Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Gull og gruvedrift
Innlegg av: mcaxel (07.02.18 11:36 ), lest 4140 ganger
Ticker: ELE

ELE - How much will ELE hower in on their pre token sale!?2

The market is still there

"A startup raised $59 million in a token sale to usher in the next generation of crypto"

"Polymath, a blockchain company looking to revolutionize the crypto world, just raised $59 million in what might be the first SEC-compliant token sale.A portion of the token sale went towards building a platform that would help companies create their own securitized tokens."

http://www.businessinsider.com/a-startup-raised-59-million-in-a-token-sale-to-usher-in-the-next-generation-of-crypto-2018-2

Innlegg av: mcaxel (07.02.18 11:43 ), lest 2704 ganger

RE^1: ELE - How much will ELE hower in on their pre token sale!?2

I think that is not impossible for ELE to raise a 100 mil dollars on a token pre sale

Innlegg av: Ludvig den14 (07.02.18 11:49 ), lest 2688 ganger

Ja det blir spennende Mc!

Det kan bli en flying start. Uansett så er det ikke så mye som skal til for å få snøballen til å rulle, å når den først starter å rulle så kan alt skje!

Å komme i gang, er vel det viktigste først og fremst!

Innlegg av: brumlemann (07.02.18 12:27 ), lest 2548 ganger

RE^2: ELE - How much will ELE hower in on their pre token sale!?2

Innlegg av: Ludvig den14 (07.02.18 12:12 ), lest 2621 ganger
Endret: 07.02.18 13:15

“Some Chinese steel mills have already sold out orders for February, so they made bookings for iron ore to lock in profit, in case prices would go up after the holiday,” said Hu Hao, a business manager who works for Shanxi Jianbang Group."

https://www.reuters.com/article/china-ironore-imports/china-jan-iron-ore-imports-rise-to-sixth-highest-on-record-ship-tracking-data-idUSL4N1PX2QH?rpc=401&

-----------
"The ongoing rally comes as China's economy remains strong and the top buyer continues to need higher-quality ore than the one produced locally to support Beijing’s "One Belt, One Road" initiative — promoting infrastructure projects along historical land and sea trade routes."

“The key issue is that we have to be robust in case the price goes up, down or sideways, and that’s what we set out our business to do,” Lynch said."

http://www.mining.com/iron-ore-soars-past-92-a-tonne-highest-price-in-2-5-years/

Innlegg av: mcaxel (07.02.18 12:22 ), lest 2572 ganger

The appetite is still there!

$8 million selling out in 55 seconds!!! :D

Read this!

"DXT token sale has sold out after reaching its goal of $40 million USD. The pre-sale, which started on Jan. 22, was available to Datawallet’s earliest supporters on a first-come-first-served basis, with the final batch of $8 million selling out in 55 seconds, and the crowdsale selling out on Feb. 6."

https://www.banklesstimes.com/2018/02/06/blockchain-based-exchange-datawallet-closes-40m-token-sale/amp/

Innlegg av: Entype (07.02.18 12:22 ), lest 2569 ganger

Akkurat det reflekterer jo hele ideen med Elements tokens salg! Helt genialt!
Innlegg av: brumlemann (07.02.18 12:29 ), lest 2529 ganger
Endret: 07.02.18 12:32

kundegrunnlaget er jo ganske begrenset så det skal ikke mye til å bearbeide kundene - dvs 100 stålverk i USA som har tilsammen 150 000 ansatte. Så vidt jeg har forstått, er det jo også slik at de fleste jernverk ligger plassert nær gruvene, - f. eks. Kiruna gruver, stålverk i Mo i Rana i gamle dager. Eller at transport av jernmalm er et viktig poeng i industrien.
(I parantes, Trump gikk jo ut med argumentasjon i valgkampen vedr. Handelskriger at hvis ikke USA tok tak i import ved. stålindustrien, ville USA miste 500 000 arbeidsplasser i landets stålverk.)
Det som blir spennende er å se hvor mange av disse 100 stålverkene som satser på å kjøpe irion pellets tokens eller hvor mye de evt tør satse på å kjøpe irion pellets tokens på spekk.
Men på den annen side kan jo mange andre spekulere i slike tokens. Har det skjedd noen markedsundersøkelse for tokens -vs jernpellets, eller er det bare antagelse at siden krypto er så in, blir dette en mega suksess. Kineserne får jo ikke lov å spekulere i krypto.
Hadde det vært gull hvor det sikkert er minst en innkjøper av gull i alle byer i verden, hadde jeg hatt større tro på prosjektet. Men det er skeptiske meg.
På den annen side, kan det jo være at massevis av Element aksjonærer eller noen som er hekta på krypto spekulasjon vil kjøpe jerntokens.
Innlegg av: nopetter (07.02.18 12:30 ), lest 2521 ganger

problemet er at vi er ikke der enda. men token salget vil gå som hakka møkk det viser alt av før meldinger fra selskapet
Innlegg av: Entype (07.02.18 12:34 ), lest 2493 ganger

AMI melder iallefall interesse for deres pellets, og det er stor etterspørsel derav prisoppgang i markedet. Så akkurat det tviler jeg på blir noen problem.
Innlegg av: nopetter (07.02.18 12:35 ), lest 2493 ganger

du skjønner fortsatt ikke dette brumlemann

ALLE kan kjøpe tokens ikke bare stål industrien. du kan kjøpe til dine barnebarn og de kan selge det når de er femti år om de vil
Innlegg av: Ludvig den14 (07.02.18 12:37 ), lest 2493 ganger

Entype

Yes, for those who can read:)

Ellers ser att det var en som sammelignet med t5pc( om du liker den sammenligningen, så burde du også forstå verdien av å være tidlig inne;)hvilket jeg ikke forstår, jeg ser bare at måten å investere på forandrer seg i takt med utviklingen av internett!

Att de som er godt satt i fra før ser på det som en utfordring, kan jeg forstå. Men de finner nok en måte å hente seg inn på!

Go with the flow:)

Innlegg av: utkant (07.02.18 12:38 ), lest 2487 ganger

Når det gjelder markedsundersøkelse så kan denne kanskje vise vei?

https://www.theice.com/publicdocs/Risk_Management_in_Iron_Ore.pdf

Jeg har beregnet det potensielle markedet for IRON tokens til å være i størrelsesorden 25997 milliarder dollar.

Lykke til for de som nå selger billig...

