Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Fabi (19.01.18 13:37 ), lest 10338 ganger
Ticker: PCIB
Endret: 22.01.18 09:50

PCIB - hvor langt ned er dere villige til å selge ? (50 ?)

OK, det har kommet fantastiske nyheter.
Mange har tjent enormt. Da er det naturlig at mange av dere ønsker å sikre gevinsten. Risiko i biotec er som kjent høy.

Jeg regner med at vi skal ned til 50 kr.
Vi kom fra 24 og har vært i 62.

Hvor lavt er dere villige til å selge ?
Innlegg av: flaksegrisen (19.01.18 13:42 ), lest 6931 ganger

RE^1: PCIB - hvor langt ned er dere villige til å selge ? (50 ?)

Hadde tenkt å selg 10 % på 80, men har flyttet det til 220.
Innlegg av: Fabi (19.01.18 13:43 ), lest 6912 ganger

Jeg også grisen, men jeg sier ikke nei til gratis aksjer mellom 46-50 :-)
Innlegg av: SafeInvest (19.01.18 13:46 ), lest 6868 ganger
Endret: 19.01.18 13:49

Er overrasket over at oppgangen ser ut til å være over.

Det sagt, Nano hadde noen knekker på vei mot 120kr også.

Jeg gidder ikke selge så lenge aksjen er grovt underpriset. Mulig jeg hadde solgt et par tusen aksjer i intervallet 100-150.

Lukter litt stop/loss raid....
Innlegg av: Bonusfrelst (19.01.18 13:49 ), lest 6821 ganger

Jeg samler sammen midler og kommer til å plukke opp aksjer underveis. Det er mye bedre risk/reward nå enn når jeg kjøpte mine første lavt 20kr (med tegningsretter inkludert). Om et år kommer vi til å le av de som solgte nå, mtp det vi nå vet.
Innlegg av: Fabi (19.01.18 13:56 ), lest 6746 ganger
Endret: 19.01.18 14:00

Jeg kjøper noen tusen nå på 53,50
Kjøper mer på 50 om jeg skulle være så heldig......
Å få et selskap som snart har markedsadgang for 1,4 mrd er et røverkjøp.
Algeta gikk for 17. Dette blir større, potensielt MYE større
Innlegg av: SafeInvest (19.01.18 14:05 ), lest 6631 ganger

RE^2: PCIB - hvor langt ned er dere villige til å selge ? (50 ?)

Enig Fabi!

Her står Pcib på trappene til å entre et marked uten konkurranse med knallgode data, og markedet reagerte med et skuldertrekk???

Hadde kjøpt mer om jeg kunne, men gearet meg opp på lavt 20 tall, så det er ikke mer midler å hente dessverre.
Innlegg av: Gunnersaurus (19.01.18 13:58 ), lest 6698 ganger

Jeg akkumulerer også i dag. Hastverk er lastverk (og de som selger nå har det åpenbart travelt). Jeg er mer tilhenger av "slow and steady wins the race".
Innlegg av: liang (19.01.18 14:17 ), lest 6526 ganger

Er det robotene som herjer?

Innlegg av: realist. (19.01.18 14:27 ), lest 6432 ganger

Ser ihvertfall ut for meg som det kan ha blitt provosert frem noen litt større stop-loss ved 56 kr kl 11:55-56, muligens også ved 54 kr kl 13:35-40.
Innlegg av: BenteBazooka (19.01.18 14:21 ), lest 6470 ganger

Rart handelsmønster. Ned på små post, og opp på store poster.... Nano surret vel på 60 ish en stund før den spratt op til 120.

For å svare på tråden så ser jeg ingen grunn til å selge enda. Alt har så langt på skinner. Ska ivertfall se fimavacc dataene før det blir aktuelt å selge noe
Innlegg av: Otard (19.01.18 14:21 ), lest 6488 ganger
Endret: 19.01.18 14:25

liang
Det er nok lite reelle kjøpere også slik at det skapes rom for robotene både på kjøper og selger siden til å hoppe opp og ned og skape et visuelt bilde av ned trenden og da hiver noen seg på også er toget i nedoverbakke.

De lurer jo småsparere til å handle på feil grunnlag og det er lovlig men når en mann har lurt roboten her for en stund siden så ble det rettsak ut av det.

https://www.dn.no/nyheter/2010/08/17/lurte-aksjerobot-2200-ganger
Innlegg av: liang (19.01.18 14:28 ), lest 6435 ganger

Ja , det var mye støy på lite volum.

Egentlig et velferdsproblem.

Noe helt annet ville det jo vært dersom det lå noe negativt bak.
Det slipper vi heldigvis å ta stilling til.

PCIB stiller med en makalaus guiding.

Lykke til

Innlegg av: Lothian (19.01.18 14:35 ), lest 6372 ganger

Dette er helt normal støy på veien oppover.

Selger selvsagt ingenting før vi vet mer om konkret vei videre på PF2 og finansiering/partner.

Lothian.

Innlegg av: rockpus (19.01.18 14:35 ), lest 6379 ganger

Vi er da tilbake til en kjent situasjon: Alt ser lyst ut, men kursen faller tilbake som følge av antatt lite nytt de kommende uker. Mange hopper nå av i håpet om lavere inngang igjen. Tok selv et tap i dag på siste nye inngang for et par dager siden. Jeg tar ikke sjansen på ukevis uten kursdrivende nyheter i et marked som er overmodent for korreksjon.
Innlegg av: brekken-7 (19.01.18 14:36 ), lest 6366 ganger

Når er det egentlig folk ser for seg at PCIB skal eventuelt starte å generere inntekter?
Kan lett få inntrykk av at de enorme inntektene er like rundt hjørnet. Helt uten risiko
Innlegg av: Rola (19.01.18 14:44 ), lest 6302 ganger

Ikke noe endret seg siden melding 20 DES som antakelig fører til at PCIB kommer på markedet først.

Nano gikk til 60kr bikket litt, så nesten direkte i 120kr. Male fanden på veggen med PCIB nå blir for dumt. Vi snakker blockbuster potensial. Slik jeg forstår det er det plutselig meldinger. Og er de positive blir det bra.

Faller på lavt volum og stiger på høyt volum, bra TA.
Innlegg av: Otard (19.01.18 14:46 ), lest 6283 ganger

brekken-7 Du er ganske ny her sant?

Det vanlig å prise utviklings selskaper etter hvilket marked de er antatt å skulle mette og gies en LOA (likelihood of approvel) etter som hvor de er li løypa.

Når da pcib har signalisert at de er enige med myndighetene om oppsettet for pivotal fase II så er det så godt som godkjent og da bør selskapet prises etter minimum 45% av sannsynlig inntekt etter godkjenning.

Det greieste oppsettet er da hvordan e-mannen har gjort det i denne tråden:

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2413423

Hvor oppsummeringen er som følger:

VERDIVURDERING

Ser vi på PCIB, så kan vi anta at man i første omgang forholder seg til den markedsandelen PCIB mener er sannsynlig, 1500 behandlinger pr. år, i EU og Usa. Pris pr. behandlig $ 155,125!!!!

Årlig inntekt ( $ 7.90) 1 838 231 250 NOK!!!!!

Vi øker kostnadene til 300 millioner pr år.

Sitter igjen med drøye 1,5 MILLIARDER pr år!!!!!!

P/E verd,i konservativt til 15?

MCAP 22,5 Milliarder / LOA 23% = 5,175 MILLIARDER!!!!!!!

Deler på antall aksjer 24 986 890

PRIS PR AKSJE 207 NOK!!!!!!!!

PCIB sluttet torsdag 12/10 2017 på 22 NOK!!!!!!!!!

Du finner de på Oslo Axess under ticker PCIB.

AKSJONÆROVERSIKT

Aksjonær oversikt observasjoner. Kjetil Myrlid Aasen, en eminent statistiker, har drøye 5%,(øker stadig litt og litt), kjent for å ha tjent store penger i Betting industrien. En annen med teft for tall, Hans Michael Hansen har nettopp dukket opp med 221 623 aksjer. Erik Must sitter øverst med drøye 10%, som han har risikofritt etter nedsalget i forkant av emisjonen i desember 2016, pent håndverk!!!!!!!!!!

