Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Hugoil (19.01.18 08:58 ), lest 18970 ganger
Ticker: NANO
Endret: 06.02.18 08:36

NANO: handel ETTER BØRS stengetid - 567K STORKJØPER?

Det gikk 24K til 81,8 i går etter stengetid https://imgur.com/a/oxm67

I Forgårs ble det krysset 54K rett etter stengetid og deretter 42K, begge til 82,8.
Innlegg av: bobobo (19.01.18 09:04 ), lest 11890 ganger

RE^1: NANO: handel ETTER BØRS stengetid

Her er det en storfisk eller to som vil inn i det stille.
Innlegg av: nadderud (19.01.18 09:12 ), lest 11815 ganger

Dersom dette er handel der noen store vil inn må man vel først og fremst gratulerer de for å klare dette på synkende kurs.

Frustrerende å se at det er mulig. Dette er alt man har drømt om, at Costa sin rundreise på investorkonferanser gir økt interesse for selskapet. Men at kursen faller når de laster opp er litt unna forventningen.

Endelig helg.
Innlegg av: stockwalker (19.01.18 09:16 ), lest 11757 ganger

79,20 og fallende.
Her kan det spinnes mye negativt
Innlegg av: Lotepus (19.01.18 09:19 ), lest 11741 ganger

RT 79.10

Men ta det helt med ro . Costa er on track , samt Merlin mener den skal til 500 i 2018 . Detta går veien :-)
Innlegg av: Aksjegud (19.01.18 09:24 ), lest 11698 ganger

NANO følger samme mønster som alltid. Historisk sett bør man kjøpe nå under 80, og så vurdere å lette seg litt når kursen går opp på 80-90-tallet igjen.

Det å selge nå under 80 for å prøve å kjøpe billigere kan fort bli en dyr lærepenge.
Innlegg av: TeeJet (19.01.18 09:33 ), lest 11658 ganger

Norges børs er op.
Sveriges børs er op.
DK's børs er op.
Tysklands børs er oppe.
EU's børser er oppe.

NANO er nede - alt er "on track"

Hep hep - kurs 400,- here we come.....
Innlegg av: goodoil (19.01.18 09:56 ), lest 11560 ganger

Mye mulig det er ny short som settes. Ser slik ut.
Innlegg av: Hugoil (19.01.18 09:56 ), lest 11595 ganger
Endret: 19.01.18 10:29

RE^1: NANO: tenker vi har BUNNEN her https://imgur.com/a/LGhkN

Kjøpt en eske siste dager.
--
Short-grepet på aksjen ble veldig tydelig løsnet de 2-3 første dagene i januar. Siden da har det ikke blitt presset ned med blokker og blokk som har fulgt på nedover. Det vi har hatt siden brudd 88 ned, er type NON som liker å selge fett ned og ditto opp.

At noen kjøper såpass mye utenom børs er selvsagt fordi de ikke vil presse kursen og heller får meglere til å ta telefoner. At det likevel selges ned evt. også av kjøpere, kan være for å få god kurs på telefonkjøpet. Noe nselger når de ser førstesiden i DN i går om krakk. (Det er et spesielt marked i fjor og i år og neste år. Dow kan faktisk være i 28K før halvåret mai er over. 40K på 1-2 år sikt. Det snakkes om av obligasjonspenger nå har begynt å ta veien til aksjemarkedet. DOW har kalrt seg meget godt under euro-styrkelsen siste 2mnd. Euro og statsobligasjoner+bedrifts.obl. kommer til å få det hardt i en kommende monæter krise. Vi får se nå, om det er kjøpere for ECB-gjeld - nå som ECB skal stoppe pengetrykkingen....)

De "vanlige" aksjeekspertene har ikke tatt dette inn over seg før desember. At de gjorde det, etter fantom-klatringen mens de og finanspressen var mer eller mindre hoderystende til stigningen 22K, 23K, 25K - har nå bidratt til at vi ikke lenger ser krakk-artiklene på langt nær like ofte internasjonalt. At olja er høy, børsene er høye - er alignement og starten på vertikalt marked.
Innlegg av: Hugoil (19.01.18 10:23 ), lest 11492 ganger

På nedgangen vi har hatt i år, får vi en stige oppover med 3 spekulative OHSer inntegnet med gule halslinjer.

https://imgur.com/a/PVJJw
- I dag ligger vi an til å få en BULL HAMMER/DOJI i dagchartet.
- Ligger inne med BULL HARAMI i times.
Innlegg av: Hardly (19.01.18 10:28 ), lest 11450 ganger

Tenker det samme som deg Aksjegud. Hadde jeg solgt hver gang aksjen nærmet seg 90 og inn igjen etter under 80 hadde jeg mangedoblet verdien av NANO portofølgen. men det er jo lett å være etterpåklok.
Innlegg av: Hugoil (19.01.18 10:34 ), lest 11437 ganger
Endret: 19.01.18 10:38

En annen ting som er nytt av i år, etter at shorte-grepet har avtatt, er at det ligger et bredt belte midt i boka uten ordrer (se siste linken). Dette viser at - jo der stilles aksjer for salg og gjerne litt fett også om det er case for ned; men "vi" ligger ikke inne med mye i boka oppover - for der kan komme melding....
Innlegg av: Studenten86 (19.01.18 11:40 ), lest 11349 ganger

Er podcasten til Radium i neste uke stor nok til at vi vil se svingninger før den?
Følger NANO tett om dagen, spennende =)
Innlegg av: Intendenten (19.01.18 16:18 ), lest 11166 ganger

Greit med en fin avslutning før vi skal ta helg. Ikke mye som skal til før vi dundrer nordover nå.
Innlegg av: TeeJet (19.01.18 17:19 ), lest 11103 ganger

Kun 6,5% ned på en uge.
NANO viser bestemt styrke.

God weekend alle medskribenter.
Innlegg av: Hugoil (23.01.18 12:02 ), lest 10827 ganger

Det handles fortsatt en god del etter børs, hver dag. Fredag gikk det 43K etter stengetid og i går gikk det 31K etter børs. Dette skjer mens shorten reduseres jevnt og trutt.

https://imgur.com/a/BY9cX
Innlegg av: solb (23.01.18 14:58 ), lest 10570 ganger

Fantastisk å få tak i 400 manipulator aksjene til XTX. Det gjelder å passe på når de legges ut.
Innlegg av: Hugoil (23.01.18 15:07 ), lest 10558 ganger
Endret: 23.01.18 19:36

RE^1: Ukeslangt KJØPSSIGNAL OHS oppav gråTR.K. > KURSMÅL 88

Ukeslangt KJØPSSIGNAL OHS oppav gråTRENDKANAL> KURSMÅL 88

https://imgur.com/a/iihqI
- høyre skulder er bygd opp av en egen OHS/REK
- DOJI på støtte i timeschart
- Langleggede trippel-doji i dagchart, på støtte

- I ferd med å bryte opp av fallende grå trendkanal.
--
Har gått 14K etter børsi dag til kurs 81,75.
Innlegg av: Hugoil (24.01.18 08:51 ), lest 10283 ganger

Skrev litt tidligere om hvordan ordreboken har endret seg i år. Slik ser den ut akkurat nå: https://imgur.com/a/htPUt

Innlegg av: Jimmi (24.01.18 08:58 ), lest 10253 ganger

Mange som ønsker seg to aksjer :) Kan fort bli penger av det også når budet kommer.
Innlegg av: Hugoil (24.01.18 09:25 ), lest 10245 ganger
Endret: 24.01.18 09:27

RE^1: nye sub-kanaler, støtte

https://imgur.com/a/X2oly - se kvarterchartet nest lengst til venstre
- dobbel gulv
- potensiell utbruddskanal, de hvite opp av den grå
- skrotlave RSIer
Innlegg av: Hugoil (24.01.18 15:14 ), lest 10129 ganger
Endret: 24.01.18 15:16

Jeg finner følgende nye masker på skjerfet på TekInvestor spesielt interessante (jeff er gammel algeta-investor):
"
jefferson5t Nocturne
En eventuell partneravtale tilsvarende Algeta er vel kun et alternativ til å rigge seg til for oppkjøp av BP.

