Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Sorlendingen (11.01.18 18:55 ), lest 2559 ganger
Ticker: PHO

Hvorfor Hexvix/Cysview selger så dårlig

Det er ingen tvil om at Pho har verdens beste produkt for å oppdage blærekreft. Så vidt jeg husker ble Hexvix godkjent for bruk i Europa i 2005 og i USA (Cysview) i 2010. Produktet har altså vært på markedet i mange uten særlig kommersiell suksess (bortsett fra i Danmark hvor de har 70% av operasjonsmarkedet).

Guidelines for behandling av blærekreft har blitt oppdatert i USA. Cysview fikk den beste guidingen som normalt gis. Dette sammen med mange publikasjoner som har bekreftet fordelene ved bruk av Cysview i forhold til standard behandling burde nå begynne å gi stort utslag i bruk av Cysview i USA, men så langt er ikke dette tilfellet.

Ser at mange på HO forventer en stor økning i salg på grunn av refusjon fra 1 januar 2018. Selv er jeg ikke så overbevist om dette. Grunnen er at 45% av befolkningen i USA allerede har forsikring som dekker ekstrautgiftene ved bruk av Cysview. Dette, sammen med nye guidelines og god dokumentasjon på fordelene ved bruk av Cysview burde etter mitt skjønn ha gjort at salget burde vært større i dag enn det det er.

Så hvorfor selger ikke Hexvix / Cysview bedre? Et av problemene har vært at produktet ikke selger seg selv. Selv om sykehus begynner å bruke produktet, har det vist seg sykehusene ikke har vært særlig flinke til å fylle opp lageret (bestille nytt) når beholdningen begynner å minke, noe som har medført at sykehus har gått tom for Hexvix/Cysview. For å unngå slike situasjoner er det viktig å ha et stort nok salgskorps som er i stand til å besøke sykehusene regelmessig. Det har Pho ikke hatt. Ledelsen i Pho har i lang tid prøvd å overbevise styret i selskapet om dette, uten resultat før i 2017. Da besluttet styret å høre på ledelsen og ga tillatelse til å ansette flere selgere i USA (tror også de fikk lov til å ansette flere i Norden).

Et annet problem har vært at bruk av Hexvix/Cysview har i stor grad har vært avhengig av enkelte leger ved sykehusene som bruker produktet. Disse legene har spilt en sentral rolle for at også andre leger også skal begynne å bruke produktet. Dessverre har det vist seg ved enkelte sykehus at når disse legene som har promotert produktet har sluttet ved sykehuset har salget stoppet opp. Det er derfor jeg sier at produktet ikke selger seg selv, selv om det er verdens beste produkt.

Hva så med bruk av Cysview i oppfølgingsmarkedet. Dette markedet er som kjent 2-3 ganger større en operasjonsmarkedet. I Europa har Hexvix vært lovelig å bruke i dette markedet i flere år allerede. Ikke en gang så langt har Pho sagt noe om hvordan salget går i dette segmentet. Trolig er grunnen at de fortsatt ikke selger mye i dette segmentet, noe som er svært merkelig når en vet at Hexvix har 70% av TURBT markedet i Danmark og at danske urologer derfor skulle har stor kunnskap om hvordan bruke produktet samt fordelene ved å bruke Hexvix. Det er derfor etter mitt skjønn ikke gitt at dette segmentet blir en stor suksess i USA på kort sikt heller.

Økt antall selgere i USA vil øke salget av Cysview, spørsmålet er bare hvor fort og hvor mye. Under Q3 presentasjonen kom Pho en foreløpig guiding om effekten av refusjonsordingen. De guider en økning i omsetning i USA fra 15 millioner dollar i 2020 til 20-25 millioner dollar. Jeg tolker denne lille økningen som at de også er svært usikre på hvordan refusjonsordingen vil slå ut på salget.

