Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Offshore
Innlegg av: Longsitinbulk (02.02.18 22:15 ), lest 5958 ganger
Ticker: DOF

DOF - Fake news ?

Noen store investorer som ville ut i dag?

Dof med MULIG kontrakt
Dof mulig NÆRMERE kontrakt
Dof- ET SKRITT NÆRMERE
Dof - MED MULIG VERDI
Innlegg av: Zuba1 (02.02.18 22:43 ), lest 3677 ganger

RE^1: DOF - Fake news ?

Innlegg av: Longsitinbulk (01.02.18 09:26 ), lest 1563 ganger
Endret: 01.02.18 12:39
Dof - det går mot KJEMPE boost i Nordsjøen
Da er jeg aksjonær etter 3-4 år på sidelinjen, Dof fiks ferdig refinansiert og ATL aksje kurs.
Akkurat i det markedet går fra årevis med elendig/ræva til mega stramt - gullroten ligger selvsagt 2/3 måneder frem hvor det fort vil koke.

De som selger aksjene sine nå etter den åre lange tunge perioden kan ikke ha det godt, akkurat i det sola står opp.
Det gjelper selvsagt på å ha i bak hodet det nylige oppgraderingen fra Clarkson Platou med 1,9 i kursmål på DOF.

Innlegg av: Longsitinbulk (01.02.18 11:20 ), lest 780 ganger
Endret: 01.02.18 11:31
RE^1: Dof - det går mot KJEMPE boost i Nordsjøen
Det er vel neppe bare pga de nye kontraktene man skal kjøpe Dof nå.
Her er det ATL kurser og nylig restrukturering som Veier tyngst.
At markedet har strammet seg mye i en årstid der forventningene var det motsatte er bare en bonus, det er det trolige ekstremt hete vår markedet man skal kjøpe aksjen på nå.

Doffen er nå rigget for oppgang, det er greit med Sdsd men giringen er for liten, det gjelder å ha giring og gjeld med kontroll nå når markedet virkelig kommer for fult.

Dof er et klart første valg for min del og attskillig mindre risky fremfor f.eks Soff hvor cashburn trolig vil føre til enda en emisjon/restrukturering før de kan frisk meldes.
Det er kjedelig å få seg en på trynet i en aksje nå når oppgangen skal starte for fult innen olje/service.

Mseis i seismikk og Dof i supply, kapitaliserte og dertil bankers aksjer nå fremover.

Innlegg av: Longsitinbulk (02.02.18 10:18 ), lest 559 ganger
RE^1: Dof - det går mot KJEMPE boost i Nordsjøen
Ja dette var lett tjente kr, 15% over natta:-))

bare å få tatt gevinsten før emi aksjene pøses ut, lykke til videre.

Innlegg av: Caramba (02.02.18 22:43 ), lest 3673 ganger

Greit at du vil markere at du får lov til å være oppe så sent.
Innlegg av: Sjog (02.02.18 22:49 ), lest 3662 ganger

Flott dokumentasjon av Longsitinbulk sin troverdighet Zuba :-)
Innlegg av: Skipssjefen (02.02.18 23:02 ), lest 3630 ganger

Rett skal være rett, for en gangs skyld 100% enig med Longsitinbulk!

Først kom de med en svada analyse på DOF - 1,90 - kunde ville ut.

Så kom ikke kunden seg ut med alt, da måtte man plante nye rykter - og ny boost.

Korsar kjøpte på 20% opp, og sitter nå med stort tap. Kunden lettet seg, og kom seg kanskje ut.

Snart kommer en Tsunami med DOF aksjer på hendene, hvor vi andre oppegående får inngang 60 øre, og lavere!

SS
Innlegg av: Longsitinbulk (02.02.18 23:24 ), lest 3620 ganger
Endret: 02.02.18 23:25

Min toverdighet?
Jeg spør- hvorfor melder noen at de kanskje får en eller flere kontrakter-?

