Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: Plomma (08.02.18 22:48 ), lest 12590 ganger
Ticker: QEC

QEC... Binnion... Ikke kom med godnyheter nå!!!!

Nå svinger det såmye i kursene at hele aksjemarkedet er på tå hev.
I morgen kommer kursene til å stupe. Så kommer en god dag og kursene kommer opp igjen til det normale.
Den godmeldingen fra myndighetene i Quebec og ditto nyheter fra Binnion håper jeg kommer når alt har stabilisert seg.
Tenk om alt går skikkelig ned... QEC kommer med den etterlengtede meldingen og vi bare blir løftet opp til der vi var i dag???
Innlegg av: Elwaro (08.02.18 22:53 ), lest 8269 ganger

RE^1: QEC... Binnion... Ikke kom med godnyheter nå!!!!

Helt enig; vi venter med godsakene noen dager til.
Og jeg som trudde jeg var ferdig handla i Qec. I morgen tyder det på at det blir noen tusen til. Skal man satse på å få de til en femmer?
Innlegg av: livecnn (08.02.18 22:53 ), lest 8265 ganger

Grådighet er sterkere enn frykt Plomma.
Innlegg av: Plomma (08.02.18 22:57 ), lest 8207 ganger

Elwaro.
Vi skulle jo sitte og pratesammen på Koster til sommeren.... Fra flybridge til flybridge. Nå ser det sannelig ut som vi må prate sammen fra jolle til jolle. Men vi gir oss aldri ;o))
Innlegg av: anderix (08.02.18 23:03 ), lest 8129 ganger

RE^2: QEC... Binnion... Ikke kom med godnyheter nå!!!!

Har heldigvis båt allerede, og ingen belånte aksjer. Du kan godt låne jolla på Koster i sommer;-)
Innlegg av: Elwaro (08.02.18 22:59 ), lest 8176 ganger

Event. får vi nøye oss med flybridgen :-) Men sant, vi gir oss ALDRI !!!
Innlegg av: Plomma (08.02.18 23:05 ), lest 8116 ganger

anderix
Jeg takker for tilbudet ;o))
Innlegg av: Stevepick XL (08.02.18 23:47 ), lest 7905 ganger

Binna har vel aldri kommet med nyheter så det skal du ikke være redd for.
Innlegg av: Euforia (08.02.18 23:56 ), lest 7851 ganger

Tror ned 3-5% fra start og henter seg inn ila dagen og ender i 1-2% pluss uten nyheter. Med nyheter; tjohei :)
Innlegg av: livecnn (09.02.18 00:27 ), lest 7762 ganger

Mulig det blir et stort salg av tau i morgen, dog kan Nirvana være rett rundt hjørnet.
Pass på Stoploss, de neste 12 timene blir det kjør.
Innlegg av: aibo (09.02.18 01:48 ), lest 7659 ganger
Endret: 09.02.18 01:49

Nirvana :-)
Grønne futter kl 13:45
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 08:42 ), lest 7180 ganger
Endret: 09.02.18 10:48

Carrs "important announcement" fikk behørig diskusjonsplass i går, og mange ga uttrykk for store forventninger til hvilke konsekvenser dette vil få for Qec. Tilsynelatende har det fortsatt ikke gått opp for forumets Qec-elite at Quebec kjører sitt eget løp i regi av sine egne reguleringer, og at provinsen selv har ansvaret for egne naturressurser innenfor grensen. Av gårsdagens utvikling på Toronto børsen kan man lese at man der har skjønt at det er helt andre faktorer enn Carrs "important announcement" som vil bli retningsgivende for Qecs kursutvikling fremover.
Innlegg av: danm (09.02.18 08:54 ), lest 7027 ganger

Quebec kommer ikke til at køre sit eget løb. Provinsen er under pres fra den canadiske regering og de andre provinser. Quebec mangler penge og arbejdspladser, derfor arbejder man på højtryk for at blive færdige med lovgivningen. Lad Jer ikke påvirke af faldet på aktier lige nu. Budgettet er vedtaget i USA og det vil uden tvivl påvirke aktierne i positiv retning, når USA åbner igen.
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 08:58 ), lest 6974 ganger

Danm
Har Quebec eller ikke utarbeidet sine egne reguleringer som ventes publisert any time nå?
Innlegg av: norman (09.02.18 09:01 ), lest 6952 ganger

Carr sa at sentrale myndigheter kan overprøve politiske beslutninger fattet av de ulike provinsene, hvis det er i Canadas interesse å gjøre dette.
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 09:05 ), lest 6915 ganger
Endret: 09.02.18 13:46

Norman.
Ja, hva pipeline angår siden dette er et nasjonalt anliggende.
Men tror du virkelig at følgende kan snus opp ned på uten en langvarig maktkamp?

"Regionens eller provinsens lovgivende myndighet er ansvarlig for utdanning, eiendoms- og borgerlige rettigheter, rettspleien, sykehussystemet, naturressurser innen sine grenser, folketrygd, helse og kommunale institusjoner" 

Nøkkelord.
Regionens eller provinsens lovgivende myndighet er ansvarlig for naturressurser innen sine grenser.
Innlegg av: Exelen (09.02.18 09:09 ), lest 6863 ganger

Hva skjer da med sosial aksept tro, dersom en liten MRC ( kommune ) setter seg på bakbena.

En telefon fra øverste hold?

Alle kjenner jo til mengdene med gass og væske som ligger i Utica Shale.

LNG markedet mot Øst - nasjonale interesser?

