Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: mtaksje (17.01.18 16:15 ), lest 4955 ganger
Ticker: QEC

Påminnelse om det store flertall som sa ja til bill 106

Går nok veien dette :)

Bill 106 passed Quebec’s National Assembly in a 62-38 vote early Saturday after an overnight debate ahead of the holiday break. The legislation is meant to implement Quebec’s clean energy plan but also contains provisions allowing for energy exploration, potentially including fracking.

“Quebec’s government just voted down an amendment to ban fracking in a triumph of science over ‘leave it in the ground’ lunacy,” Calgary-based Questerre Energy Corp. tweeted on Saturday.

Shares of companies that hold exploration rights, including Questerre and Junex, based in Quebec City, surged last week as passage of the legislation looked likely. Questerre holds about 1 million acres and has drilled test wells in the Utica shale formation along the St. Lawrence River, according to its website. Questerre’s shares rose the most in more than eight years on Thursday and inched up again on Friday. Junex’s stock increased 30 per cent, the most in almost two years.
Innlegg av: Anadrol (17.01.18 16:17 ), lest 3244 ganger

RE^1: Påminnelse om det store flertall som sa ja til bill 106

Hehe ja bare å minne det på igjen :-)
Innlegg av: ULKEN (17.01.18 16:38 ), lest 3127 ganger

Hvor ggammel er den meldingen?
Innlegg av: Studenten86 (17.01.18 16:42 ), lest 3111 ganger

Hadde ikke fått med meg dette momentet:
"Bill 106 passed Quebec’s National Assembly in a 62-38"
Takk! =)
Innlegg av: Cat349e (17.01.18 16:48 ), lest 3090 ganger

Rett før jul 2016
Innlegg av: Pick Up (17.01.18 17:11 ), lest 3004 ganger
Endret: 18.01.18 08:30

RE^2: Påminnelse om det store flertall som sa ja til bill 106

The legislation is meant to implement Quebec’s clean energy plan but also contains provisions allowing for energy exploration, potentially including fracking.

"potensially including fracking"

Allerede her stilles det forbehold* mot fracking!

*Potentially definition, possibly but not yet actually
Innlegg av: mtaksje (17.01.18 17:17 ), lest 2950 ganger

Publisert rett før jul 2017 i Gazze Canada
Innlegg av: Elwaro (17.01.18 18:20 ), lest 2787 ganger

Jaggu i meg er ikke Ketchup her også. Du er jammen ivrig.
Innlegg av: Anadrol (17.01.18 18:24 ), lest 2768 ganger

Baissetassen er der togene gikk fra ham gitt
Innlegg av: tuja (17.01.18 18:36 ), lest 2754 ganger

Alle har vel hørt om "ketchup-effekten"?
Det kommer snart i QEC.

:)
Innlegg av: Pick Up (17.01.18 20:47 ), lest 2535 ganger
Endret: 17.01.18 20:55

Bill 106 tar forbehold når det gjelder fracking.

Muligens inkludert fracking

"potensially including fracking"
Innlegg av: Vuppz (17.01.18 21:23 ), lest 2425 ganger

Don’t feed the trolls !
Innlegg av: Pick Up (18.01.18 08:34 ), lest 2218 ganger
Endret: 18.01.18 09:21

EDITED

Dette har ingenting med trolls å gjøre . Bill 106 garderer seg mot fracking ved å ta forbehold. Jeg kan ikke lese at det tas forbehold mot de andre energiformene som nevnes:

"The legislation is meant to implement Quebec’s clean energy plan but also contains provisions allowing for energy exploration, potentially including fracking"
Innlegg av: Pick Up (18.01.18 09:29 ), lest 2114 ganger
Endret: 18.01.18 09:33

I stedet for å ta meg, kunne noen i det minste brukt huet og skrevet at dette er ivaretatt i kravet til sosial aksept(!) Det ville i så fall vært et fornuftig motargument. Men som vanlig er det kav umulig å få i stand en fornuftig diskusjon på disse trådene. Mornings!
Innlegg av: ocean eleven (18.01.18 09:29 ), lest 2106 ganger

Fra Government of Canada, National Energy Board website.
Artikkel fra 4 januar 2018 som er en oppdatering av oil/gas/electricy/renewables hvor det står:
In 2016, Quebec legislature passed Bill 106, which created the Petroleum Resources Act and essentially lifted the fracturing ban.
www.neb-one.gc.ca/nrg/ntgrtd/mrkt/nrgsstmprfls/qc-eng.html
Innlegg av: Boei (18.01.18 09:37 ), lest 2085 ganger

Kverulant, påståelig person som har lett for å føle at man begår urett mot ham, og som forlanger oppreisning og unnskyldninger i den anledning.