Algeta sørget for noen mindre direkte rettede emisjoner mot utenlandske investorer slik at de hadde midler til å investere sammen med Bayer i produksjon og markedsføring av Xofigo.

Jeg vil ikke bli forbauset om Nordic Nanovector velger samme strategi. Det vil si å hente penger fra amerikanske spesialiserte pharma fond.Forhåpentligvis basert på feks at selskapet får BT som vil løfte kursen. Costa bekreftet på podcast at Nano arbeider med å BTD,

1 likerSvar

jefferson5t Bbiter
Du kommenterte ikke Archer 1. Jeg oppfattet Costa på podcasten slik at dette fase 2 studiet ikke ville bli veldig omfattende.
Samtidig ga han uttrykk for at dette studet var av meget stor strategisk betydning.

Archer 1 kan være en trigger i Q 1 2018?
"
>Spørsmålet man bør stille seg er det samme som spørsmålet helsefond-investorene stiller seg - når er det lurest å gå inn i NANO? Kursen har ligget rundt 80-90 i et år nå. Mon tro om de som kan gamet og kjenner noen som kjenner noen "forstår" at svaret er denne vinteren - før et mulig late-breaking DLBCL-presentasjon på AACR i april, offentliggjort i mars.

Siste tids handler utenom børs kan kanskje tyde på slik intreden. I tilfelle kjøper de da på "2 motorer" - en på og en utenfor børs. DLBCL har betydelig større marked en 3.linje FL.
Innlegg av: aborum (24.01.18 19:29 ), lest 10028 ganger

RE^2: nye sub-kanaler, støtte

Hvem sælger så store poster uden om børsen?
Innlegg av: Hugoil (24.01.18 20:11 ), lest 10029 ganger
Endret: 24.01.18 20:37

Det kan være flere selgere som står bak en kryssing hos et megelrselskap, etter en ringerunde til kunder. Gikk 46K etter stengetid i dag til kurs 80

ed: https://imgur.com/a/eXrQ2
- Sluttet formert BULL HARAMI CROSS i timeschart
- Sluttet med avgitt BULL HARAMI i kvarterchart
- begge signaler med doji på støtte
- spekulativ liten DB i stor DB, vist best i kvarterchartet.

Jeg har kjøpt en drøy eske siste dager. Det har vært stille fra Myrlin en stund nå. Kanskje han kjøper kasser? Vi vet han stoler på egen analyse.
Innlegg av: Merlin (24.01.18 21:23 ), lest 9873 ganger

RE^2: nye sub-kanaler, støtte

Jeg følger med. TTT - det får vi forholde oss til. Nano er i rute. Patent på combo er flott.
Innlegg av: Londonmannen (25.01.18 07:21 ), lest 9588 ganger

Strålende! Det som skjer i selskapet er slett ikke reflektert i kursbildet. Noe som frustrerer svært mange.

Beklagelig at ikke flere skjønner hvor dette bærer hen og lar seg skremme av at en del går lei og velger å selge seg ut. Det blir verst for dem som i denne situasjonen kvitter seg med aksjer.

Nei, man burde heller se til hva som skjer i selskapet og hvordan de store, tunge aksjonærene forholder seg.

Ha en fin dag! Jeg skjønner godt at du Merlin ikke gidder å bruke krefter på innlegg. Fopr uansett hva vi gjør eller ikke gjør, NANO er on track! Og det er det som betyr noe. For oss aksjonærer er det bare å ha tålmodighet og puste gjennom nesen.
Innlegg av: tixis (25.01.18 07:59 ), lest 9506 ganger

Enig LM, men siste tids hendelser får meg faktisk til å være litt enig med grinebiterne.

Hvorfor kan ikke selskapet melde: Paradigme startet - Archer-1 startet.
Siste skudd på stammen er nå patentet som ble oppdaget.

Hvorfor kan de ikke melde dette?
Det koster da så lite å gjøre det.
Akkurat som de ønsker å skjule mest mulig for aksjonærene, men så lenge dette ligger offentlig og åpent ett eller annet sted der ute i den store verden så kan de da for f... bare sende en mld til OB om det.
Det hadde tatt IR 10 min
Innlegg av: Fornybarkrakk (25.01.18 08:38 ), lest 9404 ganger

Send det til Hegnar, E24, DN, VG..
Innlegg av: stockwalker (25.01.18 08:50 ), lest 9359 ganger

Luigi Costa minner om en lur rev.. han er vel hvit på haletippen også
Innlegg av: solb (25.01.18 09:10 ), lest 9306 ganger

XTX dukker opp tidlig i dag med sine 400 poster. Finner sikkert inspirasjon i alt drittpreiket nå.
Innlegg av: dr. Stockman (25.01.18 09:48 ), lest 9193 ganger

Enig med både Londonmannen og tixis. Tror det ville vært fullt mulig for selskapet å holde litt liv i nyhetsstrømmen ved å melde de framskrittene som finner sted. Det vil styrke interessen blant dem som ikke følger selskapet spesielt nøye. For de langsiktige har dette mindre betydning - noe som også avspeiles ved at de store sitter i ro. Selskapet har ikke noe behov for ny kapital, men høyere aksjekurs styrker beskyttelsen mot noen som måtte sitte med planer om å kuppe selskapet.
Innlegg av: Hugoil (25.01.18 10:20 ), lest 9100 ganger

Det er skikkelig fiskehandling nå!
Innlegg av: Pensjonsparer (25.01.18 10:31 ), lest 9049 ganger
Endret: 25.01.18 10:34

Her var det mye forvirring (og fjøslukt -> Hugoil). Jeg trodde LAVERE KURS og KORTENE TETT TIL BRYSTET var bra det beste mot oppkjøp. Skjønner jo ingenting nå :)
Innlegg av: Hugoil (25.01.18 10:51 ), lest 8990 ganger

Avgitt BULL HARAMI CROSS i kvarter og ligger inne med BULL HARAMI itimes.
Innlegg av: Hugoil (25.01.18 14:08 ), lest 8901 ganger
Endret: 25.01.18 14:37

RE^1: NANO: bryterOPP overROSA fallendeTOPPLINJE

rosa: https://imgur.com/a/1J0xx
--

avgir KJØPSSIGNAL 2dagsOHS på andre forsøk:

linken:) https://imgur.com/a/WO4Xr
--

Ligger inne med BULL HOMING PIGEON i dagchartet nå for avgivelse i morgen.
Innlegg av: Hugoil (25.01.18 16:42 ), lest 8763 ganger
Endret: 25.01.18 17:04

RE^1: NANO: sluttetHODoverGRÅ TR.K m formert dagBULLhomePIGEON

Sånn skal det være!
En saftig sluttauksjon tok den opp til Height Of the Day. Avgav dermed justert halvannen dags OHS KJØPSSIGNAL med KURSMÅL 81,5 i en full2dags DB til 83, alternativt 3dOHS medsamme kursmål.