JEG HAR GJORT MATTELEKSA!!!!!!!!!!!!!
Innlegg av: brekken-7 (19.01.18 15:06 ), lest 6150 ganger

Ja, jeg har ikke lang fartstid i PCIB, kun vært inne en kort periode med grei netto.
Må si den prisingen pr behandling virker svært høy, og en trenger ikke gå lengre enn til PHO for å se at selv med en behandling som er overlegen er det fortsatt ingen enkel vei til suksess
Innlegg av: Londonmannen (19.01.18 15:12 ), lest 6123 ganger

Ingen aksjer beveger seg land en rett kurslinje. Ei heller PCIB. Også NANO hadde sine knekk høsten 2016 og det samme bil PCIB oppleve på vei nordover. Ikke noe å kave seg opp over men heller akseptere at dette er dynamikken i aksjemarkedet. Har man tro på PCIB suksess så sitter man gjennom slike perioder. Det har jeg gjort i NANO og det kommer jeg til å gjøre i PCIB.
God helg!
Innlegg av: Otard (19.01.18 15:14 ), lest 6106 ganger
Endret: 19.01.18 15:17

Det har jo skjedd ting siden den analysen så hvis du legger 45% sannsynlighet til grunn etter meldingen vi fikk 20 desember så får du 405,-
Når dette produktet er godkjent burde prisen på aksjen bli 900,- men vi får bare vente å se. (Prøver å holde meg unna 4 sifra kursmål)

I tilleg sa Per på siste podcast at populasjonen som er innenfor vårt behandlingssystem er ca 3000 på tvers av USA og Europa og da nevner jeg ikke kursmål fordi det blir 4 sifret:-)
Innlegg av: flaksegrisen (19.01.18 15:15 ), lest 6107 ganger

Kan ikke sammenligne salg av kreftmedisin uten konkurranse med cyswiew. Det er to helt forskjellige verdener.

Ikke det at jeg ikke har tro på Pho, men å sammenligne salgsmulighetene blir for dumt.
Innlegg av: SafeInvest (19.01.18 15:24 ), lest 6047 ganger

Ja, det var dette med epler og pærer....
Innlegg av: Otard (19.01.18 15:22 ), lest 6056 ganger

Enig med Flakse; Photocure har hvitt lys og konservative leger å kjempe mot men ddet ikke finnes godkjent behandling mot ggk.
Innlegg av: flaksegrisen (19.01.18 15:25 ), lest 6031 ganger

Det er det som er så fint med kreftmedisin. Det er prestige og de gir det som funker best nesten uansett pris.
Innlegg av: Fabi (19.01.18 15:27 ), lest 6025 ganger

Velkommen ombord London :-)
Jeg tror PCIB får inntekter tidligere enn Nano.
Jeg tror også PCIB kan være verdt mer enn Nano.
Når det gjelder risiko er jeg mer i tvil.
Netfonds krever høyere andel egenkapital for Nano enn PCIB.

Uansett, jeg tror begge er kommende stjerneskudd.
Fjæra er nok mest spent i Nano akkurat nå. 1 melding så er vi fort i 150. You just wait and see.....
Innlegg av: Computum (19.01.18 15:43 ), lest 5940 ganger

Nesten litt betryggende at "naturlovene" gjelder for PCIB også. Om man forsøkte å si noe sånt for bare få dager siden så ble man idioterklært fra enkelte her på forumet.
Dette er jo ikke særlig hyggelig for de som kjøpte rundt 60-tallet, men de fleste har vel et snitt som gjør at de fremdeles har en solid papirgevinst.
60-tallet kommer nok tilbake om PCIB leverer. Selvom det kan ta noe tid.
Innlegg av: Rola (19.01.18 15:49 ), lest 5890 ganger

Rekyl til uka og opp over 60kr like sannsynlig som noe annet.

Det jobbes med pivotalfase II oppsett og når dette blir endelig er det svært positivt sammen med mulig partner. Fimavacc ventes også plutselig. Så her trenger utålmodige sjeler ikke vente lenge. Dager, uker.
Innlegg av: Rola (19.01.18 15:51 ), lest 5866 ganger

Kjøp på 60 tallet computum kan føre til genierklæring om ikke lenge? Hvem vet? Hvorfor ta slik på vei. Nano dundret videre etter en liten knekk ned på 60 tallet. Vips 120kr.
Innlegg av: Snøffelen (19.01.18 15:51 ), lest 5890 ganger

Du skal være bra hårsår Computum om du føler at du har blitt idioterklært.
Tenker du på noe helt konkret du ønsker å ta opp, eller er det bare en generell følelse?

For øvrig synes jeg at PCIB har levert til de grader jeg.

Og jeg er helt enig med Per Walday når han nå sier at den ørkesløse vandringen alle biotek må gjennom er slutt for PCIB nå som vi er klar for PF2 med avlesning for markedsgodkjenning på surrogatendepunkter ved interim analyse.
Innlegg av: Computum (19.01.18 15:58 ), lest 5823 ganger

Du har aldri idioterklært noen, Snøffelen. Du er alltid høflig og saklig og virkelig et eksempel til etterfølgelse.
Innlegg av: Fabi (19.01.18 15:51 ), lest 5871 ganger

Jeg tror fortsatt Nano skal få kamp helt til døra om hvem som bryter 100kr først. Jeg tipper før Påske
Innlegg av: SafeInvest (19.01.18 16:00 ), lest 5815 ganger

Hvorfor er 60kr er naturlig hvileskjær? Man må jo legge til en verdivurdering i bunn.

Av det som har kommet frem av info her så fremstår fortsatt Pcib totalt feilpriset.

Kunne selv lempet ut aksjer på 50 tallet med en vanvittig gevinst, men det blir jo meningsløst så lenge man har en verdivurdering i bunn som tilsier at aksjen er feilpriset.
Innlegg av: Snøffelen (19.01.18 16:04 ), lest 5787 ganger

Takk Computum! Jeg prøver så godt jeg kan, snill med de høflige, og kverulerende med de sutrete. Viktig å bruke tid på saker som gir en energi, og det er ikke alltid det er av faglig karakter.
Innlegg av: liang (19.01.18 16:11 ), lest 5751 ganger

Ingenting som tilsier nyhetstørke i PCIB.

to store mega-triggere kan komme når som helst:

1) Positive effekttall på fimaVACC.
Dette har de sansynligvis allerede men de skal altså ned i dose for å finne punktet som gir max effekt.
Legg merke til at effektdataene allerede kan være mere enn gode nok.
Den utvidede testingen går kun ut på å finne maks effekt.
Gode tall her og vi sitter med et produkt klart for utlisensiering til et stort antall terapautiske vaksiner som enten er i utvikling eller ligger på lager hos BP og som alle strir med samme problem---delivery.

Går ut fra at PCIB har tett kontakt med interressenter så det kan jo kort tid etter annonsering av vellykkede resultater hagle inn med avtaler.

2) Partnering eller annen avtale med big pharma på ggk innen fimaCHEM.
En må anta at BP følger ggk studien tett og det er store muligheter for at forhandlinger pågår parallelt med klargjøringen av pivotal
fase 2 studie.

Så mye kan skje og mye vil skje i 2018 for dette selskapet.

lykke til

Innlegg av: rusbrus (19.01.18 16:20 ), lest 5701 ganger

Helt normalt at en aksje som PCIB svinger etter en vanvittig oppgang. Har ikke noe med at kursen ikke vil fortsette himmelhøyt på litt sikt men noen gambler på at de vil komme inn billigere og dermed få FLERE aksjer for samme beløp.
"Kunsten" er å treffe bunn og akk det er ikke noen enkel øvelse. Er det 50 - 45 - 40 ??? Hvem vet.
Neste helg kan kursen være 50 men også 70 om det kommer en bisetning med litt pos innhold.
Husk at noe av årsaken til nedgangen er at mange som har troa har kjøpt alt det de maktet og det skal litt til for "nye" å komme inn på 60+. Vi ser jo at kjøpersiden har krympet og alt dette er helt normalt.
Ta en Con. og kos dere i helgen.
Innlegg av: Otard (19.01.18 16:34 ), lest 5633 ganger

Dagens hjertesukk som Einarsson pleier å ha på podcastene:

De har slutta med Otard på polet der jeg bor!!!
Innlegg av: liang (19.01.18 16:37 ), lest 5632 ganger

Interesant det der med prising.

Er det slik at utgangspunktet har veldig mye å si?
PCIB var jo før aksjen begynte å øke nærmest gratis mens andre selskaper begynner på kanskje 1 milliard.
Ser en da på verdistigningen så må jo denne bli veldig stor for de som kom tidlig inn i PCIB mens selskapsverdien fortsatt ligger veldig lav sammenlignet med andre.

Og dette forholdet drar en vel med seg ganske lenge.
Det synes ikke å være så enkelt at en kan kjøpe noe billig og så forvente at prisingen skal gjenspeile verdiene i selskapet.

