Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Fabi (01.02.18 20:52 ), lest 6213 ganger
Ticker: PCIB

PCIB - Blir prostata neste, etter Gallegang ?

Kreft i prostata er svært vanlig. Min fars lege sa : "Alle menn får kreft i prostata, hvis de er heldige å leve lenge nok"

Dette vil være et enormt marked. Dessuten er det enkelt å komme til med lys der sola aldri skinner.
Innlegg av: fabian2 (01.02.18 21:16 ), lest 4040 ganger
Endret: 01.02.18 21:25

RE^1: PCIB - Blir prostata neste, etter Gallegang ?

Det finnes ikke sikre tall , men noen urologer mener at et sted mellom 50 og 100% av eldre menn dør med canserceller i prostata , uten å vite om det. Som patologen Ernest Gluck alltid hevdet: Alle gamle menn dør MED prostakreft , med ikke AV det. - Markedet blir jo enormt.
Innlegg av: gepard1 (01.02.18 21:45 ), lest 3942 ganger
Endret: 01.02.18 21:51

Har sagt det foer, og sier det igjen. Naar annerkjennelsen om at PCIB faar cellegift til og virke foreligger, vil ikke PCIB kursen ha noe tak.

Dette er hva PCIB helt beskjedent jobber med. Innen en to-tre maaneders tid, vil dette vaere ett faktum en hel verden kan glede seg over;-))
Innlegg av: Durable (01.02.18 23:10 ), lest 3769 ganger

"vil ikke PCIB-kursen ha noe tak".

Smak litt ekstra på disse ordene fra gepard1. :-)

Og enkelte vurderer kanskje å selge dersom det skulle kommet et bud på 250-300kr???

Vi snakker mulig paradigmeskifte. Total revolusjon. Dette kan bety mer for for kreftforskningen enn hva penicillin har betydd/betyr for generell helseforskning/sykdomsbehandling.

Det KAN bli helt hinsides!
Innlegg av: fabian2 (01.02.18 23:21 ), lest 3724 ganger

Noe av det helt spesielle nå ( februar 2018 ) er at det til å være biotec er KORT tid til eventuell "hinsides" kurs. Kanskje bare et år. Du kommer inn etter at det aller meste er unnagjort , hvis du er ny i dag..... Det er noe å tenke på for den som vil sitte "long" og ta livet med ro:)
Innlegg av: liang (01.02.18 23:43 ), lest 3666 ganger

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-37

Innlegg av: fabian2 (01.02.18 23:53 ), lest 3636 ganger

Oftest er det adenocarsinom både i gallegang , prostata og pancreas. Så PCIB-metoden kan muligens virke like godt mange andre steder - GGK ble valgt som spydspiss fordi man ville være uten reell konkurranse akkurat der ..... Kanskje som en "brøytebil" for senere indikasjoner. Belysning av prostata kan jo gjøres uten at man må på sykehus
Innlegg av: fabian2 (02.02.18 00:01 ), lest 3618 ganger

....eller i hvert fall poliklinisk. Da blir det revulosjon , millioner av pasienter å behandle....
Innlegg av: laplagam (02.02.18 00:07 ), lest 3606 ganger

Photocure finner kreften og PCI behandler den. Det hadde vært noe :)
Innlegg av: nextmove (02.02.18 00:20 ), lest 3569 ganger
Endret: 02.02.18 00:21

RE^2: PCIB - Blir prostata neste, etter Gallegang ?

Du tenker på Cysview/Hexvix. Da snakker vi om urinblæra (vesica). Ingen utenkelig indikasjon for Amphinex det heller.

Nå må vi bare få spydspissen i gang på siste etappe, deretter skal fimaCHEM ut på nye oppdrag.
Innlegg av: fabian2 (02.02.18 00:18 ), lest 3568 ganger

Vet ikke nok om det. Men ellers: Kanskje man også får god virkning på plateepitelcarsinom. Da er det bare å gape opp
Innlegg av: Snøffelen (02.02.18 07:11 ), lest 3463 ganger

Jeg mener at riktig life-cycle-management er å gå for flere Orphan Indications.
Innlegg av: Bonusfrelst (02.02.18 08:01 ), lest 3383 ganger

Det hadde nok vært økonomisk lurt ja. Er det mange alternativer PCIB kan gå for her? Har forøvrig full tillit til at ledelsen her tar de riktige avgjørelsene videre.
Innlegg av: MicroInvest (02.02.18 17:00 ), lest 3220 ganger

Nå synes jeg dere er litt på bærtur her....