Ja
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 09:21 ), lest 6721 ganger
Endret: 09.02.18 09:22

Exelen
Quebecs lovgivende myndighet har ansvaret for naturressursene innrnfor egne grenser. Reguletingene er utarbeidet for å følges. Ikke for å brytes!
Innlegg av: Exelen (09.02.18 09:27 ), lest 6671 ganger
Endret: 09.02.18 09:28

Ja - nå blir det spennende å se hvordan regjeringen ønsker sin infrastruktur ( pipelines ) i Kanada.

Kanada har på merkeligvis vært holdt utenfor LNG klubben - nok er nok.

For vår del er det øst passasjen som er av største interesse. Sjøveien og syd ( pipelines )
Innlegg av: norman (09.02.18 09:27 ), lest 6678 ganger

Pick Up
Nå tror jeg at provinsregjeringen i Quebec er såpass smarte at de skjønner sitt eget og Canadas beste, ved å legge til rette for lokal utvinning. Bedre for miljøet og bedre for den lokale økonomien.
Hvis så ikke skulle være tilfelle, så er det greit å vite at de sentrale myndigheter kan overprøve beslutninger som ikke er til Canadas beste. Akkurat som pipelinen gjennom BC, så er det betydelige økonomiske interesser man sitter på i Quebec. Og utvinning vil utvilsomt være i Canadas interesse.
Men som sagt, jeg tror provinsregjeringen forstår dette selv.
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 09:37 ), lest 6560 ganger
Endret: 09.02.18 10:00

Norman
Nå holder jeg meg til fakta.
Reginoners og provinsers ansvar for egne naturressurser innen egne grenser er lovfestet og pålagt de respektive lovgivende instanser.
Å overprøve et nasjonalt anliggende som pipeline kan ikke sammenlignes med å overprøve et lovfestet regionalt og provinsielt grunnleggende prinsipp som ressursansvar. Selv du må innrømme at dette er noe helt annet enn å krangle om pipelinetraseer!

PS
Kan heller ikke se av dagens kursutvikling at markedet deler din og dine meningsfellers begeistring for Carrs uttalelse.

Innlegg av: krelish (09.02.18 10:01 ), lest 6331 ganger

"Tror" de etterlengtede reguleringene kommer innen neste Fredag kveld etter at Canada børsen stenger, mulig i kveld. Må kjøp deg inn igjen nå da Ketchup du var jo inne en dag eller 2. Da var du "positiv" da :)
Innlegg av: Axecapital (09.02.18 10:10 ), lest 6254 ganger

Pick Up : "Av gårsdagens utvikling på Toronto børsen kan man lese at man der har skjønt at det er helt andre faktorer enn Carrs "important announcement" som vil bli retningsgivende for Qecs kursutvikling fremover."

NÅ MÅ DU ROE DEG NED -- DET BLE OMSATT 12.500 AKSJER PÅ TORRONTO. KURSEN VAR NED 3,49% PGA AV EN STUDENTPOST.

Jeg tror du ville blitt rimelig oppgitt dersom vi argumentere for en oppgang på bakgrunn av 12.500 aksjer i løpet av en handelsdag.
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 10:21 ), lest 6167 ganger
Endret: 09.02.18 10:33

krelish (09.02.18 10:01 ).
Jeg er fortsatt inne. Hva vi diskuterer her, har ingenting med reguleringene å gjøre i forhold til min strategi.

Axecapital

Omsetningen på Toronto-børsen har alltid vært lavere enn her i Oslo. Kan heller ikke lese av dagens kursutvikling i Oslo at markedet deler QEC-elitens begeistring for Carrs uttalelse.
Innlegg av: danm (09.02.18 10:44 ), lest 6023 ganger

Folk er stadig påvirkede af det store fald i USA. Olieprisen stiger igen og USA vender op igen efter budgettet er vedtaget. Quebec afpasser reguleringerne efter hvad, der er bedst for Canada.
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 11:05 ), lest 5906 ganger
Endret: 09.02.18 13:48

Quebec har ingen tradisjon for å tilpasse seg etter hva som er best for Canada.
Quebec har alltid vært egenrådig og tilpasset seg hva som er best for Quebec.
Innlegg av: FrackingQec (09.02.18 11:07 ), lest 5947 ganger

Vås,

Kursen påvirkes ikke opp på oljepris eller en særdeles god børsdag.
Kursen stuper når børsen korrigerte ned fra 6.30 til 5.0

Hva får deg til å tro at gode nyheter ifølge regulering ikke får kursen opp ?

Bare vås ts
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 12:13 ), lest 5761 ganger
Endret: 09.02.18 13:20

RE^3: QEC... Binnion... Ikke kom med godnyheter nå!!!!

danm (09.02.18 10:44 ),

Du skriver at Quebec vil avpasse reguleringene etter hva som er best for Canada. Jeg er uenig som jeg nevnte fordi Quebec har alltid vært seg selv nærmest. Men mener du i ramme alvor at vi nå skal oppleve enda flere runder med avpassinger og godkjennelsesprosesser? Av ren nysgjerrighet vil jeg også høre din mening om "hvad der er bedst for Canada" sett ut fra dagens situasjon?

"Canada has access to all main sources of energy including oil and gas, coal, hydropower, biomass, solar, geothermal, wind, marine and nuclear. It is the world's second largest producer of uranium,[2] third largest producer of hydro-electricity,[3] fourth largest natural gas producer, and the fifth largest producer of crude oil.[4] Only Russia, the People's Republic of China, the United States and Saudi Arabia produce more total energy than Canada.[5]

The United States is Canada's major trade market for energy products and services. Canada sends around 98% of its total energy exports to the United States, meaning that Canada is the largest supplier of energy exports to the world's largest economy. Canada also exports significant amounts of uranium and coal to Asia, Europe and Latin America.[6]

Despite being a net energy exporter, Canada also imports large/small amounts of energy products.[5]

Canada has a robust energy profile with abundant and diverse resources. The energy and climate policies in Canada are interrelated. These energy and climate policies are implemented at both the federal and provincial government level. The federal government is responsible for establishing objectives for the entire country and the provincial governments are responsible for enforcing these objectives and developing the methods to achieve these goals.[7] In 2015, the federal and provincial governments created a national agreement for cooperating in boosting the nation's energy industry while transitioning to a low-carbon economy.[8] Today, provincial governments are developing their own strategies in order to reach the national goals. The Prince Edward Island Strategy is one of the first provincial strategies developed in response to the federal agreement goals"
Innlegg av: njn- (09.02.18 12:43 ), lest 5558 ganger

Hva er det dere diskuterer? Pavens skjegg?