En meget merksnodig formulering spør du meg, og jeg aner ugler i mosen, derfor solgte jeg mine aksjer selvsagt når den rallet 15% og jeg tjener 13% natta over på en slik " nyhet"

Enten er det en kunde som skal ut, eller så må det hausses så emisjonen blir fulltegnet, ikke vet jeg men det er utrolig rart å hausse noe som ikke enda er i boks, normale selskaper driver da ikke sånn, og ikke akkurat i det det kommer milliarder aksjer i hamdel.
Innlegg av: Caramba (02.02.18 23:27 ), lest 3603 ganger

Enig med SS, her blir det en flom av repemi aksjer til 60 øre, trolig lavere. Glad jeg fikk solgt mine til over 70 øre. Men hva skal jeg gjøre med tegningsrettene. Tør jeg virkelig satse på at kursen holder seg over 60 øre? Farlig utvikling på WS som lett kan smitte over på mandag. Ser vi 50 øre allerede neste uke? Jeg bare spør SS.
Innlegg av: Longsitinbulk (02.02.18 23:32 ), lest 3592 ganger

Når det er sagt, Dof er nok en aksje man bør eie om man fortsatt tror på olje markedet for 2018, noe jeg definitivt har troen på.
Olje service blir en slager i 2018.

Men som alt annet, timing er greia og akkurat nå bør man ikke eie så mye overhode tror nå jeg.
Ser man til Usa er det likvidering av aksjer i store monn og frykt indeksen gikk rett i taket.

Når støvet får lagt seg skal man eie Doffen, men akkurat nå er neppe timingen den rette.
Det blir mini krakk i Oslo mandag og milliard aksje klubben skal nok selge umna litt, i tilegg til de som shorter.
Innlegg av: Sjog (02.02.18 23:39 ), lest 3576 ganger
Endret: 02.02.18 23:43

DOF har ikke meldt noe som helst de Langbein. Upstream har peiling, og emisjonsaksjene visste du om da du ropte halleluja i går, "Doffen er nå rigget for oppgang", derfor dette med troverdighet.. Men enig i at DOF kan trenge litt tid.
Innlegg av: Aksjeoptimist (03.02.18 12:04 ), lest 3437 ganger

Noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Dof kommer nå, de kontraktene er så og si i boks. Slutt i spekuler i tøv og drit på denne måten. Bare fordi dere angrer på at dere er på utsiden nå...
Innlegg av: KAPITALEN (03.02.18 12:34 ), lest 3419 ganger

Fantastisk aksje for de som trader. Men den kommer til å bli fantastisk for oss longere oogså. Var nesten oppe i 0.8 i går. Med børsmelding kan dere tenke dere hvor høyt denne vil gå.
Innlegg av: Aksjeoptimist (03.02.18 13:33 ), lest 3396 ganger
Endret: 03.02.18 13:34

Den meldingen kommer fort. Det er det ikke tvil om. En slik artikkel med et slikt rykte ville vært kriminelt og ren manupilasjon fra Hegnar sin side om Dof ikke får noen av disse kontraktene. Står forresten mange gode begrunnelser for hvorfor Dof faktisk vil få dem i et innlegg på det nye forumet.
Er ganske mye bedre begrunnelser enn hva Longsitinbulk kommer med i dette innlegget hvertfall.
Du får holde deg til bulk du;) For dette her har du tydeligvis ikke peiling på.
Innlegg av: Longsitinbulk (03.02.18 13:46 ), lest 3388 ganger

Sier ikke at det er fake news, jeg spør bare- kan det være tilfelle?

