Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: simen236 (01.02.18 10:57 ), lest 6266 ganger
Ticker: BIOTEC
Endret: 01.02.18 10:59

BIOTEC - Erik Thorsen fratrer som styreleder

"(Oslo 1 Februar 2018) Styreleder Erik Thorsen i Biotec Pharmacon ASA har meddelt
valgkomiteen at han ønsker å fratre som styreleder ved generalforsamlingen i mai
2018, og før valgperioden utløper i 2019.
"Jeg aksepterte gjenvalg i 2017 for å sikre kontinuitet da Svein Lien meddelte
sin fratredelse som adm. dir i selskapet. Med Christian Jørgensen ombord og
retningen fremover for selskapet er lagt, har jeg valgt å gi stafettpinnen
videre" sier Erik Thorsen.

For ytterligere informasjon

Christian Jørgensen
CEO
+47 477 92457
christian.jorgensen@biotec.no"
Innlegg av: SomSa (01.02.18 11:03 ), lest 4006 ganger

RE^1: BIOTEC - Erik Thorsen fratrer som styreleder

Endelig!

Innlegg av: simen236 (01.02.18 11:04 ), lest 3994 ganger

"Med Christian Jørgensen ombord og
retningen fremover for selskapet er lagt, har jeg valgt å gi stafettpinnen
videre" sier Erik Thorsen."

Altså kommer Jørgensen til å gå en helt annen vei for å penetrere markedet enn "planen" Lien og Thorsen forsøkte sette ut i livet.
Innlegg av: tnodland (01.02.18 11:24 ), lest 3931 ganger

Spørsmålet er om han gjør plass til Liens inntreden i styret.
Innlegg av: fabian2 (01.02.18 11:34 ), lest 3919 ganger

Sannsynligvis , men vi får vente og se. Tipper Lien gir seg.
Innlegg av: simen236 (01.02.18 11:39 ), lest 3904 ganger

Tvilsomt at Lien blir styreleder når Jørgensen nå endrer kurs for Woulgan.
Innlegg av: R_offe (01.02.18 13:26 ), lest 3786 ganger

Da er det store spørsmålet om dette er nok engang styrelederen "rømmer skuta"..

Innlegg av: Den tro tjener (01.02.18 13:33 ), lest 3767 ganger

Han kommer uansett aldri til å bli savnet.

Eller hva tror du, FiloD?
Innlegg av: bravi (01.02.18 14:09 ), lest 3740 ganger

Hvis ikke Lien får ta over som styreformann eller i det minste bli styremedlem kommer han med stor sannsynlighet til å selge seg helt ut av Biotec. At han ikke har gjort det allerede tyder på at han blir værende i systemet. Selger han vil de vises på kursen.
Innlegg av: Hallo!!!! (01.02.18 14:20 ), lest 3725 ganger

RE^2: BIOTEC - Erik Thorsen fratrer som styreleder

Hvorfor i alle dager skulle han selge?
For å tilfredsstille koblet med grinebitere på HO?
Innlegg av: Argus (01.02.18 14:58 ), lest 3685 ganger

Grinebitere?

Snakk for deg selv! Vi som har vært realistisk skeptiske, har fått 100% rett. Og solgte oss ut av aksjen mens det enda var tid.

Nå er det snart for sent, om det ikke skjer noe radikalt.
Innlegg av: illuminati (01.02.18 15:05 ), lest 3674 ganger

DDT,

ET vil nok helt sikkert ikke bli savnet, men jeg tror timingen er nøye planlagt. Liens tar over styrevervet etter ET, noen må vokte gralen videre og hvem er bedre egnet enn Lien. Det ser ut til at opplæringen til Jørgensen er fullendt, resultatet på det kom i dag. Og som ET skriver nå er Biotec on track.
Innlegg av: Argus (01.02.18 15:46 ), lest 3640 ganger

Jeg håper dere tuller nå, for det vil ganske enkelt være en katastrofe for Biotec dersom Lien får gå igjen i gangene og samtidig få bestemme over Jørgensen.

Dere kan ikke være vel bevart, her inne! Hva er det for noen rare tanker dere fremmer hele tiden?

Jeg blir skremt på vegne av norsk næringsliv som bare passer på hverandre.

Lien og Thorsen skal være glad til for at de ikke har hatt strengere aksjonærer, for ellers ville begge vært ute for flere år siden.

Vi som så fadesene komme hvert kvartal, har blitt latterliggjort, men nå ser man resultatet. Et stort underskudd igjen, og bortsett fra fagre løfter, er ikke noe endret. Snarere tvert imot.

Innlegg av: Computum (01.02.18 15:54 ), lest 3633 ganger

De "strengeste aksjonærene" er de forhenværende aksjonærene.
Vi så deg foresten ikke på presentasjonen idag, Argus. Med din store omsorg for Biotec burde det kanskje være naturlig?
Innlegg av: FiloD (01.02.18 16:10 ), lest 3602 ganger

Dtt
Det har du fullstendig rett i.

Jeg må gratulere alle dere Biotec'ere i dag. Endelig er dere blitt kvitt de to mest inkompetente "ledere" jeg nogensinde har vært borte i.

Jeg syntes Jørgensen tar riktige grep. Nu får vi bare håpe det lykkes. Det bli'r ikke helt lett å få skuta av grunn. Men Holter og Jørgensen virker kompetente. Derfor tror jeg at dere nå vil se bedring.

Jeg kan ikke forestille mig at Lien vil inn i styret. Jeg tror alle de år på skole har lært han at dette er han ikke god til.

Lykke til videre.
Innlegg av: illuminati (01.02.18 16:49 ), lest 3578 ganger

FiloD,

Lenge siden sist.

Jeg tror du tar feil, Lien har åpent uttalt at han har gjort en god jobb. Troa på seg selv har han bevist, ellers ville han neppe a ha puttet egne midler i flere aksjer.

Det viktigste for Biotec styre og ledelse har alltid vært å vokte gralen, noen fra den indre sirkel rundt Viksmoen må overta vervet, venter spent på innstillingen fra valgkomiteen.

Jørgensen må selvfølgelig få tid til å bevise, men han har ingen enkel jobb, markedsføring og salg koster penger, og kassa varer ikke veldig lenge om gjør det de må for øke salget. Listing på DT avhenger av politisk go i de lokale miljøene for bruk av WB, det er ingen automatikk eller fritt frem for bruk av WB uten slike besluttinger.
Innlegg av: Argus (01.02.18 16:57 ), lest 3564 ganger

Computum: Slikt spillmakeri som det du bedriver nå, fikk du kanskje gehør for tre år tilbake. Men ikke nå lenger. Menigheten er for det meste borte, og sinte kommentarer om nåværende og tidligere aksjonærer biter ikke lenger på.

Nå er vi endelig snart kvitt radarparet Lien og Thorsen. Jeg kan ikke se at de to har klart å komme frem til en eneste godbit for aksjonærene. De har skjult alle nyheter som smakte av negativitet. Og ikke vært flinke nok til å spille videre på gode nyheter.

I de tidligere kvartalspresentasjoner hang Lien over sine kolleger i ledelsen da de presenterte sine versjoner. De fleste av disse var bedre enn Lien på alle måter, men han tok raskt over når det var noe han ønsket kontroll over.

De få ganger Thorsen var til stede, stod han som regel i bakgrunnen som en kontrollfrik.

Hverken Lien eller Thorsen likte å få spørsmål. De likte å ha kontroll på en måte som ikke er forenlig med å skape et godt miljø for aksjonærene og skape grobunn for en god fremtoning i markedet.

Og til slutt, Computum: Hvorfor skal jeg kaste bort en dag på reise og deltagelse i kvartalspresentasjonen når jeg ser tilbake: Ingen stilte kritiske spørsmål, og megleren som alltid dekket Biotec, fremstod som patetisk ivrig…. Dessuten er jeg selvsagt ikke aksjonær, noe jeg har redegjort for flere ganger.

Nedgangen startet igjen i dag….
Innlegg av: bravi (01.02.18 17:56 ), lest 3527 ganger
Endret: 01.02.18 17:57

Argus, jeg er ikke enig med deg, tror Lien satser på å inn i styret, helst som styreformann. Husker tilbake på GF 2017, der ble det bekreftet at radarparet ET og Lien hadde majoriteten av aksjonærene bak seg.