Utgangspunktet ser ut for å ha alt å si men til syvende og sist så seirer vel fornuften.

Ingen som synes mcap er høy på BGBIO men på PCIB er prisinen altså for høy og i NANO leiren er prisingen latterlig billig på 4,4 milliarder kroner.

Hvor er fornuften i dette?

Innlegg av: rusbrus (19.01.18 16:51 ), lest 5572 ganger

liang
Ikke alt som prises ut i fra fornuften og spes bio-bransjen kan få mange "rare" utslag.
Men bare rolig, kommer resultatene så kommer kursen. Det kan du være 100% sikker på selv om veien frem kan virke både kronglete og merkelig til tider.
PCIB har levert KUN positive resultat i lengere tid og kursen har da rørt på seg vil jeg si.
Innlegg av: Andor (19.01.18 16:57 ), lest 5559 ganger

Får håpe bleieinvestorene fortsetter nedsalget,da blir det kjøp i fra Andor.
Innlegg av: Otard (19.01.18 17:05 ), lest 5523 ganger

liang
Grunnene du ramser opp er grunnen til at jeg har nesten bare PCIB aksjer og litegranne PHO som også er underpriset så det holder.

Det er liten grunn til at PCIB skal være mindre verd enn NANO, så derfor venter jeg med å flytte over noe midler til NANO før vi er over 150 kr

Kanskje opprinnelsen (PHO) er grunnen til en del av skepsisen?

Men raset etter at hode/nakke studiet ble lagt ned sitter i ryggmargen til en del investorer enda.

Det må leveres, og det blir levert hele tiden nå syns jeg.
Innlegg av: Bonusfrelst (19.01.18 17:25 ), lest 5468 ganger

Liang, jeg tenker akkurat det samme. Er ikke Oncoinvent også verdsatt til rundt en milliard, og hvor langt er de i det kliniske løpet?

Videre tror jeg det sitter langt inne mtp på historikken til PCIB. Folk er kortsiktige i aksjemarkedet. Det tar mange år før et produkt er på markedet, ikke et par år fra de er på børsen. Må gjenta Per W og Snøffelen her. Ørkenvandringen er over. Den reelle kursen kommer til å reflekteres før eller siden. Se på Algeta kursen.
Innlegg av: Otard (19.01.18 17:42 ), lest 5432 ganger
Endret: 19.01.18 17:43

Og er vi, som mye tyder på, på markedet i slutten av 18 begynnelsen av 19 så skal vel ca 900 prises inn i løpet av 19.

Det er absolutt på tide å begynne å prise det inn!

Ble dette haussing eller er det bare realiteter? Jeg mener det er realiteter!
Innlegg av: BenteBazooka (19.01.18 18:27 ), lest 5322 ganger

Og tillegg så har på det tidspunktet muligens fimavacc begynt å kastet penger av seg i form av ut-lisensiering av vaksine-teknologien basert på fase I resultatene
Innlegg av: bravi (19.01.18 21:03 ), lest 5219 ganger

Tror det blir mulig å få kjøpt Pcib langt ned på 40 tallet, kanskje enda lavere. Så på dagens Rsi, den er nå under 70 for første gang siden midten av desember, siste toppen i kursen er lavere enn den forrige. Stigend trendlinjer i chartene for både kurs og Rsi er brutt nedover. Mange tegn som tyder på at kursen skal ned i nærmeste fremtid. I tillegg vet de fleste at TTT i denne sektoren. Når luften har gått ut av ballongen vil kursen sige nedover også av den grunn, bare se på Nano.

Vurderte sterkt å gevinstsikre når kursen var over 60 men fikk meg ikke til å selge. Nå har ikke jeg så stor beholdning at det betyr all verden. Har tenkt å øke litt men synes priser langt over 40 er i drøyeste laget. Hadde jeg derimot vært f.eks Rusbrus hadde jeg gevinstsikret for en stor del av beholdningen spesielt når man kan forvente at aksjene kan kjøpes igjen ihvertfall 20-40% billigere innen rimelige tid. Da er det penger tapt å ikke gevinstsikre, det er helt klart.
Innlegg av: Snøffelen (19.01.18 21:24 ), lest 5166 ganger

Gevinstsikring er en form for trading og som kjent er det svært vanskelig å treffe topper og bunner.

Skal man gevinstsikre bør det jo være fordi de pengene skal ut av PCIB, for alltid, ellers er det i prinsippet trading

Hadde jeg solgt PCIB-aksjer på 45 kroner i desember 2016, kunne jeg kjøpt igjen på 11 kroner, og hadde jeg solgt på 37 i april 2017 kunne jeg kjøpt igjen på under 20 i løpet av 2017.

Men siden jeg vet at biotek er vanskelig å time trader jeg ikke.

Hadde jeg tenkt som deg Bravi kunne jeg sikkert hatt 3000% avkastning, men jeg har "bare" 550%.

Tradingen overlater jeg til lurifakser som deg Bravi.
Innlegg av: BenteBazooka (19.01.18 21:36 ), lest 5121 ganger

Bravi

Gjør man som du sier å ser på Nano, så gikk jo den fra 20-tallet opp til 60-tallet. Fra der falt den sakte ned mot 50-tallet i 2-3 uker før den var oppe i over 120.

Tror de som gevinstsikret på 50-tallet angret etterpå...

Innlegg av: Snøffelen (19.01.18 21:54 ), lest 5100 ganger

Ikke for å «henge ut» noen men med fasiten (dagens sluttkurs) i hånd ser man at trading ikke spesielt lett. Noen ganger går det OK mens andre ganger går det mindre bra, særlig i biotek.

«Innlegg av: rusbrus (13.01.18 11:41 ), lest 641 ganger
RE^1: PCIB - sluttkurs uke 2?
Jeg solgte 20k på 52,50 og trodde jeg skulle komme inn billigere for noen dager siden men måtte opp i 56,10 for å kjøpe tilbake. Pytt det ble en riktig avgjørelse så nå er jeg på 200k igjen.»

«Innlegg av: rusbrus (13.01.18 12:54 ), lest 518 ganger
RE^1: PCIB - sluttkurs uke 2?
Otard
Prøvde litt i går også. Skulle selge 20k men fikk ut 14 på 63 og inn igjen på 61. Ble da noen kr det også.

«Innlegg av: dr. Stockman (24.12.17 14:13 ), lest 4362 ganger
RE^1: PCIB - Accelerated approval gir "blockbuster-garanti"
Det beste jeg kan håpe på er vel at "menigheten" forlengst er fullinvestert, og at den store omsetningen etter nyheten skyldes spekulanter som hoppet på et tog i fart, men som raskt mister tålmodigheten når toget bakker. Trenger bare kursen ned til 25 kr så blir det ti ganger så mange aksjer som første gang jeg var innom PCIB»

Trading er sikkert i gøy, men i biotek så tror jeg at gevinstene ofte blir små mens tapene (as lost opportunities) fort blir store.

Innlegg av: Bonusfrelst (19.01.18 21:59 ), lest 5093 ganger

Creds til de som klarer å trade inn noen prosenter her og der, men det er vel mest backtrading på HO. Ingen som bommer på tradinga her. Har en følelse av at de som trader kan hente en del prosenter her og der, men at de aldri blir med på de store oppturene. De er selvfølgelig fornøyd med flere titals prosenter i gevinst, men er jo ikke med fra f eks 10 kr til 50 kr. Høydeskrekken tar de som ikke kjenner caset og det fundamentale. Dette er mine tanker rundt dette.
Innlegg av: bravi (19.01.18 22:37 ), lest 4988 ganger

BB, når jeg pekte på Nano tenkte jeg på utviklingen siste året, fra 120 til 80 pga. lufta ut av ballongen, TTT osv. Hvis vi ser på utviklingen i Nano høsten 2016 ser jeg likhetstrekk med den i Pcib siste måned, men Pcib har gått enda brattere. Jeg kjenner ikke Nano caset og hvordan nyhetsstrømmen var der godt nok til å ha noen formening om utviklingen kan sammenlignes. Jeg tror ikke det vil komme noe hopp i kursen på Pcib uten at det kommer nyheter (hvis da ikke noen bestemmer seg for å kjøpe seg kraftig opp i selskapet). Nyheter kan komme når som helst, det kan også melding om emisjon.

