Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Gull og gruvedrift
Innlegg av: Skipssjefen (12.01.18 13:28 ), lest 2791 ganger
Ticker: NOM

NOM - SS solgt ALT i dag - SHORTER mer NOM

SS har ryddet i portisen, og klar for røde (knallrøde børser nå), og i den forbindelse har jeg besluttet å ta inn nye 500.000 NOM aksjer short! Alt over 3,50 fra nå av, til 500.000 (STK) er kjøpt, er SS som står som kjøper av.

SS
Innlegg av: sighod (12.01.18 13:36 ), lest 1753 ganger

RE^1: NOM - SS solgt ALT i dag - SHORTER mer NOM

Hehe---
Var det ikke på 2,80 du skulle kjøpe?
Innlegg av: unotert (12.01.18 13:37 ), lest 1758 ganger

Desperasjonen øker, ser bra ut dette.
Innlegg av: Skipssjefen (12.01.18 13:39 ), lest 1758 ganger

Igjen så viser NOM gutta sitt kunskapsnivå.

Les en gang til, men skal hjelpe deg;

SS har solgt AXA, STL, NAS og frigjort en god del cash! De skal jeg bruke til å selge 500.000 NOM aksjer SHORT, altså ØKE min shortandel.

Kommer ikke på tale å dekke shorten min (kjøpe NOM) før jeg ser 3,00, og aller helst 2,80!

Trodde dere i allefall kunne det mest basic ang aksjehandel.....!

SS
Innlegg av: unotert (12.01.18 13:49 ), lest 1722 ganger

Du skjønner ikke engang satire.
Innlegg av: Tjuagutt (12.01.18 13:50 ), lest 1717 ganger
Endret: 12.01.18 13:51

Alle kan skrive det samme uten andre konsekvenser enn å miste ansikt om kursen ikke faller, SS. Så jeg tar innlegget ditt med en god klype salt ;)

Vedrørende emisjonsaksjene, så er det lite som tilsier at man går inn i en emisjon for å få 10% gevinst. Fond gjør ikke det, men muligens en løs fugl eller to vil være fornøyd. Det betyr at majoriteten av emi-aksjene vil være hos de som har et lenger perspektiv enn dagens kurs. Vi får se når de som deltok i emien har fått aksjene sine og topp 50 er oppdatert. Da finner vi fort ut hvor mange som man kan anta er long og hvor mange som ikke er det.
Så hva er da hensikten med å skape et slikt bilde av at mange emi-aksjer kommer for salg, om ikke annet enn for å skape frykt og dermed pleie shorten sin? ;-)

PS. Eksisterende aksjonærer, som fikk delta i emien, har muligens solgt aksjer for å ha penger til emi-aksjene sine. Men det ser vi fort på topp 50 listen.
Innlegg av: Skipssjefen (12.01.18 13:55 ), lest 1718 ganger

Sogn & Fjordande satire, direkte fra Fjosen er "upløyd mark" for SS - den satt du, tog du ann?

SS
Innlegg av: krissov (12.01.18 15:35 ), lest 1658 ganger
Endret: 12.01.18 15:40

Lystløgneren er på den igjen. Disse blir like virkelige som de du snakket om tidligere..
KONGEN I GATA DU TENKER JEG HEHE

når jeg tenker meg om blir dette bare trist, om dette kan få opp selvbilde ditt i noen sek så er det fint :) ta vare på deg selv du og husk!! du er en viktig person for noen selv om det ikke føles slik.
Innlegg av: Skipssjefen (12.01.18 15:40 ), lest 1665 ganger

Kongen av OSE, og kongen av NOM.

SUSS

SS
Innlegg av: fryktløs (12.01.18 16:10 ), lest 1614 ganger

Tjuagutt! Blir overasket om ikke det blir fart i kursen på mandag når man ser at flere fond har røska med seg det meste. Var en grunn for at ikke alle på topplisten ble ringt opp:=)
Innlegg av: moto (12.01.18 16:15 ), lest 1602 ganger

Skipssjefen kan ikkje du ta å GÅÅÅ PLANKEEEEN
Innlegg av: AQAD (12.01.18 18:45 ), lest 1505 ganger

RE^2: NOM - SS solgt ALT i dag - SHORTER mer NOM

Støtter deg 100% moto. Vi fikser både planke og skute, så er vi kvitt et par nick her inne
Innlegg av: Kvabb. (12.01.18 18:57 ), lest 1482 ganger

Er det noen andre enn denne mildt sagt tvilsomme fryktløs, som kan bekrefte at flere fond skal inn ?
Innlegg av: Skogly (12.01.18 18:58 ), lest 1496 ganger

Har ingen tro på nedgang til 3,20. Nå er de oppgang framover. Gleder meg til DFS Keliber og IPO Keliber . Tror posisjonering er riktig framover nå da vi har trygghet i Barton. Ta litt gevinst i andre aksjer og kjøp Nom.
Innlegg av: ingo (12.01.18 23:28 ), lest 1381 ganger