Lurer på hva Jan Raa synes om Q4 resultatet, det jeg ikke lurer på er hvorfor Raa trakk seg fra styret. Med såpass begrenset kasse som det er igjen og med lite sannsynlighet for inntekter i overskuelig fremtid må det snart forberedes emisjon. Det kan være grunnen til at ET har fått beskjed å gi stafettpinnen videre til nestemann (som ingen trenger å vite hvem er før etter emisjonen). Da satser Biotec på at Jørgensen fronter og gjennomfører en emisjon, etterpå kan de gamle traverne komme ut på banen igjen.
Innlegg av: simen236 (01.02.18 18:23 ), lest 3485 ganger

Tviler sterkt på at Lien vil inn i styret nå som Jørgensen tydelig har konstatert at han går bort fra ET og Liens strategi.
Innlegg av: Ctrl+@ (01.02.18 19:58 ), lest 3439 ganger

Som dere nå har forstått Jørgensen har et helt annen strategi.
Innlegg av: fisker65 (01.02.18 21:15 ), lest 3378 ganger

Ctrl+@
Det tror da pokker, Lien og ET har jo sørget for ikke at være i vejen for S&N`s sårprodukter forstå det dem som kan, så heller køre Biotec i sænk,? men så længe kassen var polstret, var de herre ikke til at få ud, og TO har støttet dem.
Innlegg av: Den tro tjener (01.02.18 20:58 ), lest 3396 ganger

Den store forskjellen vil være at Jørgensen HAR en strategi, en plan og et mål.
Jeg forventer han vil kommunisere en uttrykt vei mot kommersialisering, konkrete delmål og målbare milepæler.

Lien har aldri hatt noe som helst etter S&N

Med unntak av bokstavleker i eget hode.
Innlegg av: oppturen (01.02.18 21:30 ), lest 3367 ganger

Ny strategi Coloplast ??
Innlegg av: bj111 (01.02.18 21:49 ), lest 3348 ganger

Endelig forsvinner ET. Har ikke sett presentasjonen men forstår det slik at Jørgensen ikke er fornøyd med salget av Woulgan og har en strategi. Dette gjør at han er uenig med ET og i tillegg klarer ikke ET å stoppe munnen hans. Kanskje siste rest av en fiasko er ute av Biotec nå. Spørsmålet er hva største aksjonær som har vært en stor fan av ET og Liens manglende strategi gjør nå? Sitter han videre eller blir det mange aksjer som skal selges i et dødt marked? Han har ikke lagret noen hyllest av selskapet i dag på FB som jeg har registrert.
Innlegg av: fisker65 (01.02.18 22:01 ), lest 3336 ganger

Klart TO ikke har nogen hyllest av selskapet i dag, den sidste af vennerne forlader et rævekørt selskab, han er den første jeg nogensinde har oplevet, der har investeret efter stor mulighed at tabe alt på en uduelig ledelse og styre,? som han har bakket op til det sidste.
Innlegg av: bravi (02.02.18 10:32 ), lest 3229 ganger

Ja fisker65, dette caset er satt tilbake til april 2014 med CE, de må begynne på nytt igjen. Helt utrolig egentlig at TO og Lothian har stått i spissen å støttet dette regimet hele veien. Salgssignalene har kommet hele tiden i snart 4 år.

Om Jørgensen har en ny strategi vet ikke jeg. Hva er i så fall den nye strategien? Med de resultatene han måtte legge frem på Q4 kunne han ikke si annet enn at han var uenig med Lien sin satsning og at de må prøve noe annet. Hva skal han f.eks med Devine, er han med i planene fremover? Problemet er at det vil ta lang tid og koste mye penger å få til salg som gir inntekter. Biotec har ikke cash til dette og vil trenge en emisjon. For kursen fremover vil ny satsning bli drepende, Biotec har ingen troverdighet på at de kan levere, bare se på salget i norden.
Innlegg av: Argus (02.02.18 10:42 ), lest 3225 ganger

Bravi: At Lien satser på å komme inn i styret, kanskje som styreleder, er én ting. En helt annen ting er om aksjonærene bør velge ham inn.

Valgkomitéen bør sky han som pesten av minst fem årsaker:

1.) Lien er kreftsyk (igjen), hvilket var årsaken til at han «ville gå av».

2.) Lien er ute av selskapet «før tiden».

3.) Lien har lagt feil strategi til grunn for sitt lederskap.

4.) Lien har levert elendige resultater i hele sin ledertid.

5.) Lien er en meget svak kommunikator.

Synes dere aksjonærer at det ovennevnte borger for å velge inn Lien som styremedlem?

I så fall bør dere selge aksjene først. Bare resultatet av et slikt valg vil senke kursen med en del prosenter.
Innlegg av: Jan Raa (02.02.18 11:34 ), lest 3207 ganger

Det er et 'smart' trekk av Erik Thorsen å trekke seg nå, og for Biotec er det kanskje det mest oppmuntrende som har skjedd på lenge. Men Thorsen skriver i begrunnelsen for at han gir seg, at retningen framover er lagt og at han derfor kan gi stafettpinnen videre. I så fall er det ingen grunn til å glede seg for tidlig. På den andre siden, jeg har likevel håp om bedre tider. Den nye CEO er etter alt og dømme er en mann som ikke uten videre lar seg kue av formanende, imperativt snakk. Jeg har tro på at han tidsnok (kanskje allerede?) innser at beslutninger og praksis i Thorsens 'regjeringstid', ikke har vært av beste slag - for å si det forsiktig - og at det er mye som må gjøres for å få selskapet på rett kjøl. Det gjelder først og fremst Woulgan-satsingen. Resten av styret bør kanskje også benytte anledningen til å tenke gjennom hva de har vært med på, og om de har satt seg grundig nok inn i sakene de har blitt forelagt.

Innlegg av: Computum (05.02.18 10:58 ), lest 2868 ganger

Og du kunne vært der og gjort ditt syn gjeldende. Men det er enklere å være bedreviter på Hegnar.
Innlegg av: Jan Raa (05.02.18 17:21 ), lest 2725 ganger

RE^3: BIOTEC - Erik Thorsen fratrer som styreleder

Computum: " ... gjort mitt syn gjeldende." Tror du at jeg har sittet musestille og taus? For å sitere Liv-Signe Navarsete: 'Du veit ikkje kva du snakkar om'.
Jeg setter pris på diskusjon om strategiske valg og mulige løsninger, og respekterer beslutninger som er forankret i skikkelige analyser. Det er mange som misliker slikt.
Innlegg av: taxidriver (02.02.18 21:18 ), lest 3111 ganger

Hva blir den nye strategien for å øke salget av woulgan?
Innlegg av: bravi (04.02.18 14:28 ), lest 3012 ganger

Nå er det mye snakk om kreft og antibiotika. Det har ikke vært mye fokus på dette fra Biotec med Lien og ET i spissen.
Innlegg av: Jan Raa (04.02.18 15:41 ), lest 3008 ganger

bravi: Se ikke på områdene kreft og antibiotika hver for seg. De griper inn i hverandre i srre grad enn hva man har vært klar over helt til det siste. Virkningen av immunterapi mot kreft avhenger av hvilken tarmflora pasienten har og at den ikke er kommet ut av balanse! Fordel for Biotec!?

Sitat: "Research in recent years has uncovered that the gut microbiota commands patients’ response to chemo- or immunotherapy. For instance, a reduced abundance of certain bacteria following the use of antibiotics may render cancer immunotherapy less effective. Such discoveries have contributed to significant changes of paradigms within basic immunology and physiology, as well as in medical and veterinary practice: A healthy gut microbiota is not only in itself a prerequisite for good health; it also determines the outcome of pharmacological disease treatments."
Innlegg av: Den tro tjener (05.02.18 10:50 ), lest 2865 ganger

Stakkars Jørgensen.
Jeg tror han vil erfare at arven etter Lien blir tung å hanskes med.
Så skakkjørt som selskapet er nå, finnes neppe noen enkel løsning eller quick-fix. Her blir kun hardt, systematisk og målrettet langsiktig arbeid som kan gi resultater.
Forhåpentligvis har han staket ut en strategi og en plan for dette arbeidet.
Innlegg av: Argus (05.02.18 12:08 ), lest 2807 ganger

Jeg tror det er en del å lære av Biotec-misæren.

For jeg vil velge å kalle den en misære.

Hovedårsaken til dette vil jeg si ligger hos styreleder, Erik Thorsen, og daglig leder, Svein Lien.

Hovedsakelig styreleder har vært totalt usynlig i Biotec-sammenheng. Han har kontrollert styret, valgkomitéen og andre som har innflytelse på hans egen situasjon.

Samtidig har han hatt et dårlig forhold til aksjonærene.

Jeg har vært én av dem som har hamret løs på ledelsen for mangel på kommunikasjon. Så for det har de seg selv å takke.

Når man gjør seg bevisst usynlig, oppstår det myter, usikkerhet og kommunikasjonsproblemer.

Uten å gjøre noe med slike basale, men for enkelte uoverstigelige problemer, vil Biotec bli hengende etter.

