Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Offshore
Innlegg av: Jæims Bånn (30.01.18 15:49 ), lest 3731 ganger
Ticker: REACH

reach - NYTT FJES med base i HOUSTON

BUSINESS DEVELOPMENT MANAGER
Published: January 30, 2018

Reach Subsea is pleased to announce the employment of Jeremiah Gilbreath. He will be focusing on expanding the Reach Subsea footprint in the Caribbean and West Africa.
Having spent his career in the subsea industry, Jeremiah Gilbreath comes with extensive experience in all areas of our business with a proven ability to generate business in new regions and manage growth of companies, along with strong commitment to results. Prior to joining Reach Subsea Jeremiah has worked with Tidewater Subsea, Subsea 7, Veolia and Canyon.
Jeremiah attended Salford Manchester University and earned his M.B.A degree and has a degree in Industrial Electronic Engineering from Rock Spring University. In addition he has extensive project management experience both onshore and offshore.
Jeremiah is based in Houston, a new location for Reach Subsea and we believe that this will be a great addition to a growing team.
Innlegg av: Jæims Bånn (30.01.18 15:51 ), lest 2230 ganger

RE^1: reach - NYTT FJES med base i HOUSTON

West Africa=stor jobb for både McDermott og BWO i 2018..
Innlegg av: macland (30.01.18 15:56 ), lest 2206 ganger

Godt jobba. Ellers,rødt over det meste,men Reach har ikke tatt del i oppgangen,så tviler på det blir noe volum om den går litt ned mens dette pågår.
Innlegg av: Jæims Bånn (30.01.18 16:02 ), lest 2205 ganger

Bare å selge nisselua og kjøpe Reach idag.
Se på hva konkurrentene holder på med: De har ikke tenkt på selskapsutvikling på 3 år, kun overlevelse.
Reach har bygget stein på stein og utviklet både flåte og utstyr - og er fremdeles i posisjon til å ekspandere.
Innlegg av: bæærnt (30.01.18 16:03 ), lest 2197 ganger

Denne du tenkte på ?:

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/01/McDermott-og-GE-faar-kontrakt
Innlegg av: Jæims Bånn (30.01.18 16:10 ), lest 2189 ganger

Jepp. + dussafu med bwo i 2018.
Innlegg av: Jæims Bånn (30.01.18 20:56 ), lest 2147 ganger

Havila subsea på vei til Storesund.
Rigging før oppdrag med stl vil jeg tro..
Innlegg av: macland (30.01.18 21:29 ), lest 2123 ganger

Ok.Er litt spent på Forza og som er på vei til Statoilfelt. Kan det ha vært en midlertidig standin for Edda,eller har den den ene surveioren med og går for Reach. Tiden vil vise.
Innlegg av: Jæims Bånn (30.01.18 21:45 ), lest 2122 ganger

Tror ikke det. Stl skrev kontrakt på havila subsea, men tar gjerne imot overraskelser..
Om de snapper skip fra konkurrentene så bør det ringe bjeller hos noen og enhver;)
Innlegg av: bæærnt (30.01.18 21:46 ), lest 2122 ganger
Endret: 30.01.18 22:47

Hører ikke akkurat hjemme på denne tråden, men likevel.

Det var ingen store bevegelser på topp 50 i NORTH pr 24/1/18. Men vi skal kanskje følge med på ENSIGN PEAK ADVISORS som gradvis har økt sin posisjon over tid, og snart er inne på topp 20. Dukket opp første gang omtrent samtidig som NORTH annonserte posisjon i TXP.

Sannsynligvis en dark pool.

Artig lektyre (tonnevis av penger fra mormonerkirken - Siste Dagers Hellige):

http://exmormon.org/phorum/read.php?2,1232445,1232574
Innlegg av: Jæims Bånn (31.01.18 11:32 ), lest 2086 ganger

Havila Subsea seiler igjen;)
Innlegg av: Merchant (31.01.18 22:23 ), lest 2035 ganger

I tilfelle noen er fortsatt i tvil hvordan aktiviteten og dermed ratene kommer til å utvilkle seg i Nordsjøen i 2018 og framover! http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/01/Bemerkelsesverdig-utvikling-kan-bety-kjempeboost-i-Nordsjoeen
Innlegg av: Jæims Bånn (31.01.18 23:12 ), lest 2026 ganger

Den artikkelen er helt rå med reachbrillene på.
Gårsdagens nyansettelse betinger flere skip for å gi mening.
Reach har økonomisk fleksibilitet til å stå klar med båter som de kum betaler på når de er ute på oppdrag.

Det er fremdeles 3 stillinger utlyst på hjemmesiden.

Reach vokser mens de andre panter flasker;)
Innlegg av: Jæims Bånn (01.02.18 08:00 ), lest 1998 ganger

Havila subsea på vei til Statfjord C
Innlegg av: marco83 (01.02.18 10:33 ), lest 1963 ganger

Sa det for uker siden. HAvila Subsea går på til Statoil i dag, 1 februar
Innlegg av: Jæims Bånn (01.02.18 11:00 ), lest 1952 ganger

Jepp, du er ikke glemt;)
Gangbro som monteres på Normand Reach i Ølen?

Innlegg av: Jæims Bånn (01.02.18 16:22 ), lest 1898 ganger

OM det skulle være noen tvil, så har Havila Subsea nå satt igang 1mnds jobb+opsjoner for STL.
Se Reachs FB for kult bilde..
Innlegg av: Gaote (01.02.18 18:06 ), lest 1882 ganger
Endret: 01.02.18 19:56

Innlegg av: bæærnt (01.02.18 18:55 ), lest 1881 ganger
Endret: 01.02.18 19:42

Innlegg av: Gaote (01.02.18 19:10 ), lest 1867 ganger
Endret: 01.02.18 19:57

Innlegg av: bæærnt (01.02.18 19:36 ), lest 1852 ganger
Endret: 01.02.18 19:42

Innlegg av: Gaote (01.02.18 19:46 ), lest 1842 ganger
Endret: 01.02.18 19:57

Innlegg av: bæærnt (02.02.18 11:17 ), lest 1777 ganger

Det var bare sure oppgulp og frustrasjon fra min side i innleggene som er slettet ovenfor....men vi står fortsatt og trår vannet i ingenmannsland her ser jeg. Hva i granskauen er det som skal til.........?
Innlegg av: macland (02.02.18 14:40 ), lest 1741 ganger

Er vel såpass høyt under taket her at man må få lov å "buse ut " av og til. Nei,Hva skal til. Topp 50 eier jo nesten hele selskapet,så er kanskje ikke interesann aksje for hværmannsen? Har iallefall tenkt å sitte. Lite stress med det i denne.
Innlegg av: Gaote (02.02.18 14:46 ), lest 1734 ganger

En saftig kontrakt er det som skal til, se på DOF, Deepocean og Ocean Installer hva de har fått i det siste. En måneds kontrakt for Havila er vel og bra, men lik det eller ei så er det faktisk et annet selskap som er Statoils "hoffleverandør" innen kartleggingstjenester og lett konstruksjon (som er segmentet der MMT med flere har rammekontrakter). Brorparten av jobbene tilfaller således ikke Reach er min påstand.