Og hvorfor akkurat samme dag som milliarder av nye aksjer er tilgjengelig på tore eieres konto?

vi får se hvor Doffen ender mandag
Innlegg av: Aksjeoptimist (03.02.18 14:04 ), lest 3366 ganger
Endret: 03.02.18 14:13

Jeg er helt sikker på at dette ikke er tilfellet. Disse kontraktene kommer inn på et nøye kalkulert og viktig tidspunkt. Har tvilt på ledelsen selv før denne nyheten, men nå er jeg overbevist.
Tingen her er at det eneste som skal kunne sende Dof tilbake til emi kurs nå er hvis de ikke får en eneste kontrakt etter dette ryktet. Og det vil jeg anse som 100% usannsynlig. Men hvor mange og hvor gode kontakter Dof får gjenstår å se. Det som er helt sikkert er at dette har vært planlagt i lang tid, og st melding kommer fort nå som ryktene er ute.

Og når vi ser på de ulike scenarioene og utfallene dette ryktet vil gi, er det greit å ha Clarkson sitt kursmål i bakhodet;) For dette kursmålet kommer av en grunn, og dette meglerhuset vet åpenbart noe om hva som foregår i Brasil.
Innlegg av: 5198 (03.02.18 16:28 ), lest 3299 ganger

Om kontraktene i Brasil og Nordsjøen blir meldt i løpet av neste uke vil nok kursen kunne holde seg over emisjonskursen, rep emisjonen er ikke større en at markedet kan ta unna aksjene til de som vil selge i løpet av noen dager max et par uker.

Sier ikke at kursen skal gå rett i taket men nå har denne falt i 3-4 år, mener bekreftelsen på disse kontraktene kan være det som får denne til å slutte å falle. Skulle markedet nå være på vei tilbake ( ser ut som det fundamentale blir sterkere og sterkere) vil det komme flere kontrakter det vil kunne dra den oppover i årene som kommer. Er mye penger som skal inn i oljeservice bare det blir 100% sikkert at nedturen er over og at selskapene overlever uten flere emisjoner. Om en ser på supply/Subsea selskaper som DOF vil nok DOF være på topp 5 listen når investorer skal inn igjen.

At markedsverdien i DOF kan være 2 til 4 ganger høyere i et godt marked slik selskapet er i dag har jeg ikke noe problem med å forsvare men veien er lang og en trenger da et godt marked over tid.

Om markedet nå kommer tilbake tror jeg noteringen av DOF Subsea kan bli en skikkelig trigger. Da vil verdiene DOF har i DOF Subsea bli godt belyst og den blir forhåpentligvis godt over det DOF betalte for den nå. Dette vil det bli fokus på ved en emisjon.

Kursmessig er nok det beste DOF kan gjøre nå å melde alle kontrakter så fort de er 100% sikre, så å gå ut med at de vil prøve å notere DOF Subsea i 2018. Dette vil bli en trigger investorer er villig til å betale litt for nå.
Innlegg av: Longsitinbulk (03.02.18 16:42 ), lest 3289 ganger

Hehehe, opptimismen råder før minikrakket i Oslo mandag ser jeg.

Noen skal ut, det så dere både torsdag og fredag
Det fortsetter nok mandag i hardere tempo og bare et mirakel vil holde denne over emi kurs mandag

Milliarder med aksjer
Innlegg av: Aksjeoptimist (03.02.18 17:19 ), lest 3248 ganger

Om det ikke kommer kontrakter og Dof faller til emi kurs på mandag, vil Hegnar bli hudflettet og burde miste retten til å være finansavis.
Dof selv har ikke kommet med info angående dette på sine hjemmesider engang. Det vil si at hvis disse ryktene er falske vil Hegnar bli beskyldt for grov manipulasjon.
Rett og slett kriminelt om dette er «fake News». Dermed er det enkelt å se at Hegnar ikke setter hele sitt rykte og sin rett til å drive sin virksomhet på spill for et slikt stunt.
Innlegg av: Longsitinbulk (03.02.18 17:28 ), lest 3253 ganger

Rykteflom osv er har alltid vært en del av aksjemarkedet og vill alltid være det.

Det er investorene, og de som lar seg lure av slik eventuell "fake news" som kan takke seg selv.

Det siet seg selv, når noen melder,
en
" mulig kontrakt er nær"

Da bør selv den minste skeptiker skygge banen.
Dette er hauss i forbindelse med en hendelse.