Egenskapen kan være mer eller mindre konstant (konstitusjonell) og beror da ofte på spesielle personlighetsanlegg, gjerne sårbarhet og nærtagenhet kombinert med egosentrisitet og høyt aggresjonsnivå. Egenskapen kan for øvrig ha bakgrunn i at man har opplevd urettferdighet og vært møtt med uforstand som man av ulike grunner ikke har fått oppreisning for, og som fører til en varig psykologisk fiksering på denne krenkelsen som da gjerne utvikler seg til å bli alt livet dreier seg om
Innlegg av: danm (18.01.18 09:42 ), lest 2059 ganger

PU har det ikke nemt.
Innlegg av: tuja (18.01.18 09:44 ), lest 2088 ganger

" Quebec legislature passed Bill 106, which created the Petroleum Resources Act and essentially lifted the fracturing ban."

Kan vel ikke skrives bedre. :)

Ellers er det en viss trader/shorter som med stor sannsynlighet kjører aksjen, og fyller opp handelsloggen på begge sider, inkludert sperreposter som forsvinner som dugg for solen når kjøper nærmer seg. Ikke la dere lure. Noen er ute etter rimeligere aksjer(eller det er inndekking av short på gang). La de kjøpe igjen dyrere.
Innlegg av: Pick Up (18.01.18 11:22 ), lest 2012 ganger
Endret: 18.01.18 20:49

Har noen i hylekoret lest linken som ocean eleven (18.01.18 09:29 ) viser til? Jeg tviler på det. Ellers hadde ikke jubelen stått i taket. Selv om Bill 106 "lifted the ban" garderer man seg fortsatt mot fracking med å ta forbehold.

Fra linken til ocean eleven. Les med interesse. Spesielt årstall 2017.

"•In 2017, the Quebec government stopped oil and gas exploration on Anticosti Island due to concerns surrounding environmental risks and economic viability" Min kommentar: Dette er den offisielle forklaringen til National Energy Board på hvorfor gass- og oljeutvinning ble stoppet på Anticosti Island!

(utdrag fra linken)

Natural Gas/Natural Gas Liquids (NGLs)
•There is no natural gas production or field production of NGLs in Quebec.
•In 2011, Quebec banned hydraulic fracturing in the St. Lawrence Lowlands while a study on fracturing’s safety was conducted. A law was passed in 2013 that kept the ban in place until a new law governing oil and gas exploration in the province was passed. In 2016, Quebec legislature passed Bill 106, which created the Petroleum Resources Act and essentially lifted the fracturing ban.
•In 2017, the Quebec government stopped oil and gas exploration on Anticosti Island due to concerns surrounding environmental risks and economic viability.
•Quebec’s marketable natural gas resource has been assessed by the Geological Survey of Canada at 7 trillion cubic feet.
•Small volumes of propane and butane are produced by refineries in Quebec.

www.nebone.gc.ca/nrg/ntgrtd/mrkt/nrgsstmprfls/qc-eng.html

PS
Ellers takk for gratis psykoanalyse.
Innlegg av: ocean eleven (18.01.18 11:28 ), lest 1953 ganger

Man kan holde på med ordkløyveri om fracking men det er bortkastet tid og energi.
Det er vel ikke noen tvil at fracking blir tillatt
Det er andre reguleringer som skal implementeres, områder, avstander etc.hvis jeg forstår dette riktig.
Innlegg av: Nano Rekyl (18.01.18 11:29 ), lest 1951 ganger

PU:

Hvor mange ganger skal dere male om Anticosti!!!!

Den kom på UNESCO og dermed sa det vel seg selv hvordan det ble!
Innlegg av: ocean eleven (18.01.18 11:29 ), lest 1945 ganger

Man kan holde på med ordkløyveri om fracking men det er bortkastet tid og energi.
Det er vel ikke noen tvil at fracking blir tillatt
Det er andre reguleringer som skal implementeres, områder, avstander etc.hvis jeg forstår dette riktig.
Innlegg av: tuja (18.01.18 11:30 ), lest 1961 ganger

Questerre energy by silver205

Home
Questerre energy av silver205
Contact

Ingen forurensning i Haldimand (Petrolia)

Haldimand 4, med nærhet på 350 meter til boliger, er sjekket to ganger for forurensning, og ingen forurensning er funnet.

