Det nye forumet finner du her

Tilbake til: IT og kommunikasjon
Innlegg av: just_fun (08.02.18 16:20 ), lest 5904 ganger
Ticker: STRONG
Endret: 09.02.18 18:25

STRONG 2018 #5

Analyser:
https://investing24h.com/2017/12/27/strongpoint-comeback-i-2018/4/
https://www.norskeanalyser.no (Analyse som du må betale for. Kursmål 20kr des 2017)
http://www.capitalcube.com/blog/index.php/strongpoint-asa-neutral-outlook-but-great-fundamentals/
https://aksjeanalyser.com/2016/11/10/strongpoint-strong/
https://fladerblom.wordpress.com/2017/04/18/strongpoint-analys/

Q3 webcast: http://coxit.net/strongpoint/Webcast/live_webcast.html
Finansrapporter: https://www.strongpoint.com/about-strongpoint/investor/reports-financial-data/

Siste nytt:
US http://cashdefend.com/
http://www.strongpoint.com/index.php/news/16
Twitter (cashguard): https://twitter.com/search?f=tweets&vertical=default&q=cashguard&src=typd
Twitter Strongpoint: https://twitter.com/_strongpoint

Uke gj.snitt omsetning i 2017:
45: 9,60 (1 607k) Sberbank 560 SQS
46: 9,42 (1 588k)
47: 9,25 (1 111k)
48: 9,35 (0 588k)
49: 9,06 (2 938k)
50: 9,53 (1 432k) Oppkjøp av CUB. https://www.cub.se/
51: 10,63 (3 237k) 2000 C&C r.avtale Utkonos
52: 11,11( 958k)

2018:
1: 11,01 ( 580k)
2: 10,85 ( 866k)
3: 10,93 ( 618k) CIT ordre Kroatia 0,8MEur
4: 10,88 ( 610k)
5: 10,44 ( 741k)
6: 9,76 ( 1361k)

Det er snart Q4 presentasjon. Den kan følges live på link som kommer opp her https://www.strongpoint.com/about-strongpoint/investor/reports-financial-data/investor-presentations/ eller ved å møte på Continental 15/2 klokken 0815.
E: oppdaterte tall for uke 6 fra Trikker'n. Håper å se deg på Q4.
Innlegg av: Nøtten (09.02.18 10:02 ), lest 3771 ganger

RE^1: STRONG 2018 #5

Det ruller og gå borte i Asia.
https://twitter.com/RoineG

Jo fler jo bedre reklame, smeller det i Asia er spania og Europa en brustad-bu å regne :D
Innlegg av: Ols123 (09.02.18 10:46 ), lest 3737 ganger

https://twitter.com/retailsbest/status/961571279257161729
Innlegg av: LeifH (09.02.18 11:56 ), lest 3701 ganger

Hva koster egentlig en CG for en lite bedrift? Er det 9.000+euro? Ser sånn ut på tilbudet. Da er prisen langt høyere enn hva jeg trudde.
Innlegg av: tunktee (09.02.18 13:17 ), lest 3665 ganger

LeifH, jeg skrev noe om det i vår.
Ikke sikker om jeg lenger husker helt nøyaktig, men mener at ham REMA kjøpmannnen jeg kjenner, antydet 120 k ferdig montert, uten fargeampuller, og ca 150 k for den med.
Sikkert en del dyrere å få utstyret på plass i Norge, enn i Spania, så kanskje tallene stemmer kanskje noenlunde.
(Er prisene fra Spania ferdig montert?)
Innlegg av: tunktee (09.02.18 13:27 ), lest 3654 ganger

Takk for lenke Nøtten! Det virker som det har løsnet og at Roine har fått tak på ting. Ingenting ville glede meg mer, enn om de som til stadighet har kritisert ham blir gjort til skamme.

Selv om det er gjentatt mange ganger her, så må vi huske at det tar tid å få foten innenfor i nye markeder. Nå ser det ut som vi er på vei inn døren.
Innlegg av: Collin (09.02.18 13:29 ), lest 3658 ganger
Endret: 09.02.18 13:37

t: enig. Jeg er fan av Roine og hans' tenkemåte som alle vet: strategi, langsiktighet - ikke cowboysalg. Det er jo menneskene sammen med produktene i Strong jeg kjøper. Vi får fasit neste uke og jeg har sagt mitt om tall. Det blir minst 50 mill for året, mitt estimat er noe over dette. Det står jeg på til krampa tar meg. Mål meg gjerne på tallet og kom med egne vurderinger under her:
Innlegg av: Nøtten (09.02.18 13:51 ), lest 3617 ganger

Mulig det blir 50+, men for min del håper jeg å se den internasjonale ekspansjonen fortsetter opp og av det tar inn den fallende inntjening i Norge.

Når det gjelder Norge, så er det vel kanskje ikke lenge til en del kjeder vil oppgradere til Nye versjoner av CG og Vensafe.
Innlegg av: tunktee (09.02.18 13:54 ), lest 3610 ganger

Jeg gjenntar kanskje min estimat i neste uke Collin.

Ser mørkt ut på børsen! Når kjøper man Scatec igjen da? (Du var innom den ikke sant Collin?) Jeg solgte 1/3 før resultatet og resten samme dag som det mindre gode resultatet kom. Ble ikke noen eventyrlig gevinst, men nok til en ny småbil på de par månedene jeg var inne siste gangen. Fin trading aksje forresten!
Innlegg av: Collin (09.02.18 13:57 ), lest 3628 ganger

tunktee: ja, den og REC for superkort tradingvirksomhet. 1 til maks noen dager. De svinger godt begge de to akkurat som KOA også gjør.

Nøtten: Enig, Vensafe, som er kvitt kvalitetsproblemene (jeg har hørt med en av de best drevne Rema-butikkene i landet om hva de synes) er overmoden til å få igang utrullingen igjen for eksempel til Norgesgruppen. DET hadde smakt godt nå. Jeg tenker også at Strong bør fornye seg å levere slike type skap til andre forretningsområder også. Utvide rett og slett. Skapene har kjøling, så det er uante muligheter.
Innlegg av: tunktee (09.02.18 16:22 ), lest 3546 ganger

Der er en som enten har skilt seg eller kjøpt nytt hus!

Man kan kjenne igjen en del av salgene siste dagene. For å ikke gruse kursen, dumpes der 10-20 k akser til de 2-3 beste på kjøp, før han venter på at kjøperne skal strekke seg igjen. Smart nok det, og det ser heldigvis ut til at markedet klarer å ta imot.

