Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Snøffelen (06.02.18 11:00 ), lest 5985 ganger
Ticker: PHO

PHO - Benyttet gårsdagen til å laste opp

Med ny tilgjengelig kapital så har jeg økt beholdningen med 30%.

Har svært god tro på at surveilance-studiet faller positivt ut,ender med godkjennelse og at vi nå vil se gode tegn på moment i salg.

Priority Review er et fint signal på hva myndighetene mener om behandlingen, og siden innsendelsen av sNDA var 16. august så er nok svaret rett om hjørnet.

Tipper at utsettelsen av kvartalsrapporten ble gjort fordi Hestdal skulle være helt sikker på at han står der med en godkjennelse i hånda når han presenterer. Som kjent var det litt utsettelser i FDA-organisasjon som helt sikkert påvirket all behandling (ikke bare Cysview og Photocure) med en uke eller 2.

Min mening er at ikke bare vil surveilance øke salget av Cysview kraftig, men det er grunnlag for flere prisøkninger i enhetspris, da forhandlet pris til en hver tid er en funksjon av dokumentert nytte.

Ser an litt, veit jo aldri om noen skal dumpe noe, så da øker jeg nok med minst det samme, men har fingern på avtrekkern.
Er nesten på ATH-beholdning nå, og skal selvsagt godt forbi det!
Innlegg av: focuss (06.02.18 11:11 ), lest 3791 ganger

RE^1: PHO - Benyttet gårsdagen til å laste opp

Snøffelen
Blir spennende å se hvordan markedet reagerer dersom vi får FDA godkjennelse. For tiden synes det jo som at markedet har tatt det meste som kommer fra PHO med et skuldertrekk.
Helt ærlig så plager det meg ikke da jeg synes det er absolutt utenkelig at ikke markedet på et tidspunkt skal kaste seg over denne. Da kan det begynne å gå vanvittig fort oppover. Ellers Snøff. At du vekter deg opp kan nok også få andre til å fatte interesse.
Innlegg av: Tåka (06.02.18 11:58 ), lest 3698 ganger

ja, dette tolker eg som godt nytt:)
Innlegg av: Computum (06.02.18 12:02 ), lest 3692 ganger

Penger fra PCIB?
Innlegg av: SomSa (06.02.18 12:06 ), lest 3688 ganger

Pho aksjonærer viste sine titaniske baller og tro på selskapet i dag da mange biotek aksjer var nede 8%-9%. Det er ikke
utenkelig at aksjen er 60-100 innen 2018 og og 80-150 innen 2019.

4Q blir blodrød pga av økt salgsapparat i USA men salgstallene fra 1Q 2018 og framover vil telle.

Innlegg av: dr. Stockman (06.02.18 12:19 ), lest 3630 ganger

Har også mer enn doblet PHO-porteføljen. Først og fremst fordi aksjen kan tilby betydelig potensiale uten den helt store risikoen for at den kan crashe for aldri å komme opp igjen. I tillegg kan jo oppgangen være nært forestående pga avgjørelsen vi venter på.
Innlegg av: focuss (06.02.18 12:19 ), lest 3640 ganger

Somsa
De som følger med på PHO er klar over at kostnadene ved oppbygging av USA organisasjon vil prege Q4 resultatet. Mange av disse venter på Q4 resultatet for å benytte den anledning til å vekte seg ytterligere opp og ser frem til å få lagt det bak seg. Derfor kan reaksjonen på et dårlig Q4 bli det motsatte av hva noen tror. Så vil presentasjonen av status og veien fremover bli viktig. På Q4 presentasjonen vil mest sannsynlig svar fra FDA foreligge, og det kan trumphe alt annet.
Innlegg av: Snøffelen (06.02.18 12:36 ), lest 3602 ganger

Computum, selvsagt ikke. Skal det gjøres noen transaksjoner i PCIB så blir det kjøp. Grunnen til at jeg nå kjøper PHO er at jeg har god tro på at surveilance-studiet blir godkjent og at salget vil øke, og dessuten prisene. Da vil Photocure ha en melkeku i decennier.
Cysview til 1000$ er superbillig i forhold til hva pasientene får. Både registery-studiet og surveilance-studiet bør kunne gi grunnlag for prisøkninger. Og faktisk også for klasse A klassifisering i guideline, og da den eneste behandling som vil ha det, selv om guidelines ikke oppdateres for ofte.

Hadde det ikke vært for at jeg fortsatt har 90%+ av aksjekapitalen i PCIB så hadde nok kapitalen også gått dit. Fokuset der er å ikke selge noe.

Og som sagt er ekstra kapital skaffet til rådighet ved å øke belåning på bolig (som er verdt 2-sifret antall millioner) fra 30% til 40%. Aksjene mine har belåning på 0 - null % -prosent.

Min svært forsiktige risikoprofil tilsier at om bolligprisene halveres og aksjene mine blir verdiløse så vil jeg fortsatt være innenfor 80% av markedsverdi i lån, og lånet betjenes enkelt på min inntekt alene.