Haldimand 4

https://www.pressreader.com/canada/le-soleil/20180117/281956018195186
Innlegg av: Pick Up (18.01.18 11:39 ), lest 1924 ganger

Dette er National Energy Boards offisielle forklaring på hvorfor olje- og gassutvinning ble stoppet på Anticosti Island i 2017:

"•In 2017, the Quebec government stopped oil and gas exploration on Anticosti Island due to concerns surrounding environmental risks and economic viability"

http://www.nebone.gc.ca/nrg/ntgrtd/mrkt/nrgsstmprfls/qc-eng.html

Innlegg av: Studenten86 (18.01.18 11:53 ), lest 1889 ganger

Oppfatter diskusjonen som interessant å følge.
Argumentasjonen er mer sofistikert enn som mange plasser på HO forumet: "Ned fordi ned" eller "Opp fordi opp".
Og med linker en kan følge selv og se hvor mye verdi en vil tillegge påstandene.

Jeg oppfatter det som svært sannsynelig at fracking får igangsette pilotprosjektet. Og at der antakelig er motstandere som vil forsøke å trenere hva de klarer. Virker som de politiske verdiene som kan anskaffes ved regulatorisk godkjenning er markert høyere enn politiske verdien rundt motstand, men det blir en personlig subjektiv vurdering om en situasjon jeg er dårlig kjent med. =)
Innlegg av: Pick Up (18.01.18 19:39 ), lest 1789 ganger
Endret: 19.01.18 10:28

Nano Rekyl (18.01.18 11:29 ),

Ja, Unesco har vært kjent lenge. Men forklaringen* har i hvert fall ikke jeg sett før nå.

Det er ikke vanskelig å forestille seg at også andre områder av naturskjønne St. Lawrence enn Anticosti Islands kan bli skjermet for fracking av samme grunner ("due to concerns surrounding environmental risks and economic viability") uten at Unesco er pådriver. Hvis politisk uenighet er stor, kan man ty til verning av begrenset varighet som norske myndigheter valgte som løsning i 4 år fremover for Lofoten, Vesterålen og Senja.

*"In 2017, the Quebec government stopped oil and gas exploration on Anticosti Island
due to concerns surrounding environmental risks and economic viability"

PS
Dette er mitt siste innlegg til reguleringene blir offentliggjort.
Innlegg av: disippelen (18.01.18 20:12 ), lest 1709 ganger

Puhh.. takk for det, pick up
Innlegg av: Pick Up (19.01.18 09:16 ), lest 1503 ganger
Endret: 19.01.18 09:20

Disippelen

Takk for at du takker.
Nå som jeg selv har resonnert meg frem til hvordan dette vil ende, har jeg ingen behov for å skrive mer om QEC!
Innlegg av: Urquel9 (19.01.18 10:50 ), lest 1369 ganger
Endret: 19.01.18 11:01

Bill 106, som vi nå venter reguleringer/forskrifter til, var vel meget positiv til utvinning av ressursene.

Canada består av skog så langt øye rekker, og langt lenger enn det. Det bør altså være nok av områder som kan fredes utenom der det måtte være store naturrikdommer. Synes selv at det her i landet vernes altfor mye, vi har naturparker så det holder.

Jeg tror ikke vern av områdene QEC har, er noen stor risiko i aksjen. Jeg selger ikke på det grunnlaget.

Synes også Belona-Hauge taler ned sin egen sak når han protesterer på utlysing av blokker som er naboer til Senja, Vesterålen og Lofoten. Hvis de blokkene ikke ligger i det området, ja, så kan de vel bygges ut??
Eller mener han at det "vernede" området skulle være enda større? For en type!!

Innlegg av: SabelT (19.01.18 12:29 ), lest 1286 ganger

Pick Up - Har gransket Questerre grundigere end tidligere, vurderet det politiske spil, set masser af You Tubes omkring fracking og ikke mindst bemærket forbudet 2017 vedr. Anticosti. Jeg tror du får ret i dine antagelser - Quebec får IKKE tilladelse til fracking!
Om Questerre bliver en ny Canargo historie aner jeg ikke, MB har jo flere strenge at spille på, men tiden arbejder klart imod fossil udvinding/afbrænding.

Har kun frimærker tilbage...
Innlegg av: danm (19.01.18 12:40 ), lest 1143 ganger

Er det et nyt PU nick? :-)
Innlegg av: SabelT (19.01.18 12:42 ), lest 1135 ganger

Clonteknologi selvfølgelig...Og vi er mange...der følger denne QUE...:)
Innlegg av: danm (19.01.18 12:48 ), lest 1111 ganger

Sørg for at være inde i de kommende uger.
Innlegg av: Nano Rekyl (19.01.18 12:49 ), lest 1100 ganger

SabetT:

Tror du skal gjennoppta dine youtubs og søke på drømmehagen :)

Tror du har bedre utbytte av det enn å skrive en masse svada uten å kunne legge til linker for å underbygge dine påstander.