Gevinstsikring er noe som alltid foregår, det jeg har tapt mest på på børsen er nettopp at jeg ikke har gevinstsikret. Til snøffelen vil jeg si at jeg er hverken en trader eller lurifaks, snarere tvert imot. Har allerede svidd fingrene en gang på gevinstsikring i Pcib, men det behøver ikke være galt for det, det er heller unntaket som bekrefter regelen at man bør gevinstsikre. Jeg har vært med på opp og nedturer så det holder. Skjønner godt strategien til snøffelen, da trenger man ikke forholde seg til slike problemstillinger. Hovedgrunnen til at jeg ikke gevinstsikret i Pcib når den var over 60 var bla. de gode innleggene til snøffelen m.fl her på forumet, takker for fine innlegg. Da får man bare sitte i ro da og heller kjøpe mere hvis kursen faller, det er også en strategi i dette caset.
Innlegg av: dr. Stockman (19.01.18 22:53 ), lest 4953 ganger

Fort gjort å ta gevinst på feil sted ihvertfall. NANO regner jeg ikke da jeg anser det som et langsiktig eierskap. Men så ble jeg fristet til å selge i PCIB (riktignok i den hensikt å skaffe meg flere PCIB-aksjer - og det kunne jo vært en moderat suksess om jeg hadde nøyd meg med 4 kroner billigere ny inngang). I PHO og Targovax har jeg derimot latt gevinstene langt på vei fordunste uten å bli realisert, og har endog doblet i PHO. Likevel kan jeg vel ikke klage ettersom min nyopprettede tradingportefølje reddet året på inntektssiden, og PCIB trakk største lasset.
Innlegg av: Snøffelen (19.01.18 23:31 ), lest 4887 ganger

Problemet med trading er at den fort blir kortsiktig, og siden biotek har en tendens til å gå veldig fort opp, og ha lange perioder med stillstand så må man rett og slett ha litt flaks for å tjene penger.

En kompis av meg sikret gevinst i NANO med å være med fra 13 til 18 kroner, og å være med i PCIB fra 11 til 27 kroner (7 kroners emisjon inkludert). Tjente sikkert 600 000 - 700 000 på hele opplegget, men solgte siste halvpart ved oppgangen da Myrlid stod frem i DN før jul.

Selvsagt dumt å se bakover i aksjemarkedet, men hadde han fulgt mitt råd om å bli sittende så kunne han hatt noen millioner i gevinst nå.

Poenget er ikke å si at det var en dum avgjørelse, poenget er at i biotek så lykkes 1 av 10 som går inn i klinisk fase, og da blir det feil strategi å ta 50% eller 100% gevinst hvis man sitter på vinnerhesten.

Innlegg av: Durable (20.01.18 00:06 ), lest 4806 ganger

Hvor langt ned???

Jeg er da ikke villig til å selge noe som helst på dagens kurser, selv om jeg har en solid papirgevinst.

Har ingen planer om å selge på flere år ennå, og dersom muligheten byr seg kommer jeg til å karre til meg ytterligere noen tusen aksjer, selv om jeg allerede innehar et mer enn brukbart femsifret antall.
Innlegg av: Picosalax (20.01.18 02:35 ), lest 4735 ganger

Jeg gjorde en generaltabbe, solgte PCIB for 6 , og hev meg på bølgen av entusiasme som preger aksjen nå. 5 000 pr aksje ? Nope. Den skal nok atskillig lengre ned, kfr nano og trvx.
Innlegg av: ketle homeowner (20.01.18 02:43 ), lest 4706 ganger

Ikke lett å si. Det spørs hvor lenge det går før vi får neste positive melding. I lange tørkeperioder uten nyheter har kursene for alle selskaper en tendens til å sige nedover.
Innlegg av: Otard (20.01.18 02:39 ), lest 4725 ganger

Du er ikke mye edru.
Innlegg av: don_suger (20.01.18 04:56 ), lest 4697 ganger
Endret: 20.01.18 05:05

Herregud, for en gjeng med hengerumper og dilletanter! ;-)

Klager og syter over at "det er så lenge til neste nyhet". Er det mulig å være så korttenkt?

Siden 20.Des har vi fått ->>>

1. Melding om at pcib har kommet til enighet med fda og ema, på mange punkter, om en pf2 studie
2. I samme melding hintes det om mulig AA
3. I Radium podcast denne uken bekrefter CEO at pcib får pf2 og at det vil gis AA såfremt resultatene når visse kriterier
4. Denne uken, dagen etter podcast, bekrefter pcib at Topp 10 selskap fortsetter sitt samarbeid med pcib innen fimanac

Det er totalt ubegripelig at man da, etter disse kjempenyhetene, "sutrer" over at nå vil det nok gå "kjempelenge" til neste gode nyhet, så nå går det nok rett i dass.

Hvis man ikke en gang gidder å vente til Januar er ferdig eller kanskje så "lenge" som til Mars så er kanskje ikke biotek noe man går inn for å virkelig tjene de store pengene? Joda, det er visse her inne som har gjort seg millioner på kort tid, men jeg snakker om mere enn en gevinst på 6-7 millioner.

En gevinst som kan gjøre en økonomisk uavhengig for resten av livet hvis dette går bra...

Dere som tenker slik må selvsagt få lov til det, men jeg spør hvor er logikken deres opp i alt dette????
Innlegg av: gepard1 (20.01.18 05:13 ), lest 4671 ganger
Endret: 20.01.18 05:15

Meldt av PCIB;

1. Endelig avtale med FDA om P2, AA, og interimavtale om markedstilgang, kan foreligge naar som helst.

2. Partner for GGk medisinen, med upfront payment kan foreligge naar som helst.

3. Oppdateringer paa fimaVacc resultater kan foreligge naar som helst. Forventer minst to av disse foer de endelige fase I resultatene kommer, foer sommerferien.

4. Nye avtaler med vaar fimaNac partnere kan foreligge naar som helst.

Modige de som selger I disse dager, da de fort kan gaa glipp av en tredobbling I aksjekursen I loepet av kort tid. Men hver sin lykkes smed;-)) Dette er antageligvis ett av de dummeste tidspunktene I PCIB's historie og selge paa.
Innlegg av: Sector (20.01.18 05:27 ), lest 4681 ganger
Endret: 20.01.18 05:33

Synd å selge nå, iflg. oppdatert analyse av aksjeanalyse.com ( de har fulgt PCIB lenge) kan aksjen gå til kr. 150 innen 6-12 mnd.
.....
PCI Biotech-aksjen viser altså en svært sterk utvikling nå, og etter å nylig ha utløst et kraftig teknisk kjøpssignal.

Det ble utløst et svært kraftig teknisk kjøpssignal for PCI Biotech da aksjen nylig brøt opp i fra en stor rektangel konsolideringsformasjon, da aksjen brøt opp i gjennom et svært viktig teknisk motstandsnivå rundt 35 kroner.

Aksjen møter nå lite teknisk motstand videre oppover, og i henhold til den langsiktige stigende trenden som startet i slutten av 2016.

Ja så indikeres et potensiale for aksjen helt opp i mot 150 kroner, og det gjerne på så kort tid som bare de neste 6-12 måneder.

Slik vi skrev om i vår forrige positive analyse av PCI Biotech så indikerer det nå svært positive tekniske bildet for aksjen at den kan ha potensiale til å flerdoble seg på gjerne bare de neste 12 måneder.

Vår egen tekniske og kvantitative analysemodell SignalListen er også i kjøpssignal for aksjen.

Vår egen tekniske og kvantitative analysemodell SignalListen var også i kjøpssignal for aksjen under den kraftige oppgangen fra oktober 2016 og til februar 2017 da aksjen steg fra rundt 5 kroner og til 35 kroner den gang, og da hele 7-doblet seg på bare fire måneder.

Så hvis man synes det virker ‘gale matias’ å skulle mene slik vi formidler her, og basert på det tekniske bildet for aksjen nå, at vi mener aksjen har potensiale til å kanskje kunne tredoble seg på 6-12 måneders sikt.

Ja så får vi vise til at kunne aksjen sjudoble seg på fire måneder fra oktober 2016 og til februar 2017, så hvorfor skal den ikke kunne doble seg og kanskje tredoble seg nå i løpet av 6-12 måneder?

Verken jeg eller Aksjeanalyser.com eller noen som helst andre har fasit-svaret på hvordan verken PCI Biotech-aksjen eller hvilken som helst annen aksje kommer til å utvikle seg, og jeg og Aksjeanalyser.com formidler bare, og basert på blant annet mine nærmere 30 års erfaringer jeg har nå med teknisk børs og aksjeanalyse, hva mener og tror om den videre utviklingen for aksjer, indekser, valuta og råvarer som det leveres omfattende tekniske analysetjenester rundt hos Aksjeanalyser.com.

