Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: Jæims Bånn (05.02.18 14:42 ), lest 2602 ganger
Ticker: NORTH
Endret: 05.02.18 14:44

North i SBX

Dagen er kommet for å cashe inn på emiaksjene, dersom det er planen.
Tycoon alias spetalen rømmer.
Hva gjør North, eller rettere sagt: hva finnes av muligheter for denne investeringen nå?!

Er det virkelig slik at dette er del av en SVÆR kompleks plan, eller er det rett og slett et skikkelig drithøgg av en investering?
Innlegg av: bæærnt (05.02.18 14:52 ), lest 1625 ganger

RE^1: North i SBX

Sitter her og holder for både ører og øyne i håp om at NORTH ikke flagger:)
Innlegg av: PetroMonkey (05.02.18 15:33 ), lest 1554 ganger

Tycoon Industier ... lmao. Fin navn.

Tenk på de som er nå i sjokk som kjøpte på 60 øre siden Tycoonen gikk inn og alt skal bli grønne skoger og gull nå med han på laget.

Idiotene kommer nok tilbake for å snitte ned over 10 øre etterhvert. Mangen muligheter for North å komme seg ut med bra gevinst hvis ikke de klarer det i dag.

Synd at det ikke vær mulig å shorte SBX.
Innlegg av: Jæims Bånn (05.02.18 15:41 ), lest 1525 ganger

Opp eller ned?
Noen har handlet på 0,15 i det skjulte. De har sikkert plukket atskillig idag..
Innlegg av: Longsitinbulk (05.02.18 17:02 ), lest 1459 ganger

James, ikke hiv gode etter dårlige

Sbx er det værste bettet innen seismikk, gammel bråte

Hva skjer? TXp stuper tol 0,22 ned 13%

Alt North investerer i går jo rett ned.

I Sbx ble jo hele gevinsten barbert vekk i dag.
Innlegg av: bæærnt (05.02.18 17:07 ), lest 1450 ganger

Stemmer ikke. NORTH sin post i SBX er da faktisk opp med 22,4% målt i forhold til emisjonskursen. Aksjene ble først gjort tilgjengelige idag også. Så all annen sammenligning er ikke relevant.
Innlegg av: Longsitinbulk (05.02.18 18:24 ), lest 1401 ganger
Endret: 05.02.18 18:32

Ser man totalt da på traden er hele greia bortkastet så langt og i tap, jeg tenker på totalen inkl obligasjonen.

De som leste forrige kvartal i Sbx skjønner nok at denne investeringen ikke vil bli innbringende på lang tid, om noengang med det utdaterte utstyret.

Poenget var nok å ta kjapp exit, det virker til å bli vrient nå, spettet er brutal i slike case, det så vi i dag.

Venter North for lenge blir de sittende med sorteper i Sbx og må finanansiere driften i faanskapen, det er vel neppe North aksjonærene særlig happy med?

Et annet moment var vel mulige s slakt av Sbx, når Spettet dumper så brutalt sier det meg at her er det ikke verdier utover aksjekursen.

Så langt er investerings strategien til North elendig, de klarer ikke skape aksjonær verdier, desverre.
Slik er det når en skal begi seg innpå de værste og vanskligste små børsnoterte selskapene.

Hvorfor kan de ikke gjøre det lett for seg selv?
De kunne tatt possisjoner i store likvide oljeselskaper, F.eks skikkelige greier som Fredriksen, Trøym eller spettalen selskaper lignende.

Driv et trading selskap, ikke dette tullet som de nå driver med.
Innlegg av: PetroMonkey (05.02.18 20:17 ), lest 1288 ganger

Kansje du burde oprette et selskap selv Long. Må gi daglig rapporter da siden ditt syn og markedsstrategi forandre seg fortere en vindretningen. Tror du vil få mange med deg, og flere milliarder til å trade med.

Innlegg av: Longsitinbulk (11.01.18 12:02 ), lest 5898 ganger
Endret: 11.01.18 12:09
North - Ei Teknisk latent rakett bombe
Legg merke til nivåene,
aksjen har tung teknisk motstand på 2,2kr
Nivået er nu i ferd med å bli brutt, men vi må få volum.

Trolig er nytt kortsiktig tradingrange innen rekkevidde-
2,2-2,4kr

Det som derimot er LANGT mer interessant er trading rangen som ligger over 2,4kr-
Da har aksjen ikke rare motstand før 3,5-4kr

Brytes 2,4kr på volum kan altså aksjen gå 60-70% på no time.

North er et enkelt og oversiktelig bett-
Nav verdiene i selskapet pr i dag ligger på rundt 3,5kr+

Det flotte her er at investeringene til North er utført i selskaper som har ligget med brukket rygg i et svært krevende oljemarked de siste år, kjøpene er utført på bunn nivåer i en syklus som nå peker rett opp.