Innlegg av: Entype (07.02.18 12:48 ), lest 2431 ganger

Ludvig, jepp :-)

Mandagens melding var ekstremt viktig for whitepaper utviklingen også. Nå ligger det en konkret plan bak, og kontrakten kan skrives med bakgrunn i dette.
Innlegg av: nopetter (07.02.18 12:50 ), lest 2419 ganger

denne rapporten er over 8 år gammel men veldig treff sikker

hvis det stemmer det jeg leste så selges pelletsen med jern gehalt på FE 68% fra AMI.

dette er en mye høyere jern gehalt enn den som markedet prises etter som har max 62% FE

•What are the key trade flows? Where does production and consumption take place? Are they still relevant to a globaliron ore benchmark –62% versus 63.5%

If Iron Ore follows a similar path to other commodity (and energy) markets, the 62% Fe grade may become an important benchmark for relational pricing of other Iron Ore grades or even of finished products that relate to it. •If that is the case, 58% and 65% Ore may trade at negative and positive differential respectively to 62%, and steel may trade as a positive differential to it in time. –62% Core benchmark –58%: 62% minus a differential e.g. -$2/dmt –65%: 62% plus a differential e.g. +$2/dmt –Lump: 62% plus a differential e.g. +$1/dmt –Steel: 62% plus a differential e.g. +$X/dmt(Red Hot spread)
Innlegg av: brumlemann (07.02.18 12:53 ), lest 2399 ganger

Utkant

ser at jernprisen på spot markedet har svingt fra ca 190 $ i januar 2011 http://www.mining.com/wp-content/uploads/2015/09/Spot-market-iron-ore-price-indiex-fines-graph.jpg
og i februar 2017 var det en topp i 74,34 $ hvor kursen er nøyaktig det samme nå. I mellom disse punktene falt prisen ned til 52,63 $ i juni 2017. https://www.marketindex.com.au/iron-ore
mao det er ganske volatilt, men også konjunkturavhengig.
Bygger Trump muren, tror jeg det er gode tider for jernpellets, men det er en kortvarig oppgang. Mener jeg.

Time will tell hvor mange av de 100 stålverkene som finner irion tokens interessant.
Innlegg av: tommbakk (07.02.18 15:37 ), lest 1881 ganger

Brumlemann, jeg er ikke en av de som synes du skal holde munn fordi du har noen kritiske vurderinger rundt ELE. Jeg synes det er sunt med litt andre perspektiv enn enkeltes ukritiske haussing.

Men du...

Ikke IRION...!

I-R-O-N.

Jern.

Gang på gang ser jeg du snakker om irion, og jeg får fnatt.

Og jeg er ikke irionisk!
Innlegg av: Syriner (07.02.18 12:53 ), lest 2402 ganger

Nei det regnestykket går ikke opp, så det veet vi ikke.
Innlegg av: nopetter (07.02.18 13:02 ), lest 2366 ganger

jeg håper bare at manipulatorene klarer å gruse kursen ned til 4,10-4.15 igjen. noe de høyst sikkert vil klare

de ventet bare
Innlegg av: utkant (07.02.18 13:03 ), lest 2367 ganger

Hva spotprisen på jern er driter jeg oppi.

Du spurte om det er et marked for jerntokens, og den potensielle markedsstørrelsen for jerntoken finner du ved å se på misforholdet på siste siden i den PDF'en.

DET ER FETTE GIGANTISK!!!

Prat så mye du bare vil. Jeg gidder ikke snakke mere med deg for du snakker bare PISS!!!
Innlegg av: nopetter (07.02.18 13:07 ), lest 2346 ganger

brumlebassen kommer uansett aldri til å skjønne dette. en taxi sjafør som har prøvd å skjønne caset
Innlegg av: rischioso (07.02.18 13:21 ), lest 2262 ganger

nopetter,

brumlebassen har investert i WRL når han fikk høre at de var involvert i Helium for da trodde han kursen skulle stige noe den ikke har gjort....

Så da lar han nå frustrasjonen gå ut over ELE - tidligere var det APCL...

Historikk WRL

Endring siste måned
-1.72%

Endring i fjor
-12.31%

Endring siste tolv måneder
-14.63%

Endring siden nyttår
-2.05%

Høyeste i år
3.39

Laveste i år
2.87

Høyeste siden 23/09-2010
9.08

Laveste siden 23/09-2010
2.06

Endring fra topp
-68.50%

* I dag ligger det an til NY laveste notering for i år - omsetning på knappe 125000nok hittil i dag - skjønner frustrasjonen, men skjønner ikke hvorfor han lar det gå utover ELE...
Innlegg av: rischioso (07.02.18 13:08 ), lest 2352 ganger
Endret: 07.02.18 13:11

Det dukker til tider opp noe "skeptiske meg" Bamsemums spam på trådene angående "IRIONI"

Kontaktet HO admin hvor de beklaget og sa at om man ignorerte så forsvant viruset av seg selv...;)
Innlegg av: Entype (07.02.18 13:18 ), lest 2282 ganger

Uansett så er det sterke krefter som presser kursen nedover. Teknisk kan det hende vi må ned mot støtten på 3,5 så shorterpakket får dekt seg inn. Høy omsetning hver eneste dag men småsalg dreper momentet hver gang.
Det er faktisk irriterende å se på kursen nå om dagene!
Innlegg av: rischioso (07.02.18 13:24 ), lest 2235 ganger

Entype,

det er egentlig ikke noe galt med kursutviklingen i disse usikre børstider.

Det er våres forventninger basert på at vi har vært bortskjemt med daglige russiske prosenter over tid som det er noe galt med.

Nå virker det å ha blitt en midlertidig pause - hvor lenge er det ingen som vet, men at det vil være lenge til neste rykk er usannsynlig med alle triggerne som ligger rett foran oss og i løpet av denne måned.
Innlegg av: brumlemann (07.02.18 13:21 ), lest 2262 ganger

vel at noen gidder å finne frem fakta,er en uting, ikke sant Risky Boy.
Hvis jeg skal investere i noe, ønsker jeg å vite mest mulig. Jeg ønsker ikke at min investering skal skje på bakgrunn av antagelser, fremført av profitthungrige lurendreiere på HO.

Flott du kontaktet admin. Blir sikkert snart slettet hvis det er feil å grave frem fakta. ;-)

Hvor er egentlig denne fremtidige gruven plassert? . så vidt jeg kan se, er det et eller annet sted i ingenmannsland mellom en landsby som heter Ignace (1200 innbyggere) og Wabigoon i Ontario.

Innlegg av: mcaxel (07.02.18 13:23 ), lest 2243 ganger

I have never seen you come up with any kind of facts

Innlegg av: Ludvig den14 (07.02.18 13:25 ), lest 2237 ganger

Vi får se, kansje noen vil se på "iron" og Nickel" som å binde rentene, og er det noe de store liker så er det forutsigbarhet(ref. linkene over) Man da lønner det seg vel å være tidlig ute:)
Innlegg av: utkant (07.02.18 13:27 ), lest 2241 ganger

Brumle?

Hvor mye fake penger er det du skal investere?

Her er en plan for din investering i Element avhengig av hvor mye du har:

Over 1 million?

- Reis dit og se på forholdene. Dra innom stålverk i USA og snakk med dem om deres interesse for jernpellets. Ta en tur til London og snakk med folkene bak Legacy Hill Resources. Dra innom Elements hovedkontor. Reis til Filippinene(og gå deg forhåpentligvis bort i jungelen) og se på forholdene der. Da har du gjort grundige nok undersøkelser til å vite om du bør eller ikke bør investere.

Under 1 million?

- Sett pengene dine i WRL og vent på farmout og Tembo boring. GLEM Element for evig og alltid.