Tror du har har helt rett, skogly
Innlegg av: fryktløs (13.01.18 11:55 ), lest 1298 ganger

Skogly! I den rettede emisjonen så var det kun 6 stk av de største aksjonærene i Nom som fikk kjøpt og resten gikk til langsiktige aksjonærer som Nasjonale og Internasjonale fond, akkurat den type aksjonærer som Nom ville ha som skulle være med å bygge selskapet videre sammen med Barton. sitat slutt Fossum på Generalforsamlingen.
Innlegg av: ingo (13.01.18 22:26 ), lest 1068 ganger

Struttleik, hvorfor skulle fryktløs bløffe?
Innlegg av: fryktløs (13.01.18 22:58 ), lest 1052 ganger

Ingo! Regner med at vi kan se på Mandag de nye aksjonærene da de som tegnet seg inkll meg selv måtte betale for aksjene på Torsdag den 11,01 og skal være registrert på vps. Jeg trodde faktisk jeg skulle få kjøpt i repemien i tillegg men det får jeg ikke lov til så jeg kjøpte mere over børs mens kursen er lav. Men er veldig spent på hvem disse Norske og utenlanske fondene er:=) Uansett så har det vært artig å lese sutringen til enkelte her inne på at kun 3% repemiaksjer blir til salgs. Hva er problemet? var muligheter å kjøpe på 3,33 til 3,45 i mange dager og jaggu benyttet jeg meg av det tilbudet i tillegg og har ikke tenkt å selge en aksje enda:=)
Innlegg av: Skipssjefen (13.01.18 23:45 ), lest 1036 ganger
Endret: 13.01.18 23:47

Fryktløs:

Spør deg seriøst; hvilket kursmål har du i NOM, og når selger du ?
Når ser du for deg at du er på kursmålet i tid?

SS
Innlegg av: Kvabb. (15.01.18 14:12 ), lest 844 ganger

Hvilken Mandag "fryktløs" ?

"It is
expected that payment for Offer Shares will be made on 2 February 2018. Trading
in Offer Shares on Oslo Axess is expected to commence on or about 8 February
2018. The Offer Shares will be delivered through the facilities of the VPS"

Innlegg av: Skipssjefen (15.01.18 14:21 ), lest 823 ganger

Fryktløs; Hvorfor svarer du ikke SS ? Er du en backtrader?

SS
Innlegg av: risk_reward (15.01.18 17:30 ), lest 738 ganger

Kvabb.
Ja, jeg kan bekrefte at fler fond tenget seg, og ett av dem skal være et Nordea fond.

RR
Innlegg av: Kvabb. (15.01.18 18:29 ), lest 697 ganger
Endret: 15.01.18 22:56

Fikk plukket litt, og fortsetter med det. Ble noen kroner etter noen runder i ELE. Spennende i ELE, men hærregud for en risiko sammenlignet med NOM. Hvor ble det av skipsrotta ?
Innlegg av: investMidt. (15.01.18 23:23 ), lest 512 ganger

Prosjektleder - Nordic Mining

Etablering og gjennomføring av stort industriprosjekt

Engebøfjellet er en 300 meter åsrygg som ligger på nordsiden av Førdefjorden i Naustdal kommune i Sogn og fjordane. Engebøfjellet inneholder en stor eklogittforekomst som består av ca 400 millioner tonn malm med rikt innhold av titanmineralet rutil og industrimineralet granat.

Nordic Mining har utvinningsrettigheter, godkjent reguleringsplan og utslippstillatelse for utvikling og utvinning av forekomsten. Vi søker nå en prosjektleder som skal lede arbeidet med å realisere prosjektet gjennom konkretisering av eksisterende planer for etablering av produksjonsfasiliteter og infrastruktur.

Vi søker kandidater med bakgrunn fra prosjektledelse innen større industrivirksomheter og erfaring fra etablering og gjennomføring av store prosjekt. Relevante kandidater må i tillegg ha erfaring fra forhandlinger, innkjøp og kontraktsoppfølging. Bakgrunn fra bergverksindustrien eller relatert virksomhet vil være en fordel, men ikke et krav. Markeds- og forretningsforståelse i kombinasjon med økonomikunnskap vil bli vektlagt. Videre bør kandidater ha god samfunnsinnsikt, da Nordic Mining har en betydningsfull rolle som samfunnsaktør i det videre utviklingsarbeidet.

Vi tilbyr en spennende og utfordrende stilling i en utviklingsfase hvor en får være med å etablere prosjektet og bygge en langsiktig hjørnesteinsbedrift fra grunnen av.

Arbeidssted vil i utgangspunktet være Oslo, men noe reising til Naustdal og internasjonalt må påregnes.

Nærmere informasjon om selskapet og stillingen får du ved å henvende deg til CEO Ivar S. Fossum tlf. 93096850 eller Mercuri Urval v/Gro Reinertsen tlf 975 59 058 eller Ole Petter Bratteberg tlf 975 59 036. Søk på stillingen snarest og senest innen 30. januar. Alle henvendelser til Mercuri Urval behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.