Når det gjelder Normand Reach så er det både bra og dårlig på en gang, bra fordi de har sikret sysselsetting, dårlig fordi de leier ut et fartøy i et segment der prisene ligger rundt 300 000/dag. Og 300 pr. dag for et fartøy som burde kunne leies ut til det 6 doble smaker ikke fugl, men det gir trygghet.
Innlegg av: macland (02.02.18 16:46 ), lest 1702 ganger

Om en saftig kontrakt skulle komme,så kommer man ikke inn.Gambler på at den kommer før eller siden. Foreløbig hadde de anbud inne for 1,9 mrd. Om alle kontakter på dette er delt ut vet jeg ikke. Uansett,anbud kommer og går hele tia.
Innlegg av: PetroMonkey (02.02.18 17:44 ), lest 1691 ganger

Reach vil sannsynligvis trenger mer penger for å vokse. Dette er bra penger å hente. Jeg mener at North kan bidra med kapital som Reach trenger til neste fasen.

Skipene er det plenti å plukke av for tiden. Dette har jeg sett med mine egen øyer og faktisk vært ombord flere av de de siste månedene.

Vind har tatt med av ledig kapisitet vekk fra markedet, så de som har båter og ROV'er tilgjengelig på spot skal sikkert ha et godt år i 2018 når olje selskapene kommer i gang. De har vært og er fortsat i en modus der de bestille og forvente veldig kort leveringstid på proskjekter. Dette har jeg hørt fra flere kapteiner og rederier, så det er ikke noe jeg har funnet på.

Det vil nok gå bra med Reach, men jeg tenker at de trenger mer ROV'er for å vokse videre. Skipene er ferdig bygde, ROV'ene kan de bygge, kjøpe fra andre eller leie.

Reach trenger penger til ROV'er, penger kan komme fra North. Hvor fort ble forrige emisjon for vekst overtegnet? Hvem blir ringt opp først, oss "små" eller North? ? ? ? ?

Se tilbake, Reach har gått stort sett i null over en lengere periode nå. Dett er veldig bra ift til markedet sin tilstand og en enormt god jobb av ledelsen, men de har ikke fått byggd opp kapital til invensteringner.

Igjen, det er grunnen til min plassering 100% i North. Du eierskap i de andre investeringene i North med stor rabatt hvis man kan tenke at skattepengene i kontant dekker stort sett hele verdien av selskapet i dag. Du er først i køen til vekst emisjon til bra betingelser hvis det skal komme i Reach. La oss håpe at der skjer så Reach kan fortsette å vokse som de fortjenner nå. Finnes ingen andre selskaper med så stor potensialle for vekst i subsea markedet som Reach. Stein på stein blir muren i Kina etterhvert.
Innlegg av: PetroMonkey (02.02.18 17:50 ), lest 1684 ganger

Og,

Hvordan skal de utføre jobbene som kommer fra nytt fjes i Houston uten mer fartøyer med ROV på?

Er det så vanskelig å se hva som byges seg opp nå og hvordan det kan løses?

Reach har siden 2013 hatt mål om veldig stor vekst. Se tilbake til business plannen, tallene, og hvordan den ble fulgt til punkt og prikke før olje krisen. Det har faktisk fortsatt å vokse, bare ikke helt så aggresivt som planlagt. Nå er aktiviteten kommet tilbake for å forsvare trykking på gas pedalen. Houston kontor er bensin i bilen, veien er klar, og nytt fjes plus gamle fjes trykker nok for alt de er verdt.

Penger North + Execution Reach = Vekst og økt bunnlinje i 2018 /19 / 20 ....
Innlegg av: PetroMonkey (02.02.18 17:54 ), lest 1681 ganger

En enkelt kontrakt er bra, men ikke tenkt så mye på det. Se på hellheten av det som skjer og vil skjer om 4 måneder til 3 år fram i tid.

10 båter med 20 ROV'er?

Hvor mangen ingeniører på land?

Salgskontor flere plasser i verden?

Det finnes aktivitet i Norge, men de finnes mye mer andre plasser en Norge.
Innlegg av: bæærnt (02.02.18 19:05 ), lest 1678 ganger
Endret: 02.02.18 19:10

@Petromonkey kommer åpenbart med en troverdig ballast og erfaring som jeg setter pris på. Og ser tydeligvis en plan i "galskapen" som jeg og andre ?? kanskje ikke evner.

NORTH med cash + REACH med execution = Jeg liker det, men håper i så fall at det skjer på lag med en eller flere strategiske partnere

Og om man leter etter tegn; lav kurs i REACH som setter lista lavt ved en mulig emisjon, samtidig som NORTH (overraskende) fortsatt venter på onkel skrue. Gir mening det, og kontrolloppgaven er relativt enkel når aksjene kontrolleres 85% av topp50. @Entype nevnte jo en vegg av motstand på 2,60 som ellers kan synes noe merkelig ?

Innlegg av: Gaote (02.02.18 19:32 ), lest 1654 ganger

Noen av mange ledige subsea skip i følge megler :

Grand Canyon I
Havila Phoenix
Atlantic Supporter
Atlantic Tonjer
Global Symphony
Bibby Sapphire
EDT Jane
Normand Clipper
Olympic Commander
Olympic Orion
Deep Vision
Normand Pacific
Lewek Connector
Polar Queen
Seabed Stingray
Edda Flora
Olympic Bibby
Edda Fonn
Saltire
Normand Vision
Edda Fauna
Normand Cutter
Boa Sub C
Olympic Challenger
Olympic Zeus
Toisa Proteus
Island Constructor
Normand Seven
osv.
osv.
osv.

Utilisation er for tiden rundt 27 % for Subsea fartøy, dvs. at 73 % ikke har jobb......tenker kunden fortsatt har "upper hand" ganske lenge.....
Innlegg av: Longsitinbulk (02.02.18 22:59 ), lest 1626 ganger
Endret: 02.02.18 23:02

Så dere antyder at Reach kan komme til å trenge penger igjen?
Og at North skal stå for brorparten.

I så tilfelle må jeg bare si, det å være liten på børs nytter ikke, det nytter ikke for aksjonærene, det er ikke liv laga,
Se på omsetningen, ikke en eneste kjøper i horisonten, glad jeg lusket meg ut når det enda var omsetning som en pølsebod.

Kommer børs korresjonen nå sitter aksjonærene hermetisk i klemma og uten muligheter for å komme seg ut, kjører Onarheim/North enda "gribb" emisjon her er det bare helt fantastisk av et aksjonær ran og kanskje er det også meningen med Onarheim selskapene?
Først meg selv og så meg selv, North en lekestue og sparegris for stor kapitalismen?

Innlegg av: PetroMonkey (03.02.18 11:29 ), lest 1595 ganger

Long, du er ut av Reach og North, snakker ting ned (siden du er ute), men lese her allikevel siden du vil ha billigere inngang. Bare stikk til noe annent hvis ikke du mener at dette er noe for deg langsiktig.

