Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: SirJohnny (13.01.18 00:12 ), lest 5264 ganger
Ticker: QEC
Endret: 16.01.18 15:14

QEC - aksjen man bør eie i 2018!

Questerre viste i dag høyere volum på stigende kurs - både i Norge og Canada.
Selskapet har ikke hengt med den fine oppgangen vi har hatt i oljeprisen siste tiden, og er ut i fra det aspektet underpriset i forhold til underliggende prisstigning i oljeprisen.

Se bort i fra oljeprisen så venter vi på to giga triggere som begge kan transformere Questerre som selskap.

- Endelig implementering av reguleringer i
Quebec, med påfølgende sosialaksept og
pilot brønner

- Rapport Jordan

Når kan vi så forvente at disse to triggerne kan materialisere seg?

Reguleringene: Ifølge Jason, Binnion og Pareto snakker vi om «early 2018». Etter dialog med andre aktører i Quebec mener de at reguleringene vil bli sluppet Onsdag, 31Januar dette samsvarer da med «early 2018».

Jason mener at risikoen for at reguleringene ikke skal gå igjennom omtrent ikke var tilstede. Han skriver også «in the draft of the regulations we reviewed, there is no ban on fracking. I don`t believe there will be a ban in the final regulations»

Jordan: Jason bruker samme ordlyd her «early 2018» og om vi legger til grunn at «early 2018» betyr månedsskiftet jan/feb så kan vi nok regne med oppdatering fra Jordan i dette tidsrommet. I dialog med Red Leaf skriver de «soon og weeks».

La det være helt klart, de neste ukene er de mest spennende i selskapets historie, vi kommer til å se økende posisjonering og stigning på høyere og høyere volum.
Tror man på reguleringene vil gå igjennom så må man for all del sitte og ikke bli fristet til å selge underveis.

Aksjonærene vil se en ekstrem reprising av selskapet etter reguleringene er implementert, og en eventuelt positiv Jordan-rapport.

Heller ikke utenkelig at vi vil få et eller flere salg av eiendeler de fremover.

Questerre er aksjen å sitte i fremover.

Bruk dagen til å akkumuler under 7kr!

La forventings-rallyet starte!

Lykke til!
Innlegg av: Kivad (13.01.18 01:07 ), lest 3294 ganger

RE^1: QEC - aksjen man bør eie i 2018

En profeti man gouterer og ser frem til med bibelsk fryd😊
Innlegg av: Swordrup (13.01.18 09:01 ), lest 3026 ganger

Tror planen er å selge hele QEC når reguleringene er ferdig. Vi får oppdateringen i Jordan først når reguleringene er ferdig slik at de selger samlet. Håper dette skjer da jeg slipper å tenke på om jeg skal sitte videre eller selge :)

Swordrup
Innlegg av: danm (13.01.18 09:57 ), lest 2898 ganger

Jeg håber på, at man finder en løsning sammen med Repsol, så man hurtigt kommer i gang i Quebec. Det er enorme værdier, der venter her.
Innlegg av: ak78 (13.01.18 10:34 ), lest 2801 ganger

Bra innlegg! Enig i alt.
Innlegg av: Studenten86 (13.01.18 14:45 ), lest 2525 ganger

@SirJohnny
Du sier selv QEC er aksjen å eie i 2018.

Når reguleringene er på plass, er det vel å utarbeide med Repsol plan i forhold til pilotprosjektet. Og selskapet selv som har antatt sent 2018 til tidlig 2019 som oppstart av dette.

Tenker selv det er aksjen å eie i 2018, men sentimentet på forumet her ser ut som om alle mener bjørnen er skutt når regulatoriske er på plass.
Tenker selv det er da vi vil se flere ta plass, og ytterlig flere når pilotprosjektet er i gang, og vi har detaljer i hvordan det skal utføres og ikke minst når det er ferdig. Slik at endelig produksjon kan begynne.

Forventningsrally med sell on news er det jeg syns det brygger til. Men er det ikke posisjonering med 2019 for øyet som burde være strategien vi oppfordrer til?

