilien
Ansøgningen om at flyve fra Buenos Aires til Australien og Asien kommer i forlængelse af at Norwegian netop har skudt sit indtog i Argentina i gang. Således ankom det første Boeing 737-800 fly til Argentina i midten af januar og i slutningen af samme måned modtog datterselskabet Norwegian Air Argentina formelt sin driftstilladelse fra de argentinske luftfartsmyndigheder. Selskabet forventer at gå på vingerne med de første lavprisflyvninger på det sydamerikanske kontinent i løbet af foråret. Inden årets udgang regner Norwegian Air Argentina med at beskæftige mellem 10 og 12 fly af typen Boeing 737-800, der alle vil være indrettet med 189 sæder i Sky Interior-kabiner og med WiFi installeret.
Endnu inden Norwegian har sendt det første fly i luften i Argentina, arbejder selskabet tilsyneladende også med planer om også at ekspandere i Brasilien. Det skriver Bloomberg News på baggrund af en en artikel i den brasilianske finansavis Valor Econômico.
Ifølge det brasilianske medie skal repræsentanter fra Norwegian i næste måned mødes med det brasilianske transportministerium og ANAC (Agência Nacional de Aviação Civil, red), der er landets civile luftfartsmyndigheder.
Det fremgår ikke af artiklen, hvad Norwegian konkret ønsker at foretage sig i Brasilien, der er verdens femtestørste land målt på areal samt det sjettestørste i verden i forhold til befolkningstal.

https://www.check-in.dk/norwegian-flyve-sydamerika-asien/
Innlegg av: Record (27.02.18 09:18 ), lest 1674 ganger
Ticker: NAS

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Nå har jeg satt meg for "livsfare" å fylde opp i fremtidens flyselskap :-)
Så får vi se da :-)
Innlegg av: pipers75 (27.02.18 09:27 ), lest 1647 ganger
Ticker: NAS

RE^2: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Tror jeg tar sjansen jeg og. Har kjøpt både aksjer og flybilletter til Asia for sommerferien i Nas denne uken. Begge deler til det jeg mener er en utmerket pris;-)
Innlegg av: Record (27.02.18 09:56 ), lest 1615 ganger
Ticker: NAS

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

At det er mye å tape for de som sitter feil vei , ser vi på handelen i dag :-)
Meget legges til å få den nedover , så spørs det hvor mange de tror de kan hente tilbake på lavere nivåer :-)
Innlegg av: BackCliff (27.02.18 10:02 ), lest 1601 ganger
Ticker: NAS

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

shorterne kan prøve å utløse stop-loss, panikk blant løkene pga TA blablabla

selskapet er så lavt priset nå at oppkjøp er meget aktuelt

priset til under 100 lappen ex NOFI

bare vent til tallene begynner å vise bedring og da vil kursen eksplodere :D
Innlegg av: DggR (27.02.18 12:39 ), lest 1514 ganger
Ticker: NAS

RE^2: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Shorterne er jo stort sett store fond som antakelig har posisjonen for redusere risiko sett opp i mot andre investeringer.

Innlegg av: Record (27.02.18 12:59 ), lest 1493 ganger
Ticker: NAS

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

De må jo kjøpe tilbake aksjene uansett om det er fond eller andre aktører :-)
Skjønner jo at det ikke er DNM og SPM1 som kjører dette løpet alene :-)
Innlegg av: bear-bull (27.02.18 14:15 ), lest 1447 ganger
Ticker: NAS

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Skal du tjene penger er det nå du må laste. Ikke når den stikker av gårde. Hadde aldri turt å selge på 175 kr som er laveste siste 5 år. Plutselig kommer melding at finansiering er i orden, salg av fly,salg av nofi aksjer eller innsidekjøp. Da åpner kursen opp langt over 200 kr. Da kommer du mest sannsynlig ikke inn i nas på lang sikt når vi skal opp til 400 kr :) Mee en gang shorterne skjønner at de ikke får dekket seg inn i emisjon kan kursen gå 50 % pp en uke som sist!
Innlegg av: president84 (27.02.18 15:54 ), lest 1364 ganger
Ticker: NAS

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Makan til billigsalg om dagen. Kommer vel en positiv melding ila denne uken. Da er disse kursene histore for godt tipper jeg!
Innlegg av: president84 (27.02.18 16:10 ), lest 1356 ganger
Ticker: NAS
Endret: 27.02.18 16:11

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Jo lenger ballongen blir holdt under vann jo raskere vil rekylen bli! :) Den blir manipulert nå til de grader! En eller annen gang må robotene snu å da går det fort.
Innlegg av: tradingstock (13.03.18 10:46 ), lest 1051 ganger
Ticker: NAS

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Ikke gi shorterne aksjene deres billig nå!
Innlegg av: president84 (14.03.18 09:24 ), lest 934 ganger
Ticker: NAS

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Sluttkurs over 180 kr i dag da kommer den til å stikke neste dager!
Innlegg av: hango (14.03.18 17:25 ), lest 837 ganger
Ticker: NAS
Endret: 14.03.18 17:27

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

I morgen kan NAS stikke fra shorterne når nye obligasjoner noteres. Sissner frykter at NAS ikke får refinansiert 2mrd kr som løper ut i mai? NAS sikkrer 1250mill kr i morgen, og resten ved salg av nofi, før utløp. Og da blir tyngdekraften betydelig redusert i aksjen.

Hvem dekker shorten først?
Sissner eller Soros?
Innlegg av: Hektar (14.03.18 18:10 ), lest 814 ganger
Ticker: NAS

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Innlegg av: netrom84 (14.03.18 16:38 ), lest 93 ganger
Ticker: NAS
RE^1: NAS - Rt 181.550
Til info: Dagens meldinger om listing av obligasjonslån er ikke nye lån. Gjelder kun at de har listet de på OSE. Begge lånene er tatt opp i 2017.
Innlegg av: tradingstock (19.03.18 14:57 ), lest 564 ganger
Ticker: NAS

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Skulle hatt mer tilgjengelig for å laste nå...
Innlegg av: president84 (20.03.18 13:29 ), lest 457 ganger
Ticker: NAS

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Takeoff i dag?
Innlegg av: tradingstock (06.04.18 09:18 ), lest 287 ganger
Ticker: NAS

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Last opp før shorterne gjør det. 50 mill omsetning på 15 minutter. Her skal vi høyt opp i dag. Liten tvil om det.
Innlegg av: Ilusion (06.04.18 11:11 ), lest 244 ganger
Ticker: NAS

RE^1: NAS: DET ER DAGER SOM DETTE MAN SKAL LASTE MAKSIMAL

Solgte mine 2000 stk på dagens topp..Ingenting i veien med å snitte litt ned.
Tenker kaste de opp igjen neste uke på rundt 166/167 rett før rep emien..
Etter den... el like før heldst er det bare å laste for fulle mugger..tenker jeg