Tro det eller ei Computum, selv om jeg tar litt risiko så er det svært moderat, jeg liker det best slik. Det viktigste er at grunnlaget for riskotaken er informert og godt forstått, med en attraktiv risk reward.
Innlegg av: focuss (06.02.18 12:43 ), lest 3560 ganger
Endret: 06.02.18 12:44

Snøffelen
Interessant poeng du løfter frem med potensialet for prisøkning på Cysview. Det er en problemstilling som tidligere ikke har vært drøftet her på forumet, men må si jeg synes prisen virker lav i forhold til hva man opererer med i denne bransjen.

Mitt kursmål på 1900kr/aksje legger til grunn eksisterende pris, med en markedsandel på 20-25%. Inklusiv tilgang til surveillance markedet selvfølgelig. Med andre ord, enten er jeg eller så er markedet helt på jorde.
Innlegg av: Snøffelen (06.02.18 12:50 ), lest 3552 ganger

Focuss, det med prisøkning er min "personlige" mening. Men prisen settes i samråd/forhandlinger med myndigheten og baserer seg på "value for the money". Blærekreft er svært dyrt fordi det er en high recurrence. Cysview vil gjøre dette billigere, men selv om det er god dokumentasjon på det så kreves det ofte noe mer. Det får vi når surveilance studiet er ferdig og registery-studiet oppsummeres.

Alt må dokumenteres, FØR man kan gjøre noen prisøkninger. Men det vil om ikke alt for lenge komme på plass.
Innlegg av: focuss (06.02.18 13:00 ), lest 3481 ganger

Snøffelen
Skjønte det bare var en personlig betraktning, men vi får bare la det ligge som en potensiell fremtidig upside. Det som gjelder nå er først og fremst FDA godkjennelse og så krige til seg markedsandel. Den krigen har PHO allerede startet. Det synes godt i faglitteratur, hos pasientorganisasjoner og i sykehus/urologi kretser generelt. Så får vi håpe tro at det om noen dager kommer til syne med FDA godkjennelse.

Uansett om vi ikke skulle få det, hvilket virker helt usannsynlig, så har vi likevel stort vekst potensiale i TURBT siden vi nå har fått refusjon.
Innlegg av: Otard (06.02.18 13:02 ), lest 3473 ganger

Kan noen utdype mere forskjellen på på scope som benyttes til blålys behandlingen?

Jeg snakket med en lege som jobber som anestesilege på et amerikansk sykeshus som ikke er blant de 400 største og de har ikke tatt i bruk cysview der ennå, men de benytter en del scope og de går visst mer og mer over til engangs-scope pga smittefare og drøy prosess med desinfisering og scope koster ca $350.

Er Karl storz scope av en slik kvalitet og spesifikt at de ikke uten videre kan erstattes av billige engangs scope?
Innlegg av: Legoland (06.02.18 14:00 ), lest 3384 ganger

Ennaa ingen som ser en sammenheng mellom ny dato for Q4 med blodröde tall og nyheter fra FDA? Tror datoen er endret for at det skal bli lettere aa svelge Q4 i kombinasjon med nyheter fra FDA.
Innlegg av: clanz (06.02.18 16:34 ), lest 3266 ganger

Ikke værst at PHO gikk opp på en slik mørk dag i aksjemarkedet.

Den har jo en sikker inntekt og heller ingen gjeld som kan påvirkes negativt om renten går opp. Svak krone er også ok for oss i Norge.
Innlegg av: focuss (06.02.18 17:01 ), lest 3233 ganger

Otard

Jeg lurer litt på det samme som deg, men vet ikke svaret. Medisinmannen vet sikkert svaret men han er jo sjelden på forumet for tiden.

Hva jeg vet er dette:

Scopet som ble brukt på over 300 pasienter i det berømte fase 3 studiet var av type flexibelt fra Karl Stroz. Det flexible scopet er det som muliggjør å følge opp pasienter poliklinisk bare med lokalbedøvelse. Praksis i dag er full narkose og innleggelse.

Så er det i dag utplassert over 100 scope ved sykehus i USA. Det er scope som er benyttet ved TURBT (Operasjon) og jeg antar disse er av type rigid, altså ikke flexibelt.

Skal helsevesenet få full nytte av Cysview i surveillance setting så vil det da medføre at Karl Storz eller andre leverer flexible scope. Dette regner jeg med Karl Storz allerede er i gang med.

Karl Storz er så begeistret for hva deres scope kan få til sammen med Cysview at de har satt i gang egne studier med Cysview og sine scope for endetarmskreft.

Om disse flexible også vil bli brukt ved TURBT aner jeg ikke.

Prøvde kontakte selskapet i dag for å finne ut av dette. Ingen svar. Prøver igjen.
Innlegg av: focuss (06.02.18 17:06 ), lest 3223 ganger

Kombinasjonen flexible BLC scope og Cysview vil medføre at helsevesenet i USA kan spare seg 1,4 millioner innleggelser med full narkose og erstatte det med et kort poliklinisk opphold. Og det med ett sikrere/tryggere resultat. Fantastisk.
Innlegg av: sulzrox (06.02.18 17:16 ), lest 3198 ganger
Endret: 06.02.18 17:18

RE^2: PHO - Benyttet gårsdagen til å laste opp

focuss kan du bevise dette?
""""
Kombinasjonen flexible BLC scope og Cysview vil medføre at helsevesenet i USA kan spare seg 1,4 millioner innleggelser med full narkose og erstatte det med et kort poliklinisk opphold.
""""

Trur du har misforstått litt her
Innlegg av: OleKyryliuk (06.02.18 17:10 ), lest 3215 ganger
Endret: 06.02.18 17:11

Angående skop så har Hestdal svart på dette. Kopierer inn svar på dette og noen andre momenter:

- Kirurgisk fjerning av overfladisk blærekreft, TURBT, gjøres både på pasienter som er innlagt og som dagkirurgisk prosedyre, refusjon skiller ikke på dette så lenge det skjer på sykehuset.