Nå må dere bli voksne, loven er vedtatt og det er reguleringen av denne loven vi venter på.

Diskusjonen burde heller ha gått på hva reguleringen vil inneholde.
Innlegg av: Axecapital (09.02.18 12:43 ), lest 5560 ganger

PU, 12.500 aksjer er særdeles lavt selv for torronto børsen.

Men, hva har skjedd med deg egentlig? Solgt deg ut skjønner jeg etter å ha kjøpt deg inn billig på 5 tallet.

Gratulerer, absolutt en god trade. Jeg unner alle og tjene penger.

Du var iallfall mye mer harmonisk, til og med nyansert for noen dager siden.. det var så jeg fikk litt sansen for deg!

Nå er vi tilbake i oppgulp sporet igjen.
Innlegg av: SabelT (09.02.18 12:53 ), lest 5520 ganger

Undrer mig lidt over tavsheden fra Questerre Establishment - Og seneste Binnion Twitter er fra 5. Feb - som vanligt uden særlig spirit, engagement eller perspektiv.

5,21
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 13:05 ), lest 5429 ganger
Endret: 09.02.18 13:09

Axecapital (09.02.18 12:43 ),

Man liker det man vil høre...
En svakhet vil jeg si. Nei, jeg har ikke solgt meg ut. Står fortsatt for hva jeg skrev her:

Innlegg av: Pick Up (03.02.18 08:33 ), lest 2062 ganger

RE^2: QEC - Reguleringer innen få dager?

Slik steminingen nå er, ville man vært bra dum om man ikke hadde kjøpt aksjer på forventninger til reguleringene og solgt dem raskere enn svint etterpå.

------------
Du nevner omsetningen på Toronto børsen. Men la oss nå se omvendt på det. Hvis Carrs uttalelse hadde gått hjem i Toronto i samme monn som den gjorde på HO, ville QEC omsetningen over der vært langt høyere enn den var, og kursen ville også tatt en helt annen retning.
Innlegg av: danm (09.02.18 13:00 ), lest 5488 ganger

Binnion gør som resten af industrien, venter stille og roligt. De har set indholdet og er godt tilfredse.
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 13:12 ), lest 5395 ganger

Danm

Nå må du svare på hva jeg spurte deg om.
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 13:26 ), lest 5349 ganger
Endret: 09.02.18 14:08

Der forsvant Danm ut i Stille Havet og ble stille igjen.

Mange jubler over at provinsene nå skal gjøre hva som er best for Canada (som om de ikke allerede bidrar). Men hvor ligger forbedringspotensialet i forhold til dagens ordning?

Fra Pick Up (09.02.18 12:13)

"These energy and climate policies are implemented at both the federal and provincial government level. The federal government is responsible for establishing objectives for the entire country and the provincial governments are responsible for enforcing these objectives and developing the methods to achieve these goals"
Innlegg av: _IOX50_ (09.02.18 13:53 ), lest 5189 ganger

Hei, PU

Det er nå det er smart å kjøpe:)

Just saying it.

Liten nedside nå.
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 14:00 ), lest 5131 ganger
Endret: 09.02.18 14:10

RE^4: QEC... Binnion... Ikke kom med godnyheter nå!!!!

_IOX50_

Hvor ofte må jeg gjenta at jeg allerede har kjøpt på tirsdag da jeg tenkte at vi var så nær 4-tallet som vi kunne komme.
Innlegg av: danm (09.02.18 14:02 ), lest 5144 ganger

PU, du besvarer det selv. Provinsregeringen skal følge landets regering.
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 14:16 ), lest 5053 ganger
Endret: 09.02.18 14:31

Danm
Du skriver at "Quebec vil afpasse reguleringerne efter hvad, der er bedst for Canada."
Føderale myndigheter har gitt et mål som alle provinser skal jobbe etter. Men det er eksempelvis opp til Quebec selv å avgjøre hvordan de på mest mulig måte for mennesker og miljø kan utnytte sine naturressurser for å nå dette målet. Dette er dette reguleringene handler om.

"In 2015, the federal and provincial governments created a national agreement for cooperating in boosting the nation's energy industry while transitioning to a low-carbon economy.[8] Today, provincial governments are developing their own strategies in order to reach the national goals"
Innlegg av: _IOX50_ (09.02.18 14:33 ), lest 4957 ganger

PU 14.10
Javel.
Tipper jg sitter inne med flere aksjer enn det du og Plomma har til sammen:)

Mvh
75k stk

God helg
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 14:41 ), lest 4878 ganger

-10x50-
For tiden består min portefølje av utbytteaksjer i ett tungt selskap på børsen + noen aksjer i 2 unoterte selskaper.
Jeg er ikke i nærheten av å eie 75K i Qec. Lykke til.
Innlegg av: Diboth (09.02.18 14:39 ), lest 4903 ganger

Skal det blive idag, at den lukker under støtten i 5.25kr
Uhh det er spændende. Den har ellers holdt godt.
Der må nu godt snart komme nogle gode nyheder.
Innlegg av: Elwaro (09.02.18 14:47 ), lest 4859 ganger

Nå har jeg samlet qec-aksjer i 17 år og fikk nettopp min nr. 100.000. Nå får det holde. Føler snev av høydeskrekk her nå men med snittpris på litt over kr 2 bør jeg vel kunne stå oppreist ved både gode og dårlige reguleringer. Nå håper jeg bare ikke at dette drar ut i tid. Jeg har ikke anledning til å vente 17 år til.
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 15:32 ), lest 4730 ganger
Endret: 09.02.18 15:41

Elwaro.