Prostatakreft er meget enkel å behandle med kirurgiske inngrep hvis den oppdages tidsnok.
Problemet kommer når den ikke oppdages og man får spredning.

Tro meg. Det er nemlig min dødsdom....
Innlegg av: Legoland (02.02.18 17:15 ), lest 3174 ganger

MI
Synd aa höre.
Innlegg av: Durable (02.02.18 22:42 ), lest 3015 ganger

Det var trist å høre, MicroInvest.

Ønsker deg alt godt fremover, og lykke til, som ofte sies på trådene her.
Innlegg av: Odeven (02.02.18 22:54 ), lest 2994 ganger

MI!

Trist å høre.
Tenker på deg.
Håper de tar feil og gir deg en bedre diagnose.

O.
Innlegg av: Bonusfrelst (03.02.18 07:06 ), lest 2856 ganger

MI. Beklager hvis noen av innleggene virker støtende av noe slag
Innlegg av: Fabi (03.02.18 08:14 ), lest 2832 ganger
Endret: 03.02.18 08:15

Trist å høre Micro.
Håper du har en versjon som utvikler seg sakte og at det ikke går til skjelettet.

Alle menn i min slekt har dødd av dette, både på mor- og farsiden. Dermed blir det sikkert min skjebne også, hvis jeg er heldig å leve lenge nok. De fleste får det rundt 75 og lever til 80. Til slutt går det gæli med oss alle.
(Det var slik jeg fikk snusen i Algeta og tjente bra på den. Det var også derfor jeg investerte i NANO og PCIB. Så noe godt kan det komme ut av......)

At det er "enkelt" å fikse hvis det oppdages tidlig vet jeg ikke om er helt riktig. Det er betydelig risiko for både impotens og inkontinens.
For meg, som ikke er fagmann, høres det bedre ut med en liten dose cellegift rett i kjertelen, uten operasjon.
Innlegg av: MicroInvest (03.02.18 22:01 ), lest 2665 ganger

Jeg kunne levd fint med både impotens og inkontinens i 20- 30 år hvis det hadde gitt meg det nevnte antall år igjen å leve....
Dessverre var det ingen som kunne forutse at en mann i begynnelsen av tredveårene kunne få prostatakreft og jeg var såvidt over 40 når det omsider ble oppdaget og det var for sent....

Når det er sagt. For min del var det for sent når jeg begynte å følge med her inne men også investerte en god slump penger i bl.a. Nano selv om det ikke passet i mitt sykdomsbilde. Visste heller ikke da at håpet var ute.
En nå avdød venn jeg ble kjent med på Radium'en snakket varmt om Nano og hvordan Betalutin ble lovprist som både kur og behandling for hans diagnose.
Når jeg begynte å undersøke nærmere viste det seg at det KUN var her inne at BL ble omtalt på den måten.
Det ble fremsatt påstander om full helbredelse og absolutt null bivirkninger, noe som andre steder ble nyansert ganske sterkt.
Han trodde at redningen var nær fordi han leste her inne!

Ok at forumet er for aksjonærer som ønsker avkastning på sin investering, men tenk på at dere også kan gi noen pasienter falske forhåpninger når det skrives KUN om det som KAN løfte en aksjekurs til himmels og alle svakheter gjemmes under bordet...

Litt trist, men heldigvis finnes det pr nå ingen innen biotec som kan gi meg et falskt håp...
Kan derfor følge med på hva som skjer...
Innlegg av: Durable (03.02.18 22:25 ), lest 2615 ganger

Det er grusomt å si det, men dersom du hadde vært kvinne er det stor sannsynlighet for at kreften din ville blitt oppdaget på et mye tidligere stadium.

Dessverre finnes ingen likestilling på dette området, og menn behandles stemoderlig.