Nå som oljen kjapt nærmer seg 70 dollar igjen vil North's investeringer trolig slå ut i blomst inneværende år- potensialet er stort.
North som aksje har ikke beveget seg overhode siste 12 måneder- det er på høy tid med en reprising.

Strikken er strekt og den vil ryke i takt med bedre olje marked og rally for smal cap selskaper.
Penger på gata kaller vi slikt:-))

Løp å kjøp
Innlegg av: Longsitinbulk (05.02.18 22:21 ), lest 1226 ganger

North under 1,9 i morgem
Innlegg av: Longsitinbulk (05.02.18 22:22 ), lest 1225 ganger

North under 1,9 i morgem
Innlegg av: Petterza (05.02.18 22:59 ), lest 1178 ganger

Long

Jeg er ikke så aktiv på North-trådene, men har fulgt med aksjen i litt over ett år nå. Jeg er fullt klar over at dette er et forum og en står fritt til å ytre sine meninger. Men det spillet du driver med begynner å bli komisk. Det er åpenlyst at du prøver å prate ned North for å kjøpe billig og ta gevinst på en rundt 20-30 %
Det som forundrer meg mest, er at det virker som du overhodet ikke har peiling på hva du snakker om. Jeg ser du prater om Norths tap i SBX ,før emisjonsaksjene har blitt omsatt. Casen i North er den samme som det var for bare to uker siden da du hauste opp aksjen , igjen.
Innlegg av: Longsitinbulk (05.02.18 23:12 ), lest 1165 ganger

Hva er tull? At North vil ende på 1,9 i morgen?

Vi får gjøre opp status i morgen ettermiddag.

Ser ingen grunn til å diskutere dette videre, aksjer handler om timing, både for kjøp og sallg.

Slik ståa er akkurat nå i både marked og North tror jeg at nytt kjøp avventer anda en god stund, det å sitte i et slikt ilikvid selskap når børs spiralen går ned nytter bare ikke.

Innlegg av: Klokavskade (06.02.18 07:33 ), lest 1082 ganger

HO er fullt av manipulatorer, og Longshit er en av de mest aktive!
Innlegg av: bæærnt (06.02.18 08:10 ), lest 1043 ganger

Onarheim i dagens FA. NORTH nevnes ikke direkte. Skal tro om "gutta" har ventet på denne korreksjon, og at det er først nå vi vil se små tegn på aktivitet ? Men så var det dette med utbetalingen fra onkel skrue da........
Innlegg av: Longsitinbulk (06.02.18 08:11 ), lest 1052 ganger

slyød deg selv at du ikke solgte når det steg, det blir for billig å skylde på andre.

Det er dere som eier aksjene, det er dere som bestemmer aksje kursen.
Innlegg av: PetroMonkey (06.02.18 08:13 ), lest 1036 ganger

Touchstone var opp 4% i går mens Dow Jones var ned 5%.

Forklar den Longshit ....

The sky is falling, everybody panic!

Sikkert en veldig sammkjørt stort short koordinert av de store husene i USA. Funker hver gang. The economoy is too strong this time. Next time another excuse.

Klar til å kjøpe mer North i dag og mer penger på vei til VPS'en.

Tenk hvor fint det blir med 200 mil Norske Bananer og en markedet i sterk korreksjons modus.

Absolute ingen fundamentale forandring i Reach , North eller Pen, og de har ikke blitt kjørt unødvendig høyt opp heller. Bare en fin mulighet for å laste endå mer.

Innlegg av: RSO1979 (06.02.18 08:50 ), lest 991 ganger

Ærgerligt man ikke fik taget lidt gevinst i 2,30-2,50..

Jeg supplerer også i det her niveau... Ingen grund til at sælge, da vi må være tæt på bunden nu...

Innlegg av: Jæims Bånn (06.02.18 09:01 ), lest 974 ganger

Har ikke FA her. Hva er det Onarheim uttaler seg om?
Innlegg av: RSO1979 (06.02.18 09:07 ), lest 959 ganger

Ser ud til at de fleste nervøse investorer har solgt. Det er forholdsvis lav omsætning...
Innlegg av: bæærnt (06.02.18 10:49 ), lest 888 ganger

Jæims, Onarheim er spurt om "what to do" etter de rådende omstendigheter. Han svarer som grå eminense (ikke på vegne av NORTH eller sin posisjon der selv om REACH blir nevnt i en bisetning)......svaret; oljeservice og kanskje eiendomsutvikling etter at markedet nå viser tegn til stabilisering ?
Innlegg av: Jæims Bånn (06.02.18 10:54 ), lest 879 ganger

OK. Ikke værst å komme på forsiden med det tipset..