- Dagens TURBT-behandling gjøres med rigide skop i USA og det er dette som de amerikanske helsemyndighetene nå har gitt ytterligere refusjon for til sykehusene. De fleksible skopene kommer inn i bildet når det gjelder oppfølgingen av pasientene, som vi når søker FDA om. Som du riktig påpeker så har CMS ikke per dags dato foreslått å refundere sykehusene ekstra når de benytter Cysview ved fjerning (TURBT) av de store lesjonene. Vi jobber videre for også å få på plass dette.

- Siden det ennå ikke foreligger godkjennelse fra FDA på bruk av Cysview med fleksible skop så er alle de utplasserte skopene som kan benyttes med Cysview rigide.

-Ja. Når vi skriver at vi ved utgangen av tredje kvartal utplassert 96 BLC så er det alle aktive skop

- Vi har ikke angitt antall enheter vi selger i USA, men det er høyere enn ditt anslag. Likevel: Gjennomsnittsbruken per skop stiger gradvis og vi venter at den positive utviklingen fortsetter. De gode dataene over mange år støtter absolutt oppunder Cysview-bruken. Hva gjelder de seneste fase III-resultatene så gjelder de bruk av Cysview i oppfølgingsmarkedet. Her venter vi en avklaring i første halvår.

-Bruken av Cysview med blålys-skop er estimert til å medfører ca 10-15 min mer tid under selve undersøkelsen (TURBT) – noe er relatert til at man ofte identifiserer flere svulster som må fjernes.
Innlegg av: focuss (06.02.18 17:27 ), lest 3163 ganger

OleK
Trenger FDA godkjenne at det brukes flexible scope eller er det rett og slett å bruke Cyaview som må godkjennes? Mulig FDA søknaden omhandler kombinasjonen. Det er jo åpenbart kombinasjonen som er interessant for Surveillance markedet.
Innlegg av: focuss (06.02.18 17:37 ), lest 3135 ganger

Søknaden omhandler drug og device ja.

https://www.photocure.com/Pressmedia/News/sNDA-for-BLC-with-Cysview/
Innlegg av: flaksegrisen (06.02.18 18:07 ), lest 3087 ganger

Hmmm, gjorde motsatt. Pcib på 46 ble for stor fristelse og valgte å løste inn den lille potten i PHo. Tror Pcib stiger mer på dataene fra dobbel-behandling enn Pho for surveilance.
Innlegg av: Legoland (06.02.18 18:28 ), lest 3039 ganger
Endret: 06.02.18 19:45

Tillatelsen til aa bruke cyscview er gitt til bruk med bare rigide scope fra Karl Storz.
Studien med 304 pasienter paa 17 sykehus i USA ble gjort med fleksible scope. Tillatelsen til aa bruke fleksible scope ble det sökt om i august. Det er denne avgjörelsen vi venter paa.
Det er minimum 17 sykehus som har de fleksible, men de er ennaa ikke lovlig til bruk i USA utenom ved studier.
Kjöp av rigide scope i Q4 var aa ha kastet penger ut av viduet den dagen de fleksible blir godkjente.
De som venter paa salgsöking av scope i Q4 vil derfor vente forgjeves.
Innlegg av: OleKyryliuk (06.02.18 18:51 ), lest 3019 ganger

Hvor har du det fra at det er utplassert minst 17 fleksible skop (i USA)?
Innlegg av: Legoland (06.02.18 19:13 ), lest 2971 ganger

sök "karl storz studie cysview" saa finner du det du vil ha bekreftet.
Resultat offentliggjort 15/5-17: 304 pasienter, 17 sykehus i USA med fleksible scope.
Innlegg av: OleKyryliuk (06.02.18 19:14 ), lest 2984 ganger
Endret: 06.02.18 19:20

Takk, fant den selv :-)
http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=56044254
Slide 14/27

Disse er ikke inkludert i de 96 skopene som er rapportert så langt, så er lov å håpe at antallet vokser raskt når endelig melding om tilgang på surveillance kommer.
Innlegg av: focuss (06.02.18 19:16 ), lest 2965 ganger

Må jo si det var deilig å se PHO sin styrke i dag da. Undret meg litt om årsaken var Snøffelens annonserte opp vekting eller om det skyldes forventninger til FDA ruling.
Innlegg av: Legoland (06.02.18 19:29 ), lest 2938 ganger