Hvis slike ting ikke bunner i innsideinformasjon, så er det en kjøpsmulighet for andre (som ikke har skilt seg ennå)
Innlegg av: tunktee (09.02.18 16:28 ), lest 3529 ganger

Have a Strong weekend boys and girls(?)
Peace out for now, I’m getting drunk.
Innlegg av: Krosta (09.02.18 16:38 ), lest 3518 ganger

Høres ut som en god plan tunktee.
God helg alle sammen.
Innlegg av: Elektrikeren (09.02.18 17:49 ), lest 3478 ganger

RE^2: STRONG 2018 #5

Ukes-statistikk, uke 6

Ukens sluttkurs: 9,80
Tot.omsatt volum: 139 581
Tot.verdi: 1 361 760
Ukes-snitt pr.aksje: 9,76
Tot.antall handler: 128
Ukens laveste: 9,62
Ukens høyeste 10,25

Forøvrig tar jeg meg i å undres over dette daglige tullet med å selge ned kursen med noen få aksjer i sluttauksjonen. Denne uken har vel det vært gjort med et salg på 2aksjer, 2 aksjer og 5 aksjer ila. av 3 forskjellige dager. Kan lure på hva poenget er med slike transaksjoner? Mest sannsynlig en robot, men bare det å sette en robot til å trade et slikt illikvid papir som Strong er, er jo galematias i utgangspunktet.
Vi får se til uka, om presentasjonen kan føre til litt heftigere omsettning, og da forhåpentligvis i rettning nordover!
Innlegg av: PSI- Investor (09.02.18 19:06 ), lest 3427 ganger

Vikingen har vel økt kursen betydelig ved å kjøpe 10 aksjer en rekke ganger så det er vl bare en moroklump med mindre positiv vri?

God helg!
Innlegg av: Collin (09.02.18 19:42 ), lest 3419 ganger

Skilt er det 8 år siden jeg ble og nytt giftemål sitter langt inne, men vil nå det når jeg har levd lenge nok med dama. Med det sier jeg skål til mr. T og sier god helg. Neste uke skjer det. Minst 50 mill og det er et godkjent resultat for 2017.
Innlegg av: LeifH (09.02.18 20:39 ), lest 3377 ganger

Tallene er viktig, men det har skjedd allerede. Så god informasjon om interessen bak c&c, og hvordan de jobber i det internasjonal markedet. Håper på noe nytt fra Tyskland egentlig. Masse god informasjon fra den russiske ordren, hadde også vært flott. Skal de plasseres vedsiden av de andre stasjonene.
Den mest spennende Q på lenge syns jeg, c&c, cub, info om internasjonale markedet. Skal sende en mail til Jørgen, ønske om god informasjon.
Innlegg av: Grantchester (09.02.18 21:10 ), lest 3349 ganger
Endret: 09.02.18 21:14

Enig, LeifH, håper på mye god informasjon på Q4 presentasjonen. Ordrereserven er etterlyst. En annen interessant parameter er tilbudsmassen (økende?) og hva den består av - om det kan kommenteres på antall konkrete store tilbud som er utestående; er det 1-2, 3-5, 5-10 eller over 10 stk. (geografisk spredning - endringer på marked/land matrixen fra Q3 ? Produktutvikling: ser STRONG på salgsautomater som et fremtidig segment, en ny kombinert seddel/mynt CG ? Oppkjøpsaktiviteten ?
Innlegg av: just_fun (09.02.18 21:18 ), lest 3367 ganger

Yepp, PS-I, Vikingen har vært en fin fyr på tråd og ikke minswt i handling. Han har demmet opp mye med masse kurtasje.
Det Trikker'n mener som jeg også har utalt og vet jo ikke hva han ser, men jeg ser en som hele tiden selger ned til laveste der på slutten.

Og det er neppe "oss". Ok om vi ønsker å få mere aksjer kaqn man bruke dirty triks, men det er bare ikke der SP aksjonærerer er slik jeg er blitt kjent med dere.

Det ligger noe større bak disse nedsalgene på NOK 30 kroner. Men 10 øre kurs ganger ??. Det kan være mye penger.
Dette er utenfor min forretningsverden.

Jeg tror vi ser veldig gode inntekter i Q¤, men utgiftene har jeg ikke koll på i det he tatt. Det kommer vel et surt oppstør fra noen nettsteder som selger bedre på rødt enn blått.

Jeg tror det blir lyseblått og en god guiding fremover. Så er det hvor mye som er av avskrivninger. Jeg håper alt er på rette siden denne gangen. Det er turlente tider på børs for tiden. Drømmescenarie for alle som driver trading på kort sikt.
Jeg vil bare at SP får verdien de etter mitt syn fortjener. Jeg vet når jeg selger. Ok, jeg trenger pengene der og da eller jeg ser jeg kan bruke investeringen bedre på annet, som piker vin og sang,)
God helg og hååper å se mange på torsadag der til en sterk frokost!
Innlegg av: Ols123 (09.02.18 21:22 ), lest 3336 ganger

Träffa StrongPoint på EuroCIS och upplev morgondagens butiksteknik
Av Frida Kalin | Februari 6, 2018

StrongPoint bjuder in dig att besöka oss på den ledande mässan för butiksteknologi: EuroCIS 2018. Mässan äger rum 27 februari till 1 mars i Düsseldorf, Tyskland.

Mässan är dedikerad till detaljhandel och grossistföretag och dess partners, e-handel, kundloyalitet, IT, säkerhet, online-handel, finansiella företag och banker. Teknik sover aldrig och varje dag sker nya framsteg. Tekniken inom handeln revolutionerar just nu, nyheter presenteras med allt kortare utvecklingscykler. Den dynamiska utvecklingen i branchen gör EuroCIS ett måste för både utställare och besökare. Över 400 utställare från 24 länder kommer att presentera innovativa tekniska lösningar med kopplingar till detaljhandeln. Mässan förväntar sig mer än 10 000 besökare från länder världen över.

StrongPoint fortsätter att presentera nyheter för din butik

På EuroCIS kommer StrongPoint att presentera lösningar som upprätthåller vår tradition av nya innovationer som förbättrar din affär.
• En självutcheckningslösning och en kundvänd betalningslösning som kommer att optimera kassaområdet för så väl bemannade som självbetjänande kassamiljöer.
• Vårt nya e-handelserbjudande – en komplett lösning för e-handelslogistik för butiker: E-Commerce Logistic Suite.
• En Select & Collect-lösning som uppfyller de strikta tobakksförordningar som finns runt om i Europa, samtidigt som den eliminerar svinn och förbättrar inventeringen och lagerkontroll.
Möt oss på EuroCIS och upplev morgondagens butiksteknik!

Du hittar StrongPoint i Hall 9 Stand C50. 27 februari till 1 mars i Düsseldorf, Tyskland.
Innlegg av: Norviking (09.02.18 21:31 ), lest 3332 ganger

Nesten daglig har jeg løftet kursen tilbake med småkjøp forhåpentligvis til glede for flere her på forumet.
Dette kan jeg kunne gjøre da kurten jeg har er hyggelig og det spiller liten eller ingen rolle om jeg bruker noen kroner på det.

Ikke alltid jeg har lykkes da jeg har en jobb å gjøre også.

Håper flere kan avhjelpe litt i tiden som kommer da jeg er opptatt på mange hold for tiden.

Ha en riktig god helg gutta :)

Mvh
Norviking

Innlegg av: Traderèn (09.02.18 22:28 ), lest 3293 ganger

Hei

Jeg kjøpte 2x5000 i dag på 9.90 og sekundet etterpå ble det dumpet aksjer på 9.80. Det samme skjedde i forrige uke.
Kan ikke skjønne annet enn at en robot er innstilt på å dumpe for å holde kursen nede. Hensikten kan være at en større aktør skal inn..

