Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Gull og gruvedrift
Innlegg av: Flaxx (12.02.18 12:29 ), lest 4985 ganger
Ticker: NOM
Endret: 12.02.18 12:31

NOMs Verdsetting av 22% eierskap i Keliber

NOM har nå 22% eierskap i Keliber.
I siste rapport fra Q3 2017 er denne andelen i NOMs balanse verdsatt til 29,8 MNok.

Dette gir en verdi på 100% av Keliber på ca 135 MNOK.

Keliber har utført en foreløpig lønnsomhetstudie etter anerkjente regler.
Her regnes nåverdien av Keliber med en diskonteringsrente på 8% til 97 Mill Euro, datert 14. mars 2016.
- Etterpå har ledelsen i Keliber oppjustert nåverdien betydelig ettersom lithiumprisen har øket.

Tar man utgangspunkt i den formelle PFS'en på 97 Mill Euro, gir dette en nåverdi på Keliber på 950 MNOK.
22% av dette ville for NOMs del tilsvare 209 MNok.
Det er altså denne mulige verdien NOM har bokført med kr 29,8 MNok ... altså kun 14% av den andelen NOM har i Kelibers beregnede nåverdi.

Keliber går mot en endelig lønnsomhetsanalyse, en DFS.
Regn med at denne vil vise betydelig høyere verdier enn PFS'en.

NOM avlegger regnskap for 4Q 2017 på fredag 16.2.2018.
Det skal bli artig å se hva NOM der verdsetter Keliber til.
Innlegg av: Skazy (12.02.18 13:11 ), lest 3532 ganger

RE^1: NOMs Verdsetting av 22% eierskap i Keliber

Det beste er å holde verdien så lav så mulig så lenge som mulig.
Det eneste man oppnår med høye verdier før man betaler utbytter er høy formuesskatt og all elendighet dette medfører.

Innlegg av: Rookie, (12.02.18 13:24 ), lest 3518 ganger

Myrvang er en politiker som tør å stå for sine meninger, nå er han ute med et godt skiv i Firda.
https://www.firda.no/synspunkt/engebo/gruvedrift/sunnfjord-ap-og-engebo-prosjektet/o/5-15-534571
Innlegg av: Skazy (12.02.18 13:29 ), lest 3507 ganger

Solid state batterier inneholder lithium for best effekt:
https://no.pinterest.com/pin/761178774492848216/
Innlegg av: Flaxx (12.02.18 13:48 ), lest 3474 ganger

Den BOKFØRTE verdien i NOMs balanse pr Q3 2017 av eierandelen i Keliber tilsvarer 0,27 kroner pr NOM-aksje.
Legger man til grunn NÅVERDIEN av Kelibers PSF ville andelen kunne verdsettes hos NOM til kr 1,89.
Med ajourførte lithiumspriser vil DSF'en til Keliber kunne viser betydelig høyere verdi enn 1,89.
Vi snakker vel om verdier i Keliber som ALENE tilsvarer dagens kurser for NOM på rundt 3,30.
Innlegg av: vestavind (12.02.18 13:54 ), lest 3455 ganger

ja det mangler ikke på verdier. Synd at markedet ikke har fått det med seg. Handelen vi ser nå er jo en vits.
Innlegg av: ZOOZ (12.02.18 14:04 ), lest 3434 ganger

Kommer trolig ikke over 3,40 noe mer denne.HAHA.LOL
Innlegg av: gausdøl (12.02.18 15:00 ), lest 3361 ganger

jeg mener at verdien på nom sin keliberandel ligger rundt dagens mcap ca. 350 mill.
nå er det bare komisk og se på "kvalitetsinvestorene" kjempe om å tjene minst mulig.
er det noen som vet hvor kursmålet på 6,7 hos e24 er hentet fra ?
Innlegg av: ZOOZ (12.02.18 15:03 ), lest 3353 ganger

Fri fantasi..
Innlegg av: Apoapsis (12.02.18 15:15 ), lest 3338 ganger

RE^2: NOMs Verdsetting av 22% eierskap i Keliber

God aften ærede medlemmer av menigheita ( til ære for _HH_ )

Det kryper sakte men sikkert ned mot 3,2 og nivået hvor emi-deltagerne begynner å kjenne panikken på kroppen. Det finnes p.t. knapt kjøpere i aksjen og millioner av aksjer ligger nok på vent og skal ut. Under 3,2 er regnskapet i minus, men det bryr nok ikke alle aktører seg like mye om og da gjelder det å redde det som reddes kan. Skjer hver gang en emi holdes dette folkens, og som nevnt tidligere, de store guttene kan dette gamet og spiller seff på skremte høns (les: sitter short eller gambler på annet vis ). Litt merkelig at DNB Aksjehandel/Analyse Market Making dukket opp på listen eller hva? Noen som lurer på disse driver med? Guugle da vel ;-)

Teknisk ser det heller ikke bra ut p.t. En rektangelformasjon med target 3,1 ish ( ligger i kortene at aksjen bikker under 3 slik at treet kan ristes skikkelig ) er brutt og close under 3,35 nivået er IKKE ønskelig folkens. Slik det ser ut nå vil nok aksjen sette fart ned mot 3 blank iløpet av kort tid da 3,35 nivået allerede virker tapt. Selgerne løper etter fraværende kjøpere som seg hør og bør i NOM og kursen faller således i jevne drag mot nye bunner.