Jeg håper du går for alternativ 1 og forsvinner i jungelen...

Innlegg av: brumlemann (07.02.18 13:45 ), lest 2164 ganger

Innlegg av: rischioso (07.02.18 13:21 ), lest 39 ganger
nopetter,
brumlebassen har investert i WRL når han fikk høre at de var involvert i Helium for da trodde han kursen skulle stige noe den ikke har gjort....
Så da lar han nå frustrasjonen gå ut over ELE - tidligere var det APCL..""

Hei Risky boy, når det gjelder WRL er jeg faktisk i pluss men temmelig sikker på at det blir bra.
Jeg var en av kritikerne til WRL lenge, men det endte med at jeg kjøpte aksjen, da den var på rett vei og riktig nivå.
Jeg vurderte APCL som ble hausset himmelhøyt, og skrev mye om den og kranglet mye med deg hele veien fra kr 4 til kr.0,8
Har noen andre aksjer, men det skriver jeg ikke om.
Når det gjelder frustrasjon, jeg er ny opererert (liksom jeg var da jeg begynte å skrive om APCL) Det er kjedelig, kan ikke gå på ski, kan ikke dra på hytta, jobbe eller dra til syden. Frustrerende ja. Åpen for hva jeg skal investere i, ja, men jeg må ha trua, basert på fakta.
Men jeg har hatt en lyttepost i ELE gikk ut på ca 4,90 - er veldig skeptisk til all haussingen og ljugingen som skjer i denne aksjen.
Ellers min mening er at aksjemarkedet er usikkert om dagen.
Det er skeptiske meg.

Utkant- det var da voldsomt, jeg har bare litt penger investert i aksjer, under millionen hvilket utgjør omtrent noen få prosent av min reelle netto formue. Har ikke vært i aksjemarkedet på mange år, men jeg synes det er interessant. At dere blir så frustrerte at jeg skriver, kan ikke jeg noe for.;-)
Innlegg av: utkant (07.02.18 13:44 ), lest 2173 ganger

Mannen trenger litt andre impulser så det kan hende at de kan lære av hverandre...
Innlegg av: brumlemann (07.02.18 13:52 ), lest 2132 ganger

Utkant og Risky Boy
Som jeg skrev et annet sted,
svake mennesker med en svak sak angriper alltid mannen i stedet for hans argumenter.
Innlegg av: mcaxel (07.02.18 14:01 ), lest 2091 ganger

RE^3: ELE - How much will ELE hower in on their pre token sale!?2

Do you not have mental institution in Norway???

It is needed and that's a fact!

Innlegg av: Ludvig den14 (07.02.18 13:58 ), lest 2101 ganger

www.standard.co.uk/business/rio-rejoices-as-miner-wins-from-iron-ore-price-jump-a3760446.html

“The Rio cash machine is rolling,” said Hargreaves Lansdown’s Nicholas Hyett “Many of Rio’s vast, super low- cost mines were profitable even in the darkest days of the commodity rout. In these happier times they’re a licence to print money.”
Innlegg av: Entype (07.02.18 14:03 ), lest 2066 ganger

Woops brumle, nå avslører du intensjonen din snart. Så det er ikke spørsmål? Det er argumenter?
Du er en baisser av værste sort, og jeg tipper du trader i aksjen selv. Det får vi nok aldri bekreftet men UTEN TVIL har du økonomisk interesse i å holde på som du gjør. Hvis ikke er du bare syk, og trenger bekreftelse i kursnedgang i andre papirer. Kanskje for å rettferdiggjøre dine andre dårlige investeringer.
Lett gjennomskuelig iallefall, men det kan jo hende du tror på ditt eget vås så mye at ingen diskusjon vil hjelpe noensinne. Lykke til videre, avslørt.
Innlegg av: Cashflower (07.02.18 14:04 ), lest 2063 ganger

Brumle - har lest mye rart på ELE trådene, men få åpenbare løgner, hvilke har du funnet?
Innlegg av: brumlemann (07.02.18 15:08 ), lest 2013 ganger

Cashflower
kan nevne drøssevis av usannheter . f. eks skrives hver dag at nå går Ele opp over 5, eller 6 eller snart er ELE i 100. Det skjer jo ikke.

Slik jeg ser det , eier ELE snart halvdelen av en gruve som ikke er i drift - langt uti bushen i Canada. Kursen har gått 5 gangern basert på hausing om verdier i bakken og om fantasifulle antagelser om opptur of finansiering grunnet krypto.
Verdier i bakken er der ikke før de kommer opp og før den tid skjer, er det masse som kan skje.
Jeg stiller også spørsmål om det underste kortet i huset at 21 mill krypto tokens garantert blir en suksess når reelt kundegrunnlag er 100 stålverk i USA og det må mye infrastruktur, investeringer og kapital for å komme i en lønnsom drift - dvs at de kan konkurrere med nedbetalte gruver som er i drift.
Ta med i betrakning at at Trumpen mer eller mindre ønsker handelskrig med land som Canada - dvs sannsynligvis innfører toll på f. eks. jernpellets da faller mye av grunnlaget for 10 eller 100kr kurser fullstendig bort.
Uansett om jeg har fått pepper så det holder for å si hva jeg mener, synes jeg det er sundt å få motvekt mot all hausing.
Skriver jeg noe negativt om Ele, blir jeg truet med hvite frakker og mobbet .
Morsomt. :-D

Innlegg av: mcaxel (07.02.18 15:28 ), lest 1932 ganger

are you just stupid or what??? Sorry to say so

ELE with Cecilie Grue has announced that they are preparing the sales material for the market and that is not for a 100 steel mills. It will be launched on an Exchange in Estonia and even you can buy it if you want

I don't know why you keep on spreading those lies.

""Vi jobber for tiden med markedsføringsmaterialet og
valget av riktige markedsføringskanaler" sier Cecilie Grue, Administrerende
direktør "sammen med Whitepaperet skal dette sikre at vi tiltrekker oss de rette
aktørene"."

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20171218.OBI.20171218S20

"Tokens kan dermed benyttes som
et alternativt investeringsverktøy for investorer som ønsker
eksponering og/eller finansiell sikring i jernmalm eller nikkel,
eller investorer som kun ønsker å eksponere seg i digitale Tokens
som har sikkerhet i underliggende verdier (i motsetning til Bitcoin
og andre krypto valutaer uten underliggende verdier)."

"«og
vi ser på måter å distribuere Tokens på og gjøre dem omsettelige på
anerkjente token-børser»."

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20171027.OBI.20171027S34

Innlegg av: bamsemums (07.02.18 15:24 ), lest 1954 ganger

rischioso -

??