Og det går ikke i dag med en utvikling som går i rekordfart.
Innlegg av: bravi (05.02.18 17:30 ), lest 2720 ganger

Argus, du må forstå at ET ikke har peiling i hele tatt på denne sektoren, hverken faglig eller på annen måte. Derfor gjemmer han seg og kommuniserer selvfølgelig minst mulig. Eneste vi vet er at han hever honoraret på 350k pluss 50k (for hva?) .

Det var veldig kjedelig og beklagelig at han ble gjenvalgt på siste GF, en kjempetabbe begått av aksjonærene. Det er noe som heter at som man reder slik ligger man.
Innlegg av: fisker65 (06.02.18 08:32 ), lest 2605 ganger
Endret: 06.02.18 08:33

bravi
Man kan så undres over Lothian og TO gav fuld støtte til at belønne ET med forhøjelsen til de 350k, netop for at holde sig i skjul, man skulle jo næsten tro de herre, som de eneste fik udbetalt udbytte for støtten, måske det de ekstra 50 kg går til haha,men mere elendige investorer end de 2 skal man dælme lede længe efter.

Og som jeg før har skrevet,det er det mest amatøragtige drevet selskab som virkelig havde noget de kunne sælge, men styre og ledelse ønskede ikke noget videre salg, er nogen forvirret,? for det er jeg og forstår stadig ikke selskabet ikke er gransket, og især alt hvad som har med S&N at gøre.
Innlegg av: rischioso (06.02.18 09:47 ), lest 2584 ganger
Endret: 06.02.18 09:49

Hva sier dere - er ikke dette en ny og bedre mulighet for å få Jan Raa inn i styret - mao, et godt timet comeback.

Regner med at Jørgensen vil være en som vet å kunne verdsette og ikke minst gjøre bruk av Jan Raa's kvaliteter.

Tenk dere scenarioet hvor Lien og Thorsen går arm i arm ut døra hvor de møter Jan Raa på vei inn...;)
Innlegg av: rischioso (06.02.18 09:54 ), lest 2562 ganger

bravi,

RE - Argus, du må forstå at ET ikke har peiling i hele tatt på denne sektoren, hverken faglig eller på annen måte. Derfor gjemmer han seg og kommuniserer selvfølgelig minst mulig. Eneste vi vet er at han hever honoraret på 350k pluss 50k (for hva?) .

* Downside med denne meldingen om at Thorsen fratrer er at han har en god trackrecord i å time avgang rett før selskapene går under...
Innlegg av: Computum (06.02.18 12:07 ), lest 2503 ganger

Han har vel minst like god evne og grunn til å sette seg inn i det han har ansvaret for som f.eks. rischioso?
Jeg skulle gjerne sett dere i en meningsutveksling, ansikt til ansikt.
Innlegg av: Yzf R1 (06.02.18 11:51 ), lest 2508 ganger

Hei .....,

Nå er det kun få dager til årets NIFS seminar i Svolvær! Er du klar?

Woulgan teamet, som denne gangen består av to snakkesalige damer fra nord og sør, er i full gang med forberedelsene! Vi vil ta godt imot dere på stand 20, og vi gleder oss til å fortelle om både oppdateringer og nyheter :-)

Vi kan røpe at vi er i ferd med å sammenstille data fra Sverige og Norge hvor Woulgan har vært evaluert og vi planlegger flere publikasjoner utover året.

En erfaring vi har gjort oss er at pasienter som responderer på behandlingen gjør det i løpet av de 4 første ukene. Dette er blant annet illustrert i figuren under som viser % endring i sårstørrelse fra uke 0 til 4 hos enkeltpasienter fra en klinisk studie i England (King et al 2017, JWC)
Innlegg av: Argus (06.02.18 15:33 ), lest 2451 ganger

Fint! Og hvor mye selger dere etter et slikt seminar?

For det er salget som teller. Og det har vært lik pluss/minus null i 2017.
Innlegg av: Jan Raa (06.02.18 15:43 ), lest 2450 ganger

Kursen på Biotec-aksjen er i dag den samme som da Lien begynte som adm.dir. i selskapet: 6.30 kr/aksje.
Innlegg av: oppturen (06.02.18 15:55 ), lest 2427 ganger

Har salget vært -0. ?
Forklar .
Innlegg av: Den tro tjener (06.02.18 18:19 ), lest 2375 ganger

Ja kursen har holdt seg forbausende godt.

Men, hvis om og atte...Lien fortsatt hadde vært ceo, OG presentert q4 med resultatene som var, ville vi garantert sett kurser godt ned på 4tallet, eller under.

ATL ville vært nærliggende å tenke.

At kursen ennå holder seg så pass, tilskriver jeg ene og alene det smule håp knyttet til hva Jørgensen måtte ha å bidra med.

Lien vet vi hadde null, nix og ingenting.
Han prøvde på S&N. Det vet vi hvordan endte. Etter det har alt forvitret i udugelighet, handlingslammelse og inkompetanse.
Innlegg av: bravi (06.02.18 21:05 ), lest 2315 ganger

Kursen har holdt seg over 6 hittil, tror ikke det varer så lenge før den er langt under.

Rischosio sin sammenligning med Thorsen sin opptreden i RenoNorden viser hvordan ET opptrer og beskytter sin trackrecord. Han har forstått at det nå er på tide å skygge banen i Biotec.

Enig med rischoso, det kunne vært spennende med et Jan Raa comeback som styreformann, vet ikke men kanskje han hadde funnet tonen med Jørgensen også. Det er helt klart at Biotec trenger Raa til å være med å fronte selskapet, egentlig på alle områder, det går ikke med bare blåruss selv om det finnes mange blåruss flere hakk over Lien. Kanskje Raa kan finne frem noen av det spennende greiene som ligger på bunnen av fryseboksen å se om det er mulig å få til noe med dette materialet også.

Se på andre biotec selskaper, de har kvalifiserte fagpersoner i ledelse og styre, ingen av selskapene både ledes og styres av blåruss og blåruss. For sammenligning, det er ikke nødvendig å være blåruss for å drive en pølsekiosk, men det er en fordel å vite hva man driver med og å være selger.
Innlegg av: pontius (07.02.18 08:36 ), lest 2234 ganger

Jan Raa har hatt rett hele tiden, det beviser kursen i dag. Det er vanskelig å forstå at ledelsen ikke ville nyttiggjøre seg hans kompetanse, vi ser nå resultatet. Han vet og kan veldig mye som dette selskapet driver med. Men ledelsen, som ikke når Raa til knærne i kunnskap, sier nei takk. Ufattelig! Tviler på at Raa går inn i styret igjen.
Innlegg av: Computum (07.02.18 10:48 ), lest 2191 ganger

Det var Raa om "sa nei takk".
Innlegg av: Argus (07.02.18 11:04 ), lest 2174 ganger

Oppturen:

Det ble omsatt Woulgan for NOK 600.000 i 4. kvartal 2017. I 5-6 land.

Det samme som i 4.kvartal 2016.

I Norge? Hvem vet, kanskje null, kanskje 100 tuber til NOK 40.000.

Det kan passe med antall land og antall innbyggere. I UK er et 15 ganger så mange innbyggere som i Norge…..

Så her snakker vi om knapt om peanutter, heller om smuler.

Innlegg av: Argus (07.02.18 11:08 ), lest 2166 ganger

Det skulle vært interessant å få vite hva man tenker i Clearstream Banking som en av de største investorene i Biotec Ph. Clearstream er et investeringsfond basert i Tyskland, med en norsk talsperson her på HO.

Og hva tenker Ormestad som den aller største aksjonæren i Biotec Ph.????

Hvem ønsker man nå i styret?
Innlegg av: Helme5 (07.02.18 11:10 ), lest 2166 ganger

Compentum - men hvorfor gjorde jan raa det...???

Alt viser jo desværre (for aktionærerne) at den bestemmende kerne der var og sad i ledelsen/styrelsen på ingen måde ønskede at der skulle nye tanker ind - de fejlede atter i en beslutning om chance for fornyelse og tog på INGEN måde imod jan raa, så forstår han frustration og grund til at stoppe...!!

Nu er også de 2 ledere væk, men hvad værdi fik de skabt og hvor lidt værdi efterlader de til de nuværende aktionærer..?