Vet ikke, så dette er bare spekulasjon fra min side
Innlegg av: smudge (09.02.18 22:55 ), lest 3262 ganger

Rusbrus er min helt. -Ferdig med det.

ellers takker jeg dere strongere for all min viten, ingen glemt??
Innlegg av: Collin (09.02.18 22:59 ), lest 3253 ganger

Dette nedsalget og trading har pågått i årevis. Dere vet da det gutta. NTFeren har trillet ørene i det uendelige, men det er svært sannsynlig ikke ham men MSI. Jeg tror jeg har gjennomskuet opplegget. Det er ganske riktig robot som jobber etter prinsipp om gjennomsnitt omsetning og støttenivåer blant annet. Det er vanskeligere å finne ut av dette når vi ikke ser husene, men tror som sagt at det er MSI som selger oss ned hver dag med 2-5 aksjer. Takk Viking for å støtte kursen. Vi hører da ikke hjemme på 9 tallet.
Innlegg av: just_fun (09.02.18 23:05 ), lest 3271 ganger

Träderen den har jeg også vært med på. Jeg tror det er disse robotene som handler. Men at de gidder i STRONG. Det jo ikke mange kronene, men som en her på fora sa til meg. Mange bekker små. Det trengs mer volum i aksjen. MEn det tror jeg kommer. SP er et selskap fom instiller seg på fremtidig handel. Jeg er komfortabel og har noen spørsmål jeg håper å få svar på der på Q4, nei, jeg viser meg ikke på TV.
Noen spørsmaål dere vil ha besvart?
Send til justme@vivladi.net Jeg formidler et samlet spørsmålsark. Vi har gjort det før og vi har aldri fått bedre presentasjon. Og jeg melser ingen navn eller nick. .
Frist, tirsdag 2329. Og jeg sender onsdagen til JW og Jacobsen.

Og jeg har fra tidligere sett! Beste prentasjoner av JW, så lettere for han med spørsmål på forhånd og han kan velge hva han vil svare på.
Kjør på!
Innlegg av: sulzrox (10.02.18 00:10 ), lest 3243 ganger

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/yv4roa/millionran-og-kidnappingsdrama-i-frankrike

Tragisk sak.

Her skulle dei brukt SQS, så hadde det ikkje vært noe poeng i ran.
Innlegg av: LeifH (10.02.18 10:32 ), lest 3153 ganger

Kan ikke si jeg er optimist til tallene. Men veldig optimist på hva vi vil få vite om interessen for c&c, den russiske avtalen osv.
Artikkelen på Hegnar blir garantert ikke bra siden de vil sammenligne. Men fremtiden er hvorfor jeg investerer i selskapet, og det blir bra.

Handlet litt igår, og brukte selvfølgelig kontanter. Det gikk fortere med en lapp enn kortbruken på personen foran.
Innlegg av: tunktee (10.02.18 14:53 ), lest 3106 ganger

Tittei, hei på dere! (Dårlig rim?)

På generelt grunnlag kan jeg si at jeg har sett samme debatten vedrørende kurs i på forumer for mange aksjer. Jeg syns det er litt konspiratorisk uten at det er ment som kritikk til noen. Som regel er det så enkelt som at noen vil ut av sin posisjon.

Kult at vikingen forsøker å holde kursen oppe, men klarer noen få personer å endre markerdpsykologien ved å kjøpe noen aksjer i sluttauksjonen?
I større selskaper, så er kursen i stor grad trendbasert. (derav teknisk analyse)
I hvor stor grad det er relevant å tenke trend i Strongpoint med en så lav omsetning vet jeg ikke.
Jeg tror at støtte og motstand betyr noe uansett hvor lav omløpshastigheten i en aksje er, da de samme psykologiske effektene teller. Mange vil ut hvis kursen ramler under gulvet, og visa versa.

Vi må huske på at dersom bare ´en person som eier en større mengde aksje vil ut, så kan han på egenhånd senke kursen med mange prosent i dette selskapet.
Innlegg av: just_fun (10.02.18 18:11 ), lest 3061 ganger
Endret: 10.02.18 18:14

t:
Du har se3lvfølgelig rett. Om en av de større som topp 10 og da tror jeg at et par her på tråden er inne, skulle ville selge og er er så dumme at de selger på best kan få kursen ned i 6 eller noe sånt.
Slik jeg ser det er det at markedet ikke har skjønt potensialet i SP. Alle som skriver her er jo enige om det.
Men, jeg snakker for meg selv, vi er ikke personer med store muskler. Hadde jeg .................kjøpte meg hele selskapet og en jobb med å .., vel jeg vet ikke hva jeg kunne gjort bedre. MF?
Ta Vensafe. Kjempeprodukt! Når det virker. Jeg er av de som er innom et part ganger i uken for min ting jeg ikke liker å snakke om. Kona hater det og....
Blir det oppkjøp håper jeg de største aksjonærene og JW i sær å bli multifucking rich!
I mine øyne er Vensafe en verdensvinner med rett markedsføring. Bare dette potensialet gir meg en børskurs langt over dagens. Så er jeg kanskje forelsket i dette og flere produkter fra SP som bare funngerer hver gang jeg benytter dem som kunde.
Jeg tror SP trenger en ny eier, En storebror som Tomra eller aller mest en av de største i verden innen handel. You name it!
Og oppkjøpspris mener jeg er verdt langt over dagens kurs for å si det mildt. SP har sine begrensninger på hva de kan satse. Et større internasjonalt selskap kan ta verden på null time med produktene til SP. Under forutsetning av at jeg ikke kjenner konkurrenter, men kun egen erfaring.
Nå er det mer OL å følge tror jeg. Fytti. Jeg skal opp 0300 idag og håper på en vinner fra Norge. Jeg heier mest på Svindal, men like moro om det blir en annen innen laget. Ny sølv?
Innlegg av: Ols123 (10.02.18 19:44 ), lest 3015 ganger

Så många bra frågor här på forumet men som alltid inte en fråga på plats vid kvartals presentationer... varför går ni inte dit o låter Strongpoint svara på era frågeställningar ????
Innlegg av: stifinner (10.02.18 19:57 ), lest 3004 ganger

Det norviking driver med er jo bare tull!
Det er min meming om den saken.
Innlegg av: tunktee (10.02.18 20:09 ), lest 2992 ganger

Ols123, Tenkte å omsider sende noen spørsmål til Waaler for første gang. Ting som han kan besvare på presentasjonen hvis han syns det er greit.
Kan lime inn spørsmålene her når jeg har sendt dem.

Bor selv for langt fra Oslo, til at jeg tar meg tid til å reise dit for en presentasjon som jeg kan se på nettet.
Innlegg av: tunktee (10.02.18 20:28 ), lest 2976 ganger

Glemte å nevne at det virker som Waaler er veldig forsiktig med hvor mye info han deler.
Så vidt jeg vet er der mange som har sendt inn spørsmål til tidligere presentasjoner.
Noen ganger fletter han inn svar i presentasjonen, andre ganger nevner han ingenting om det han har blitt spurt om.
Innlegg av: just_fun (10.02.18 20:30 ), lest 3013 ganger

t, ja gjør det. JW tar oss aksjonærer på alvor. Den beste presentasjone slik jeg ser det, var da han leste spørsmål og ga svar på ting vi lurte på. Jeg tror han var innom de fleste. JEg var i hvertfall veldig godt fornøyd etter den presentasjonen.
Vi på bakerste benk liker ikke å spørre i plenum og kamera. Men liker å få svar der i plenum.