Samlet Qec aksjer i 17 år, du. Når ble QEC notert på Oslo Børs?

Notering av Questerre Energy Corporation på Oslo Børs

Noteringsdato: 17.06.2005

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Notering/Aksjer-egenkapitalbevis-og-retter-til-aksjer/Nye-aksjenoteringer/Questerre-Energy-Corporation

For ordens skyld:

Innlegg av: Elwaro (09.02.18 14:47 ),

Nå har jeg samlet qec-aksjer i 17 år og fikk nettopp min nr. 100.000. Nå får det holde. Føler snev av høydeskrekk her nå men med snittpris på litt over kr 2 bør jeg vel kunne stå oppreist ved både gode og dårlige reguleringer. Nå håper jeg bare ikke at dette drar ut i tid. Jeg har ikke anledning til å vente 17 år til.
Innlegg av: Elwaro (09.02.18 16:29 ), lest 4392 ganger

Beklager PU, mente fra 2007.
Innlegg av: disippelen (09.02.18 15:44 ), lest 4646 ganger

Jeg har 100 k og angrer som en hund på at jeg gikk inn på over kr 6.
Innlegg av: ak78 (09.02.18 15:51 ), lest 4623 ganger

Det gjør du ikke når den står i 30 kr disippelen :-)

Ser ut til at skipstrafikken med import av olje og gas til Quebec må ta en slutt snart! De må nok finne lokale og mer miljøvennlige alternativer til produksjon enn å importere skip på skip for å dekke det økende forbruket i regionen.

http://www.lapresse.ca/actualites/environnement/201802/08/01-5153185-erosion-des-berges-du-saint-laurent-ottawa-somme-dintervenir.php
Innlegg av: disippelen (09.02.18 15:53 ), lest 4579 ganger

Har kun brakt skuffelse. 3 - 4 turer over 6, resten lange drøye måneder på 3, 4, og 5 tallet.. Ble selvf fristet inn av all haussingen av Pareto, aksjeanalyser m.fler, og har et lite håp om å selge på kr 8+ i mars. Men er sykt lei ventingen, og nedsalget.
Innlegg av: danm (09.02.18 15:59 ), lest 4532 ganger

Køb for ½ mio. nu og bliv millionær på mandag :-)
Innlegg av: mofi1 (09.02.18 16:02 ), lest 4513 ganger

Skjønner ikke all utålmodigheten, å tjene penger i aksjemarkedet handler for de aller fleste om tålmodighet!

Ingen blir rike i en fei, heller ikke på Oslo børs.

Dette blir bra hvis man kan se litt fram i tid, og ikke nistirre hver eneste dag på øreforflytningen.
Innlegg av: ak78 (09.02.18 16:19 ), lest 4477 ganger

Tålmodighet er en dyd. Og så er det ikke slik at det ikke har skjedd noe de siste to årene.

- vi VET at vi skal få nyheter fra Jordan snart
- Vi VET at det kommer oppdaterte produksjonstall med helt andre oljepriser
- vi VET at Questerre har kjøpt ytterligere acres
- vi VET at nyheter slippes ang. reguleringene i Quebec når som helst.

For å sitere motstandskvinnen Caroline Depuis på TV forrige uke "Reguleringene kan komme mens vi snakker".

Innlegg av: danm (09.02.18 16:20 ), lest 4433 ganger

Det er nemlig rigtig Mofi1.
Innlegg av: 2030kommer (09.02.18 16:33 ), lest 4385 ganger

talmodighet ja, men tid er penger. Alternativ kostaden er tilstede naar tiden gaar. Man kan ikke vente for lenge. Men jeg venter litt til. Fortsatt fullastet
Innlegg av: disippelen (09.02.18 16:37 ), lest 4352 ganger

Skulle gjerne hatt 8+ før slipp, hvis ikke blir det småpenger.
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 16:55 ), lest 4284 ganger
Endret: 09.02.18 17:08

Jeg husker de gamle trådene med kurstriggere på StockTalk. De fleste ble aldri noe av i hvert fall ikke i positiv retning.

Når det er sagt, venter jeg like spent på reguleringene som dere andre og regner med at bare første glimt vil sparke kursen i været som merra den blinde.
Reguleringene kan også komme når begge børser er stengt fordi det er forbudt å forfordele et marked med kurssensitiv info. Jeg vet ikke om dette gjelder hvis myndighetene blir avsender, men nevner det likevel.
Innlegg av: _IOX50_ (09.02.18 17:11 ), lest 4172 ganger

Domus

Når kommer egentlig disse berømte reguleringene..
Skulle de ikke komme i fjor i følge en hel 'bønsj' her inne ?

De må da komme snart.

Før eller etter 15 feb. d.å, Domus?

Innlegg av: Sector (09.02.18 17:13 ), lest 4181 ganger

Er vi heldig kommer reguleringen i kveld, gjør de ikke det er det uansett ikke lenge før.

Det samme med Jordan, så vi får snart en 2 trinns rakett! :-)
Innlegg av: Domus (09.02.18 17:18 ), lest 4190 ganger

Iox, draft reguleringene kom i fjor. Som kjent fulgte det med en høringsrunde som ble utvidet med ny minister.