Innlegg av: Fru.Pedersen (20.01.18 07:20 ), lest 4653 ganger
Endret: 20.01.18 07:34

Bare hyggelig med en skikkelig dipp nå som aksjen er derisket.
Jo større dipp, jo mer penger til slutt :)
Er vi heldige så kan vi få litt drahjelp av budskjettkaoset i US.
Innlegg av: Londonmannen (20.01.18 08:15 ), lest 4598 ganger

Snøffelen
Hva angår ditt syn på trading, så støtter jeg deg fullt ut. Har man tro på at et selskap skal lykkes med det fundamentale, så vil man uten tvil få størst gevinst ved å sitte langsiktig. Og spesielt i farmasiaksjer vil dette kunne gi seg astronomiske utslag.

Trading er nok lettest og sikrest når man vet fasiten og at enkelte benytter seg sv backtrading for å bygge seg et bedre image, er ikke noe ukjent fenomen i NANO.

Personlig sitter jeg må langsiktig i både PCIB og NANO og jegvhsr etterhvert såpass tykk hud at latterliggjøringen fra tradere biter ikke på meg. Når tiden er inne skal jeg gjerne sammenligne gevinstene og jeg føler meg rimelig sikker på hvem som vinner den konkurransen.

Ha en fortreffelig god helg!
Innlegg av: Snøffelen (20.01.18 10:27 ), lest 4489 ganger
Endret: 20.01.18 10:28

« Har man tro på at et selskap skal lykkes med det fundamentale, så vil man uten tvil få størst gevinst ved å sitte langsiktig. Og spesielt i farmasiaksjer vil dette kunne gi seg astronomiske utslag»

Londonmannen, der er vi helt på linje, fokus på det fundamentale er en god plan generelt, men spesielt i biotek.

Det er opplagt at man kan misse hele caset hvis man er ute når de virkelige gode nyhetene kommer, og oppgangen etter 20. desember viser at en jevn oppgang på 1 måneds tid faktisk kan være vanskeligere å få med seg enn en oppgang som skyldes plutselig partneravtale.

Men det er ikke bare når det går oppover det lønner seg å holde fokus på det fundamentale, også når caset surner så bør man gjøre det. Clavis er et godt eksempel:

Clavis hadde akkurat bommet på sitt ene av 2 produkter og kursen hadde gått fra 63 til 8 kroner. Og feil logikk her var selvsagt at aksjen nå var superbillig fordi den hadde falt så mye, og at man hadde «enda et skudd på mål» via sitt andre produkt, som var omkvedet.

"Innlegg av: Value Investor (29.11.12 10:27 ), lest 1397 ganger
Ticker: CLAVIS
RE^1: Clavis- er sikrere på neste skudd på mål.
Nå har jeg ikke gjort noen dypere granskning av selskapet, men for meg virker jo CLAVIS som et veldig bra bet på dagens kurser. Hva sier dere? Er spesiellt intressert i å høre fra de som evt har noen motforestillinger.

Value Investor"

Og siden jeg er interessert i biotek så tok jeg meg en times tid for å gå gjennom årsrapporter, meldinger etc, og svarte på Value Investor sin utfordring (som oppsummering og tillegg til det jeg refererte til i denne tråden 22:07):

"Innlegg av: Snøffelen (29.11.12 22:23 ), lest 1182 ganger
Ticker: CLAVIS
RE^1: Clavis- er sikrere på neste skudd på mål.
For all del remisjonsrate på 15% versus 2,5%, og median overlevelse på 5,5 måneder versus 1,5 måneder er imponerende. Men Value Investors utfordring var om det eventuelt var noe som talte i mot, og som sagt er det at man sammenligner med historiske data i fasee 2, kontra i fase 3 hvor oppsettet er "skulder ved skulder":

Drug: Elacytarabine
Drug: Investigator's Choice

I følge clinicaltrials.

Etter mine begreper er det et ekstra lite spenningsmoment ved studien, som det er verdt å reflektere over om man skal kjøpe aksjen»

Som kjent så feilet Clavis dette:

«01/04-2013 17:00:00: (CLAVIS, CLAVISO.ST) Clavis Pharma announces negative outcome of Phase III CLAVELA trial with elacytarabine in patients with acute myeloid leukaemia
Median survival in the elacytarabine arm was 3.5 months, compared to 3.3 months
in the control arm, with a hazard ratio of 0.97. Adverse events were comparable
between the two arms, and no meaningful differences were observed in any
subgroup analyses.”

Mao aksjen var ikke billig, selv den teknisk sett var det. Den var fundamentalt dyr. Og de som tok seg tida til å reflektere over fundamentalene kunne både redusert tapet noe, eller unngått å kjøpe. Clavis endte vel på ca 1 krone....
Innlegg av: Fabi (20.01.18 11:22 ), lest 4408 ganger

Bravi:
"Gevinstsikring er noe som alltid foregår, det jeg har tapt mest på på børsen er nettopp at jeg ikke har gevinstsikret"

Dette er den aller verste misforståelsen i markedet. Det er ganske enkelt ikke riktig. Spesielt innen biotec.
Det er tapere man skal selge. Dvs man skal "tapssikre". Selg et lite tap før det blir et stort tap.
Vinnere i biotec skal man ri helt til mål (oppkjøp).

Jeg ler rått av tradere som hevder de har snittverdi på -50 kr etc etc. Det er bare vrøvl. Man kan ha flaks fra tid til annen, men gjennom et helt liv blir det garantert tap.

Det er umulig å slå "buy & hold" i et biotec med suksess. Det er ikke mange av dem. Når man endelig finner dem er det utilgivelig å ikke gripe muligheten.

FDA sier at det er uetisk å fortsette testing med kontrollgruppe som ikke får PCIB-behandling særlig lenge. Kan man få klarere signal enn dette ?

Jeg selger ikke en aksje før hele PCIB blir kjøpt av Big Pharma. Den dagen blir jeg enormt rik. Algeta ga meg et kvantesprang i livet. Neste gang blir legendarisk pga mye større innsats. Det blir Nano, PCIB eller begge.
Innlegg av: Snøffelen (20.01.18 11:26 ), lest 4398 ganger

"Innlegg av: ketle homeowner (20.01.18 02:43 ), lest 312 ganger
Ikke lett å si. Det spørs hvor lenge det går før vi får neste positive melding. I lange tørkeperioder uten nyheter har kursene for alle selskaper en tendens til å sige nedover."

Klart det vil være perioder med nedgang, det skjønner jo alle som har sett en graf på aksjekurser, og det er sant selv om det skulle være slik at de eneste grafene du har sett i hele ditt liv er de historiske kursene til Algeta og Genmab.

Men når jeg sitter på fase-3-toget så tåler jeg at det rister litt.
Innlegg av: rusbrus (20.01.18 12:03 ), lest 4346 ganger

Mange meninger om rett og galt mht til salg.
Kan jo fortelle min status ( vil jo komme frem på listen etter hvert uansett)
Solgte 20k på 58,64 så 24k på 60,08 og til slutt ca 18k på 55,0
Vurdere å redusere med totalt 100k.( går ikke under 55)
Jeg har snitt 16 inngang og dermed en eventyrlig gevinst.
At jeg selger har IKKE NOE MED AT JEG HAR MISTA TROEN men at jeg rett å slett var alt for tungt eksponert.
Var fast bestemt på å sitte med 100k men ble så "blendet" av all positiv info at jeg bare fortsatte å hamstre og plutselig var jeg på 200k.
Har vært på børs i 25-30 år og aldri tjent så mye på en aksje som denne og da kan jeg bare ikke rote bort alt( i min verden er ikke noe 100% sikkert når det gjelder aksjer og spes bio er risiko derfor sikrer jeg inngangen og vell så det)
Personlig synes jeg 100k også er en bra post og er innstilt på å være med en god stund videre med denne.
PS. Blir fallet for stort så kommer jeg nok på banen igjen.
Innlegg av: don_suger (20.01.18 13:45 ), lest 4200 ganger

Rusbrus, jeg har full forståelse for at du tar gevinst. At du sitter igjen med brorparten vitner jo om at du har troen :-)

Jeg er ikke fullt så eksponert som deg, men dog fullastet i forhold til min økonomi. Jeg har ca 47k aksjer og en inngang på 10 NOK, men jeg har også kjøpt på veien oppover.

Jeg skulle nok også sikret meg ved å ta ut litt gevinst, men jeg har valgt å stå løpet ut, da caset bare virker sterkere og sterkere. Jeg er også redd for en nedgang framover, slik vi så sist vi gikk opp til 38 NOK eller en nedgang slik Nano har opplevd siden den peaka på 127 NOK.