Synd å si det, men jeg fikk rett atter en gang.
Innlegg av: Billyjojimbob (12.02.18 21:05 ), lest 3157 ganger

Noen er flinkere enn andre,slik er det bare,gratulerer,under 3? noen lavere?
Innlegg av: Råvarer (12.02.18 21:22 ), lest 3158 ganger

NOM er en aksje denfleste her inne er langsiktig i. Det er heller ingen girings muligheter i aksjen, så folk har neppe noe panikk. Ingen girinsmulighet i en aksje bruker å virke stabiliserende under volatile perioder som nå.
Innlegg av: Apoapsis (13.02.18 08:37 ), lest 3008 ganger
Endret: 13.02.18 08:40

Aksjen er da ikke volatil, den er rett og slett død. Fraværende omsetning og nesten null kjøpsvilje resulterer i emi deltagere og andre aksjonærer som stadig må ned i pris for å selge aksjene sine. Under 3,2 vil vi se litt panikk fra enkelte det er sikkert og visst. Og vet du hvorfor? Ingen liker å tape penger og nettopp dette er det noen som kommer til å spille på i nærmeste fremtid. ;-)

Og som nevnt over vil kursen basert på TA snart få seg en skikkelig knekk da det virker som om 3,35 nivået nå er tapt og kjøperne har gitt opp. Hva skjer så? Jo ny konsolidering på nytt nivå hvor kjøperne er klare med penger. Mitt tips er at dette nivået vil ligge rett i underkant av 3kr.
Innlegg av: fryktløs (13.02.18 09:48 ), lest 2883 ganger

Porche satser 60 milliarder på el biler står det i dagens Finansavisen:=)
Innlegg av: risk_reward (13.02.18 10:06 ), lest 2852 ganger

"Synd å si det, men jeg fikk rett atter en gang."

Først gjetter du på hva fremtiden skal bringe, for deretter konkludere med at da fikk du rett:DD

Nei, du har ikke fått rett. Vi skulle godt under 3 så fort emiaksjer kom på markedet, var din spådom. Det har ikke skjedd!

Jeg spådde at vi skulle bevege oss i intervallet 3,25 - 3,60
Vi har så vidt vært under og så vidt vært over. Jeg fikk rett, og har det enn så lenge:)

Du skulle vel under 2 også om jeg ikke husker feil i farten......

Aldri har risikoen vært så liten, aksjen så attraktiv. Og det er på tide å flytte den fra axess til obx.
Vet ikke om jeg får deltatt på Q4 ennå, men skal noen inn må de gjerne spørre om hvor vi ligger an i f.t obx-notering!

RR
Innlegg av: Apoapsis (13.02.18 10:13 ), lest 2836 ganger

Skjønner det sitter dypt inne for deg å innrømme noe som helst, men fortvil ikke, kunnskap kommer nok til deg en gang i livet og.

Snart går aksjen under 3 kr og da kan vi ha en ny samtale rundt tingenes tilstand. Men la meg gjette: selv da fikk jeg ikke rett for det var nok noe manipulering eller lignende i bilde så da gjelder det ikke ;-)

ALdri har risikoen vært så liten skriver du. Enig i det. Men fremdeles er risikoen skyhøy så det sier litt om utgangspunktet.

Fra axxes til obx?????? Aksjen er omsatt for 19941kr første timen av handelsdagen og har en ynkelig mcap. Tipper du må vente litt til om det så noen gang skjer ( jeg tror ikke ).

Innlegg av: Apoapsis (13.02.18 10:16 ), lest 2821 ganger

RE^3: NOMs Verdsetting av 22% eierskap i Keliber

Nå er det bare å vente på fullbyrdelsen av rektangelformasjonen med target 3,1ish.
Innlegg av: unotert (13.02.18 10:33 ), lest 2804 ganger

Spar oss for det svadaet ditt. Du driter på draget som vanlig. Aksjen er litt i limbo nå, det endrer seg, i mellomtiden bør du ta deg en lang skitur.
Innlegg av: Apoapsis (13.02.18 10:37 ), lest 2793 ganger

Ikke så grinete nå. Skjønner det er surt å se VPSèn i rødt året rundt, men fortvil, det kan vedvare. Aksjen er ikke i limbo, den befinner seg i en syklus hvor kjøperne er borte og selgerne løper etter. Hva skjer så? Jo kursen synker til neste støtte for ny konsolidering.
Innlegg av: fryktløs (13.02.18 11:05 ), lest 2730 ganger

RR! Du har fullstendig rett i det du har skrevet men er vel egentlig ikke så mange om ingen som bryr seg om det tullet som til tider oversvømmer Nomforumet fra forumsrotta.
Innlegg av: risk_reward (13.02.18 12:09 ), lest 2688 ganger

Alle krav pt, unntatt ETT, er tilfredsstilt for obx notering, og det siste er på plass ila året;)

Eller raskere med en liten spleis

RR
Innlegg av: Kenevil (13.02.18 12:24 ), lest 2687 ganger

Dette er vel ganske interessant!:

https://www.tu.no/artikler/den-svenske-gigafabrikken-far-milliardinvestering/430348
Innlegg av: Apoapsis (13.02.18 12:57 ), lest 2649 ganger
Endret: 13.02.18 13:06

Omsatt for 32k kl. 12.54 og det snakkes om at aksjen skal inn på obx. Det er kun taxisjåfører, studenter og pensjonister som kjøper i dette da..papiret så tror nok heller en tur ned til merkur er på sin plass.