Takk til Frontmasta for det!
--
Ta også en titt her: https://imgur.com/a/2uhBa
Innlegg av: Picosalax (25.01.18 18:40 ), lest 8555 ganger
Endret: 25.01.18 19:18

Hugoil
Aksjen er pill råtten akkurat nå både teknisk og fundamentalt. Hvis det ikke kommer kursdrivende informasjon snart, hvilket jeg tviler sterkt på, kommer aksjespesialisten til å få rett. Jeg har ikke tålmodighet eller baller til å sitte i denne aksjen gjennom det presumptive bearåret 2018. Det er helt irrelevant hvor mange poster som eventuelt omsettes etter stengetid så lenge englene daler ned i skjul neste dag. 76 er foreløpig bunn nå, oppsiden er svært begrenset slik jeg ser det.
Innlegg av: dr. Stockman (25.01.18 19:09 ), lest 8501 ganger

Ingen grunn til at oppsiden skulle være "svært begrenset". Husk at aksjen forsvarer en kurs på det mangedoble selv uten ytterligere nyheter. Verdt å ha i bakhodet at selskapet fortsatt er ukjent for de fleste internasjonale investorer, og selv i Norge er det nok kun en forsvinnende liten del av investorene som har satt seg tilstrekkelig inn i selskapet. Åpenbart at tiden jobber for oss.
Innlegg av: dakota fr (25.01.18 19:28 ), lest 8464 ganger

forandring på hjemmesiden til Nano idag;Ledige stillinger:vi har for tiden ingen åpne stillinger.
Innlegg av: boven (25.01.18 21:20 ), lest 8318 ganger

Aksjen er jo ikke pill råtten teknisk når der er i opptrend fra november og er faretruende nær golden cross?
Innlegg av: Picosalax (26.01.18 17:31 ), lest 7683 ganger

RE^2: NANO: sluttetHODoverGRÅ TR.K m formert dagBULLhomePIGEON

Det var vel å ta i litt hardt. Det er imidlertid ikke lenge siden den utløste et teknisk kjøpssignal da den brøt motstanden på 86. Til og med Hammers kommenterte dette som positivt. Det tok imidlertid ikke mange dagene før den nye støtten gikk ad dundas. Har ikke solgt meg ut, men vurderer det fortløpende.
God helg
Innlegg av: Londonmannen (25.01.18 21:59 ), lest 8230 ganger

Nei, men det er tydeligvis en del her på HO som har jobbet beinhardt for å fremstille NANO som pill råtten. Dette har pågått gjennom hele 2017 og har fortsatt inn i 2018.

Ledelsen kan si så mye de vil at selskapet er on track og at det sterke monmentumet fra 2016 har fortsatt gjennom 2027 og inn i 2018., men likevel bil disse personene fortsette å messe sitt budskap.

Så må det bli opp til den enkelte hvem man vil tro på, besserwisserne på HO eller selskapets ledelse.
Innlegg av: Hugoil (25.01.18 22:28 ), lest 8213 ganger
Endret: 25.01.18 22:34

Pico: Det står ingenting i innlegget ditt. Vi hadde 92,- 9. januar. Hva var bedre da enn nå eller om et 2-3 dager? Står det noe i trådoverskriften?
--
Her er du litt mer konkret:

Innlegg av: Picosalax (06.12.17 17:52 ), lest 9704 ganger
RE^1: NANO: intraOHS ved avgivelse NÅ
Hugoil
Kanskje ikke svar på ditt spørsmål, men kjøpte Nano for 70,50 nov 17. Har ikke baller til å kjøpe nå, men hvis den detter til 70 igjen, skal jeg laste inn
--

Gikk 34K utenom børs i dag. Det er mest logisk å tenke at de gikk "utenom" børs og ikke nødvendigvis "etter børs/stengetid". For kursen disse 34K gikk for var 79,2 og hvem vil ikke selge litt over 79 når kursen lå under 79 5 timer i dag?

https://imgur.com/a/ieyYz

Det var en dag i forrige uke jeg ikke rapporterte og hvor jeg mener å huske volumet var noen og 40K.

Kanskje Spire har en kommentar til disse handlene?

Innlegg av: Pensjonsparer (25.01.18 22:42 ), lest 8146 ganger

Londonmannen,

du misforstår veldig. Jeg var positiv til NANO hele høsten 2016, men ble mistenksom om at noe ikke stemte første gang i mars 2017. Nå viser det seg at jeg hadde rett i det meste. Det er ikke min stil å drive svartmaling, men jeg synes det er morsomt / tragisk at «koret», som jeg kaller det, ikke klarer å se observerte fakta opp mot forventet utvikling i selskapet.
Innlegg av: Hugoil (25.01.18 22:54 ), lest 8139 ganger
Endret: 25.01.18 22:56

RE^1: NANO: sluttet HOD over GRÅ TR.KANAL

Som dere ser av linken min, så produserer programvaren et rødt dagcandle i dag og som jeg tolket sammen med gårdagen som et BULL HOMING PIGEON. Det er feil fordi bodyen til dagens candle startet under gårdagens samt at dagens candle ble et grønt candle (som re bull i seg selv, men intet signal etablert). Har oppdaget feil før (kun i dagchart) og meldt det til utvikleren.
Innlegg av: Londonmannen (26.01.18 08:08 ), lest 7963 ganger

RE^1: NANO: sluttet HOD over GRÅ TR.KANAL

Pensjonssparer
Nå var det vel neppe en bragd å være positiv til NANO høsten 2016 da kurspilen gikk rett til himmels og stoppet ikke før den hadde vært omsatt på kr 129,-.

Du hevder at du begynte å bli skeptisk våren 2017. Ja, og årsaken var nok at på det tidspunktet var informasjonsskranen fra ledelsen skrudd kraftig igjen.

At enkelte tolket dette som et tegn på at noe var galt fatt i NANO får stå for depresjon egen regning, og jeg har tildels noe forståelse for at man kunne oppfatte situasjonen slik. Men det skyldes ikke bare NANO og selskapet nye tilnærming til informasjon ut til aksjonærene, men like mye at forsmådde alsjonærer og andre negative skribenter fikk mer og mer gehør for sin nedrakking på selskapet. Og siden våren 2017 har det vært en konstant negativitet på HO som en god del NANO aksjonærer har lånt øret til.

Rett nok holdt kursen seg rimelig godt første halvår, til tross for all den, til tider usmakelige negativiteten markedet ble utsatt for. Men da ledelsen ikke leverte informasjon som markedet forventet i Lugano, snudde trenden, og utover sommeren og høsten 2017 fikk vi en negativ utvikling i aksjekursen, som endte ned ca 16% i 2019. Selv ikke en glitrende gjennomført CMD klarte å snu den trenden.

Men var utviklingen i selskapet så negativ som man skulle tro ut fra det som er skrevet? Nei. Pengene man fikk inn i desember 2016 gjorde det mulig å fortsette prosessen med ferdigstille Betalutin og fremmende søknad ril regulatoriske myndigheter i løpet av 2019, sette trøkk på de andre produktene sommligger pipelinen, ansette medarbeidere i staben slik at man kunne sette full trøkk på forberedelse til kommersialisering av Betalutin. Og i løpet av vinteren våren 2017 gikk NANO inn for å ta Betalutin til markedet på egen hånd. Som om ikke dette er nok så har man gjennom 2017 fått bekreftet fantastiske resultater i 15/40 doseringen, man har påvist en langtidseffekt fra Beralutin som er svært interessant, ikke minst med tanke på de kliniske forsøkene som nå foregår med 20/100 dosering. Resultatene fra dosmetristudien som kom i august viste svært oppløftende resultater. I tillegg så har man også fått vist oppsiktsvekkende god QoL for pasienter som er behandlet med Betalutin.

Likevel er det en del som står frem og klager og syter og merker at ledelsen ikke er kvalifisert til å lede selskapet. Hvor disse skribentene tar sin kompetanse fra til å dømme NANO sitt management, ja det vet jeg sannelig ikke. Men fakturer at selskapet er on track og at Betalutin kommer i markedet i løpet av 2020. Men jeg vil ikke utelukke at BTD kan komme på plass tidligere.

Personlig strir jeg ikke at NANO kommer til å forbli et selsvstendog selskap utover 2019. Innen 31.12.2019 frykter jeg at selskapet er slukt av et BP. Og i den forbindelse er jeg glad for at vi har HealthCap med på laget. For hadde det vært opp til en mengde aksjonærer i NANO så ser de tydeligvis ikke verdien i NANO og synes å være klar til å forære bort sine aksjer for glassperler og glanspapir, dessverre.
Innlegg av: Hugoil (26.01.18 11:04 ), lest 7853 ganger

RE^1: NANO: KJØPSSIGNAL 2dDB ved avgivelse

https://imgur.com/a/UIiu1
Innlegg av: Hugoil (26.01.18 20:35 ), lest 7648 ganger
Endret: 28.01.18 13:34

RE^1: NANO: handel ETTER BØRS stengetid - STORKJØPER ?

Gikk 52K i dag utenom børs.
Handelen utenom børs startet samme dag som patentet ble gitt for Europa - 17. januar, jfr. startinnlegget...??