Jeg tror allikevel ikke dette nå skjer, da alle signaler peker mot at vi kommer oss på markedet. Blir det en markedsgodkjennelse tror jeg det vil bli enkelt å selge produktet grunnet ingen offisiell og god nok behandling per i dag.

Når man da vet at fimavacc også ligger å vaker i bakgrunnen og nyheter kan komme når som helst, kan jo dette bli rene dynamitten.

Man bør i hvert fall ha tolmodighet ut 2018, da mye for fimachem og fimavacc da er staket ut.
Innlegg av: flaksegrisen (20.01.18 13:10 ), lest 4280 ganger

Eg har kun ett selskap jeg skulle solgt redusert i. ca ti selskaper jeg solgte meg ut i alt for tidlig og en jeg klarte å time nesten perfekt.

Så min erfaring er klar, ikke selg deg ut for tidlig.

Og aller beste tips, sett deg så godt du kan i de selskapene og markedene du investerer i.
Innlegg av: Snøffelen (20.01.18 13:23 ), lest 4262 ganger

Fornuftig det rusbrus, alle må ta sine egne beslutninger og kjenne på sin egen komfortsone.

Selv er jeg, tro det eller ei, ganske opptatt av å ta lav risiko. Det var jo derfor jeg i flere år satt i et case som Photocure. Et case med stor oppside, men likevel inntekter som gjorde nedsiden ganske behagelig. for jeg visste at som normal lønnsmotager med mulighet til å ikke satse noe særlig mer enn litt over en million, så er det alfa og omega å ikke bomme på starten. Nå gikk det ikke slik med Cevira som jeg håpet og trodde, og tenkte at aksjen ikke kunne gå noe særlig under 30 til 33 kroner. Men det gjorde den jo, og på 27 kroner så er den jo fortsatt skikkelig seig materie.

Men Photocure kommmer, det er jeg sikker på!

Computum sier at det er viktig å ha flaks, og det er jeg i grunnen enig i. For 4 år siden så sa jeg til en kamerat at min "gameplan" var å gradvis flytte gevinst fra Photocure over i Nordic Nanovector og PCI Biotech, når Cevira-avtalen kom.
Så hadde det blitt Cevira-avtale så hadde jeg hatt det Computum kaller flaks, og vært top10 aksjonær i både PCIB og NANO.

At jeg bøttet innpå PCIB-aksjer i når den stod i 5 til 6 kroner, og kommer til å forfølge PCIB i mange år til er etter mitt skjønn relativ lav risiko.

Og jeg er veldig fornøyd med dagens styre, ledelse og advisory board, for jeg stoler 100% på at de har den rette strategien og vil ta de rette beslutningen for å få maks ut av PCI-teknologien.
Innlegg av: Fabi (22.01.18 09:49 ), lest 4029 ganger

Bare å kjøpe med begge hender nå :-)
Folk ser på %-vis stigning, ikke på verdien av PCIB.
Å få et legemiddelfirma som snart får markedsadgang til prisen av en pølsekiosk (1,3 mrd) ..... :-))))
Innlegg av: SafeInvest (22.01.18 09:54 ), lest 3967 ganger

Her er det bare å legge seg i sivet....

Mange som kjøpte på 60 tallet som får panikk nå. I tillegg skal vel robotene teste stop/loss, så her vil det være god muligheter for å kjøpe billige aksjer en stund(?) fremover.
Innlegg av: BenteBazooka (22.01.18 09:58 ), lest 3936 ganger

RE^3: PCIB - hvor langt ned er dere villige til å selge ? (50 ?)

Er nok mange som har solgt i påvente at kursen skal synke, som får panikk om kursen stiger også...

Litt på siden, men tenk om dette skjer PciB:
https://e24.no/boers-og-finans/sanofi-kjoeper-bioverativ-for-91-milliarder-kroner/24239118
Innlegg av: Gunnersaurus (22.01.18 10:16 ), lest 3851 ganger

På børsen finnes det investorer med ulik strategi, tidshorisont, forståelse av caset, samt risikoaversjon. De risikoaverse herjer nå og de foretrekker en noe lavere sikker inntekt fremfor en høyere usikker inntekt. Jeg synes personlig at det er overraskende at noen fremdeles selger unna på dette nivået. På den annen siden, de som selger nå skjønner antageligvis ikke bæret hvorfor slike som meg tviholder på aksjene i og med at avkastningen er enorm. Årsaken til at jeg ikke svetter nevneverdig over en slik nedgang er at det fundamentale i aksjen ligger i grunn som en bunnsolid grunnmur. Vi venter på meldinger fra selskapet på finansieringsløsning av Pivotal Fase II, avlesninger på 6 radiologisk evaluerbare pasienter på Extension studien, samt endelig avklaring angående utformingen av Pivotal Fase II. Ledelsen har ikke gitt oss noen grunn til å kaste kortene. Snarere tvert imot. Hang in there :O) Belønningen kan bli stor for de som holder ut hele maratonet.
Innlegg av: columna (22.01.18 10:27 ), lest 3811 ganger

Ja, her er det SÅ mye spennende som skjer fremover så jeg sitter iallefall helt i ro..:)

Litt oppdateringer fra fimaVacc bør vel også komme om ikke alt for lenge?

2017 var spennende, men 2018 kan bli veldig spennende... (PW)

Innlegg av: SafeInvest (22.01.18 10:41 ), lest 3775 ganger

At kjøpersiden har tørket opp i løpet av kort tid tyder vel bare på at kunnskapsnivået og kjennskapen til Pcib er lav.

Så sett i lys av det er det jo en imponerende oppgang vi har lagt bak oss. Så blir det spennde å se hva som skjer når markedet virkelig oppdager Pcib....
Innlegg av: Una-rafting (22.01.18 11:08 ), lest 3702 ganger

Dette kursfallet må jo være positivt for de som vil inn, og kjenner til potensialet isåfall. Hva er egentlig greia med å betale mest mulig for en aksje!??

Var vel en eller annen storhet i aksjemarkedet som sa: De eneste som vil ha aksjeprisen opp er de kortsiktige dvs de som skal selge.
Innlegg av: aksjeNuben (22.01.18 11:38 ), lest 3577 ganger

Klarer dere ikke å bryte ned under 50, kom igjen da dere kortsiktige fjolsa.
Innlegg av: Lothian (22.01.18 13:05 ), lest 3461 ganger

Her er det bare å sitte stille og vente på neste trigger..hvis en har tro på PCIB og den/de neste triggerne er positive.

Nå er det robothandel med små volum...og hvis en er flink til å trade kunne en muligens øke beholdningen med noen få tusen aksjer hvis en startet med en 20k aksjer (et eksempel); hvis en hadde timet dette omtrent perfekt den siste uken kunne en klart å få solgt 20.000 på 60...og kjøpt igjen på 51 i dag..da ville en ha økt til 23.529 aksjer.

så får en holde den økningen oppimot risikoen det er å være ute noen timer/dager og nettopp DA kommer neste trigger....

Lothian.

PS. Personlig har eg skrapt sammen noen ekstra midler og lastet ytterligere 3k på 55, 52 og 51 den siste uken.
Innlegg av: SafeInvest (22.01.18 13:08 ), lest 3438 ganger

Her må vi blø ut kortsiktige og gevinstsikrere. Trodde de var tom forrige uke....
Innlegg av: Fabi (22.01.18 13:53 ), lest 3354 ganger
Endret: 22.01.18 14:02

Jeg tror dette var bunnen. Vi kommer høyst sannsynlig aldri ned mot 50 igjen.
Tipper vi bryter opp gjennom 60 meget snart igjen.
Da er det dere som solgte som får panikk :-)))))
Innlegg av: rusbrus (22.01.18 15:28 ), lest 3166 ganger

Kjøpersiden "tørker ut". Enkel forklaring på det er jo at dem som har trua har kjøpt seg ferdig og sitter i ro. Husk det har vært STORT volum siste ukene og det skal mere til å gå inn nå enn på 25.
Alle aksjer er avhengig av nyheter for å gå videre og tror/vet man at det kan ta noen uker før neste nyhet så vil ALLTID en aksje sige litt uansett hvor bra det ser ut på sikt.
Alt er med andre ord helt normalt.
Innlegg av: Gunnersaurus (22.01.18 15:53 ), lest 3103 ganger

At kjøpersiden har tørket ut mener jeg blir feil å si. Det er forholdsvis høy omsetning i aksjen (altså mange som handler). Problemet er slik jeg ser det en udisiplinert og utålmodig selgerside. På ett eller annet tidspunkt vil vi se en uttørket selgerside og da vil du se at kjøperne kommer etter.