Disclaimer, er signifikant long, er ny til QEC, og mener ikke baisse.
Innlegg av: danm (13.01.18 15:45 ), lest 2392 ganger

Formålet for Qec. og Binnion er ikke at blive et stort produktionsselskab. Meningen er at udvikle projekter og herefter finde købere. Så snart reguleringerne er endelige, kan man fastsætte værdien og derfor vil Qec. kursen afspejle dette. Grunden til tidligere tilbagefald har været den stadige usikkerhed, men den er definitivt væk, når vi kender reguleringerne.
Innlegg av: tuja (13.01.18 15:50 ), lest 2370 ganger

Etter ferdigstilte reguleringer kommer neste joker på banen. Da er det Jordan oppdatering, som igjen kan gi mange kroner på kursen. Deretter er QEC fritt vilt til kjøpekåte beilere med stor og velfylt pengesekk, som f.eks SHELL. Det kan igjen gi en god premie på den tids eksisterende kurs(etter regs og Jordan). Så her er det mange trappetrinn opp før man bør selge. Qec kan bli en soleklar oppkjøpskandidat.

Fortsatt god helg. :)
Innlegg av: Studenten86 (13.01.18 16:04 ), lest 2316 ganger

Innlegg av: danm (13.01.18 15:45 ),
Formålet for Qec. og Binnion er ikke at blive et stort produktionsselskab. Meningen er at udvikle projekter og herefter finde købere.

Innlegg av: tuja (13.01.18 15:50 )
Qec kan bli en soleklar oppkjøpskandidat.

Det dere sier her leser jeg som haussing, og interesse av sell on news når jeg ser det.
Antall gang 'oppkjøpskandidat' brukes her på HO, mot antall firma som får bud og blir solgt, er ikke helt tett ved hverandre.
Og tror ikke det er noen som eier aksjer kun med håp om salg av selskap? Det er eventuell kortsiktig bonus, og kanskje langsiktig ulempe.

Gjør vurderinger for å ferdigstille min portefølje for Netfonds og gå for utlån av aksjene.
Og prøver å ta stilling til QEC som langtidsinvestering, eventuelt andelsstørrelse i porteølje, 2021+, uten å trenge å følge med på kontoen.
Bruker mer tid enn jeg har til rådighet på børs om dagen... =]
Innlegg av: Yzf R1 (13.01.18 16:13 ), lest 2290 ganger

http://www.proinvestor.com/index.php?p=debat_1&postid=76038

Y
Innlegg av: danm (13.01.18 16:24 ), lest 2247 ganger

Læs virksomhedsbeskrivelse:

https://www.nordnet.dk/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/bolagsfakta.html?identifier=59363&marketplace=15&inhibitTrade=1
Innlegg av: Cat349e (13.01.18 19:11 ), lest 1986 ganger

Sudenten ang min mening om pilot og hva som har blitt offentlig så viker det til at 2019 er et spill for galleriet og at med endelige og positive regs så er pilot i gang innen 2018! Dette er min mening og tror flere mjulig også ser det samme, jordan update osv er plomma i egget, har sittet snart 2 år i aksjen:) her er det bare og fya me:)
Innlegg av: Cat349e (13.01.18 19:11 ), lest 1987 ganger

Sudenten ang min mening om pilot og hva som har blitt offentlig så viker det til at 2019 er et spill for galleriet og at med endelige og positive regs så er pilot i gang innen 2018! Dette er min mening og tror flere mjulig også ser det samme, jordan update osv er plomma i egget, har sittet snart 2 år i aksjen:) her er det bare og fya me:)
Innlegg av: Stevepick XL (13.01.18 19:22 ), lest 1931 ganger

Forventningsrally skjer ikke denne gangen, aksjonærene lar seg ikke lure for 3.gang , håper de heller ikke blir med på neste emisjon, binna lurer de hver gang...hva har Qec oppnådd ved alle de tidligere emisjoner, pengene er jo blåst bort på ingenting...
Innlegg av: Exelen (13.01.18 19:36 ), lest 1907 ganger

Hvor går veien, Quo vadis?
Hvem er denne studenten og figurene som figurerer i tiår på tiår her, Quo vadis?
Si meg det, Quo vadis?

En ting er sikkert Quo vadis; at pengene vet veien til gassen i Utica Shale...