Som f.eks at noen får mangfoldige millioner/milliarder aksjer på hånden som man gjerne selger med 20% gevinst over det man selv ga for aksjene uker i forveien.
Innlegg av: Aksjeoptimist (03.02.18 17:47 ), lest 3214 ganger

Uansett, en slik stor nyhet SKAL først komme i form av en pressemelding fra selskapet selv. Og jeg er bombe sikker på at når Hegnar først spekulerer i det, er det ikke uten grunn.
Tro meg, det er kun formaliteter som gjenstår her;)
Innlegg av: GamlePU (03.02.18 17:51 ), lest 3210 ganger

Fake news?... Neppe. Upstream produserer og distribuerer uavhengige nyheter og artikler av høy kvalitet om den globale olje- og gassindustrien på papir eller elektronisk — og på en bærekraftig og lønnsom måte.

Man kan selvfølgelig ikke avvise at "ryktene" er usanne men Upstream ville ikke kunne overleve om de holdt på med dette.. Nei Upstream har nok opplysninger gjennom "lekasje" innen Petrobras.. Uansett vil nok dette bli avklart relativt raskt.

Når det gjelder "skeptikerene" til DOF vil nok disse bli reddet av "gong gongen" mandag. USA er inne i en korreksjon som garantert vil smitte over OB mandag og kanskje med mulig inntreden i DOF på NOK 0.60 +/-

Når det gjelder oljen ser jeg Brent cash ned i området USD 65- så.. Uansett vil denne korreksjonen bli en "gylden mulighet" for inntreden i DOF og mye annet offshore relatert.. Om optimal inngang vil bli mandag tirsdag eller onsdag gjenstår å se..
Innlegg av: Caramba (03.02.18 18:39 ), lest 3183 ganger

Selvfølgelig har du rett når det gjelder Upstream.
Dessuten så var det 7 anbydere hvor Dof la inn det laveste anbudet? Noe som tyder på at dette ikke er så lukrativt.
Det SS, Hektar og de fleste andre ikke evner å se er at Dof er et selskap som over lengre tid underbyr konkurrentene for å få fotfeste innen lettere subsea, spesielt IMR. Dof har nå skilt ut denne virksomheten og kaller den prosjektvirksomhet. Prosjektvirksomheten legger beslag på brorparten av dofsubs ressurser og har en mildt sagt horribel lønnsomhet. Å sammenligne dof med soff blir derfor nesten fullstendig skivebom. Soff driver ikke selvstendig subseavirksomhet. De er et skipseiende rederi som ikke har bygd opp en organisasjon rettet mot selvstendig prosjektvirksomhet. Hadde det ikke vært for fiskepenger så hadde Helge Møgster vært nøyaktig der Farstad og Solstad er i dag. Ruinert. Når vi kommer til 2025 så vil dof ligne SUB7, som er forbildet til Dof. Soff, Bourburn og Tidewater vil være tilnærmet skipseiende rederier som leier ut skip. Hva blir mest lønnsomt i framtiden? Det er hva veddemålet går ut på. Jeg har ikke fasiten, men så langt har dofs strategi vært mest kapitalkrevende og minst lønnsomt.
Innlegg av: Stev (03.02.18 18:40 ), lest 3196 ganger

Nå mener alle at DOF skal ned mot 0,60.

Tror faktisk vi kan få en pen oppgang på slutten av dagen, 0,75?

USA ender i blått på Mandag!!
Innlegg av: Longsitinbulk (03.02.18 19:29 ), lest 3162 ganger
Endret: 04.02.18 21:43

Noen ser ikke skogen for bare trær, eller antall aksjer-
Det er plenty nok aksjer her til hele bunten så det er neppe noen grunn for å løpe etter.
Sett i lys av at vi mandag kammer til å oppleve et mini krakk i Oslo tror jeg opptimistene allerede nå bør roe nærven ned med en god cognac, mandag blir det nemlig neppe noe å feire, bortsett fra de som sitter short i div papirer.
La oss anta at hove.dindeksen faller 3-5% mandag, så tar vi kursutviklingen i Dof derfra med milliarder aksjer på nye hender der gevinsten fredag var 15%.