Suppe på spiker: Jeg grubler litt på hvorfor de åpnet opp for "other industries" på GM.
Alle 3 i North Advisors har god kunnskap om Oslo, uteliv og eiendom. Blir ikke overrasket om vi ser noe ala Voldbergs SOLON-investering. Jeg gjentar: suppe på spiker.

Skulle vært moro å visst hvor mye cash de har nå. Plutselig gjør de alvor av et eller annet. Aktiviteten i Accello før jul har rot i noe som ligger godt framme i hjernebarken på Tyveholmen.

Innlegg av: olympia (07.02.18 10:26 ), lest 725 ganger

TXP opp over 15% i London på bra volum. Er kommet noen positive nyheter ?

l
Innlegg av: Petterza (08.02.18 10:08 ), lest 591 ganger

Noen som har noen tanker rundt Q4 ?

Det er vel ingen hemmelighet at det tallmessige ikke er så spennende denne gangen. Tror på et lite minus.

Håper på mer informasjon om investeringene sine, skatterefusjonen, evt utbytte og framtidsplaner.
Innlegg av: RSO1979 (08.02.18 10:16 ), lest 576 ganger

Jeg tænker om de melder ud at de har modtaget skatterefusionen på 240 mio.
Og så regner jeg med at de vil udbetale det som udbytte.

Har north pligt til at offentliggøre med et samme de modtager refusionen. Er der nogen der har noget erfaring med dette fra andre selskaber?
Innlegg av: bæærnt (08.02.18 10:26 ), lest 571 ganger

IR har bekreftet at selskapet vil melde når pengene står på konto.
Innlegg av: Petterza (08.02.18 10:26 ), lest 565 ganger

De har sagt at de vil melde når de mottar pengene.

Vet ikke hvor sannsynlig det er at de kan ha mottatt pengene , men siden det er så tett opptil Q4, at de tar det da? Kanskje det bare er ønsketenkning fra min side
Innlegg av: Jæims Bånn (08.02.18 14:32 ), lest 503 ganger

Øker med 3,3 mill aksjer i SBX.
Innlegg av: PetroMonkey (08.02.18 17:31 ), lest 434 ganger

What?

Har du kjøpt 3,3 mil aksjer i SBX JB?
Innlegg av: Jæims Bånn (08.02.18 17:43 ), lest 423 ganger

Hehe. Rettelse: North øker med 3,3 i følge aksjonærlista i sbx
Innlegg av: PetroMonkey (09.02.18 09:28 ), lest 315 ganger

Ja ja, det er nok av folk som vil hive seg på SBX bølgen så de tjener vel penger på det og når de selger etterhvert. Jeg kan tenke meg at hvis SBX melder en kontrakt at hele SBX flokken vil gå bananas og pantsette både hus og bil for å kjøpe seg mer. Det vil bli en bra anledning til salg.

Har økt North beholdning med 10% rundt på 2,04 snitt over den siste uke.

Takk for aksjene til de som har solgt.
Innlegg av: RSO1979 (09.02.18 10:01 ), lest 275 ganger

Jeg har også øget den seneste uge...

Det blir godt..
Innlegg av: Longsitinbulk (09.02.18 11:53 ), lest 231 ganger

Hva i alle dager driver dette North selskapet med??

Har de økt eierandelen i SBX?

Snakk om å gå den tungvinte vegen da, i stedet for å investere i ordentlig kvalitet, så kjøper de seg opp i dritten.

Hvorfor kan ikke disse gutta kjøpe Rigg med Fredriksen og Trøym f.eks eller kvalitet moderne seismikk, eller supply uten gjeld.
eller annen kvalitet som vil generere avkastning til aksjonærene umiddelbart.

Nei, dette selskapet skjønner jeg lite av
de trår den mest vriene vegen hele tiden, det kan godt gi utelling, men det vil ta LANG tid, og slikt liker ikke aksjonærene.

Det ser man også på aksjekursen, holder 1,9kr neste uke?
Innlegg av: Longsitinbulk (09.02.18 12:05 ), lest 209 ganger

RE^2: North i SBX

I stedet for å tilbake kjøpe egne aksjer, som de har mandat til velger de altså å køpe SBX aksjer, vel, det bekrefter vel nesten regelen om at ikke North som aksje er underpriset da kanskje?
Innlegg av: badkrukan (09.02.18 12:10 ), lest 196 ganger
Endret: 09.02.18 12:13

er ganske morsomt at de som sitter i det ENESTE selskapet som hade lønninger i statoilstil uten inntekter, klager på at de kjøpt i lillebroren sbx.

De har snudd skuta, akkurat som North. Q4 kommer vise 180-190 mill i kassa. North kommer gjøre penger som gress!

Timing er alt! seabird snur i Q4, North i Q1-Q2