Jeg er alltid vært veldig interresert å være med i det Reach har ambisjoner å bli til slutt. Over flere år kan Reach vokse seg flere ganger større en det de er i dag. Det kan ikke Subsea 7 for eksempel. I går var Subsea 7 volume 2300 ganger mer en Reach. Subsea 7 er ikke 2300 ganger større en Reach. Volumet kommer i selskapet etterhvert når de vokser videre.

Dette er en lang lang langsiktig investering for min del. Eneste grunn til at jeg er 100% i North nå, er at jeg ser for meg at Reach vil trenge endå mer cash for å kunne vokse fort og benytte mulighetene som er i markedet nå. Dette er ikke en dårlig ting, siste emisjon til vekst var heller ikke en dårlig ting. Eneste er at jeg ble litt forbannet at de hadde ikke ringt til meg. Var vist ikke langt unnå før det ble fulltegnet, men ok, lesson learned. Det var mangen som fikk komme inn før meg, jeg var aksjonær alleredde, jeg vet ikke men jeg tror det var andre som kom inn før meg som ikke var aksjonær før. Dette er ikke greit. Minste beløp var litt mer en folk flest har ligende, men jeg hadde det ligende, og selskapet burde ha ringt til alle eksisterende aksjonærer først for å spør om de ville være med. Unnskyld, det var megler huset som tok seg av det, så det er de som burde ringt til oss ført. Fool me once shame on you, fool me twice, shame on me.

Jeg var en plass mellom topp 50 og topp 20.

De ringer til North først. Det kan jeg garantere deg. Det er ikke sikkert vi blir reparert på samme måten neste gang. Jeg håper at det vil alltid bli muligheter til reperasjon for de små, og det burde vært lovpålagt, men slik er det ikke, bare se på SBX.

Anyways,

Jeg vet ingenting om planner for Reach å hente mer penger. Jeg ser bare for meg at Reach må gjør et par ting for å vokse mer for å ta mer av markedet siden alt begynner å bli tilrettelagt for det. De er nok best å vokse fort før neste god perioden som kommer og utnytte rederiene og andre subsea selskaper som sliter.

Kjøp eller leie ROV'er fra andre som sliter med penger problemer.

Lage gunstig avtaler med rederier som ligge så langt nede at de har Do or Die situasjoner. Rederiene sliter noe voldsomt i dag med behov for cash. Se hvor manger båter som har blitt tatt av bankene.

Det er mangen båter "ledig", men det er ikke så mangen båter som er bare til å starte opp og kjøre av gårde. Mangen trenger klassing for å komme seg ut igjen, slik som EU kontrol for bilen din, men det koster si mellom 5 til 15 millioner kr eller mer, plus opp til flere ukers arbeid. Må også i tørrdokk. Situasjonen er det samme med rigger og båter, mangen som blir kaldt kommer sannsynligvis aldri til å bli startet opp igjen. Teknisk ustyr liker ikke å bli sittende slått av over lengere perioder. Dette er grunner til at mangen benytter seg av en del hot stacking istendenfor vold stacking. Hvis klassing er snart eller forbi, blir de kaldt.

Mangen kurrante båter går til vind. Her på linken ser du en del av grunnen, og alle her vet om 90 dagers oppdrag til Normand Reach. Bra båter forsvinner ut til å være hotel og gangvei. Hva er igjen når de treige dumme oljeselskapene som klarer ikke å se forbi nest kvartal begynner å ta alt av vedlikehold som du har ikke gjort for mangen år. Hva skjer vis det blir en uhell og all må hoppe på som bare det?

https://maritime-executive.com/corporate/kongsbergs-k-walk-system-installed-on-olympic-orion#gs.c=DH3Rk

Ja, det blir en spennende 2018. Jeg håper at Reach henter mer penge for å kjøpe mer utstyr. Jeg tror det blir en god sjanse for de å bruke det hvis de har det, og at de må si nei til muligheter hvis ikke de har det.

Alle jeg snakker med i bransjen sier at aktivitets nivå er usedvanlig høy for å være "Januar".
Innlegg av: Jæims Bånn (03.02.18 12:11 ), lest 1590 ganger

Det er ikke mange ukene siden det lå 3 båter fra reach i Haugesund uten annet enn spotoppdrag.
Reach presenterte i slutten av november at de er i posisjon for vekst med den cash de har.
Jeg blir veldig forundret om de satser på veldig offensiv vekst nå,men tror vi heller får se et skip + en rov til før sommeren.
Reach legger tilsynelatende mye prestisje i å prestere godt på alle jobber.
Det er ikke lett om de skal øke flåten mye og raskt slik PM skisserer.

Så får vi se,utgangspunktet før en rate og aktivitetsoppgang er veldig godt.

Innlegg av: PetroMonkey (03.02.18 12:37 ), lest 1580 ganger

Hvor mye cash sitter Reach med nå?

Vet du hvor mye en ROV spread koster?

Vet du hvor mye du må legge på bordet (eller bank garanti) hvis du vil slutte til en fartøy for en lengere periode? Jeg vet at det er ikke hoved mål np fremvoer, men jeg trot det blir vnaskligere å lage slike avtaler som de har i dag framover. Rederiene vet at ting tar seg opp igjen. Noen må gjerne sikre kort penger nå, og går ut billig, men ikke alle. Det blir vanskilgere og vanskligere å få lang avtaler billig nå.

Reach har en veldig bra track rekord. De har en pool med veldig mangen god folk i Connect AS. De har sikkert bygget opp gode prosedyrer og rutiner internt de siste årene. Det er en veldig viktig brikke for et selskap. Med dette på plass, er alt rigget for veskt på en hurtig måte.

Sisten ansettelse i Houston med fokus på utlandet er en stor brikke i dette. Hvordan skal de utføre jobben som kommer inn fremover? De trenger mer fartøy. Til det så tregner de mer utstyr. De har folk, de har kontor(ene), de har alt av styrings systemene klar. Mangler bare båter og mer utstyr.

The big picture 007, is outside Norway. What they have now will probably be fully used inside Norway this year with the activity picking up.

USA, Afrika, Sør Amerika, Asia .....

Think Big!

Innlegg av: macland (04.02.18 08:59 ), lest 1536 ganger

Kanskje tia er inne for å kjøpe en båt?? Emisjon for vekst skremmer ikke. Det er ofte slik som skjer. Ofte kjøres prisen opp før emisjoner ,men ingen regel. Det ville være synd om ny emisjon kommer på dette nivået.Skulle helst sett 3,5-5 kr før det skjedde.
Innlegg av: bæærnt (04.02.18 09:43 ), lest 1524 ganger

Om man vi ha egne båter på bok i dagens marked, så kan man vel like gjerne ta en stor jafs av et annet selskap enn å kjøpe en eller flere båter ? Uansett, hvor store investeringer er det snakk om pr båt ?
Innlegg av: Jæims Bånn (04.02.18 09:50 ), lest 1525 ganger

Tja.. Sdsd(spetalen) sbx-aksjene på konto til uka og skipsbehov i reach og evt. Mseis??

Kanskje, kanskje ikke..

Jeg tror ikke de vil ha veldig mange flere skip. De benytter jo normand reach til annet enn subsea med BP...