Det dukker til tider opp noe "skeptiske meg" Bamsemums spam på trådene angående "IRIONI"

Innlegg av: rischioso (07.02.18 15:32 ), lest 1915 ganger

bamsemums,

beklager forvekslingen - denne var myntet på brumlebasse da det er utdrag fra et av hans luftige innlegg som han korrigert i ettertid...
Innlegg av: utkant (07.02.18 15:31 ), lest 1930 ganger

"Jeg stiller også spørsmål om det underste kortet i huset at 21 mill krypto tokens garantert blir en suksess når reelt kundegrunnlag er 100 stålverk i USA og det må mye infrastruktur, investeringer og kapital for å komme i en lønnsom drift - dvs at de kan konkurrere med nedbetalte gruver som er i drift. "

Du har lest den PDF som jeg har lagt inn 100 ganger og sett bildet på siste side?

IRON token løser alle de grunnleggende problemene som er årsaken til at ikke det finansielle jernmarkedet ikke er på 26 000 milliarder USD som ville vært det naturlige, nemlig lagringskostnad og rust. Du mener det ikke er et marked for IRON token. Der tar du så fundamentalt feil!

Du sier så at det må mye investeringer i infrastruktur og utstyr for å komme i lønnsom drift. Jeg tar denne fra hjemmesiden til Ambershaw:

"AMI is ideally situated in the NW Ontario, in an area of favourable proximity to nearby transportation and infrastructure, enabling quality production and quick delivery to the market"

Tar også med dette:

"Favourable proximity to nearby transportation and infrastructure:
- Rail 25 kms away
- Thunder Bay port provides access to the US and Atlantic
- Highway 622 runs through the property
- Natural gas, housing, skilled labour availability
= Minimal expenditure on infrastructure"

Du kan selv gå inn og se på denne siden: http://ambershaw.ca/ami-project

Og når det gjelder kostnader så er spørsmålet hvor mye koster et par gravemaskiner, dumpere og mine-utstyret. Element skal sprøyte inn 7 millioner USD i Ambershaw som vil gå til å kjøpe disse tingene. En stor del av dette utstyret blir nok betalt av de 7 millioner USD. For 7 millioner USD får du opp en større gullgruve(faktisk en jævlig stor en) i statene. Det er bare å se på gullgraverne eller hva det heter. De betalte cirka 1 mill USD for en av de vaskemaskinene sine. Utstyret som Element skal ha for å produsere konsentrat er ikke noe mere teknologisk avansert enn dette. Pellets og resten blir finansiert av token salg og løpende gruvedrift.

Du snakker så om lønnsom drift. En utarbeidet rapport konkluderte med at gruven ville være lønnsom ved en pellets pris på 130 USD. Da hadde gruven en NPV på 499 millioner USD. I dag er prisen på opp mot 300 USD ref siste melding fra Element og NPV er på 1500 millioner USD.

Når det gjelder teknologien og spørsmål rundt den så kan du se her:

https://www.911metallurgist.com/pellet-cold-bonding/

Mer enn nok info å sette seg inn i for en skeptiker.

Du skjønner nok ikke dette men Element har gjort ALT riktig. Og det er bare et tidsspørsmål før denne tar helt av og går bananas. Jeg skrek KJØP i AMSC i LAAAANG tid før den gikk. Jeg er BOMBESIKKER på at denne vil gå akkurat like bra om ikke enda bedre!
Innlegg av: rischioso (07.02.18 15:35 ), lest 1902 ganger

utkant,

at du gidder. Jeg har selv vært der og matet trollet men det preller av som vannet på gåsa.

Han leser ikke og om han skulle gjøre det så glemmer han det like fort eller så vil han ikke forstå for om ikke lenge så kommer han med de samme strofene på andre tråder så er det i gang igjen...
Innlegg av: Namtrah (07.02.18 15:36 ), lest 1898 ganger

Takk Utkant, godt skrevet!
Innlegg av: brumlemann (07.02.18 15:50 ), lest 1850 ganger

utkant
Ok, men jeg vet ikke hvilken pdf du viser til som jeg har lest 100 ganger.
Hvis de motargumentene jeg har, er så bort i natta, da har det jo ingen relevans og hvorfor da bli så irritert og sinna? Da er det jo bare bra at det er interesse for aksjen.
Jeg bare sier jeg har forsøkt å sette med inn i caset. Det har jeg gjort ved å ta opp kritiske spørsmål og er ikke blitt overbevist.
Jeg kjøpte en lyttepost, men solgte ut da en del av infoen jeg fikk, ikke stemte. My bad. Kom ut på ca 4,90 og tapte bare noen få kroner, men det er greit.
Hvis du er så sikker på aksjen, hvorfor så krakilsk hvis noe tar opp kritiske spørsmål? Det gir deg jo sjansen til å framsnakke aksjen.

Innlegg av: Cashflower (07.02.18 15:40 ), lest 1881 ganger

Brumle - at noen sier at kursen skal i 5,6 eller 100 vil jeg ikke kalle løgn men kan være enig med deg at det er helt meningsløse ytringer, så sant det ikke er begrunnet.

Når det gjelder AMI gruven så ligger den absolutt ikke i bushen men ganske sentralt plassert i det såkalte jernbeltet i Canada.

Den STORE fordelen med gruven er faktisk at det er veldig kort til infrastruktur se her (kopiert fra hjemmesiden):

Favourable proximity to nearby transportation and infrastructure:
Rail 25 kms away
Thunder Bay port provides access to the US and Atlantic
Highway 622 runs through the property
Natural gas, housing, skilled labour availability
Minimal expenditure on infrastructure

Kilde: http://ambershaw.ca/ami-project

Verdiene er bakken er heller ikke hauset opp på noen måte:

NPV på USD 499 millioner pr. 1 Juni 2017

Kilde: https://www.elementasa.com/news/2017/positive-cashflow-earlier-than-expected

og nå har de sannsynligvis gått opp tre gangen, les børsmelding 5.2 kl 09.

Du kan også lese om kapitalbehovet etc. og at det absolutt er overkommelig - husk at med emisjon på 7,8 mill USD i AMI så har de mer enn nok til å starte en signifikant produksjon av jernmalm men de ønsker å selge pellets og da må det til mer penger - men de gjør jo ikke det hvis de ikke har tilgang til fornuftig funding.

Jeg vet ingenting om Tokens etc. men funker det så er det vel bra - men jeg har absolutt ikke lagt noen verdier på dette i min investeringsbeslutning.

Veldig tvilsomt at selv Trump vil hindre importen av jernmalm/pellets fra Canada da det vil skape enorme problemer for USA fordi de vil gå fort tomme for egne råvarer = fullstendig kaos!

Greit nok at du ikke vil investere i ELE men får de til driften i 3Q som planlagt og prisene holder seg nogenlunde så er ELE en aksje med ENORM oppside.

Innlegg av: bamsemums (07.02.18 16:09 ), lest 1817 ganger

Vær OBS på denne :

Når man legger inn et skjult kjøp / salg, og litt av posten blir "spist opp", slik at verdien går under verdien for å kunne sette skjult kjøp / salg, kan man IKKE endre kursen etterpå. Da er denne låst.