OL tider. God norsk innsats og SP tar vertslandet med storm med produktene de har. Samsung? vet dere hva SP står for?
Innlegg av: Norviking (11.02.18 10:08 ), lest 2900 ganger

@ Stifinner
En hobby må man jo ha:)
Og jeg vet godt at mine småkjøp ikke monner.
Men min "hobby" har iallefall ikke skadet kursen.

Så da får du mene akkurat hva du vil.
Det er nå min mening om den saken :)

Innlegg av: LeifH (11.02.18 10:38 ), lest 2893 ganger

Syns du gjør en kjempe jobb jeg, viking.:D du er gull og ha.
Innlegg av: Grantchester (11.02.18 14:16 ), lest 2854 ganger

Ny video fra ETISPRO, leverandør av teknisk utstyr, inkl. CG til apotek i Spania;

https://www.youtube.com/watch?time_continue=46&v=DGPzbDMB5rI

CG presenteres tidlig i videoen, rett etter den karakteristiske skiltingen.
Innlegg av: Collin (12.02.18 14:03 ), lest 2696 ganger

C&C er vel nå 8 måneder gammelt og på den tiden er det landet to større kontrakter Sverige og Russia. Er det bare jeg som synes det er helt rått? Landet og leverte kontrakter sådan.
Innlegg av: sulzrox (12.02.18 14:12 ), lest 2709 ganger
Endret: 13.02.18 12:02

Ein skal ikkje undervurdere psykologi i aksjemarked. Dermed kan det ha noe for seg å kjøpe opp eller ned slutt kursen.

Edit:
Blir 2018 blir motsatt av 2017?
https://imgur.com/a/3sxRV
Innlegg av: LeifH (12.02.18 19:36 ), lest 2585 ganger

Enig. Men veldig spent på hvem neste man ut er, håper jo på norge, men frankrike eller tyskland hadde smakt utrolig godt.
Innlegg av: Collin (13.02.18 13:05 ), lest 2435 ganger
Endret: 13.02.18 13:08

Som en motvekt mot alt det overnegative som skrives her så vil jeg nevne at ordrene har da kommet etter at SQS ble myndighetsgodkjent i France, både der og naboland har kjøpt samt Russia. Ikke de helt store, men det viser at nå som godkjennelser er på plass, produktkvaliteten er der og pris så kommer ordrene. Jeg forventer nye ordres når vi har de beste i bransjen som referanse ref. Loomis og Sperbank. Videre er C&C nå 8-9 måneder gammelt og har på rekordtid landet to større ordrer i to forskjellige markeder. Den ene av de er i salgsinntekt opp mot hele dagens markedsverdi. Helt sykt.

Så snakkes det om konkurrenter og at produktene ikke er så unike. Det er sant på flere produktområder, men ikke når det gjelder SQS og tildels CG. CG spiller i en egen klasse når det gjelder kvalitet. Konkurrentene kan vinne kortsiktig, men når alle problemene kommer så bytter de kanskje? Vi så det vedrørende Alimerka. De gikk først for konkurrenten, men snuddde raskt.
Tillit og langsiktighet bør bære frukter. Når det gjelder C&C, så er det enkelt å kopiere. Svært enkelt. Problemet er at i Norden spesielt, så har ikke konkurrentene nødvendigvis et dristribusjonsnett og opparbeidet tillit og samarbeid med kjedene. Dette er viktig ifbm. integrasjon og systemleveranser. Plukk, levering, datasystemer, betaling - you name it.

Hilsen Collin som fortsatt er superoptimist på fremtiden.
Innlegg av: PSI- Investor (13.02.18 13:25 ), lest 2400 ganger

De fleste av oss er nok optimister, ellers hadde vi stukket.
Det er bare det at vi ikke skriver det hele tiden. Strong har bygget sten på sten og det gjøres fremdeles. Omsetningen går litt opp og ned, men tross alt i forhold til for noen få år siden er det sterk vekst. Overskudd og utbytter kommer (fremdeles) på sikt til å bli større og større. Det er klart det er gøy med kortsiktig gevinst, men det er forskjell på om man er investor eller trader, og i Strong blir man mindre frustrert om man er investor enn om man er trader tror jeg. Derfor er det vel de som er mest trader i huet som klager mest?

Så lenge Strong ikke har så spesielt høy margin så er det vel ikke så gitt at andre kan selge like bra greier så mye billigere tross at enkelte løsninger går an å kopiere. Mange ganger er stabil drift på sikt av større verdi enn at akkurat innkjøpet var så billig, og vi får satse på disse kundene, som sikkert også er de største og mest seriøse kundene.

Innlegg av: Collin (13.02.18 13:36 ), lest 2399 ganger

Nettopp PSI, hilsen - kanskje - den verste traderen av oss alle? Men, som sitter pal i Strong.
Innlegg av: Syriner (13.02.18 14:05 ), lest 2364 ganger

Hyggelig at du morer deg, lykke til videre!
Innlegg av: Norviking (13.02.18 14:09 ), lest 2360 ganger

Morro med robothandel i Strong hehe
At dem gidder !
Innlegg av: PSI- Investor (13.02.18 14:10 ), lest 2357 ganger

Nå tror jeg nok at 'beste' er en bedre beskrivelse enn 'verste', men det er klart slikt tar det seg ikke ut å skrive om seg selv. Selv for tradere er det vel greit å ha en del av penga i lavere risiko langsiktig.

En helt annen ting er at nå er det snø som i gamledager i Moss, så i kveld blir det skitur, og det gleder jeg meg til!
Har skikkelig lyst til å forsøke å lage en 3D- modell av hele lysløypa nå som det er vakkert med snø på trærne, det hadde vært kult, vi får se.
Innlegg av: Collin (13.02.18 14:22 ), lest 2339 ganger

PSI: "verste" i sammenheng med tid jeg holder en posisjon. Noen ganger i kun 5 sekunder og sjelden over 10 minutter. God tur, svært spent på talla både i Strong og Koa denne uka.
Innlegg av: HitIT (13.02.18 14:39 ), lest 2357 ganger
Endret: 13.02.18 14:40

Tikker å går nede i Roine land:

Roine Gabrielsson
‏@RoineG
3 min3 minutter siden
Mer
This week we go live in three new stores in Genting Highlands and Melaka

https://twitter.com/search?f=tweets&vertical=default&q=cashguard
Innlegg av: PSI- Investor (13.02.18 14:41 ), lest 2328 ganger

Takk!

OK, he he, 5 sek, guttungen har pers på 20 sek tror jeg, kryptovaluta svinger jo bra.
Jeg ligger vel i snitt på flere år, men har vel pers på mindre enn en dag...
Innlegg av: Collin (13.02.18 14:44 ), lest 2332 ganger
Endret: 13.02.18 15:01

Takk for all god informasjon du henter frem HitIT. Det gjør oss andre late. Jeg, som dere vet, har en favoritt i Roine og hans' markesplan. Den vil seire. Til slutt. Langsiktig jobbing betaler seg. Nå har jeg sagt nok i dag, så får noen andre overta. Positive som negative. Torsdag får vi trolig vite mye interessant. Minst 50 mill.