Tror de heller vil vokse i et tempo som sikrer kvaliteten i både utstyr og personell. Det er ikke et fett marked enda,men mange tror det kommer. Meg inkludert.
Innlegg av: bæærnt (04.02.18 09:57 ), lest 1515 ganger

Så ingen grunn til å skrape båtene i SBX med det første ? @Petromonkey nevnte jo gunboats uten at jeg helt fikk med meg for hvem og i hvilken sammenheng. Men poenget var vel YES til koblingen SBX/NORTH/REACH ?
Innlegg av: PetroMonkey (04.02.18 10:29 ), lest 1508 ganger
Endret: 04.02.18 10:30

Look at Slide 9 Q3 2014.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=365868

"Targeting an efficient mix of owned and leased vessels"

This slide shows the 5 year general business plan so you can see how aggressive the goal was before the market downturn. Do you think the goal's have changed? I don't think so, I think they just got delayed.

The light blue boat underneath is the same color as a smaller light blue boat I have seen somewhere else in a presentation. This was meant to be a new build, but it never happened, and the presentation of it went away quickly. Today, one could likely go out on the market and buy a small boat like that potentially quite cheap. Less than North gets back in taxes I would think. This would be a light IMR vessel in the size range of ca 80m long x 16 to 17m wide and with about 700m2 deck space and a light but decent crane. This would be a great platform for just the Surveyor ROV and allow it to compete better against AUV's price wise.

I don't know if they still see a future need for a vessel like that, or if they are setting the goal totally higher and would just go bigger. You could say for example money to secure a loan to get a bigger boat up in the 1000 m2 to 1300 m2 deck size. Where these are over 80 meters long, maybe up to like 120m and 20 or more meters wide. Much more stable platform, but more expensive to build and to operate.

Owning a vessel comes with high risks (depending on how much loan), renting them comes with much less risk (but more if you could have owned one completely paid down with no loan). Paying to use them only when you want in cooperation is the best solution. Those types of deals will not be around forever.

I hope they do not buy a vessel. I hope they use cash to buy ROV and associated equipment assets.

Reach should have been up to 8 vessels and 18 to 20 ROV systems with several hundred employees if the business growth plan was followed after the initial 5 years plan extended through 2018.

Lets just take the initial plan for end 2016:

5 vessels, 12 ROV systems, 250 employees with 80 engineering staff.

Now we have 6 vessels and 8 owned ROV's. 4 more ROV's that are rented. (This from Q3 2017)presentation) Need more ROV's.

I would like to see another vessel and further increase of engineering staff.

Oh wait .... they have announcements out for Senior project engineers, and offshore presonnel. And then the new office in Houston with Sales Guy.

Hmmmm ....

Don't hold your breath waiting for the next contract announcement from Reach. They don't like to say much. As James Bond says, they seem quite busy.

Holding the share price down? Well, what do you do if you want to come in with a new emisjon later? Yeah, you try to hold the price down.

What can the existing share holders do who aren't in the game ..... Hold the price up. Who's going to win that battle?

I think it's easier to increase my stake in Reach through North by being as James Boind has so nicely pointed out many times, on the inside via North.
Innlegg av: PetroMonkey (04.02.18 10:38 ), lest 1501 ganger

SBX / NORTH / Reach is a NO.

SBX and Node Seismic YES

SBX boats are old russian fishing boats or someting like that. Maybe MMT would have a use for their less advanced survey boats. But just use them as gun boats for node siesmic.

I think people should stop trying to marry SBX to anything and North should just get out of there as soon as they get the chance. SBX and Reach together is like putting old discarded turbine parts on a passenger jet. Makes you cringe huh?

Node Seismic companies will just rent the cheapest gun boats that provide the best relationship to quality for their needs. Magseis was using Polarcus recently I saw in an article. Polarcus shoud be shooting their own streamer seismic. Guess they needed the money.
Innlegg av: bæærnt (04.02.18 10:49 ), lest 1505 ganger
Endret: 04.02.18 11:15

ok, da fikk jeg avklart min villfarelse om SBX.

Men om markedet tar seg opp, så er det jo bare et spørsmål om tid før REACH må ha egne båter på bok. Ellers så vil jo dagens business modell neppe være liv laga på litt lengre sikt. Så da handler vel dette om timing og å finne den minst kapital-/ og kostnadskrevende løsningen. Og man kommer heller ikke langt med MNOK 100-150 i cash fra NORTH uten at noen andre store ?? er med i en emisjon ? Så da er det kanskje fusjon som er den mest saliggjørende løsningen. I såfall, med hvem ?

(eller oppkjøp, og da kan jo REACH like gjerne være objektet som den overtakende part. hm...)

Jeg ser helst at NORTH ikke øker sin relative eksponering mot REACH etter deltakelse i en emisjon.
Innlegg av: macland (04.02.18 11:09 ), lest 1482 ganger

Tomt innlegg fra meg,men setter virkelig pris på Petero sine betraktninger.
Innlegg av: Jæims Bånn (04.02.18 18:03 ), lest 1445 ganger
Endret: 04.02.18 19:58

Jeg er litt enkel og kanskje litt kortere i tidshorisont..
Det vil være merkelig om de går til storhandel før de må i dagens situasjon.
Det er signaler om bedre marked,men ikke så tydelig at normand reach sendes ut i subseaoppdrag..
Akkurat nå er det viktig å bevise kvalitet for å få jobber til bedre rater. Deretter må de ha ALT i jobb til gode rater. Først da.har de valget: fusjon,emisjon eller investering.

Jeg tror de først får et oppsving som gjør at kursen gjør det interessant med både emisjon (se APCL og mange andre) og evt fusjon eller salg blir aktuelt.
Timing er alt.

Etterhvert som de beviser kompetansen vil de kanskje bli interessante for soff. De har mange skip,men ingen subsea..

..og JA; jeg forventer ett skip til og kanskje enda en surveyor 2 innen kort tid.
Men dobbel flåte: Hvorfor i h... skulle de dra til så massivt når de endelig ser ut til å være i posisjon til å generere noe for aksjonærene??
Innlegg av: bæærnt (05.02.18 07:13 ), lest 1395 ganger

Topp50 øker med 5.173 aksjer, og bytte av 177.056 aksjer internt på lista pr onsdag 31/1.
Innlegg av: Jæims Bånn (05.02.18 08:10 ), lest 1380 ganger

Det er forandring siden forrige mandag?

Innlegg av: bæærnt (05.02.18 08:29 ), lest 1369 ganger

Eh ?
Innlegg av: Jæims Bånn (05.02.18 08:50 ), lest 1355 ganger

Er det hver mandag du får liste?

Ser ut til at det ikke er salgsinteresse fra topp50 under 2,6.
Lite aksjer å krangle om
Innlegg av: bæærnt (05.02.18 09:05 ), lest 1342 ganger

Lista fra Arena oppdateres hver mandag, men er basert på transaksjoner i VPS onsdag forrige uke.
Innlegg av: Jæims Bånn (05.02.18 10:24 ), lest 1325 ganger

Edda Fonn rører seg igjen;)
Innlegg av: PetroMonkey (05.02.18 10:35 ), lest 1319 ganger

Kan tenke meg at det blir Surveyor 2 testing. De brukte Fonn for Surveyor 1 testing.