DBen ble forsøkt avgitt i dag, men ser ut for å utvikle seg på oversiden av halslinje oppover mot det orange trendkanaltaket til det brytes ....opp:) Det er noe med minste motstands vei.

https://imgur.com/a/rpyhX
--
Gikk 20K i sluttauksjonen fredag. Deter ganske bra. I tillegg ble det liggende igjen 10K på best kjøp.

OPPSUMMERT så langt siden patent for Europa for kombo-behandlingen ble tildelt 17. januar, så har det blitt handlet ca 370K utenom børs. Før dette, så gikk det ingen slike handler.

Innlegg av: Lotepus (28.01.18 23:42 ), lest 6917 ganger

Er det en av topp 20 som reduserer/selger seg ut ?
Innlegg av: Odeven (28.01.18 23:54 ), lest 6897 ganger
Endret: 29.01.18 00:02

Lote!
Du leter etter halmstrå.
Det kan selv en blind høne finne :-)

O.
Innlegg av: Hugoil (29.01.18 15:50 ), lest 6704 ganger
Endret: 29.01.18 21:51

Se lille hvite trendkanal. Tok støtte i store hvite trendkanal og etablerte altså lille hvite. Tok et par kassetter her.

https://imgur.com/a/G5ady
--
Gikk 22K utenom børs i dag til 80,67. Jeg har sjekket LSE-omsetningen, og dette er ikke den. For de som ventet å se en ny aksjonær dukke opp med de i går oppsummerte 370K, så er det nærliggende å tro at kjøperen fordeler på flere juridiske enheter slik at det ikke popper opp på topp50 (se tekinvestor)

https://imgur.com/a/C8cRm
- Fikk BULL HARAMI formert i kvarter
- Sluttet formert BULL DOJI STAR i times - på de to hvite trendkanal-gulvene
- I dagchartet regnes IKKE det røde candelet for engulfing når det forutgående er en doji. Stoppet her på den brune bunnlinjen tilbake til juli-bunnen.
- Lave RSIer, samt stigende topper og stigende bunner i RSI-dagchartet.
--

Ja, taket i den orange trendkanalen har jeg gjort tjukkere og gulere - idet vi med den kan få halslinje i en 9-10dagers OHS om støtten beskrevet ovenfor holder.

OSEBX har hatt 5 dager med nedgang og DAX ligger i en månedslang stigende trend.
Innlegg av: Hugoil (30.01.18 09:40 ), lest 6162 ganger
Endret: 30.01.18 10:11

Har touchet gulvet i den orange trendkanalen.
Går større poster i black pool nå til høyere kurs og som ikke vises i OB sin handelslogg:

https://imgur.com/a/WzETU
--

Touchen i gulvet på den orange kanalen ble samtidig touch i taket på den lange grå fallende tr.kanalen, så dobbel støtte her:

https://imgur.com/a/3O34j
- ligger inne med BULL HARAMI i kvarter og times
- har lang støttelinje for times og dag RSIer
- gårsdagen røde dag-candle mangler, idet Infront melder om noe problem med leveranse av historiske data. Men vi ligger pt inne med BULL DOJI STAR i dagchart.
Innlegg av: Londonmannen (30.01.18 10:35 ), lest 5988 ganger

Som på normalspråk betyr hva?
Innlegg av: Hugoil (30.01.18 10:49 ), lest 5968 ganger
Endret: 30.01.18 11:13

Synes du jeg skulle fatte meg i korthet?;)
Er det din de 10K for kjøp på 78,30?:)
--
Vel, jeg kan også skrive noe videre utdypning..:
Ser TekInvestorer på på den tekniske tråden skriver at ryker 78 så er det 76 og noen ned å teste bunnen på 70. Men hva er det man overser:

1) Vi har en historisk formasjon, en 6mnd DB. Det ligger respekt i en slik, så kursne vil ikke rase ned til 70 like lett som den gjorde det første og andre gang.

2) Vi har MYE akkumulert omsetning under oss nå. Det hadde vi ikke første og andre gangen ned til 70.

3) NANO har fått utvidet patent for DLBCL-medisinen fra Israel+Sør-Afrika til også hele Europa. A priori, gitt at vi fikk Europa også, så kan a posteriori sannsynlighet for at vi får USA økes.

4) PSUer er tildelt med gratis innløsning. Det ligger ingen incentiver hos ledelsen for å trenere kursoppgang relatert til innløsningskurs.

5) 3 uker igjen til Q4-pres. begynner å dirre. Deretter melding i mars om abstract for AACR i april. Nå er vi så godt som i februar.

6) 392K aksjer handlet utenom børs fra og med patenttildelingen 17. januar tom. igår. Aldri blitt handlet utenom børs før.

7) Short har blitt redusert fram mot disse punktene inntraff i markedet. Heller ikke samme motivasjonen for å shorte NANO etter at aksje gikk ut av OBX.

8) NANO har i 2017 tatt en "horisontal" -40%, mens den oktober 2015 tok en "vertikal" -40%. Begge deler er med på å tyne ut geleen og gi en fordelaktig prising. Det er det som skal til for sterk oppgang. Det kommer alltid overraskende.

9) Ligger inne med en pt. avgitt BULL DOJI i timeschart med 2dDB i RSI.
Innlegg av: Hugoil (30.01.18 15:32 ), lest 5715 ganger
Endret: 30.01.18 15:36

RE^1: NANO: BULL DOJI i intrdagKILE på DOBBELSTØTTE

https://imgur.com/a/xqRRf
--

Kan muligens være at det ikke er så mye mer aksjer å få kjøpt utenom børs, slik at etterspørselen nå kommer inn på børs.
Innlegg av: TeeJet (30.01.18 16:07 ), lest 5620 ganger

RE^1: NANO: BULL DOJI i intrdagKILE på DOBBELSTØTTEN

Der er ihvert fald mange der rigtig gerne vil ud i dag!

Can’t blame them! Man kan få sine penge langt bedre forrentet stort set alle andre steder.
Innlegg av: Hugoil (30.01.18 21:19 ), lest 5549 ganger
Endret: 30.01.18 21:27

Gikk nye 46K til 77,43. De ble kanskje kjøpt i flashet ned til 76. Men kursen kom opp igjen og NANO er den norske bioteken som klarte seg best i dag. Det er vel fordi den nå har vært oversolgt i flere dager. Det viser seg med HAMMER-candlesticket vi fikk i dagchartet:

https://imgur.com/a/1UXhW
- sluttet formert BULL HARAMI i timeschart
- sluttet avgitt BULL HARAMI i kvarterchart
--
Tar vi en nærmere titt på timeschartet her:

https://invst.ly/6hi14
...så ser vi det var god støtte i timesRSI-en.

Sluttauksjonen var også solid med 18K i dag og 19K i går.
Innlegg av: Lotepus (31.01.18 12:30 ), lest 5225 ganger

RE^1: NANO: klarte seg BEST av de norske biotecs i dag -

Kurstoppene blir lavere og lavere , mens bunnene blir dypere og dypere . Lav i dag 75.45
Innlegg av: Hugoil (31.01.18 12:44 ), lest 5199 ganger
Endret: 31.01.18 15:32

RE^1: NANO: tenker vi BUNNER her nå i BLÅ TR.KANAL

https://imgur.com/a/7r78H
- de kortere RSI-kurvene har begynt å stige og det er et varsel om at den lange i dagchartet kommer til å gjøre det. Vi var nede på 15-tallet for 5-dagers RSI - hvilket er samme lave score som da kursen var nede på 68 i november.
--

Det blå trendgulvet har holdt 3 ganger i dag. I tillegg byr det orange og det gamle grå gulvet på støtte. Jeg er ikke så veldig imponert over dette shortforsøket inn i februar, som fikk hjelp av børsnedgangen, da shortskjemaet nå virker å ebbe ut på en skrotlav dagRSI og med kortere RSIer i stigende trend. Dog får vi si de fikk 5 kroner ned - skal vi tippe de klarer halvparten i fortjeneste på 100K solgt? Om dette er samkjørt med kjøpene utenom børs, så kan det likevel være profitabelt for en da nettoinngang på 390K-100K=290K. Markedsoperasjon..

