Det nye forumet finner du her

Tilbake til: IT og kommunikasjon
Innlegg av: Smiler (12.02.18 16:09 ), lest 2939 ganger
Ticker: FUNCOM

Diskusjon vedrørende KURSEN TIL FUNCOM

Tenkte å opprette en tråd for å få litt hjelp og innsikt i denne aksjen. Jeg har vært her på forumet siden sommeren og er lite interessert i hvem som har sagt hva tidligere.

Jeg har tiltro til dine vurderinger Hektar og håper du kan gi meg din mening om noen spm.

Er det ikke positivt at omsetningen er relativt høy mtp p&d? Eller er det vanlig at de omsetter for slike summrer for å lure folk inn høyt?

Hvor mye tror du aksjen vil falle om Q4 blir omtrent som forventet. Har sett at du inne tror dette er «priset inn» i kursen nå, men folk må jo være klar over at det blir rødt?

Dette er ikke en sarkastisk post, jeg er som nevt fersk i gamet
Innlegg av: Hektar (12.02.18 16:18 ), lest 1873 ganger
Endret: 12.02.18 16:20

RE^1: Diskusjon vedrørende KURSEN TIL FUNCOM

Det er veldig bra at omsetningen er høy, det kan tyde på at det er nok kjøpere til å unngå et kraftig fall om det hives ut et stort antall aksjer.

Omsetningen er veldig høy i dag i forhold til snitt siste måneder, men under par ift snittet for 2017 (36,8 mill) - Selv om dette er så klart løftet veldig av de dagene vi hadde i jan/feb i fjor der Funcom på det meste omsatte for 627 millioner på en dag.

Om det var en tweet som virkelig satte i gang et ordentlig rally så kan man tenke seg hvilke tilstander som vil eksistere rundt full lansering av CE - Dette er veldig spennende for aksjonærer. På den andre siden hadde lansering av SWL motsatt effekt på kursen, så det er vanskelig å si hva som er "ektefølt" og hva som er et spill.

Når det gjelder Q4 er dårlige kvartalstall sjelden priset inn på så måte at det ikke påvirker kursen nevneverdig. Siden vi har svært lite informasjon om kostnadsnivået er det veldig vanskelig å si nøyaktig hvor mye tapet vil bli - Derfor er det i realiteten en logisk umulighet at resultatet er prisen inn.

Det jeg tenker når jeg har fulgt med i dag er at det faktisk er lettere enn noensinne å pumpe Funcom pga hvordan ordre ligger til rette, altså det ligger ikke aksjer for flere hundre tusen på hvert øre oppover (eller 5-øre som det ville tilsvare nå), dermed er det en mindre investering å kjøre opp kursen til et nivå der man får andre til å hjelpe seg.

Det er absolutt ikke sikkert det er en pump&dump på gang, men det har skjedd flere ganger før. Vi er nå ca 1,50 under der vi var på toppen av rallyet etter nyhetene om emisjonen kom.

Red: Snitt omsetning i 2018 så langt er 17,3 mill. Snitt omsetning eksempelvis sep-nov 2017 var 8,6 mill.
Innlegg av: Smiler (12.02.18 16:23 ), lest 1820 ganger

Blir spennende å se.

Har ihvertfall fått meg adskillig bedre inngang enn jeg hadde. Føler ikke nedsiden er enorm, men man vet jo aldri.

Nå det gjelder at rødt Q4 er priset inn skjønner jeg jo at dette ikke lar seg gjøre nøyaktig, men de fleste som følger aksjen bør vel kjenne til dette og at dette demper fallet i kursen noe, eller funker den ikke slik?
Innlegg av: Hektar (12.02.18 16:32 ), lest 1802 ganger

Jo, de burde være klar over det som mange her har påpekt, men det funker nok dessverre ikke sånn. I tillegg er Funcom er en svært følsom aksje med mange mindre og litt mer ferske aksjonærer som er veldig raske til å trykke på kjøps- og salgsknappen.