At noen useriøse mente at reguleringene skulle være klare før nyttår, bør man hoppe lett over.

Om reguleringene kommer før eller etter 15.febr. vil jeg ikke uttale meg om pr. dags dato
Innlegg av: _IOX50_ (09.02.18 17:31 ), lest 4100 ganger

Domus

Hmm, ok, takk.
Får vel bare vente litt til da, er ikke stort annet å gjøre.
---

Crude under $60 nå (59.70)
Nat.Gas $ 2.60

Kjenner litt på frykten nu.
Innlegg av: nynorsk (09.02.18 17:27 ), lest 4118 ganger

Domus

Hei, slik jeg forstår deg så sitter du på info der du vet når reguleringene kommer?
Innlegg av: qestador (09.02.18 17:38 ), lest 4059 ganger

Innlegg av: qestador (09.02.18 17:19 ), lest 35 ganger
Ticker: OTS
Endret: 09.02.18 17:30
RE^1: OTS bygger seg opp igjen ..
Innlegg av: qestador (06.02.18 12:30 ), lest 4884 ganger
RE^1: QEC ~ RT/Heavytalk Tirsdag 6.februar 2018
jeg har DJIA på mulig videre korreksjon om en dag og to. det er to støtte steder nemlig 23600 og 22800. 22800 er en dobling av gårsdagens dropp og som vanligvis er typisk i de fleste tilfeller.
Jeg tror ikke ose er så følsom for dette da oljen synes å være sterk.

Som jeg viste tidligere var første kraftige støtte i DJIA 23600 og vi ser i dag at den fikk en rask rekyl opp dra det nivået.
Tenker det blir med den støtten som har to støttelinjer fra venstre både ovenfra og nedenfra.
Men man kan jo ikke være sikker.
http://stockcharts.com/freecharts/pnf.php?chart=$INDU,PLTBDANRBO[PA][D][F1!3!!!2!20]&pref=G

Jeg burde ikke si det men mest naturlig burde DJIA ha havnet ned igjen til 22800 etter sky lift.
Innlegg av: Domus (09.02.18 17:41 ), lest 4075 ganger

Nja...
Innlegg av: qestador (09.02.18 17:50 ), lest 4008 ganger

http://stockcharts.com/freecharts/pnf.php?c=$WTIC,P&listNum=

Her ser vi at kraftig støtte starter ved 58-57$
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 18:27 ), lest 3870 ganger
Endret: 09.02.18 18:40

Mitt stalltips (må ses i sammenheng med merra den blinde som jeg tidligere har referert til):
Konsensus for offentligjøring av reguleringene er nå blitt i begynnelsen av 2018 etter diverse urealistiske forhåpninger om fortløpende saksbehandling ikke slo til. Om det nå hadde vært i slutten av 2018, ville vi antatt i løpet av 4. kvartal. Følgelig kan begynnelsen av 2018 forstås som i løpet av 1.kvartal. Det er så langt jeg vil strekke meg før det går løs på tålmodigheten min.
Innlegg av: Sector (09.02.18 18:29 ), lest 3862 ganger

10x50 - slapp av. Før eller etter 15. februar - det er 6 dager til 15. Februar inkl. helgen. Vi er uansett ikke langt unna nå, om det blir i kveld, om 6 dager eller 4 uker. Early 2018 er nå og frem til midten av mars. Nedsiden er begrenset da ingen vil stå uten QEC den dagen reguleringen kommer.
Innlegg av: Domus (09.02.18 18:36 ), lest 3837 ganger

Det er helt greit å tippe. Samtidig handler det om å sammenstille både kjent og ikke kjent info for å se om man finner konsensus.
Innlegg av: Stranger (09.02.18 18:47 ), lest 3767 ganger

Innlegg av: Pick Up (09.02.18 18:27 ), Følgelig kan begynnelsen av 2018 forstås som i løpet av 1.kvartal. Det er så langt jeg vil strekke meg før det går løs på tålmodigheten min.

Snakker du på vejen af alle aktionære, flertallet eller din egen position? Er det ikke kun trader, der tænker som dig. Vi er der mange der har været ned under 1 kr. før. Dermed ikke sagt at, vi skal derned igen, men her snakker jeg om tålmodigheden.

God weekend til alle.
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 19:14 ), lest 3694 ganger
Endret: 09.02.18 19:19

Stranger
Jeg refererer til merra den blinde. Samtidig understreker jeg at min tålmodighet strekker seg til utgangen av 1. kvartal som jeg oppfatter som begynnelsen av året.
Hvis jeg har misforstått at reguleringene er ventet i begynnelsen av 2018, vil jeg gjerne ha en korrigering.
Innlegg av: Sector (09.02.18 19:12 ), lest 3732 ganger

Domus - kan du utdype, ivertfall hva tror du er realistisk mtp dato?

Vi husker jo du kom med en del datoer i fjor som ikke stemte, og det var helt greit! Jeg tror ingen vet eksakt,og dersom du også bommer litt er det 100% ok. Men greit å komme med / dele konkret info, og eventuelt med visse forbehold, for de som tar alt bokstavelig og skriver nedlatende i etterkant om du ikke treffer.