Resultatsesongen tikker videre og US-futuresene forteller oss om en kommende 0,4% oppgang. Olja er like ved å bryte en 3-dagers fallende trendlinje
--
Jeg mener; sammenlignet med tidligere case for nedshorting, så er caset nå betydelig dårligere - gitt at det ikke er markedsoperasjon som beskrevet over. I tilfelle, så bør vi også kjøpe. Jeg kjøpte en C120 på 76.
--
GSA reduserer shorten i med 46K.
Innlegg av: ketle homeowner (31.01.18 15:46 ), lest 4815 ganger

RE^1: NANO: KJØPSSIGNAL 2dKILE avgitt opp

Får en følelse av at denne vil kunne kjøpes til kurs på 60-tallet om ikke så lenge.
Innlegg av: Hugoil (31.01.18 18:59 ), lest 4702 ganger
Endret: 31.01.18 19:03

RE^1: NANO: KJØPSSIGNAL 2dKILE avgitt opp

60K!? Er vel oppe i 450K nå siden 17. jan. Vi skal huske på at det var et par par store meglerselskap som tok 700K hver i emisjonen og disse aksjene forsvant fort ut av topp50. Et eller annet tråkler de med, shortinndekning under 0,5%-grensa?. mlande hadde en tråd om dette og som jeg tror jeg videreførte i en til, begge i fjor vinter.

https://imgur.com/a/oPdyz
Innlegg av: Panis (31.01.18 19:18 ), lest 4630 ganger

RE^2: NANO: KJØPSSIGNAL 2dKILE avgitt opp

Hugoil,
Tror ketle homeowner mente at man kursen snart var nede på 60-tallet...
Det jeg ikke forstår er når alle vitenskaplige tester/forskningsresultater viser at NANO har et produkt i verdensklasse (ingen over ingen ved siden) at kursen selv med det faktum nå befinner seg på bunnen av "støtten" som du kaller det.
Har du en god forklaring (for oss som ikke lever etter TA) på det?
Innlegg av: Londonmannen (31.01.18 20:26 ), lest 4548 ganger

RE^1: NANO: BEST av de norske biotecs idag også -SHORTINNDEKNING?

Joda, det har vært en del solgte aksjer, men uten at kursen egentlig er blitt gruset. Selgerne har funnet kjøpere, og sant og si så er jeg ikke overrasket.

Årsaken til at kursen ligger der den ligger, mener jeg delvis skyldes den info-policyen som ledelsen har ført. Det gir markedet svært lite innsikt i selskapet og hva som skjer. Men CMD vitner om at det har skjedd mye i selskapet og at det skjer mye i selskapet.

Samtidig gir minimal informasjon fra selskapet rikelig med grobunn for konspirasjonsteorier og for baisserne å røre i opprørt hav. Dette bidrar til å skape usikkerhet. Og som vi alle vet, er usikkerhet som gift for aksjekursen.

Et tredje element er tidsaspektet. I over ett år må har kursutviklingen vært negativ. Samtidig så har andre aksjer hatt en blomstringstid og i tillegg er oljekrisen ved å finne sin slutt. I en slik situasjon blir det hardt for dem som sitter med NANO aksjer å overbevise seg selv at det er smart å bli sittende. Det finnes helt klart en rekke gode grunner til å skifte beite. Men hvor smart det er, vil kun fremtiden vise.

For vi vet det skjer mye i selskapet og at kursdrivende meldinger kan komme når tid som helst. Og etter mine snart to år som NANO aksjonær, så tar jeg ikke sjansen på å sette meg på utsiden i en tid da selskapet befinner seg på oppløpssiden for sitt gjennombrudd med Betalutin.

Men jeg klandrer ingen som velger en annen tilnærming. Her må hver enkelt gjøre seg opp sin egen mening.
Innlegg av: Hugoil (01.02.18 06:45 ), lest 4398 ganger
Endret: 01.02.18 06:46

RE^1: NANO: handel ETTER BØRS stengetid - 455K SHORTINNDEKNING?

Når det er slik kontinuerlig handel utenom børs, skulle man tro det er større sannsynlighet for at en kjøper har kontaktet selgere enn motsatt. Særlig hensyntatt kombi-patentet + principal investigator Lassmanns oppstart i studiet (se frontmasta-tråd), begge 17. januar da handlene utenom børs startet. Ingen slike handler før.
Innlegg av: Londonmannen (01.02.18 06:59 ), lest 4371 ganger

Hugoil
At der har skjedd mye bak forhenget i selskapet er ikke noe nytt. Og i henhold til LC sine uttalelser på Q1 2017 presentasjonen var det flere selskaper sommhadde vært i kontakt med NANO. Derfor ville ledelsen, i henhold til LC « be very, very careful with what to say, and to whom to say IT.» Følgelig er ikke «hold kortene tett til brystet» policyen primært for å sjule at ting går dårlig, men snarere at NANO har all grunn til å sjule hvor godt det går.

At vi i løpet av januar har fått oppleve tildels hyppige handler utenom børs, er nytt. Og det er som du indikerer et tegn på at en større fisk kan være på vei inn på eiersiden. Og når kjøpene skjer på denne måten slipper han å bidra til å presse kursen opp ved å handle i normal åpningstid over børsen.

Vi får tidsnok vite hva som har foregått bak forhenget og dens om er på vei inn på eiersiden vil vel snart dukke opp på aksjonærliste, skulle en tro.
Innlegg av: solb (01.02.18 08:37 ), lest 4199 ganger

Ja, så skriver vi februar. Månedene går raskt.
Det blir spennende å se om disse større aktørene som åpenbart, med sine roboter, og har hatt balletak på kursen i Nano, greier å fortsette narrespillet? De har vært godt hjulpet av aktiv baiss, shorterfond og tradere på jakt etter småkroner.
Innlegg av: Hugoil (01.02.18 09:35 ), lest 4134 ganger
Endret: 01.02.18 09:37

RE^1: NANO: ved HALSLINJEN kjøpssignal 2d DOBBEL BUNN

https://imgur.com/a/k7pvO
- Kommer til å jobbe med å ta ut denne i dag > KURSMÅL 80

- Halslinjen er den orange gulvet i trendkanalen - AVGITT!
Innlegg av: solb (01.02.18 09:49 ), lest 4051 ganger

RE^1: NANO: ved HALSLINJEN kjøpssignal 2d DOBBEL BUNN > 80

Ser XTX holder på som vanlig med sine algoposter. Regner nok med at de kan fortsette spillet med sin potente robot? Vi får se om de klarer å skape volum.
Innlegg av: dailymute (01.02.18 09:53 ), lest 4052 ganger

Alle disse kryssene etter stengetid dere snakker om. Det er ikke bare "oppgjør" fra darkpools som blir registrert i handelsloggen vi ser?

mvh
Innlegg av: solb (01.02.18 10:43 ), lest 3957 ganger

Registrerer at i det minste 3 roboter er i sving med å selge ned og holde kursen i sjakk. Jobber de med hverandre eller mot hverandre?
Livet skal ikke være lett? He,he.
Innlegg av: Hugoil (01.02.18 10:45 ), lest 3982 ganger

Dark pools pleier å komme i loggen til Infront på dagtid (men ikke i den jeg også ser på hos Netfonds, nå er det lenge siden jeg har sett på DNBs logg - men der gikk ihvertfall tidligere dark pools på dagtid). Så det som krysses etter stengetid OSE, krysses nok nettopp etter stengetid, men kan likevel godt være handler i dark pools det også. Mulig at de krysser etter stengetid for å unngå at det kommer i Infront på dagtid og da mer påvirker handelen i børsen åpningstid.
Innlegg av: Hugoil (01.02.18 12:57 ), lest 3918 ganger
Endret: 01.02.18 13:05

RE^1: NANO: tester 2dDB, spek2OHS > 80-81

https://imgur.com/a/YgvBu
- gul halslinje for 2dOHS
- BULL HARAMI i kvarterchart
- fikk ut melkesyra i RSI, som kom pga DB avgitt på direkten, med å gå ned for høyre skulder i OHS.
Innlegg av: Hugoil (01.02.18 14:03 ), lest 3829 ganger

RE^1: NANO: BULL HARA ibåde kvarter og timechart spek2OHS > 80-81

https://imgur.com/a/azfy0
Innlegg av: solb (01.02.18 14:25 ), lest 3777 ganger

RE^1: NANO: BULLHARAMI ibåde kvarter & timechart spek2OHS > 80-81

Hva får de skarpskodde nyansatte vite om fremdriften? Jeg skulle tro det dreier seg om lyse utsikter, siden topp kvalifiserte strømmer til Nano.
Innlegg av: dailymute (01.02.18 15:51 ), lest 3701 ganger
Endret: 01.02.18 15:52

RE^1: NANO: BULLHARAMI ibåde kvarter & timechart spek2OHS > 80-81

Ja, meglerhusene har vel sine måter å gjøre ting på tenker jeg. Det er påfallende å la seg lure at dette er store aktører som kjøper/selger, for det kan være flere under ett. Nå skal det sies at jeg ikke har inngående kjennskap til akkurat dette, så ta det med en klype salt. Det er lett å se på dette som "info" i en aksje som er sulteforet på denslags.