Menn får ingen innkalling til prostata og underlivsundersøkelse. Alternativt kan man bestille en undersøkelse på for eksempel Volvat og betale mange tusen kroner av egen lomme.

Kvinner derimot får en helt annen oppfølging, med gynekologiske undersøkelser og screening for brystkreft osv.
Innlegg av: Andor (03.02.18 22:38 ), lest 2587 ganger

Trist og høre MI men se her.Har ikke brukt han til forbønn selv men har opplevd selv at den levende Gud lever.Lykke til.

http://www.mjl.no/art.php?i=876
Innlegg av: Fabi (13.02.18 04:07 ), lest 2444 ganger
Endret: 13.02.18 04:16

Jeg kan ha tippet riktig om at prostata blir neste

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5360193/

PDT and PCI studies were conducted using a LumiSource® (PCI Biotech, Norway)

This study shows the therapeutic outcome of Photochemical Internalisation (PCI) in prostate cancer in vitro surpasses that of Photodynamic Therapy (PDT) and could improve prostate PDT in the clinic, whilst avoiding chemotherapeutics side effects.

Prostate cancer is the most common type of cancer affecting males and 4th leading cause of death from cancer [1]. Radical therapies can have significant side effects, especially in terms of incontinence, sexual function, and bowel problems

Det er egentlig ingen grenser for hvor stort PCIB kan bli.
Geparden kan få rett
Innlegg av: flaksegrisen (13.02.18 07:32 ), lest 2347 ganger

Tipper de jobber med patenter på de områdene de ser for seg pci-teknologien bli brukt i fremtiden.
Innlegg av: fabian2 (13.02.18 10:19 ), lest 2243 ganger

1milliard og ni hundre tusen pasienter i første omgang...---:::))))
Innlegg av: SafeInvest (13.02.18 11:45 ), lest 2125 ganger
Endret: 13.02.18 11:50

Spennende å se gjennom eldre Algeta presentasjoner, kan være nyttig mtp benchmarking.

Legg gjerne inn flere linker her hvis noen vet hvor man kan finne tidligere Algeta presentasjoner.

Antar at vi vil se en lignende konklusjon for fimaChem mot BDC også:

– Impressive Overall Survival in CRPC phase II (>40% increase p=0.017)
– Enhanced Quality of Life
– Highly tolerable side-effect profile
– Ideal addition to cancer treatment regimes
– Controls pain
– Easy to use

http://kundeweb.aggressive.no/users/algeta2.no/filer/Algeta_JPMorgan2011.pdf
Innlegg av: Snøffelen (14.02.18 15:39 ), lest 1899 ganger

Skjer stadig vekk avtaler og oppkjøp i bransjen, seneste denne:

https://endpts.com/bristol-myers-lassos-the-next-big-thing-in-i-o-grabs-214-rights-in-a-record-3-6b-deal-with-nektar/

"Bristol-Myers $BMY is paying Nektar $1.85 billion in cash — including $850 million for an equity stake — in exchange for a 35% revenue split on ‘214. There’s another $1.78 billion in milestones, of which $1.43 billion is for near-term development and regulatory milestones. That brings the total at stake to $3.63 billion"

Så da lurer man jo selvsagt på hva de har av resultater, joda det står litt lenger ned i artikkelen:

"You need a license to cut-and-paste this copyrighted news content.
Use this link to purchase your paid subscription ($200/year for individuals and $1,000/year for companies of every size): https://endpts.com/subscribe
Already a paid subscriber? Sign in to Endpoints News to remove this message.

At SITC, Nektar’s investigators noted some highlights on ‘214, including:
•In treatment-naïve first-line patients with stage IV melanoma, researchers tracked responses in 7 of 11 patients (63%), with 2 complete responses — no visible signs of the disease — and 5 partial responses. Not all of these numbers are precise. It’s important to note though that one of the CRs and one of the PRs were unconfirmed — emphasizing just how early these results were."