Ny regel fra årsskiftet.
Innlegg av: rischioso (07.02.18 16:39 ), lest 1741 ganger
Endret: 07.02.18 16:40

Bamsemums,

IKKE helt låst - løsningen er da å slette ordren og etablere en ny en - mer komplisert er det ikke...;)
Innlegg av: bamsemums (07.02.18 20:29 ), lest 1217 ganger

Stemmer det. Pengene renner inn, så da må vi ikke bry oss om vi må betale dobbel kurtasje.
Innlegg av: utkant (07.02.18 16:23 ), lest 1788 ganger

Denne PDF'en:

https://www.theice.com/publicdocs/Risk_Management_in_Iron_Ore.pdf

Her et bilde som viser potensialet:

https://imgur.com/a/bxqPS

Tegnet inn potensialet for token. For de som klarer å lese så står det $bn som står for milliarder dollar der oppe.

Kanskje dere nå skjønner hvor penger skal komme fra?
Innlegg av: brumlemann (07.02.18 16:46 ), lest 1690 ganger

Ok takk for linkene, utkant - det var interessant.
En intressant poeng er at kursen på jernmalm følger i fotsporene ti Brent Olje pris. Eller vice versa.
Ditt argument om hvilket potensiale finansiell handel med irion pellets har, kan jeg minne om den eldgamle historien om de to som dro til afrika for å selge sko. Den ene sa, her er det ikke noe marked, ingen har sko,Den andre sa, send alle skoene dere kan, her er det ingen som har sko, :-D

Siden ingen av innkjøpene i de 100 stålverkene i USA har satset på future handel med jernpellets, kan bety at de ikke har skjønt vitsen eller sett behovet, men det kan også bety at det er upløyd marked. Uansett, jeg tror stålindustrien er veldig konservativ og lite risk orientert.

Tillater meg å svare når noen henvender seg til meg.
Innlegg av: utkant (07.02.18 16:50 ), lest 1682 ganger

Du vet hvorfor ingen handler med futures for jern ikke sant?

Eller kanskje du ikke vet det.

Hovedgrunnen er fordi det er sinnsykt dyrt å kjøpe i futures markedet. Den som selger en futures må gjerne eie hva han selger og den som kjøper må betale kostnaden for lagring frem til et eventuelt leveringstidspunkt.

Jern RUSTER så kvaliteten blir dårligere med tiden.

Dette visste du kanskje ikke?
Innlegg av: brumlemann (07.02.18 17:01 ), lest 1638 ganger

Utkant
jeg kan ikke nok om stålindustri til at jeg vet hvorvidt supergrade premium irion ruster. For det er det Element skal selge, er det ikke?
Har du noen formening om hvilken risiko Ele- evt kjøpere av råvaren løper ved å handle på future markedet. Er det verdt det?
Når det gjelder alle påstander som fremsettes, jeg har vært lenge nok i dette gamet til at jeg tar omtrent alt som haussere og for den saks skyld alt som selskapet selv informerer, med en stor klype salt.
Selskapet har en agenda, hvis noe er negativt, ikke regn med å få vite det før det er for sent.
Du har en agenda og det er at kursen farer til himmels fortere enn svint.
Jeg har en agenda, høres sikkert ut som en kverulant, men jeg startet med å stille spørsmål for å få vite mest mulig før jeg foretar investering, Slik fungerer jeg.
Innlegg av: utkant (07.02.18 17:05 ), lest 1631 ganger

Og nå begynner du å gå tom for argumenter og alle har en agenda...

Bare det at du bruker et ord som haussere...

Jeg har en interesse og kun en interesse. Og den er at DU skal få lov til å betale MEST MULIG for aksjene dine :)

Takk og god natt!
Innlegg av: Cashflower (07.02.18 17:46 ), lest 1557 ganger

Brumle - ingen reaksjon på mitt lange og fine innlegg? ;)
Innlegg av: Entype (07.02.18 17:51 ), lest 1548 ganger

Cashflower, tror ikke trenger å bekymre deg for svar.

Olja ned 2% i kveld. Laveste i år. Sender nok børsen litt ned igjen imorgen kan jeg tenke meg
Får håpe element ikke krasjer på nytt, snart brukes vel oljeprisen som et argument på at aksjen skal ned.
Innlegg av: rischioso (07.02.18 18:16 ), lest 1505 ganger
Endret: 07.02.18 18:18

WRL sluttet på årets laveste (2,86) og det på en knallblå OSE, MEN det viste han vel heller ikke...

Brumlebassen burde sjekke med ledelsen om de bruker tungtvann i heliums prosessen for noe må det være for kursen gjør jo alt annet enn å stige...

MEN det er forbeholdt at han må avstå noen minutter i læringsprosessen om caset ELE gjennom sin egenkomponerte lærebaissemetode noe vi alle skjønner vil være problematisk....:)
Innlegg av: Foodgeni8 (07.02.18 18:20 ), lest 1485 ganger

har Haakon sæther (Silvercoin) redusert??? Eide ikke han 5.28% av aksjene? Nå 4,59%
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/12/Investor-oeker-i-Element

PASCHI INTERNATIONAL LIMITED
7.44%
4958167
SILVERCOIN INDUSTRIES AS
4.59%
3060141
SIX-SEVEN AS
3.3%
2200000
LEGACY HILL RESOURCES
3.2%
2134993
DEDEKAM HOLDING AS
2.43%
1617700
PRO AS
2.16%
1441807
STORVESTRE RIKARD ARNE
2.14%
1430000
RUNNING RIGS AS
2.07%
1381927
FRANKPLADS JON OLA
1.95%
1300000
NETFONDS LIVSFORSIKRING AS
1.82%
1212481
NIMECO AS
1.72%
1150000
SVENSK HYDRO AS
1.62%
1084751
STAVANGER KARTING AS
1.48%
986878
WIPS AS
1.31%
873000
NORDNET BANK AB
1.16%
777259
NORDEA BANK AB
1.05%
700140
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A.
0.96%
639542
STA-FONDET
0.94%
629842
NICOLAISEN BJØRN MAGNE
0.9%
600000
SÆTER HAAKON MORTEN
0.9%
600000
Topp 20 aksjonærer
43.24%
28778628
Andre aksjonærer
56.76%
37781964
Totalt antall aksjer
100%
66560592
Sist oppdatert
05/02-2018

Innlegg av: utkant (07.02.18 18:37 ), lest 1442 ganger

4,59 + 0,9 ?

Ser mer ut som om han har økt beholdningen.
Innlegg av: Foodgeni8 (07.02.18 18:44 ), lest 1422 ganger
Endret: 07.02.18 18:45

Du har helt rett Utkant.

Så ikke den "+0.9" lengre nede på listen.
Totalt: 3.660.141 aksjer

Han har ØKT!
Innlegg av: lemo (07.02.18 18:54 ), lest 1392 ganger

Haakon Morten Sæter har vel 8,79 % nå.
Silvercoine, Six-Seven og private aksje
Innlegg av: Una-rafting (07.02.18 19:03 ), lest 1373 ganger

Mange store selgere de siste dagene så ikke bli overrasket om noen av de store har redusert(husk at tors og fre ikke er med på lista).