Har ik og aldrig haft aktier i selskabet...!
Innlegg av: Computum (09.02.18 10:20 ), lest 1862 ganger

Raa visste jo at Lien var på vei ut og at Thorsen også hadde kort tid igjen.
Raa hadde sjansen men valgte å gi den ifra seg. Han får ingen ny.
Men det var "snøen som fallt ifjor".
Nå må vi se framover.
Woulgan-salget må nå vise friske takter utover året, eller så kan man like godt trekke produktet tilbake og åpne en ny pølsebod i Tromsø.
Innlegg av: Jan Raa (11.02.18 18:12 ), lest 1468 ganger

Rocken: Nå må du etter hvert gi deg med påstandene dine om mine muligheter i Biotec-styret. Jeg har ikke latt noen sjanser gå fra meg for å gjøre noe i Biotec-styret på vegne av aksjonærene. Men på den andre siden - Computum - jeg er blant dem som vet hvor den formelle/legale grensen går for hva man kan være delaktig i, uten å bli stilt til ansvar. Med din egen bakgrunn fra tysk forretningsliv, og ditt kjennskap til Biotec fra innsiden, skjønner du helt sikkert hva jeg snakker om.
Innlegg av: Lothian (07.02.18 11:22 ), lest 2161 ganger

Woulgan-salget er selvsagt altfor dårlig, både i 2015, 2016 og 2017.

Så her må det gjøres noe, og Jørgensen har tatt tak i det og vil presentere en ny strategi forhåpentligvis innen kort tid.

Ellers er det grunn til å ha tro på økende salg for ArcticZymes, M-Glucan og M-Gard...fremtiden er lys :-)

Lothian.

Innlegg av: fisker65 (07.02.18 14:49 ), lest 2098 ganger
Endret: 07.02.18 20:47

Lothian
Her må gøres noget siger du igen og igen, men hvem er skyld i der ikke er gjort andet end at brænde penge af,? ja netop dig og TO i har dækket nogle useriøse og inkompetente folk hele tiden ET og SL, gang på gang så i de ikke kunne sælge noget som helst, men hvad pokker hvis man stemme længe nok på de samme folk så lære de det vel, det må jo være det dig og TO har tænkt,? der er ikke grund til andet end tro og håb, og så ellers samle et nyt fodboldhold ikke TO,? hvor herre bevares, godt du skriver du ikke er bange for noget Lothian, vi er vist alle klar over du og TO gerne taber hele jeres investering bare i ikke skal sparke venner, men hvad de gik selv, selv om de burde være sparket ud for længst, men det kan alle der hænger i aktien så bare takke jer for.

Og jeg ville da også ønske Jan Raa kom ind i Biotec igen nu, hvis ellers han ville for han om nogen kunne være med til at redde stumperne.

Og KOKKEN/ Computum du som flere andre fatter da ikke en brik,hvem pokker gider lægge ryg til den flok uduelige personer som har drevet Biotec mod afgrunden,når de ikke ville lytte men kun lukke munden på Jan Raa, de fleste havde taget deres tøj og var gået, men klart nogle tænker ikke så langt herinde, de lytter vist for meget til Lothian og TO og så kan det kun gå galt.forsat god dag.:)
Innlegg av: nextmove (09.02.18 00:10 ), lest 1962 ganger

... i skam. Men slike folk ser det ikke sjøl. Summerer en hvilke verdier den avtroppende styrelederen har havarert i Biotec Pharmacon og Reno Norden, lukter det norgesmester. Lien er også hans ansvar.

Aksjonærflertallets vilje; alt i skjønneste orden. Makta rår.
Innlegg av: flaksegrisen (09.02.18 09:50 ), lest 1898 ganger
Endret: 09.02.18 09:51

Rart at styret og de store eierene ikke skjønte hvor viktig det er å ha en dyktig CEO med bransjekunnskap og globalt nettverk i et selskap som BP.
Innlegg av: Den tro tjener (09.02.18 10:11 ), lest 1865 ganger

En ting er å skjønne hvor viktig det er.
En annen ting å kunne gjøre noe med det.
Biotec er ikke der at de kan velge hvem de vil ha.
Innlegg av: bravi (09.02.18 21:45 ), lest 1784 ganger
Endret: 09.02.18 22:02

Computum gir ikke opp å kverulere om dette temaet, han skriver "Raa hadde sjansen men valgte å gi den fra seg. Han får ingen ny".

Hva er dette for slags tullprat. Hvorfor Raa trakk seg fra styret sa han selv endel om da han trakk seg. Såvidt jeg husker sa han ihvertfall nok til at det var til å forstå for folk flest. Sett i ettertid burde kanskje Raa takket nei til plassen som styremedlem han ble tilbudt av valgkomiteen på GF. Skal ikke mye fantasi til å forstå hvorfor Raa fikk det tilbudet.

Et lite spørsmål til de som har satt seg inn i Q4 rapporten og/eller sett presentasjonen. Hva er status på sammenlignings studien med Intrasite?
Innlegg av: fabian2 (09.02.18 23:19 ), lest 1741 ganger
Endret: 09.02.18 23:23

DDT sier det akkurat som det er...... Med Biotecs historie kan man ikke velge på øverste hylle , selv med gode produkter...... Egentlig betviler jeg at vår danske sitter så veldig fast i sadelen...... tipper han får et annet jobbtilbud i hjemlandet i 2018 - og at han forsvinner...... regner med at han selv allerede er på aktiv jakt.
Innlegg av: bravi (10.02.18 13:20 ), lest 1674 ganger

Tror det snart er game over for Woulgan, de får ikke til å selge produktet. Kjenner en som har adgang til TO sin facebook Woulgan side, der har entusiasmen tørket helt ut, ikke et eneste innlegg siste uke.

Kan godt hende Jørgensen allerede er på jakt etter annen jobb, kan være bekymret for å ødelegge sin CV på dette caset.
Innlegg av: R_offe (10.02.18 17:03 ), lest 1629 ganger

Bravi:

Det er nok ikke game over for Woulgan.

Halverer de prisen, så vil Woulgan i praksis være gratis for pasienter/kunder i hele UK, iom at refusjonen dekker resterende..

Da er det INGEN grunn til å velge noen annen hydrogel..

Får man i tillegg endret strategien slik at flere sårtyper blir behandlet på et tidligere tidspunkt enn "stalled", så kan det bli et ganske bra salg i UK. Altså at Woulgan erstatter ethvert sår hvor en hvilken som helst annen hydrogel ville bli benyttet..
Og de er det nok ganske mange av..
Innlegg av: oppturen (10.02.18 17:30 ), lest 1610 ganger

R_offe
Hvor har du det fra at man må betale «egenandel» i UK?
I min naivitet trodde jeg at prisen ble justert ned til refusjonsbeløpet , slik at Woulgan ble gratis for pasientene.
Innlegg av: R_offe (10.02.18 18:09 ), lest 1582 ganger

Oppturen:
Er ikke refusjonen innvilget med 20£??
Er usikker, men selges da Woulgan til 20£ i UK,slik at egenandel bortfaller??

I såfall er det virkelig snodig siden det ikke selges en dritt der borte..

Dette er ihvertfall en skikkelig oppvekker på at strategien imot "stalled wounds" er en skikkelig flopp.. Kanskje dette burde innbefatte fratredelse i jobben for flere innenfor Biotec som har gått hardt inn for denne strategien??

Hvor mange feilspor skal tolereres før pengesekken er sugd tom??
Innlegg av: bravi (10.02.18 18:22 ), lest 1578 ganger

Kan ikke forstå annet enn at R_offe har rett i at refusjonen i UK dekker bare ca. halve prisen. Hvis ikke selges Woulgan for halv pris i UK i forhold til Tyskland og norden.

Mere salg av Woulgan til flere sårtyper krever at hvem som helst kan kjøpe det (inkl. på apoteker), ikke bare helsepersonell. Prisen er nå satt av NHS, da må prisen være i nærheten av det refusjonsbeløpet andre steder også. Egentlig er woulgan nå tilbake til april 2014 og CE etter 4 totalt bortkastede og kostbare år.

Det som gjør hele caset forbannet irriterende er at de ansvarlige for fiaskoen har fått bevilge seg millionbonuser i tillegg til skyhøy lønn og at de ikke har fått fyken for lenge siden av aksjonærene.
Innlegg av: Argus (11.02.18 16:56 ), lest 1504 ganger

Ja, og derfor er det ekstra irriterende at vi som forutså mange av ledelsens feilgrep, ble sablet ned av overivrige aksjonærer.

Biotec med Lien og Thorsen har bedrevet den reneste «desinformasjonen» med å kamuflere egne feilgrep.

Elendig strategi om Woulgan, elendig samarbeidsavtale om Woulgan, svak kommunikasjon i hele «konsernet», dårlig budsjettering og elendige regnskapstall.

Jeg lurer mer og mer på hva de Biotec-ansatte synes om ledelsens Woulgan-satsning?

Til slutt en sterk oppfordring til aksjonærer og valgkomitéen i Biotec:

Dere må for all del ikke ta Liens og Thorsens råd om nye styremedlemmer seriøst! Hopp bukk over dem og tenk selv. Én gang til med feil styre vil være kroken på døren for mye av virksomheten i Biotec.