Siden det neppe er salgstall for scope Pho skal telle 2 uker lenger, blir det bare FDA igjen.
Som nevnt lenger opp i traaden tror jeg det er grunnen til ny dato for Q4. Mener aa ha registrert söknad 16/8, 6 mnd behandlingstid og opprindelig Q4 den 14/2.
Passer sammen!
Innlegg av: focuss (06.02.18 19:35 ), lest 2935 ganger
Endret: 06.02.18 19:36

Må bare si at dersom FDA ikke godkjenner dette, da er det mye jeg ikke har forstått. Sikkert en del her som synes det vil være som forventet.
Innlegg av: OleKyryliuk (06.02.18 19:39 ), lest 2946 ganger
Endret: 06.02.18 19:46

slettes
Innlegg av: focuss (06.02.18 19:51 ), lest 2887 ganger

OleK
Ja det kan skje når som helst de nærmeste dagene. Spørsmålet er. Hvordan vil OSE reagere. Jeg synes OSE burde reagere med 100 kr rett opp. Men tror jeg det? Nei. Det kan også bli et skuldertrekk..foreløpig.
Innlegg av: OleKyryliuk (06.02.18 20:00 ), lest 2867 ganger

Focuss:
Ja, tydelig at markedet mener at pasienter med blærekreft ikke skal få den soleklart beste behandlingen.

Dog forventer jeg ikke noen ekstrem oppjustering av guidingen fra Hestdal, så da er det kanskje ikke rart at markedet lytter til den som bør ha mest innsikt i hvordan fremtiden ser ut.. :-/
Innlegg av: focuss (06.02.18 20:00 ), lest 2861 ganger

Hva om Nano får FDA godkjennelse. Stiger da aksjen 40 kr? Da øker verdien på Nano med 2 milliarder. Er det rart? Er det urealistisk? Tror ingen synes det.

Får PHO FDA godkjennelse? Vil selskapets verdi da stige med 2 mrd? med andre ord 100 kr per aksje. Tror markedet synes det virker urealistisk. Er det egentlig det? Når man ser på størrelsen av markeder de slippes inn i? Det synes ikke jeg.

PHO er foreløpig en uoppdaget gullgruve.
Innlegg av: Legoland (06.02.18 20:07 ), lest 2843 ganger

OleK,
"slettet" betyr vel at du ikke vil at andre skal trekke samme konklusjon för du har kjöpt.
Jeg trenger ogsaa nye briller, for jeg oppdaget argumentet for ny Q4 etter deg. Men tre timer etter snöffe er akseptabelt paa selvstendig grunnlag.
Innlegg av: focuss (06.02.18 20:16 ), lest 2833 ganger

Legoland
Alle kan tenke det de vil. Selvfølgelig. Men jeg mener å ha greie på folk. Og Ole K ser jeg som en hederlig hardt arbeidende investor.
Innlegg av: Legoland (06.02.18 20:39 ), lest 2793 ganger
Endret: 06.02.18 20:57

slettet
Innlegg av: focuss (06.02.18 20:47 ), lest 2785 ganger

Legoland
Ok, kanskje Ole.K har fått info i kveld som gjør at han ønsker å doble sin eksponering i PHO i morgen. Det må være innafor hva som er ok.
Innlegg av: Legoland (06.02.18 21:05 ), lest 2758 ganger

focuss,
jeg unner han ogsaa en tredobling, saa lenge han ikke sprer mökk för egen inngang/utvidelse. Det ville det luktet av.
Innlegg av: focuss (06.02.18 21:24 ), lest 2729 ganger

Ole K
Photocure er på veg inn i totalt ukjent territoriet. Hva er i det hele tatt meningen med guiding? Har de noen bedre krystallkule enn andre? Eller er det bare en belte og buksesele filosofi for at de skal ha sitt på det tørre. Klarer ikke legge vekk spørsmål om hva som er styreformannens agenda.
Innlegg av: Snøffelen (06.02.18 21:47 ), lest 2728 ganger
Endret: 06.02.18 21:48

Angående høyere pris for Cysview så er det det fordi jeg forventer at resultatene i Registery studiet (nesten 2000 pasienter)

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT02660645?term=photocure&rank=6

og surveilance studiet, som er det vi snart forventer en godkjennelse på, vil gi like gode resultater som det det hittil er indikert av hittil frigitte data.

Man vil da ha en massiv mengde av doumentasjon som viser at det er overlegent hvitt lys og gir solid nytte på recurrence.

I AUA guidelinen, så er det ingenting som har fått tilkjent evidence grade A, B er det beste som er gitt (og Cysview har det)

Følgende linker gir en kort og grei oversikt på definisjon av evidence grade

https://www.essentialevidenceplus.com/product/ebm_loe.cfm?show=grade

Og hva slags studier som må til

http://clinicalevidence.bmj.com/x/set/static/ebm/learn/665072.html

Jeg mener da altså at Registery study pluss surveilance studie vil klassifisere til evidence grade A.

Nå er det sjelden guidelines oppdateres, men satser på at Photocure har en plan for å bruke denne solide dokumentasjonen. Tyngden av dokumentasjon har jo vært Hestdal sin kjepphest og mantra.
Innlegg av: Tåka (07.02.18 10:11 ), lest 2556 ganger

26r er bedre for humøret enn 23 ;)
Innlegg av: paffen (07.02.18 11:35 ), lest 2488 ganger

Vi vet jo att mye av argumentasjonen fra urologer mot blålys. Var att det og var saker som du bare såg skillnaden på med hvitt lys, som bland annet infeksjoner. Og i mange av de artikkler som vart postet i det siste, så sier de att blålys ikke skall erstatte hvitt lys bare komplettere.

