Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Bil og motor
Innlegg av: livecnn (12.01.18 14:37 ), lest 925 ganger

-- Gruppen bak: "Bilen må Bort" i Oslo

Fra Facebook gruppen Jarle Aabø‎ to Ja til bilen i Oslo

Det gigantiske Bilfritt sentrum-prosjektet styres nå av en såkalt politisk referansegruppe bestående av 17 politikere. Ja til bilen i Oslo har gleden av å presentere:

Byråd Lan Marie Berg (MDG)
Byråd Hanne Elise Marcussen (MDG)
Byrådsekretær Tor Henrik Andersen (Ap)
Byrådsekretær Marte Ingul (Ap)
Byrådsekretær Bettina Thorvik (Ap)
Byrådsekretær Rasmus Reinvang (MDG)
Byrådsekretær Anders Røberg-Larsen (Ap)
Byrådsekretær Marie Loe Halvorsen (MDG)
Byrådsekretær Anna Tresse (SV)
Byrådsekretær Frode Kyvåg (Ap)
Byrådsekretær Torkil Vederhus (MDG)
Byrådsekretær Vegar Andersen (Ap)
Byrådsekretær Åsmund Strand Johansen (SV)
Byrådsekretær Halvard Hølleland (Ap)
Byrådsekretær Ellen Rønning-Arnesen (Ap)
Byrådsekretær Daniel Rees (MDG)
Byrådsekretær Kari-Anne Isaksen (MDG)
Innlegg av: SuperSpinal (12.01.18 20:12 ), lest 540 ganger

RE^1: -- Gruppen bak: "Bilen må Bort" i Oslo

Jeg kan gå med på doble bomtakster hele januar og februar innenfor og ved ring 2. Det er meget store forurensninger der i den nevnte perioden. La det samtidig være dobbelt så mange trikker, busser og T-baner til reduserte satser de mnd. så går det seg fint til.

Det skal ikke være noen menneskerett å forurense indre by av Oslo på vinteren. Selv ble jeg plaget av den dårlige luften når jeg bodde der supersentralt. Trolig kan jeg få skader senere på vitale organer og åndedrett.
Innlegg av: R_offe (12.01.18 20:16 ), lest 535 ganger

Er det BARE biltrafikken som forurenser??

Hva med vedfyring?? Hvorfor er lufta alltid verst vinterstid når det er kaldt??
Innlegg av: Pedal (12.01.18 20:20 ), lest 523 ganger

Kan SuperSpinal forklare hvor de dobbelt så mange sjåførene for trikkene og bussene skal komme fra,og hva de skal gjøre resten av året?
Hvor skal alle bussene og trikkene parkeres resten av året?

Slike topper i trafikken er det ikke materiell eller ansatte til å ta unna,selvfølgelig.
Innlegg av: SuperSpinal (12.01.18 20:25 ), lest 529 ganger

Pedal

Det er mange innvandrere som kan gjøre de jobbene (man kan jobbe deltid og få god arbeidefaring) og materiellet kan få algoritme basert logistikk og da kun bruke litt flere vogner for å ta unna kraftig økning av reisende som det da vil bli.

Målet må være en luft å leve i for alle innenfor ring 2 (og litt rett utenfor)
Innlegg av: SuperSpinal (12.01.18 20:40 ), lest 509 ganger

Forøvrig presiserer jeg at elbiler må ha full tilgang til sentrum både bruk og parkering til reduserte satser. Det er noe alle bør tilstrebe og det er der MDG tar feil. El. bil er som skapt for Oslo sentrum.
Innlegg av: SuperSpinal (12.01.18 21:12 ), lest 493 ganger

Storbritannia og svenske forskere har funnet ut at dieseleksos øker dannelse av blodpropper og aktivitet av blodplater hos friske frivillige - som kan føre til hjerteinfarkt og hjerneslag.

Alvorlige greier m.a.o. Tenk dere om før dere kjører i Oslo og ødelegger livet til tusenvis der inne.