Kjipt at noen få "bjeller" kan styre kursen mye med sine kjøp/salg.
Innlegg av: Foodgeni8 (07.02.18 19:09 ), lest 1341 ganger

Tannlegen er ute av top20. :)
Han hadde 700.000 aksjer.

Zaim Kevin
Innlegg av: mcaxel (07.02.18 19:21 ), lest 1320 ganger

The top 20 has increased.

Innlegg av: brumlemann (07.02.18 19:28 ), lest 1292 ganger
Endret: 07.02.18 19:36

Lurer på hva det er som gjør at på gamle forumet både mobbes det og folk kommer med udokumentert hausing en mass. Hvorfor ikke skrive på nye forum. Strengere regler?
Jeg skrev dette innlegget på nye forum, Det inneholder et spørsmål. Nemlig om noen har lest PSF for Ambershaw gruven: Kanskje noenher kan svare Dette er det jeg skrev:
Jeg har faktisk aksjer i et annet gruveselskap NOM, uten at det har vært noen suksess hittil , men det er interessant å ha på sikt,
I vurderingen av prosjekt som NOM har på Engebø er det laget en PFS (Pre Feasibility Stydy) http://www.nordicmining.com/getfile.php/135526/Bilder/Operations/Engebø/Pre-Feasibility_final%20report.pdf
PFS er ganske omfattende og koster en del å lage, men er nødvendig for å se potensialet i gruven før oppstart. Det er basert på omfattende undersøkelser også geologisk. PSF en til NOM er på 315 sider. Uavhengige PSF er nødvendig for å evaluere gruveselskap. Så vidt jeg kan se, er NVP for NOM ca 332 mill $.
I tillegg er NOM også største eier i Keliber, (24 % så vidt jeg husker) et prosjekt som er i gang for utvinning av Lithium. Det er planlagt en gigantisk lithium batterifabrikk på andre siden av Bottenviken - sannsynligvis som en konsekvens av oppstart av Kaliber gruvevirksomheten
Litium prisene er raskt stigende grunnet alle elbiler etc. Her er også utført PSF (215 sider) og potensialet i bakken er ganske enormt. Fant ikke NVP i denne, men kan spørre om noen NOMere om de vet hva NVP for Keliber er . Når det gjelde Keliber, blir denne sansynligvis børsnotert på hovedbørsen i Helsinki, og eierandelen til NOM vil sannsynligvis være større enn hele børsverdien for NOM.Her er PSFen for Keliber: https://www.keliber.fi/site/assets/files/1640/keliber-oy-prefeasibility-study-final-2016-14-03.pdf

Mulig jeg tar feil, men jeg har ikke sett noen PFS for Ambershaw gruven. Hadde vært artig å se den, hvis den finnes. Jeg har bare sett løsrevne tall fra diverse meldinger. Mener også jeg en gang leste en PSF for gruven på Philipinene, og så vidt jeg husker var investeringsbehovet den gang på noen milliarder dollar. I følge hva jeg har lest skal det være mulig med mye mindre investeringer der enn det PSF en uttrykte. Mener til og meg å huske at et firma i Aker konsernet utførte denne PSFen.
Innlegg av: nopetter (07.02.18 19:29 ), lest 1297 ganger

Bare i år har "andre aksjonærer" droppet fra ca 61% til ca 56%

Dvs har disse aksjene blitt akkumulert av top 20
Innlegg av: utkant (07.02.18 20:20 ), lest 1266 ganger
Endret: 07.02.18 20:44

Etter hva jeg husker så ble cashbehovet på Mindoro redusert fra 2,5 mrd USD til 25-50 M USD.

Har ikke sett noen PFS for gruven men det har historisk sett blitt investert 20M USD i dette arbeidet så jeg antar at de har en liggende på kontoret. Ellers så kan jo denne ressursrapporten kanskje hjelpe på?

EDIT: Det var feil link. Det ble laget en ressursrapport NI 43-101 med

Indicated Resources 185.2 29.59%
Inferred Resources 151.4 30.38%

Les forøvrig mer om NI 43-101 her:

https://en.wikipedia.org/wiki/National_Instrument_43-101

Når gruvekyndige i Element har gått god for tallene deres og satser 7M USD så satser jeg på at det er snakk om folk som vet hva de jobber med :)
Innlegg av: mcaxel (07.02.18 22:11 ), lest 1141 ganger

It will be good days when the ELE token sale gets kick-started!

ELE will also be covered in the world's news media!

This is amazing!

"The market is lapping up Blumer’s rhetoric. At more than a $1 billion raised so far, EOS has become the world’s biggest token sale, even though the platform won’t launch until June, and it’s unclear whether the coin will benefit from it. And it’s gotten more euphoric from there — the EOS coin’s total market value reached as high as $10.9 billion last year, and recently sat at $8.8 billion, with Blumer owning an estimated 15% of Block.one."

https://www.forbes.com/sites/pamelaambler/2018/02/07/brendan-blumer-block-eos-crypto-cryptocurrency/#4193b3d045e0

Innlegg av: brumlemann (07.02.18 22:13 ), lest 1137 ganger
Endret: 07.02.18 23:11

siden jeg blir mobbet, kommenterer jeg fortsatt.
Tror det hadde vært lurt å snakke med respekt Utkant. Du nærmer deg ;-)
Nå er vel saken det at i styret i ELE er det ingen som har erfaring fra gruvedrift så vidt jeg så da jeg sjekket på nett.
Edit
Cashflower - dit innlegg var balanser og ok. . Men det må gå an å være uenige, og alt er jeg ikke nødt til å kommentere.

Innlegg av: utkant (08.02.18 02:43 ), lest 1054 ganger

Regner jo selvfølgelig med at styret har ansatt noen personer med null gruve-erfaring for å snu skuta. Og at Element selvfølgelig ikke snakker med konsulenter med erfaring... Det er jo totalt utenkelig at et gruveselskap har relasjoner til folk med gruve-kunnskap...
Innlegg av: mcaxel (09.02.18 10:38 ), lest 918 ganger

The ELE winner of the year 2018!

Innlegg av: nopetter (09.02.18 12:44 ), lest 796 ganger

if the stock shall explode then we need a real game changing trigger. and the game changer is white paper/ito

rest of this will be a Peace of cake
Innlegg av: Kvabb. (09.02.18 12:59 ), lest 776 ganger

brumlemann, det finnes et forum her som heter "Bare prat" det er passende for en med din diagnose.
Innlegg av: rischioso (09.02.18 13:04 ), lest 749 ganger

kvabb,

du glemte "tull" mellom bare og prat...;)
Innlegg av: oddivar (09.02.18 13:00 ), lest 787 ganger
Endret: 09.02.18 13:01

Brumlemann.

Bra at du stiller spørsmål for å bli klokere. Gode spørsmål, med en slik hensikt, synes jeg krever forsøk på gode svar.

Så er det slik at dersom noen (på HO) ikke kan gi gode eller fullstendige svar, så er det ikke slik at det ikke eksisterer svar eller svarene kun er "worst case".