Selv kjøpte jeg de første aksjene i Pho i 1999 etter en artikkel i Kapital, men solgte meg helt ut av selskapet i 2017. Fortsatt synes jeg selskapet er interessant, men før jeg eventuelt kjøper aksjer i selskapet igjen vil jeg se at refusjon eller bruk av Cysview i oppfølgingsmarkedet blir en økonomisk suksess. En slik suksess forventer jeg ikke å se før tidligst i 2H 2018.
Innlegg av: focuss (11.01.18 19:47 ), lest 1634 ganger
Endret: 11.01.18 19:49

RE^1: Hvorfor Hexvix/Cysview selger så dårlig

Sørlendingen

Frem til i det siste har Photocure vært drevet som et forskningsselskap uten kompetanse på kommersielle forhold. Det er endret nå.

Fase 3 studie presentert i mai, viste at bruker ikke urologen Cysview så vil han overse kreft i en av fem pasienter, p<0,0001.

Det er også utført studier som konkluderer at det er samfunnsøkonomisk riktig å bruke Cysview, da det reduserer tilbakefall.

Tror nok at slikt vil gjøre inntrykk. Noe det tydeligvis har gjort da pasientorganisasjoner bidrar med markedsføring og sykehus som bruker Cysview har begynt å reklamere med det.

Folk som skal jobbe med salg og markedsføring bør ha en særdeles enkel oppgave.

Per i dag har PHO ca 3 promille av markedet.
Refusjon og godkjennelse for Surveillance bør medføre at vekstpotensialet er fantastisk.

Innlegg av: focuss (11.01.18 19:59 ), lest 1591 ganger

Sørlendingen
Ser at hovedpoenget ditt er at Cysview ikke selger seg selv. Det er jo et sentralt og viktig poeng. Så heldigvis så er det jo det Photocure gjør noe med nå ved å bygge salgs organisasjon i USA.

Innlegg av: Sorlendingen (11.01.18 21:02 ), lest 1550 ganger

Focuss skriver; ”Refusjon og godkjennelse for Surveillance bør medføre at vekstpotensialet er fantastisk”. Ja, vektspotensialet er enormt, men det betyr nødvendigvis ikke at salget blir stort. Som kjent blir Hexvix brukt i rundt 70% av operasjonsmarkedet i Danmark, noe som betyr at danske leger kjenner produktet og dets fordeler svært godt (mange av fordelene har vært kjent i lang tid, men det er riktig at nye undersøkelser har dokumentert nye fordeler i det siste). Allikevel blir produktet mest sannsynlig bare brukt i svært liten grad i surveillance markedet så langt i Danmark. Det er derfor langt fra sikkert at produktet blir en stor hit i USA i løpet av kort tid. Selv synes jeg at den forsiktige guidingen fra ledelsen i selskapet bekrefter at det er stor usikkerhet knyttet til fremtidig salg i USA, både når det gjelder operasjons- og surveillance markedet. Etter mange år med mye skuffelser som Pho aksjonær er derfor min strategi å vente med å investere i selskapet igjen til jeg ser et signifikant taktskifte i salget av Cysview. Siden jeg ikke forventer å se et slikt skifte i Q4 2017 og Q1 2018 tallene har jeg derfor valgt å fokusere på andre selskaper i biotek sektoren, noe som så langt har vist seg å være fornuftig.
Innlegg av: FiloD (11.01.18 21:10 ), lest 1528 ganger

Sørlendingen

Et veldig godt innlegg som jeg er fuldstændig enig i.
Jeg bor i DK og selger de slynger som man bruker for å fjerne tumoren med, og PHO har overhovedet ikke fått gang i surveilence markedet her i DK. Jeg tror også at dette bli'r vanskelig i USA.

I tillæg er USA verdens tøffeste marked og for å få gang i cysviev må de ha selgere som besøger disse sygehus nærmest 3-4 ganger i ugen.

Det er derfor er godt og nødvendig tiltak å styrker salgs organisationen.