For de av dere som lurer så består altså obx av aksjer som Statoil, Hydro, Telenor osv. Tipper denne risker`n ikke aner hva obx er engang. ;-)

Vet du forskjellen på osebx og obx risker`n?

Tipper guggle får kjørt seg nå. Men som nevnt over: kunnskap kommer nok en dag til deg og. Selv om jeg er stygt redd det vil ta noe tid ;-)

PS! 2 timer siden siste handel ;-) Syntes nesten synd på emi deltagerne som forsøker å komme seg ut da det tar måneder å komme ut med en studenpost.
Innlegg av: risk_reward (13.02.18 13:33 ), lest 2563 ganger

Skal gi deg en rett, fjotten, jeg mente ose!
obx ligger 5 år foran oss;)

RR
Innlegg av: Råvarer (13.02.18 13:07 ), lest 2621 ganger

Beviselig er det topp 20 som kjøper, listen er fakta.

Det er nok Ikke mange taxisjåfører som kjøper nå, de kjøper på topp og der er vi jo ikke helt enda her nede på ATL. Det er de smarte som oss som kjøper nå, og skal vi under 3 så vet da faan om jeg ikke hoster opp litt penger til.

Innlegg av: Apoapsis (13.02.18 13:08 ), lest 2617 ganger
Endret: 13.02.18 13:11

Fersk på børs du råvarer? Det som er billig idag kan være MEGET dyrt imorgen. Mye eksempler på det gjennom årenes løp, gruveselskaper spesielt.

Se på chartet til NOM fra tidens morgen. Tenkte nok det var biiilllli de som kjøpte da og, men banna bein, kursen har falt sakte men sikkert siden ;-)

Den lange trenden i NOM er ned og den korte, ja den er og ned. Mye nedover i NOM.
Innlegg av: moto (13.02.18 13:18 ), lest 2589 ganger

Enig med deg Apopiss NOM aksjen har så langt vert ein elending investering for dei aller fleste.Men eg har fortsatt troa på reprising.Det er idiotisk å kaste korta nå.
Innlegg av: Apoapsis (13.02.18 13:27 ), lest 2571 ganger

moto,

en dårlig investering har en tendens til å forbli akkurat det: altså en dårlig investering. Det er derfor de som lykkes på børs kjøper aksjer som over tid har bevist at de er gode investeringer: altså aksjer som stiger over tid.

Småpenger har en tendes til å tiltrekkes pennystocks, dvs smårips, og derfor får du også en aksje uten omsetning, med ville svingninger grunnet fraværende ordrebøker osv. Livsfarlig mao. og en sikker oppskrift på å tape over tid på børs.

Innlegg av: Sailor (13.02.18 13:25 ), lest 2580 ganger
Endret: 13.02.18 14:42

Hadde ikke NOM hatt langsiktige aksjonærer som har sittet siden starten og blitt med på diverse emisjoner,
SÅ HADDE DET IKKE VÆRT NOE NOM Å INVESTERE I I DAG !!!!!

Så slutt med blærete, oppblåste, pompøse kommentarer; både langsiktige og kortsiktige er viktige for selskapet. De langsiktige dog viktigst !!

De vi gjerne skulle klart oss uten er kjappulftraderne som kjører NOM og andre selskaper i oppbyggingsfase når de kan trenge ro til å konsentrere seg om primærbusinessen.

Innlegg av: ZOOZ (13.02.18 13:26 ), lest 2579 ganger

Koko, snart kommer gjøken."gauken"
Innlegg av: Apoapsis (13.02.18 13:31 ), lest 2566 ganger

Se på ordreboken nå. Det ligger 177k aksjer ønsket kjøpt ned til 1,75. Tenke seg til å skulle ut med noen millioner. ;-)
Innlegg av: gausdøl (13.02.18 14:26 ), lest 2467 ganger

str8up, at du til stadighet vender tilbake til nom er den beste bekreftelsen på at jeg har valgt rett,
kyss og klemz til deg kosebamsen... ;x
Innlegg av: _HH_ (13.02.18 14:38 ), lest 2464 ganger

str8up gjer eit poeng av at aksjen ikkje er likvid. Dette er også eit poeng for at TA ikkje fungerer på NOM fordi ein må ha eit tilstrekkeleg statistisk grunnlag for at TA skal vere gyldig og når det er få handlar og liten aktivitet er ikkje det grunnlag for å nytte TA.
Innlegg av: Apoapsis (13.02.18 14:42 ), lest 2444 ganger

TA fungerer så definitivt på NOM, så _HH_ min gode venn, den må du lengere ut på jordet med ;-)
Innlegg av: Råvarer (13.02.18 14:49 ), lest 2433 ganger

He he Apaoapsis, er nok ingen amatør lengre, derfor har jeg også NOM. Har siden jeg starten en god IRR på investerte penger (også i NOM), både det i invest selskapet og det jeg har på privat hånd.