PSI: for å overleve i daytrading så må man ha en meget sterk strategi som holder over tid. Jeg setter positiv SL så raskt som overhode mulig. Det gjør at uansett hva som skjer, så tjener jeg i alle fall litt penger og unngår tap. Veldig mange trades går derfor ut etter få sekunder. Vil hesten løpe, så løper den om ikke så blir det en bitteliten gevinst. Jeg er ikke god i gamet, men trener og synes det er gøy.
Innlegg av: PSI- Investor (13.02.18 15:06 ), lest 2302 ganger

Roine land, det er vel brått blant verdens største, likevel nokså ukjent
Innlegg av: LeifH (13.02.18 18:25 ), lest 2228 ganger

Positiv nå, collin. :D

Jeg er redd tallene, men informasjon om fremtiden gleder jeg meg veldig til. Informasjon om USA, c&c, cub(messen)hvor interessen er, Asia. Håper virkelig han bruker like lang tid som sist, og gir veldig god informasjon. Gjør han ikke dette, blir jeg skuffet.
Innlegg av: tunktee (13.02.18 19:29 ), lest 2206 ganger

Collin, Hvis du ikke alt bruker det, se om du finner en plattform som tilbyr trailing stop-loss. Nyttig innenfor blant annet valuta og råvarerer, og medfører at du ikke trenger å klistre trynet til skjermen. (Tror saxobank har fått det.)
Innlegg av: Ols123 (13.02.18 20:20 ), lest 2157 ganger

Snart kommer nyheterna ifrån Baltikum https://www.cvonline.lt/job-ad/strongpoint-uab/marketing-specialist-d3516282.html
Innlegg av: LeifH (13.02.18 20:41 ), lest 2135 ganger

http://profesionalhoreca.com/cashguard-la-solucion-ayuda-establecimiento-sea-mas-rentable-eficaz/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Innlegg av: Collin (13.02.18 21:47 ), lest 2092 ganger

Tunktee: har det allerede og jeg sitter absolutt ikke klistret. Jeg setter positiv sl og kursmål og skrur av.

Når det gjelder resultat Q4, så kan det komme engangskostnadenover resultat ifbm. oppkjøp? Jeg husker rett og slett ikke da det er 9 år siden jeg gjorde dette sist. Eller kan disse avsetningen tas om egenkapitalen? Hmmm. Hode er trett for dagen, kommer nok til meg i morgen. Spennende er ordet for torsdag. God natt.
Innlegg av: tunktee (13.02.18 21:59 ), lest 2071 ganger

Oppkjøp av bedrifter føres opp i balansen som materielle eiendeler og Goodwill. Disse skrives så av etter den gjeldende satsen for hver enkelt gruppe.

Det kan ha tilkommet noe kostnader i forbindelse med forhandlinger og overtagelse, men i utgangspunktet kan disse også balanseføres dersom de er direkte knyttet.

På generell basis, så kan et kvartal påføres kostnader som vi ikke har kjennskap til. (F.eks varemesser, feilproduksjoner, juridiske kostnader etc.) Jeg er derfor langt mindre opptatt av den kvartalsvise EBITDAen enn deg Collin, og mer opptatt av omsetningen og dens trender. På årsbasis er naturligvis EBITDA viktig.
Innlegg av: tunktee (13.02.18 22:00 ), lest 2074 ganger

Lykke til med tradingen forresten, Collin :)
Innlegg av: Collin (13.02.18 22:28 ), lest 2049 ganger

Takk for avklaring. Selvsagt og dette kan jeg. Egentlig.
50 mill+ på året er ok. Er det under blir jeg skuffet.
Innlegg av: LeifH (14.02.18 00:36 ), lest 1969 ganger

https://www.hadeland.no/nyheter/politi/penger/forsokte-a-betale-med-falsk-200-lapp/s/5-21-321214
Innlegg av: HitIT (14.02.18 08:36 ), lest 1939 ganger
Endret: 14.02.18 08:38

Pricer med q4 rapport:
"Ökningen i
perioden drivs av en hög aktivitet hos flera kunder, varav de flesta återfinns i
Frankrike, Italien, Norge och Belgien."

http://mb.cision.com/Main/715/2452182/791871.pdf
Innlegg av: Collin (14.02.18 09:02 ), lest 1894 ganger

HitIT: supre nyheter og vi trenger all "bread & butter" salg vi kan få nå. Jeg sikter inn en EBITDA på 63 mill/året i morgen, og det er ikke for mye. Jeg grubler fortsatt litt på oppkjøpet og bokføring. Har noen notater liggende og skal se over det ila. dagen.

Tvi tvi.
Innlegg av: PSI- Investor (14.02.18 09:17 ), lest 1893 ganger
Endret: 14.02.18 09:30

Oppkjøp kostnadsføres jo ikke, men det blir større avskrivning som Tunktee sier.

Ellers så ser jeg at det er mye motstand mot virtuelle penger om dagen, f eks her: http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/02/Virtuell-Ja-Valuta-Nei

Og da tenker jeg at dersom bankene får det som de vil og alle kontanter skal bort (om en god del år), blir ikke da NOK også på sikt på en måte en virtuell valuta...?

Bra det er motstand! ESB er jo tross alt ikke hvem som helst...
Innlegg av: LeifH (14.02.18 09:33 ), lest 1867 ganger

Leste endel om fysisk penger igår, og den greier seg langt bedre enn de fleste trur, i den store verden.
Innlegg av: PSI- Investor (14.02.18 09:46 ), lest 1855 ganger

Ja helt sikkert, men det er viktig at man husker å støtte opp om det ved å bruke cash av og til selv. Jeg har en skattefri husleie på en del lapper som jeg alltid får i hånda, og det brukes selvsagt. Når det er tomt tar jeg ut noen lapper når jeg kjøper mat slik at jeg kan betale mer med cash.
Som med alle ting, det EN gjør er ikke så viktig men det er fremdeles mange heldig vis, og behovet opprettholdes.
Innlegg av: LeifH (14.02.18 10:25 ), lest 1847 ganger

Enig. Jeg tar alltid ut penger i butikken, men virker som folk trur du ikke kan ta ut i butikken lengre. Stort sett kan man jo ta ut 3000kr, og noen ganger 5000kr.
Jeg liker veldig godt og ha en 2-3k i lommeboken til enhver tid.
Innlegg av: Elektrikeren (14.02.18 10:35 ), lest 1844 ganger
Endret: 14.02.18 10:44

Det ruller og går. For en times tid siden la representanten i Sør Afrika, Bullion IT ut bilder fra 2 nye CashGuard-installasjoner. 5 stk. montert hos Mall@55 Tops ( Spar-butikk) og 10 stk. montert hos OK Middestad Corporate Store.

https://www.facebook.com/pg/BullionITPtyLtd/posts/?ref=notif
Innlegg av: PSI- Investor (14.02.18 10:40 ), lest 1821 ganger
Endret: 14.02.18 10:41

Jeg har litt moro av en sånn runddans med pengene, jeg har en del utlegg for de ulike bedriftene jeg holder på med, og da betaler jeg kontant, får oppgjør på bank, og så uttak igjen. Små gleder osv...