Jeg tror Surveyor 1 er på Stril Explorer uten at jeg vet det.

Kan hende at jeg bruker "tror feil" ... på engelesk mener jeg "think" med tror. På engelsk "I know" burde vært "jeg vet ...."

Samme det, dokka vet sikkert hva jeg mener.

Har noen sett Surveyor 2 noen plass?
Innlegg av: Jæims Bånn (05.02.18 10:53 ), lest 1314 ganger

Tror du har helt rett;)
Vet ikke helt hva havila subsea og maersk forza drev med i Karmøysundet, men det må ha vært noe i mobiliseringen av havila subsea før stl-oppdrag.

Se mmts hjemmeside med bilde fra nyheten om oceanology International.. Stril Explorer med surveyor
Innlegg av: PetroMonkey (05.02.18 13:15 ), lest 1279 ganger

Var veldig tydelig på marine traffic siste gang det var testing med Fonn. Blir kanskje ikke helt på samme åten siden designet er så grundig testet alleredde. Man vil dog sikkert se det på farten og hvor de er hvis det er faktisk testing av Surveyor 2.

Jeg bruker ikke så mye tid for å følge båtene lenger siden jeg er egentlig mer opptatt av langsiktig plassering og strategi enn enkelte båt dager.
Innlegg av: Jæims Bånn (05.02.18 13:28 ), lest 1269 ganger

Stusser litt på hvordan de ordlegger seg angående overlevering av Surveyor2.
De skulle teste den i januar og sette den i arbeid først i Q2..?
Betyr det at de har en avtale klar i Q2, eller finnes det en annen grunn til å ha Surveyor 2 stående 2mnd etter testing uten å være i bruk?
Innlegg av: macland (05.02.18 13:30 ), lest 1267 ganger

Tror dere ikke det var den havila testa? Uansett, reach er en av få som holder seg i pluss ennå. Får håpe at lav salgsvilje holder seg. Det ble nevnt byting av aksjer på top 50. Tenkes det manipulering?
Innlegg av: Jæims Bånn (05.02.18 13:37 ), lest 1267 ganger

Jeg tror ikke påmanipulering.
Jeg stusser på NHO-PAK-kontoen.
At Meierikassa selger nå er langt unna en overraskelse. Plutselig er de tilbake igjen.
Kassa er veldig aktivt forvaltet og tar gevinst uten å nøle. Se på aksjonærlister i mange mindre selskaper,spesielt innen utvikling og vekst, så vil du finne dem.

Jeg tror/trodde også at Havila Subsea testet Surveyor2. Kanskje Edda Fonn ligger på Killingøy for å lempe den ombord nå?
Innlegg av: bæærnt (05.02.18 14:06 ), lest 1261 ganger

Byttinga på topp50.....det gjaldt nedkvitteringa av min beholdning som noen andre her inne i hovedsak har tatt godt vare på.....
Innlegg av: Jæims Bånn (05.02.18 14:14 ), lest 1259 ganger

Robothandel på 2,59?
Innlegg av: macland (05.02.18 18:48 ), lest 1222 ganger

Det dummeste jeg ser. Ser det er solgt ned til 2,38 med 2 aksjer i sluttauksjonen?? jaja,lykke til..
Innlegg av: Jæims Bånn (05.02.18 18:53 ), lest 1223 ganger

Må føles godt å selge for 4,8 kr og bruke 95 i kurtasje..
Idiotisk og manipulativt.
Innlegg av: macland (05.02.18 23:43 ), lest 1183 ganger

ja, en kjempehandel det Jæims. Skjønner ikke helt seilingsrapporten til Hav #Reported ETA:2018-03-21 12:34 LT UTC" ??
Innlegg av: Jæims Bånn (06.02.18 09:26 ), lest 1158 ganger

Havila Subsea pleier å ha merkelige statuser når den jobber. Ligger garantert på Statfjord C..

Limer inn fra Ocean Installers nyhet idag. Har ingenting med Reach å gjøre direkte, men nok en uttalelse som er positiv for subseamarkedet..

- Godt posisjonert
Den andre kontrakten er for SLM under Statoils Marine Wave-program. Dette er den tredje bølgen i programmet, og Ocean Installer har deltatt i begge de forrige rundene.

Offshorearbeid vil bli gjennomført i 2019 og 2020, og inkluderer arbeider på Njord Future, Bauge, Fenja og Dvalin, med betydelige opsjoner.

- Subsea-næringen er på vei tilbake etter noen tøffe år, og vi er godt posisjonert for å vinne kontraktene som er i markedet nå, sier Ocean Installer-sjef Steinar Riise.

Innlegg av: Jæims Bånn (06.02.18 12:14 ), lest 1140 ganger

Akkurat nå er det fint å sitte i en aksje der alt er samlet topp 50;)

Fiffig uttalelse fra Onarheim idag.
Ler så jeg griner om de tar et nytt jafs ASAP.
Innlegg av: bæærnt (06.02.18 14:01 ), lest 1121 ganger
Endret: 06.02.18 14:32

Fordeler og ulemper med det meste her i verden:)....men til slutt så var det noen som mistet tålmodigheten. Tror neppe vedkommende er fargeblind....
Innlegg av: Jæims Bånn (06.02.18 14:32 ), lest 1114 ganger

Hehe. Kamikaze det salget der;)
Innlegg av: Jæims Bånn (07.02.18 08:43 ), lest 1055 ganger

Skal det bli litt volum idag?
Innlegg av: bæærnt (07.02.18 08:45 ), lest 1060 ganger

Håper det, men noen spesiell grunn du sikter til ?
Innlegg av: Jæims Bånn (07.02.18 08:50 ), lest 1052 ganger

Bare litt uvant med 100k på kjøp;)
Innlegg av: bæærnt (07.02.18 09:00 ), lest 1050 ganger

Return of the fat finger from yesterday.....
Innlegg av: Jæims Bånn (07.02.18 15:04 ), lest 1016 ganger

Fiffig at både reach og magseis etablerer avdeling i Houston samtidig.
Innlegg av: bæærnt (07.02.18 16:38 ), lest 997 ganger

Har servert nok konspirasjonsteorier om IOX idag....så tror jeg avstår fra spekulasjoner om dette. Blir vel snart beskyldt for å være schizzofren.
Innlegg av: Jæims Bånn (07.02.18 17:36 ), lest 986 ganger

..er du ikke det da??

Skal godt gjøres at det er noe i det, men timingen er "morsom".