"An investment in knowledge pays the best interest." - Benjamin Franklin

When it comes to investing, nothing will pay off more than educating yourself. Do the necessary research, study and analysis before making any investment decisions

Innlegg av: nextmove (22.01.18 17:09 ), lest 2977 ganger

På tide å minne om dette sitatet fra Warren Buffett:

"Price is what you pay, value is what you get.”
Innlegg av: BenteBazooka (22.01.18 17:14 ), lest 2965 ganger

PciB skal delta på 2 konferanser i løpet av de neste 2 ukene.

Cholangiocarcinoma Foundation, Annual Conference, Salt Lake City, January 31-February 2, 2018
Biotech and Money, London, February 5-6, 2018

De hviler ikke på lauvbærene
Innlegg av: Snøffelen (22.01.18 21:48 ), lest 2752 ganger
Endret: 22.01.18 21:49

Den Salt Lake turen må ha kommet opp ganske nylig på PCI Biotech sin hjemmeside. Kan ikke huske å ha sett den der før.

http://pcibiotech.no/partnering/

PCI Biotech var blant sponsorene i fjor også, men den var ikke listet opp på "reiseplanen".

Får forøvrig veldig gode "vibber" av å se at PCIB er godt synlig på listen blant sponsorer.

https://cholangiocarcinoma.org/misc2/2018-annual-conference/

Er spent på programmet, og det fine med denne konferansen, sånn rent bortsett fra at alle som betyr noe er der, er at det legges ut videoer av alt på youtube et par uker i etterkant.

Tenkte å avvente for å se hva som kom ut av dette, men kan vel like gjerne si at dette er på min triggerliste.
Innlegg av: nextmove (22.01.18 22:23 ), lest 2636 ganger

Ja, på konferansen i Salt Lake City samles nok stort sett alle Key Opinion Leaders innenfor fagområdet. Deres rolle som premissgivere for FDAs og EMAs vurderinger tror jeg er betydelig.

På kongeransen er også pasientorganisasjonene godt representert. Ikke uinteressant med henblikk på rask inkludering av den avsluttende kliniske utprøvinga som snart vil starte opp.

Innlegg av: Dividend (22.01.18 22:44 ), lest 2553 ganger
Endret: 22.01.18 22:49

Snøffelen

Ref Salt Lake

Kjennet du til om Merck eller Bristol Myers Sqibb har noe på trappene innen gallegangskreft?

Husker Red Hill fra en liste du refererte til i en tråd om konkurrenter.

En kjempeanledning for pcib å møte potensielle partnere.
Innlegg av: SafeInvest (22.01.18 23:17 ), lest 2415 ganger

Dividiend,

Jeg hadde et lengre innlegg for en ukes tid siden angående CPI mot GGK.

Koknklusjonen min er det bare er 10-15% av GGK pasientene som er forventet å få en effekt av CPI.

I tillegg tar det lang tid før immunsystemet er ferdig aktivert når man bruker CPI, det kan gå mer enn 3 måneder før immunsystemet klarer å bekjempe kreften. Dette er 3 måneder denne pasientgruppen ikke har....
Derfor er det ikke anbefalt at pasientene deltar i dette studiet før de har gått på gem-cis kur.
Innlegg av: Snøffelen (22.01.18 23:05 ), lest 2485 ganger
Endret: 22.01.18 23:07

BMS har kjøpt tilbake Varlatinib fra Alsan

https://www.fiercebiotech.com/biotech/bms-buys-back-early-oncology-rights-from-asia-partner

BMS buys back early oncology rights from Asia partner
by Stacy Lawrence | Aug 10, 2016 11:39am

"Aslan’s two most advanced candidates are in Phase II testing: varlitinib, a pan-HER inhibitor in development in cholangiocarcinoma, gastric and breast cancers that’s in-licensed from Array Biopharma ($ARRY), and ASLAN002, a RON and MET inhibitor being developed for gastric and breast cancers."

Husker ikke alle kliniske detaljer på Varlatinib men kan få postet det ved anledning.
Men det var ikke i nærheten en gang, as I recall.
Innlegg av: Snøffelen (22.01.18 23:12 ), lest 2444 ganger

Merck har selvsagt Keytruda, som de prøver ut på alle solid tumors mellom himmel og jord, i dette åpne fase 2 studiet ferdig i 2023.

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT02628067

In this study, participants with multiple types of advanced (unresectable and/or metastatic) solid tumors that have progressed on standard of care therapy will be treated with pembrolizumab.
Innlegg av: Snøffelen (22.01.18 23:19 ), lest 2412 ganger

"En kjempeanledning for pcib å møte potensielle partnere."

Det er vel først og fremst KOLs og pasienter og pasientorganisasjoner som er der.

Men jeg anser det som minst like viktig, for pasientene velger i stor grad behandling selv (mange definerer seg selv som "clinical trials junkies"). Og med de resultatene PCIB har så vil det legge et enormt press på regulatoriske myndigheter om raskest mulig godkjennelse.

Jeg er ganske sikker på at godkjennelse vil komme ved interim analyse, men hva om man har innrullert 12 pasienter i extension study og 60 til 70% får PR og 25% til 30% får CR, hva da? Da vil det bli skikkelig trøkk. Blir nesten uetisk å trekke i en randomisert studie om hvem som skal "få leve" og ikke.

Jeg synes uansett det er superviktig å få til en randomisert studie slik at selv den minste "tvil" feies av banen.
Innlegg av: Dividend (22.01.18 23:31 ), lest 2367 ganger

Gode poenger Snøffelen

Men tror du ikke at de fleste sponsorene herunder de nevnte stiller på konferansen?
Innlegg av: nextmove (23.01.18 00:08 ), lest 2307 ganger
Endret: 23.01.18 00:09

De fleste farmasiselskaper med produkter i pipeline eller med ambisjoner om å gjøre seg gjeldende innenfor hepatic cancers vil være der. For PCIB tror jeg det spiller liten rolle hvilke andre selskap som deltar. Aktuelle partnere har nok ledelsen lenge hatt dialog med, og sonderinger og drøftinger skjer nok i hovedsak i egne møter - tror jeg.
Innlegg av: Snøffelen (23.01.18 07:05 ), lest 2236 ganger

På podcasten sa Per at de arrangerte egne møter når de var i San Fransisco, så de har sikkert gjort akkurat det ved (flere) andre anledninger også.
Innlegg av: liang (23.01.18 10:16 ), lest 2077 ganger

Mcap BGBIO ca 1,4
Mcap PCIB ca 1,2

Ja ja , markedet har alltid rett :))

-----------------------

PW sier at guidingen for pivotal fase 2 er intakt (1H18)
Kan en trekke ut av dette at løpet videre egentlig er i boks?
Hvet ikke hvordan dette foregår men dersom en oppererer med en ambiøs guiding og intet er i boks,,,,høres litt rart ut.

lykke til

Innlegg av: Computum (23.01.18 11:31 ), lest 2007 ganger

Den korreksjonen som vi ser nå er helt etter boka. Noen trodde PCIB skulle oppheve "tyngdekraften", men det skjedde ikke denne gangen heller. Det spennende nå er hvor langt ned det går? Personlig holder jeg en knapp på at vi nå begynner å nærme oss bunnen. Hva sier teknikerne? Flere gap å tette?
Innlegg av: BenteBazooka (23.01.18 11:40 ), lest 1945 ganger

Støtte ved 47.
ryker den så er neste nivå 42.
Innlegg av: SafeInvest (23.01.18 12:05 ), lest 1800 ganger

Det overrasker meg hvis 47 holder. Akkurat nå virker det som selgersiden har panikk, så blir ikke overrasket om vi toucher 30 tallet før det snur igjen.
Innlegg av: SafeInvest (23.01.18 11:46 ), lest 1901 ganger
Endret: 23.01.18 11:49

Tom påstand uten begrunnelse Computum.

Du må gjerne lime inn et referat fra den boken din!;)

Ellers er Pcib fortsatt grovt underpriset. fimaChem mot GGK har gode sjanser for å bli førstelinjebehandling mot denne sykdommen, og dette uten konkurranse fra andre produkter!
I tillegg er det greit dokumetert her at OD i 1L i små sykdomsindikasjoner ofte oppnår 100% markedspenetrasjon og høy prising.

I tillegg ligger alt snart til rette for et turboløp mot markedet, ja faktisk så tidlig som q-4 2018, 1q 2019, gitt at at interim resulateter kan baseres på QoL.