Nevnte å lage 3D modell av lysløypa i går. Det gikk ikke det var jo fullt av folk der. Prøvde meg på gata hjemme i stedet, er veldig spent nå på om det gikk, scanneren er jo egentlig til bruk inne i bygg. Får vel svar på om det ble severdig i løpet av dagen.

Se gjerne https://www.pqx.media/ under 3D boligvisning, litt nystartet dette men morsomt, vi trenger kunder...
Innlegg av: Collin (14.02.18 10:44 ), lest 1819 ganger

PSI- Investor: enig i at oppkjøp ikke kostnadsføres. Selvfølgelig. Men, det er flere momenter her.
Slik kan et oppkjøp se ut:
Kjøpt aksjekapital
Opparbeidet resultat
Anleggsmidler
Varelager
Fordringer
Bankinnskudd
Gjeld
Goodwill
I tillegg kommer earn out og det er det jeg skal gå mer i dybden i. Jeg tror jeg vet, men man skal som sagt ikke tro man skal vite.
Innlegg av: Ols123 (14.02.18 10:49 ), lest 1805 ganger

Pricer Orderingången under det fjärde kvartalet var ett resultat av en hög aktivitet på ett flertal geografiska marknader där bland annat Italien, Norge och Belgien stod för en stark tillväxt", skriver hon i rapporten.
Innlegg av: PSI- Investor (14.02.18 10:52 ), lest 1802 ganger

Jo det er vel en del greier når det ikke kun er aksjekjøp til fast pris, men det bidrar nok positivt ellers hadde de nok droppet også dette.
Tror jeg da, som alltid tror det blir veldig bra etter hvert!

Innlegg av: Casiasia (14.02.18 10:54 ), lest 1809 ganger

synes vitterlig jeg ser 9 eller 10 CG-er fra Bullion, vakkert !
Innlegg av: Elektrikeren (14.02.18 11:53 ), lest 1756 ganger
Endret: 14.02.18 11:54

Man kan se 10 stk. på bildet.
Innlegg av: Norviking (14.02.18 11:34 ), lest 1781 ganger

@PSI- Investor

Knallflott webside du har
Ja det må jeg si er imponerende.
Og tøffe bilder, er de av deg ?
Bra du bruker verneutstyr også.

Dette ser fantastisk bra ut så lykke til med bedriften.

Mvh
Norviking
Innlegg av: PSI- Investor (14.02.18 11:58 ), lest 1748 ganger
Endret: 14.02.18 12:00

Takk for flott tilbakemelding Norviking, og takk for at du i det hele tatt så på det!

Jeg er med på eiersiden og jobber en dag i uken, men jeg tar ikke bilder eller filmer selv bortsett fra i går kveld. Jeg har ikke laget hjemmesiden heller. Men jeg er med og kjører, bærer utstyr og gjør kontorjobb. Det er morsomt med noe nytt!
Den Preikestolen- filen vi har til visning i VR- briller er fin, man står på kanten og noen blir litt redde for å dette ned. Jeg har lyst til å legge inn en 3D modell av en løve som hopper mot en, men det er mulig det er mer enn nok med et ekorn...

Boligvisning med VR- briller blir også flott og slett ikke dyrt fra 5900,- + mva, man kan 'gå' rundt, også i bygg som ikke er bygget enda (men det siste koster det en del å lage da).

Jeg tror at det til hjemmesider for f eks produksjonsbedrifter eller verksteder etc også kan være morsomt å ha en 3D- modell av hele produksjonshallen. Opp til 1500 kvm mener jeg prisen er 12.900,- + mva ev pluss reise så er det en større bedrift er det jo småpenger.

Gutta påstår de kan lage hva som helst, og å legge inn 3D modeller inn i 360 film gir fine effekter. De legger også inn f eks daglig leder som presenterer hvis ønskelig

Innlegg av: Norviking (14.02.18 12:07 ), lest 1731 ganger
Endret: 14.02.18 12:12

@ PSI- Investor

Om det dukker opp noe behov hos mine kunder så skal jeg tipse dem om siden din.

Jeg jobber med både store og små entreprenører og med kunder innen mekanisk industri etc etc.
Man vet jo aldri hva som kommer opp av behov :)

Innlegg av: tunktee (14.02.18 13:21 ), lest 1699 ganger

Til info, jeg har sendt en e-post til Waaler med spørsmål som følger. Har rotet vekk lappen med spørsmål som jeg har samlet gjennom siste halvåret, så har nok glemt en del av de tingen jeg ønsket svar på.

Jeg har noen spørsmål som jeg håper det passer å besvare på presentasjonen i morgen.

Det første gjelder rammeavtalen med Utkonos, meldt 19.12 i fjor.
Kan du si noe om potensiell verdi på avtalen?
Jeg ser at der ble levert 25 enheter tidligere i fjor. Kan du si noe om progresjonen for rammeavtalen; Er leveransene påbegynt?

Det var spennende med den store installasjonen av CashGuard i Sør-Afrika for et par år siden.
Det er lenge siden vi har fått nyheter fra det landet.
I tillegg har vi, så vidt jeg vet, en forhandler av samme produkt i USA.
Har du mulighet for å si noe om disse to markedene? Australia kunne også være interessant å vite mer om!

Kan du si noe mer om progresjonen i avtalen om elektroniske prisetiketter med den norske butikkjeden? (Var det Bunnpris?)

Til slutt vil jeg nevne at jeg setter stor pris på presentasjonene. Disse inneholder blant annet nyttig informasjon om de internasjonale markedene som jeg ikke finner i rapportene.
Jeg har savnet presentasjonen for 2. kvartal og antar at det er logistikken rundt ferietider som forhindrer en webcast.
Har dere likevel mulighet til å publisere en skriftlige versjon for fremtidige Q2?
Innlegg av: sulzrox (14.02.18 14:58 ), lest 1655 ganger

Hva er problemet med å lage ein liten webcast til Q2 rapporten? Kjøp inn eit webkamera.
Innlegg av: tunktee (14.02.18 15:06 ), lest 1615 ganger

RE^3: STRONG 2018 #5

LOL, god ide Sulzrox! :)
Innlegg av: PSI- Investor (14.02.18 13:47 ), lest 1672 ganger

Takk for det mr Viking!
Nå begynner vel en del å bli lei dette så skal la det ligge etter dette innlegget.
Men en slik byggskanning måler alle avstander med 1% nøyaktighet, så kan brukes til dokumentasjon. Og Virtuell opplæring. Har så vidt begynt med virtuell kjøreopplæring, får svar av Innovasjon Norge neste uke tenker jeg.