Gikk ikke an å presse ned til 2,2 idag heller. Kommer vel nytt forsøk i morgen?
Innlegg av: bæærnt (08.02.18 14:49 ), lest 936 ganger

Kan ikke gjøre annet enn å gjenta seg selv; dette er jaggu en prøvelse av verste sort:)
Innlegg av: bæærnt (12.02.18 11:54 ), lest 869 ganger

Topp50. Kun kosmetiske endringer som det ikke er bryet verdt å kommentere. Så hvem er det som egentlig leker seg her ?
Innlegg av: macland (12.02.18 12:07 ), lest 856 ganger

Ikke vet jeg bæærnt. Tror korreksjonen går videre ned etterhvert og at dette bare er en pustepause. Hadde derimot ikke trodd at Reach skulle påvirkes i nevneverdig grad siden det ikke er mye frie aksjer, og ikke mange med stor fortjeneste på dette nivået. Tvangsalg om noen er gearet i en korreksjon er det jeg føler er største faren,men før det tror jeg markedet må lenger ned.
Innlegg av: Jæims Bånn (12.02.18 12:14 ), lest 857 ganger

Er det noen som leker så mye da?
At noen får panikk og pælmer ut er logisk nok. Oppturen (om den kommer) blir like rask. Brukte bare et par dager fra 2,1 til 2,6 for en mnd siden...

Mye spennende som skjer på en gang nå.
Tror det er selskapsspesifikke forhold som vil avgjøre hovedretningen (og volum) for Reach fram mot sommeren.
ALT tyder på at selskapet vokser og oljeprisen må røre seg ekstremt om ikke utbyggingstempoet blir økt sammenlignet med siste 3årsperiode.

Innlegg av: bæærnt (12.02.18 12:40 ), lest 854 ganger
Endret: 12.02.18 12:48

REACH kan sikkert indirekte berøres av tvangssalg, men er det noen hus som tilbyr direkte gearing av papiret ? Poenget mitt var nettopp dette med den raske marsjen fra 2,10 og bråstopp på 2,60 etter det som ble mottatt som positive meldinger fra selskapet. Det var jo ikke et gram av substans i noen av meldingene....les økonomisk konsekvens, men likevel ble det fort snakk om +3 innen rekkevidde. Stupet ned mot 2,20 igjen kan nok forklares med god hjelp av "dommedagsprofetier", men enig i at det synes litt rart at balletaket som topp50 har ikke demper mer på store svingninger. Vel, gjør jo egentlig det på vei oppover av en eller annen grunn. Så derfor spørsmålet om hvem som leker.
Innlegg av: Jæims Bånn (12.02.18 13:53 ), lest 826 ganger

Jeg mener det er substans i at Normand Reach mister minimum halve risken med forpliktelser...

Havila Subsea får nå arbeid i 3 år for den mest solide kunden på Norsk sokkel.

Det er ansatt Business Development Manager med base i Houston.

Det er itillegg 3 stillinger utlyst pga. vekst.

Alle 4 punkter har kommet i 2018.
At Meierikassa tar gevinst er ikke overraskende. NHOPak vet vi ingenting om og SixSis har tjent 20% på aksjene som ble solgt.
ALLE andre sitter bom stille eller øker.
Jeg tror ikke det er noe stort spill nå, men det er rigget for oppkjøp og/eller ekspansjon.
Prisen kan bli hva som helst.
Innlegg av: Jæims Bånn (12.02.18 22:36 ), lest 792 ganger

Fra Arctics energy daily 17 januar 2018:"Reach Subsea (Buy, NOK3.5) awarded 12-week contract by BP. Reach Subsea yesterday announced it has been awarded a 12-week contract for a walk-to-work project at the Mungo field in the North Sea by BP. The contract value was not disclosed, and schedule start-up is April/May. Reach will apply the “Normand Reach” for the contract; hence, this contract covers 50% of Reach’s charter commitments for the vessel in ‘18. This is the second contract Reach has announced this year, hence we view the strong order momentum as very positive for the activity in the summer season, and it is supportive for the quality of our estimates."

CPLA hadde 3kr i sommer, på 5 skip.
Om vi forenkler og plusser på 1 skip så blir det temmelig nærme likt regnestykke..

50% opp fra dagens kurs med dagens flåte.
Reach jakter mer NÅ.

Innlegg av: bæærnt (14.02.18 10:07 ), lest 748 ganger

Om noen er interessert. Ta kontakt med DNB Markets. Ligger +400K der til salgs frem til 1400. Min a 100K.
Innlegg av: Jæims Bånn (14.02.18 10:10 ), lest 731 ganger

Prøv en mail til: ao@spitsbergen.no
Innlegg av: bæærnt (14.02.18 10:10 ), lest 748 ganger
Endret: 14.02.18 10:47

Ikke f.....det er sydd nok puter under armene på innsidegruppen i NORTH/NEC.
Innlegg av: Jæims Bånn (14.02.18 10:14 ), lest 724 ganger

Hvorfor??
Det er en hyggelig mann..
Innlegg av: bæærnt (14.02.18 10:16 ), lest 727 ganger

Samme her......
Innlegg av: Jæims Bånn (14.02.18 11:08 ), lest 712 ganger

De har vel sydd putene selv?
Alternativet er jo et North som blodig konkurs for 2 år siden..

Jaja, vi får se om noen biter på.
I PEN solgte en av aksjonærene med mest kunnskap aksjene sine til styreleder.
Kursen er nå doblet;)
Innlegg av: bæærnt (14.02.18 14:05 ), lest 697 ganger

En jublende suksess.....
Innlegg av: Jæims Bånn (14.02.18 14:08 ), lest 683 ganger

Så flott da;)
Står kø utenfor å vil tegne?
Innlegg av: bæærnt (14.02.18 14:15 ), lest 688 ganger
Endret: 14.02.18 14:20

Yepp, full krise. Måtte ringe Securitas.....skal ikke forundre meg om det er DNB markets som ligger på ask:)
Innlegg av: Longsitinbulk (14.02.18 14:17 ), lest 683 ganger
Endret: 14.02.18 14:18

Hva gjør dette selskapet på børs?

Omsetning som en middels 50 tommer etter 5 timers handel- dette er ikke liv laga.
Innlegg av: Jæims Bånn (15.02.18 10:13 ), lest 631 ganger

Noen trengte penger til bærepose, og solgte 1 aksje;)
Innlegg av: bæærnt (15.02.18 11:03 ), lest 617 ganger

Hva er verst mon tro; å bli med på en ny ørkenvandring i NORTH, eller å sitte fast i fluepapiret REACH. Den ene kan man komme seg ut av med helsa sånn noenlunde i behold, den andre er det nok verre med. Usikker nå må jeg innrømme, men jeg tror at jeg sakte men sikkert takker farvel til begge to og søker dekning i mer likvide leire etterhvert.
Innlegg av: macland (15.02.18 12:08 ), lest 602 ganger

Hverken kjøp eller salgsinteresse. Små poster kan flytte den mange %.Ved dårlig mld kommer man ikke ut,og ved god kommer man ikke inn.Ser Nordmand og Edda ligger urørlig ennå. Halve Q1 er gått. Men for egen del så sitter jeg med troen på at ting materialiserer seg utover året. Når man ikke lenger trader,så skal det ikke mye til for å knuse renta man kunne fått i banken.
Innlegg av: macland (15.02.18 13:26 ), lest 587 ganger

Og når man ser på handelsloggen så ser man et skikkelig narrespill med småposter som selges ned etter hvær stigning. Det stopper seg selv en eller annen gang, så keep on playing.
Innlegg av: Syriner (15.02.18 13:53 ), lest 575 ganger

bæærnt (15.02.18 11:03), hvem vet?
Innlegg av: macland (16.02.18 04:52 ), lest 539 ganger

Vi er foreløbig få på nett som er inne, q4 kommer snart ,,og om Ho fortsatt skel he en tråd om selskapet så måv vi til nytt forum. Opprett tråd der, flott timing nå som det er stille.
Innlegg av: Jæims Bånn (16.02.18 09:35 ), lest 517 ganger

bæærnt: Send en mail til reachnorth@mail.com

Det er noen som kan være interessert i å få kontakt med gode hensikter.

mvh
Innlegg av: bæærnt (16.02.18 09:53 ), lest 521 ganger

Takk for det Jæims, men om det gjelder beholdningen i REACH så er det bare å ta kontakt med DNB Markets, som neppe har glemt at noen ved flere anledninger har forsøkt å kvitte seg med en beholdning off the records.