På forhånd takk - hadde satt stor pris på direkte tale, da jeg ikke er flink til å tyde kodespråk, løse rebuser etc ;-)
Innlegg av: _IOX50_ (09.02.18 19:15 ), lest 3707 ganger
Endret: 09.02.18 19:26

Domus

>Nja...
---
Det er enkelt å forstå/kode/tolke , Sector.
Han vet 'noe' , men ikke nøyaktig tid/dato.
For øvrig forklarer han greit hva han mener med 'nja' i innlegget like etter.
---

Sector
Slapp av skrev du, ja men..
Dja kraftig ned
Crude under 59 osv.
Klarer max å være med ned til 4.68 i 3 dager. Om ikke må det selges ned 30% eller bli tvangsolgt ila 3 dager ved det nivået. Håper vi holder oss over 5,- de 3 neste dager;)
ps:
Kun ca 25k aksjer må ut om 4.70 brytes. Resten sitter en med til slipp.
Innlegg av: Niky (09.02.18 19:26 ), lest 3649 ganger

Olja ned 4%

Gass ned 4%

DOW, Nasdaq ned og ned

Qec kan handles under 5 kr på mandag.

Dessverre.
Innlegg av: disippelen (09.02.18 19:27 ), lest 3634 ganger

Vurderer stop loss på 5. Er jo helt krise nå. Qec faller over 5% i dag og garantert det samme til mandag. Nei, dette er bare trist:-(
Innlegg av: Domus (09.02.18 19:27 ), lest 3663 ganger

Datoene i fjor var reelle og faktiske og den siste stemte.
Infoen var direkte fra myndighetene, men som man vet, endres ting plutselig i politikkens verden.

Jeg har ikke skrevet verken i koder eller gåter. At dere ser spøkelser på høylys dag, er sannelig ikke mitt problem.

Vedr. dato så lar jeg den ligge enn så lenge.
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 19:33 ), lest 3592 ganger

Ingen som vil korrigere min oppfatning om at reguleringene er ventet i begynnelsen av 2018?
Innlegg av: Sector (09.02.18 19:32 ), lest 3616 ganger

10x50 - tror vi holder oss greit over 5, selv om robotene og shorterne vil prøve seg.

Neste onsdag eller fredag er det nye reguleringensmuligheter ( og dette vil holde kursen over 5), dersom det ikke blir i kveld da ;-)
Innlegg av: _IOX50_ (09.02.18 19:33 ), lest 3599 ganger
Endret: 09.02.18 19:36

Vi får se, Sector
Qec i Toro ned 9.38% 15min delay, men på pingle vol.
10 øre her i gården betyr + el. - 7500,-
1,- 75k osv.
Takler ikke flere stortap i Qec så får virkelig håpe markedet stabiliserer seg soon og Binnion &Co får det som de vil fremover ref. gode regs. for dette selskapet.
Innlegg av: Sector (09.02.18 19:42 ), lest 3549 ganger
Endret: 09.02.18 19:48

Domus 19.27 - takk for svar. Ok, respekteter det, selv om jeg hadde håpet du ville delt dine tanker med oss.

Vedr koder etc.: ref gammelt jungelord mm. som 10x50 brukte en halv tråd/natt på å løse, vet ikke hva du kaller slikt, men ikke å forstå for oss dødelige ivertfall :-)
Innlegg av: Domus (09.02.18 20:00 ), lest 3465 ganger

Leser man tråden, ser man sammenhengen.
Jeg spøkte med Palmvik.
Iox begynte å snakke om koder og spurte om han var på bærtur og fikk svar blåbær mao bærtur.
Livsal nevnte noen liknelser fra fantomet og jeg repliserte i fantomets ånd - gammelt jungelord.

Ingen koder eller gåter - kun small talk
Innlegg av: Sector (09.02.18 19:45 ), lest 3550 ganger
Endret: 09.02.18 19:46

10x50 - 27000 aksjer omsatt i Toronto.

USA nå ned 1.78% - dette er en sunn koreksjon, om noen uker snur det opp igjen, frem til da vil børs være litt turbulent.
Innlegg av: Sector (09.02.18 19:58 ), lest 3470 ganger
Endret: 09.02.18 20:04

PU - reguleringen vil komme early 2018 har vørt kommuniser lenge, også av QEC, så helt enig.

Så en del mente iverksettelse rundt 23 mars og slipp da ca 14 dager før = 7. mars som det seneste.
Men, kan også komme før tror/håper jeg.
Innlegg av: Sector (09.02.18 20:03 ), lest 3453 ganger

Domus - ok :-)
....
Vedr 23 mars, og da slipp altså 7 mars, viser jeg til denne.

Synspunkter på dette Domus, PU, AK, Rolig, tua, xex eller andre?
....
Innlegg av: jwest (08.02.18 15:23 ), lest 5829 ganger
RE^1: QEC – Minister Carr to Make Important Announcement
Tviler på at vi ser noe reguleringer ikveld. Da hadde vi hatt andre tilstander i omsetningen. Når reguleringene ble lagt ut for høring så vi stigende omsetning uka i forveien og vi var vel oppi en 150-200mill i omsetning dagen før. Noen vet alltid noe.

Om man kikker på Gazette sine publiseringer, så går de slavisk etter arbeidslisten. Så da har de 3 andre reguleringer som slippes før det vi venter på. Og jeg personlig trur vi må vente i til ca 7. mars før de slippes. Dette er min tolkning og kan godt være helt feil. Dette stemmer godt med at de skal publiseres minimum 15 dager før de trer ikraft 23. mars.

Hadde ikke gjort meg noe om de kom ikveld, men det har jeg ingen tro på.

At Jmaserati skrev om rykter ang dette igår har liten betydning da han er en trader og innlegget var borte noen timer etter kursen steg i Altai og Junex:)
Innlegg av: _IOX50_ (09.02.18 20:05 ), lest 3418 ganger
Endret: 09.02.18 20:07

DJ soon i pluss.