At Nano ikke melder alt mulig til enhver tid tyder vel strengt tatt på en slags selvsikkerhet(dog mange har gått på en smell der), de melder det de må og burde når de må og bør. At ledelsen skor seg er vel intet nytt, og da bli det vinn/vinn i et positivt utfall. Nano er velkapitaliserte, utvider ledelsen(og derav PSUer *argh*) støtt og stadig, så noe brygger her.

Spikeren i tåa ville vært om de må utsette nok engang, noe jeg tviler på. Viser resultater lovende data og økende virkning vil de komme i mål med det de lover.

Spørsmålet er bare; hva vil markedet prise det til?

mvh
Innlegg av: Hugoil (02.02.18 07:59 ), lest 3616 ganger
Endret: 02.02.18 10:09

RE^1: NANO: handel ETTER BØRS stengetid - 525K STORKJØPER?

Godt innlegg daily. Og det er utenom børshandlene også. I går var det ekstra mye. Drøyt 70K, men jeg glemte å ta kopi av det. Kursen var ca 77,7. Da er summen kommet opp i ca 525K siden handlene startet 17.januar.-
--
https://imgur.com/a/5nAKT

Det var en litt vanskelig børsdag generelt i går og vi fikk ikke krysset den gule halslinjen da DAX begynte å falle og US-fut korrigerte ned for det. Men USA klarte seg bedre.

Nå har vi fått en 2d stigende trendkanal - i dette støtteområdet med grå, orange og blå bunnlinjer i lengre kanaler.
--
Frontmasta: Når var Costa i USA, både ved ASH og på nyåret ifm. den såkalt 4.januar presentasjonen?
Ledelsen er jo ikke akkurat samlokalisert. Mulig Kvåle trodde at presentasjonen skulle ut på nett, men så sa Costa at dette var en pres. han holdt ifm et investormøte? Og der spurte de så gode og detaljerte spørsmål at han kunne si det på Radium-poden. Og clearly kommer de til å trenge en egen Vice IR til å snakke med slik - og Malene kan jo både medisin, finans og snakke. Ergo 525K storkjøper..? Jeg tror vi innen 5 uker får bekreftet dette, og at det er mer enn 50% sjangs for at det stemmer.
Innlegg av: Vri8er (02.02.18 10:18 ), lest 3341 ganger

RE^1: NANO: har etablert STIGENDE 2dagsTRENDKANAL https://imgur

525.000 aksjer.. om det er samme kjøper utgjør det en pen % av totalen..
Innlegg av: TeeJet (02.02.18 10:27 ), lest 3316 ganger

RE^1: NANO: har etablert STIGEN https://imgur.c

Det så ellers lidt positivt ud i går.
Men så kommer der en sort kandle i dag, hvilket betyder en top vending og vi derfor skal yderligere ned.

Det er sgu triste sager og være NANO aktionær efter hånden!
Innlegg av: Hugoil (02.02.18 16:08 ), lest 3271 ganger
Endret: 02.02.18 20:38

RE^1: NANO: handel ETTER BØRS stengetid - 525K STORKJØPER?

Fiskes på børs nå med litt klepping av poster. Skal bli interessant å se etterbørshandelen.
--
Gikk 18K til 76,67 utenom børs i dag. Tørker det ut nå? Fallende omsetning for NANO på børsen i går og i dag ihvertfall. Da er vi oppe i 543K aksjer.

https://imgur.com/a/j6IjM

Et annet argument for at utenom-børs handelen er kjøperinitiert er at det er mer trolig at en kjøper kontakter flere mulige selgere dag for dag, enn at flere ulike selgere kontakter en eller flere kjøpere. Det siste vil lekke mer.
Kan jo passe med at poolen hos DNM med aksjer for short.

Kjøperen startet å kjøpe rundt 82-tallet 17. januar. En gedigen kjøpsmulighet nå.
Innlegg av: Lotepus (02.02.18 21:42 ), lest 3019 ganger

RE^1: NANO: handel ETTER BØRS stengetid - 543K STORKJØPER?

Synes Nano viser litt styrke når de klarte ukeslutt over 75 . Er det neste uke vi skal til 70- 75 kanalen ?
Innlegg av: Hugoil (04.02.18 13:51 ), lest 2856 ganger

Lote: Det første har du rett i. Siste dager har kursen kommet opp mot slutten. Når den har vært nede lenge nok til å få god snittkurs på ringerunden utenom børs.

Ellers. Som selskap er 2017-året for NANO det som tilsvarer 2010 for Algeta. Men kursmessig ligner ikke disse 2 årene. Det Algeta-året som ligner NANOs 2017 er 2012.

https://imgur.com/a/bCKQb

At NANO steg mer i 2016 enn Algeta i 2009 og atNANO allerede har hatt ørken-året, er grunner til det jeg kalte for "congestion" eller kødannelse. Det skjer fordi at alt går fortere med NANO - bla. størrelsen og kvaliteten på produktporteføljen. Så NANO kunne allerede gjøre 500mnok emisjon for 14mnd siden på høy og god kurs. Ikke rart at både selskapet og aksjemarkedet har måtte bruke tid på å tyggeunna og fordøye. At ulike lenger av dag RSI nå ligger høyere for de samme bunningene på 0 for stokastisk oscillator, tyder på at proppen i aksjemarkedets førdøyelsessystem har begynt å løsne og sulten (RSI) stiger.
Innlegg av: Crazylimbs (04.02.18 15:21 ), lest 2770 ganger

Åssen kan man handle når børsen er stengt?
Innlegg av: Netromo (04.02.18 16:15 ), lest 2699 ganger

RE^2: NANO: handel ETTER BØRS stengetid - 543K STORKJØPER?

Jeg kan kjøpe aksjer av deg etter stengetid, crazylimbs. På samme måte kan et meglerhus krysse store poster utenfor børsens åpningstid. Man trenger bare en kjøper og en selger.

Handelen meldes deretter til OSE.

Innlegg av: boven (04.02.18 18:30 ), lest 2607 ganger

Vi husker jo at det under oppturen til ATH ble omtalt her at Pareto drev og ringte rundt for kunder som ville kjøpe større kvanta.

Disse handlene ville da blitt registrert utenom åpningstid slik det beskrives her. Så det er ikke noe hokus pokus med dette. Men interessant nok.
Innlegg av: Hugoil (04.02.18 20:33 ), lest 2501 ganger

Ser Hammers mener NANO skal ned fordi NANO har støtte-område lenger nede. Det er jo noe man kan si om ethvert selskap som ikke ligger på støtte. Et annet argument var dent som er en misforstått "saying" - at NANO ikke kommer til å melde noe før ASH 2019. Det er ikke sikkert, mtp. det som forledende opprettholdes utsagt i dette "saying" - nemlig at det gjelder Betalutin 3.linje. Vi kan bla. få oppdatering på dosimetri - som evt. kan komme til å bekrefte Spathi og Merlins estimater fra i høst, hvor antallet var lavt.

