Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Eiendom
Innlegg av: Jskadsem (13.01.18 08:56 ), lest 519 ganger

Bygge to funkisboliger

Jeg skal til med bygging av to boliger. Tomten er opparbeidet og ringmur er støpt.
Husene er 12x12 meter og over to etasjer med flatt tak

Lurer litt på hva som være den billigste måten og den mest tidsbesparende måten å bygge på .. Slik jeg ser det, har jeg tre alternativer.

- å få et firma til å lage ferdig betongelementer og heise dem inn på plassen. Fikk pris på 2500kr/m2 ferdig oppsatt. Da kommer taket utenom. Hva vil dette koste?

-Leie forskaling og støpe første etasje selv og bygge resten i tre. Har bakgrunn som forskalingsnekker. Denne løsningen blir definitivt rimeligst om jeg ikke regner lønn til meg selv, men vil nok også ta lengst tid.

-bygge alt i tre.

Er det noen som har gjort tilsvarende og kan si hva sluttsummen på huset ble når du trekker fra tomten. Enten ferdig innredet med kjøkken og bad eller bare "råskallet".
Innlegg av: blega (13.01.18 14:16 ), lest 317 ganger

RE^1: Bygge to funkisboliger

Bygg husene i tre. Ferdig produserte element i en eller annen fasong fra Estland eller annet Baltisk land. De gjør alt.
Innlegg av: 4580 (13.01.18 17:57 ), lest 251 ganger

Bygg i tre, ikke betong.
Innlegg av: Silkesvarten (13.01.18 18:06 ), lest 251 ganger

Tror det billigste er tre, men du burde fått dette avtalt før du støpte ringmuren ettersom elementene ofte har faste mål tror jeg. Kan selvfølgelig spesialbestille, men det blir kanskje dyrere og dette gjelder vel både tre og bettong. Tror desutenvduvskulle støpt plate og ikke ringmur for nå må du bygge golvet også.
Innlegg av: Fine Greier (13.01.18 20:18 ), lest 210 ganger

RE^2: Bygge to funkisboliger

Går da an å støpe ringmur/isoblokk,og så støpe varmekabler,isolasjon,armeringsmatter inv i byggelivet?

;=)