På lang sikt vil Doffen bli bra , men mandag blir det mye hyl og skrik

Innlegg av: 5198 (03.02.18 20:05 ), lest 3121 ganger

Caramba

Det med SUB7 er et godt poeng som ikke mange tenker på, men jeg mener det faktisk er det aller viktigste når det kommer til DOF.
DOF vil fortsette å satse hardt på Subsea, supply delen kommer til å bli mer og mer støtteskip for denne delen av virksomheten. Dette er den største grunnen for at det kan bli bra å sitte på dette papiret om en ser 4-7 år frem i tid.

Med et godt marked vil investorene våkne og se dette. Med litt mindre gjeld også da så blir det bra.

Kortsiktig trigger er børsnotering av DOF Subsea.
Innlegg av: Caramba (04.02.18 10:42 ), lest 2983 ganger

Dof, soff og pgs har vært gjennom krakket for lenge siden. Går oljeprisen under 55$ så vil prisen på aksjene bli påvirket med god grunn. Om kursene på aapl og alibaba etc. får seg en trøkk er i første omgang ikke så viktig.
Som tidligere sagt så vil dof ha 32 mill aksjer til 70 pr aksje, når man kutter ut dette øretullet. Når det omsettes for nærmere 40 mill så blir mange av de frie omsettelige aksjene omsatt på en dag.
Samarbeidet med TechnipFMC i Brasil, som ikke regnes som for
prosjektvirksomhet for dof(TechnipFMC står for subsea) vil gi dof en årlig EBITDA på ca. 850 mill i året når alle skipene er i drift fra 2019.
Alt ifølge prospekt i forkant av obligasjonslån på 175 mill $. Hvilke andre selskaper i samme bransje kan utstede obligasjonslån?
Dersom markedet kommer tilbake i løpet av første halvdel av 2020 tallet så kan kursen bli nærmere 3 enn 2. Uansett så vil alt over over 1 være bra, men det er ikke aktuelt. Det blir enten kvitt eller minst trippel.
De som nå presser kursen ned til emikurs har trolig for høyt sevlbilde, noe som fort kan endres ved en skikkelig global korreksjon.
Alle aksjer vil da påvirkes, men minst de som er utbombet fra før.
Dof garanteres av Møgsterfisk, uansett hva neste eventuelle emisjon vil lyde på så vil du ikke bli nullet ut.
Innlegg av: Fastmoney (04.02.18 11:19 ), lest 2958 ganger

Det blir rally på mandag, starter etter 15 minutters handel.
Innlegg av: Aksjeoptimist (04.02.18 11:57 ), lest 2909 ganger

Melding kommer mandag og rally følger etter. Done deal.
Innlegg av: IKM-ANSATT (04.02.18 14:50 ), lest 2840 ganger

Kan eg få et halleuja;))))))
Innlegg av: Longrun (04.02.18 18:43 ), lest 2745 ganger

Skjønner ikke at folk er så på tuppa her. Dof består av austevollinger.
Innlegg av: 5198 (04.02.18 23:02 ), lest 2577 ganger

Spennende uke bør se noen kontrakter nå.
Innlegg av: Aksjeoptimist (04.02.18 23:39 ), lest 2545 ganger

melding i morgen tidlig, så snakker vi.
Innlegg av: 5198 (05.02.18 08:25 ), lest 2452 ganger

Ser ut til at det drøyer litt med kontraktene.
Innlegg av: Longsitinbulk (05.02.18 09:28 ), lest 2383 ganger

.
Innlegg av: davan (05.02.18 10:14 ), lest 2324 ganger

Tror dof ender i pluss i dag, børen henter seg inn utover dagen, futtene lyserøde, kjøpsdag før den store kontrakten meldes.