Q

Innlegg av: Studenten86 (14.01.18 00:43 ), lest 1673 ganger
Endret: 14.01.18 00:44

Takk for svarene! =) Ikke hatt tid å gjøre videre dypdykk i dag så langt.

Exelen, denne studentens identitet er ikke av betydning. Men du kan spore nok av historikken min på tekinvestor til å oppfatte meg som seriøs. Har ikke andre brukere, og er rett og slett en ny QEC aksjonær som ser an mengde å sitte langsiktig med mot oljerelatert generelt i porteføljen, og QEC dertil spesielt.
Innlegg av: SirJohnny (15.01.18 01:25 ), lest 1379 ganger
Endret: 15.01.18 09:31

Studenten: riktig det, sosial aksept er viktig i denne sammenhengen, men her har Binnion jobbet godt og lenge og er nok helt fremme hva angår industrien og grøntproduksjon/sosial aksept. Har også hørt fandre i industrien som viser til Binnions arbeid på dette feltet.

Sell on news? Tviler, topp 20 har posisjonert seg for de mest spennende ukene i selskapets historie, så langt. Triggerne kommer som haggel fremover, hvem vil selge da? Jordan rapport kan feks komme dagen etter reguleringene..og info om pilot dagen etter der..osv.

Etter oppgang på høy volum både i Oslo og Canada på Fredag, økende oljepris og kjøpe kåte topp 20 aksjonærer så blir de neste dagene og ukene ekstremt interessante. Her handler det om å øke beholdningen på dette (fremdeles) lave kursnivået. Dagens kurs vil fremstå som en gavepakke om få uker og dager.
Innlegg av: SirJohnny (15.01.18 09:35 ), lest 1005 ganger

RE^2: QEC - aksjen man bør eie i 2018

Questerre ser nydelig ut på TA og har en fin RSI. Ryker 6,64, 6,65 er der ikke motstand av betydning før 7kr.

Selv om det skal sies at det er det fundamentale som er mest interessant og åpenlyst i Questerre.
Innlegg av: floffan (15.01.18 01:54 ), lest 1339 ganger

https://www.forbes.com/sites/christopherhelman/2018/01/03/natural-gas-demand-hits-record-as-cold-bomb-targets-northeast/#6b93c73baacd

Times like this are good for a reminder on what really keeps the heat on. New England's power breakdown today is 33% oil, 27% nuclear, 24% natural gas, 5% hydro and 4% coal. Of the 7% sourced from renewables, more than 80% comes from burning wood and trash, with just 1% (of that 7%) coming from solar. Solar and batteries get a lot of hype for helping to smooth summer time peaks, but for dealing with a deep freeze, it's clear the northeast needs something else -- more natural gas.

Innlegg av: SirJohnny (15.01.18 12:14 ), lest 913 ganger

RE^1: QEC - aksjen man bør eie i 2018!

Skal vi over 7kr i dag alt? Fint med en jevn fin oppgang frem mot reguleringer og Jordan, blir meget bra, dette.
Innlegg av: nynorsk (15.01.18 12:33 ), lest 812 ganger

Jeg, mener vi skal over kr 7 denne uken ,men om det skjer i dag er ikke så viktig.

Innlegg av: tuja (15.01.18 12:35 ), lest 802 ganger

Kommer reguleringer på onsdag, og de favoriserer fracking, starter QEC på tosiffret kurs i kroner dagen etter. Det nærmer seg. :)
Innlegg av: danm (15.01.18 12:39 ), lest 767 ganger

Mange huse i Quebec er opvarmet med det, der i Danmark hedder et oliefyr, altså stor set, det samme som diesel. Vi er for længst gået over til andet og her spiller gas en vigtig rolle. Quebec kan gøre det samme, og dermed spare penge og udslip.
Innlegg av: SirJohnny (15.01.18 14:31 ), lest 587 ganger

Kursen litt tilbake, brukt den selv på å laste litt mer.
Innlegg av: SirJohnny (16.01.18 10:16 ), lest 305 ganger

Her kommer det til å stramme seg kraftig til de neste dagene og ukene. Fint å laste opp på et nivå under 7kr.
Innlegg av: ak78 (16.01.18 10:21 ), lest 279 ganger

Kortfattet, realistisk og oppsummerende innlegg!
Bra!