Nedsiden er begrenset, det har du helt rett i. Men avhengig av hva vi får se om dette nye spillet pluss størrelsen på tapet i Q4 ser jeg det ikke umulig at vi toucher ned mot gammel bunn (2 kr = 10 kr) i aller verste fall. Under dette tror jeg det er klin umulig å komme med mindre CE flopper ved lansering.

Det viktigste er at uansett hva som skjer med kursen de neste 4-6 ukene så er jeg veldig trygg på at den er tilbake minimum her oppe før CE skal ut, antageligvis en god del høyere. Så om du ikke ønsker stress, har en god inngang og bare vil ta livet med ro så følg med på nyheter (alltid viktig) og sjekk inn iblant, men bare la de ligge i fred.
Innlegg av: Sente (12.02.18 16:53 ), lest 1736 ganger

Effekten av Q4 på kursen tror jeg er liten.
Men hva med etter Q4? Eneste vi har frem til full CE lansering er spillet fra BD. Mulig Funcom inngår andre lignende avtaler med indie devs fremover, men har det noe særlig påvirkning på kursen når en ikke kan se eller måle resultatet av samarbeidet før mye senere?
Mange venter et lanseringsrally fremover, men spillet er jo allerede lansert. Hvorfor skal det gå opp mye nå?
Er det noe forskjell på denne lanseringen og Xbox lanseringen?
Likheten er: Ny konsoll, større map, mer content og mer arbeid etter lansering. Funcom har sagt en del features kommer etter lansering, så utviklingsutgiftene går ikke ned med det første.
Innlegg av: Smiler (12.02.18 19:37 ), lest 1574 ganger

Spennende blir det nå uansett. Tipper og på litt svingninger, men at pila går rett vei mot lansering.

Jeg tror ikke CE flopper, men tror heller ikke det blir helt vilt.
Innlegg av: Aksjerik (12.02.18 20:38 ), lest 1501 ganger

"I tillegg er Funcom en svært følsom aksje med mange mindre og litt mer ferske aksjonærer som er veldig raske til å trykke på kjøps- og salgsknappen."
Ja Hektar, dette er jo det du har bedrevet med opp gjennom!

Jeg tror flere nå velger å være langsiktige og jeg tror CE vil overraske i motsetning til de fleste pessimistiske. Gode samarbeidspartnere i Kina vil bidra godt.
Innlegg av: Smiler (12.02.18 20:57 ), lest 1471 ganger

Denne tråden var ment som diskusjon av kurs og FC. Må være mulig å få til en tråd uten referering til grums.

Om CE slår an i Kina er jo markedet stort. For all del, CE kan bli årets spill. Håper det, men tror det vel ikke:)

Men jeg har såpass tro at jeg har planer om å sitte inne over launch ihvertfall.
Innlegg av: Aksjerik (12.02.18 21:41 ), lest 1447 ganger

Nei jeg er ikke helt idiot og tror det blir årets spill
Innlegg av: Pick Up (13.02.18 08:53 ), lest 1229 ganger
Endret: 13.02.18 08:54

RE^2: Diskusjon vedrørende KURSEN TIL FUNCOM

Funcom på Radio Classic NRK. The Secret World med utdrag av musikken. I tillegg god omtale av både spillet og musikken.
Innlegg av: Aksjerik (13.02.18 09:29 ), lest 1186 ganger

Å såpass? Nice
Innlegg av: Smiler (14.02.18 13:25 ), lest 843 ganger

Går ut fra at det var dumpen vi så idag. Men veldig høyt volum. Sitter noen å trader aksjen mange ganger, eller har noen tilgang på veldig mange aksjer tror du hektar?

Er det forrøvrig ikke positivt at kursen fremdeles er godt over det den var når pumpingen begynte?
Innlegg av: Hektar (14.02.18 14:27 ), lest 817 ganger

Er det dumping så er det ikke over enda, det er nå helt sikkert.