Potentialet er der, men det kommer til å få tid. Derfor ville jeg vente for å se hvordan q1 og q2 bli'r før jeg investerer her.
Innlegg av: focuss (11.01.18 21:39 ), lest 1496 ganger
Endret: 11.01.18 21:40

Nå må jo nesten Cysview bli godkjent for bruk
i surveillance da, før det kan begynne å vise resultater. Som sagt flere ganger. Fase 3 studiet viser resultater som må gjøre det veldig vanskelig for pasient å velge annet og vanskelig for lege å tilby annet. Men vi vil åpenbart bli klokere på dette etter hvert som tiden gå. Foreløpig har det vært refusjon i 10 dager. Jeg forventer ikke at alt plutselig går til himmels, men forventer at veksten i USA for 2017 fortsetter og forsterkes.
Innlegg av: focuss (11.01.18 21:46 ), lest 1471 ganger

Sørlendingen

Det du beskriver om tilstanden ved sykehus er interessant. Kan jeg spørre hvor du har det fra? Jeg regner jo med at Photocure er klar over dette dersom det stemmer. Men det er jo veldig gode nyheter, da det viser hvor vanvittig enkelt det er å bedre salget.
Innlegg av: focuss (11.01.18 21:49 ), lest 1460 ganger

Har tro på at Pasientorganisasjonen vil gå ut å anbefale pasienter å bare bruke sykehus som bruker Cysview. Så aktive de er på Photocures lag så vil alt annet være rart. Eller..de har vel egentlig gjort det alt.
Innlegg av: flaksegrisen (11.01.18 21:58 ), lest 1452 ganger
Endret: 11.01.18 22:02

Har bare en bitte liten pott i PHO og venter på salgstallene før jeg eventuelt øker.

Er også enig med Filo og Sørlendingen. Men det kan være mange som sitter på gjerdet og skal inn når salgsveksten overbeviser.

Spørsmålet er bare til hvilke kurser en kan komme inn. Kan fort miste den første doblingen om de skulle overraske. Men tror ikke det kommer noen overraskelser på q1. Og det skal vel ikke rare salgsveksten for at den går 20-30 %
Innlegg av: Snøffelen (11.01.18 22:12 ), lest 1420 ganger
Endret: 11.01.18 22:13

Er enig i analysen til Sørlendingen, men jeg er kanskje hakket mer optimistisk med tanke på at snøballen allerede har begynt å rulle.

Det er i alle fall mange gode grunner til at Cysview skal kunne lykkes i US.

Jeg mener at PHO er litt der PCIB var når PCIB lå på 5 kroner aksjen; totalt undervurdert, og potensiale til solid stigning. At nivået er svært attraktivt og at vi på et tidspunkt vil få forløst det er jeg overbevist om, men timingen er alltid vanskelig. Er ikke sikkert det er så dumt med litt margin da.
Innlegg av: TyrionIV (11.01.18 22:49 ), lest 1340 ganger

Om de overrasker med noe tror jeg det vil bli cevira eller visonac.. Det kan kanskje være snøballen begynner å rulle på aksjeprisen om det skjer noe med en av dem i nær fremtid og så vil det forhåpentligvis bare balle på seg om det kommer relativt gode og stadig økende salgstall fra hexvix/cysview etter hvert fra Usa.. Men det er jo drømmescenariet -- skjønner skepsisen til salget ettersom det har vært skuffende hittil og dårlig/Null(?) på surveillance-biten i europa :-)
Innlegg av: SomSa (11.01.18 23:46 ), lest 1303 ganger

Jeg synes at Kjetil har gjort fornuftig og guiding forsiktig. Ingen grunn til å lure aksjonærer. Det skal implementeres en ny
undersøkelsesmetode og ting tar tid. De har valgt de 20 tørste sykehusene i første omgang i stedet for å kase bort penger
og resurser. Når de store er fornøyde og levere høy overlevelse vil andre også følge dem. Å plassere i PHO kan være sikrere
enn banken nå.

Tidligere har vi opplevd selskaper som Biotec, Thin, Fast, funcom, Diag .... pumpet opp av kunstige forventinger av
ledelsen. Hvem har vært tapere?

Innlegg av: clanz (11.01.18 23:53 ), lest 1282 ganger

Jeg tror du går i en klassisk tankefelle her Sorlendingen.