Derimot om du er så god som du sier, så har du selfølglig vikariernde motiver med å baise her inne, du er på kjøpern. Ingen baiser en dårlig aksje som det heter. Alternativ 2 kan jo være at du er spenna gal og derfor baiser NOM?

Innlegg av: Apoapsis (13.02.18 14:51 ), lest 2421 ganger
Endret: 13.02.18 14:52

Du har da hatt NOM i mange år råvarer, så du er definitivt en amatør ;-) ( kun amatører sitter i en aksje som viser fallende trend over tid )

Alternativ 2 passer meg fint ;-)
Innlegg av: gausdøl (13.02.18 14:57 ), lest 2411 ganger

gi deg da str8up, du er ikke gal. vedder en bedre middag med meg på at det er du som setter sperra på 40k hver dag ;)
Innlegg av: Apoapsis (13.02.18 15:00 ), lest 2401 ganger

Riv ruskende gausser`n. ;-)
Innlegg av: Råvarer (13.02.18 15:33 ), lest 2330 ganger

Apaoapsis, har vært en amatør en gang også vet du, men kan ikke klage på NOM investeringen. Har akkumulert i flere år ved å selge på vintern og kjøpe i emisjoenene på høsten. Flere her som kan bekrefte det. I tillegg har jeg nesten tatt ut innsatt kapital i NOM og investert andre steder, er fortsatt i pluss og på topp 50 listen. Så må si at NOM investeringen har vært meget bra, selv om det har tatt tid. Nå er strategien gått fra akkumuler til hold, salg først etter oppstart og cash-flow, det er jo da først man kan regne på P/E.

Pengene på børs har jo en tendens til å flytte seg fra de utolmodige til de tolmodige.

ellers har jeg nok spenning gjennom CFD-handel hos IG, handlér råvarer, DowJones, valuta og short/long posisjoner, så NOM får bare ligge i skuffen noen år til. Å investere i aksjer skal jo være som å se på maling tørker og NOM oppfyller jo de kravene he he.
Innlegg av: Tjuagutt1 (13.02.18 16:43 ), lest 2254 ganger

Ser den selvgode d..s... er tilbake.. like greit å overse han.
Innlegg av: _HH_ (13.02.18 16:51 ), lest 2256 ganger

nei str8up, det statistiske grunnlaget er for dårleg til det så det vert tilfeldig.
Innlegg av: ondur (14.02.18 08:33 ), lest 2108 ganger

Kursutviklingen i NOM er kjedelig da folk ruger på aksjene sine og er mette etter forrige emisjon (er), men du får fortsette å stirre på skjermen Str8Up! - blir som å telle folk som går over Finnmarksvidda.

Her skjer det ikke mye før melding som driver, eller når forventningene om melding stiger, der er vi ikke ennå. Blir sideveis til da, sannsynligvis gjennom hele Q1. RR har nok rett og du tar nok engang feil :-)
Innlegg av: Apoapsis (14.02.18 08:36 ), lest 2100 ganger
Endret: 14.02.18 08:37

Ondur,

ja menigheita har en tendens til å alltid få rett. Merkelig fenomen mtp. at kursen faller år etter år ;-)

Ja aksjen er dønn kjedelig, noe den for det meste alltid har vært. Men fortvil ikke, snart smeller det ;-) Og husk: ingen sutring!

Gleder meg til å lese følgende: yes, nå kan vi handle "gratis" aksjer osv. Har dere gjort noen år allerede eller hva? ;-)
Innlegg av: Apoapsis (14.02.18 08:45 ), lest 2083 ganger

Keliber har for vane å utsette. Hva tror dere sjansen er for at det kommer ytterligere utsettelser også denne gangen? Uten Keliber i nærmeste fremtid så må 2018 bli et ekstremt kjedelig år for NOM aksjonærer da det først ventes nyheter av verdi mot slutten av året.
Innlegg av: reid-han (14.02.18 08:50 ), lest 2068 ganger

Apoapsis, du får gå tilbake til STL, dette her har du nå ingen forstand på.
Innlegg av: Apoapsis (14.02.18 08:53 ), lest 2052 ganger

Iflg risker`n så er da NOM og STL i samme liga da nommer`n snart er å finne på OBX.
Innlegg av: Tjuagutt (14.02.18 09:02 ), lest 2033 ganger

Må dere slutte å fore trollet med den oppmerksomheten han ønsker. Trådene ødelegges og seman gidder ikke følge med lenger.
Innlegg av: Apoapsis (14.02.18 09:15 ), lest 1983 ganger

Iflg siste aksjonærliste så er en av emi deltagerne allerede å finne på salgsknappen: MSIP Equity. Hva tenker dere om det?
Innlegg av: Belei (14.02.18 09:20 ), lest 1976 ganger

Tenker det at 33 kjøper 1 selger og de andre har samme antall. Trekk konklusjonen du da.
Innlegg av: Apoapsis (14.02.18 09:25 ), lest 1963 ganger