Men jeg tror egentlig ikke det er det foreløpig. Nå er det vel i morgen kampsystemet kommer på testlive så da får vi nå et innblikk i hvordan dette kan funke fremover, mulig noen vil ha plass til det.

Samtidig så har det skjedd så mange ganger at kursen kjøres opp i forkant av nyheter for så å fullstendig gruses på dagen. Vi får se :)
Innlegg av: Verdipapir (14.02.18 14:29 ), lest 819 ganger

Et tips er å spandere på seg aksjonærlister underveis så ser man hvem som holder på.
Innlegg av: Hektar (14.02.18 14:51 ), lest 784 ganger

Får melde deg inn på TI, de tar ut lister daglig og da får du de gratis ;)
Innlegg av: Verdipapir (14.02.18 14:53 ), lest 787 ganger

De kan umulig du ha tilgang til slik du skriver om det som foregår nå Hektar.
Innlegg av: Hektar (14.02.18 14:58 ), lest 787 ganger
Endret: 14.02.18 15:01

Det stemmer, jeg er ikke med på TI lenger. Mange som var i stand til å diskutere ordentlig der men også en del som er like hårsåre som dere og det var det liten vits i å betale for.

Men jeg tror for de som er positive til Funcom og ikke vil se det store bildet er TI knall - Der finner dere likesinnede som slår hardt ned på alt som kan oppfattes som negativt.

Du får også huske at det dere driver med er å bare sitte og stirre etter aspetrynet og tror det liksom er alt man trenger å tenke på. Det finnes andre som også har kjørt denne litt.
Innlegg av: Pick Up (14.02.18 15:13 ), lest 756 ganger
Endret: 14.02.18 15:15

Funcom kursen holdt seg langt bedre enn jeg hadde trodd etter spleisen. Men nå kan det virke som aksjen oppfører seg om de fleste andre aksjer som er blitt spleiset. Vi er fortsatt godt over emikursen.
Innlegg av: Verdipapir (14.02.18 15:17 ), lest 752 ganger

Jada Hektar, men å sitte her å snakke slik du gjør uten å en gang sjekke listene blir litt vel svakt.

Selvsagt er det flere som kjører på. Men så er det noe med hva skal følge med på også.
Du får holde din strategi med å gjette hva som foregår, så holder jeg på min.
Innlegg av: Hektar (14.02.18 15:31 ), lest 735 ganger
Endret: 14.02.18 15:32

Ja, siden jeg har hatt rett 3-4 ganger når jeg har sagt ifra om pump&dump så foretrekker jeg å fortsette med mine egne betraktninger, om det er ok for deg?
Innlegg av: Verdipapir (14.02.18 15:57 ), lest 724 ganger

Ja det er bra det. Men når jeg tenker meg om har jeg ikke en eneste en gang sett du anbefalte kjøp i forkant av disse spådommene dine, så da er man like langt ;)
Innlegg av: Hektar (14.02.18 16:09 ), lest 707 ganger

Om du vil ha anbefalinger for kjøp og salg eller noen som kan fortelle deg hva du skal gjøre så anbefaler jeg at du overlater din kapital til en forvalter. Dette vil du nok ikke se fra meg.
Innlegg av: Ide-fi-x (16.02.18 00:04 ), lest 517 ganger

Jeg skal ikke mene noe om verdsetting eller Funcom`s framtid, siden jeg ikke er inne, eller tenker å bli det, men du forstår at du spør day-tradere om råd? Om du er uerfaren som du skriver ville jeg holdt meg unna men fulgt med og sittet klar med kapital til neste krakk for det kan umulig være langt unna.
Innlegg av: hango (16.02.18 10:49 ), lest 437 ganger
Endret: 16.02.18 10:50

Det er vel nå man skal kjøpe, før neste bølge kommer.
Tester RSI 50 nå for andre gang, som kan gi en ny robust bunn.