(litt innhabil, har aksjer i dof)
Innlegg av: Caramba (05.02.18 10:20 ), lest 2308 ganger

Da passerte vi 500 mill aksjer omsatt så langt i 2018. Tviler på at så mange av dem er aksjer fra den rettede emisjonen, men noen mill er det nok. De som ikke vil øke beholdningen har nok solgt i forkant av repemisjonen.
Det store spørsmålet er hvor mange som er solgt i den tro at emiaksjene går til 60 øre eller lavere.
Innlegg av: danm (05.02.18 10:34 ), lest 2281 ganger

Har modtaget tegningsretter i dag. 0,60 er en fin pris.
Innlegg av: 5198 (05.02.18 12:39 ), lest 2201 ganger

Kontraktene som DOF har fått siste ukene er nå godt kjent i markedet, blir forundret om denne går veldig mange prosent om det kommer en børsmelding.
Innlegg av: Aksjeoptimist (05.02.18 13:31 ), lest 2157 ganger

Den var nå oppe i 0.77 kun på rykter. Og etter kursmålet var vi helt oppe i 0.87..
Innlegg av: 5198 (05.02.18 13:47 ), lest 2134 ganger

Vi får se uansett skikkelig ned i dag så ryktene henger ikke i så lenge.
Innlegg av: bellakatt (06.02.18 13:55 ), lest 1913 ganger

Da var tegningspapirene og prosjektet kommet i min postkasse.
Innlegg av: bellakatt (07.02.18 12:14 ), lest 1767 ganger

Ja,sånn går no dagan.Intet nytt,bare irriterende med slike rykter.
Innlegg av: Longsitinbulk (07.02.18 12:26 ), lest 1761 ganger

Var det lurt å selge ut på ryktet som jeg sa, eller ikke?
Innlegg av: Caramba (07.02.18 12:56 ), lest 1723 ganger

Opprinnelig så skulle en få tegne 1 aksje for 5 gamle i rep.em. Nå ser det ut som du får tegnet vel 1 ny for 2 gamle. Vanskelig å forstå denne endringen, men dette medfører naturlig nok at man har fått flere enn tidligere forventet og da blir lett til at man selger flere rettighetsaksjer. Spesielt når børsene ble urolige så ønsker mange ikke å øke beholdningen.
Innlegg av: 5198 (07.02.18 13:21 ), lest 1696 ganger

Trist utvikling men slik må det bli når selskapet utsetter all kommunikasjon til etter rep emisjonen. Men riktig er nok mange som kvitter seg med tilsvarende antall aksjer som de har tegnet i emisjonen.

Ledelsen og de størst aksjonærene tegnet seg i emisjonen så nyheter blir det fremover bare synd det drøyer sånn
Innlegg av: Aksjeoptimist (07.02.18 13:24 ), lest 1699 ganger
Endret: 07.02.18 13:25

Trist at dette har blitt en trader aksje for oss som sitter long.. melding kommer om alt fra en dag til en uke, det er jeg sikker på. Tør rett og slett ikke å være på utsiden i disse dager. Får vel bare kjøpe litt til hvis den faller videre før melding.
Innlegg av: Fidelius (07.02.18 19:01 ), lest 1593 ganger

Ordren fra Petrobras kommer den, men det er ikke sikkert det blir annonsert før emisjonsfristen. Også tidligere har det gått mange uker fra annonsering av laveste tilbyder til Petrobras tildeler kontrakt. Gjelder også i andre anbud som rigg og fpso.
Innlegg av: 5198 (07.02.18 19:05 ), lest 1610 ganger

Litt trist at de ikke får spikra denne nå, er nok mange som selger aksjer de har og kjøper nye i emisjonen så lenge det ligger en usikkerhet der vil denne være svak.
Tror faktisk kontraktene i Brasil om de kommer kan være det som snur skuta, men da må de underskrives.
Innlegg av: bellakatt (08.02.18 16:22 ), lest 1462 ganger