Og hadde jeg vært ansatt nå, ville jeg ha søkt ny jobb prompte dersom én av de to nevnte herrer får fortsette i styret.
Innlegg av: Jan Raa (11.02.18 17:35 ), lest 1490 ganger

Argus: Vi kan leve med å ha blitt sablet ned av overivrige aksjonærer - jeg var den første som omtalte dem som 'heiagjengen'. Vi kan ikke gjøre noe med en fortid preget av dårlig kommunikasjon, dårlig budsjettering og elendige regnskapstall. Det nytter heller ikke lenger å peke på at strategien har vært en katastrofe for Biotecs aksjonærer - dog ikke for ledelsen!. Vi hadde forslag til alternativer som det også er for sent å peke på. Men det er fortsatt formelle sider ved styrearbeidet i selskapet som Biotecs "profesjonelle" styreleder - og resten av styret - vil måtte svare for før de blir reddet av gongongen. Jeg vil naturligvis bli bedt av 'heigjengen' om å konkretisere. Det kan jeg ikke! Jeg kjenner spillets regler, så slutt å utfordre meg om noe andre må svare. Da kan vi kanskje redde Biotec.
Innlegg av: bravi (11.02.18 20:44 ), lest 1410 ganger

For ET kan ikke gong-gongen være senere enn på GF i mai. Regner med at det er mandatory for avgående styreformann å stiller på GF, eller er det ikke det? Såvidt jeg vet klarte ET med god timing å skli unna problemene i RenoNorden. På det området kan han forsvare norgesmestertittelen.
Innlegg av: nextmove (11.02.18 21:09 ), lest 1407 ganger

Det innbitte flertallet bak majoriteten av aksjene kan fortsatt gjøre mye for å berge pengene sine. Men da må styreprotokollene på bordet; m.a.o. full utlufting.

Eller sitter de medsammensvorne klare med de nye, friske kronene de snart blir invitert til å kaste etter alle de dårlige?
Innlegg av: fisker65 (11.02.18 21:29 ), lest 1378 ganger

Kan ikke forstå annet enn at R_offe har rett i at refusjonen i UK dekker bare ca. halve prisen. Hvis ikke selges Woulgan for halv pris i UK i forhold til Tyskland og norden.

Bravi
Hvis ikke jeg tager helt fejl, så må Woulgan Biogel ikke koste mer end de £20 da det skulle være gratis for patienter i UK, så i så fald har de salg til halv pris der.

Men for virkelig at få gang i salg, skal der råbes højt om den fantastiske virkning, som netop Lien og Thorsen har stået vagt om ikke skete,? hvorfor det så har været sådan må de jo svare på, og prisen skal ned omkring 100 nkr, ledelsen med støtte fra ja i ved hvem, har ikke været interesseret i noget videre salg, det beviste de da de forhindrede os i at købe, uden det skete gennem sundhedspersoner meget underlig fremgangs måde, med et produkt vi alle kan behandle os og andre med uden problemer.
Innlegg av: nextmove (11.02.18 21:33 ), lest 1384 ganger

fisker65,

illuminati har forklart - med teskje - hvorfor salget i Storbritannia ligger der det ligger.
Innlegg av: fisker65 (11.02.18 21:42 ), lest 1363 ganger

nextmove
Har ikke lige læst det,men er da ikke i tvivl om det illuminati skriver passer.

Men er det ikke korrekt at Woulgan Biogel,
ikke må koste mere end de £ 20 i UK.?
Innlegg av: nextmove (11.02.18 21:46 ), lest 1360 ganger

fisker65,

illuminati svarer deg nok direkte neste gang han er innom forumet. Better that way:-)
Innlegg av: fisker65 (11.02.18 21:54 ), lest 1348 ganger

nextmove

Ok tak, har ikke fulgt så meget med længe, da jeg har haft svært ved at se noget positivt med den ledelse,kan bare håbe at Jørgensen har blod på tanden, og vil vise han kan vende dette galskab, til noget godt især for alle der lider med sår, det havde ikke den store interesse fra afgående E.T og S.L.
Innlegg av: Titleist (11.02.18 21:34 ), lest 1380 ganger

Hei Jan Raa:

Jeg har et mer "medisinsk" spørsmål til deg.

Dersom man har en auto-immun sykdom, vil det da virke mot sin hensikt å ta kosttilskudd, med betaglukaner?

Da kan jo problemet være at immun-forsvaret allerede jobber på "høygir" og skader kroppen?
Innlegg av: nextmove (11.02.18 22:00 ), lest 1340 ganger

Jan Raa svarer deg nok direkte, Titleist.

Det jeg kan si (du husker gjerne Rolf Seljelids glimtende artikkelserie?) er at Biotecs betaglukaner booster vårt innate immunforsvar; det vil si det raske og kraftige, men dumme (ikke-diskriminerende). Det betyr at dersom en lider av enkelte sykdommer. f.eks. revmatiske som leddgikt, er det ikke heldig å "fyre opp under" kroppens forsvar som allerede jobber som f.... Litt av samme grunn er det ikke gunstig at barn tar inn disse betaglukanene fordi det betyr at kroppen ikke utvikler det tillærte, empiriske (adaptive) immunforsvaret så godt som den ellers ville gjort.
Innlegg av: nextmove (11.02.18 22:00 ), lest 1348 ganger
Endret: 11.02.18 22:01

Jan Raa svarer deg nok direkte, Titleist.

Det jeg kan si (du husker gjerne Rolf Seljelids glimrende artikkelserie?) er at Biotecs betaglukaner booster vårt innate immunforsvar; det vil si det raske og kraftige, men steike "dumme" (ikke-diskriminerende) immunforsvaret. Det betyr at dersom en lider av enkelte sykdommer. f.eks. revmatiske som leddgikt, er det ikke heldig å "fyre opp under" kroppens forsvar som allerede jobber som f.... Litt av samme grunn er det ikke gunstig at barn tar inn disse betaglukanene fordi det betyr at kroppen ikke utvikler det tillærte, empiriske (adaptive) immunforsvaret så godt som den ellers ville gjort.
Innlegg av: Jan Raa (12.02.18 06:49 ), lest 1284 ganger

Titleist: Det er en stor oppgave for meg å svare på spørsmålet ditt på en grundig og faglig tilfredsstillende måte. Likevel, og veldig generelt, det kom som en overraskelse for 'alle' immunologer at beta-1,3/1,6-glukaner styrket det generelle immunforsvar og hevet forsvarsbarrieren mot infeksjon, samtidig som immunolgiske feilreaksjoner (astma/allergi/..) ble dempet. Slik sett burde også folk med de problemene du refererer til, kunne ta betaglukaner som kosttilskudd. Men det kan tenkes at symptomene blir verre, i hvert fall en stund. Du viser ellers til en veldig utbredt myte om at immunforsvaret jobber på høygir hos dem som har autoimmune sykdommer. Det er mer korrekt å si at immunsystemet arbeider feil og reagerer nytteløst på innbilte farer. Det er derfor man etter hvert har innsett at et rikholdig mikrobielt liv, spesielt i tykktarmen, med mange mikrober for immunsystemet å bryne seg på, motvirker immunologiske feilreksjoner som astma og allergi. Dette er dagens banebrytende vitenskap innen medisinen. Biotec har lenge befunnet seg midt i smørøyet på feltet.
Innlegg av: Jan Raa (16.02.18 17:10 ), lest 423 ganger

Denne artikkelen utdyper hva jeg skrev til Titleist i innlegget over. Det er godt å se at det vi i mange år har slitt med å få aksept for, er god 'latin' (= immunologi). Biotecs betaglukaner har mye for seg - for dem som vet å gjøre noe ut av det.

https://academic.oup.com/ibdjournal/article/24/1/166/4757490
Innlegg av: illuminati (11.02.18 21:58 ), lest 1343 ganger

Egenandel i UK,

Det lar seg ikke gjøre å selge et produkt med egenandel i UK, for det første finnes det ingen betal-terminaler eller kasser på et eneste legekontor så hvordan skal de praktisk kunne kreve inn en egenandel? Om det eksister er egenandel på WB vet jeg ikke, men jeg forutsetter at Biotec har skjønt såpass mye når det gjelder lokale forhold, men alt mulig når det gjelder Liens strategier.

Dere skal ikke være nervøse når det gjelder ny styreleder, denne er nødt til å komme fra den indre krets, alt annet er utenkelig for de som kjenner historien i Biotec. Mitt stalltips er Lien, har har også de største aksjonærenes støtte for en utmerket jobb som CEO.