Neimen ikke rart 33 kjøper da de har deltatt som seg hør og bør i rep.emien. Vil si det er verre når de proffe som deltar i hovedemien begynner å selge. Disse har batteri i kalkisen vet du og kloke hoder som kan legge sammen 2 og 2 itillegg ;-) Det du burde se etter på listen er at de proffe kjøper, da først vil kursen gå. Derimot vil kursen gå andre veien når de proffe selger. Slik er dessverre livet på børs.
Innlegg av: Apoapsis (14.02.18 09:29 ), lest 1953 ganger

Går vi mot et nytt svalestup på Oslo Børs idag? Jaja, kanskje vi ser NOM under 3,2 idag da folkens ;-) Tenke seg til dårlig timing dersom vi nå trer inn i et bear marked i tiden som kommer. Da blir det fort kjipt å sitte i pennystocks uten inntjening og enorme kapitalbehov.
Innlegg av: Apoapsis (14.02.18 10:33 ), lest 1875 ganger

RE^4: NOMs Verdsetting av 22% eierskap i Keliber

Må dere handle på 3,3 gutter og jenter. Emi deltager på vei ut med skjult post?
Innlegg av: ZOOZ (14.02.18 10:51 ), lest 1850 ganger

Apoapsis, har du det bråttom idag. Felt som du pisker opp stemningen her i forumet. Hvilken agenda har du idag kjøp eller salg?Ble litt usikker på hva du mener.
Innlegg av: Flaxx (14.02.18 10:58 ), lest 1843 ganger

Fra et tidligere innlegg her:

"Den BOKFØRTE verdien i NOMs balanse pr Q3 2017 av eierandelen i Keliber tilsvarer 0,27 kroner pr NOM-aksje.
Legger man til grunn NÅVERDIEN av Kelibers PSF ville andelen kunne verdsettes hos NOM til kr 1,89.
Med ajourførte lithiumspriser vil DSF'en til Keliber kunne viser betydelig høyere verdi enn 1,89.
Vi snakker vel om verdier i Keliber som ALENE tilsvarer dagens kurser for NOM på rundt 3,30."
.....................
Kanskje noen har merket seg dette.
Omsetningen i NOM er minimal ... mens man venter på nyheter fra Keliber.

Og for dagens omsetning på knappe 200.000 NOK til nettopp 3,30 ... der er alle transaksjonene KJØPER-initierte.
Innlegg av: Apoapsis (14.02.18 11:14 ), lest 1805 ganger

Ja, jeg kan og starte kebab-sjappe og prise den til 1 milliard før jeg engang har satt opp lokalet. ;-)

Hvorfor så høyt priset vil investorer si? Jo fordi folk spiser da kebab hver eneste dag og trenger det som et supplement til en sunt kosthold også i fremtiden?
Innlegg av: ZOOZ (14.02.18 11:17 ), lest 1797 ganger

Kebab hmm.
Innlegg av: Apoapsis (14.02.18 11:18 ), lest 1786 ganger

Liker kebab du susser`n.
Innlegg av: unotert (14.02.18 11:19 ), lest 1779 ganger

Da syns jeg du skulle starte kebabsjappe. Da matcher din kompetanse helt perfekt.
Innlegg av: Flaxx (14.02.18 11:25 ), lest 1770 ganger

@Apoapsis

Gruveselskaper utarbeider lønnsomhetstudier etter strenge internasjonale regler, JORC-reglene. Det er betryggende at Kelibers PFS etter disse reglene viste en NÅVERDI på 97 Millioner Euro. Og da har man brukt 8% som dikonteringsrente.
Denne PFS'en er datert mars 2016, og med daværende lithiumpriser på inntektssiden.
Ajourføring til nåpriser for lithium gir en beregnet nåverdi på 148 MEuro.

Dette er FØR Keliber ajourfører med oppdaterte ressursoversikter, basert på flere boreresultater. Dette får vi klarhet i om noen måneder når DFS'en kommer.

PS:
Kebab er en god ide for deg.
Det er viktig med markedsforståelse og service.
- Og her er det ingen JORC-regler.
Innlegg av: Apoapsis (14.02.18 11:30 ), lest 1755 ganger

Ja flott med studier og greier, men la oss nå heller se om de noengang kommer til å produsere noe som helst ;-) DET derimot gjenstår å se! I melllomtiden kan du sette en verdi på Keliber på 100 milliarder, noe som ser skikkelig flott ut, men betyr som du skjønner også nada ;-)
Innlegg av: Flaxx (14.02.18 11:53 ), lest 1722 ganger

@Apoapsis
Det er fint at verdsetting opptar deg.
Her er JORC-reglene:
http://www.jorc.org/docs/JORC_code_2012.pdf

Merk at en navngitt KOMPETENT person må godkjenne og underskrive på undersøkelsene.