Så markedsverdien på Pcib skal opp mange 100% i verdi på kort tid, mener nå jeg.
Innlegg av: Gunnersaurus (23.01.18 11:55 ), lest 1833 ganger

Økte med 3000 aksjer i dag. Skuta tar inn vann akkurat nå og jeg antar en børsmelding for å stoppe dette er nært forestående (tør jeg si imminent)? :O)

Trengs en annen tilnærming enn Tause-Birgitte i den fasen vi er nå. Det håper jeg selskapet snart innser. Usikkerhet er ingen tjent med. Kom igjen! Få ut noen nyheter om finansieringsløsning eller noe annet snadder :O)
Innlegg av: fabian2 (23.01.18 12:30 ), lest 1725 ganger

Snadder kommer ( garantert ) men det hjelper ikke å mase , verken direkte til PCIB eller her på HO :) Så her er det bare å vente , i dagevis eller ukevis,snart kommer det noe
Innlegg av: fabian2 (23.01.18 12:36 ), lest 1696 ganger

Her bli det ikke "dødt" som i NANO , flere hester løper samtidig , og 2018 blir et flott år for dine penger. Og 2018 går fort for den som ikke er utålmodig :) TTLT i PCIB , Ting Tar Litt TID
Innlegg av: Snøffelen (23.01.18 12:53 ), lest 1651 ganger
Endret: 23.01.18 12:55

Er selvsagt inneforstått med at TA er viktig for mange, og at det er en del av alle aksjer.
Litt synd hvis noen mister gangsynet og fokus, for faktum er at vi har et potensielt bockbusterprodukt klar for PF2 og med trolig AA etter avlesning av surrogat-endepunkter på interim analyse.

Nr 1 for alle biotek og farma er å få produkt på marked, for da kan man virkelig få i gang seddelpressa med life-cycle-management på fimaCHEM.

Og ofte er det slik at funker teknologien på en ting så funker den fortsatt på noe annet (og motsatt); fimaVACC og fimaNAC blir suksesser det også.

Ser fra topp 50 at det er tilnærmet null bevegelse, så det bekrefter det jeg tenker; vi har en særdeles oppgående og informert aksjonærmasse.

Så får de som prøver å komme inn seg bruke masse armer og bein på alskens krumspring for å riste ut aksjonærer. Ser ikke ut som det funker gitt.
Innlegg av: Rola (23.01.18 14:03 ), lest 1511 ganger

Når omtrentlig post til salg lå på 48 trodde jeg den skulle selges. Da kjøperne kom ble den trukket oppover. Så når kjøper kom ble den lagt på 49,9. Helt tydelig at dette er post som flyttes når kjøpere nærmer seg. Antar poenget med slik er å forsøke holde kursen så lav som mulig? Ikke spesielt smart, plutselig slukes den og kursen ender solid i pluss. Kursen har steget på fundamentale verdi nyheter som pivotal fase II og mulig AA. Så kom ikke med steget på forventninger. Kun fakta!
Innlegg av: Rola (23.01.18 14:04 ), lest 1507 ganger

Posten som lirkes slik er nesten 20 000 aksjer.
Innlegg av: fabian2 (23.01.18 16:03 ), lest 1409 ganger

Men dette er bare trading , ikke shorting. Som antatt i morges , ingen store endringer i dag. Neppe særlig ned i morgen heller , høye FHT
Innlegg av: fabian2 (06.02.18 08:51 ), lest 1067 ganger

6.2.18: Oslo Axess er svart her..... samme andre steder?
Innlegg av: SafeInvest (06.02.18 08:56 ), lest 1021 ganger

Tror Netfonds er nede.

Utifra RT hos Nordnet ligger det an til en solid skrell i åpningen!
Innlegg av: ILAV (06.02.18 08:59 ), lest 998 ganger

9,5K til salgs på 46.80 akkurat nå...
Innlegg av: liang (06.02.18 09:00 ), lest 990 ganger

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2018/02/06/195369360/kraftig-borsfall-pa-wall-street

Siste avsnitt:

"Sterke nøkkeltall

Senioranalytiker Mikael Olai Milhøj i Danske Bank forventet også en korreksjon og viser til den kraftige børsoppgangen som har vært de siste ukene.

– Vi trenger ikke være redde for at dette er begynnelsen på en ny finanskrise. Ser man på de økonomiske nøkkeltallene verden over, så er de svært sterke i øyeblikket, sier Milhøj til det danske nyhetsbyrået Ritzau."

Innlegg av: stupet (06.02.18 09:09 ), lest 938 ganger

Noen med RT?
Innlegg av: Triotech (06.02.18 09:17 ), lest 877 ganger

RT 48,00

Eneste positive er at jeg nå har fått lastet opp betydelig:)

På åpning 46,8 og litt på 45,5. De legges i skuffen..
Innlegg av: Snøffelen (06.02.18 09:32 ), lest 856 ganger

Når børsen er ned så går ofte risikoaksjer enda mer ned, så jeg forventer vel ikke noe annet enn rødt i PCIB i dag.
Samtidig så skjer det lite forandringer i det fundamentale i helse-aksjer, og bør være tingen når frykten råder.

Kreftbehandlig blir ikke utsatt, men det kan heller tenkes at folk dropper å kjøpe en I-pad, noe sportsklær, utsetter bilkjøp, nøyer seg med mindre boliglån etc.

Det er i tider som dette man skal ha tørt krutt, og kunne ligge å vente som gjedda i sivet. Selv har jeg brukt opp alt jeg har av midler, inntil nylig.

Når aksjene har null belåning, og hoved investeringen har innkjøpspris på godt under 10 kroner så må det være lov å øke risikoen noe. Selv for en risiko-avers person fra farmabransjen.
Synes derfor at når jeg nå øker gjeldsgraden på boligen fra 30 til 40% så er det helt innafor. Særlig når objektet er verdt 2-sifra antall, og kunne selges på dagen selv under forrige finanskrise.

Så da har jeg tørt krutt! Til både det ene og andre.
Innlegg av: intercooler (06.02.18 11:58 ), lest 660 ganger

Det er mye forskning på kreft men PCIB er ennå lavt prisa.

akselerert markedsgodkjennelse ,noen som vet hva vi kan vente i 2018?
Innlegg av: illuminati (06.02.18 21:28 ), lest 425 ganger

Ingen vet med sikkerhet grunnen til nedgangen, noen har tapt i andre aksjer og velger å kompensere med salg av aksjer der en sitter på vinst. Ikke alle sitter like konvertabelt som Snøffelen, etter det jeg har skjønt gir Nettfonds belåning på PCIB, og det ville vært langt fra min anbefaling. Da må en selge på dager som denne for å holde seg innenfor belåning-grensen. Korreksjoner kommer alltid med visse mellomrom og meget sjelden er de over på to dager, men et pust i bakken komme alltid.
Med denne korreksjonen friskt i minne skal det svært lite til at frykten vender tilbake i det korte bildet. Å handle på slike dager kan virke som en god handel, men…
Innlegg av: Snøffelen (06.02.18 21:54 ), lest 373 ganger

Ser i alle fall ut til at biotek executives er fornøyd med FDA ser ut til å speede opp prosseser

https://endpts.com/the-endpoints-100-biotech-execs-stampede-into-2018-with-a-cheer-for-the-fda-and-bullish-feelings-on-public-markets-private-investors-and-a-hot-ma-future/

"In our ongoing survey of the Endpoints 100 — a list dominated by the chiefs of a range of small, medium and large biotechs — these execs voiced a near-unanimous cheer for Scott Gottlieb and the job he’s doing at the FDA, where most see real, fast progress in speeding and improving the drug review process, with even more to come in the year ahead."

Man må selvsagt ha noe å fare med for at de nye kostene skal virke, for jeg kan love dere at at listen ikke blir lagt noe lavere. Men for de som kan "make a difference" er velviljen nå mye større.

Tror det i alle fall gjelder de med det gjeveste regulatoriske privilegiet på gang. Som feks PCIB.
Innlegg av: Ebit (07.02.18 00:24 ), lest 248 ganger

USA snur kraftig opp.
Onsdag bør gi et løft for PCIB kursen
Innlegg av: Ebit (07.02.18 00:25 ), lest 245 ganger

USA snur kraftig opp.
Onsdag bør gi et løft for PCIB kursen
Innlegg av: Bonusfrelst (06.02.18 08:56 ), lest 1053 ganger

Samme her
Innlegg av: SafeInvest (06.02.18 09:44 ), lest 804 ganger

Pcib tok jo en god smell i går, så litt ufortjent at den skulle åpne ned 10% i dag.

Og som du sier Snøffel, farmasi er vel en bransje som står seg greit gjennom dårlige tider. Man slutter ikke å behandle folk for alvorlige lidelser, selv i dårlige tider.