Vist blir det spennende å se hvilken strategi Jørgensen kommer opp med, alt er bedre enn den de har nå, så fallhøyden er meget lav.
Det beste for aksjonærene ville vært et salg av hele SBG teknologien mens de ennå kan få noen kroner i kassa for den. Da står Biotec igjen med salg av tilsettinger innen dyrefôr og MG, og AZ ut til et frittstående selskap. Ikke i noe annet selskap jeg kan huske har rødlyset blinket i så mange år, så her ligger hovedansvaret først på hovedaksjonærene, og de kan trykt tillegge CV’en at de har deltatt på århundres gås-jakt.

Det er sjelden en kommer bort i slike muligheter som WB, et ekstremt godt produkt, billig å produsere og som i riktige hender ville endt opp som en blockbuster.
Innlegg av: Titleist (12.02.18 08:50 ), lest 1252 ganger

Takk for ditt svar, Jan.
Innlegg av: Den tro tjener (12.02.18 09:21 ), lest 1218 ganger

Uttrykt arroganse i kombinasjon med inkompetanse og udugelighet har vist seg å gi ambivalente resultater.
Til dels lukrativt og innkommende for ledelsen.
Destruktivt og ødeleggende for selskap og aksjonærer.
Innlegg av: oppturen (12.02.18 09:45 ), lest 1202 ganger

Lien har fått rikelig betalt , men trolig rundt 7 millioner av bruttolønnen har han etter skatt investert i aksjer i Biotec.
Han må jo ha trua på et vis ?
Innlegg av: bravi (12.02.18 10:44 ), lest 1167 ganger

oppturen, tror du skal være forsiktig med å tolke Lien sine investeringer som et kjøpssignal.

Det vi vet er at ET sier at retningen fremover er lagt. Hva som menes med det vet ikke jeg men det er ikke pekt ut noen ny retning såvidt jeg kan se. Så vet vi at Jørgensen på Q4 ikke var tilfreds med salget og utgiftene med Woulgan satsningen.

At Lien enda ikke har solgt seg ut tyder på at hans ideer og visjoner skal videreføres (med han selv i styret). Da er det begrenset hva Jørgensen kan gjøre utover mindre justeringer.
Innlegg av: oppturen (12.02.18 11:08 ), lest 1137 ganger

Bravi
Liens plan A var avtale med S&N.
Liens plan B var avtale med annet stort selskap.
Dagens satsing er vel plan C, D eller muligens F.

Kan jo være gjennomføringen som er det store problemet.
Refusjon og ferdig utviklet tørrbandasje kan jo hjelpe på å få noen større interresert.
Vår nye CEO har vel også et danske selskap av en viss størrelse på CV’en.
Innlegg av: illuminati (12.02.18 11:28 ), lest 1133 ganger

oppturen,

Det gamle uttrykket, mer penger enn vett kommer ikke bare til uttrykk for Liens kompetanse, dessverre kan det overføres til hovedeier i Biotec, kombinasjonen ble en katastrofe for de mindre aksjonærene og ikke minst for WB og Biotec som selskap.
Vi skulle alle reagert på varselslampene GR skrudde på, men de fleste befant seg i drømmeland, nettopp på grunn av WB som vi alle hadde testet.
I Amerika har de et uttrykk for hva som er viktig for å oppnå salg for et bestemt produkt, suksess er ikke avhenging av produktets godhet, men det hjelper “litt” å ha et godt produkt.
Jeg husker diskusjonene omkring dette tema, WB var så fantastisk at her var det bare å pøse ut tuber, alle med sår ville storme til apotekene uansett pris, i tillegg ville den bli en del av hjemmeapoteket i alle hjem og like viktig som plaster.
Det er ganske mange fantastiske produkter som aldri blir til noen suksess nettopp fordi at noviser/amatører (Lien) for ansvaret for salget.
Innlegg av: oppturen (12.02.18 11:36 ), lest 1122 ganger

Illuminate
Hva tror du om en avtale med Cooloplast?
Innlegg av: Argus (12.02.18 13:25 ), lest 1064 ganger

Jeg tror alvorlig talt at Lien som ny styreleder vil være katastrofalt for Biotec.

Det vil gi så gale signaler som overhodet mulig. Selv om selskapet skulle være på rett kjøl til sommeren, vil det avskrekke nye aksjonærer som ser og tror at det ikke er noen nye strategier på gang.

Mitt tips er at Jørgensen etter hvert vil forstå hva radarparet Thorsen og Lien har gjort i selskapet. Med Lien som styreleder vil Jørgensen bli skremt vekk.
Innlegg av: illuminati (12.02.18 13:27 ), lest 1078 ganger
Endret: 12.02.18 13:59

oppturen,

Tiden har løpt fra WB til å oppnå en best praksis status, det krever studier som vi ikke har verken penger eller tid til å gjennomføre, det løpet kan avskrives.
I KOL løpet til Lien ser jeg heller ingen mulighet, det vil medføre et omfattende salgsarbeid betalt av Biotec med penger de ikke har, det løpet kan også avskrives.

Massemarkedet mot profesjonelle brukere er fortsatt et mulig åpent marked for WB, men det krever at en partner kommer ombord, Coloplast er en mulighet blant flere selvfølgelig. Men jeg kan ikke se at noen i BP vil være interessert i å selge et produkt de ikke selv eier eller kontrollerer, som i tillegg vil kannibalisere egne produkter. Vi så hvilken kontroll S&N forlangte for å sette signaturen på en avtale som hadde null verdi for WB.
En ut-lisensiering av hele teknologien mot massemarkedet er det nærmeste jeg kommer som en reell mulighet for WB og det kan fortsatt bli en hyggelig avtale for Biotec om de også inkluderer USA.

Løpet mot spesialistmarkedet tror jeg er kjørt, det er rett og slett ikke penger i kassa til en fornuftig gjennomføring. Og hadde pengene vært der ville jeg gått mot massemarkedet og 60 kroner tuben, det er fryktelig mye enklere å overbevise Ola og Kari enn en overlege som kan alt om sårheling.

Argus,

Den katastrofen kan den gamle maktklanen i Biotec leve med, alternativet for dem er mye verre. Dette gir ingen mening for de som ikke kjenner historien i Biotec, jeg vil ikke begi meg innpå noen forklaring.

Innlegg av: MedicalDevice (12.02.18 14:05 ), lest 1035 ganger
Endret: 12.02.18 14:06

illuminati

Alle bør jo ha fått med seg at Woulgan ikke kan selges til massemarkedet som klasse III medisinprodukt. SBG som ny stoffklasse ble kategorisert som «potensiell farlig». Tror flere her trenger litt opplæring om CE prosedyrer. Å fokusere på stalled wounds ble konsekvensen. Lett å glemme fakta, når en er kun opptatt med kritikk.

Kan du gi oss en kort forklaring om, hvordan du ville ha forbikjørt reglene for å selge Woulgan til hvermannsen?

Takk.
Innlegg av: oppturen (12.02.18 14:15 ), lest 1020 ganger

I USA er Woulgan godkjent for salg i massemarkedet.

Så lenge Woulgan er refundert i UK klarer jeg ikke å se fordelen med massemarkedet i UK.
Hvem kjøper sår geler på apotek i UK når de kan få det gratis ?
Innlegg av: illuminati (12.02.18 14:42 ), lest 1003 ganger
Endret: 12.02.18 15:22

MedicalDevice

Det gjelder å holde tunga rett i munnen også, SBG ble aldri kategorisert som potensielt farlig det viser tydelig godkjennelsen i FDA.
Grunnen til at WB fikk det stemplet var på grunnlag av hva den skulle helbrede, heldemyndighetene ville ikke ha selvbehandling av kompliserte sår forstålig nok, derfor klausulen.

Det er ingen grunn til at en ikke å fylle WB over i en ny tube, søke ny CE merking som et medical device1, det tar maksimum et par mnd. Den kan da markedsføres som vanlig hydrogel ref. Intrasite.

MD,

Stalled wounds krever en egen kommentar;

Stalled Wounds var en ren gimmick isenesatt av Lien/Devine for å lure godtroende nordmenn, det skulle søkes om listing i en egen kategori hvor WB ville bli det eneste produktet godkjent for Stalled Wounds. Hovedeier mf kjøpte gimmicken og trodde hårdnakket på denne helt til listingen på DT forelå, da fikk de se at den var listet under bandasjer sammen med alle mulige sår-behandlings produkter.

Oppturen,

Det finnes selvfølgelig apoteker som selger alt mulig, går du ikke via legen må en betale. Ingen går til legen med et kutt i fingeren eller skrubbsår på knærne. Det er fortsatt et marked til Ola og Kari her som ellers i Europa. Om det er riktig vei nå tviler jeg på, viss en skulle velge en slik vei må kassa fylles til randen, og dyktige kreative markedsførere må ombord.