Her nytter det ikke med Kebab-regnskap som kanske er ditt kunnskapsområde.
Innlegg av: krissov (14.02.18 12:30 ), lest 1693 ganger

Det er bra du setter pris på en god kebab-sjappe Apoapsis. Du kan muligens heve kvaliteten på kebab-kongens nattprat. men kvantiteten på innleggene dine ville gjort siden masete ;) kan du ikke starte en kebab side på hegnar/forum/bare prat? Der vil du sikkert føle deg verdsatt, langt over nom og Keliber.
Innlegg av: gausdøl (14.02.18 13:18 ), lest 1640 ganger

str8up, jeg blir helt "nommen" av å lese dine innlegg. håper egentlig at det ikke er du som setter sperren på 40k så jeg skylder deg en bedre middag. ikke kebab, men langt mer romantisk...blunk,blunk...
Innlegg av: Apoapsis (14.02.18 13:24 ), lest 1634 ganger
Endret: 14.02.18 13:28

gaussy,

se an utviklingen i kursen før du lover bort noen bedre middag. Husk kantinen, hvor du tar med fruen på lørdager, holder ikke mål her i gården ;-)

Vi kan jo ta en ny vurdering når kursen dupper under 3?

Ellers så kan du jo ta trygden og handle litt aksjer på 3,3? Ligger masse til salgs skjønner du ;-)
Innlegg av: gausdøl (14.02.18 13:33 ), lest 1603 ganger

fruen ?? din uvitenhet sjokkerer og skuffer meg str8up ;)
Innlegg av: Apoapsis (14.02.18 13:35 ), lest 1590 ganger

Åhh er du en frue? ;-)

Da beklager jeg og tonen blir en annen heretter madam ;-) Hvor kunne du tenke deg å spise?
Innlegg av: gausdøl (14.02.18 13:42 ), lest 1590 ganger

på hytta . skei, hemsedal eller beito. fritt valg.... ;)
Innlegg av: Tjuagutt (14.02.18 13:52 ), lest 1564 ganger

Så fikk vi oppleve flørting på NOM tråden også, må være pga. Valentine day;-)
Innlegg av: Apoapsis (14.02.18 13:54 ), lest 1568 ganger
Endret: 14.02.18 14:13

Og hvordan kommer vi i kontakt?

Sier ikke nei takk til en ekte fjellrype gitt ;-)
Innlegg av: ZOOZ (14.02.18 13:57 ), lest 1552 ganger

Kjøper siden øker gutter.Kast loss!
Innlegg av: Apoapsis (14.02.18 13:59 ), lest 1548 ganger
Endret: 14.02.18 14:26

Susser`n,

spiller ingen rolle da det nok ligger tonnevis til salgs skjult. Det du ser på kjøpersiden er et lite musepiss i et stort hav av aksjer dessverre. Men, men dere får nå kjøpt "billig" under 3kr om ikke annet ;-) Husk: shortere må få lov til å tjene penger de og.
Innlegg av: ZOOZ (14.02.18 14:16 ), lest 1464 ganger

Tja hvor ser du det da? Ja alle skal få sier dem.
Innlegg av: Apoapsis (14.02.18 14:29 ), lest 1409 ganger

Når tror dere posten på 500k krysses mellom DNB Market making kontoen og forrige eier? Over eller under 3 kr? ;-)
Innlegg av: _HH_ (14.02.18 14:33 ), lest 1410 ganger

du kan no gjere litt nytte for deg når du fyrst skriver så mykje her på tråden ved å forklare kva det er slags post. Eg veit ikkje kva denne posten er så det er eit seriøst spørsmål som gjev deg moglegheit til å vise alle din kunnskap.
Innlegg av: Apoapsis (14.02.18 14:36 ), lest 1408 ganger

Kall det et veddemål på fremtidig kursutvikling ;-)

Da er det utfor-bakke på OsloBørs igjen gitt. Hvem tar gevinst mens de fremdeles er i pluss på emi aksjene tro?
Innlegg av: Apoapsis (14.02.18 14:52 ), lest 1379 ganger

Ja der kom det noe om ikke annet. Gjenstår det småplukk før 3,2 er historie.

Rt. 3,25, ned 1,52%
Innlegg av: Pling! (14.02.18 16:15 ), lest 1279 ganger

Når Apoa skribler som mest kan man kjøpe på best - gammelt jungelord
Innlegg av: Boss 99 (14.02.18 17:02 ), lest 1217 ganger

Ja en eller annen agenda har han jo. De går jo litt i rykk og napp for hver gang han er innpå og skriver.
Innlegg av: _HH_ (14.02.18 17:29 ), lest 1199 ganger

https://investingnews.com/daily/resource-investing/energy-investing/lithium-investing/bmw-long-term-lithium-supply-deal/?mqsc=E3936195

hmm, 10-års kontrakt på levering av lithium inngått av BMW.
Innlegg av: Råvarer (14.02.18 18:19 ), lest 1176 ganger

Ja det blir en spennende vår, sommer og høst for Keliber og NOM.

fra linken.

All auto makers are now fully aware of the need for secure, long term lithium supply but none have yet locked in long term contractual agreements,” Benchmark analysts said in their latest report, estimating that a number of lithium/auto deals will be struck in the next 24 months.

