Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Shipping
Innlegg av: Sjanten10 (11.01.18 10:48 ), lest 542 ganger
Endret: 11.01.18 13:13

Shipping aksje med planlagt notering så fort som mulig

Phari Shipping kjøper eierandeler inn i båter til ett Nederlansk short sea rederi. Dette rederiet gikk fra 0 båter i 2009 til 40 båter idag. De har planer om å bli enda større på kortest mulig tid. Phari shipping sin grunnlegger er god venn med sjefen i dette Nederlanske rederiet. De kom fram til at rederiet ville spare my tid på å nettopp gjøre strukturen på denne måten, nemlig å lage ett finansielt holding selskap som kjøper andeler inn eksisterende båter hos rederiet. Båtene rederiet har, har de i hovedsak fått billig fra salg fra banker. Dette gjør at de var cash positiv i 2016.

Vi har planer om å børsnotere Phari Shipping for å maksimere de underliggende verdiene.

Tørrbulk ratene kommer til å dra seg opp de kommende årene og det er lite nybygg som kommer inn i markedet de kommende 2 årene. Når det gjelder Short sea flåten så har den en snitt alder på litt over 20år slik at her forsvinner båter ut fra markedet.

Kontakt meg på rf@phari.no for å få mer info! Vi kan også prates over telefon. Vi hadde nylig ett investormøte som gikk veldig bra.
Innlegg av: P.Eksperten (11.01.18 11:29 ), lest 290 ganger

RE^1: Min 100% avk ved notering

Du synes ikke vi bør sende en bekymringsmelding til Økokrim da, Sjanten10? Short sea og annen postadresse er ikke edet eneste du har kommet med.
"Innlegg av: Sjanten10 (20.05.17 01:19 ), lest 1716 ganger

Ticker: GIG

Interessert i å investere i ett affiliate selskap?

Hei!

Jeg har jobbet i ett affiliate selskap i Norge der vi opererte på det utenlandske markedet. Jeg fikk innsikt i alt og lærte mye om SEO og hvordan "ranke".

Det er fremdeles noen "hull" i markedet, da spesielt mot det indiske markedet der rett og slett få aktører driver på, men også mange "dårlige".

Jeg tenker nå å starte opp en slik affiliate del selv og tenkte tanken om å invitere andre til å delta.

Har noen lyst til å være med? Kommenter under denne kommentaren her. Merker jeg god respons så legger jeg ut en måte å kontakte meg på.

PS. Jeg spådde GIG i 5-7 for nesten ett år siden. Jeg postet en slik analyse av GIG på forumet så hvis du klikker på meg så kan du vel klare å finne tilbake til den og lese den."
Innlegg av: Sjanten10 (11.01.18 13:13 ), lest 252 ganger

RE^1: Shipping aksje der vi planlegger notering

Ja jeg prøvde å dra igang noe affiliate selskap innen betting mens jeg søkte jobb nå sist.

Dessverre kom jeg i en slik situasjon at jeg måtte ha meg jobb og da søkte jeg på en stilling i ett shipping selskap. Når de forklarte meg hele modellen så var jeg ombord hos dem. Emailen fikk jeg når jeg ble ansatt hos de i desember.

Du må gjerne sende en email til økokrim fordi jeg har ikke brutt noe lover. Iallefall ikke bevist med viten og overlegg. Gjerne si ifra hvis du mener jeg har brutt noe lov og referer til paragrafen. Isåfall vil jeg selvfølgelig rette meg og justere deretter.

Jeg kan jo selvfølgelig ikke garantere for noe avk og jeg ser det at det var dumt å ha det med i tittelfeltet.

Jeg har ikke vært så aktiv her inne og skrevet, men jeg har lest mye. Jeg har vært investert i mange shipping aksjer tidligere (jeg går inn igjen nå). Og det stemmer med at jeg kjøpte GiG på de nivåene jeg nevnte. Jeg har også investert en del i medisin-aksjer.
Innlegg av: P.Eksperten (11.01.18 14:48 ), lest 227 ganger
Ticker: PHARI
Endret: 11.01.18 14:52

RE^1: Shipping aksje med planlagt notering så fort som mulig

Vel, vel sjanten. Ifølge siden deres så står de at de er etablert 2016, ikke 2009. At de SKAL øke flåten til 15 skip iløpet av 2018, ikke at de har 40 skip. Vet ikke om det er ledelsen der som har sendt deg på markedsføringskampanje, men da bør det vel stemme med det som står på hjemme siden også? Mulig det er det Nederlandske rederiet som har 40 skip, da bør vel det også fremkomme. Personlig så tror jeg at jeg velger å avvente til det kommer en offentlig tegningsinnbydelse for børsnotering. Med regnskap.
Innlegg av: Sjanten10 (11.01.18 16:03 ), lest 192 ganger

Nå må vi skille mellom Phari og det rederiet vi samarbeider med. Rederiet vi samarbeider med ble etablert i 2009. De byttet navn i 12 eller 13.

Phari ble etablert som du skriver i 16. Phari vil nok bare bli medeier i 15-30 båter. Men får vi inn nok kapital kan vi bli medeier i flere enn det også selvfølgelig. Flåten er som sagt ganske stor så derav klarer vi nok ikke å komme oss inn på alle 40 + nybyggene + de som skal kjøpes i secondhand markedet. Vi skal ha 20-40% eierandel i hver også. Rederiet er ikke interessert i at vi skal eie ett par prosent i alle, vi må ta en solid bit.

Du er velkommen til å vente til notering, men prisen vil da være høyere. Pga de elementene som gjør deg skeptisk er jo da en grunn for at prisingen idag er lavere enn ved notering. Men det er en forståelig tankegang fra din side.

Jeg kan ikke gå så mye mer i dybden når det gjelder regnskap og kontantstrøm her. Det må heller tas over andre kanaler.
Innlegg av: P.Eksperten (13.01.18 10:24 ), lest 148 ganger
Ticker: PHARI
Endret: 13.01.18 11:17

Okai, Sjantis, vel og bra. Da kan vi jo investere i Wilson i mellomtia. Når det gjelder regnskap for 2016 hos Phari Shipping så var det jo null inntekter, forsåvid greit nok det ettersom selskapet var i en oppstartsperiode og en av grûnderne har 10000 aksjer(hele kapitalen 2016). Da skal det vel også sies at investeringene må gå med en rasende fart om en skal ha eierandeler på opptil 20 -40% i 15 skip iløpet av 2018. En får bare krysse fingrene for dere. Du nevner at prisen kan bli høyere ved notering. I mange tilfeller så kan det være riktig ettersom en kan gjøre riktige varp blant unoterte selskaper som skal på børs. Nå avhenger det også av intensiten i investeringene. Dersom Phari har en slik aggresiv inveteringsttrategi (fra 0 til 15 skip på knappe 2 år) så kan det kreve så mye EK (og fremmedkapital) at aksjen i "verste" fall ligger på ett lavt nivå i forholdt til assets pga en eventuell kraftig gjeldsbelastnig. Som sagt så ønsker jeg dere lykke til, men jeg selv kjøper meg ikke inn i noe før jeg får sett noen tall.