Bunner ut i dag hele h..ts markedet :)

Dommedagsartikler overalt. Samtlige av expertene vil ta feil.
Merk dere denne dag 09 feb. Korreksjonen over for denne gang.
Innlegg av: disippelen (09.02.18 20:05 ), lest 3399 ganger

Og der var Djia i pluss noen sekunder..
Innlegg av: Sector (09.02.18 20:07 ), lest 3422 ganger

Herlig 10x50 - håper det :-)

Må logge ut nå, håper å kunne lese gode svar vedr reguleringen senere, eller aller helst slipp i kveld + USA i pluss! :-)
Innlegg av: _IOX50_ (09.02.18 20:27 ), lest 3339 ganger
Endret: 09.02.18 20:28

Sector
Kommer det slipp i kveld blir det middag på restaurant i morgen kveld, da det blir forsent å spsie ute i aften. De fleste seriøse gode restaurantene stenger sin gourmet servering rundt kl. 22.00?, men mulig restaurant Eik Annen Etage holder åpent lenger..

Uhyre spennende!

edit
Nja over 24k nu
+139.74
+0.59%

Innlegg av: Morty1234 (09.02.18 20:29 ), lest 3306 ganger

Hvertfall ikke positive i canadien
Innlegg av: _IOX50_ (09.02.18 20:41 ), lest 3274 ganger

Sector

Domus har datoen.
Les:

Innlegg av: Domus (09.02.18 19:31)

>Ketchup, det varer fram til undertegnede slipper reg.dato ;) eller at selskapsspesifikke nyheter dukker opp.
---

Kan du sende en mail til D, Sector å 'fiske' litt ? ,)

På forhånd takk
Innlegg av: Elwaro (09.02.18 21:05 ), lest 3165 ganger

Domus, jeg stikker bortom med ei flaske vin ..............
Innlegg av: OlaJon (09.02.18 21:09 ), lest 3160 ganger

Men faen Domus, jeg trodde du var glad i oss :(
Innlegg av: _IOX50_ (09.02.18 21:15 ), lest 3127 ganger
Endret: 09.02.18 21:20

En liten Obs!:

Legg merke til den blunken han la i samme setning (19.31)
Kan bety at han tøyser litt, eller kan tolkes som han faktisk vet datoen.
Hvert et ord og tegn som kommer fra D fremover må leses med forskjellige typer 'briller'.
Vi sitter alle spent å venter på hans neste ord i aften.

En hvit duk legges på det runde bordet NÅ.

edit

Dette er den mest spennende tid i Questerre E.Corp's historie.

Innlegg av: OlaJon (09.02.18 21:16 ), lest 3104 ganger

Domus er en luring.
Innlegg av: SabelT (09.02.18 21:33 ), lest 3042 ganger

Både Binnion (og iøvrigt Establisment tilbage på hakkebrættet).

Binnion i vanlig stil med:
https://twitter.com/mrbinnion/status/962046403580084224

Som jo klart vidner om en stærk og sikker CEO hånd med styr på firma, økonomi og perspektiv....Tja, andre kunne måske mene at der kan spores usikkerhed, famlende stil og manglende overblik.

Hvad vil Binnion egentlig med sådanne twitter beskeder?

Innlegg av: Pick Up (09.02.18 22:51 ), lest 2763 ganger
Endret: 09.02.18 23:23

Re. Domus' svar til meg kommentert av _IOX50_ (09.02.18 20:27)

Jeg tenker at myndighetene har ingen grunn til å hemmeligholde reguleringsdatoen, og at de vil offentliggjøre datoen med en gang de vet når alt er klart. Derfor er reg. datoen offentlig tilgjengelig informasjon som en hver burde klare å få fatt i på forhånd så snart myndigetene har alt på det rene. Verre er det med reguleringenes innhold!
Innlegg av: gunnarius (09.02.18 23:14 ), lest 2657 ganger
Endret: 09.02.18 23:17

Ønsker ikke si særlig mer enn at det p.t. synes herske et politisk vakuum hva angår hydrokarbonene (fracking) i Quebec. Iallefall for den tid jeg har fulgt det politiske spill og media, som egentlig savner sidestykke.

Nærmest kjemisk fritt for hydrokarbonprat av politikerne i media og ei eller heller drypp fra de folkevalgte som nå har tatt opp sitt arbeid i nasjonalforsamlingen.

Dette behøver på ingen måte bety at arbeidet med reguleringene er satt på hold. Snarere tvert imot arbeides det nok under høytrykk.

Skal si det kives med et fremadstormende CAQ vs. de liberale og Couillard. Valgkampen har iallefall begynt. Ingen tvil om det.

Hvor reguleringene og sosial aksept for fracking passer inn her, er ikke godt å si i et valgår. Men kommer reguleringene vil det bli både et politisk og folkelig spetakkel i en ellers vaklende oppslutning om regjeringen så langt.

Spiller totalt sett liten rolle for de som kun satser på reguleringene.
Innlegg av: Pick Up (09.02.18 23:30 ), lest 2586 ganger
Endret: 10.02.18 09:12

Den eneste topp politikeren jeg kjenner til som har lagt løkka rundt sin egen hals, er forhenværende statsminister Jagland, men selv han fikk et nytt og bedre liv. Den sjansen tar neppe Couillard!
Innlegg av: Oxidox (09.02.18 23:52 ), lest 2517 ganger

Reguleringene er en del av en større kabal som er planlagt å gå opp den 23. mars 2018.

Basert på dokumenter som er tilgjengelig kan man danne seg et overblikk som tilsier at 7. mars er en plausibel dato som siste frist for publisering av reguleringene.

Så spørs det om politikerne venter til siste sekund - som kanskje har vært planen fra starten - eller om de publiserer litt i forkant av fristen.
Innlegg av: LFC1892 (09.02.18 23:54 ), lest 2512 ganger

Gunnarius

Men kommer reguleringene??De kommer jo!!

Spetakkel??