Innlegg av: Apoapsis (15.02.18 09:31 ), lest 1020 ganger

Plinger`n,

hvordan ligger du an med kursmålene dine? ;-) Nytter ikke kjøpe "bbbbiiilllliii" når man aldri får solgt aksjene med fortjeneste vet du ;-)
Innlegg av: Pling! (15.02.18 10:14 ), lest 991 ganger

Apoa, kursmålene reflekterer de reelle verdiene og ikke de nervøse studenters panikkhandlinger, men nok om det. Kursen før oppstart spiller ellers ingen stor rolle for min del, men jo lavere den holder seg jo flere aksjer får man akkumulert :)
Innlegg av: Apoapsis (15.02.18 10:17 ), lest 981 ganger

Får håpe det ikke går åt skogen da plinger`n ;-)
Innlegg av: Invisible man (15.02.18 10:25 ), lest 971 ganger

Noen som skal selge da? Trodde alle i menigheten ventet på utbytte til pensjonen jeg? Tipper vi ligger rolig til slutten av neste uke. Sitter klar på kjøp hvis den vantro får rett...
Innlegg av: _HH_ (15.02.18 10:54 ), lest 959 ganger

Ny melding fra Keliber på facebook. Dei borer som nokon galningar. Her skal ressursgrunnlaget aukast.
Innlegg av: Apoapsis (15.02.18 12:40 ), lest 867 ganger
Endret: 15.02.18 12:47

Satt fyr i kursen den oppdateringen _HH_. Tipper de utsetter atter en gang jeg. Hva tror du?

Pen omsetning enn så lenge: 50k. Plingeling som kjøper på best? ( eller verst, alt åkkesom )
Innlegg av: Kvabb. (15.02.18 14:37 ), lest 768 ganger

presentation of the Q4 2017 results on Friday 16 February 2018 at 10:00

Hva blir overskriftene tror dere ?
Innlegg av: Apoapsis (15.02.18 14:39 ), lest 763 ganger
Endret: 15.02.18 14:44

Atter et kvartal med tap og ingenting av betydning å melde. Same old, same old!

Men alt går seff etter "planen", dvs. pengehentingen ;-)

Er du aksjonær igjen kvabb? Selger du ut på 3 blank eller blir du med videre ned?
Innlegg av: fryktløs (15.02.18 14:45 ), lest 738 ganger

HH! Flotte nyheter og alt går på skinner for tiden:=) Gleder meg til oppdateringer og DFS Keliber.
Innlegg av: Kvabb. (15.02.18 14:47 ), lest 751 ganger

Er nok ute for tiden jeg, ørkenvandring blir litt for kjedelig.
Innlegg av: Apoapsis (15.02.18 14:53 ), lest 731 ganger
Endret: 15.02.18 14:58

Ja, kommer nok ikke til å skje stort i NOM de neste månedene annet enn emi deltagere som selger seg stadig lavere. "Billigere" blir det lell ;-)

Skal dere drømme dere bort til slettene hvor man tjener enormt mye penger, men har høy risiko, se heller på Bdrill. Da får dere itillegg til muligheten for gode prosenter en likvid aksje med kapitalsterke eiere. Samtidig er det en bransje som ikke er uglesett og full av politisk risiko slik gruvedrift er.
Innlegg av: Flaxx (15.02.18 15:43 ), lest 647 ganger

@_HH_

Ja, det bores, som vist på Facebook for Keliber.
Dette er viktig både for å utvide ressursgrunnlaget ... men også for å flytte mer av reservene over fra "Inferred" til "Proven".

Selv om der er mange gamle prøver fra Emmes fra tidligere undersøkelser er det på sin plass å bore og måle der med dagens teknologi og kunnskaper.
Innlegg av: ondur (15.02.18 16:13 ), lest 604 ganger

Start på boring nå betyr nok en ny utsettelse av DFS. Fint om dette adresseres fra de som drar på Q4 imorgen hvis ikke NOM oppdaterer dette på presentasjonen.
Innlegg av: Apoapsis (15.02.18 16:15 ), lest 598 ganger
Endret: 15.02.18 16:16

Klart det blir ny utsettels ondur ;-) Hadde dere trodd noe annet?

Jeg tror 2018 blir et vanvittig kjedelig år for dere nommere. Kanskje noe snadder mot slutten av året. Hva har skjedd med kursen innen den tid? Njaaa, dere kan jo selv gjette ;-)
Innlegg av: unotert (15.02.18 16:45 ), lest 561 ganger

Start på boring? Det var vel bare en oppdatering på hva som som er godt igang?
Innlegg av: ondur (15.02.18 17:05 ), lest 543 ganger

Unotert, det jeg reagerer på er at de, ifølge oversettelsen på FB, starter boringer nå på Emmes, det er da mest sannsynlig for seint for en april DFS. Men vi får vel en oppdatering imorgen.
Innlegg av: Kvabb. (15.02.18 17:16 ), lest 528 ganger
Endret: 15.02.18 17:18

Jadda, her er utsettelse på gang, igjen. Men sånn for sikkerhets skyld, så kan jo den finske kona til brumlemann oversette, bare ho ikke bomme grovt, igjen....

Kairaukset jatkuvat kahdella kohteella. Rapasaaren esiintymän lisäksi kairataan Emmesissä.
Innlegg av: _HH_ (15.02.18 17:31 ), lest 515 ganger

Dersom ein legger til grunn at rapporten kjem i slutten av april har dei nesten 2,5 månad på seg.Det kan vere nok. Eventuelt så kjem rapporten og så blir ressursgrunnlaget oppdatert etterkvart som den blir klar. Det som er planlagt er at selskapet skal kjøpe inn utstyr i juni og da må IPO vere gjennomført.