Og det neste man lurer på er hvordan det står seg mot gjeldende behandling.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5315343/

"Nivolumab efficacy in the first-line metastatic setting

CheckMate 066 was an international, multicenter, double-blind, randomized, controlled, Phase III study that enrolled 418 untreated BRAF wild-type unresectable stage III or IV melanoma patients
The OS rate at 1 year in the nivolumab- and dacarbazine-treated groups were 73% and 42%, respectively (Table 1). There were 7.6% complete responses (CR) with nivolumab and 1% in dacarbazine-treated patients."

Mao ser det ut som om det BMS betaler rundt 30 milliarder kroner for har omtrent samme ORR som dagens gjeldende behandling, men altså bedre CR, 2 CR på 11 pasienter, mot dagens nivå på 1 CR per 14 pasient.

Virker som BP er obsessed av CR.
Innlegg av: TyrionIV (14.02.18 16:01 ), lest 1843 ganger

Fabi:
Er det ikke mest nærliggende å tro at Bukspyttkjertelkreft blir neste..?
Gem/cis-linken er vel der om ikke jeg husker feil -- og kan vel muligens gå rett på fase 2 siden de har safety ifbm gallegangutprøvingen allerede, eller?
Innlegg av: SafeInvest (14.02.18 16:10 ), lest 1800 ganger

Interessant parallell til Pcib på side 20 i denne presentasjonen fra Nektar.(tilfeldigvis står dette på side 20 i Pcib sin presentasjon også;))

De observerer abscopal effekt på samme måte som Pcib har fått i sine dyreforsøk.

http://ir.nektar.com/static-files/dd4fbd52-b125-4c73-8dd4-d07ce4343b05

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/PCI-Biotech-Biotech-Showcase-2018-presentation.pdf
Innlegg av: Bonusfrelst (14.02.18 16:45 ), lest 1731 ganger

Viser den doble behandlingen 1 CR + ellers ikke dårligere data enn fase 1/2 er det ferdig snakka. Da kan vi spekulere i oppkjøp.
Innlegg av: Ebit (14.02.18 16:48 ), lest 1720 ganger

Gode observasjoner Snøffelen.
Innlegg av: nike (14.02.18 16:54 ), lest 1708 ganger

Bonusfrelst

Det mangler ikke spekulasjonsmuligheter i PCIB.

For min del spekulerer jeg på om jeg kommer til å få rett i at PCIB-kursen ville komme tilbake til tidligere ukers nivå på 50 - 60 kroner når børskorreksjonen fra forrige uke var tilbakelagt.

Korreksjonen synes tilbakelagt, men PCIB-kursen er fortsatt under 50 !!
Innlegg av: SafeInvest (14.02.18 17:03 ), lest 1681 ganger

Hvorfor så korte briller Nike?

Oppgangen kommer i takt med nyheter, nå ligger vi på et hvileskjær inntil videre.
Innlegg av: nike (14.02.18 17:09 ), lest 1668 ganger

SafeInvest

Da får jeg minne deg om det jeg fortalte deg så seint som på søndag - jeg er lasta til ripa med PCIB - og majoriteten er belånt 35 % hos Netfonds
Innlegg av: SafeInvest (14.02.18 17:27 ), lest 1641 ganger

Da skjønner jeg at du er stresset...
Innlegg av: Snøffelen (14.02.18 22:37 ), lest 1453 ganger

En annen liten "kuriositet" er at BergenBio nå har fått en ny analyse fra DNB, og økning i kursmål fra 32 til 67 kroner. Jeg vil understreke at jeg ikke har aksjer i bergenBio, eller har satt meg grundig inn i caset.
Uansett, ser at økningen i kursmål skyldes at antall pasienter som kan ha nytte av produktet deres er økt fra 10 til 25% (bruker ikke ordet markedsandeler). og dessuten en økning i LOA fra 10 til 15%.

Det betyr at nytt kursmål angir en MCAP på over 3,3 mrd kroner.

Ut fra hvor de er i utviklingen så synes LOAen å være fornuftig, bare med et hofteskudd.

Så til poenget, PCIBs Amphinex for gallegang er klar for pivotal fase og dessuten med mulighet for AA på interim avlesning. Det skulle tilsi en solid LOA.