Det du sier er faktisk:

Fordi dokumentasjon og refusjon ikke har vært tilstrekkelig tidligere til å øke salget markant, vil ikke enda bedre dokumentasjon, godkjenning surveilance/fleksiskope og offentlig refusjon + økt salgsstyrke øke salget markant.

Jeg ville ikke veddet på at det er tilfelle. Innovative/nye produkter har gjerne en "tipping point" fra når kun early movers gjør noe nytt til det blir mainstream....

Jeg tenker også aksjen senest vil få seg et kraftig løft når PHO begynner å vise overskudd i 2019. Men kursen er lav nå, så risikoen ligger der at den går heller opp før enn når det er åpenbart for alle.
Innlegg av: rgkap (12.01.18 02:09 ), lest 1238 ganger

Takk for et godt innlegg og et perspektiv som jeg synes er nyttig for å forstå mer om selskapet.

Takk for at du har støttet selskapet gjennom så mange år. Uten sånne som deg så hadde det ikke vært noe Photocure.

Fantastiske studier, refusjon og anbefalingen fra AUA, gjør det veldig vanskelig for en Urolog/kirurg å gi en pasient the all clear i 2018 uten at vedkommende har brukt cysview i samsvar med AUA guidelines. http://www.aua2016.org/webcasts/webcast_play.cfm?videoID=3989&agendaid=10307&id=10307

I følge Medscape Malpractice Report var Faliure to diagnose/delayed diagnosis den vanligste årsaken til at leger ble saksøkt.

Dersom noen vil lese mer om dette kan dere se på linken

https://www.medscape.com/slideshow/2017-malpractice-report-6009206#1

Den gir et innblikk i hvordan det er å være lege i et land der det er 1 advokat for hver 300 menneske.(Nr1 USA)

Innlegg av: paffen (12.01.18 08:37 ), lest 1148 ganger

Det er klart att Hexvix/cysview har vart på markedet lenge uten større suksess. Men de som har begynt bruke det forsetter att bruke det, da de ser fordelerne med det som professor Nix sa. Motstanden mot blålys har vel vart kjennskapen og manglande dokumentasjon om fordelerne vid att bruke det.

Nu er det jo bevist gjenom fase 3 studien att de må bruke cysview om de skall få med all kreften. Og det er gjort en upartisk kostnadberegning på att de kan spare opptil 30-50% per pasient vid att bruke Cysview i ett 5 års perspektiv. De 45% som har privat forsikring har ikke vart klar over fordelerne med cysview.

Men de private forsikrings selskapen skall og drives med vinst. Og nu nær de blir klar over att de spar penger på att cysview blir brukt så blir det brukt. Ingen lege eller sykehus kan benekte fakta fra studien så den motstanden forsvinner. Og i medicare der forsikrings selskapen i regel betaler halve sykehusbehandlingen. Er det like viktigt att se på den totale kostnaden.

Det gjeller og europeiske helsevårdsmyndigheter, nær de finner ut att det er bedre for pasienten og att de spar penger så blir det snart brukt. Det er jo andledningen til att de brukt tid og penger på en fase 3 studie. På en produkt som reden vart på markedet i over 7 år. Så att de skall behøve overtyge den enkelte lege tror eg ikke på.

Og vi vet jo att cystoskopi med hvit og blålys tar bare ca 10 min lengre tid, så det er ikke ett argument imot att bruke det. Og i oppfølgingsmarkedet er det like viktigt att finne all kreften så den kommer og. Men att folk har valgt en annen investering frem til idag må vel sies fornuftig.

Jeg er i alla fall sikker på PHO kommer, med alle investeringer og tiltak som er gjort til nu. De har røyd unden alle argument for att ikke bruke cysview. Og betalningen er klarert vid bruk, så eg førstår ikke vad som skall stoppe det. Det må vare nåt vi ikke vet om i så fall.

Så får vi heller hoppes de andre farmaselskapen lykkes og, vilket virker sannsynlig. Men eg tror ingen av dem får de inntekterne PHO til slut kommer att sitte igjen med. Og vi får vel tro att en eller annen borte i USA begynner se vad PHO håller på med.