Men selve operasjonen skjer med blålys. Og det er de nye scopen fra Karl Storz lagt før, da det er en bryter på så de skifte mellom blått og hvitt lys.Og de kan gjøre begge undersøkelser samtidigt.

Så da det er bedre for pasienten og arbeidsbesparende, sammt garantert mye bedre resultat på behandlingen. Så er det vel ikke så mye som taler for att det ikke skall bli brukt fremover. Og med det som utgangspunkt er det vel så godt som sikkert med refusjon i surveilance delen og.

Det er jo som snøffelen sier efter hånd som resultat fra studier og behandling kommer inn, så øker efterspørselen av cysview betraktligt.
Innlegg av: BenteBazooka (07.02.18 15:16 ), lest 2390 ganger

Kan flexi-scope benyttes i operasjon, dersom surveillance blir godkjent? Så det holder å kun kjøpe inn flexi-scope?
Innlegg av: focuss (07.02.18 20:40 ), lest 2263 ganger

Hvis vi sier at det er 20 dager igjen av februar så er det 5 % sannsynlighet for at vi får melding i morgen om at Cycview med flexible scope er FDA godkjent for surveillance. For hver dag som går øker sannsynligheten. Sannsynligheten er egentlig større da børsmeldingen neppe kommer lørdag eller søndag.
Innlegg av: focuss (07.02.18 20:54 ), lest 2244 ganger

Jeg legger da til grunn at det er 100% sannsynlig at vi får svar i løpet av Februar. Noe som er basert på at Cysview for surveillance har fått priority review fra FDA på søknad fra august. priority Review skal sikre FDA beslutning i løpet av 6 måneder, altså februar.
Innlegg av: focuss (07.02.18 21:02 ), lest 2227 ganger

Hvor viktig sees en FDA godkjennelse på av aksjonærer i Nano, i PCIB, i TRVX, i BerBio?
Det er jo selve julaften.

PHO er der med foten i døra nå. Markedet synes ikke spesielt imponert. Det skyldes ignorance. Det er jeg helt sikker på. Godkjennelsen kommer any day.
Hvis ikke så er det mye jeg ikke har oppfattet.

Photocure har jo vært der i 20 år og investorer har gått lei. Så skjer det.
Innlegg av: dr. Stockman (07.02.18 21:20 ), lest 2187 ganger

Har kjøpt meg solid opp i PHO den senere tid, så nå må gjerne oppgangen komme for min del. Vet ikke helt hva skepsisen bunner i, men det hersker kanskje litt usikkerhet rundt hvor lenge man kan regne med å sitte med patentet for blålyset.
Innlegg av: focuss (07.02.18 21:36 ), lest 2177 ganger

Patentet til Photocure er ikke blålyset men Cysview. Cysview sprøytes inn i blæren og binder seg til kreftcellene. Når dette fluoriserende stoffet belyses med blått lys så lyser kreftcellene opp som røde flekker i blæren der hvor kreftcellene sitter. Slik får man kreftcellene fjernet. Det er som å slå på lyset før man opererer eller evaluerer.
Innlegg av: focuss (07.02.18 21:52 ), lest 2161 ganger

Jeg ser Cysview som et fremskritt på linje med røntgen apparatur, med CR og som MR. At man skal vurdere blærekreft, og kanskje endetarmkreft, uten Cysview vil bli like utenkelig som at man skal vurdere benbrudd uten røntgenbilder.
Innlegg av: Snøffelen (07.02.18 21:58 ), lest 2171 ganger
Endret: 07.02.18 21:59

"Vet ikke helt hva skepsisen bunner i, men det hersker kanskje litt usikkerhet rundt hvor lenge man kan regne med å sitte med patentet for blålyset."

Kombinasjonen flexiscope fra Karl Storz og Cysview er "eksklusiv". Dvs skal noen bruke Cysview når patentet er gått ut må de med egne kliniske studier vise at deres flexiscope er sikkert og effekt.

Det er det ene, det andre er at Cysview er aspetisk produsert (vil jeg gjette på) og frysetørket. En relativt avansert prosess, så det er ikke bare tut og kjør.

Dessuten dreier ikke Cysview seg om et produkt til 100 000$.