Man trenger visst ikke tegne seg for emiaksjer i DOFen.Den får man kanskje billigere på børsen.
Innlegg av: Aksjeoptimist (09.02.18 10:08 ), lest 1317 ganger

Sterkt av Dof i dag på tross av fallende oljepriser og korreksjon på børsene over hele verden. Noe ligger ventende i luften er ;) Skjønner godt at folk ikke tør å selge Dof på disse nivåene... Galskap ville det vært!
Innlegg av: bellakatt (09.02.18 15:03 ), lest 1218 ganger

Mens det ene rederiet etter det andre får tildelt kontrakter,så er det stilt rundt DOFen.Den siger nedover dag etter dag.
Innlegg av: 5198 (09.02.18 15:14 ), lest 1219 ganger

Tja er noe rart her nå, velger å tro selskapet jobber godt med mange kontrakter men utsetter pressemeldingen til etter emisjonen. Kontraktene i Brasil er mest sannsynlig ikke 100% ferdig ennå. Mens kontraktene i Nordsjøen kan jeg ikke skjønne annet en at de har utsatt pressemeldingen på.

Hadde ikke skada med noen nyheter for å snu kursen nei
Innlegg av: bellakatt (09.02.18 15:23 ), lest 1221 ganger

Hvorfor utsette pressemld.Da må det vere dårlige nyheter som de ikke vil dele,før de har fått inn emi pengene.
Innlegg av: Aksjeoptimist (09.02.18 21:47 ), lest 1132 ganger

Her er det kun tålmodighet som seirer... rekylen kommer straks. Faller den så skyter man bare inn mer Kapital. Penger blir det uansett av det til slutt ;)
Innlegg av: Skipssjefen (09.02.18 21:49 ), lest 1128 ganger

Neppe lenge til jeg får fyll på ordrene mine på 58 øre her. Må kanskje flytte dem ned til 55 øre for å maksimere gevinsten.

Snart er Brent under 60 dollar, og DOF under 60 øre- Det ser dere vel alle? Med mindre Mons klarer å få ut en NEWSWEB nyhet da, da må jeg løpe etter....!

SS
Innlegg av: 5198 (09.02.18 22:46 ), lest 1106 ganger

SS

Litt enig med deg der, to uker til med urolige markeder samtidig som ikke nyheten om Brasil kommer så er vi uker 60øre.

Voeldig trist har virkelig troen på dette selskapet men ser frem mot 2020-2022 i første omgang.
Innlegg av: Aksjeoptimist (10.02.18 01:12 ), lest 1072 ganger
Endret: 10.02.18 04:07

Melding kommer før Dof er under 0.60. Men jaja, synd for dere øretrillere som venter på å komme inn 5 øre billigere når toget går... Det er også tydelig at allerede mørbankede aksjer som Dof og resten av oljesektoren faller betydelig mindre enn de høyere prisede aksjene i disse dårlige tider. Noe som også er logisk.
Innlegg av: danm (11.02.18 11:36 ), lest 897 ganger

DOF holder niveau og en aktie som SOFF er steget torsdag og fredag.
Innlegg av: 5198 (11.02.18 12:44 ), lest 874 ganger
Endret: 11.02.18 13:01

Må si jeg er litt redd for kursen på kort sikt her nå, er nok mange som har tegnet seg i emisjonen som nå angrer pga uroen i markedet. Disse vil nok selge seg ut i uken som kommer om det ikke kommer nyheter som drar denne opp.
Dvs denne emisjonen blir fulltegnet, selskapet får pengene sine, men det kan svekke kursen på kort sikt.

Krysser fingrene for at selskapet nå har jobbet på spreng med å få ferdig kontraktene i Brasil. Hadde vært rart om ikke selskapet så fordelen av å melde dette før tegningsperoden går ut 14 feb.

Ellers med de nye kontraktene og emisjonen er dette et selskap som fint klarer seg med en oljepris på 55-65$ i lang lang tid, håper de leverer positivt res 24 desember.