Cevira er jo og ett fantastiskt produkt, men har vel en del konkurenter. Så her er vel prislege på produktet avgjørande, da eg ikke tror de er bedre. Og her kan det komme en overraskelse vilken dag som helst.
Innlegg av: focuss (12.01.18 08:46 ), lest 1135 ganger

At pasientorganisasjonen er entusiastisk Cycview tilhenger tror jeg ikke kan overvurderes. Tror det går med hvitt lys behandling som det gikk med sort/hvitt TV da fargefjernsyn kom.
Innlegg av: SafeInvest (12.01.18 08:53 ), lest 1115 ganger

RE^2: Hvorfor Hexvix/Cysview selger så dårlig

Konklusjonen er at små biotek-selskaper løper en enorm risiko ved å gå til markedet uten partner eller ved å bygge opp en kompetente salgsorganisasjon i forkant av kommersialisering.

Interessant å se at ledelsen i Nano tar denne problemstillingen på alvor.
En dyktig ledelse avgjørende for at disse små biotek-perlene skal lykkes.
Innlegg av: paffen (12.01.18 09:07 ), lest 1074 ganger

Eg vil vel heller påstå att du må ha dokumentasjon på att din produkt er så mye bedre en eksisterande behandlinger. Alle farmaselskap påstår deres er best så det er ikke nok.
Innlegg av: OleKyryliuk (12.01.18 09:12 ), lest 1062 ganger

Sorlendingen:
Synes du kommer med mye fornuftig (selv om jeg er uenig i hvor raskt det kan ta av), men har du dokumentasjon på at selskapet har tilgang til oppfølgingsmarkedet i Europa?

Ut fra presentasjonene til Photocure så står dette listet opp under "future" på samme måte som det er for USA.
Innlegg av: focuss (12.01.18 09:21 ), lest 1036 ganger

Safeinvest

Derfor er det god timing av Photocure å bygge sterk markeds/salgsorganisasjon i USA i forkant av innvilgelse av Turbt og godkjennelse i Surveillance. Nå vil det betale seg godt fremover.

Når det gjelder Nano så er det tydelig at det er i kommersialitetsfasen ledelsen har sin styrke, så man kan undres om de er for tidlig ute. Nå burde ledelsen hatt kompetanse på medisinutvikling slik at det ikke fullstendig ble overlatt til universitetets seminarvirksomhet.
Innlegg av: bravi (12.01.18 09:34 ), lest 1010 ganger

Ser at Pho får dette betalt pr. stk (NoK) for Hexvix/ cysview:
Norden 4885
Us 7986
Partner 1362 (kun 28% av prisen i norden)

Inntekten fra partner salg er liten, synes Ipsen sitter igjen med mye (72%) hvis vi sier omtrent samme pris i Eu og norden. Hvis Pho er i stand til å bygge opp en salgsorganisasjon i Us kan de greie det i Tyskland også, event. skaffe seg en annen partner.
Innlegg av: focuss (12.01.18 09:41 ), lest 997 ganger

Bravi

Ipsen avtalen ble inngått i en tid da Photocure ikke hadde egen kommersiell kompetanse verken i styre eller administrasjon. Når de skulle lage en avtale med Ipsen så leide de inn konsulenter til å gjøre det. De som har litt erfaring med slikt vet at konsulenter får godtgjørelse dersom de
konkluderer en kontrakt, uavhengig av godheten av kontrakten. Photocure har lært en del nå og har ansatt egen Business Development Manager.
Innlegg av: Jensemand (12.01.18 11:23 ), lest 925 ganger

Jeg håper og tror også at Sorlendingen tar feil. Man må huske på at der er 100 hospitaler i US der har investert i scop nu. Dette er gjort etter vurdering av cycview-effekten. Etter fase III godkenning samt diverse anbefaleinger fra fagfolk plus den nylige reimboursement som er kommet på plas.
Dette vil gi et bust i forening med salgsstyrken. Bare vent og se.
Ipsen er dog ren parodi og trekker PHO rundt i manegen intill patenterne utløper. Dette til skade for mange mennesker som ku være reddet ved at bruke Hexviks
Innlegg av: tunktee (12.01.18 12:28 ), lest 870 ganger

Sorlending! Imponerende å lese så bra innlegg her. Sjelden kost!