Jeg er relativt sikker på at prisen på Cysview vil være høyere etter at det har gått av patent enn det er nå, og grunnen er at det da vil være solid klinisk doumentasjon på pasientnytten til Cysview som mer enn oppveier off patent sitiuation.
Innlegg av: dr. Stockman (07.02.18 22:31 ), lest 2129 ganger

Takker for oppklaring. Høres jo ut som at PHO vil få mye glede av dette de nærmeste årene så da gjenstår det bare å håpe at man lykkes i å øke bruken.
Innlegg av: focuss (07.02.18 22:38 ), lest 2128 ganger
Endret: 07.02.18 22:39

Snøffelen
Det må gjerne komme andre scope og blålys på markedet, men det er PHO som har Cysview. Uten Cysview så har blålys ingen verdi.
Innlegg av: focuss (07.02.18 22:42 ), lest 2112 ganger

PHO er alene om å levere dette produktet til et marked på 15 milliarder kroner. I USA alene.
Innlegg av: Tåka (08.02.18 14:59 ), lest 1997 ganger

Uff, blir en lang februar når en går å venter;)
Innlegg av: focuss (08.02.18 16:09 ), lest 1949 ganger

Puh ja. Det er et slit.
Innlegg av: de wu (08.02.18 16:58 ), lest 1892 ganger

Fin artikkel om norsk bioteknologi i Finansavisen i dag der jeg blir spurt om kommende milepæler dette året. Glemte å ta med Photocure som jo venter på FDA godkjenning på utvidet indikasjon for Cysview. Svært viktig milepæl. Sorry

https://twitter.com/JEinarsson/status/961508374356615168

Innlegg av: focuss (08.02.18 19:38 ), lest 1817 ganger

14 børsdager igjen av Februar. Og markedet lar fortsatt PHO seile sin egen sjø.
Innlegg av: Fabi (10.02.18 19:35 ), lest 1709 ganger

Sorry, men Einarsson hadde ikke glemt å nevne Pho til Finansavisa hvis Pho hadde vært blant de mest lovende.
Ettersom de venter på FDA «anyday» men likevel «subber der nede» kursmessig tror jeg det hele blir et stort gjesp.
Pho fikk godkjent Metwix i 2004 (Det er FJORTEN år siden). Se hva det førte til.......

Det eneste positive som har kommet ut av gamle Pho er PCIB, men den solgte de :-)

Udugelig ledelse!
Jeg tipper største nyhet blir blodrøde tall og skuffelse
Innlegg av: de wu (11.02.18 02:45 ), lest 1630 ganger
Endret: 11.02.18 02:49

Photocure
2018 Reimbursement
Guide

https://www.cysview.com/health-care-professionals/reimbursement

http://cysviewreimbursement.s3.us-east-2.amazonaws.com/2018%20Private%20Payor%20Reimbursement%20Guide.pdf

Innlegg av: focuss (11.02.18 03:04 ), lest 1626 ganger
Endret: 11.02.18 03:39

Fabi

Photocure finansierer sin aktivitet med opptjente midler og løpende cashflow. Det er det som betyr noe i denne situasjonen. Med andre ord en drømmesituasjon for et slikt selskap. I motsetning til PCIB som må be aksjonærene om mer penger. Så da spørs det hvor mye fri kapital aksjonærene har og hvor mye de blir utvannet.
Innlegg av: BenteBazooka (11.02.18 10:12 ), lest 1526 ganger

Fabi

Photocure solgte vel Metvix i 2009. Det er 9 år siden.
Innlegg av: Fabi (11.02.18 11:28 ), lest 1500 ganger
Endret: 11.02.18 11:36

PhotoCure bekrefter at Food and Drug Administration (FDA) har godkjent Metvix til behandling av forstadier til hudkreft (AK).

TDN Finans
Publisert: 28.07.2004

https://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2004/07/28/photocure-far-fdagodkjennelse

Focuss, det kan jo være fordi de ikke har tilstrekkelig tro på produktet eller fordi ingen tør å stille kapital......
Har man et godt produkt innen biotec må man raske sammen penger og smi mens jernet er varmt.
Ledelsen i Pho er komplett udugelige. De er bare glade for hver nye måned med lønn, og det har de klart i 14 år siden Metwix.
Og hvordan har kursen gått ?

Da de fikk Fda godkjenning lå kursen på ca 60.
Nå, 14 år senere ligger den nærmere 20
Innlegg av: focuss (11.02.18 11:41 ), lest 1456 ganger

Fabi
Dine kommentarer er for usaklige til at du fortjener svar. Gjør som Snøffelen du og vekt deg opp i Photocure.
Innlegg av: Fabi (11.02.18 11:44 ), lest 1482 ganger
Endret: 11.02.18 11:49

1 - De fikk godkjenning i 2004
2 - Kursen var 60kr
3 - I dag er kursen nærmere 20

Hva er usakelig ?

Snøffelen kommer til å gjøre det mye bedre i PCIB enn i Pho.
I motsetning til Pho har PCIB kompetent ledelse
Innlegg av: BenteBazooka (11.02.18 11:49 ), lest 1449 ganger

https://www.photocure.com/Pressmedia/News/Photocure-divests-Metvix-to-Galderma/
Innlegg av: Fabi (11.02.18 11:52 ), lest 1465 ganger

Akkurat Bente. Enda et eksempel på at ledelsen selger melkekua, slik de gjorde med PCIB.
Og kursen daler.......fordi pengene går til lønn til udugelige ledere
Innlegg av: focuss (11.02.18 12:11 ), lest 1458 ganger
Endret: 11.02.18 12:18

Fabi
Det usaklige er at situasjonen for 14 år siden ikke har noe med dagens situasjon å gjøre.

