Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: BenteBazooka (12.01.18 20:39 ), lest 2182 ganger
Ticker: PHO

Photocure: Oslo Universitetssykehus-Forbedret metode...

Forbedret metode reduserer lidelse, liggedøgn og kostnader.

https://oslo-universitetssykehus.no/seksjon/nyheter/Sider/Forbedret-metode-reduserer-lidelse,-ligged%C3%B8gn-og-kostnader.aspx
Innlegg av: Fabi (12.01.18 20:53 ), lest 1307 ganger

RE^1: Photocure: Oslo Universitetssykehus-Forbedret metode...

Veldig bra !
Men kommer de til å tjene penger ?
Innlegg av: morgancanes (12.01.18 20:56 ), lest 1291 ganger
Endret: 12.01.18 20:57

Fleksibiliteten er det nye
- Selve metoden med blålys er nærmere 12 år gammel. Nytt er imidlertid det fleksible cytoskopet som er utviklet nylig. Det gjør at vi kan utføre prosedyren enkelt og trygt her på poliklinikken, uten sykehusinnleggelse, forklarer Recep. - Vi har behandlet rundt 20 pasienter på denne måten i løpet av høsten. Det betyr 20 færre operasjoner med narkose, innleggelse, liggetid, infeksjonsfare, sykefravær redusere kostnader og mindre ventelister på operasjon.

kan jo tenke meg at dette er noe amerikanerene er opptatt av.
Innlegg av: focuss (12.01.18 20:59 ), lest 1285 ganger

De kommer til å tjene mer penger enn de aller fleste selskap på Oslo Børs. Marked USA 15 milliarder, Europa 15 milliarder? Resten av verden 20 milliarder?

Total marked 50 milliarder per år.
Innlegg av: rgkap (12.01.18 21:01 ), lest 1289 ganger

Mysteriet photocure :-) Jeg har både pcib og pho i min portefølje.

Photocure er bankers har aldri vært mer trygg på en aksje. Eneste risikoen er en ny finanskrise.

Pcib er mer risiko men oppsiden er fantastisk og resultatene er så gode at det skal godt gjøres at dette ikke er en begynnelse på noe stort.

Det er rett og slett fantastisk å være aksjonær i disse fantastiske selskapene.

Innlegg av: clanz (13.01.18 13:41 ), lest 1068 ganger

Takk for interessant artikkel. Dette viser potensialet med fleksible scope.

Skjønner ikke helt at dette ikke skal kunne bre om seg.
Innlegg av: dr. Stockman (13.01.18 15:33 ), lest 1023 ganger

Magefølelsen tilsier at vi nærmer oss et kursløft i denne aksjen, og doblet nesten antallet aksjer forleden - selv om de bli dyre i forhold til første halvpart som ble kjøpt inn til kurs 22. Etterspørselen etter aksjer har vært beskjeden i det siste, men tilbudet er også begrenset, så det skal egentlig lite økning av etterspørselen til før man må begynbne å bla opp langt mer for å kunne utvide porteføljen. Produktet er solid, så potensialet burde være ganske åpenbart.
Innlegg av: focuss (14.01.18 15:35 ), lest 830 ganger
Endret: 14.01.18 15:36

Photocure har fått Priority Review for å slippe Cysview inn i det 12 milliarder store surveillance markedet i USA. Hva mener FDA med Priority Review?

"Priority Review means that FDA aims to take action on an application within six months, compared to 10 months under standard review. A Priority Review designation directs attention and resources to evaluate drugs that would significantly improve the treatment, diagnosis, or prevention of serious conditions."
Innlegg av: morgancanes (15.01.18 04:30 ), lest 688 ganger

konkurrent på banen?

http://imaginmedical.com/wp-content/uploads/2018/01/CORPORATE-PRESENTATION-1-9-18-17-Website.pptx
Innlegg av: winjard (15.01.18 06:41 ), lest 650 ganger

Takk for nyttig link morgancanes.

Disse skal altså selge for 35 MUSD i 2019, mens PHO spår et salg på 20-25MUSD innen 2020.
Innlegg av: paffen (15.01.18 06:53 ), lest 645 ganger

Det kan uten tvivel bli en konkurrent. Men eg ser de bruker en kontrast væske (Indocyanine green) som har vart på markedet lenge. Og att det gir samme resultat som cysview tvivler eg på. Men att de er en konkurrent til Karl Storz, er vel ingen tvil om. Enligt dem virker det som PHO har kontrakt med Karl Storz. Anners hade vel de og brukt cysview . Men de kommer jo tidigst på banen sommer 2019.

Her fikk vi jo priset på Karl Storz cystoskop som er 37000 Usd. Vilket ikke bør hindre en anskaffelse for sykehusen. Så eg tror cysview blir brukt lenge en.

Og de må nok til med en fase 3 studie de med, som beviser att de er like bra eller bedre en eksisterende behandling.Og da tar det nåt år til.

Så eg ganske sikker på att cysview er mye bedre en (Indocyanine green) . Så får cystoskope vare cystoskope, men ingen kan vare sikker på att det ikke dykker opp konkurrenter.
Innlegg av: paffen (15.01.18 07:18 ), lest 626 ganger

Winjard Det blir vel ikke helt rett de regner med att ha omsettning på 35 mil usd 2020. Og en vinst på 13 mil Usd de selger jo bare cystoscope, ikke kontrastvæske. Så får vi se om sykehusen velger det eller cysview. Det er jo ikke sykehusen som betaler for cysview. Så skall de investere i cystoskope spar de ikke penger på deres produkt.
Innlegg av: Polarbris (15.01.18 10:38 ), lest 504 ganger

Artiklen fra Oslo Universitetssykehus er med å bekrefte mitt positive syn på Hexvix/Cysview.
Det nylig utviklede fleksible cytoskopet bidrar til å gjøre jobben enklere og sikrere. Det betyr færre operasjoner med narkose, innleggelse, liggetid, infeksjonsfare, sykefravær reduserte kostnader og kortere ventelister på operasjoner.
Jeg er overbevist om at "blålyset" vil komme gradvis etterhvert som urologer og pasienter blir kjent med dette.
Tror også det vil bli en kraftig "boost" i salget når det tre ganger større oppfølgings markedet åpnes i USA. Da slipper urolologer å bytte mellom hvitt og blått lys.
Ettersom dette er en "vinn vinn" situasjon for både pasienter, urologer og lavere kostnader, vil dette få en god økning i bruken av blålys.
Nå har ikke jeg de store forventningen til resultatene for q4-17, da jeg regner med at økte inntekter blir spist opp av økte kostnader på markedsføring i USA.
Photocure skal ikke ha mange prosentene av det totale USA markedet før det blir store overskudd. Ved bare 10% av markedet, vil vi se en mange dobling av aksje kursen!