Linken

http://24monde.info/article/diesel-exhaust-assosiert-med-hyere-hjerteinfarkt-hjerneslag-risiko-hos-menn
Innlegg av: livecnn (12.01.18 21:18 ), lest 495 ganger

Forurenser Cannabis SuperS ??
Innlegg av: SuperSpinal (12.01.18 21:24 ), lest 478 ganger

livecnn

Ja det er en vond lukt på hasj. Spesielt om man ikke røyker. Selv har jeg sluttet med siggene og kommer ikke til å starte opp igjen. Jeg tar derfor avstand fra alt som ryker enten det kommer fra en munn eller eksosrør.

I 2018 slenger jeg med på helt grønn bølge (det blir agurk, tomat og kruspersille på hver skive)
Innlegg av: livecnn (12.01.18 21:27 ), lest 475 ganger

:-)
Innlegg av: CS_invest (12.01.18 21:28 ), lest 475 ganger

Kanskje snitt i IQ på landsbasis økes dersom onennevnte korrekt og dieselbiler får passere gratis innen ringene i Oslo? På sikt i alle fall...
Innlegg av: PSI- Investor (13.01.18 00:10 ), lest 435 ganger

Det er virkelig forunderlig hvordan bilhatet har fått feste.
Og hvordan kan et parti som ingen stemmer på få 7 av 17 representanter i noe slikt?
Innlegg av: livecnn (13.01.18 00:15 ), lest 435 ganger

Kunsten består i å MOBBE skattebetalende barnefamilier bort fra Oslo sentrum og fylle leiligheter med studenter. Detter er vedtatt på nachspiel hos Oslo MDG.
Innlegg av: CS_invest (13.01.18 10:33 ), lest 378 ganger

MDG's våte drømme er vel som Pol Pot at flytte hele byen til landet og dyrke økologiske grøntsaker.
Innlegg av: SuperSpinal (13.01.18 10:53 ), lest 367 ganger

Det er et problem med skyhøy forurensning på denne tiden av året i indre by Oslo. I menneskene dannes det tromboser og de skaper etterpå problemer i karsystemet i form av infarkter og embolier. Dieseleksos viser seg å påvirke oss negativt slik. Der starter MDG fornuftig og vil gjøre noe med det. Da må man ikke ta med det utslippsfrie snille el.bilene i bilhatet og fjerning av all praktisk mulig bruk. Nei, håndverkere må oppfordres til å gå over til el. drift. Jeg tror VW Transporter kommer snart på el. og den vil være ypperlig for jobb. En skattlegging som favoriserer en overgang her også i regnskapet vil få mange til å bytte. Da må man også ha P-plasser. Reverser de tullete sykkelstiene og lag p-plasser der igjen. Folk flest kan ta offentlig kommunikasjon.

Alt innenfor ring 3 bør på sikt bli forbudt for fossile, men tillatt for el. biler med gode p-muligheter.

Da blir byen fin for alle tror jeg.

Innlegg av: CS_invest (13.01.18 11:57 ), lest 344 ganger

Går helt fint med bilfri bykjerne - men da trengs visionære og intelligente politikere. Hvilket desværre er en mangelvare. De som velges nå er de som gir det beste show på circusTV.
Innlegg av: Wish (13.01.18 15:12 ), lest 301 ganger

Det må settes inn flere busser,ja,men det må være på helårsbasis og ikke bare i korte perioder.
Skåførene skal vel ikke gå ledige resten av året?
Innlegg av: Volven (14.01.18 18:48 ), lest 234 ganger

Litt ironisering fra SuperSpinal. Hvis du er så opptatt av lave utslipp så er det bare sykler og spasering som duger, El-bil vil kanskje kunne utsette eventuell problemer med noen år.
Innlegg av: Gunnharj 1. (14.01.18 18:59 ), lest 220 ganger

det er mye biler i Oslo

Jeg blir litt paff når jeg møter naboen på butikken med bilen sin, vi bor 35m unna Meny