Vi vet også at ingen andre produkter er i nærheten av PCIBs resultater en gang (både NANO og BGBIO har en helt annen klaring til sine konkurrenter).

PCIB sin behandling vil bli første-linje, mao vi snakker helt andre og mye bedre markedsandeler enn 10 til 25%.

Den beste predikatoren for suksess er sterke effektdata. Her er PCIB helt uovertruffen.

I det hele tatt så er det bare å "do the math" så kommer man frem til både det e-mannen og dividend? har regnet ut; skyhøyt over dagens kurs.

Og det er kanskje derfor det ikke er kommet noen analyse, det blir helt merkelig å komme frem til et tall som er skyhøyt over dagens kurs.

På den annen side er det utrolig vanskelig å lage en analyse som feks viser 100 kroner, for da må man vise hvorfor det blir så lavt, og det er vanskelig, rett og slett et forklaringsproblem å sette en LOA på 15%, markedsandeler på 10% eller priser på 20 000 dolllar
Innlegg av: don_suger (14.02.18 22:52 ), lest 1387 ganger

Enig, Snøffelen!

Selv om det er utrolig irriterende å se noen selge til 49-51 NOK regner jeg med vi nok desverre kommer til å være irritert i lang tid framover.

Ikke fordi at kursen holder seg så lav men fordi vi ikke hadde mere penger å investere den gangen aksjen lå så lavt priset som nå.

"The stockmarket is a device for transferring money from the impatient to the patient".

Warren Buffet
Innlegg av: Panis (14.02.18 22:57 ), lest 1379 ganger

Snøffelen,
Jeg forsto heller ikke at det kom nok en analyse på BergenBio idag, de fikk jo en analyse sist uke. Da hadde det vel vært bedre og tatt en analyse av PCIB som ikke har noen?
Men det kommer en dag da vi knuser alle analyser av banene, så det er kanskje like greit... ;-)
Innlegg av: fabian2 (15.02.18 00:33 ), lest 1273 ganger

Lengselen etter analyse av et meglerfirma bør dere bare ta med ro. Det gir deg muligheter til å fylle på mer billig. Og er du lastet såkalt "til ripa" så kan du jo smile uansett........ tror ikke det er noen fare av betydning for de som vil belåne med 35% gjennom Netfonds ,( forresten , er det eneste firma som gir belåning på PCIB ? ) det ser du jo nå , selv med minikrakk på børsen gikk det bare en tikroning ned. All verdens grunn til å være i godt humør:)
Innlegg av: Panis (15.02.18 00:54 ), lest 1245 ganger
Endret: 15.02.18 09:25

Fabian2

Nå er ikke jeg den største tilhenger av analyser...
Vi så jo hvordan det gikk med TRVX... Og heller ikke belåning, men DNB har 20% belåning på PCIB.

God natt zzz

Ps! Dere bør høre Roger Waters Perfect Sense...
Innlegg av: flaksegrisen (15.02.18 08:11 ), lest 1103 ganger

Fin sammenligning Snøffelen. Synes det er viktig å minne hverandre på om hvor godt pcib-caset faktiske er.

I stunder der kursen sliter er det lett å tro at caset ikke er så godt som vi er overbevist om.
Innlegg av: Londonmannen (15.02.18 08:20 ), lest 1085 ganger

I farmasisegmentet må man lære seg å tolerere perioder der kursen blir liggende i ro/faller tilbake. Vi vet at TTT når nye medisiner skal utvikles og i perioder der det kommer lite/ ingen info fra selskapet, går en del investorer lei og selger seg ut, samtidig som interessen fra eventuelt nye investorer er avmålt. Dette gir seg utslag på kursutviklingen.

Men da bør man repetere de gode meldingene, holde fokus på hvorfor man er investert og ikke minst smøre seg med en god porsjon tålmodighet. For jeg er ikke i tvil om at tålmodighet er nøkkelen til suksess i farmasi senatoren, forutsatt at man har truffet med valg av selskaper. Det tror jeg man trygt kan si om NANO og PCIB.