Jeg kjøpte meg inn i selskapet første gang for et drøyt år siden uten å ha satt meg mye inn i det. Etter oppkjøpet så oppdaget jeg at styret besto av en gjeng forskere med hodet nede i reagensglasset, at selskapet ikke hadde noen med Business Development kompetanse i ledelsen, at de bare leide in konsulenter for å forhandle kommersielle avtaler på sine vegne slik som Ipsen avtalen og at det var en del aksjonærer her på forumet som synes det var ok. Da solgte jeg alt.

Så kom fase 3 studiet med resultater, innsettelse av nytt styre og ansettelse av Business Development Manager, så med ett så var liksom alt som var feil rettet opp.

Når de da også forsto at ingenting selger seg selv og begynte seriøst å fokusere på US salg ved å bygge egen organisasjon ,så var det bare å kjøpe. Hva de drev med for 14 år siden er knekkende likegyldig for meg.

Det som betyr noe nå er at selskapet er priset til 4-500 millioner, har drøye 100 mill på bok, ingen gjeld og står med foten i døra til et USA marked på 15 milliarder kroner med et produkt som er det beste i markedet. Hvor sykehus urologer som ikke bruker det risikerer søksmål og Cysview er allerede i FDA sine guidlines for operasjonsmarkedet.

Å velge Photocure nå som investering må være aksjemarkedets svar på barneskirenn.
Innlegg av: Fabi (11.02.18 12:19 ), lest 1438 ganger

I så fall er det vel litt merkelig at Einarsson «glemte» å nevne Pho til Finansavisen ?
Innlegg av: focuss (11.02.18 12:25 ), lest 1431 ganger

Fabi
Synes ikke det er så merkelig i det hele tatt. Bare dumt.

Nano TRVX PCIB er utviklingsselskap og Einarson har sitt daglige virke i radforsk. PHO er et selskap som har kommet mye lengre og er i den kommersielle fasen. Ikke så rart at Einarsson i farta ikke tenkte på det. Men synd for PHO var det da selskapet virkelig kunne fortjent pressens oppmerksomhet.
Innlegg av: BenteBazooka (11.02.18 12:30 ), lest 1403 ganger

Ved fda godkjenningen så får photocure pressens oppmerksomhet.
Innlegg av: focuss (11.02.18 12:38 ), lest 1408 ganger

Vil tro at når PHO i farta gikk under radaren til Einarsson så er det av samme grunn som at PHO så langt har gått under radaren til investorer. Fokus er mot utviklingsselskap.

PHO minner meg om den stygge andungen som vokste til og ble en flott svane.
Innlegg av: dr. Stockman (11.02.18 12:48 ), lest 1377 ganger

At kursen har holdt seg så bra i PHO gjennom børsfallet skyldes heller få selgere enn mange kjøpere. Men det faktum at aksjonærene ikke vil gi slipp på sine aksjer tror jeg vil gi ekstra utslag på kursen når kjøperne først banker på døren. Godkjennelsen som venter like rundt hjørnet kan dermed gi større kursmessige utslag enn de fleste har forventet.
Innlegg av: bravi (11.02.18 13:06 ), lest 1373 ganger

Enig med focuss i at investorene synes det er mest spennende med utviklingsselskap, der er det mange med risikovillig kapital som hiver seg på. Ta f.eks Nano og se på kursen siste 2 år, gikk først rett opp høsten 2016 og har senere mer eller mindre gått jevnt nedover. Klarer ikke Nano å få til noe innen rimelig tid kan kursen halveres i det selskapet. Slik sett er det mindre risio å kjøpe Pho.

Hvorfor markedet ikke har gått massivt inn i Pho må skyldes tidligere dårlig performance, svak og defensiv guiding og 3xU hvis man antar at kursen skal baseres på forventninger. En annen ting er at mange har blitt skuffet tidligere i denne sektoren når det har vist seg at salg ikke er så enkelt å få til.
Innlegg av: Snøffelen (16.02.18 09:04 ), lest 1218 ganger

6 mnd på dagen og presis som en klokke da Cysview for Surveilance og repeated use fikk Priority review.

Priority review er ikke bare en hurtigere behandling hos FDA med 4 mnd, men det er også en signal om hvordan myndighetene vurderer den kliniske verdien av behandlingen

Jeg er sikker på at vi ikke bare vil se en solid økning i salg, det er god grunn til å tro at man etter hvert også vi kunne øke enhetsprisen i takt med den solide kliniske dokumentasjonen som kommer på plass med Surveilance og registery studiet.

Ingen grunn til å nøye seg med 100%, 200% eller mer avkastning fra dagens nivå, vi kan gå skyhøy over det.
Innlegg av: sulzrox (16.02.18 09:18 ), lest 1129 ganger

Snøffelen
Hadde vært interessant om du kunne sette opp eit regnestykke av hva du forventer av salg? Eks for 2018, 2019 og 2020.

Innlegg av: Tåka (16.02.18 09:08 ), lest 1168 ganger

Eg likte den siste setningen der Snøffelen :)
Innlegg av: focuss (16.02.18 09:13 ), lest 1154 ganger

Snøffelen
Jeg har tro på at PHO vil bli en utbytte maskin Norge ikke har sett før. Markedsandel 20-25 % kan gi årlig utbytte i størrelsesorden 100 kr/aksje. Så her er det høyt opp.
Innlegg av: FiloD (16.02.18 09:33 ), lest 1067 ganger

Gratulerer til PHO

Det er jo stort at de får til meget på det regulatoriske område, men hva kursen angår så er det en ting som er avgjørende for PHO. “ show me the Money” og de kommer ikke rullende inn av seg selv.