Ad. PFS, etc. så har vel ikke nåværende eiere gjennomført en selvstendig og annonsert gjennomgang av dette. Husk at denne forekomsten har eksistert i over 50 år og ulike eiere har gjort diverse exploration, mining design, etc. gjennom årene.

Det er vist til NI-43-101 compliant ressursvurdering som det er referert til ovenfor. Videre utarbeidet nok tidligere eiere også en PFS, men med andre CAPEX modeller (annen teknologi) enn det AMI planlegger med. Dette har jo LHR lagt til grunn under due dilligencen, samt at del 3. parts aktører har godt god for disse studiene (ref. rettsdokumenter i kjølvannet av oppkjøpet fra LHR). Potensialet og ressursomfanget skal være godt dokumentert og gi tilstrekkelig trygghet for investorer.

Siden AMI legger til grunn en annen og langt mer kostnadsgunstig prosesseringsmetode, planlegger selskapet nå med en BFS (Bankable Feasibilty Study) som skal kunne brukes som grunnlag for evt. låneopptak.

Det er helt fair å avvente hva en slik BFS vil fortelle og også fair å avvente til produksjonen er i gang og pengene komme på konto.

Heldigvis står vi alle fritt til å velge risikoprofil på vår investering ;)
Innlegg av: brumlemann (09.02.18 13:32 ), lest 645 ganger

takk for gode svar Oddvar.
Det er bra å ha en som er oppdatert og som kan gi gode svar - synes Risky boy og gjengen er helt på trynet og fullstendig useriøse,
Det du skriver gir mye mer mening enn denne gjengen som bare tilsynelatende tenker til sin egen nesetipp. Jeg tror slike som du kommer ut med gevinst. Dessverre for RiskyBoy og gutta , er det null seriøsitet og de ødelegger etter min mening mer i aksjen enn de bidrar med.
Jeg gratulerer deg med at aksjen har gått så mye, faktisk tittet jeg på Intex da den var på litt over krona, men valgte en annen aksje.
Jeg tror haussegjengen dessverre får seg noen på trynet det er ikke alt som går på skinner. Fox var på besøk, men det er litt rart at det de viser bilder av Ele på Facebook, er bilder fra parkeringsplassen på Ekeberg. Tror også de har overdrevne forventninger til tokens salget og whitepaperet. Når det er sagt, ønsker deg lykke til med investeringen.
Personlig hvis jeg virkelig tror på en aksje, og noen nedsnakker den, synes jeg det er helt greit. Mobbing er ikke greit.
Lykke til
Innlegg av: Kvabb. (09.02.18 13:43 ), lest 610 ganger

Problemet med brumlebassen, er at han aldri blir klokere, samme hvor mange gode svar han får, derfor fortjener han ikke å bli tatt seriøst.
Innlegg av: rischioso (09.02.18 13:01 ), lest 766 ganger

Vi har i alle fall en betongstøtte på 4. Er blitt testet 5 ganger denne uken og holdt...;)

Ja, det er meldinger og oppdateringer som vil trigge skyvet videre og det kan komme hvilken dag som helst - synd vi ikke har ei glasskule vi kunne sett i - kun 13 hele børsdager igjen av februar og melding/oppdatering vil komme i løpet av disse 13 dagene både for endelig valg av kryptobørs, generell oppdateringen på tokendelen og spikret sendetid hos FOX Business Channel + mulig oppdatering om hva som skjer i Ambershaw når det kommer til forberedelser og rigging...;)
Innlegg av: oddivar (09.02.18 13:03 ), lest 756 ganger

I et panisk, irrasjonelt, marked finnes ingen støtter Risc. Dersom du er nervøs for om 4-tallet holder eller ikke, ville jeg nok lettet meg litt ;)
Innlegg av: rischioso (09.02.18 13:10 ), lest 737 ganger
Endret: 09.02.18 13:13

Jeg er ikke nervøs overhodet ei heller gir jeg bort aksjer på dette nivået nå og rett i forkant av meldinger/oppdateringer. Jeg bare deler det jeg ser og som også det tekniske konstaterer.

Vi hadde og fortsatt har en støtte på 3,10, men støtten som nå er etablert på 4 er langt mer solid. Forøvrig har vi ikke noen sperre før 5,84nok - noe å tenke på når neste bølge kommer...;)

At den kan duppe igjennom eller stoppe her er det jo ingen som vet, men igjen teknisk så er det nå en solid støtte på 4.

Vil heller ikke kalle det vi nå opplever et panisk og irasjonelt marked - heller en sunn korreksjon etter lange tider med oppgang og world wide index rekorder.

Panikken og irasjonelle handlinger kommer når det krakker, men vi er ikke der...;)
Innlegg av: Bmwi8 (09.02.18 13:13 ), lest 714 ganger

Har dere ikke tatt gevinst her enda jenter? Kan garantere at 2kr kommer i nær fremtid
Innlegg av: rischioso (09.02.18 13:14 ), lest 713 ganger
Endret: 09.02.18 13:16

Hva stiller du som garanti?

I3'en til kona...??...;)

Du klarte det nok igjen - det å selge på bunn...
Innlegg av: Cashflower (09.02.18 13:18 ), lest 697 ganger

Mine største tabber når det gjelder aksjer er at jeg har forsøkt time kjøpene og når aksjen har gått før jeg har akkumulert så har jeg håpet på nye dipper som aldri kom.

Kjøp aksjen når den er billig, bunnen vil du neppe treffe men har du kontroll på hva du har kjøpt så kan du lene deg tilbake og la tiden jobbe for deg..... deilig posisjon å være i ;)

Innlegg av: rischioso (09.02.18 13:27 ), lest 671 ganger
Endret: 09.02.18 13:28

Cashflower,

her er vi on the same page.

Jeg husker godt når jeg tradet REC hele veien fra rundt krona og opp til 5.

Når regnskapet skulle gjøres opp så visste det seg at jeg hadde gått glipp av 2/3 av oppgangen - mao, jeg hadde tjent betydelig mer gjennom å sitte stille i båten fra begynnelsen av.

Den tradingstrategien førte til mange feiltimeinger hvor det ofte endte med at jeg måtte løpe etter og betale langt mer da jeg som oftest var helt eller delvis ute når GO-meldingene kom utennom børsens åpningtider...

Uansett det var en artig periode og en dyr lærekurve med mye pes for lite...;)
Innlegg av: nopetter (09.02.18 13:26 ), lest 670 ganger

hvis dette blir ille så tror jeg FED vil komme med markedsregulerings tiltak mot stigningen i rentebanen. jeg tror dette som skjer nå er et signal til myndighetene om hva som kommer til å skje hvis de øker rentene slik det har blitt sagt av myndighetene ( les trump) i usa at de vil gjøre.

han har akkurat skrytt på seg at det er pga han at markedet har gått så det suser i junaiten

Innlegg av: rischioso (09.02.18 13:41 ), lest 625 ganger
Endret: 09.02.18 13:43

Neste uke så snur det nok. OSE vil uansett snu før den når 765 hvor 780 som vi har vært innom i dag er nært.