Hadde DOF vært litt foroverlent hadde de fått grini seg til en oppjustering av flåteverdien ( symbolsk 1-2 mill) for å vise at markedet har snudd. Dette sammen med et løfte om børsnotering ( DOF Subsea) ville fått denne opp på et mer fornuftig nivå.
Innlegg av: danm (11.02.18 14:16 ), lest 805 ganger

Jeg har netop modtaget mine tegningsretter og de "gamle" aktier er for længst solgt. De nye aktier beholder jeg, men tjente også fint på de gamle.
Innlegg av: Caramba (11.02.18 14:24 ), lest 812 ganger

Dersom det kan berolige 5198,ss,longistbulk og bellakatt så har jeg i likhet med mange andre solgt oss helt ut på langt høyere kurser enn emikurs. Disse aksjene hentes inn igjen ved overtegning i emisjonen, men spørsmålet er om det blir rare salget blant de 20 største. Disse utgjør over 70% av emisjonen. Altså nærmere 250 mill aksjer. Dersom 50% av de øvrige aksjonærene selger eller lar være å tegne seg så vil dette utgjøre 40-50 mill aksjer som i kr vil utgjøre 20-30 mill. Ikke mye når man tar i betraktning at det omsatt godt over 700 mill siden emisjonen ble kjent 27. november. Denne ensidige fokuseringen på en eventuell dykker skipskontrakt med Petrobras er i beste fall et sidespor. Avtalen vil neppe være spesielt lukrativ, men Helge har som strategi å holde skipene beskjeftiget nesten uansett lønnsomhet. Viktigere er den globale utviklingen i OSV markedet. Utviklingen på de globale børser er alltid viktig uansett andre faktorer. Stabile oljepriser i området 55-60$ holder lenge.
Må trekke litt på smilet når "ekspertene" på HO mener at kurs 65 øre er for dyrt, mens derimot 55 øre er en god inngang.
Ettersom begrepet undermålere ikke lengre er lov å bruke i norsk skole så skal jeg holde meg for god til bruke det på HO.
Innlegg av: 5198 (12.02.18 08:52 ), lest 668 ganger

Fremdeles ingen børsmelding ang Brasil.
Innlegg av: Aksjeoptimist (12.02.18 10:10 ), lest 626 ganger

Meget frustrerende at folk er så utålmodige. Melding er rett rundt hjørnet, men folk hopper jo ut etter en uke uten melding...
Innlegg av: Longsitinbulk (12.02.18 10:23 ), lest 623 ganger

Ja, da har det gått 10 dager
Innlegg av: danm (12.02.18 11:36 ), lest 570 ganger

Der burde være råd til at give bedre rater. Selskaberne, der henter olie op tjener mange penge nu:
https://e24.no/energi/lundin-petroleum/produserer-sokkelens-billigste-oljefat-naa-vil-lundin-kutte-kostnadene-enda-mer/24257189
Innlegg av: 5198 (12.02.18 12:10 ), lest 542 ganger

Ser i det minste ut til st selgersiden er ganske tynn på disse nivåene, de neste 14 dagene blir spennende. Nå er det briste eller bære for DOF kursmessig. Klater den å holde seg over 60 øre?
Innlegg av: Caramba (12.02.18 12:43 ), lest 517 ganger

Det er bare å lese hva longistbulk i innlegg etter innlegg skrev om HAVI mai 2015 så skjønner man hva vedkommende mangler. Nå tror han og de andre smartingene at det har noe si for kursutviklingen i dof hva de skriver om dof på HO. Skriv om karnevalet i Brasil i stedet. Det har samme effekt.
Innlegg av: Caramba (23.02.18 11:53 ), lest 318 ganger

Her er det bare å studere hva det enkelte nick skriver så ser man hvem som har peiling. Skjønner at skipssjefen og longistbulk ikke har tid da de driver og dekker seg inn. Ser ellers ut som skipssjefen i etterkant sletter sine innlegg.