Videre har NANO en bredere portefølje å raportere på, samt at de mest trolig kommer til å delta på AACR i april, med melding/abstract om dette i mars. På spørsmål fra salen ved Q3 2015 svarte Costa "Ja, det er AACR og ASH som er våre to foretrukne konferanser å delta på. At det ble Lugano i fjor skyldes forsinkelsen/congestion.

Hammers og Korsar har aldri vært så veldig konkret i sin TA. Nå er det ettehver mange som kommer med streker i chart, men det har de to ikke klart ennå. Som en motivering:

https://invst.ly/6j6ct
Innlegg av: Hammers (04.02.18 23:53 ), lest 2335 ganger

Hugo.
Ser at din melding om storkjøp ble publisert om morgenen den 19/1. Kanskje derfor kursen samme dag spratt opp til 82,25???
Likevel virker det ikke som om det "store markedet" lot seg affisere - for i dag ligger kursen på 76,10.
Utviklingen har vært inne i en evig jammerdal etter din gladnyhet!

Når det gjelder mine TA-betraktninger:
- Jeg orker ikke alltid å brodere i den minste detalj til folk som uansett ikke vil eller klarer å skjønne.
- HOVEDSTØTTEN ligger der jeg har sagt - ca 69 (ved 2 tidligere bunner - i juli og nov).
- Det ligger og noe svakere støtte rundt DAGENS nivå (ref 2 tidligere bunner i april + aug i fjor).
- Ryker dette gjelder hovedstøtten!

- Bildet ser dere selv ved å gjøre chartet logaritmisk + 1 år tidshorisont.
- Legg linjalen på de nevnte nivåene - så ser dere - og dere slipper å plage MEG med deres mistro!

Hilsen Hammers.....som alltid gjentar: Kommer det positive nyheter vil bildet lett forrykkes!
Innlegg av: Znabel (05.02.18 09:37 ), lest 2179 ganger

NANO-menigheten venter på en ny Bull-analyse fra Hugoil!

Alle piler peker opp når Hugoil henter fram fargestiftene sine.
Innlegg av: Hugoil (05.02.18 10:14 ), lest 2089 ganger

Har BUL HARAMI formert i kvarter.
Det har stilnet nå i markedet.
NANO 5d trading RSI har vært nede i 14blank mot 15,noe forrige gang ved 68-69.

OSEBX danner en intraOHS, som antas avgitt når:

Caset er DOW knapt 0,5% nedom 25510 i dag med en sterk oppgang tirsdag eller onsdag.

(Znab: Helst ikke bruk opp plassen som max er tilgjengelig på en tråd.)
Innlegg av: Znabel (05.02.18 10:18 ), lest 2054 ganger

Hugoil har funnet Bull-signaler!

De som ennå ikke er lei av å tape penger har en ny mulighet nå.
Innlegg av: Kappa3278 (05.02.18 11:47 ), lest 1879 ganger

Ser at nano fortsetter den gode trenden fra 2017.
Blir en lang reise sørover, 60 om ikke lenge..
Innlegg av: Hektar (05.02.18 12:10 ), lest 1814 ganger

Nå er ikke jeg sånn voldsomt interessert i Nano generelt, men leser ofte tråder da jeg finner god underholdning her. Jeg synes dialogvekslingen er til tider svært morsom.

Bullsignal fra 90 og hele veien ned er jo også interessant, raten mellom positive og negative tekniske analyser er jo veldig spesiell for diskusjonsforum, da omtrent 90% av alle tekniske analyser er positive.
Innlegg av: tona (05.02.18 12:10 ), lest 1832 ganger

Noen selger, like mange kjøper. "Heldig" for begge parter at det finnes to motsatte syn når det gjelder aksjehandel. Men, de fleste sitter vel stille og bivåner det hele. Disse har i det minste ingen utlegg til meglerforetak, og er i så måte gratispassasjerer på reisen frem mot en endelig avklaring.
Innlegg av: Znabel (05.02.18 12:22 ), lest 1775 ganger
Endret: 05.02.18 12:23

Gratispassasjerer på ferden til bunns.

Da jeg solgte meg ut før jul så sa jeg at jeg skulle vurdere å gå inn på 60-tallet igjen.

Jeg tror jeg venter til 50-tallet.
Innlegg av: tona (05.02.18 12:36 ), lest 1724 ganger

Znabel. Hyggelig å se at du mener bunnen kommer på 50-tallet. Fra bunnen er det bare en veg: oppover. Sitter selv med mer enn firegangen ved en bunn på femtitallet, og hvor det da ender, er det bare fremtiden som vil vise. Jeg og mange andre ønsker nok å være med på den oppturen (også).
Innlegg av: Hektar (05.02.18 15:24 ), lest 1274 ganger

Så du har altså vært med opp over 100 flere ganger uten å ha vett til å selge deg ut? Au... Er vel ikke en ting å skryte av lavt snitt etter en aksje har falt over 30%...
Innlegg av: Londonmannen (05.02.18 12:55 ), lest 1676 ganger
Endret: 05.02.18 13:50

Znabel
Du er ikke den første som har senket, senket og atter senket nivået der man skal gå inn. Høsten 2016 var det en mengde investorer som bare skulle vente til neste korreksjon før de gikk inn.

Å herrejeremias hvor mange forsmådde aksjonærer det ble. Aksjonærer som var med fra 20 og inn på 30 tallet, for deretter å planla ny inngang på 20 tallet. Eller dem som gikk inn på 30 tallet, gevinssikret på 50 tallet og skulle deretter plukke NANO opp igjen på lavt 40 tall.

Noen av dem surrer fortsatt rundt som forsmådde, bitre ex-NANO aksjonærer og skjønner fortsatt ikke hva det var som traff dem.

Det enkleste er som oftest det beste, er det en trønder som sier. For meg var det å kjøpe meg inn i NANO og vente til 2019. Hva som skjer i mellomtiden? Could not care less. Greit nok at vi som er langsiktige i NANO blir idioterklært opptil flere ganger i uken. Men det kan vi leve med. Uttalelser fra backtradere og andre såkalte spesialister har ingen effekt på meg. De får heller finne seg noe ungdommer som er nærtagende. Når de gir seg i kast med tykkhudede bergenser, så sier det mer om dem enn om meg.

Ha en fin din dag PG lille til med ditt kursmål på kr 50,-. Skjer det blir det en gledens dag for alle med interesse for NANO. For dersom noen er så koko i hodet at de selger meg NANO aksjer til kr 50, da er de ikke koko forgjeves. Ihvertfall ikke sett fra mitt ståsted.
Innlegg av: Znabel (05.02.18 15:15 ), lest 1325 ganger

Jada, Londonmannen.

Du er så langsiktig atte. Likevel sitter du her hver eneste dag og kommenterer kursutviklingen og forsøker desperat å stagge nedgangen med haussing herfra til evigheten.

Hvis du er så langsiktig som du hevder burde du logge av for godt.
Innlegg av: sjerkyll (05.02.18 13:18 ), lest 1614 ganger
Endret: 05.02.18 13:20

Veldig gjenntagende mønster. Meldingstørke = Treg og dalende kurs. Det fundamentale går ut vinduet når man blir utålmodig. Å prøve å time sin inngang til 50kr, ja nå er ingenting umulig, men det er både høyst optimisk og pessimistisk på en og samme tid.

Selv tror jeg 2018 vil bringe med seg nye goder i NANO og at å kjøpe mer på høy 60 ikke er noe å kimse av om man skulle være så heldig.