Det hadde vært så digg å jobbe bare med dette og droppe ut av byggebransjen, sitter her og venter på nok et kranglemøte i ettermiddag.
Innlegg av: Syriner (14.02.18 15:14 ), lest 1607 ganger

Ts, hvorfor?
Innlegg av: LeifH (14.02.18 18:10 ), lest 1535 ganger

Om vi fortsetter 2018, som 2017.. har denne Enorme c&c i bakgrunn så blir det jo ikke så værst. Trur 2018 Kan nytes litt.
Innlegg av: Baron1! (14.02.18 22:30 ), lest 1448 ganger

Jeg forventer noe i dette sjiktet for hele 2017:

920m omsetning
50m ebitda
16m ebit
10 EBT
7M resultat

0.17 EPS

Venter også god guiding på neste år med fokus på C&C-kontrakten og potensiale for ny rekordomsetning i 2018. Eller i hvert fall fra Q3-18 til og med Q2-19. Altså 1 år med andre del av 18 og første del av 19. Venter også at marginen der vil ligge på 15-20% som vil slå godt ut på bunnlinjen.

-Baronen
Innlegg av: Collin (15.02.18 07:57 ), lest 1355 ganger

I dag skjer det Rus har ventet på. Stor nyhet i dag.
Innlegg av: HitIT (15.02.18 08:17 ), lest 1350 ganger

webcast her:
http://coxit.net/strongpoint/Webcast/live_webcast.html
Innlegg av: Norviking (15.02.18 08:17 ), lest 1322 ganger

WTF

Styret i StrongPoint og Jørgen Waaler, konsernsjef i StrongPoint, har i en
periode planlagt konsernets neste CEO. Jørgen Waler er 62 år, har vært i
selskapet i over 16 år, og ønsker nå å starte overleveringen av ledelsen av
selskapet til sin etterfølger.

Styret er glad for å kunngjøre at de har rekruttert Jacob Tveraabak, 42 år, som
StrongPoints neste konsernsjef.
Innlegg av: HitIT (15.02.18 08:22 ), lest 1316 ganger

Tja, ikke katastrofetall iallefall.
At JW gir seg er jo litt vemodig, men tenker Jacob kan gjør en god jobb.
Innlegg av: JOHA12 (15.02.18 08:26 ), lest 1272 ganger

Helt OK med tanke på at kjempeordrene har uteblitt. Spennende med ny konsernsjef. Vil nok savne Waaler som jeg synes har gjort en meget bra jobb.
Innlegg av: Baron1! (15.02.18 08:32 ), lest 1239 ganger

Innlegg av: Baron1! (14.02.18 22:30 ), lest 146 ganger
Jeg forventer noe i dette sjiktet for hele 2017:

920m omsetning
50m ebitda
16m ebit
10 EBT
7M resultat

0.17 EPS

Det reelle resultatet:

951m omsetning
52.5m EBITDA
19M EBIT
14.2 EBT
10M RES.

0.23 EPS

0.50 utbytte.

Godkjent.

Det blir gode penger å tjene på rammeavtalen, hvis den blir fast, noe jeg tror den gjør. Burde gi 100m årlig omsetning, med 15-20% margin. Nå må selskapet begynne å vise vekst igjen. Kanskje ny CEO får det til.

-Baronen.

Innlegg av: Nøtten (15.02.18 08:40 ), lest 1187 ganger

Mye positivt her. MNOK 951,5 i et dårlig år er mer enn godkjent.

En del Nye avtaler som ikke er meldt, blant annet ny leverandøravtale med Rema 1000 og CUB Pick & Collect i Estland.

Spennende med ny CEO, og flott at Jørgen tar seg tid til å drive med god overlapping.
Innlegg av: HitIT (15.02.18 08:43 ), lest 1194 ganger

Nye sjefen har ordet nå på webcasten.
Innlegg av: Casiasia (15.02.18 08:45 ), lest 1152 ganger

meget troverdig fra Tveraabak, denne karen investerer jeg gjerne i !
Innlegg av: Krosta (15.02.18 08:49 ), lest 1120 ganger

Bra presentasjon av Waaler. Trist at han slutter, men den nye arvtageren virker å inneha den rette kompetansen og "driven" til å lykkes.
Innlegg av: Casiasia (15.02.18 08:58 ), lest 1079 ganger

En optimitisk presentasjon fra JW - takk for innsatsen. Regner med aksjekjøp fra JT. Håper de gir ham en skikkelig gulrot. Mye positivt. En avtale med Giant (en del av Dairy Group, en av Asias største kjeder) kan bli gjennombruddet for Vensafe. Blir spennende fremover.
Innlegg av: HitIT (15.02.18 09:01 ), lest 1088 ganger

Ser ut til at kursen skal oppover i dag.
Innlegg av: the1nonly (15.02.18 09:08 ), lest 1028 ganger

JW sitter på en betydelig aksjepost og vil ikke regnes som innsider når avgått som CEO..

Vet ikke hva som er naturlig i en sånn situasjon, regner ikke med de pøses ut over børs, men regner heller ikke med JW skal beholde alle aksjene som «pensjonist».

Kom sent inn i Webcast, besvarte egentlig JW på innsendte spørsmål?
Innlegg av: Norviking (15.02.18 09:18 ), lest 1005 ganger

50 øre i utbytte
jaja ikke dårlig
Helt som forventet :)
Innlegg av: PSI- Investor (15.02.18 09:30 ), lest 961 ganger

Ja altså det har vært skreket om ingen avtaler og tom ordrebok, likevel nesten milliarden i omsetning og overskudd, og akkurat nok utbytte til å betale restskatten pga utbyttet fra i fjor. Det er fint!

Ny driv med ny leder er positivt selv om dette utsagnet ikke betyr missnøye med JW.

Og jeg har ikke noe tro på at han selger aksjene, det er jo lav kurs i forhold til fremtidig forventet vekst og hvorfor selge nå.
Innlegg av: JOHA12 (15.02.18 09:34 ), lest 945 ganger

Jacob gjorde et godt inntrykk på sin presentasjon. Behersker i hvert fall engelsk til fulle. Ellers så har jeg merket meg at "service" inntektene stiger fra kvartal til kvartal.

Deilig å slippe enda en negativ overraskelse i hvert fall.

Virker som om resultatene etter resultatvarselet sakte men sikkert snus oppover igjen. Og 50 øre i utbytte skader vel ikke.

La også merke til at Pricer også betaler 50 øre i utbytte...
Innlegg av: Nøtten (15.02.18 09:37 ), lest 942 ganger

Internasjonalt er vi nå på nivå med tidligere hjemmemarked, og øker stadig.

Det skrives også i presentasjonen at det ventes to internasjonal kontrakter innen kort tid, en på 25MNOK.
Innlegg av: JOHA12 (15.02.18 10:02 ), lest 907 ganger

Dette høres jo bra ut;

Utviklingen i de prioriterte markedene utenfor Norge/Sverige er meget positiv. EMEA sto for 74 prosent av alle Cash Management leveransene i 4. kvartal. Det en spesielt sterk utvikling i det spanske markedet.

Spania vokser videre!!
Innlegg av: LeifH (15.02.18 10:09 ), lest 891 ganger

Meget meget fornøyd. Ikke en stor kontrakt i 2017, og dette er hva de gir oss. Veldig veldig bra. Jeg fortsetter å kjøpe, dette blir stort en dag.. Vensafe som man glemmer iblant er en skikkelig vinner.