Om du velger å oppsøke legen for et kutt i fingeren vil de behandle den etter sine retningslinjer, trenger du egenbehandling og skift vil de enten skrive ut en resept eller supplere fra eget lager. En kan ikke be legen om WB, først må det foreligge en lokal beslutting om at denne skal brukes. Neste forutsetting er at denne er tilgjengelig på ditt lokale apotek, som igjen er en ny “ballgame”.
Er det en egenandel involvert ved behandling med WB er dette dødfødt.

Innlegg av: Orcelle (12.02.18 14:48 ), lest 983 ganger

Kassen snart tom..
Innlegg av: MedicalDevice (12.02.18 15:32 ), lest 948 ganger

Beklager, illu. Det du skriver er ikke riktig og det verste er at du vet det selv.
SBG som immun modulerende virkestoff ville aldri få godkjenning som klasse 1 eller 2a, 2b. Og forresten er Woulgan i USA foreløpig godkjent for uttesting og neppe for salg i massemarkedet. Det ville motstride 510 K.
Innlegg av: illuminati (12.02.18 16:29 ), lest 920 ganger

MD,

Da syns jeg du bør informere helsemyndighetene om NBG 24/7, den selges som et helsekosttilskudd, åpner du en slik ampulle å drysser inneholdet på såret gror det nesten raskere enn det ville ha gjort med WB.
Hekter du claims til produktet som var så viktig for Lien kan jeg tildels være ening med deg. Medical Device III var ikke helsemyndighetens valg for WB, men Liens. Hadde de valgt å gå for Medical Devoce 1 ville ingen ha reagert på det.

De har fortsatt muligheten til å fylle opp en ny tube med det samme stoffet å søke om en annen CE klassifisering.

Class III og MHRA var selve starten på gås-jakta, her la S&N grunnlaget for en meget langvarig jakt, i tillegg refusjons problemer i alle land den skulle selges, godt gjort av S&N.
Innlegg av: MedicalDevice (12.02.18 17:14 ), lest 892 ganger

Illu

Igjen tar du feil. SBG i gelform til sårbehandling og SBG i kapsler som kosttilskudd behandles forskjellige etter offisielle regler. Engstad hadde prøvd å få Woulgan inn i en annen klasse og fikk avslag fra notified body.. Andre forslo Woulgan som legemiddel, men Lien tørte ikke denne gangen. Kjøper ikke din S&N historie.
Innlegg av: oppturen (12.02.18 17:14 ), lest 894 ganger

Når først NBG 24/7 nevnes her...
Jeg har brukt NBG i ca 6-7 år og hatt veldig lite influensa / forkjølelse.
Denne vinteren derimot er det 3 gangen med feber og vond hals.
Har NBG begynt å bruke «dårlige» betaglukaner fra en annen leverandør etter at biotec sa opp eksklusivitets avtalen ?
Innlegg av: Computum (12.02.18 17:31 ), lest 879 ganger

Omtrent som 6-7 år med oppgang på børsen som følges av en korreksjon:-)
Jeg hadde lignende erfaring, men bare ca 3 år. Da ble jeg sjuk. Men man kan vel ikke forvente at man blir helt immun heller? 3 år uten influensa er verdt pengene.
Bruker nå M-gard isteden for 24/7. Det blir rimeligere også. Har vært frisk i hele vinter, mens kona, som sjelden er sjuk, har vært dårlig i ukevis nå. (hun tar ikke M-gard)
Appropos M-gard. En godt bevart hemmelighet. Ikke mye markedsføring der heller. Ingen link fra Biotec's hjemmeside til https://m-gard.com/shop/
Ihvertfall ikke lett å finne.
Innlegg av: illuminati (12.02.18 18:21 ), lest 836 ganger

MD,

Det med avslag fra notified body er god historie, men en ren røverhistorie. Det har vært levert bare en søknad og den gikk for a medical device III rule 13. Liens Sparring partner forut for søknaden var S&N, Lien uttalte også på påfølgende presentasjon at ingen partner ville signere en kontrakt om de klassifiserte WB som et Class I device som var den første strategien, derfor valget. Notified body hadde ingenting med valget å gjøre, dette var helt og holdent Liens avgjørelse etter påtrykk fra S&N.

For å legge denne diskusjonen død kan nevnes at ingen myndigheter trodde at SBG i gelform gjorde noe fra eller til i sårbehandling. Det var nettopp det Biotec hadde forsøkt å bevise med sitt fase III forsøk og feilet, den katta var død.
Innlegg av: MedicalDevice (12.02.18 19:13 ), lest 817 ganger

Illu

Nå har du mistet all min respekt. Tror du virkelig på det du skriver? Vil du påstå at Engstad snakker usant? Hvem er ansvarlig for å klassifisere et produkt? Et selskap eller a notified body?

I rest my case.
Innlegg av: illuminati (12.02.18 21:18 ), lest 798 ganger
Endret: 12.02.18 21:23

MD,

Det er lenge siden supportergjengen lyttet til meg, men det du skriver er direkte feil, om du mener at RE har prøvd å omklassifisere WB etter class III godkjenningen på grunn av class III problemene de møtte på i etterkant vet jeg ingenting om.

Det kan også være at du blander sammen regel 13 med klassifiseringen. Søker du regel 13 er en automatisk i class III. Jeg diskuterte denne klassifiseringen med Lien på mail og uttrykte min skepsis nettopp på grunn av definisjonen på class III og problemene den ville skape. Meldingen fra Lien var klar, ingen ville ta i WB uten claims som automatisk medfører en class III. Det rimer dårlig med det du skriver at de ble tvunget til å gå for en slik klassifisering og at RE ønsket en class II klassifisering når Lien selv hadde en helt annen oppfatning, det kan jeg dokumentere om nødvendig.

At NB skal ha gitt et avslag på en søknad som aldri har vært innsendt klinger heller ikke riktig.
NB sto heller ikke for den medisinske del av godkjenningen det var MHRA sitt bord, NB skulle godkjenne den tekniske del av søknaden som i det vesentlig dreide seg om ISO sertifiseringen. At SBG var et immun modulerende virkestoff måtte dokumenteres grundig ovenfor MHRA og til slutt etter to lange år fikk Biotec medhold i sine claims.
Og du mener nå at NB hadde gitt RE avslag på grunn av claims de ikke hadde, skjønner du hvor usannsynlig din beskrivelse av de faktiske forhold er.
Innlegg av: fisker65 (12.02.18 21:34 ), lest 756 ganger

Nu ved jeg ikke hvem MD er, men man kan ikke være i tvivl om han har været en af støtterne til den uduelige ledelse og styret, og det ser ud til lothian TO og MD, har svært ved at forstå vi andre mener Biotec har været drevet af S&N fantaster,og nogen som har været helt uvidende om hvad de skulle, eller også har de af en eller anden grund gået S&Ns ærinde, jeg fatter ikke den ledelse og Biotec ikke er gransket, de har stukket blår i øjnene på mange, mens de roligt har tømt kassen.

Tænk at så godt et produkt har kunne kvæles, og så ovenikøbet for aktionærenes penge fantastisk.
Innlegg av: MedicalDevice (12.02.18 22:29 ), lest 739 ganger
Endret: 12.02.18 23:32

Illu,

Engstad visste den dagen han leverte søknaden rettet mot Class 3/13 at WB ikke kunne godkjennes som Class 1 eller 2 pga SBG. Han ønsket seg ikke mer enn å lande i Class 2a. Du kan jo spørre ham personlig.

Hva du nå mener eller Lien skrev til deg er en annen ting. Jeg holder meg til forskingsdirektøren.

Innlegg av: illuminati (13.02.18 01:08 ), lest 688 ganger

MD,

Jeg kan ikke forholde meg til hva RE personlig mente om klassifiseringen, det håper jeg du skjønner. Lien og S&N ville ha claims (rule 13) og da var class III et must. Class III konstaterer high risk ved bruk og det er vel klart for alle at WB under ingen omstendigheter fremstår i den kategorien, okke som.
Det var også tema i min mail diskusjonen med Lien hvor han forklarte sammenhengen med claims og high risk. Han og S&N mente claims var det essensielle og måtte bare akseptere stemplet high risk. Lien argumentere med at alle ville skjønne at WB ikke innebar noen risk ved bruk.
At Nemko uten medisinsk kompetanse kan ha hevdet at WB ikke kunne fått en CE merking som et class I eller II device kjøper jeg ikke, den avgjørelsen ligger ikke i deres hender.