Ha ellers en fin dag alle sammen og en dag nærmere! Tikk/takk......
Innlegg av: SabelT (19.01.18 13:05 ), lest 1046 ganger

Nano - Du skal have tak for forslaget om Drömmehagen, meget fornøjelig og giver mig tanke på "I was older then, I'm younger than that now" Flere burde opleve nogle afsnit af "Drömmehagen"
Nu skal du så få et forslag fra mig - søg på Youtube: Fracking Canada! Her er både negative og positive fortællinger, men min konklusion er ift. Quebec, at det nok ikke bliver tilladt.

Et par andre underholdnings links uden indhold af hverken olie, gas eller kul:
https://www.youtube.com/watch?v=7seZjqkk2n0
https://www.youtube.com/watch?v=kVx9VSlVCeE
Innlegg av: Studenten86 (19.01.18 13:22 ), lest 954 ganger

Innlegg av: SabelT (19.01.18 12:29 ), lest 316 ganger
Pick Up - Har gransket Questerre grundigere end tidligere, vurderet det politiske spil, set masser af You Tubes omkring fracking og ikke mindst bemærket forbudet 2017 vedr. Anticosti. Jeg tror du får ret i dine antagelser - Quebec får IKKE tilladelse til fracking!
Om Questerre bliver en ny Canargo historie aner jeg ikke, MB har jo flere strenge at spille på, men tiden arbejder klart imod fossil udvinding/afbrænding.

Har kun frimærker tilbage...

--
Du får ha lykke til i videre investeringer. =)
Synes i grunn det er rart du føler behovet til å skrive dette synspunktet. Min erfaring når en beveger seg bort fra et selskap, er at de personene slutter å skrive.
Må si at det ser mer ut som en trade agenda, med håp om stillhet til februar og dupp-mulighet.

Men for all del, om din vurdering er at reward ikke smaker mer enn risiko i dette caset for din del, så er salg selvsagt det rette for deg =]
Og anbefaler å ikke se deg tilbake, det kan skape anger å behov for å gå inn og ut å inn igjen ettersom kursen spretter og faller i forventninger/frykt/trading.

Jeg har sterk tiltro til R/R situasjonen, og posisjonert meg i forhold til det. Men ville oppfordre potensielle aksjonærer til å gjøre egne vurderinger, ikke gjøre som meg.
Innlegg av: tuja (19.01.18 13:33 ), lest 922 ganger

Snart fredagsrally. :)
Innlegg av: SabelT (19.01.18 13:43 ), lest 877 ganger

Tak Student for "Lykke til med investeringen". Det er jeg glad for.

Agenda...? Student, jeg er stadig investeret i Questerre som jeg skrev.

Reward - Jamen, har da haft rigelig, været Questerre investeret på 6 forskellige konti og haft gevinst på mellem 30 og 50 %. Man skal passe på med at være for grådig.

Se dig ikke tilbage...Hm,hm...bærer ingen Hood (https://www.youtube.com/watch?v=5VvHyCy5kDs) og er oprigtig i min tekst og mening.

Student, du må også have lykke og held med dine investeringer, husk også at tage gevinst, når muligheden er der!
Innlegg av: danm (19.01.18 15:17 ), lest 719 ganger

Mange vil gerne så tvivl lige nu, hvor folks tålmodighed er på prøve, for at komme billigt ind. De smarte købte tilbage i november.
Innlegg av: Prøv (19.01.18 15:23 ), lest 708 ganger

Har på følelsen at det skjer no her snart no. Kjøpte en post til i no. Tør ikke vente mer. Hva har noen øre fra eller til når det kan komme no gla nyheter i hælga. Så da er jeg lastet og tar hælg:)
Innlegg av: Urquel9 (19.01.18 15:55 ), lest 665 ganger

Sabel er en artighet som prøver seg på dansk, samtidig som han prøver å lure folk ut av et verdifult papir ;-)
Innlegg av: SabelT (19.01.18 18:07 ), lest 606 ganger

Godaften Urquel, måtte lige have lidt mad og drikkelse, desværre ikke tjekkisk øl, som sikkert ellers ville være dejligt, men hvad det angår, vil jeg bestemt mene, at du ved bedst.

Min træning i dansk....🤔... Lad mig se, folkeskole + gymnasiet + uni... Rigeligt, rigeligt ville jeg sige.

Skumle bagtanker med at give Pick Up ret i hans vurdering af Questerre???
Nej dog, men meget tilfreds med at have solgt store klumper Questerre over de seneste par dage, det lettede trykket noget. Skulle aktien berettiget eller ej stige til skyen, er det fint for mig - der er hele tiden masser af andre muligheder, herunder at bruge penge på nogle Urquel https://media.giphy.com/media/pBevuxpD4Tq4U/giphy.gif