Krypto generelt har også roet seg over hele linja.

Denne korreksjonen er ikke noe sett i forhold til hva som mest sannsynlig vil komme ved neste korsvei - for hvis når det for alvor krakker om ett år eller 3 så vil det mest sannsnlig bryte ut krig. USA vil ikke ha noe annet valg når de er bankerott - ikke som nå som de bare er det teknisk sett...;)

Men før den tid så vil ELE ha dobblet seg mange ganger og det er det som betyr noe for oss som har aksjer i dette caset så får vi ta det andre når det kommer - om det kommer...;)
Innlegg av: Cashflower (09.02.18 13:41 ), lest 623 ganger

Det ironiske er jo at man er redd for at renta går opp men grunnen til at renta går opp er jo at økonomien går bedre.

Vi trenger inflasjon og vi trenger en normalisert rente - den renta vi har nå er et sykdomstegn.
Innlegg av: rischioso (09.02.18 13:46 ), lest 607 ganger

Yepp,

og det er nettopp det som beroliger meg fordi dette har vi sett mange ganger før.

Investorene er redde for at rentehevingen vil kvele resultatene fremover og det er det som tynger nå, men så blir det ikke slik alikevel noe det vil komme indikasjoner på så kommer det et lettelsesrally med påfølgende resultatrally og så er vi i gang igjen...;)
Innlegg av: nopetter (09.02.18 13:50 ), lest 592 ganger

rentene har vel nesten vært nær null i snart 10 år ikke bare i usa også i eu og asia, jeg er sikker på at markedet vinner dette løpet. markedsøkonomene her på berget har ropt at renten skal stige de siste 15 årene. nå har det begynt på nytt å advare mot stigningen i renten.

jeg tror ikke NB er i nærheten av noe som helst, hvis de da ikke vil at kronen skal stige med 20%

alle eksportører og turist næringen vinner på en svak krone
Innlegg av: brumlemann (09.02.18 14:04 ), lest 565 ganger

ref mitt innlegg ovenfor til Oddivar.
Risky boy gjengen klarer aldri å se lenger enn til sin egen nesetipp. Say no more...
Innlegg av: mcaxel (09.02.18 14:15 ), lest 535 ganger

You have been asked to return to the APCL thread

Your expertise is requested!

Innlegg av: brumlemann (09.02.18 22:45 ), lest 456 ganger

RE^4: ELE - How much will ELE hower in on their pre token sale!?2

kremt mcaxel
APCL var Risky boys hausse prosjekt . Jeg bare forutsa bare kursen. Veddet til og med og vant med kjempemargin. Selv om jeg ble lurt av han jeg veddet mot slik at jeg ikke fikk prisen.
Ellers fornøyd med at jeg for nte gang har forutsett prisen på olja, som jeg sa skulle ned mot 60 $ for noen dager siden da den nesten var på 70, fornøyd med at jeg mente at Dow skulle falle og deretter ikke falle i dag. Ikke fornøyd egentlig, men registrerer bare at Ele ikke farer opp til 5 eller 6 som mange hevdet. Fornøyd med at jeg solgte mine ELE aksjer på ca 4,90 og tapte bare knapt 10 øre pr aksje.
Ganske fornøyd med at jeg ikke gikk inn i crypto etter at en kompis mange ganger har forsøkt å få meg med på det "eventyret"
Også fornøyd med at jeg solgte mine Nel aksjer i intervallet 3.90 til 3.40.
Relativt fornøyd med at jeg har bl. a. WRL og NOM, selv om jeg solgte en del nom aksjer for en stund side. .Ser i hvertfall større stabilitet i (og evt potensiale) i dem enn i ELE.

Sjølgodhet er no dritt, ;-) men på sin plass når noen driver med mobbe kommentarer hele tiden
Innlegg av: Una-rafting (13.02.18 11:38 ), lest 330 ganger

Innlegg av: Una-rafting (07.02.18 19:03 ), lest 1041 ganger

"Mange store selgere de siste dagene så ikke bli overrasket om noen av de store har redusert(husk at tors og fre ikke er med på lista)."

;)
Innlegg av: Una-rafting (13.02.18 11:41 ), lest 326 ganger

Noen fikk redusert bra. Ikke sant Risci?

Men det er jo mye mer som skal ut. Skal være veldig heldig(gode meldinger må til) om man klarer det uten å gruse kursen!
Innlegg av: Foodgeni8 (13.02.18 11:56 ), lest 317 ganger
Endret: 13.02.18 11:57

Innlegg av: nopetter (13.02.18 12:00 ), lest 310 ganger

jeg gremmes å være landsmenn med dere, er det mulig å være så dum
Innlegg av: rischioso (13.02.18 12:14 ), lest 282 ganger

nopetter,

du skal ikke se bort i fra at det ikke er originale landsmenn selv om de fremstår som bygdeoriginaler...;)
Innlegg av: Una-rafting (13.02.18 12:19 ), lest 282 ganger
Endret: 13.02.18 12:35

Hvorfor så sure. Jeg trodde dere "originale" nordmenn var ydmyke og likte å lære av andre.

Ikke mye ydmykhet å spore her ihvertfall.

Hva er galt i at jeg spådde/"luktet" topp-20 salgene før de skjedde? HVA er galt i det!??

Ps: Jeg VET at dere HO-børsspekulant-nordmenn, heldigvis, er langtifra representative for det norske folket.
Innlegg av: brumlemann (13.02.18 12:45 ), lest 211 ganger

http://www.mining.com/true-giants-of-mining-worlds-top-10-iron-ore-mines/
Innlegg av: rischioso (13.02.18 13:04 ), lest 189 ganger
Endret: 13.02.18 13:14

brumlebasse,

du er jo bare tragisk.

Råvareprisene er sykliske og av samme grunn befinner nå prisene seg i en oppadgående trend etter å ha vært nede over tid.

Når du så legger ved en link fra 2015 og ikke skjønner at vi nå er i 2018 med stigende priser så blir jo dette bare spam...

Var det ikke du som mener at man skal forholde seg til virkeligheten - hvordan kan du så komme drassende med artikler som beskriver noe som er gammelt og ikke lengre relevant...??...

5 års perioden fra 2011 til 2016 var bunnår med overproduksjon og dermed prispress som la grunnlaget for at LHR kunne få kjøpt Ambershaw for en billig penge.

2017 så snudde segmentet og prisene føk i været noe det har fortsatt med i 2018 og av samme grunn har ikke drivverdige gruver nå blitt drivverdige.

Da hører det vel ikke hjemme noen plass å skulle presentere ting fra en tid som hører fortiden til.

Skal du først lete med lys og lykter etter noe negativt så grav i hvert fall frem noe som har med nåtiden å gjøre

Men det er vel for mye forlangt...
Innlegg av: rischioso (13.02.18 13:16 ), lest 143 ganger

Una,

ingen som er sure her - men det er litt trøttende å skulle diskutere med øretrillere som ikke bryr seg om det fundamentale og kun er etter å snakke om ører opp og ned - det finnes vel egne fora for slikt...