Jeg tror du kan ha helt rett, men håper at skepsisen din blir gjort til skamme.
Kan se ut som du har brukt hjernen fremfor hjertet, og tatt et rasjonelt valg.
Det har ikke jeg. Når jeg vurderer om jeg skal selge meg ned/ut i en aksje prøver jeg å stille meg det logiske spørsmålet: Hvis jeg ikke var aksjonær, villa jeg da ha kjøpt på dagens kurs?

Svaret er vell kanskje nei... Men i dette tilfellet vil altså ikke hjernen og hjerte samarbeide, så sitter med a fuck lot of stocks.

Det sagt; Så er oppsiden større enn nedsiden i Photocure. Men til hvilke odds?

Vet ikke om du er samme sørlendingen som har stilt gode spørsmål på presentasjonene!? Anyways, bra jobbet!

Håper du kommer inn igjen hvis kursen (les:selskapet) går i riktig retning, og at du tjener tilbake det du eventuelt har tapt. Selv er jeg på ca 1 mill på sydsiden.
Innlegg av: focuss (12.01.18 12:36 ), lest 855 ganger

I korthet så er Sørlendinges konklusjon at salget var dårlig fordi Photocure ikke hadde selgere. Det har selskapet forstått og bygger USA organisasjon nå.
Innlegg av: Tåka (12.01.18 12:39 ), lest 848 ganger

ja, hvor går veien videre. ligger selv godt i minus land, men velger og sitte på videre.

grunnen til eg sitter er eg tror produktet vil selge uansett ledelse / styre.

og verdien av pho aksjene mine er uansett ikke mer enn 50% av pcib ukes svingninger.

Dumper alt i H2 2018 om det ikke endres og oppgang starter.

Innlegg av: paffen (12.01.18 12:45 ), lest 836 ganger

Eg ser nær avtalen med Ibsen vart lagt 2011 så beregna PHO inntekter på 100 mil euro i året. Det slog vel ikke helt til, og forklarer en litt mer forsiktig guiding i dag. Men ser Ibsen og hade troen på Hexvix, da de overtog avtalen fra GE Healthcare for 200 mil. Men om PHO kan reforhandle avtalen da patentet går ut 2019. Og søke forlengning på 5 år som de kan og ta over alene. Vet eg ikke.

Men det beviser att det ikke alltid lønner att ta snarveier. Leger tror ikke på alt som blir påstått det må bevises og. Man kan vel påstå det er gjort nu. Eg regner med att bruken kommer att ta sig kraftigt opp.

https://www.xtrainvestor.com/en/group/photocure?page=0%2C0%2C0%2C0%2C0%2C0%2C0%2C0%2C0%2C0%2C39&language=nb
Innlegg av: Interessert (12.01.18 13:04 ), lest 813 ganger

Som sagt: «Ingen» trodde på pcib heller. Selskapet hadde drevet i mange år, og gått på et par smeller. De måtte kjøre emisjoner. Kursen nådde stadig nye bunner. Nesten ingen skrev om selskapet. De mest aktive skribentene var mobbere.
Jeg er komfortabel med å eie i Photocure. Ser man seg blind på aksjekursen kan en risikere å selge mye for lite, og omvendt.
Innlegg av: bravi (12.01.18 13:06 ), lest 809 ganger

Kan prisen ha noe med at cysview selger dårlig? Synes ikke 8000 i US og ca. 5000 i norden høres dyrt ut, mere som prisen på et masseprodukt. Kanskje prisen er satt slik for å unngå stor differanse i forhold til hvitt lys undersøkelser?
Innlegg av: focuss (13.01.18 08:45 ), lest 662 ganger

Bentebazooka.