Ha en fortreffelig dag! Nå blir det nytt gull!
Innlegg av: SafeInvest (15.02.18 08:38 ), lest 1028 ganger

Vi har mange potensielle godbiter foran oss de neste ukene/måneden:

*Data fra fimaVacc?
*Safety fra extension studien
*Data fra extension studien
*Godkjenning av PF2 og studieoppsettet
*Partneravtale?

Svar på dette er like om hjørnet, så Pcib aksjonærer er bortskjemt med karameller om dagen. Flere av disse potensielle triggerene kan har potensiale til å løfte Pcib mange 100%.
Innlegg av: fabian2 (15.02.18 08:30 ), lest 1062 ganger
Endret: 16.02.18 09:26

Ragnhild Haga :))...Mange 100% opp , ja , det hadde tatt seg ut , allerede i år. Hurra!
Innlegg av: SafeInvest (15.02.18 09:21 ), lest 939 ganger

Bare se hva som skjedde med kursen i BergeBio etter det kom to analyser, opp over 100% i løpet av noen uker.

Så ja, analyser og markedets søkelys er viktig for kursutviklingen. Hjelper ikke På kursen at bare er en liten sekt på HO som kjenner caset.
Innlegg av: fabian2 (15.02.18 09:26 ), lest 920 ganger
Endret: 15.02.18 09:28

Enig , men det jo spennende og se hvem som tør å komme med første meglerhusanalyse. Tipper de vil sitte på gjerdet ennå noen måneder..... tre måneder ? I mellomtiden synes jeg vi har det riktig så bra i vår lille sekt :)
Innlegg av: nike (15.02.18 19:19 ), lest 675 ganger

For en heeeerlig dag!

PCIB-kursen igjen over 50 og Norges beste OL-dag noensinne - og det på samme dag - heeerlig!!

Og jeg har fått min kursforventning innfridd - PCIB-kursen igjen mellom 50 pg 60 når korreksjonen i aksjemarkedet er tilbakelagt - noe indeksene denne uka langt på vei bekrefter.

"Du skal få en dag imårra, som rein og ubrukt står"

Hva med mårradagen?

Med Johannsen H. K. på startstreken er jeg nesten helt sikker på at antall OL-medaljer fortsetter å øke.

Jeg er mindre sikker på om den positive utviklingen i PCIB-kursen i dag fortsetter.

På en knallgod dag på OSE - en dag uten noe negativt fra PCIB, var det aksjonærer med over 50.000 PCIB-aksjer som syntes at salg til 50 kroner + noen tiøringer var en ok kurs for å avslutte/redusere forholdet til PCIB.
Hvor mange titusen PCIB-aksjer ligger til salg imårra til 51 kroner minus nnoen 10-øringer?

Jeg tåler å måtte erkjenne at jeg har tabba meg ut på kursmålet mitt for denne uka, og håper mange andre tåler det?
Innlegg av: fabian2 (15.02.18 20:32 ), lest 568 ganger

Gjentar meg selv : Ingen fare med å belåne 35% på PCIB nå. På en veldig veldig dårlig dag er kursen likevel over 46 kr , ingenting å være redd for nå....( kanskje jeg burde gjort det samme selv ) ...For øvrig: Å være uten "offisiell" analyse , og samtidig IKKE være på hovedlisten , er bare aldeles nydelig. Mange som ikke skjønner hvor bra det egentlig er. Les nå heller noe av geparden hvis du kjeder deg :)
Innlegg av: fabian2 (18.02.18 23:03 ), lest 257 ganger

.....og så var 46 kr bare en gammel drøm , men meningen var oppriktig og god.....Hier geht es vor sich.....
Innlegg av: fabian2 (18.02.18 23:43 ), lest 181 ganger

Uffda , jeg var vel en dag for sent ute med den anbefalingen , men det var godt ment. Unner de som gidder å følge med ,ikke minst lese litt her på Pharma hos gamle HO , så stor gevinst som mulig. Selv om du er "bare" trader. Du gidder i hvert fall å lese. BRA! Det er veldig hyggelig at folk tjener penger ...( Stemmer ,jeg stemmer ikke SV , he-he )...det holder samfunnsmaskineriet i gang å bruke penger , gjenbruk kan være litt skummelt...ha-ha