Oppstart midt i år betyr at resultaterne kan ses 2019 -2020

Jeg er positiv på PHO, men venter helt klart med å komme inn her til jeg ser at resultaterne begynder å komme.
Innlegg av: focuss (16.02.18 09:54 ), lest 1035 ganger

Aksjen er opp drøye tre kroner på meldingen så langt. Det er bare 21 millioner aksjer i Photocure. Det betyr at markedet priser PHO's markedstilgang til 60-70 millioner. Markedet de slipper inn i er årlig ca 12 milliarder. Med det beste produktet. Gjeesp. Her er det bare å sitte stille for de som er posisjonert.
Innlegg av: focuss (16.02.18 10:32 ), lest 991 ganger

FiloD

Hvis du skal vente til pengene begynner å komme inn i PCIB så har du fryktelig god tid. For øvrig et dårlig baisse forsøk fra din side.
Innlegg av: flaksegrisen (16.02.18 13:13 ), lest 926 ganger

Var og avventende med Pho, helt til jeg fikk se hva fexiscopene medfører.

Det gjør at vi kan utføre prosedyren enkelt og trygt her på poliklinikken, uten sykehusinnleggelse, forklarer Recep. - Vi har behandlet rundt 20 pasienter på denne måten i løpet av høsten. Det betyr 20 færre operasjoner med narkose, innleggelse, liggetid, infeksjonsfare, sykefravær redusere kostnader og mindre ventelister på operasjon.

https://oslo-universitetssykehus.no/seksjon/nyheter/Sider/Forbedret-metode-reduserer-lidelse,-ligged%C3%B8gn-og-kostnader.aspx
Innlegg av: Legoland (16.05.18 12:49 ), lest 479 ganger

Dagens melding fra selskapet er det bare aa le av. Tenk at de har solgt det förste fleksible scopet i USA og at det er verdt en börsmelding.
At Storz gjennomförte en studie paa 304 pasienter ved 17 sites med fleksible scopes i US ble ikke meldt med ett ord. Selv om denne studien var den primäre grunnen til at de fleksible scopene fikk markedsgodkjenning i den nordamerikanske verdensdelen.
Paa tide at Pho forstaar at de spiller paa samme lag som Storz, selv om Pho spiller i forsvar mens Storz er lenger frem paa banen.
Innlegg av: SomSa (16.05.18 13:19 ), lest 444 ganger

Legoland

Dette er starten på noe stort og det har tatt kort tid fra godkjenning til salg. Med denne meldingen øker pasientgrunnlaget
offisielt med 1.2 - 1.4 million bare i USA. Pho har investert tungt i USA den siste tiden og med denne meldingen begynner
å komme avkastningen.

Får de 25% markedsandeler i USA fra dette segmentet blir årlige inntekter på 2,7 mrd - 3,15 mrd kroner. Pho er blitt modent
for justering av kursmålet fra ca. 40 til 80 og mer.

Antar at Pho ansatte har feiret dette med kaffe og kake med våre penger. Det blir ca. 2000 kroner i mindre overskudd i 2Q 2018 :-)

Innlegg av: Legoland (16.05.18 13:44 ), lest 417 ganger

SomSa,
det var i februar jeg begynte aa laste opp i Pho, for det var da eventyret begynte. Dagens melding kommer bare 3 mnd. for sent og med feil fokus.
Anefaler aa lese deg lenger tilbake paa traaden.
Innlegg av: Krosta (16.05.18 14:00 ), lest 391 ganger

Du syns ikke det er verdt å melde at salget av flexiscope er i gang? Merkelig.

Selv om godkjenningen kom for en stund siden har vi alle ventet på tidspunkt for oppstart av salg til surveillance markedet. Jeg hadde ikke forventet at det skulle starte allerede i mai.

Etter min bok en gledelig melding.
Innlegg av: Legoland (16.05.18 14:23 ), lest 362 ganger

Opp som en björn, ned som en tomsekk!
Greit nok at det förste flexiscopet er solgt. Dermed vet vi at Q1 ikke kommer til aa inneholde salg av disse.
At Pho overhode sender ut en börsmelding om det förste salget anser jeg som tegn paa feil fokusering. Det var resultatet av Storz' studie som virkelig var verdt en melding.
Siden jeg er relativt tungt investert i Pho önsker jeg de alt godt, men forventningen til Q1 er lav. Det blir Q3 som teller!
Innlegg av: Krosta (16.05.18 14:31 ), lest 348 ganger

Fokuset burde jo ligge på salg, det er tross alt det som gir penger inn i kassen.

Nå kom lanseringen av flexiscope før guiding tilsa. Strålende nyheter :)

Så kan man selvfølgelig hevde at salget burde startet dagen de fikk godkjenning, men nå ble det ikke slik. Q3 blir absolutt spennende ja. Samme med Q4.