Innlegg av: JOHA12 (15.02.18 10:15 ), lest 860 ganger

Peprer forumet med positive nyheter...

Disponibel likviditet var MNOK 54,3 pr. 31. desember 2017.
Netto rentebærende gjeld er redusert med MNOK 17,5 sammenlignet med utgangen av 3. kvartal og utgjorde MNOK 51,4.

Fortsatt gjeldfritt selskap med andre ord til tross for store/ekstraordinære utbyttebetalinger er imponerende.
Innlegg av: Casiasia (15.02.18 10:20 ), lest 842 ganger

de dårlige tallene fra 2017 vil gi kunne gi en low base effekt så veksttallene for 2018 kommer til å bli meget gode. Med en ex McKinsey i lederstolen blir det nok mer fokus på mulige strukturendringer. Pricer og Strongpoint er hver for seg for små globalt, men sammen vil de ha mer tyngde. Samme kunder, bred portefølje. 50/50, Pricer betaler med aksjer, blir ikke det ca. 14 NOK ? Har ikke finregnet på det.
Innlegg av: Collin (15.02.18 10:39 ), lest 810 ganger
Endret: 15.02.18 10:44

Dette er livsverket til Waaler og veldig synd at han slutter på oppløpet. Jeg vet ikke om jeg liker denne endringen så godt? Jeg fikk snakket litt med ham nye, og ingen tvil om at han er en driftig kar. Vi får håpe at den samme langsiktigheten som har vært fortsetter. Waaler sammen med Roine er en av de viktigste grunnene til at jeg er aksjonær.

Vi husker fra Q3 rapporten og hva Waaler sa da angående at han trodde det løsnet i løpet av Q1 2018. I dag fikk vi vite om flere kontrakter i siste forhandlingsledd og som det ble lovet landet. Gjennombruddsordre i nytt marked til og med. Det sier oss at Strong er tidlig ute og tilbyr det markedet vil ha.

Stemningen før og under møtet ga inntrykk av å være fremoverlent og at fruktene skal høstes i 2018 og fremover. Mye hardt arbeid som ligger bak. Etter i dag er det ikke snakk om å selge en eneste aksje. Rett i overkant av 50 mill i EBITDA som flere av oss trodde, så og si gjeldfritt, bunnsolid balansen og bare muligheter.

Vi er på vei gutta.
Innlegg av: LeifH (15.02.18 10:52 ), lest 785 ganger
Endret: 15.02.18 11:01

Jeg trur det er smart og gi ballen videre, om man ikke orker kjøret fullt ut. JW kommer nok til å ha en god stemme inn i spillet videre, og selge en aksje gjør nok ikke JW, for han er sikker på dette selskapet. Så likte godt at ballen gikk videre til en som er skikkelig sulten.
Innlegg av: Collin (15.02.18 11:15 ), lest 739 ganger

Ja, det er spennende med ny sjef. Ingen tvil. Kan hende det er sundt med nye koster. Samme sjef i 17 år er lenge nok egentlig.
Aksjekursen jubler litt over talla og kontrakter som nærmest er lovet. Spennende med Australia, piloter som er i sluttfase. Kan hende det endelig renner på nå? Jeg tror det og kanskje markedet også begynner å tro igjen etter den lange nedturen vi har hatt? I overkant av 400 mill er ikke mye for et selskap med egeneid teknologi som fungerer og som ligger perfekt til for nye muligheter/markeder.
Spent på hva rus sier.
Innlegg av: Ols123 (15.02.18 11:20 ), lest 727 ganger

Coop Estonia signed with Cub e-commerce solution and we expect to contract 6 Click & Collect systems shortly.
Expect to contract MNOK 25 with a new speciality chain in Baltics POS-SW & SLA over two years.
Innlegg av: tunktee (15.02.18 11:21 ), lest 728 ganger

Ble nesten lei meg på slutten der asså. Så er det egentlig om å gjøre å slutte å være konservativ. Eller hva sier du Collin? ;) Vi bør være fremoverlent, og selv fikk jeg fikk et godt inntrykk av ny direktør.

Drister meg til å si;
Have a Strong year!
Innlegg av: Collin (15.02.18 11:27 ), lest 722 ganger

Kan hende de har gått seg litt blinde i Strong, så nye koster og nye øyne på ting kan være greit det. Jeg er som dere vet en Waaler-mann, så får vi se om han nye kan bringe noe nytt på bordet? Han ga et svært godt førsteinntrykk i alle fall.
Innlegg av: just_fun (15.02.18 11:39 ), lest 718 ganger

Jeg ble også vemodig med skifte av toppleder, men vi vet ikke bakgrunnen. Så var JW i mer spøkefullt hjørne og fremoverlent enn på lenge og det tyder bra. At den neste sjef har mangeårig bakgrunn fra retail og også C&C viser vel kanskje hvor styret ønsker at SP skal satse enda sterkere fremover. Og tallene var bra med et utbytte som jeg håpet på i utgangspunktet. Vel blåst JW!
Innlegg av: JOHA12 (15.02.18 12:07 ), lest 620 ganger

Tror dette er den siste "morsomme" og negative vinklingen vi har sett fra Hegnar i tiden som kommer; Jf. "Tallene fra Strongpoint ble ikke så sterke".

I kvartalene som kommer så skal tallene sammenlignes med følgende omsetning; 250 millioner (1. kvartal 2017), 238 mill (2. kv.) og 205 mill (3. kv.).

Labels bidro med neste 10 mill i EBITDA dette kvartalet. Må vel være rekord fra den kanten. Rundt 20 % margin!! Kan ikke kalles annet enn en suksess både selve oppkjøpet og omorganiseringen/moderniseringen i etterkant. Tallenes tale er gull.
Innlegg av: tunktee (15.02.18 12:12 ), lest 621 ganger

JW har jo åpenbart en del gryn, tatt i betraktning hvor mange askjer han har. Kanskje det er på tide å bruke hytten i Hemsedalen og leiligheten i Spania.

Vi bør være forberedt på at der kommer melding om innsidesalg fra ham. Det er i så tilfelle helt naturlig nå.

Bare kast aksjer etter meg; jeg kjøper!
Innlegg av: tunktee (15.02.18 12:16 ), lest 613 ganger

Kostet meg noen kroner å gå på fylla i går. Kunne tydeligvis fått aksjene billigere på morgenkvisten...
Innlegg av: LeifH (15.02.18 12:33 ), lest 562 ganger

Trur ikke JW vil selge, og om han selger noe vil han nok ha funnet en kjøper for sine aksjer. Men ville vært rart om han selger på dette nivået, da trenger han virkelig penger. :)
Innlegg av: tunktee (15.02.18 12:34 ), lest 561 ganger

Vet du hva når han kjøpte så mye og hva hans kostpris er LeifH?
Innlegg av: tunktee (15.02.18 12:40 ), lest 534 ganger

Jeg håper at der kommer melding om at Jacob Tveraabak har kjøpt i dag. Noen som vet om han er aksjonær fra før?
Innlegg av: tunktee (15.02.18 12:36 ), lest 568 ganger

(Du har kanskje vært med en stund lenger enn meg.. Har aldri satt meg inn i hva som skjedde i selskapet før jeg ble aksjonær for 3-4 år siden)