Er de så bra?
Innlegg av: Stevepick XL (09.02.18 23:56 ), lest 2506 ganger

Nå har dere gnåla flere mnd om reguleringene, håpløst dette.....den skulle kommet hver dag , at dere gidder
Innlegg av: _IOX50_ (10.02.18 00:10 ), lest 2483 ganger
Endret: 10.02.18 00:12

SXL

Du må huske å 'dekke' før syvende mars d.å.
Vi tror ikke du vil få muligheter å kjøpe de tilbake ved 1.20 selv om Wti lukket ned noen titalls cent i aften.

Dja steg flere hundre poeng siste timene fra årets bunn og closet godt i pluss. Det er det som teller nu.

Njatta

Innlegg av: danm (10.02.18 09:41 ), lest 2057 ganger

For en gang skyld, vil jeg give SP ret. Stop diskussionen omkring datoen. Se på de udmeldinger vi har fået fra politisk hold. Alt peger mod en samlet enighed omkring udvinding, med landets regering, som dirigent. Vi har udbygning af pipelines og vi har bygning af LNG anlæg, med lånegaranti fra den tyske regering. Ingen kan være i tvivl om, at Quebec kommer til at spille en nøglerolle i gasudvinding i de kommende år.
Innlegg av: Kennethp68 (10.02.18 10:01 ), lest 1991 ganger

Svar fra MB på mit spørgsmål i forhold til denne artikel.

http://business.financialpost.com/opinion/joe-oliver-liberals-drive-another-nail-in-the-coffin-of-canadas-resource-industry

How negative is this for the Industry and QEC ?

MB:

Tough on projects needing federal approval.

Doesn't affect #qec
Innlegg av: danm (10.02.18 13:06 ), lest 1844 ganger

Man tager hånd om den federale indsats for at udnytte ressourcerne. Det gavner en provins som Quebec.

We are working to build on the strong economic growth and record job numbers that we’ve seen since we’ve formed government. Our government understands the importance of the resource sector to our economy. Over $500 billion in major resource projects are planned across Canada over the next decade. These projects will mean thousands of well-paying jobs across the country, and they would provide an economic boost for nearby communities and our economy as a whole.

http://business.financialpost.com/opinion/catherine-mckenna-jim-carr-weaker-project-reviews-didnt-get-things-built-our-plan-will
Innlegg av: Bombibitt (10.02.18 13:32 ), lest 1785 ganger

Personligen tycker jag nyheter angående Jordan och RL är mest intressant.
Hur det blir i Quebec är också intressant men jag tror det tar längre tid innan vi ser någon vettig produktion från Lowlands.
Innlegg av: krelish (10.02.18 15:37 ), lest 1597 ganger

Skjønner ikke poenget for seriøse Aksje eiere i Qec og skrive på en slik tråd som Xl pick har startet.

Selvfølgelig så har Qec fått alt for mye juling i forrige uke, vi skal opp fram til reguleringer og derifra vil kursen eksplodere. Dette er ikke noe jeg tror, det er noe jeg vet.

Stolt Qec hauser!!!
Innlegg av: danm (12.02.18 12:45 ), lest 1289 ganger

Kan du underbygge det med info :-)
Innlegg av: anderix (12.02.18 13:41 ), lest 1050 ganger

Tok en liten post til. Nå kan de gode tider bare komme. Jeg er klar;-)
Innlegg av: Vuppz (12.02.18 13:59 ), lest 942 ganger

Det mangler kun en kommentar fra Binnion, så stiger QEC med flere kroner.
Innlegg av: danm (13.02.18 17:36 ), lest 493 ganger

Det handler om jobs:
http://business.financialpost.com/opinion/philip-cross-ontarios-50000-job-losses-kick-off-wynnes-anti-business-backfire
Innlegg av: FrackingQec (12.02.18 12:41 ), lest 1365 ganger

Du vet ?

Ikke vet jeg. Men kursen og papiret qec fremstår som en joke.

Til nå helt ræva investering.

Papiret kan man tørke seg bak med.
Roper du Bø så selger alle skvetterne
Kursen raser....
Innlegg av: Pick Up (12.02.18 13:39 ), lest 1116 ganger
Endret: 12.02.18 13:43

Re danm (10.02.18 13:06)

Sitat Carr. "We are working to build on the strong economic growth and record job numbers that we’ve seen since we’ve formed government. Our government understands the importance of the resource sector to our economy"

Her er hva som foegår i New Hampshire med vannkraft fra Quebec Hydro:

By providing access to a new source of reliable energy, Northern Pass will help meet the region’s increasing demand for power while substantially decreasing carbon emissions by up to 3.2 million tons a year.

Northern Pass and the Forward NH plan will also bring many other exclusive benefits to New Hampshire. Among these benefits are:
•2,600 new jobs during construction
•$62 million annual energy cost savings for New Hampshire consumers
•$30 million in additional state and local tax revenue annually
•5,000 acres dedicated for preservation, recreational activities, and other mixed uses that are important to the North Country's future
•The $200 million Forward NH Fund will provide support for economic development programs, clean energy innovations, and programs to grow jobs and support tourism

Forts.
http://www.northernpass.us/project-overview.htm
Innlegg av: Pick Up (12.02.18 13:48 ), lest 1057 ganger
Endret: 12.02.18 14:39

forts.

Iherdige QEC-haussere har tydeligvis lett for å glemme at når Carr uttaler seg så er det ikke nødvendigvis om QEC og fracking, men at han uttaler som energiminister for en av verdens supermakter innen energi og i kraft av sin posisjon er opptatt av det totale energibildet.
Innlegg av: Pick Up (13.02.18 07:37 ), lest 654 ganger

Men Kjære Plomma

Kan ikke Binnion i det minste få lov til å komme med 1 godnyhet?