Innlegg av: Flaxx (15.02.18 19:05 ), lest 454 ganger

@ondur

Det har vært boret mye på Emmes før, både av Keliber i ny tid ...og ikke minst historisk.
Gå til side 12 på denne oversikten for detaljer:
http://fem.lappi.fi/c/document_library/get_file?folderId=3913831&name=DLFE-32508.pdf

Den ferske boringen på Emmes-ressursen er derfor noe tilleggsboring. Dette er viktig for å øke kunnskapsverdien av de gamle historiske boringene som er tatt vare på ... og som nå kan bedre inngå etter JORC-reglene.
Innlegg av: Kvabb. (15.02.18 20:26 ), lest 393 ganger

Nå må brumlemann, og den finske kona komme på banen !
Innlegg av: fryktløs (15.02.18 20:34 ), lest 385 ganger

Flaxx! Du har helt rett og fint at det er skrevet på Engelsk:=)
Innlegg av: Tjuagutt (16.02.18 07:58 ), lest 281 ganger
Endret: 16.02.18 08:07

Lurer man på noe, så spør man direkte til de det gjelder og sitter ikke på HO og synser.
Det er flere baissere i aksjen og det baisses ikke uten en bakenforliggende agenda.

Svar fra Keliber:

Hi! Emmes drillings have commenced this week and will continue for the coming weeks. As earlier communicated, our DFS is expected to be completed in H1 2018.

Det er det samme som ble kommunisert i børsmeldingen 15.09.17.

As a consequence of the expanded work program, the DFS is targeted for
completion in the first half of 2018.
Innlegg av: Tjuagutt (16.02.18 08:17 ), lest 250 ganger

Str8up, din mening interesserer meg mitt i hekken.
Innlegg av: fryktløs (16.02.18 08:31 ), lest 239 ganger

Tjuagutt! Bra jobba og takker så mye. Er jo ikke så lenge siden jeg pratet med en viss person og fikk da bekreftet at alt var i rute ang DFS.
Innlegg av: _HH_ (16.02.18 08:38 ), lest 226 ganger

https://www.katsomo.fi/sarja/kymmenen-uutiset-33001001/torstai-15-2-klo-2200-865800

Keliber er på tv. Håper berre ikkje kvabb med sitt tull har fornærma brumlemann så mykje at han ikkje gidder å dele med oss dersom det er noko interessant som kjem fram.
Innlegg av: Belei (16.02.18 08:39 ), lest 229 ganger
Endret: 16.02.18 08:40

Keliber på nyhetene for de som kan finsk.

https://www.katsomo.fi/sarja/kymmenen-uutiset-33001001/torstai-15-2-klo-2200-865800

Kan visst bare sees i Finland.
Innlegg av: fryktløs (16.02.18 08:48 ), lest 209 ganger

HH! Ja veldig synd med sånne personer som Kvabb som slenger spydigheter og drit rundt seg. Jeg vet ikke hva Kvabb har skrevet om Brumlemann men skjønner at han har vært ute med møkkakjeften sin der også. Håper Brumlemann får dette oversatt og ikke lar en person ødelegge for alle oss andre. Jeg vet ikke hva SE Holding eller Kvabb skriver da jeg konsekvent aldri leser inleggene deres og kommer aldri til å lese hva dem skriver heller så jeg slipper det ubehaget det medfører seg.
Innlegg av: ondur (16.02.18 08:55 ), lest 182 ganger

Ser fra rapporten at de bekrefter H1 for Keliber DFS og spesifiserer at de borer ut februar, det er bra, selv om jeg da tror DFS er mer sannsynlig i mai/juni enn april, men viktig at de holder på H1.
Innlegg av: Flaxx (16.02.18 08:57 ), lest 171 ganger

Fra NOMs nylige melding for 4Q 2017:
"The carrying amount for Nordic Mining’s investment in Keliber as per 31 December 2017 was NOK 29.3 million (NOK 15.0 million).

Share issue prices of recent equity transactions in Keliber indicate a fair value of the company well in excess of the Group’s carrying amount of the investment."
............................

Da er der eierendringer i Keliber til betydelig høyere kurser enn det Keliber er ført opp i bøkene med hos NOM.
Innlegg av: Apoapsis (16.02.18 08:07 ), lest 274 ganger

Hekken,

expected ja. Ikke alt som dukker opp som forventet vet du ;-) Keliber har utsatt tidligere og enn så lenge kan det være fornuftig å anta at de gjør det også denne gangen.

PS! NOM har ikke klart å publisere rapporten sin enda ser jeg. Morgenmøte rundt vanndispenseren først?
Innlegg av: Apoapsis (16.02.18 08:33 ), lest 243 ganger

Nevnte du 1 pluss 1 pluss 1 teorien din til den personen fryktløs?
Innlegg av: Apoapsis (16.02.18 08:55 ), lest 194 ganger

RE^4: NOMs Verdsetting av 22% eierskap i Keliber

fryktløs,

1 pluss 1 pluss 1. Må være manipulering!

Borrelås sier jeg bare, borrelås.