LM, håper da inderlig vi har hatt litt fremgang innen 2026 :)
Innlegg av: dr. Stockman (05.02.18 13:24 ), lest 1575 ganger

Vi skjønner jo at NANO ikke hadde fortsatt å ansette den ene spesialisten etter den andre om de ikke følte seg trygge på at de vil ha en produkt i markedet - et produkt som vi vet på ingen måte er priset inn pr idag. De store aksjonærene forholder seg i ro, konservative analyser opererer med kurs milevis over der vi befinner oss i dag. De som venter på lavere kurs vil som regel senke den kursen etter hvert som man nærmer seg målet, og plutselig er aksjen i full fart oppover igjen uten at man har fått kjøpt.
Innlegg av: Computum (05.02.18 13:58 ), lest 1499 ganger

Samtlige "Radforsk-selskaper" faller som stein idag. Det er lite som holder igjen for disse selskapene når nervøsiteten på børsene stiger. Skulle tro at ihvertfall PHO som har inntekter og god likviditet ville være mer robust, men nei. Faller med de andre.
Innlegg av: Londonmannen (05.02.18 13:52 ), lest 1520 ganger

sjerkyll
He, he den beklager jeg. Har rettet til 2016.
Innlegg av: Hugoil (05.02.18 15:07 ), lest 1380 ganger

RE^1: NANO: Ligger an til DOBBEL BUNN i både NANO og indeks

https://imgur.com/a/ka3Ml
Innlegg av: mlande (05.02.18 15:09 ), lest 1370 ganger

Gladiator er inne som ny stor aksjonær med 450 000 aksjer. De må ha kjøpt av småaksjonærer. Se:

http://www.nordicnanovector.com/investors-and-media/shareholders

Er dette Gladiator Capital Management i USA? Noen som vet noe?
Innlegg av: SørvestInvest (05.02.18 15:35 ), lest 1259 ganger

mlande, gladiator er vår svenske venn Max.
Innlegg av: Hugoil (05.02.18 15:39 ), lest 1245 ganger

Jeg skrev Dow 25510 over, men mente 25308. Dette er et daily reversal og indeksen tok støtte der og vendte opp. Det holder trolig ut dagen. Og da er det opp i morgen,senest tirsdag.

SP500 har noe støtte på 2750 og tyngre støtte på 2700.
Innlegg av: Hammers (05.02.18 17:48 ), lest 967 ganger
Endret: 05.02.18 17:50

Hugo.
Du minner meg en som står og pisser i sterk motvind. Strålen snur i lufta - og treffer deg på leggen!
"Æsj" for noe svineri" hadde det spontant kommet fra de fleste andre!

Men, jeg mistenker imidlertid deg som finner positivitet i selv det VERSTE chart til heller å ha tenkt:
"Ja, det der var da utrolig varmt og godt"!

London:
Hvorfor vente til 2019? Blir ikke dette kun som å tenke på et tilfeldig tall?

Diverse andre:
Dere snakker om inngang på ulike runde tall. Er ikke også DET å tenke på et tilfeldig tall?

Hilsen Hammers......som tenker at han heller vi se på chartet før han evt vurderer inngang.
Ca 69 har jeg nevnt, men ILLE blir det hvis kursen først går dit - og den sterke støtten deretter etter hvert ryker!
Innlegg av: Londonmannen (05.02.18 19:48 ), lest 768 ganger

Hammers
Hvorfor 2019? Helt enkelt og greit fordi NANO har lagt en tidslinje der selskapet skal fremsende søknad om regulatoriske godkjenning av Betalutin i løpet av 2019.

I så tilfelle bør man kunne forvente at mesteparten rundt resultater bør foreligge innen den tid. Og ut fra de resultatene som er levert hittil bør det være grunnlag for å tildels høye forventninger til hva som kommer frem mot den tid. Ikke minst den siste CMD ga solid inntrykk av hva som skjer rent fundamentalt i selskapet.

Men forskjellen på deg og meg er at jeg fokuserer på det fundamentale, mens du ikke bryr deg om det fundamentale. Det aksepterer jeg. Jeg er rimelig sikker på at du skjønner at dette er to helt forskjellige måter å tilnærme seg et selskap på. Jeg respekterer dere som har satt dere inn i TA og som bruker det verktøyet, og da uten å se på det fundamentale i et selskap. Men min erfaring er at enkelte av dem som driver med TA, ikke evner å verken forstå eller akseptere at der er investorer som fokuserer på det fundamentale.
Innlegg av: Lotepus (05.02.18 20:36 ), lest 733 ganger

nnlegg av: Lotepus (02.02.18 21:42 ), lest 2281 ganger

Ticker: NANO

RE^1: NANO: handel ETTER BØRS stengetid - 543K STORKJØPER?

Synes Nano viser litt styrke når de klarte ukeslutt over 75 . Er det neste uke vi skal til 70- 75 kanalen ?
...................................
Jammen fikk jeg rett igjen . Selv så utsjelt jer er , treffer jeg mye bedre enn Hugoil . Men selvfølgelig blir jo en som sier kursen skal opp mer pop en en som ser den skal nedover .
Innlegg av: Axecapital (05.02.18 20:39 ), lest 721 ganger

Hahaha, Znabel du får meg til å knekke sammen:-))
Innlegg av: Hammers (05.02.18 20:59 ), lest 700 ganger

London.

Jeg respekterer også din tilnærming til selskapet.
Selv om JEG ikke kan noe fundamentalt om selskapet tror jeg likevel at jeg har mange fundamentale i ryggen med mine spådommer.

Dette fordi du er EN som har lært deg "din tro", mens jeg lytter til summen av bl.a. ALLE som har lært det samme (ang tidslinjalen)- og i tillegg mange andre markedsaktører som har meninger/følelser rundt selskapet!

Eksempel:
Hva hvis tidslinjalen begynner å "sprekke"? Noen fanger det opp og begynner å selge seg ned i stor målestokk pga dette?
Da vil jeg kunne registrere salgspresset i chartet som begynner å vise svakheter.

ELLER:
Hvis det er en emisjon på gang og noen begynner å selge på slik info før den offentliggjøres. Akkurat det samme her.
Men bare slapp av; Dette var KUN to eksempler!

Hilsen Hammers.......som har nevnt ca 68/69 som støtteområde. Lurer på om vi faktisk SKAL dit....så får man heller vente og se.
Innlegg av: Znabel (05.02.18 22:22 ), lest 615 ganger

Innlegg av: Hugoil (05.02.18 15:39 ), lest 615 ganger
Jeg skrev Dow 25510 over, men mente 25308. Dette er et daily reversal og indeksen tok støtte der og vendte opp. Det holder trolig ut dagen. Og da er det opp i morgen,senest tirsdag.

SP500 har noe støtte på 2750 og tyngre støtte på 2700.

-----------------

Nok en Hugoil-analyse man kan le godt av.
Innlegg av: Hugoil (06.02.18 08:37 ), lest 510 ganger

RE^1: NANO: handel ETTER BØRS stengetid - 567K STORKJØPER?

https://imgur.com/a/7toOB
Innlegg av: Znabel (05.02.18 15:51 ), lest 1196 ganger
Endret: 05.02.18 15:52

RE^2: NANO: Ligger an til DOBBEL BUNN i både NANO og indeks

Huffda. Hugoil spådde at Dow skulle snu opp, så selvfølgelig gikk det rett nedover.

Dette er ikke bra. Kan du være så snill å slutte å skrive Hugoil? Det er helt utrolig hvordan alle dine spådommer slår ut helt motsatt. Du er så vanvittig ubrukelig at jeg faktisk mistenker at det sitter noen store forvaltere og handler stikk motsatt av dine spådommer.

Innlegg av: mlande (05.02.18 15:55 ), lest 1184 ganger
Endret: 05.02.18 16:02

RE^2: NANO: Ligger an til DOBBEL BUNN i både NANO og indeks

Er det Max Mitteregger og Kapitalforvaltning AB:

http://www.morningstar.se/(F(J5r2jQ_kR4tnIZdw9oRrGWCWWjkfOqonXQcpg-6B8M-aXFsbppy0gOpJdbNO1crePbsovuy_C6pAaNbyqEPEAddCwGxs1NkUrJXnTsfdVBVgE6oO4y5xdWR01wCrFYy6RnbLxRw-vBr2_Ju9z5gszZlU7z01))/Funds/Quicktake/Overview.aspx?perfid=0P000019SL&programid=0000000000
Innlegg av: tusekakk (05.02.18 16:01 ), lest 1149 ganger

RE^3: NANO: Ligger an til DOBBEL BUNN i både NANO og indeks

Max Mitteregger.

Gladiator er et hedgefond