Claims var som jeg har hevdet mange ganger S&N sin plan og starten på gås-jakta, og så kan selvfølgelig andre mene noe annet.
Som Jan og jeg har hevdet fra dag en etter at avtalen med S&N ble kjent, hvordan kan noen tro at den største i bransjen skal påta seg distribusjonen for et produkt de ikke eier og som i tillegg vil ta rotta på egne produkter, det ville vært en total galskap av S&N.
Innlegg av: Den tro tjener (13.02.18 10:03 ), lest 620 ganger

I tiden etter ipo 2005 var det en dnb-analytiker som fulgte Biotec, og som tydelig hadde fulgt de også i tiden før børs-intro.
Jeg husker godt da han kuttet Biotec, omkring 2008, med ordene «Biotec vil aldri få til noe med disse betaglukanene sine...»

Sjelden har noen truffet så godt med sine spådommer.
Innlegg av: Jan Raa (13.02.18 10:50 ), lest 602 ganger

DTT: Jeg tror DNB-analytikerens skepsis i 2005 til Biotecs mulighet til å utvikle betaglukaner kommersielt, baserte seg på svært overflatisk forståelse av hva slike stoffer gjør og kan brukes til, pluss en del andre forhold som ikke har med det faglige å gjøre. Når DNB-analytikeren likevel kan få rett, er det med andre ord ikke på grunn av vedkommendes analytiske evner. Det kan vise seg å ende slik fordi tiden har gått og vitenskapen utviklet seg med stormskritt i årene som har gått siden den gang. Mens Biotecs betaglukaner på 1980/90-tallet representerte noe banebrytende nytt som tiltrakk seg stor oppmerksomhet, er samme feltet i dag en 'usynlig' del av et stort fagfelt som har vært i eksplosiv utvikling de siste 10/15 årene. Det hjelper ikke å pukke på at man selv må ha fokus for å lykkes kommersielt, når synsfeltet i internasjonal medisin har forflyttet seg. Det går ikke en dag uten at det kommer nye vitenskapelige artikler (se i PubMed) om hvordan tilstandene i tarmen påvirker alskens sykdomstilstander både hos mennesker og dyr. Biotecs betaglukaner gjør noe mye mer enn å modulere immunreaksjoner ved å binde seg til reseptorer på immunceller i tarmslimhinnene. Hadde man fulgt med i timen og interessert seg litt for hvordan betaglukaner regulerer sammensetningen av kroppens største organ (innholdet i tykktarmen), ville interessen for Biotecs betaglukaner ha vokst til gamle høyder.
Innlegg av: oppturen (14.02.18 09:43 ), lest 515 ganger

AZ lanserte i 2016 5 nye produkter(enzymer)
i 2017 lanserte AZ 4 nye produkter.

I tillegg til nye produkter som garantert kommer i 2018 kan vi vel forventet god økning i salg av produkter lansert både i 2016 og 2017 ettersom enkelte kunder bruker litt tid på å teste ut og implimentere nye produkter.

Ser at topp 20 fortsatt øker.
Særdeles gledelig at Earlybird nå er på topp 3.
Innlegg av: flaksegrisen (14.02.18 09:56 ), lest 508 ganger
Endret: 14.02.18 09:57

Jeg forstod det slik at de var med og tilpasset enzymene ved utvikling av medisiner. De var avhengige av at disse medisinene nådde markedet for å få stor økning i salget. I tillegg så de for seg at dette kunne ta opp mot tre(?) år.

Kan godt være jeg er på bærtur her. Noen som vet mer?

Innlegg av: Jan Raa (16.02.18 19:55 ), lest 391 ganger

Jeg gjør oppmerksom på denne artikkelen på mer synlig sted på denne tråden. Artikkelen berører og utdyper hva jeg skrev til Titleist i et innlegg på denne tråden. Det er godt å se at det vi i mange år har slitt med å få aksept for, er god 'latin' (= immunologi). Biotecs betaglukaner har mye for seg, og Biotec har til og med patent på samme område.

https://academic.oup.com/ibdjournal/article/24/1/166/4757490

Tidsskriftet er skikkelig:
Inflamm Bowel Dis • Volume 24, Number 1, January 2018

Tittelen er:
A β-Glucan-Based Dietary Fiber Reduces Mast Cell-Induced Hyperpermeability in Ileum From Patients With Crohn’s Disease and Control Subjects
Innlegg av: MedicalDevice (16.02.18 20:14 ), lest 379 ganger

Takk for linken, Jan. Kjempe spennende!
Innlegg av: Den tro tjener (16.02.18 22:01 ), lest 348 ganger

En slik artikkel JanRaa, ville skapt masse interesse rundt selskapet, og garantert gitt kursen en skikkelig boost.
Vel og merke om den hadde blitt publisert i 2005-08.
Den gangen Biotec var et lovende selskap og hadde store muligheter, og ikke minst framtiden foran seg.

I dag, når selskapet ligger i ruiner, med framtiden bak seg, uten visjoner, uten strategi og uten mål og målsetning, nytter det ikke å vise til noe slik.
Ikke utover den rent akademiske interessen for en liten, liten begrenset gruppe forskere eller entusiaster.

Forøvrig påkaller det knapt nok et skuldertrekk.

Så kan vi heller mimre og tenke tilbake på Biotecs storhetstid. Den gang det ikke var pinlig å være aksjonær.
Og da vi levde med tro og håp på en strålende framtid.
Innlegg av: oppturen (16.02.18 22:12 ), lest 346 ganger

Nå er det vel under 1/2 år siden Biotec (re)lanserte sitt helt eget kosttilskudd. M-Gard.
Regner med det er midt i blinken for denne studien.

NBG24:7 regner jeg med har funnet annen betaglukan leverandør etter at de tapte rettssaken for snart 2 år siden.

Ifølge sist Q presentasjon er flere Amerikanske kunder interesserte i M-Glukan som tilsetning for ernæring.

Tilbake til 2010 var vel bulk salg av glukaner for bruk i NBG24:7 største inntektsposten til Biotec.
Innlegg av: Yzf R1 (16.02.18 22:48 ), lest 338 ganger

Om du føler slik skam nå dtt,hvorfor ikke gi slipp å gå videre,skjønner ikke bæret ?.

Y
Innlegg av: MedicalDevice (20.02.18 23:09 ), lest 199 ganger

Illu

Henviser til utsagn fra Rogg sin hjemmeside:

Woulgan - Medizinprodukt mit dem wichtigen Hinweis „Regel 13"

Bei bestimmten Produkten mit einem Wirkstoff wie das lösliche Beta-Glucan kann man sich fragen, ob sie ein Medikament oder ein Medizinprodukt sind. Die Borderline-Kommission der EU, die solche Grenzfälle genauer betrachtet, entschied im Falle von Woulgan für ein Medizinprodukt. Diese Entscheidung wurde aufgrund des Überwiegens des physisch-physiologischen Effektes getroffen. Es wurde jedoch der wichtige Hinweis „Regel 13" hinzugefügt. Dieser Hinweis weist darauf, dass es sich bei Woulgan um ein bioaktives Produkt handelt.

Woulgan ist demnach ein CE-zertifiziertes Medizinprodukt der Klasse III mit dem wichtigen Hinweis „Regel 13".

Forutsetter, at du har vært tilregnelig i skoletiden. Da skjønner du nok av teksten. Da står det svart på hvitt - det var ikke ledelsen som bestemte klasse III. Det du skriver har ingenting med sannheten å gjøre.
Innlegg av: MedicalDevice (20.02.18 23:09 ), lest 201 ganger
Endret: 20.02.18 23:12

.
Innlegg av: illuminati (20.02.18 23:50 ), lest 177 ganger

MD,

Selvfølgelig er du på vidda med utsagnet, Biotec klarte å få medhold i MHRA at SBG var et vikestoff og fikk claims, før det var SBG uvirksomt siden det feilet i fase III. SBG var ikke listet hos noen myndigheter som et farlig vikestoff, det var Lien som gikk i den fella. NBG er det samme stoffet i fast form og det er ikke listet som farlig noen sted, jeg kan ikke skjønne ditt problem med å se forskjellen. Hva Rogg skriver eller hva RE sier eller forklarer, hva du påstår er for meg totalt uinteressant.
Innlegg av: fisker65 (22.02.18 12:19 ), lest 118 ganger

illuminati
Det er jo helt umuligt, at få personer der åbenbart er så tæt på styreleder og ledelsen, til at forstå virkeligheden, de vender og drejer alt som Lien har fortalt som endegyldigt sandt, de undre sig ikke over alverdens investorer holder sig langt fra Biotec, alene det burde få de røde lys til at blinke med de produkter selskabet har, men ikke hos Liens trofaste støtter, de vil hellere se Biotec gå planken ud, end at indrømme de er gået på et blålys.