Innlegg av: macland (16.02.18 13:10 ), lest 488 ganger

Når man først har gått inn her og ikke er dagtrader,så er det en underlig tid å kaste korta på. De har fått til mye på de 10 åra de har holdt på,selv om markeded fikk en skikkelig knekk. Dette er vel det året som alt kan snu mht oppdrag og priser. Men lykke til bæærnt,skjønner godt at dette er kjedelig. Synes det selv og,men vet den følelsen er borte når det først skjer noe.
Innlegg av: bæærnt (16.02.18 13:19 ), lest 499 ganger
Endret: 16.02.18 13:31

Tja, etter mer enn 18 måneders samrøre så har jeg vel egentlig mista trua på NORTH/REACH. Er ikke verre en det. Mulig at strategien til Jæims er riktig - copycat. Men det krever vesentlig mye lengre penger enn det jeg har å leke med. Og står heller ikke godt i forhold til mitt sinnelag.
Innlegg av: Longsitinbulk (16.02.18 13:40 ), lest 483 ganger
Endret: 16.02.18 13:45

Hvorfor sitte i det uendelige å vente, når man kan gjøre det enkelt, handle tilsvarende selskaper som er likvide hvis man absolutt vil være i segmentet.

Aksjen har over tid bevist at det ikke er liv laga, aksje utviklingen taler sitt tydelige språk.
Sannheten er, hadde ikke North handlet aksjer her i REACH hadde vi nå sett en ATL kurs.

Så langt har Onarheims aksje babyer ikke bydd til fest overhode, skal man ut her må en innfinne seg med å ta tap.

Over en periode der man kunne dobblet pengene sine og vel så det ink utbytter i SUBC har Reach aksjonærene kun en oppgang på 30% hvis du timet bunnen rett

Det har lite for seg å sitte lang her i Reach og håpe på et under, historikken underbygger det.
Det er vel snarere sjanse for ytterligere utvanninger med rabatt hvis meningen med selskapet er vekst.
Den eventuell eneste grunn for å velge Reach fremfor større selskaper, må være at selskapet kjøpes opp.

Reach
3 år -23,66% 3,21 1,00
5 år -65,76% 7,00 1,00

Subc
3 år +44,99% 147,60 42,57
5 år -13,46% 147,60 42,57

Innlegg av: macland (16.02.18 14:00 ), lest 457 ganger

Ja,du får mene hva du vil Long. Se på utviklingen/kursen siden bunnen på 1,3 i januar 2016. Det har som du sier ikke vært noen "rivende utvikling" ,men bunnen er jevnt stigende og ligger nå på ca 2,1 . Du vet hvordan markedet har vært i den tia,så er vel ikke så dårlig med dobling? Peteromonky har skrevet en del om sitt syn på markedsutviklingen for dette segmentet fremover,og synes det er gode reflekterte innlegg.At du trekker frem Onarheim som takk for at kursen står der den er i dag blir som å si at om ingen hadde kjøpt Kværner så hadde kursen vært 0. Hadde ikke North kjøpt,så hadde det sannsynligvis vært flere aksjonærer og større omsetning. Er prisen på ca 300 mill så mye for et selskap med den utviklingen reach har hatt på de 10 årene?
Innlegg av: PetroMonkey (16.02.18 15:24 ), lest 443 ganger

Emisjonen var tegnet på et par timer, North fikk det di fikk siden de er på innsiden.

Reach trenger ikke North, men North er på innsiden. Det var hele posisjoneringen min før dette skatt tull som har blitt så forsinket.

Innlegg av: Longsitinbulk (16.02.18 15:35 ), lest 442 ganger
Endret: 16.02.18 15:36

Ingen har vel inngang under 1,5kr her så den dobblings vinklingen blir nok noe feil.
Innlegg av: macland (16.02.18 15:45 ), lest 435 ganger

Nei har ikke inngang under 1,5,men kursen var nede på 1,31 i januar 2016. Ja det har vært emisjon her som andre steder,og sånt sett så har kanskje ikke markedsverdien rørt seg så mye. Bunnlinjen i kursen derimot har derimot ligget i en stigende trend siden da, og ser ingen grunn til at det ikke skal fortsette. Så lenge den trenden holder ser jeg ingen grunn til å kaste korta.
Innlegg av: Jæims Bånn (18.02.18 23:51 ), lest 372 ganger

Mmt får skryteplass for arbeid utført og innovasjon på surveyor 2.
Se link på mmts hjemmeside
Innlegg av: PetroMonkey (19.02.18 03:57 ), lest 359 ganger

Macland,

Blir litt dumt å si det når det var noen intradag spikes ned på veldig lavt volume når kursen var ellers rundt 1,70. Teknisk rett, men egentlig ikke så relevant ....

Innlegg av: bæærnt (19.02.18 10:58 ), lest 334 ganger

Jæims, I am waiting.......noen som roper i skogen.........
Innlegg av: macland (20.02.18 01:43 ), lest 292 ganger

Greit det PM,ikke mange skriver bra i påvirket tilstand,men som du sier.Teknisk korrekt. Det er sluttkursene som teller,ikke spikes.Over perioden jeg nevnte står jeg for det jeg skrev,dumt eller ikke.Om det går opp eller ned skal ikke jeg prediktere,men foreløbig er trenden fortsatt opp.Pr i dag brutt 15 dg snitt opp igjen uten omsetning,
Innlegg av: bæærnt (20.02.18 07:49 ), lest 270 ganger

DN idag...."Ståle Kyllingstad mener timingen er optimal for oppkjøp av oljeserviceselskaper. Nå har børsnoterte Hunter Group sammen med Kyllingstad lagt planer for et oppkjøpsraid"...kanskje best å sitte i ro i denne båten også.
Innlegg av: Jæims Bånn (20.02.18 08:14 ), lest 255 ganger

Handelen i Reach er jo nesten spm i et privat selskap..
Mitt stalltips er at her skjer ALT på en gang. Når startskuddet går er det ikke lenger mulig å ta en posisjon som du vil huske som pensjonist;)

Syns engentlig han amerikaner'n kan laste opp litt så vi vet at han har en grunn for å jobbe litt fra hjemmekontoret..