Tror nok mange svar ligger i denne linken din.

https://oslo-universitetssykehus.no/seksjon/nyheter/Sider/Forbedret-metode-reduserer-lidelse,-ligged%C3%B8gn-og-kostnader.aspx

Innlegg av: focuss (13.01.18 09:56 ), lest 621 ganger

Med Cysview og flexible scope kan oppfølging og behandling nå gjøres poliklinisk med lokalbedøvelse fremfor innleggelse og narkose. Når man legger til at man oppdager og fjerner kreftceller mer komplett så bør dette bli barneskirenn.

https://oslo-universitetssykehus.no/seksjon/nyheter/Sider/Forbedret-metode-reduserer-lidelse,-ligged%C3%B8gn-og-kostnader.aspx
Innlegg av: Jadaok (14.01.18 17:06 ), lest 463 ganger

Med det som står i linken fra Universitetssykehuset i Oslo, så blir altså cysview brukt i det såkalte surveillance markedet i Norge. Vi må anta at dette gjelder i resten av Norden også. Tror ikke vi må forvente at bruken i USA i dette markedet vil medføre at salget går umiddelbart går til himmels, den har vel ikke gjort det i Norden virker det som. Tror nok 200 mill i oms fra uka i 2020 er maks av det vi kan tro på. Det er greit å holde beina litt på jorda, tenker jeg. Q1 tror jeg heller ikke blir utrolig bra heller. tror ting tar tid. .
Innlegg av: bravi (14.01.18 21:13 ), lest 384 ganger

Hvis det ikke blir en markert økning i salget av cysview utover i 2018 som minst dekker utgiftene med økt satsning i US vil emisjonspøkelset komme frem. Da tenker jeg ikke at det brukes mye kr på cevira og annet. Inntektene i norden er muligens ok, mens inntektene fra partnersalg (Ipsen) er helt ræva.
Innlegg av: sulzrox (16.01.18 10:25 ), lest 251 ganger

OleKyryliuk
Ser du spør Sorlendingen om dokumentasjon på at selskapet har tilgang til oppfølgingsmarkedet i Europa.
Sjå her: https://helseforskning.etikkom.no/prosjekterirek/prosjektregister/prosjekt?p_document_id=545009&p_parent_id=590539&_ikbLanguageCode=us

tunktee
Ser du har invester i Photocure. Er interessert i om du har laget deg eit regnestykke.
Innlegg av: tunktee (16.01.18 11:43 ), lest 200 ganger

Hei Sulzrox! Jeg har ikke det.
Er aksjonær som følge av at jeg begynte å handle aksjer på bakgrunn av tekniske forhold for over 3 år siden. Så ble jeg revet med etterhvert som der ble "lovet" gull og grønne skoger (Avtaler for de to andre produktene), og der ble skrevet om kjendisinvestorer som kjøpte.

Det medførte at kostprisen min som opprinnelig lå på 22-23 kroner gikk opp til ca 34,-.

Siste året har jeg ikke vært spesielt aktiv på børsen, og har stukket hode litt i sanden etterhvert som denne m.fl. investeringer har gått i mot meg. Så nå er jeg skikkelig uprofesjonell og er med på lykke og fromme...
Alle mine nedskrevet regler tilsier at jeg skulle solgt meg ned/ut av både Photocure og Strongpoint i fjor vår...

Er du fortsatt aksjonær i sistnevnte?
SP fremstår som en tryggere investering enn Photocure, mens Photocure kan kanskje har en større kortsiktig oppside!?
På den andre siden tror jeg Photocure har en større potensiell nedside enn Strongpoint, dersom de ikke viser en grønn bunnlinje ila. et år eller to.
Innlegg av: sulzrox (16.01.18 12:09 ), lest 169 ganger

Eg er investert slik per nå
34% i Stronpoint, 34% i PCIB, 17% i PEN, 15% i PHO.

Kan du ikkje komme over på https://tekinvestor.no/ Ikkje så mye støy der. Men hadde vært kjekt med flere å diskutere med.
Innlegg av: tunktee (16.01.18 12:23 ), lest 159 ganger

Skal sjekke det ut Sulzrox!