Innlegg av: Jæims Bånn (20.02.18 08:19 ), lest 248 ganger

Legge sammen 2+2?

Anders onarheim i 2015 etter vedtak om å flytte North til Oslo:

(http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/article11571047.ece)

Varsler mulig sammenslåing

I meldingen går det fram at North Energy er fullt finansiert med nåværende aktivitetsnivå – inntil videre.

Parallelt med kostnadskuttene fortsetter North Energy prosessen med å vurdere ulike strategiske retninger for selskapet.

– Vårt mandat er å skape aksjonærverdier og i den anledning utforsker vi en rekke ulike strategiske retninger for selskapet, herunder mulige fusjoner og sammenslåinger. Vi tror det kan ligge betydelige synergier gjennom å etablere større, mer robuste selskaper, sier Onarheim.
Innlegg av: bæærnt (20.02.18 08:29 ), lest 238 ganger

Timing is everything, og nå mangler NORTH MNOK 200 i sparebøssa.....er nok en strek i regninga det. Kanskje toget går før selskapet får stablet beina skikkelig på perrongen. Men på spor 2 står REACH.....så kanskje.
Innlegg av: Jæims Bånn (20.02.18 08:39 ), lest 225 ganger

Kan jo skaffe cash med å selge "noe"..
Innlegg av: bæærnt (20.02.18 08:42 ), lest 227 ganger
Endret: 20.02.18 08:47

SBX+TXP+?......MNOK 30, kommer ikke langt med det. Har vanskelig for å tro at REACH skal selges for å generere cash. Tror ikke det er, eller har vært en del av planen. Frister nok mer å ta del i inntektsstrømmen på MRD 3 som Kyllingstad drømmer om.
Innlegg av: Longsitinbulk (20.02.18 08:53 ), lest 210 ganger

Ja dere får klamre dere til de teoriene og ønske tenkningene, Reach i dagens utgave har i alle fall ikke noe på børs å gjøre, bortsett fra å benytte investorene hver gang det trengs cash da.

Nå er det slettes ikke sikkert Hunt/Krillingstad dealen går i gjennom overhode- flere store aksjonærer kommer til å sette seg på bak beina for å hindre oppkjøpet.

Så før dere begynner med slike fantasier, vent å se om Kyllingen kommer seg på børs overhode, akkurat nå og med den fordelingen som foreligger tror jeg ikke det.
Innlegg av: bæærnt (20.02.18 08:57 ), lest 206 ganger

Det er vel snarere tanken om oppkjøp og konsolidering som gjør at det rykker i beinmargen til noen. Kyllingstad og Hunter er vel ikke alfa og omega for et slikt hendelsesforløp.
Innlegg av: Jæims Bånn (20.02.18 09:29 ), lest 189 ganger

Ta fram argumentene dine fra 2 uker siden, Bulken..;)

Reach drives godt og er i en god posisjon når markedet blir bedre. De er IKKE avhengig av kunstig åndedrett for daglig drift, men er i posisjon for videre vekst.
Om de skal fortsette veksten som eget selskap eller de blir del av noe større vil tiden vise.
Utsagn som det Bøørnt viser til fra Kyllingstad, viser at her kan ting snus trill rundt på 4 sekunder.
At selskapet ikke er spesielt fint å trade i er udiskutabelt. Derfor er det nesten bare personer med tilknytning til Accello/Tyveholmen og Reach/Haugesund som sitter med aksjer.
Innlegg av: PetroMonkey (20.02.18 09:47 ), lest 183 ganger

Jeg har 100k kjøp ute. Noen vil nok synes det er lavt, men jeg er ikke så sulten på Reach akkurat nå.

Som jeg har skrevet før, så ser jeg økning i aktivitet i 2018. Det gjelder ikke Reach spesifikkt, men ALLE.

Jeg tok og økte posisjonen i Reach oppringelig siden det ville vært spenende å være med i en liten selskap som skulle vokse fort. De hadde en plan, de fulgte plannen. Så kom olje krisen. Og de har håndterte det kjempe bra uten belønning i kursen.

Det som er bare dritt er at et selskap som Subsea 7 har vært veldig lavt orundt 60 og gikk opp til 140 som et rakett. Reach har ikke rørt seg.

Det får være en lærepeng i små cap. Det er slitsom av og til å sitte i noe med lite omsetning, og stor spread.

Det er som JB sier, mer til å handle som et AS som ikke er på børs.

Er mest interreserte i PEN per dags dato.
Innlegg av: macland (21.02.18 15:22 ), lest 141 ganger

Ja da kom det en kjøpsordre på 2,45 med 250 k. Gjenstår å se om det er lek eller ikke. Har i bakhodet at aksjen kan kjøres om det skal settes emisjon for videre vekst igjen. Det trenger ikke være negativt. Nevner det bare.
Innlegg av: Longsitinbulk (21.02.18 15:27 ), lest 142 ganger
Endret: 21.02.18 15:28

Noen kjøpte en wiener i pølse boden.
Innlegg av: bæærnt (21.02.18 15:32 ), lest 136 ganger

Emi uten at NORTH har MNOK 200 på bok. Det tror jeg ikke noe særlig på.
Innlegg av: Jæims Bånn (21.02.18 16:52 ), lest 117 ganger

Fikk du prestasjonsangst, bæærnt??

;)

Fint at du ikke solgte,det er visst ingen andre som selger noe volum her nede. Snakker vi 2,6 i morgen?
Innlegg av: bæærnt (21.02.18 17:01 ), lest 109 ganger
Endret: 21.02.18 17:03

Inkonsekvent så det holder....innrømmer det ja, men ble litt satt ut av disse 250K. Ingen var interessert for ei uke siden. Visstnok. Men ikke godt å vite hva slags agenda meglerhusene har heller. Om noen er villig til å skru den opp til rundt 2,60 så er det jo fristende å se hva som eventuelt kan skje. Men litt merkelig nå like før Q4 synes jeg. Bestemte meg likevel for å avvente.
Innlegg av: Longsitinbulk (21.02.18 17:01 ), lest 107 ganger

Dere kan i alle fall droppe fablene om oppkjøp via Hunt.
Nå er det opprør for å hindre Kryllingstad dealen, og det får de nok også til.
Innlegg av: Jæims Bånn (21.02.18 17:10 ), lest 100 ganger

Kan hende jeg ordla meg dårlig, bulken...
Mitt budskap er at det er stor mulighet for oppkjøp og fusjoner i hele sektoren. Hvem som blir involvert er umulig å spå.
Jeg stusset litt over prisingen av Ikm, men kjenner ikke selskapet godt nok til å mene noe.
Spennende det som skjer rundt omkring nå.
Spekulasjon kan dra mange selskaper sålenge børsen er i noenlunde vennlig humør..;)
Innlegg av: Merchant (22.02.18 10:42 ), lest 35 ganger

Blir spennede tider framover. Regner med de fleste har lest artikkelen her:

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/02/Meglerhus-ser-lovende-momentum-i-Nordsjoeen

Innlegg av: bæærnt (22.02.18 13:16 ), lest 7 ganger

Hvor ble det av 245K ? Dårlig gjort......